Ihmettelyketju

  • 6 374 054
  • 38 790

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ihmettelen seuraavia asioita:
* Toimintaa on suurissa taajamissa, missä myös erilaisia ravintoloita on paljon eli matka lähimpiin kuppiloihin ei voi olla kovin pitkä. Siitä huolimatta tilataan ruoka kotiin, koska ei viitsitä lähteä ulos. Ok, aina ei huvita.
* Suurimpana käyttäjäryhmänä ovat nuoret. Kuulemani mukaan nuorilla menee huonosti, ei ole töitä tai koulutuspaikkaa, mutta ruokaa kyetään tilaamaan ravintolasta?
* Edelliseen liittyen, eikö enää osata tehdä itse hyvää ruokaa vai onko kyse viitsimisestä?

Mä ihmettelisin enemmän jos toimintaa olisi suurien taajamien ulkopuolella jotenkin korostetusti, siellä kun ei ole asiakkaita.

Pizza maksaa joku 7 euroa, ei nuorilla nyt varmaan niin huonosti mene etteikö tuohon olisi välillä varaa. Ja jos ei ole 7 euron pizzaan varaa, niin tuskin on myöskään pizzauuniin joten kyse lienee enemmän siitä kuin viitsimisestä.

Kyllä se usein on paljon halvempaa tilata ruokaa kuin valmistaa kotona itse jotain hyvää. Ja se on helppoa myöskin, ja työllistävää. Win/win diili tosi monessa suhteessa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Iisoppi n innoittamana tulin ihmettelemään ruuan tilaamista kotiin ja siihen liittyviä seikkoja.


Ihmettelen seuraavia asioita:
* Toimintaa on suurissa taajamissa, missä myös erilaisia ravintoloita on paljon eli matka lähimpiin kuppiloihin ei voi olla kovin pitkä. Siitä huolimatta tilataan ruoka kotiin, koska ei viitsitä lähteä ulos. Ok, aina ei huvita.
* Suurimpana käyttäjäryhmänä ovat nuoret. Kuulemani mukaan nuorilla menee huonosti, ei ole töitä tai koulutuspaikkaa, mutta ruokaa kyetään tilaamaan ravintolasta?
* Edelliseen liittyen, eikö enää osata tehdä itse hyvää ruokaa vai onko kyse viitsimisestä?

Ihmettelen viimeiseksi kuinka amerikkalainen elintapa koetaan viileänä (coolina): maksoi mitä maksoi.
Mutta kun yhteiskunta...

Lainaus uutisesta:
"Vielä kymmenen vuotta sitten näin valtava määrä kotiin tilattuja ravintola-annoksia olisi ollut täysi mahdottomuus. Mobiilipalvelujen kehittyminen ja rohkeat uudet liikeideat ovat mahdollistaneet muutoksen. Asiakkaille se on ollut tervetullut kehitys."

Noiden syiden lisäksi voisin mainita ainakin yhden.
Tähän riittää syyksi yksi sana mikä lopettaa sinunkin ihmettelysi: krapula.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Iisoppi n innoittamana tulin ihmettelemään ruuan tilaamista kotiin ja siihen liittyviä seikkoja.


* Edelliseen liittyen, eikö enää osata tehdä itse hyvää ruokaa vai onko kyse viitsimisestä?
ihmettelen asian ihmettelyä. Kai tämä perustuu siihen soopaan, että kotiruoka olisi terveellisempää kuin ravintolaruoka.

Pikemminkin niin, että ”nykyajan nuorilla” on vähän korkeammat vaatimukset ruoan maun suhteen. Toki löytyy ihmisiä, jotka syövät vain eineksiä, mutta edeltävien sukupolvien kokkaukset ja pöperöt ovat pääosin aika mautonta höttöä.

Aina ei tosiaan myöskään jaksa itse kokkailla. Tällöin voi tilata ruokaa kotiinkin, sen sijaan, että menisi Esson baariin lihapiirakalle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kaikkein paras on kuitenkin yhdistetyn harrastelija Eetu Vaehaesoeyrinki.

Itse asiassa nimeä tarkistaessa huomasin hänen lopettaneen. 1990 syntynyt nuori mies joutunut lopettamaan. Rahan puute liekö syynä.
Voi olla. Isän kautta ainakin suhteet hyviin apteekkareihin pitäisi olla kunnossa, että siitä ei jää kiinni (sic).
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Näin aivan hemmetin outoja unia vetäessäni päivänokosia tätä alkanutta flunssaa kellistäessä. Niissä yhdistyi roppakaupalla kummallisia sekä vähemmän miellyttäviä elementtejä, joista aivot oli hionut kiinnostavan, suorastaan pelottavan kokonaisuuden. En vaan ymmärrä, miksi tällaista sontaa tällä kertaa. Vielä viikko sitten näin unta tytön tapaamisesta ja toissayönä Helsingissä liikkumisesta, mutta nyt näin jotain sekametelisoppaa jännityksellä ja toiminnalla höystettynä.

Kaakao taisi olla mikrossa parikymmentä sekuntia liian pitkään.
Sitä se Pori tekee, oon ollu paljon reissussa siellä.

Mut on noi unet kyllä saatana. Mä oon kova niitä kattomaan vaikka en niin jaksaisi. Se mikä niissä tulee toistuvasti esiin, on mun syntymäpaikkakunta ja se lähiö. Ja aina keskiössä kauppa, Elanto, missä äiti teki töitä.

Noi unet kun saisi nauhalle, olis melkonen Iijoki-sarja lähiöelämästä kaupan lähellä

Ja unet senkun kehittyy, viime yönä pojan kaveri oli kaupan myymäläpäällikkö. Vittu
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie erosin vanhimman tyttäreni äidistä vuonna 95. Nykyisen vaimon kanssa on oltu nyt 20 vuotta, neljä yhteistä lasta. Kaikki hyvin. Silti viime yönä unessa rakasteltiin pitkään ja hartaasti tuon esikoiseni äidin kanssa. Viimeksi näin hänet joskus 1999 eikä olla puhelimessakaan puhuttu ainakaan viiteen vuoteen, jos ei kymmeneen. Mistä se nyt pomppasi uneeni nussimaan?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Mut on noi unet kyllä saatana. Mä oon kova niitä kattomaan vaikka en niin jaksaisi. Se mikä niissä tulee toistuvasti esiin, on mun syntymäpaikkakunta ja se lähiö. Ja aina keskiössä kauppa, Elanto, missä äiti teki töitä.

Mulla on sama homma. Eli näen aina äitistäsi unta...

Ei vaan lähiö jossa lapsuuteni vietin on tosi usein unissani läsnä tavalla tai toisella, mitä oudoimmatkin seikkailut mitkä eivät millään logiikalla kyseiseen alueeseen voi liittyä, jollain tapaa unessa sitten kuitenkin sinne linkittyvät. Ja taas yritän juosta jotain karkuun tai lentää puolivillaisella tyylillä samoissa maisemissa.

Mä usein unissani lennän, ne on parhaita unia vaikka tekniikka on hakusessa. Mielenkiintoista asiassa on se, että mä olen kehittynyt unilentäjänä melkoisesti niistä ensimmäisistä kerroista jolloin muistan lentämistä yrittäneeni. Pikkuhiljaa parempaan suuntaan, tosi saatanan outo jatkumo.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä se Pori tekee, oon ollu paljon reissussa siellä.

Mut on noi unet kyllä saatana. Mä oon kova niitä kattomaan vaikka en niin jaksaisi. Se mikä niissä tulee toistuvasti esiin, on mun syntymäpaikkakunta ja se lähiö. Ja aina keskiössä kauppa, Elanto, missä äiti teki töitä.

Noi unet kun saisi nauhalle, olis melkonen Iijoki-sarja lähiöelämästä kaupan lähellä

Ja unet senkun kehittyy, viime yönä pojan kaveri oli kaupan myymäläpäällikkö. Vittu
Jos puhut unissas, niin siitä vaan kumppani haastattelemaan ja ylöskirjoittamaan, ja kas. Suomi on saanut uuden menestyskirjailijan. Voit sääkin jonkun kolikon niistä rahoista saada...
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tässä viimeaikoina, muutamaan tv-sarjoihin ja elokuviin liittyvää forumia pitkästä aikaa lueskellessa, olen hieman miettinyt, että ottavatkohan ihmiset jollain tavalla koko viihdehomman liian tosissaan, kun varsinkin jokainen kirjoihin pohjautuva sarja tuntuu olevan ennenkaikkea näiden HC-seuraajien mielestä ihan perseestä.

Omasta mielestä suurin osa ko. sarjoista oli siis ihan hyviä, mutta kun erehtyi lueskelemaan em. foorumeita niin olen oletettavasti jollain tavalla jälkeenjäänyt taikka muuten heikkolahjainen, koska yhä edelleen, ko. forumeilta lukemieni tekstien jälkeen pidän sarjoja varsin mainioina.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hölmöähän tänne on kirjoitella mitään. Mie ryhdyn heräilemään ja nämä Helsingin herrat on jo sammuneet. Nössöt. Varmaan kannattavat Jokereita.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Mulla on sama homma. Eli näen aina äitistäsi unta...

Ei vaan lähiö jossa lapsuuteni vietin on tosi usein unissani läsnä tavalla tai toisella, mitä oudoimmatkin seikkailut mitkä eivät millään logiikalla kyseiseen alueeseen voi liittyä, jollain tapaa unessa sitten kuitenkin sinne linkittyvät. Ja taas yritän juosta jotain karkuun tai lentää puolivillaisella tyylillä samoissa maisemissa.

Mä usein unissani lennän, ne on parhaita unia vaikka tekniikka on hakusessa. Mielenkiintoista asiassa on se, että mä olen kehittynyt unilentäjänä melkoisesti niistä ensimmäisistä kerroista jolloin muistan lentämistä yrittäneeni. Pikkuhiljaa parempaan suuntaan, tosi saatanan outo jatkumo.

Joo jaa, äitini ei ihme kyllä noissa unissa mukana ole. 10 vuotta ollut haudassa joten ihmettelen että miksi.

Mutta juurikin tuommoisia käsittämättömiä skenaarioita missä joko paetaan jotain tai jonkunmoinen sotatilanne. Tällä viikolla unessani oli pojan kaveri kyseisen kaupan myymäläpäällikkönä ja mä olin sen autokuski.

Kait se menee missä suurimman osan elämästään asunut, tässä tapauksessa 30 vuotta, niin meneehän se alitajuntaan kai
Jos puhut unissas, niin siitä vaan kumppani haastattelemaan ja ylöskirjoittamaan, ja kas. Suomi on saanut uuden menestyskirjailijan. Voit sääkin jonkun kolikon niistä rahoista saada...

Mä se puhun unissani oon kuullu. Tää on vaan semmosta epäselvää mölinää mistä ei tolkkua saa. Ei löydy googlesta transformeria mun kielelle
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todella harvoin tulee nähtyä yhtään mitään unia. Ehkä kerran vuoteen.
Tämä kertoo siitä, että nukut hyvin ja sikeästi.

Itse en koskaan nähnyt unia, mutta sitten aloin stressailemaan yms. heräilemään öisin ja näkemään unia.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
käynnistin koneen uusiksi eikä näppiksestä g110 toimi enää kuin medianäppäimet ja taustavalonäppäin. missä vika

- vaihdettu usb paikka
- uudet ajurit
- boottia koneelle
- pc tunnistaa, näkyy laitteissa ja win10 ilmoittaa normaalisti laite kytketty

mitä vielä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin nyt oon oikein tietokoneella. Mitä kivaa täällä netissä muka on? Välillä nyt jatkoaikaa, mutta nopeasti luet ne muutamat ketjut.

Mitä jengi oikein tekee himassa?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja juo kaljaa lämpimässä.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Eikö olekin?
Pointti kuitenkin oli, että vaikka sitä kuinka lukisi ne präntit läpi ennen tai jälkeen vahingon, niin tulkinnat voivat olla hyvin mielenkiintoiset.
Esimerkki elävästä elämästä. Nimet muutettu.
”Ishmael oli aikanaan matkalla eräässä eksoottisehkossa lomakohteessa. Loma-asunto (hotelli koostui tällaisista) sijaitsi jyrkällä vuorenrinteellä, ja sinne pääsi vain yhtä tietä pitkin. Jonain reissun viimeisistä päivistä olimme illallisella ja sinä aikana asuntoon murtauduttiin. Kaikki ovet olivat lukossa, samoin asunnon makuuhuone, jossa pidettiin kaikki vähänkään arvokkaampi, sillä mitään kassakaapin tapaistakaan ei ollut tarjolla. Asuntoon päästäkseen olisi kuitenkin pitänyt ensin päästä lukitusta portista sisään, sen jälkeen lukitusta ulko-ovesta sisään ja vielä kerran lukkojen läpi sinne makuuhuoneeseen. Murtovaras kuitenkin päätti kiivetä vuorenrinnettä ylös, siitä henkeään uhmaten parvekkeelle, josta tuli yhden lukon läpi olohuoneeseen ja siitä yhden lukon läpi makuuhuoneeseen. Kaikki verhot ovat olleet aina kiinni meidän pois ollessamme, joten kyse oli ihan tilatusta keikasta, todennäköisesti siivoojan toimesta.
Paikallinen CSI saapui paikalle tutkimaan jälkiä ja huomasi kulkureitiksi tuon parvekkeen. No tästä sitten ilmoitukset vakuutusyhtiöön ja kaikki meni sujuvasti, kunnes päätöksessä mainittiin siitä, että kyse oli omasta huolimattomuudestamme ja sen takia korvaukseen tehtiin 25% vähennys. Ishmael kysyi tälle perusteluja, koska vakuutusehdoissa puhuttiin vain lukitusta tilasta. Vakuutusyhtiön kanta oli se, että lukittu matkalaukku kaikkien em. lukkojen jälkeen olisi ollut riittävä. Lähetin kuvat kohteesta ja selitin, minkälaisia riskejä varas on ottanut päästäkseen tilaan, johon hänellä ei ole ollut näköyhteyttä. Kysyin samalla, että meinaavatko tosiaan, että se lyijykynällä avattava matkalaukun lukko olisi ollut se viimeinen niitti, jolloin varas olisi todennut, että ”mission impossible” ja poistunut tyhjin käsin. Päätös pysyi voimassa.
Vaikka kyse ei ollut merkittävistä summista, niin käytin toista vuotta tämän asian kanssa painimiseen. Aktiivista ”työaikaa” meni useita vuorokausia. Lopulta sain oikaisun päätökseen, sillä ehdoissa ei tosiaan mainittu tarkemmin siitä, miten ja missä tavaroita tulisi säilyttää. Paitsi ”lukitussa tilassa”. Millä tahansa järjellä varustettu ihminen ymmärtää, miksi tuo tila oli katsottavissa riittävän lukituksi, mutta vakuutusyhtiö halusi hirttäytyä alkuperäiseen korvauspäätökseen ja yritti sillä säästää 500-1000€ suuruisen summan. Lopputuloksena sain siis sen, minkä pitikin ja ko. vakuutusyhtiö ei ole koskaan ollut edes ehdolla omakseni tuon tapauksen jälkeen.”

Jälkeenpäin jos kysyttäisiin, että mitä tekisin toisin, vastaisin että olisin kertonut tavaroiden olleen lukitussa matkalaukussa. Mikään ei olisi muuttunut, mutta kaikkien aikaa olisi säästynyt ja todennäköisesti olisin ko. yhtiön asiakas edelleen. Vakuutusehtojen lukeminen suurennuslasin avulla siis kannatti, koska vakuutusyhtiö yritti luoda itse porsaanreikää sen tulkintaan.

Kerro ihmeessä mikä firma, niin tiedän myös jatkossa välttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös