Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 881
  • 7 308

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Tuli radiosta biisi, missä laulettiin jotain tällaista:

"Finished with my woman because she couldn't help me with my mind, people think I am insane because I am f?????ng all the time"

Heviä, mies laulaa. Vähän epäselvää lausuntaa. Aika korkea ääni. Muuten tosi rouhea meininki. Lyhyt biisi.

Osaako joku auttaa?
Hä? Onko tää joku läppä? Sää oot vanha rokki-setämies etkä tunnista tuota Paranoidiksi?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan tuttu rock-biisi mutta kun en muista.. meni yksi kohta jotenkin näin:

..ei tainnut tietää tyttö että matka lyhyt on alttarilta äidiksi..

Google ei anna muuta kuin Eriniä mutta se se ei ole. Mieslaulaja. Hanhiniemeltä muistelisin kuulostavan mutta varma en oo.

No shaatana, niin tietysti! Hirwee bläkäri.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihan tuttu rock-biisi mutta kun en muista.. meni yksi kohta jotenkin näin:

..ei tainnut tietää tyttö että matka lyhyt on alttarilta äidiksi..

Google ei anna muuta kuin Eriniä mutta se se ei ole. Mieslaulaja. Hanhiniemeltä muistelisin kuulostavan mutta varma en oo.
Zen Cafe ja Eipä tiennyt tyttö. Ihan sillä jäänyt mieleen kun noi Putron rimmaamattomat runot on niin hirveetä paskaa että se on jo taidetta. Oon aina sanonut Putro on musiikkimailman Juba Tuomola. Noi "taiteilijat" tulis varmaan hyvin juttuun tuopin äärellä.

Putro lukee Juballe uutta biisiään mitä työstää:

Heräsin ammulla, ei ollut krapula, puin päälleni, siiten käytin koiran, empä tiiä mitä sit tekisi...

Juba ylpeilee uudella V&W stripillään:

Sika: Voisin kävästä kaupassa
Viivi: Mitä haet? Et kai taas kaljaa?
Sika: Just sitä.
Viivi: Senkin sika.

loppu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on sellainen hevibiisi, missä laulaja laulaa tosi korkealta jotain "Can you help me... with my brain"?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Soettakaa paranoidi.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival


Ei se kyllä tämä ole, ei tällaista kuule Suomessa kuin erityisolosuhteissa. :D

Saattaa olla, että yksi samantyyppinen biisi on Vesalan lähtöbiisi. Ei sekään kovin 1:1 kyllä ole.

Hatunnosto että olet pitänyt yllä tätä musalinjaa läpi JA:n historian, nevöföget vuoden albumi -äänestysten persoonalliset listat.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hatunnosto että olet pitänyt yllä tätä musalinjaa läpi JA:n historian, nevöföget vuoden albumi -äänestysten persoonalliset listat.

Jep ja hahaa.. Musiikkimakuni on aika kattava loppupeleissä, mutta on suosikkikategoriatkin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Okei eli kokeillaas kun oma googletus ei tuottanut tulosta, että miten tämä tähän asti loistavaati toiminut ketju toimii. Biisin laulaa suht nenä-äänellä englantia laulava/räppäävä mimmi. Biisissä puhutaan jotain tyyliin "plää plää plää I steal you money". Taustalla kuuluu muistaakseni pumppuhaulikon lataus- sekä kassakoneen kilinä-tyylisiä ääniä. Jos joli näistä osaa auttaa niin iso kiitos. Korvamatona pahana melodia, mutta kun ei vain... plus se känni
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Okei eli kokeillaas kun oma googletus ei tuottanut tulosta, että miten tämä tähän asti loistavaati toiminut ketju toimii. Biisin laulaa suht nenä-äänellä englantia laulava/räppäävä mimmi. Biisissä puhutaan jotain tyyliin "plää plää plää I steal you money". Taustalla kuuluu muistaakseni pumppuhaulikon lataus- sekä kassakoneen kilinä-tyylisiä ääniä. Jos joli näistä osaa auttaa niin iso kiitos. Korvamatona pahana melodia, mutta kun ei vain... plus se känni



Vissiin tämä? En itse ollut tuota koskaan kuullut mutta löysin googlaamalla.

Kysymykseesi liittyen pisti naurattamaan yksi videon kommentti:
I dont know the title so I searched "all i wanna do is gunshot gunshot gunshot cash register noise"
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nyt voi olla vaikea, mutta ehkä joku tietää taustoja.

Peitsamon joululevyn päätösbiisin tausta ja Kummelin Fabio-jaksojen studiobändin soittama intro ovat kopioita toisistaan. Kummeli-jaksot näytettiin alkukesästä 1997 ja Peitsamon joululevy ilmestyi saman vuoden jouluksi, mutta käsittääkseni Peitsamo teki levyn joskus keväällä. Lainasiko jompikumpi tuon melodian toiselta vai onko tuo joku vanhempi standardi jota molemmat sattuivat käyttämään suunnilleen samaan aikaan?

EDIT: Mainittakoon vielä että muistaakseni (levy ei ole just nyt käden ulottuvilla) joululevyn kansipapereissa biisin kirjoittajaksi on merkitty Peitsamo itse, mutta ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun Kari laittaa jotain lainattua omiin nimiinsä.





 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on täyttä hakuammuntaa, kun mä en voi sanoa biisistä oikein yhtään mitään.

Muutama päivä sitten (lauantaina?) kuulin Radio Hitmixiltä kappaleen, joka soi ehkä kymmenisen vuotta sitten joka paikassa. Väittäisin jenkkiartistiksi, musiikkityyli on erittäin popahtava rap maustettuna hieman r&b-vaikutteilla. Tosiaan tää soi joka paikassa johonkin aikaan... sanoisin ennen vuotta 2011.

Lyriikoista mä en muista yhtään mitään. Koko biisin koukku onkin se kertosäkeen taustalla soiva melodia - se sama, joka mulla on nyt soinut päässä useamman päivän. Mies "räppää" rauhalliseen tyyliin (lähinnä kertoo tarinaa) ja nainen laulaa kertosäkeen. Kertosäkeen taustalla on tosiaan tarttuva melodia. Kummankin laulajan ääni on todella robottimainen (autotune?).

Melkein väittäisin, että jos hakisi Suomen radiokanavien listaykköset vuosilta... 2006-2011 (?), niin todennäköisesti löytyy niiden joukosta. Kokeillaan nyt ensin, jos täällä jollain sytyttäisi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Nyt on täyttä hakuammuntaa, kun mä en voi sanoa biisistä oikein yhtään mitään.

Muutama päivä sitten (lauantaina?) kuulin Radio Hitmixiltä kappaleen, joka soi ehkä kymmenisen vuotta sitten joka paikassa. Väittäisin jenkkiartistiksi, musiikkityyli on erittäin popahtava rap maustettuna hieman r&b-vaikutteilla. Tosiaan tää soi joka paikassa johonkin aikaan... sanoisin ennen vuotta 2011.

Lyriikoista mä en muista yhtään mitään. Koko biisin koukku onkin se kertosäkeen taustalla soiva melodia - se sama, joka mulla on nyt soinut päässä useamman päivän. Mies "räppää" rauhalliseen tyyliin (lähinnä kertoo tarinaa) ja nainen laulaa kertosäkeen. Kertosäkeen taustalla on tosiaan tarttuva melodia. Kummankin laulajan ääni on todella robottimainen (autotune?).

Melkein väittäisin, että jos hakisi Suomen radiokanavien listaykköset vuosilta... 2006-2011 (?), niin todennäköisesti löytyy niiden joukosta. Kokeillaan nyt ensin, jos täällä jollain sytyttäisi.
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen B.o.B:n Airplanes, vaikka tuo robottimaisuus ei osukaan. Näkyy olevan Hitmixin soittolistalla kuitenkin, joten kokeillaan:
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mahtaako tämä arvaus osua lähellekään?
Kolme hemmetin hyvää veikkausta tullut, mutta yksikään ei ole vielä osunut.

Nyt liikutaan aivan selkeästi siinä oikeassa genressä. Jokainen näistä edellä veikatuista biiseistä on kyllä sellainen, että olen niitä aikoinani radiosta kuullut - todennäköisesti samoihin aikoihin. Yksikään näistä ei kuitenkaan jää samalla tavalla päähän soimaan, kuten se nyt hakemani. Jokaisesta puuttuu se... "koukku"... se melodia, jota mä olen tässä kohta jo viikon verran hyräillyt.

tiii ti-di di-di di-di di-di di-di diiiiii di-diii
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös