Tähtien Sota Disneylle – Jedien todellinen paluu

  • 533 607
  • 3 313

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllähän nuo jumalauta trailereita osaa vääntää. Arvostukseni Abramsia kohtaan on korkealla kun on massiivisin elkein näyttänyt keskisormea Rian Johnsonille näiden trailereiden myötä. Ja täysin oikein. Abrams oli TFA:n jälkeen tarjoillut suuntaviivoja Johnsonille, mutta herra haistatti vitut tuolle. Ja nähdyin tuloksin.

Saaga päättyy, tarina elää ikuisesti, 3PO ja musiikit. Kyllä tuo vähän tunteisiin meni. Kunpa nyt itse leffa onnistuisi eikä missään nimessä nähtäisi mitään Kylon ja Reyn "käsi kädessä pahaa vastaan" -kuraa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
.

Saaga päättyy, tarina elää ikuisesti, 3PO ja musiikit. Kyllä tuo vähän tunteisiin meni. Kunpa nyt itse leffa onnistuisi eikä missään nimessä nähtäisi mitään Kylon ja Reyn "käsi kädessä pahaa vastaan" -kuraa.

Laitetaan seuraava huomio trailerista varmuuden vuoksi spoilerin alle.

En usko, että nähdään mitään kivakivakäsikädessä-shaibaa. Epäilen, että tuo kohta, jossa nämä kaksi murskaavat jonkun esineen lightsaberilla yhdessä, laitettiin tarkoituksella hämmentämään. Ei kai noin isoa spoileria voi traileriin laittaa? Eihän?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei vakuuttanut. Last Jedin huonous on hyvin muistissa ja sitä ei kivoilla visuaaleilla pyyhitä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Toki ensi-iltapäivään lippu hankittu.. on vaan aamupäivän ISENSE Tampereella 3D, joten yänäytöksen 2D:llä mennään... pienemmillä kankailla en kato...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juuh, toivottavasti floppaa niin että paukkuu. The Last Jedi oli sellainen märkä pieru Tähtien sodan ystävien kasvoille, etten jaksa millään uskoa JJ Abramsin pystyvän sitä sotkua siivoamaan.

Mitään avaruustaisteluita ei luulisi nähtävän, saati uusia superaseita, koska kaiken voi nykyisen TLJ-kaanonin mukaan ratkaista ihan vaan ampumalla aluksia valonnopeudella muista aluksista läpi. Voi luoja mitä paskaa.

En tiedä oletko näitä trailereita katsonut, mutta Abrams on leffan nimeä ja jatkuvaa vihjailua myöten tekemässä selväksi että Rian Johnsonin paska upotetaan syvälle unholaan. SW-maailman lainalaisuuksia on alleviivattu huolella, mutta leffahan koko totuuden vasta kertoo.

Mielestäni tähän trilogian päätökseen sopii kuitenkin ladata positiivisia odotuksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juuh, toivottavasti floppaa niin että paukkuu.
Leffahan ei tule floppaamaan vaikka siinä kuvattaisiin kaksi tuntia Yodan Force Ghostia tekemässä kainalopieruja. Jos siis flopilla tarkoitetaan taloudellista sukellusta. Ei tule tapahtumaan.

Muutenkaan en kyllä ihan ymmärrä että jotkut toivovat elokuvan floppaamista. Kyllä minä ennemmin toivon hyvää elokuvaa kuin floppia.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Muutenkaan en kyllä ihan ymmärrä että jotkut toivovat elokuvan floppaamista. Kyllä minä ennemmin toivon hyvää elokuvaa kuin floppia.
Ehkä toiveena on enemmän, että tulisi taloudellinen floppi -> Disney käyttäisi enemmän aikaa ja järkeä että miten näistä franchiseista saataisiin parempaa viihdettä aikaiseksi. Kuin että joko tehdään täysin uusinlämmittelyjä vanhasta, tai sitten subverting expectations ihan GoT kasikauden tahtiin.

Mutta tuskinpa tuo mitenkään floppaa, että sikäli turhaa spekulaatiota.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edelleenkin Abramsilla oli näkemys tästä trilogiasta ja hän tarjosi TFA:n jälkeen ajatusta miten iso kuva rakentuisi. Jostain syystä selkeästi SW-maailmaa vihaavalle Johnsonille annettiin tonttia ja hän päätti pyyhkiä perseensä kaikella SW-maailman sisäisellä logiikalla sekä trilogian isolla kuvalla.

Nyt Abramsin täytyy paketoida juonellinen visionsa yhteen ja viimeiseen elokuvaan. Itse toivon todellakin onnistunutta elokuvaa ja arvokasta päätöstä saagalle. Jengi ei tunnu tajuavan että TLJ oli täysin Rian Johnsonin tekele ja mulkku sai siihen vapaudet kun Abrams oli ensin tykitellyt miljarditekeleen nimeltä The Force Awakens.

Abramsia en fanipoikaile, mutta hän selvästi rakastaa tätä juttua ja haluaa kertoa avaruusoopperaan kuuluvan tarinan.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Nyt Abramsin täytyy paketoida juonellinen visionsa yhteen ja viimeiseen elokuvaan. Itse toivon todellakin onnistunutta elokuvaa ja arvokasta päätöstä saagalle. Jengi ei tunnu tajuavan että TLJ oli täysin Rian Johnsonin tekele ja mulkku sai siihen vapaudet kun Abrams oli ensin tykitellyt miljarditekeleen nimeltä The Force Awakens.
...mutta kun se TFA oli käytännössä täysin uusintafilmatisointi A New Hopesta. Joo, jotain asioita on muutettu, mutta olihan se ihan selkeä kopio aiheesta. "Reboot", kuten tuota tahdotaan sanoa nykyään. Niin en olisi kovin luottavainen, että mitään kovin uutta olisi tältä seuraavalta tekeleeltä luvassa. Varmasti joku uusintaversio Ewokeista, että saadaan leluja myytyä, toki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No ei se TFA:kaan mikään mestariteos ollut, vaan yksinkertainen nostalgiatrippi ja kuten yllä todettiin liian yksinkertainen kopio. Kasasi asetelmat seuraaville elokuville kuitenkin ihan mukavasti.

...mutta kun se TFA oli käytännössä täysin uusintafilmatisointi A New Hopesta. Joo, jotain asioita on muutettu, mutta olihan se ihan selkeä kopio aiheesta. "Reboot", kuten tuota tahdotaan sanoa nykyään. Niin en olisi kovin luottavainen, että mitään kovin uutta olisi tältä seuraavalta tekeleeltä luvassa. Varmasti joku uusintaversio Ewokeista, että saadaan leluja myytyä, toki.
Olisi kyllä ihan hyvä läppä jos leffasta löytyisi vaihteeksi uusi kuolemantähti.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
...mutta kun se TFA oli käytännössä täysin uusintafilmatisointi A New Hopesta. Joo, jotain asioita on muutettu, mutta olihan se ihan selkeä kopio aiheesta. "Reboot", kuten tuota tahdotaan sanoa nykyään. Niin en olisi kovin luottavainen, että mitään kovin uutta olisi tältä seuraavalta tekeleeltä luvassa. Varmasti joku uusintaversio Ewokeista, että saadaan leluja myytyä, toki.

Itsekin kritisoin TFA:n kuviota, mutta se oli varman päälle pelattu avaus jo käytännössä kerrotulle stoorille. Sikäli ymmärrettävää. Se taasen ei ole ymmärrettävää että seuraava leffa haistatti vitut aivan kaikelle. Tuon kun olisi juurikin pitänyt osoittaa että jotain omaakin luodaan. Ja siis SW-maailman mukaista.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitään avaruustaisteluita ei luulisi nähtävän, saati uusia superaseita, koska kaiken voi nykyisen TLJ-kaanonin mukaan ratkaista ihan vaan ampumalla aluksia valonnopeudella muista aluksista läpi.
Visuaalisesti ja tunnelmaltaan tuo on mielestäni YLIVOIMAISESTI koko VII-VIII-jatkumon hienoin ja vaikuttavin kohtaus. Varsinkin tykkään täydestä hiljaisuudesta törmäyksen jälkeen, kun alusten murskautuneet rungot kimaltavat tyhjiössä. Liki maalauksellinen näky.

Yhdysvalloissahan elokuvateatterien oviin oli laitettu "ennakkovaroituksia", että avaruuteen sijoittuvassa elokuvassa todella on kohtaus, jossa ei kuulu mitään ääniä. Tämä siksi, että jotkut asiakkaat olivat ilmeisesti valittaneet vialliseksi luulemastaan äänentoistosta.


 
Saaga päättyy, tarina elää ikuisesti, 3PO ja musiikit. Kyllä tuo vähän tunteisiin meni.

Näin. Tämä on ollut iso osa elämää, originaali trilogia erityisesti, prequelit vähiten.

Traileri oli hyvä ja lupaava, joskin se ratsastelukohtaus näytti pelottavan kitschiltä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Visuaalisesti ja tunnelmaltaan tuo on mielestäni YLIVOIMAISESTI koko VII-VIII-jatkumon hienoin ja vaikuttavin kohtaus. Varsinkin tykkään täydestä hiljaisuudesta törmäyksen jälkeen, kun alusten murskautuneet rungot kimaltavat tyhjiössä. Liki maalauksellinen näky.

Ongelmahan ei ole visuaalisuus tai yksittäisten kohtausten upea toteutus kuten Kylon ja Luken taistelu... Vaan se, että juonikuviot, jotka näihin johtivat olivat idioottimaisia ja ennen kaikkea, varsinkin ao kohtaus, olivat StarWars universumin lakien vastaisia.


Kun sulla on saaga, joka sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan ja tämä kuvitteellinen maailma on ollut olemassa 40 vuotta, sillä on peruttamattomat omat lainalaisuutensa, joita rikkomalla rikot illuusion.

Ja näin Johnson toimi.. esim tossa aluskohtauksessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun sulla on saaga, joka sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan ja tämä kuvitteellinen maailma on ollut olemassa 40 vuotta, sillä on peruttamattomat omat lainalaisuutensa, joita rikkomalla rikot illuusion.

Ja näin Johnson toimi.. esim tossa aluskohtauksessa.
Nooh, toisaalta onhan tuo itse George Lucaskin tehnyt itse ihan sitä samaa vaikka on luonut koko maailman, niin ei se nyt ihme ole jos samaan ansaan astuu muutkin.

Toki eipä siinä, Last Jediä en ole katsonut kokonaan kertaakaan uudestaan sen jälkeen kun sen leffassa katsoin. Erinäisiä pätkiä sieltä, täältä ja tuolta. En usko että olen kuitenkaan mitään oleellista unohtanut, itse asiassa hyvinkin mahdollista että tuossa leffassa ei oikeastaan ole edes mitään mitä tarvitsee muistaa ja jos näitä leffoja joskus maratonina katsoo niin tuon voi jättää katsomatta.

Saman tosin yleensä teen Episodi II:n kohdallakin. Se on mulle edelleenkin leffa jossa ei tapahdu mitään oleellista koko sen keston aikana. Tai ainakaan mitään sellaista mitä ei voisi selittää jossain minuutin takaumassa. Kloonisodan syttyminen, Padmen ja Anakinin naimisiinmeno leffan lopussa... ööh oliko jotain muuta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katsoin tuossa muuten tuota traileria vielä uudestaan, niin se "musta esine" minkä Kylo Ren ja Rey pistävät paskaksi näyttäisi olevan Episodi VII:ssä nähty Darth Vaderin maskia pitänyt jalusta. Mielestäni se on Vaderin palanut maski joka siinä lentää ilmassa lentää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saman tosin yleensä teen Episodi II:n kohdallakin. Se on mulle edelleenkin leffa jossa ei tapahdu mitään oleellista koko sen keston aikana. Tai ainakaan mitään sellaista mitä ei voisi selittää jossain minuutin takaumassa. Kloonisodan syttyminen, Padmen ja Anakinin naimisiinmeno leffan lopussa... ööh oliko jotain muuta?

Tuleehan siinä se koko elokuvasarjan järisyttävin paljastus.

Anakin ei tykkää hiekasta
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuleehan siinä se koko elokuvasarjan järisyttävin paljastus.

Anakin ei tykkää hiekasta
Michael Jackson

Jätin tuon spoilerisi tarkoituksella mainitsematta koska en usko kenenkään haluavan muistelevan sitä.

Jotenkin mua myös häiritsee se kuva mikä Anakinista annettiin siinä prequel-trilogiassa. Joo oli tuskaa kun äiti kuoli ja painajaisia nähtiin, mutta ei se alkuperäisen trilogian Darth Vader tai Obi-Wanin kuvaus Anakinista siellä ollut sellainen että taustalla on joku angstaava nössö.

Eikä nyt ole tarkoitus sanoa näin että puolustelisin esim. Last Jediä. Huono elokuva oli sekin kokonaisuutena, mutta jos nyt mietitään että leffasarjassa on nähty nyt kahdeksan elokuvaa pääsaagassa, niin näistä klassikoita on kolme, sen jälkeen muutama aivan sysipaska ja pari kelvollista eli Force Awakens ja Sithin Kosto. Ja itse asiassa jos alkuperäistä trilogiaakin vähän kriittisemmin tarkastelee niin onhan tuo Jedin Paluukin vähän jo hakuammuntaa mutta kokonaisuutena kuitenkin rautainen.

Osumatarkkuus on siis kokonaisuutena ollut kuitenkin melko kehno. Toki vastapainona varsinkin kaksi ensimmäistä elokuvaa olivat suorastaan mestariteoksia. Vastapainona sitten paljon paskaa, mutta kääntyyhän tämä nyt tietysti kokonaisuutena selkeästi plussalle vaikka paljon kompuroidaankin.

Paljon tuosta itse pääsaagasta kertoo kuitenkin se että kaikki leffat huomioiden Rogue One on mielestäni paras heti alkuperäisen trilogian jälkeen. Soloa en ole nähnyt, mutta en ole siitä kauhean paljon kehuja kuullut.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Mielestäni Star Warsista puhuttaessa on hyvä muistaa, kuinka paljon lapsuus ja nostalgia vaikuttaa asioihin. Itse olen hieman nuorempi niin, että prequelit ovat olleet juttu kun olen ollu noin 10 vuotias. Oma suosikkini onkin Sithin kosto. Moni sitten hieman vanhempi pitää vain alkuperäisistä ja sitten uudella on omat faninsa. Star Wars on niin vanha juttu että faninkunta on aika hyvin jakautunut kaikkialle. Myös haukutulla Last Jedillä on on oma fanikuntansa. Olen jotenkin itse yrittänyt perääntyä keskutelusta Star Warsista koska keskustelu on välillä hyvin toksista.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Ei kyllä kiinnosta yhtään suoraan sanottuna. Kun C3PO sanoo tuon "taking a last good look at my friends" niin mietin vaan että "what friends". Eihän nuo ole ollut missään vaiheessa missään kunnon tekemisissä keskenään.

Miksi joku skippaisi Episodi II? Siinähän on Christopher Lee!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Soloa en ole nähnyt, mutta en ole siitä kauhean paljon kehuja kuullut.


Solo olisi aivan mainio SW maailmaan sijoittuva leffa, jos se ei kertoisi Han Solosta.

Han Solo on Harrison Ford, ja sitä on vaikea muuttaa. Ja Kesselrun on asia, jota ei olisi tarvinnut avata ja selittää, iso pettymyshän toi oli, olisi vaan jätetty fanien mielikuvituksen varaan… myös toki se, miten Solo sai sukunimensä oli myötä häpeää aiheuttava juttu… mutta kaikki mikä leffassa on huonoa, liittyy siihen, että se kertoo Han Solosta. Muutenhan se on (olisi) ihan hyvä SW maailmaan sijoittuva seikkailu.

Se ei riko SW maailman lainalaisuuksia vastaan.

Eivätkä oikeastaan rikkoneet prequelitkaan, vaikka turhaa selittivätkin asioita midi-chlorianeineen. Tarinan eheyttähän ne rikko Padmen kuolemalla heti synnytykseen ja tekemällä Anakinista erilaisen, kun alkuperäisen trilogian mukaan ois kuvitellu.,.. mutta actual "lakeja" ne ei riko.

Tää aihe nyt on monta kertaa kiistelty ja puhuttu, mutta ongelma prequeleissa oli henkilöohjauksen täydellinen puute ja liika selittely.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kun sulla on saaga, joka sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan ja tämä kuvitteellinen maailma on ollut olemassa 40 vuotta, sillä on peruttamattomat omat lainalaisuutensa, joita rikkomalla rikot illuusion.

Ja näin Johnson toimi.. esim tossa aluskohtauksessa.
Eikös jossain alkuperäisen trilogian leffassa varoitella että valonnopeudella liikkuessa on varottava ettei törmää esim. planeettoihin? Miksei sitten voisi törmätä toiseen alukseenkin?

Vai miten tuo kohtaus rikkoi maailman lainalaisuuksia?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Eikös jossain alkuperäisen trilogian leffassa varoitella että valonnopeudella liikkuessa on varottava ettei törmää esim. planeettoihin? Miksei sitten voisi törmätä toiseen alukseenkin?

Vai miten tuo kohtaus rikkoi maailman lainalaisuuksia?

Hmmm. Miksei Death Staria sitten tuhottu tällä tavalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös