Jussi Jokinen – NHL-tähden paluu kärppäpaitaan

  • 206 253
  • 836

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vanhus taisi ottaa itselleen vähän syyslomaa. Onhan tässä kuitenkin jo monta kierrosta pelattu niin lepoakin tarvitaan

Vähän rajaa nyt kuitenkin. Luulen joka tapauksessa, että JYP-leirissä harmittaa paljon enemmän tappion takia. Ei ollut nyt ehkä Jokiselta järkevin mahdollinen toimenpide, ja ei Jokinen nyt tällä kaudella ole kuitenkaan ollut niin dominoiva kuin voisi olla, mutta (1) on Jokinen silti todella hieno pelinrakentaja, ja (2) ei kuitenkaan - hämmentävää kyllä - ihan niin keskeisessä roolissa, etteikö voisi olla pelikiellossa. Tällä tarkoitan sitä, että ehkä meidän odotukset Jokisen, Pesosen, Lammikon ja vaikkapa Puljujärven suhteen ovat suhteettomia.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Luulen, et Jusan kasetti petti ku ensin linjatuomari vei ylivoiman ja sit vielä joku nobody vei kiekon röyhkeästi takaapäin

Jos kasettii pettää noin pahasti tuollaisesta tilanteesta tai tapahtumasta, niin Jokiselle on tulossa pitkä kausi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jokisen Jussi, ei vaan kasetti kestä kun tikkari viedään lavasta, hyvin sä vedät..
Voitto kuitenkin kairattiin vaikka Kärpät pelasi puoli peliä alivoimalla. Ei maalia

Millään muulla ei tuossa pelissä ollut mitään väliä kuin viedä tikkari suusta ja pisteet Ouluun. Traktorit ja tuomaristo jäi nuoleen näppejään.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Voitto kuitenkin kairattiin vaikka Kärpät pelasi puoli peliä alivoimalla.

Toisaalla jo ehdotin Sihvoselle patsasta torille, kun kerran alivoima on Kärppien parasta osaamista. Kunhan tuosta Lindsten tulee Lammikon rinnalle, niin voisin edellisekauden malliin veikata sellaista, että Kärpät tekee alivoimalla enemmän maaleja kuin ylivoimalla.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Tekee hyvää Jokiselle vähän huilata. Saadaan tuoreita jalkoja tilalle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löi käsille niin alkaahan se vituttamaan kun pilli ei soi, tilanteesta olisi pitänyt tulla jäähy koukkaamisesta.
Hyvin sä vedät =) Nättisen maila ei käynyt lähelläkään Jokisen käsiä. Niin tyylipuhdas kiekonriisto takaapäin kuin olla ja voi. Jokisella keitti kuuppa ja päätti kostaa taklaamalla päähän.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Jos tästä tapauksesta hakemalla hakee jotain positiivista, niin enää JJ ei ole HMV.
Koko uransa on ollut aina sellainen välimallin jätkä ja parempiensa varjossa sekä NHL:ssä, että maajoukkueessa.
Uransa loppumetreillä näyttää sentään vähän kulmahammasta.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Löi käsille niin alkaahan se vituttamaan kun pilli ei soi, tilanteesta olisi pitänyt tulla jäähy koukkaamisesta.
Jotain rajaa. Nyt hetkeksi ne värilasit päästä. Jokinen on hidas.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hyvin sä vedät =) Nättisen maila ei käynyt lähelläkään Jokisen käsiä. Niin tyylipuhdas kiekonriisto takaapäin kuin olla ja voi. Jokisella keitti kuuppa ja päätti kostaa taklaamalla päähän.

En ota kantaa tuohon mailan nostoon, mutta sulla taitaa olla pahasti jotain Jokista vastaan. Esim. viime kauden siirto kesken kauden ja nää bussin alle heitto -kommentit ko. taklauksesta.
 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Vähän omaa näkökulmaa tilanteeseen: Syytä en tiedä miksi kasetti petti, oliko tuo mailannosto, huono peli, farssi jäähyvihellys vai kaikki yhteensä, nuin kokeneella pelaajalla ei pitäisi levetä kasetti tuollaisessa kohdassa nuin pahasti. Veikkaan jussin tietävän itsekin tuon että yli meni.

Törkeähän temppu oli muttei missään nimessä kova, vähän sellainen töksäytys naamaan. Pelaaja ei loukkaantunut, siksi veikkaan tuota 1-2 peliä.

Edit, lisäys: meidän onneksi jussille tekee hyvää olla vähän pois ja ei nyt varsinaisesti ole ollu se superhyökkäyspään-virtuoosi VIELÄ.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jussille pitkä kielto kauden törkeimmästä tempusta, se olisi koko liigan ja ennen kaikkea Kärppien etu, sillä pelillistä apua hänestä ei enää Kärpille ole. Meinasi pilata lopullisesti joukkueensa saumat taistella voitosta raukkamaisella tempullaan.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä kohdasta samaa mieltä. NHL:ssä meritoitunut, Kärppiin rahojaan sijoittanut Jussi Jokinen palaa pelaamaan tunteella ja taidolla seuraan, jota rakastaa.
Kyllä. Mukava nähdä, ettei mies ole virkamiehen asenteella, vaan huonot esitykset/tuomarin perseilyt vituttaa. Ensi kerralla vitutuksen kanavointi oikeisiin asioihin!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Törkeähän temppu oli muttei missään nimessä kova, vähän sellainen töksäytys naamaan. Pelaaja ei loukkaantunut, siksi veikkaan tuota 1-2 peliä.

Vaikka pelaaja ei tässä ilmeisesti pahemmin loukkaantunut niin silti törkeä temppu. Jos rangaistukset määritetään jatkossa loukkaantumisten myötä niin mennään metsään. Jos vaikkapa Jussi Jokinen ajaisi samanlailla ei näin tärkeän pelaajan. Niin sitten vaan loukkaantuneen pelaajan joukkue ilmoittaa liigalle että kyseinen pelaaja joutuu jättämään seuraavat 10+peliä sivuun jotta saadaan tuntuvampi rangaistus aikaan. Vaikka oikeasti pelaaja olisikin jo valmis pelaamaan seuraavassa ottelussa. Itse arpoisin 2-4ottelua Jussille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ota kantaa tuohon mailan nostoon, mutta sulla taitaa olla pahasti jotain Jokista vastaan. Esim. viime kauden siirto kesken kauden ja nää bussin alle heitto -kommentit ko. taklauksesta.
Ehkä minä en vain tykkää tuollaisesta Elviksestä, joka luulee olevansa joukkuetta isompi. Jussista oikein huokuu se, että hän kuvittelee olevansa Kärppien kingi. Ja näköjään pää ei kestä sitä, että "junnu" tulee takaa ja ottaa kiekon pois kuin tikkarin lapselta.

Keväällä olin Jokisen hankinnan aikaan sitä mieltä, että Kärpät ei häntä siinä tilanteessa tarvinnut ja olin huolissani siitä, että pahimmillaan miehen tulo vain sekoittaa valmiin pakan. Kuinka ollakaan, ennustukseni kävi paremmin toteen kuin kuvittelinkaan. Jussi itse oli antisankarina mestaruuden ratkaisseessa maalissa junnumaisella höntyillään ja kaiken lisäksi vahvat huhut kertovat siitä, että Kärppien viime kauden joukkueessa OLI henkilökemiaongelmia. Kapteeni päätti lähteä ulkomaille, vaikkei tiedossa ollut edes varmaa osoitetta. Samaisen kapteenin vuoden ulkomaan optio muuttui yhtäkkiä kahden vuoden optioksi, sen jälkeen kun Jokinen kirjoitti Kärppien kanssa kaksivuotisen sopimuksen. Laske siitä ihan itse 1+1. Virallista vahvistusta asiaan tuskin koskaan kuullaan.

Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui. Mitä enemmän Jussi sähelsi ketjukavereilleen omia kuvioitaan, sitä enemmän sekaisin Kärppien peli meni. Jokainen täällä näkee, että Jussi on hidas kuin etana, eikä siksi sovellu kunnolla Kärppien liikkuvaan pelitapaan. Harva vain uskaltaa sen ääneen sanoa, koska kyseessä on Jokinen. Ylivoimalla hitaus ei toki hirveästi haittaa, siinä Jussi on edelleen mies paikallaan, vaikka toki mistään maagisuudesta on turha puhua.

Mitä tulee bussin alle heittämiseen, tuollaisen teon minä tuomitsen sata kertaa sadasta, ihan sama minkä väristä paitaa pelaaja päällään kantaa. Halveksin myös niitä, jotka tekoa puolustelee pelkästään siksi, että sattuu olemaan "oma" pelaaja.

Halusin itse antaa Jussille vielä toisen mahdollisuuden silmissäni, koska nyt hän on remmissä ja osa joukkuetta kauden alusta lähtien. Tämän päiväisillä teoilla on kuitenkin turha yrittää minun kelkkaani kääntää. Päinvastoin alan olla pian sitä mieltä, että Jussille joutaisi antaa monoa.
 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Vaikka pelaaja ei tässä ilmeisesti pahemmin loukkaantunut niin silti törkeä temppu. Jos rangaistukset määritetään jatkossa loukkaantumisten myötä niin mennään metsään. Jos vaikkapa Jussi Jokinen ajaisi samanlailla ei näin tärkeän pelaajan. Niin sitten vaan loukkaantuneen pelaajan joukkue ilmoittaa liigalle että kyseinen pelaaja joutuu jättämään seuraavat 10+peliä sivuun jotta saadaan tuntuvampi rangaistus aikaan. Vaikka oikeasti pelaaja olisikin jo valmis pelaamaan seuraavassa ottelussa. Itse arpoisin 2-4ottelua Jussille.
Joo vähän tähän samaan suuntaan, ei pidäkään tuomita sen mukaan loukkaantuuko vai ei, mutta perustan oman näkemykseni sille että ei tule niin sanotusti aivan täysiä vaan työntää naamaan nyrkeillä. Hankala kuvailla, en tarkoita vähätellä tekoa. Tuo 2-4 varmaan aika oikea tuomio olisi.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Jussille pitkä kielto kauden törkeimmästä tempusta, se olisi koko liigan ja ennen kaikkea Kärppien etu, sillä pelillistä apua hänestä ei enää Kärpille ole. Meinasi pilata lopullisesti joukkueensa saumat taistella voitosta raukkamaisella tempullaan.
Suosikkijoukkue: JYP.

Jotenkin ei puolueeton vaan selkeä tunteen vallassa heitetty katkera postaus.

Tuosta teosta saa luultavasti 1-2 peliä, itse antaisin 4-6 peliä koska ns "ihan turha ja pelin ulkopuolinen taklaus korkealle/päähän".

Halusin itse antaa Jussille vielä toisen mahdollisuuden silmissäni, koska nyt hän on remmissä ja osa joukkuetta kauden alusta lähtien. Tämän päiväisillä teoilla on kuitenkin turha yrittää minun kelkkaani kääntää. Päinvastoin alan olla pian sitä mieltä, että Jussille joutaisi antaa monoa.

Jos jotkut Metsävainiot ja vastaavat mahtuu kärppiin, kyllä siellä on paikka Jusalle. Ainakin näin omasta mielestä ja sehän se on se tärkein mielipide, eikös.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ehkä minä en vain tykkää tuollaisesta Elviksestä, joka luulee olevansa joukkuetta isompi. Jussista oikein huokuu se, että hän kuvittelee olevansa Kärppien kingi. Ja näköjään pää ei kestä sitä, että "junnu" tulee takaa ja ottaa kiekon pois kuin tikkarin lapselta.

Keväällä olin Jokisen hankinnan aikaan sitä mieltä, että Kärpät ei häntä siinä tilanteessa tarvinnut ja olin huolissani siitä, että pahimmillaan miehen tulo vain sekoittaa valmiin pakan. Kuinka ollakaan, ennustukseni kävi paremmin toteen kuin kuvittelinkaan. Jussi itse oli antisankarina mestaruuden ratkaisseessa maalissa junnumaisella höntyillään ja kaiken lisäksi vahvat huhut kertovat siitä, että Kärppien viime kauden joukkueessa OLI henkilökemiaongelmia. Kapteeni päätti lähteä ulkomaille, vaikkei tiedossa ollut edes varmaa osoitetta. Samaisen kapteenin vuoden ulkomaan optio muuttui yhtäkkiä kahden vuoden optioksi, sen jälkeen kun Jokinen kirjoitti Kärppien kanssa kaksivuotisen sopimuksen. Laske siitä ihan itse 1+1. Virallista vahvistusta asiaan tuskin koskaan kuullaan.

Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui. Mitä enemmän Jussi sähelsi ketjukavereilleen omia kuvioitaan, sitä enemmän sekaisin Kärppien peli meni. Jokainen täällä näkee, että Jussi on hidas kuin etana, eikä siksi sovellu kunnolla Kärppien liikkuvaan pelitapaan. Harva vain uskaltaa sen ääneen sanoa, koska kyseessä on Jokinen. Ylivoimalla hitaus ei toki hirveästi haittaa, siinä Jussi on edelleen mies paikallaan, vaikka toki mistään maagisuudesta on turha puhua.

Mitä tulee bussin alle heittämiseen, tuollaisen teon minä tuomitsen sata kertaa sadasta, ihan sama minkä väristä paitaa pelaaja päällään kantaa. Halveksin myös niitä, jotka tekoa puolustelee pelkästään siksi, että sattuu olemaan "oma" pelaaja.

Halusin itse antaa Jussille vielä toisen mahdollisuuden silmissäni, koska nyt hän on remmissä ja osa joukkuetta kauden alusta lähtien. Tämän päiväisillä teoilla on kuitenkin turha yrittää minun kelkkaani kääntää. Päinvastoin alan olla pian sitä mieltä, että Jussille joutaisi antaa monoa.
Sinullako siis on jotakin sisäpiirin tietoa että Ohtamaalla ja Jokisella oli jotain ongelmia keskenään? Vai pelkkää mutuilua?
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui.

No en nyt sentäs kaataisi finaalitappiota Jokisen niskaan. Ei ollut Jusa omalla tasolla todellakaan, mutta erot olivat marginaalisen pieniä. Sillä kertaa Kerho oli parempi. Itse osoittaisin enemmän sormella valmennusjohtoa, joka ei saanut ylivoimaa toimimaan koko kauden aikana, ja playoffeissa se oli entistä surkeampaa. Game sevenissäkin oli useampi paikka ratkaista ottelu.

Toisaalta voidaan jossitella, että Kärpät hävisi mestaruuden, kun Spede loukkaantui turhassa runkosarjaottelussa. Väitän, että mestaruus olisi tullut mikäli Spede olisi pelannut. Mutta ei tuosta aiheesta sen enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös