Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 577 392
  • 7 362

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Lukkoa kuusi kautta edustanut Harri Tikkanen pelaa ainakin yhden kauden vielä EBEL-liigassa. Vaikka ikää on jo 38-vuotta, vetelee hän siltikin vielä yli 50 ottelun kausia hyvillä pisteillä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jesse Virtasen aloittanut KHL:ssa 4 otteluun 0+0=0. Toisaalta peliaikaa on tullut hyvin ja omissa ei ole kolissut. Traktorin ykköspakki Nick Bailen on ollut loukkaantuneena sivussa. Jessen pitää kohta alkaa saada tehopisteitä kokoon, muuten saattaa yv-aika lähteä pois.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ollut aiemmilta kausilta oikein minkäänlaista kuvaa tästä "teidän" Krejcikistä, mutta onhan aika huikea pelimies. Heittämällä Kärppien paras pakki CHL- ja preseason peleissä. En tiedä onko Raumalla isketty miehelle mottipäistä eteen, mutta ainakin olisi kannattanut. Harvassa on näin virheettömät ja pelitaitavat pelaajat Liigassa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ollut aiemmilta kausilta oikein minkäänlaista kuvaa tästä "teidän" Krejcikistä, mutta onhan aika huikea pelimies. Heittämällä Kärppien paras pakki CHL- ja preseason peleissä. En tiedä onko Raumalla isketty miehelle mottipäistä eteen, mutta ainakin olisi kannattanut. Harvassa on näin virheettömät ja pelitaitavat pelaajat Liigassa.

Juudas se on.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ollut aiemmilta kausilta oikein minkäänlaista kuvaa tästä "teidän" Krejcikistä, mutta onhan aika huikea pelimies. Heittämällä Kärppien paras pakki CHL- ja preseason peleissä. En tiedä onko Raumalla isketty miehelle mottipäistä eteen, mutta ainakin olisi kannattanut. Harvassa on näin virheettömät ja pelitaitavat pelaajat Liigassa.
Lukko halusi pitää, mutta ei riittänyt vissiin paalu enää sitten. Ja toki Kreijcik varmaan myös halusi Ouluun, kun menestystä sieltä voi odottaa. Helvetin hyvä pelaaja Liigaan ainakin on kyseessä ja jos ei Oulussa joudu ihan sitä 25 min/peli pelaamaan, saattaa homma olla tehokkaampaa myös hyökkäyssuuntaan kuin Lukossa.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Peter Tiivola tuuletteli tänään hienosti maalia Raumam Boikien edessä. Yli kaksi kautta jouduttiin tätäkin filmaavaa säkkiä katsomaan sinikeltaisissa. Ei ole muuten sattumaa, että viimeisen neljän vuoden aikana kolme kertaa Tiivolan joukkue on kokenut jonkin näköisen katastrofin (Bluesin konkurssi, Vuoren kausi ja Ässien viime kausi). Paska pelaaja, joka korjailee tilastojaan, kun paremmat myydään edestä pois.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Peter Tiivola tuuletteli tänään hienosti maalia Raumam Boikien edessä. Yli kaksi kautta jouduttiin tätäkin filmaavaa säkkiä katsomaan sinikeltaisissa. Ei ole muuten sattumaa, että viimeisen neljän vuoden aikana kolme kertaa Tiivolan joukkue on kokenut jonkin näköisen katastrofin (Bluesin konkurssi, Vuoren kausi ja Ässien viime kausi). Paska pelaaja, joka korjailee tilastojaan, kun paremmat myydään edestä pois.

Tiivola on Juho Keräsen ja Juha Alenin ohella oksettavin paskasäkki, joka on Lukon paitaa päällään kantanut. Joistain pelaajista sanotaan että vituttaa vastustajan paidassa, mutta omassa paidassa rakastaa (esim. Jonne Tammela), mutta Tiivola vitutti kyllä myös Lukon paidassa.

Niinkuin otteluseurannassa sanoin, niin Ässien näköinen pelaaja. Itkevä neiti voi mennä Tommi Taimen kanssa vaikka Ratsulaan käsilaukkuostoksille.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ei ollut ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään kerta kun Tiivola tuolla tavalla maaliaan tuulettaa.
 
Tappio ottaa päähän ja niin poispäin, mutta että oikein Ässien näköinen... en nyt ihan allekirjoita tätä, mutta kiva mielipide.

Keskity sinä nyt niihin runojen kirjoittamiseen ja voit jättää Lukon palstat lukematta, jos et ole samaa mieltä kirjoittajien kanssa täällä kuin Ässien hiekkalaatikolla.

Ei ole tullut eikä tule olemaan Tiivolaa missään kohtaan ikävä. Ei hänen pelillinen panoksensa niin kummoinen Lukossa ollut ja kerta on tuollainen mulkku niin voikin pysyä kaukana Lukosta ja ihan hyvin siellä Porissa, jossa ei tule mitään voittamaan. Olipa sitten minkä tahansa joukkueen fani tai mitä tahansa mieltä kenestä tahansa pelaajasta niin minusta aika lapsellista tuuletella entisen seuransa kannattajien edessä. No pitäähän sitä Tiivolan ottaa kaikki ilo irti vähäisistä tekemistään maaleistaan, mutta onhan tuo nyt ihan vitun lapsellista meininkiä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä näin. Painajaisessa Tiivola veti Lukon pelipaidan ylleen 10-vuoden sopimuksella ja kaatuili kun vastustaja puhalsi häntä kohti.

Painajainen voi toteutua ensi keväänä, jos Kalle on tarpeeksi ajoissa liikkeellä. Tiivolan sopimus umpeutuu keväällä, ja en usko että jatkoa tulee Porissa. Ei ole Kerttulan hankinta, vaan kuuluu samaan ryhmään Salmelan ja Rekosen kanssa, jotka Korpisalo hankki. Uskoisin, että kukaan heistä ei jatka Ässissä tämän kauden jälkeen.

Eilinen voittomaali oli tietysti kiva, mutta Kerttula hyvin todennäköisesti hakee Tiivolan tilalle jotain toista pelaajaa. Korvaaja voi löytyä samasta ketjusta, jossa huippulupaus Roni Hirvonen pelaa laidassa, mutta on yleensä pelannut keskellä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä @Punamusta on yksi niistä Ässien kannattajista, jotka eivät päätä auo eikä trollaille, edes meille toisin kuin esimerkiksi nimimerkki josta tulee mieleen suuren lafkan donitsit. Uskon siis vilpittömyyteen ja portsarina voin laskea hänet meidän baariin sisään, uskoen ettei hän aiheuta ylimääräisiä tilanteita. Toki voi olla, että vetää myös Norman Batesin kaksoiselämän roolia hyvin, mutta ei minulla ole hänestä pahaa sanottavaa. Päinvastoin.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Kyllä @Punamusta on yksi niistä Ässien kannattajista, jotka eivät päätä auo eikä trollaille, edes meille toisin kuin esimerkiksi nimimerkki josta tulee mieleen suuren lafkan donitsit. Uskon siis vilpittömyyteen ja portsarina voin laskea hänet meidän baariin sisään, uskoen ettei hän aiheuta ylimääräisiä tilanteita. Toki voi olla, että vetää myös Norman Batesin kaksoiselämän roolia hyvin, mutta ei minulla ole hänestä pahaa sanottavaa. Päinvastoin.

@Punamusta on yksi koko palstan parhaista kirjoittajista ja ei itsellä ainakaan ole mitään tarvetta saada mitään henkilökohtaista sotaa hänen kanssaan. Kommenttini Tiivolasta ja Porista ovat suurimmaksi osaksi kieli poskessa heitettyjä. Tykkään vaan saada hiukan tunnetta keskusteluun ja kyllä itteä ainakin sen verran vitutti eilinen tappio, että teki mieli laukoa Porin suuntaan.
 
En ole valitettavasti edes yllättynyt, että vastauksesi oli vaihteeksi tämäntasoinen. Viestini ei ollut vittuilua, vaan enemmänkin piikittelyä. Meikä ei harrasta vittuilua, maksimissaan piikittelen. Sinulla on sitten jostain syystä tarve patistaa minua pois täältä teidän osiostanne, vieläpä mainitsemalla aiheen jota harrastan. Mistäs muuten tiedät että kirjoitan runoja... olen hieman yllättynyt, ajattelin ettei meikäläisen kommentointi palstalla kiinnostaisi sinua ollenkaan.

Totta kai voisin jättää osionne lukematta, mutta en jätä. Puhtaasti siitä syystä, että tykkään lukea niin Ässien, teidän kuin kaikkien muidenkin jengien osioita. Sille en mahda mitään, jos se sattuu ärsyttämään jotakuta. Suosittelisin kuitenkin olemaan ärsyyntymättä minusta. Nytkin lainasit kolmesta tänne yöllä kirjoittaneesta Ässä-fanista juuri minua. Kiintoisaa. Jos tunnet minua kohtaan minkäänlaista inhoa pelkästään sen vuoksi että pidän Ässistä, pyytäisin hölläämään pipoa. Osaan käyttäytyä ja voin kommentoida mielelläni ihan minne vaan. Turhaa tehdä tässä jotain vihulaissuhteita.

Sä teet hyvää duunia maajoukkueosioissa, mutta täällä SM-liigapuolella olet rehellisesti sanottuna kaikkein ärsyttävin ja vittuilevin raumalainen. En pitäisi tuota kovinkaan kehuttavana saavutuksena, mutta itse olet valinnut tyylisi, joten minkäs teen.

Tämä olkoon viimeinen viestini tämän asian osalta. Näköjään nyt pidät itseäsi, jotenkin parempana käyttäjänä kuin minua. Jos haluat tietää syyn miksi olen tällä palstalla niin voin kertoa. Olen pelannut pitkään jääkiekkoa enkä missään mutasarjoissa, vaan sarjoissa joita täälläkin seurataan. Monet kerrat minun oikea nimeni on pyörinyt joissain ketjuissa, mutta ei siitä sen enempää. Ajattelin tunnuksia tehdessäni, että voisin tuoda palstalle rutkasti näkemyksiä, jota olen pelatessani haalinut mukaani. Sanotaanko näin, että olen päässyt näkemään tavalla tai toisella aika läheltä ammattilaisuutta ja tiedän ammattijääkiekkoilusta aika paljon.

Ei minulla sinua tai ketään muutakaan vastaan ole mitään henkilökohtaista täällä palstalla, mutta välillä on mukava niin kentällä kuin palstallakin vähän vääntää vastapuolen kanssa kättä ja väitellä. Olen muuten oikeassakin elämässä onnistunut tekemään Ässien verkkoon maaleja. En tosin voi kertoa missä sarjassa. Itsekkin kentällä pelatessani olen aina ollut kova trash talkkaaja ja fyysinen pelote. Se rooli välillä eksyy tänne jatkiksenkin puolelle :D. Ja mitä sinun runoihin tulee niin huvin vuoksi jonain pelipäivänä luin niitä ja sain ylimääräistä sytykettä illan koitoksiin.

Ketjun aiheeseen liittyen: Joose Antonen teki tänään kauden ensimmäisen maalinsa Lukon verkkoon.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Tämä olkoon viimeinen viestini tämän asian osalta. Näköjään nyt pidät itseäsi, jotenkin parempana käyttäjänä kuin minua. Jos haluat tietää syyn miksi olen tällä palstalla niin voin kertoa. Olen pelannut pitkään jääkiekkoa enkä missään mutasarjoissa, vaan sarjoissa joita täälläkin seurataan. Monet kerrat minun oikea nimeni on pyörinyt joissain ketjuissa, mutta ei siitä sen enempää. Ajattelin tunnuksia tehdessäni, että voisin tuoda palstalle rutkasti näkemyksiä, jota olen pelatessani haalinut mukaani. Sanotaanko näin, että olen päässyt näkemään tavalla tai toisella aika läheltä ammattilaisuutta ja tiedän ammattijääkiekkoilusta aika paljon.

Ei minulla sinua tai ketään muutakaan vastaan ole mitään henkilökohtaista täällä palstalla, mutta välillä on mukava niin kentällä kuin palstallakin vähän vääntää vastapuolen kanssa kättä ja väitellä. Olen muuten oikeassakin elämässä onnistunut tekemään Ässien verkkoon maaleja. En tosin voi kertoa missä sarjassa. Itsekkin kentällä pelatessani olen aina ollut kova trash talkkaaja ja fyysinen pelote. Se rooli välillä eksyy tänne jatkiksenkin puolelle :D. Ja mitä sinun runoihin tulee niin huvin vuoksi jonain pelipäivänä luin niitä ja sain ylimääräistä sytykettä illan koitoksiin.

Ketjun aiheeseen liittyen: Joose Antonen teki tänään kauden ensimmäisen maalinsa Lukon verkkoon.

Juu itse pelasin aikanaan 90-luvulla A-junnuissa Lukossa ja se oli sitä aikaa kun meillä oli paikallisia jannuja joukkue täynnä ja Pori oli se suurin perkele. Vuoroin tönittiin Ässien ja Lukon heput vielä matsin jälkeenkin esim. Äijänsuolla toisiamme kumimatolta asfaltille kävelemään jotta luistimet menisi paskaksi. Hyvä kaverini Sami Torkki osasi tuota Pori-Rauma fiilistä aikanaan tuoda paikallisiinkin mutta sen jälkeen on ollut aivan pelleilyä. Kanki Kangasmäestä aikanaan odotin persoonaa paikallisiin, mutta hänkin lässähti liigaan päästeessään ja oli ihan vitun paska. Nykyään molemmissa tiimeissä pelaa se alle yhden käden sormin laskettavissa oleva määrä omia kasvatteja, niin paikalliset ovat tunteetonta pakkopullaa.
Raumalla tämä viimeisen reilun 10 vuoden juniorityön alasajo on muutenkin vaikuttanut siihen, ettei löydy edes enää harrastajia lajille. Aikanaan "petterilotiloilla" ja "jarihyvärisillä" oli sentään edes sauma päästä kokeilemaan liigaa mutta nykyään pikkupojatkin tietää, ettei Lukkoon yksinkertaisesti oteta raumalaisia. Itse olenkin kuullut huolestuttavaa faktaa juuri tähän liittyen että edes lahjakkaimmilla raumalaisilla ei riitä motivaatio panostaa jääkiekkoon. Tulevaisuudessa raumalainen jääkiekon pelaaja on todennäköisesti Saimaannorppaakin harvinaisempi, joten nautitaan nyt kun vielä voidaan...

Ja joo meni offtopiciksi mutta menköön.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Olipa sitten minkä tahansa joukkueen fani tai mitä tahansa mieltä kenestä tahansa pelaajasta niin minusta aika lapsellista tuuletella entisen seuransa kannattajien edessä. No pitäähän sitä Tiivolan ottaa kaikki ilo irti vähäisistä tekemistään maaleistaan, mutta onhan tuo nyt ihan vitun lapsellista meininkiä.
Eero Elokin silloin tuuletteli hattutemppua patapaidassa Lukon fanikatsomon edessä. Nopeasti nämäkin unohtuu, kun kyseinen pelaaja pelaa omassa suosikkijoukkueessa..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Slovakian sarjassa pelaavista ex-Lukkolaisista Aki Juusela aloitti räväkästi. Sarjanousija Michalove kaatoi Liptovsky Mikulasin 5-1 ja Juuselan saldo oli 1+1. Konsta Mesikämmen istui kyseisessä pelissä kaksi kahden minuutin rangaistusta, Sameli Ventelä ei saanut nimeään tilastoihin.

Aiemmin oli myös puhetta että Jesse Pelamo siirtyy täksi kaudeksi Slovakiaan ja Popradin riveihin. Enää Pelamo ei Popradin miehistöön kuulu. Ilmeisesti kyse oli siis try outista joka ei sopimukseen johtanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös