Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 606 605
  • 2 427

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse uskon kyllä että Suomela saa sen uransa käyntiin pikkuhiljaa. Saattaa kestää about yhtä kauan kuin Hintzillä, mutta kyllä se Suomela siellä lätäkön toisella puolella pysyy ja pelannee jo ensi kaudella enimmäkseen ylhäällä.
Hintz kyllä huomattavasti kovempi talentti. Isompi ja parempi luisteleen silti.
Suomela jo 25 kun Hintz 22. Ei välttämättä koskaan pelaa ylhäällä vaan tulee eurooppaan takaisin.
 

444

Jäsen
Eikö HIFK ole julkaissut mitään analyysiä päätyyneestä kaudesta? Aika useinhan se julkaistaan uusien sopimusten yhteydessä tai sitten päätösristeilyn aikaan.
Ei ole osunut silmään. Mutta jos sellainen tulee, niin muutamalla ranskalaisella olennaiset;
- Stögön kesätreenit
- Suomelan yllättävä NHL-sopimus
- Paljon loukkaantumisia, joihin ei oltu osattu varautua
- Luottamuspula vastuuvalmentajan ja pelaajien välillä
- Pelaajamarkkinoiden kuivuus
- Jumppatrikoiden huono istuvuus
- Liian vaativat fanit, joiden levysoitin meni rikki
- Hyvät pudotuspelit, jotka valitettavasti eivät riittäneet, koska kaikki aikaisemmat kohdat

Jäiköhän jotain olennaista mainitsematta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Salmelainen sanoi Twitterissä että paikka menisi TPS:lle.

Näin tässä nyt taisi käydä. Onneksi ei ehtinyt vielä ostaa mitään lentoja. Itse kilpailuhan ei juurikaan kiinnosta eikä sitä tarvitse seurata, mutta hyvä retki tämä olisi ollut.

Kannattajalle. Paitsi olisihan tuosta seurakin saanut lisää virtaa budjettiin, kun siellä maksavat, jos joku vaivautuu paikalle.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Esitän vähän tyhmän kysymyksen, mutta kun en ole mistään löytänyt niin jos joku tietäisi mistä. Bongannut jo pitemmän aikaa noita ifk:n harmaita lippiksiä mitä pelaajilla näkyy. Viimeksi tämän päiväisessä Rony Ahosen haastattelussa videolla näkyy. Onko jollain tietoa mistä noita sattuisi löytymään. Ksb:ssä eikä myöskään hallilla ole tullut vastaan kojulla.
 

mikzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jollain tietoa mistä noita sattuisi löytymään. Ksb:ssä eikä myöskään hallilla ole tullut vastaan kojulla.
Itsellä ei sen tarkempaa tietoa ole mistä löytyisi, mutta ainakin tässä omassa hatussa (ihan hallita pari vuotta sitten ostettu), on CCM:n logot kyljessä. Olisiko ollut joku kamppanja heidän kanssa kyseessä ja vain rajoitetun ajan myynnissä? Kannattaa varmaan laittaa Ksb:lle s:postia ja kysellä saako niitä vielä. Luulisi että jos niitä löytyy uusille pelaajille, niin niitä on nurkissa sen verran, että saavat yhden myyntiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvaukseni on, että pelaajille on omat mallistonsa eikä niitä edes haluta myydä joukkueen tai seuran toimihenkilöiden ulkopuolisille henkilöille. Vähän sellainen ”kaikkea ei rahalla saa”- juttu ja erottaa joukkueen ”muista”.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Sain vastauksen ksb:stä. Vanha malli kuulemma. Silti outoa, jos näitä uusille pelaajille kuitenkin edelleen lykätään, vaikka malli olisi poistunut. Peesaan Qkkoa. Mallit varsinkin lippiksistä vaatisi päivitystä, vaikka osa tuotteita hyviä onkin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mitkäs on jengin mutuilut kapteenistosta? Mä veikkaan ja toivon C:n menevän Paajaselle tai Salliselle. Varanatsat sitten toinen noista + Varakas tai ehkä Lennu (riippuen tän kauden roolista)..
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitkäs on jengin mutuilut kapteenistosta? Mä veikkaan ja toivon C:n menevän Paajaselle tai Salliselle. Varanatsat sitten toinen noista + Varakas tai ehkä Lennu (riippuen tän kauden roolista)..

Itsekin toivoisin, että kapteeniksi valittaisiin joku siihen parhaiten soveltuva henkilö, joka johtaa joukkoja omalla pelillisellä esimerkillään, mutta IFK:ssa on perinteisesti korostettu kapteenivalinnoissa IFK-taustaa. Toisin sanoen ei taida olla kovinkaan montaa kertaa, jossa ensimmäistä kautta seuran väreissä pelaava pelaaja oltaisiin valittu kapteeniksi. Tästä syystä veikkaan, että Lennulla on C rinnassa myös ensi kaudella. Hatusta heitän varakapteeneiksi Varakkaan ja Keräsen.

Omat valintani olisivat Paajanen (C), Sallinen (A) ja Keränen tai Varakas (A).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toisin sanoen ei taida olla kovinkaan montaa kertaa, jossa ensimmäistä kautta seuran väreissä pelaava pelaaja oltaisiin valittu kapteeniksi. Tästä syystä veikkaan, että Lennulla on C rinnassa myös ensi kaudella. Hatusta heitän varakapteeneiksi Varakkaan ja Keräsen.

Tästä olisi mielenkiintoista saada lista. Eihän niitä tosiaan voi montaa olla ja onko mahdollista, että ei ole yhtään.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä olisi mielenkiintoista saada lista. Eihän niitä tosiaan voi montaa olla ja onko mahdollista, että ei ole yhtään.

Ei ole ainuttakaan.

Ville, Hirso ja Ruuttu ovat ainoat, jotka ovat reissuiltaan palatessaan saaneet suoraan C:n rintaansa.
Riku-Petteri Lehtonen toimi kapteenina ensimmäisellä täydellä* HIFK -kaudellaan 02-03, mutta pelasi edeltävästä kaudesta jo puolet tultuaan kesken kauden Saksasta Stadiin. Rem Murray taasen sai suoraan A:n rintaansa 06-07 ja taisi vetää muutaman pelin kapteenina, kun sitten seuraavalla kaudella toimi kipparina täysipäiväisesti.

* toki pelasi tuolla täydellä kaudellaankin playoffit mukaan luettuna vain 28 peliä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Toivoisin tuota Kantorin esittämää kapteenistoa, mutta eiköhän sieltä tule jotain tämän tyylistä:

Petrell (C), Varakas (A), Sallinen (A), Paajanen(A)/Kankaanperä(A).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä HIFK:n kapteenilla pitää olla HIFK-taustaa. Riittäväksi taustaksi katson esim. edellinen, ei edes välttämättä kokonainen kausi meillä, jos muuten on kapteenisainesta.

Sen verran kapteenin ominaisuuksia pitää aina löytyä omasta takaa, että kukaan yhden kauden peluri ei HIFK:n kapteenin arvoa saa. Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni kapteenin pitäisi olla joukkueen parhaimmistoa. Tietysti on eduksi että on vaikka oma kasvatti. Luulen että Lennu kuitenkin jatkaa. Ei näitä juuri ole ollut tapana vaihtaa jos vanha jatkaa joukkueessa.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Mun mielestä HIFK:n kapteenilla pitää olla HIFK-taustaa. Riittäväksi taustaksi katson esim. edellinen, ei edes välttämättä kokonainen kausi meillä, jos muuten on kapteenisainesta.

Sen verran kapteenin ominaisuuksia pitää aina löytyä omasta takaa, että kukaan yhden kauden peluri ei HIFK:n kapteenin arvoa saa. Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.
Riku-Petteri Lehtonen...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riku-Petteri Lehtonen...

Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä, mutta eikö RPL kuitenkin pelannut puolikkaan kauden HIFK:ssa ennen kuin sai kapteenin natsat? Eli, varmaan ehtinyt osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen myös HIFK:n kopissa ennen kuin hänet valittiin kapuksi? Sinänsä turkulaisten valitsemista HIFK:n kapteenistoon pitäisi kyllä pystyä välttämään viimeiseen asti.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä, mutta eikö RPL kuitenkin pelannut puolikkaan kauden HIFK:ssa ennen kuin sai kapteenin natsat?

Juuri näin, RPL siirtyi edelliskauden puolivälissä DEL:n Essenistä IFK:hon. Kapteenikausi puolestaan jäi melko vajaaksi olkapäävammasta sekä Peter Schaeferista johtuen.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Aloinpa tässä lämpimikseni pohtimaan pelaajia jotka ovat voittaneet IFKssa mestaruuden ja pelanneet NHL:ssä, aloitin vuodesta -98, Hakki nyt ainakin olisi tuosta vanhemmista mestareista listalla.

Nopeasti pohdittuna sain seuraavan listan aikaiseksi:
1998
Bob Halkidis
Brian Rafalski
Christain Ruuttu
Jarkko Ruutu
Jere Karalahti
Johan Davidson
Kimmo Timonen
Marko Tuomainen
Olli Jokinen
Tim Thomas

2011:
Jeff Hamilton
Lennart Petrell
Markus Granlund
Martti Järventie
Mikael Granlud
Petteri WIrtanen
Ville Peltonen
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1998
Bob Halkidis
Brian Rafalski
Christain Ruuttu
Jarkko Ruutu
Jere Karalahti
Johan Davidson
Kimmo Timonen
Marko Tuomainen
Olli Jokinen
Tim Thomas

Jan Caloun
Miika Elomo
Mikko Jokela

Sen lisäksi ko. kaudella joukkueessa pelanneita:
Tim Bergland
Niklas Hagman
Niklas Bäckström

2011:
Jeff Hamilton
Lennart Petrell
Markus Granlund
Martti Järventie
Mikael Granlud
Petteri WIrtanen
Ville Peltonen

Ko. kaudella myös:
Hannes Hyvönen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös