Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 205 074
  • 1 326
Toto - Africa (metal cover by leo moracchioli feat. rabea & hannah)

Tää on tää kaveri, jota Youtube yrittää aina silloin tällöin tyrkyttää. En ole tarttunut tarjouksiin. Ja hyvä niin. Vaikka heviä aika paljon kulutankin niin nämä hevicoverit ovat järjestään paskaa. Eikä tässä tapauksessa poikkeusta tapahdu. Ihan semmoinen ykkösen arvoinen veto. Toista pistettä ei heru vaikka kaveri kovasti yritti huvittaa katsojia Timo Kahilaisen ilmekoulun opein. Vittu, ihan oikeasti yli 31 miljoonaa katselukertaa?

Sitten jotain aivan muuta The Correspondents - Fear & Delight
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten jotain aivan muuta The Correspondents - Fear & Delight
No mennään suoraan asiaan. Swing-elementit on vedetty melko rankasti modernin pop-musiikin filttereiden läpi, mikä saa musan kuulostamaan varsin laimealta. Melodiat oli tarttuvia, mutta eivät missään määrin edistyksellisiä tai luovia. Laulumelodiat oli myös varsin keskinkertaisia parin kuuntelukerran jälkeen. Kertsi oli tarttuva, mutta koukku oli huono siitä huolimatta. Rytmi sen sijaan oli mielenkiintoisempi kuin modernissa pop-musiikissa, josta saa plussaa. Biisi oli ihan tarttuva rytmin takia ja video varsin hauska myöskin. Nämä asiat summattuna annan tälle 7+ "pop-musiikin" standardeilla.

No laitetaas sitten Ulceratea, joka on lempparibändini modernin death metallin skenestä.
ULCERATE - Everything is Fire
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
No laitetaas sitten Ulceratea, joka on lempparibändini modernin death metallin skenestä.
ULCERATE - Everything is Fire

Heti alkuun on pakko myöntää, että biisi on hieman liian rankkaa menoa minun makuuni. Ei silleen, ettenkö ole kuunnellut esim. Napalm Deathin örinöitä 80-luvulla. On sieltä suoraviivaisemmasta päästä death-metallia, itse pidän enemmän melodisemmasta. Ei silti mikään huono biisi, haluaisin käydä bändin keikalla kuuntelemassa enemmän tunnelmia. 7

Seuraavaksi vähän outo biisi hienosta tv-sarjasta, vaatii ehkä pari kuuntelukertaa ja... kyseisen tv-sarjan katsomista?
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Sorry tuplat, mutta törkeästi mummoja tönimällä hyvää ketjua ylöspäin. (Ei niitä mummoja oikeasti tönitä, ne on parhaita.)
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Seuraavaksi vähän outo biisi hienosta tv-sarjasta, vaatii ehkä pari kuuntelukertaa ja... kyseisen tv-sarjan katsomista?

Ja arvostelussa oli liettualaisen näyttelijä-laulaja Severijan esitys "Zu Asche, Zu Staub (Psycho Nikoros)". Video oli loistava ja aluksi ihmettelin, että naisella oli ihan aidolta kuullostava miehen ääni. Cabaret-musiikin helmihän sieltä paljastui eli kaikin puolin upea esitys, jolle annan pisteitä 9/10.

Minäpä laitan tähän seuraavaksi kaunista instrumentaalista kitarointia itävaltalaiselta goottimetallibändiltä
Edenbridge- Empire Of The Sun
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ai kuka herää? No ainakin Redrose, kiitos. Olet pistänyt monta biisiä tänne ja arvostan...
Edenbridge- Empire Of The Sun
Hyvä biisi. Loistavat kitarinnoinnit heti alkuun, tämä kitaristi/bändi on lahjakas (säveltäjä myös). Harvemmin itävallasta kuitenkaan. On mukava tunne kun tietää, että kitaristi hoitaa ja biisi jyrää. Kaunista kitarointia loppuun saakka. Uusi biisi minulle, onhan tämä hienoa kuunneltavaa joten sille 8/10

Tänään tuli postissa Levykauppa Äx:sta ensimmäinen King Diamondin livetaltiointi ikinä, kaksi keikkaa. Sen kunniaksi kauhumusiikkia Fillmoren keikalta kyseiseltä Blu-Raylta.

Ps. Redroselle sen verran, että tuo Babylon Berlin on hieno 16-tuntinen. Löytyy Yle Areenasta.
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
^Vaihdoin arvosteltavan kappaleen, olin jo aikaisemmin linkittänyt arvosteltavaksi tässä ketjussa tuon King Diamondin "A Visit From The Death"-biisin, sorry.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
@DarkTower

Noniin, toi biisi oli hassu. Mua nauratti ne maskit mitä jengillä oli, sit ristit väärinpäin ja ennen kaikkea laulajan ääni. Ei tän ilmeisesti ollut tarkoitus olla huvittavaa mutta näin se minulle näyttäytyi. En siis hyvällä tahdollakaan ole tämän kaltaisen musiikin kohderyhmää, joten keskityin näihin epäolennaisuuksiin.

Hupsuista ukkeleista irtoo kaks pojoo, muu oli suoraan sanottuna ihan täyttä paskaa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Melko tyhjänpäinen ns. markan ralli. Kliininen tuotantojälki, ei särmää, ei asennetta, lähinnä löysää huttua, mutta juuri tällainen saa nykypäivänä helpolla soittoaikaa YleX:illä. Arvosanaksi 5.

Edit. Vaihdoin biisin, Matti Tamonen: Keke
Keke
Ihan jämäkkä veto, tuotannollisesti hyvä meininki. En oo tästä jäbästä edes aikasemmin kuullu, niin pakko tätä on pitää suht ug ukkelina. En jaksanu niin sanoihin kuitenkaan keskittyä vaikka suomeks olikin.
7/10

Hyvä kun on päästy rytmimusiikkiin kiinni. Ite laitain levyraadin hengessä videollisen esityksen.

Evidence - Throw It All Away (Prod. By Alchemist) [Official Video]
 

A Siente

Jäsen
Ihan jämäkkä veto, tuotannollisesti hyvä meininki. En oo tästä jäbästä edes aikasemmin kuullu, niin pakko tätä on pitää suht ug ukkelina. En jaksanu niin sanoihin kuitenkaan keskittyä vaikka suomeks olikin.
7/10

Hyvä kun on päästy rytmimusiikkiin kiinni. Ite laitain levyraadin hengessä videollisen esityksen.

Evidence - Throw It All Away (Prod. By Alchemist) [Official Video]

Hetken mietin miten näin kovaa settiä voi tulla tällä vuosikymmenellä. Tein taustatyötä ja ymmärsin miksi. Tää on just sitä mitä räpin kuuluu olla. Erittäin kova biisi. 10/10


Vähän erilaista;

Parkway Drive - "Absolute Power" (Full Album Stream)
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Täysin tuntematon bändi minulle. Genre on netin mukaan metalcore, nykyään on niin paljon eri genrejä ettei mukana pysy. No asiaan, kuuntelin biisin vähintään kahteen kertaan niinkuin aina. Negatiivista kappaleessa on sen tavanomaisuus, olen tainnut kuulla samalaisen biisin aikaisemminkin joltain toiselta tai kolmannelta bändiltä. Positiivista on kappaleen "kertosäe", se toimii hyvin. Tulee mieleen välillä jopa Rage Against The Machinen hyvät kappaleet. Biisille 7-
(Youtuben autoplaylla alkoi soimaan kyseisen bändin biisi Chronos, pidin siitä enemmän)

Oli Oscarit ja kaikkea. Katsoin leffan A Star Is Born ja tykkäsin. Lady Gaga näytteli hyvin, jotenkin aidon oloinen esitys. Nainen on päässyt pitkälle sitten Poker Facen jälkeen. Leffasta biisi.
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat

No ehkä eksyin vähän väärän biisin aikaan paikalle. Joo ihan kiva biisi kauniine melodioineen noin niinkuin positiivisesti ajateltuna. Mutta miten tämä biisi oikeastaan eroaa mitenkään mistään massatuotanto hempeilybiisistä, jolla yritetään miellyttää kaikkia. Massiivisen koneiston tuottama ja ison leffaproduktion buustamana kerää satoja miljooneja katselukertoja. Se on tietysti selvä. Mutta minun tuomio on, että se on varsin yhdentekevä ja jos tuo Parkway Driven tuntuu ennen kuultuna, niin tätäkin biisiä on kuunneltu jo ainakin ysäriltä lähtien... varmaan joka vuosi hieman erilaisena versiona. En ole oikein Titanicinkaan tai Celine Dionin ystävä, mutta siinä biisissä oli kuitenkin omaperäisyyttä, ainakin omaan korvaan. Samaa kategoriaahan tämä on, mutta paljon heikompaa.

Kun siitä Tenkulan kuolemasta tuli se 10v täyteen niin..
SENTENCED - Killing Me Killing You (OFFICIAL VIDEO)
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Kun siitä Tenkulan kuolemasta tuli se 10v täyteen niin..
SENTENCED - Killing Me Killing You (OFFICIAL VIDEO)
Hyvin muuten todettu tuolla ylempänä, itse hyvä leffa varmaan nosti sitä biisin hyvyyttä itselleni. Pisti mietityttämään.

Olin Sentencedin hautajaisissa aikoinaan, hiljaiseksi vetää. Omasta mielestäni paras suomalainen metallibändi jonka ura loppui aivan liian aikaisin (paskat managerit, juopottelu jne). Loistavia suomalaisia metallibändejä löytyy paljon, mutta Sentenced on se ykkönen minulle. Enkä ole edes Oulusta kotoisin, vaikka asunkin siellä nyt. Biisille 8/10, hyvä biisi, mutta ei bändin parhaimpia. Tenkula oli hyvä muusikko, rauha hänen muistolleen.

Ps.Tuttuni oli muuten valomiehenä, kun Sentenced kävi kuvaamassa tuon videon Norjassa. Laihialla kuullemma jäätyi leuka niin, että hän ei saanut liikuteltua sitä tarpeeksi kuvauksissa. Matkalla oli kuullemma lumivyöryjä tien yli jne, vaikea kuvauskeikka.

Sitten tuoreempaa suomalaista metallia.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Hyvä ketju jää jälleen jalkoihin. On se ihme, ettei täältä löydy tyyppejä jotka uskaltavat pistää suosikkibiisejä genrestä huolimatta? Lukekaa ketjun avaus ja säännöt, sen jälkeen arvostelu ja biisi. Ei se ole niin vaikeaa :)
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvin muuten todettu tuolla ylempänä, itse hyvä leffa varmaan nosti sitä biisin hyvyyttä itselleni. Pisti mietityttämään.

Olin Sentencedin hautajaisissa aikoinaan, hiljaiseksi vetää. Omasta mielestäni paras suomalainen metallibändi jonka ura loppui aivan liian aikaisin (paskat managerit, juopottelu jne). Loistavia suomalaisia metallibändejä löytyy paljon, mutta Sentenced on se ykkönen minulle. Enkä ole edes Oulusta kotoisin, vaikka asunkin siellä nyt. Biisille 8/10, hyvä biisi, mutta ei bändin parhaimpia. Tenkula oli hyvä muusikko, rauha hänen muistolleen.

Ps.Tuttuni oli muuten valomiehenä, kun Sentenced kävi kuvaamassa tuon videon Norjassa. Laihialla kuullemma jäätyi leuka niin, että hän ei saanut liikuteltua sitä tarpeeksi kuvauksissa. Matkalla oli kuullemma lumivyöryjä tien yli jne, vaikea kuvauskeikka.

Sitten tuoreempaa suomalaista metallia.
En ymmärrä miksi "underground" hevibändit haluaa ylituottaa musiikkia näin paljon, kuulostaa lähinä popilta. Plussaa aina tremoloriffeistä ja kappalerakenne on hyvä 8-.

At the Gates - Within

Mitäs mieltä Darktower on tästä jöötteporista?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ai minä? Kaikki täällä saa arvostella jos haluaa, mutta näyttää siltä että tyypit ovat aivan liian laiskoja rapamahoja nykyään (herätkää jo tollot, heh), joten. "Jööttepori" deathmetal, paras bändi sieltä on In Flames. Tai oli aikoinaan, Claymanin jälkeen yhtye on julkaissut 99% täyttä paskaa.

Tämä biisi on huono esimerkki kyseisestä genrestä ja kaupungin deathmetallista. Laulaja on harvinaisen huono, ääni sortuu jatkuvasti ja... ei ole mitään tietoa laulamisesta, pelkkää rääkymistä, deathmetallilaulukin vaatii osaamista, usko pois. Muu bändi yrittää tehdä parhaansa, mutta ei vain pysty. Heikko biisi jolle 5 1/2.

Ihan hauska kauhuvideo COB uudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät

Biisin alku vähän turhan perus tilulilua. Kun laulaja tulee mukaan, sama flegmaattinen meno jatkuu. Seuraavassa osiossa miettii, että onko tämä jo kertosäe. En ole pitkään aikaan bodomia kuunnellut, mutta onko se tosiaan näin tylsää nykyään? Kosketinsoolo taitaa olla parasta tässä biisissä? Toki sen jälkeinen kitarasoolokin on ihan jees, ei siinä mitään. Mutta valjua on meno edelleen kokonaisuutena. Taitaa nämäkin jannut tehdä tätä enää rahasta.

Kirjeitä Ukrainasta
https://www.youtube.com/watch?v=SQNtGoM3FVU
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Seuraavassa uutta videota yhdeltä vientitoivoistamme.
Ihan hauska bändi ja biisit myös, mutta en maksaisi keikalle pääsystä. Ollut joskus Qstockissa, mutta en jaksanut mennä katsomaan. Sellaista rentoa taustamusiikkia, jota ei jaksaisi kuunnella "oikeasti". 6-

Tanskalaista rokkia sen kunniaksi, että bändi tulee lokakuussa Teatrialle.
 
Viimeksi muokattu:

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Pimeänjälkeistä Disneylandia siis linkissä. Hyväsoundista rennosti rullaavaa rokkia muutaman vuoden takaa. Pahasti voi jäädä päähän soimaan. Jos tästä haluaa välttämättä jotakin vikaa etsiä, niin ehkä jonkin koukun olisi enemmän voinut jonnekin ujuttaa. Nyt kitarasoolo jää ainoaksi piristäväksi elementiksi. 70-luvulla tästä olisi saksittu onnistuneesti minuutin verran pois. 9.

Seuraavaksi uutta elokuvallista videota veteraaneilta, joiden esikois-LP putkahti 34 vuotta sitten maailmaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Vähän parempien thrash-bändien jalkoihin jäi 80-luvulla muita ihan hyviä bändejä esimerkiksi Exodus, Death Angel ja tämä bändi. Kaikilla noista bändeistä ihan hyviä biisejä, mutta se joku jäi puuttumaan loppujen lopuksi ja se suurin joku taitaa olla yksinkertaisesti biisien säveltäminen. Löytyy joitakin hienoja kappaleita, mutta muuten koko tuotanto on tasapaksua.

Tämä biisi on hyvä esimerkki, kappale on ihan ok mutta se ei erotu mitenkään massasta. SIlti täytyy antaa propsit bändille, jatkaa entisellä linjalla ja osaavathan jätkät hommansa laulajaa myöten, mutta se ei ihan riitä. Video oli ihan ok myös, plussaa Peter Stormaresta. 7.

Tämäkin bändi jäi melkein suurempien jalkoihin thrash-genressä. Aloitti vuonna 1982, mutta sai julkaistua ensimmäisen levynsä vasta 1987. Biisi vuodelta 1988.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tämäkin bändi jäi melkein suurempien jalkoihin thrash-genressä. Aloitti vuonna 1982, mutta sai julkaistua ensimmäisen levynsä vasta 1987. Biisi vuodelta 1988.

Arvosteltavana oli Testament-yhtyeen biisi The New Order. Biisi toimii mielestäni oikein hyvin jossain kuntosalin voimaharjoitteluissa. Ihan kuuntelumusaksi mä en itse sitä kelpuuttaisi, koska kaipaan myös niitä melodioita. Tekninen toteutus eli soitanta oli ihan hyvää luokkaa ja se biisin keskivaiheilla soinut kitarasoolo nostaa vähän arvosanaa, joka meni nippa nappa tyydyttäväksi 7-/10.

Metallia tulee minultakin tähän saumaan. Tässä on asialla espanjalainen bändi, joka soittaa sinfonista metallia ja biisin aihe oli reilu kuukausi sitten hyvin ajankohtainen.

Dark Moor - Bells of Notre Dame
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös