Yleinen pelikeskustelu

  • 53 942
  • 304

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
-Viimeisenä, vaan ei vaatimattomimpana... Death Stranding! @Tifosi, mitä mieltä tai mitä ajatuksia tämä peli sussa herättää? Peli siis Hideo Kojiman aivan uusi peli, josta kukaan ei vielä oikein ota selvää, mutta MGS Vitonen iski meikäläiseen aivan täysillä ja uskon tässäkin käyvän samoin. Luotto Kojiman on erittäin kova. MGS V oli eka Metal Gear meikäläiselle, jos ei Nesin ykkösen ja Metal Gear Solidin kokeiluja lasketa. Tuntui, että ymmärrän täysin Kojiman filosofiaa, enkä löydä pelistä mitään muuta vikaa kuin juosten kustun lopun, kun Konami laittoi rahahanat kiinni. Tosin, jäin kaipaamaan samankaltaista peliä tosimaailman sodasta, joka olisi brutaali, autenttinen ja sairas kuvaus oikeasta sodasta, jonka jälkeen pelaajalla tai kellään muullakaan ei todellakaan olisi hyvät fiilikset. Mutta Death Strandingiä odotan lapsenmielisellä innolla, jotta voi hyvä luoja mitä sieltä tulee!

Odottavaisin mielin odottelen mitä sieltä tulee. 100% varmuudella tulen pelin ostamaan kun jos johonkin voi vielä tässä viihdemaailmassa luottaa on se että vaikkemme tiedä vielä mitään tulevasta pelistä niin Hideo Kojima pukkaa esiin sellaisen tuotoksen että alta pois.

Esim Conan O'Brien oli japanin matkallaan Kojima Studioilla käymässä ja häneltä kyseltiin jossain Q&A:ssa että missä videot viipyvät niin Conan totesi että heille kerrottiin sen tason salaisuuksia että he suostuivat odottamaan että Kojima itse paljastaa nämä ensin ja sitten Conan julkaisee omat videonsa. Conan myös kehui Kojiman visiota eli liittyi siihen kaartiin jossa olivat jo ennestään Kiefer Sutherland, Norman Reedus, Mads Mikkelsen ja jo nyt melkeinpä legendastatuksella operoiva Guillermo Del Toro jotka kaikki ovat hehkuttaneet Kojiman tapaa tehdä asioita ja ammattitaitoa.

Mies on tuotostensa kanssa ollut edellä aikaansa jo reilut 30 vuotta joten luottavaisin mielin täällä odotellaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Bongasin kaupassa V-Rally 4 pelin. Legendaarinen rallipeli siis ja varsinkin 2 osa tuosta pelisarjasta oli aivan mahtava. Todella valitettavaa oli kuitenkin huomata, miten tämäkin peli oli pilattu ihan täysin. Aikaisempien painosten suola oli nuo 4 auton kisat multiplayerina, kun mahdollista oli mm. kaataa vastustajien autoja tönäisemällä kylkeen. Nyt tässä uusimmassa V-Rallyssa on tuollainen muisto vain. Tuntuu että nykypäivänä ei oikeasti tehdä mitään hyviä tai hauskoja pelejä. Lähinnä änärit ja Formulat tulee ostettua joka vuosi ja toki GTA:ta silloin tällöin pelattua. Missä ovat nykypäivänä Driverin ja Crash Bandicoottien yms. kaltaiset pelit?
Siitä tuli mieleen, että jospa GTA IV olisi tulevaisuudessa saatavina myös PS4:lle. Ei luulisi olevan ylitsepääsemätön asia Rockstarillekkaan ja itse en ole tuota edes läpi pelannut, niin sopisi loistavasti allekirjoittaneelle.
 

Buster

Jäsen
V-Rally 3 ja PS2, en ikinä unohda. Nimittäin loputon uramoodi, jossa kisattiin bottikuskeja vastaan eri luokissa mestaruudesta. Aloitettiin muistaakseni koko ura testillä ja sitten sai pienimmän luokan heikoimmilta talleilta tarjouksia. Kauden aikana saattoi jo tulla mahdollisuuksia hypätä isompiin talleihin ja testejä, joissa näyttää kykynsä etsiessä esim. seuraavalle kaudelle isommasta luokasta tallipaikkaa. WRC:hen asti pääsin, mutta ne oli liian voimakkaita ja nopeita autoja hallittavaksi, että olisi pystynyt menestymään. Muistan kun oikein hirvitti painaa niillä kaasun pohjaan ohjaimella ja maisemat alkoi kiitää ihan eri tavalla ohi kuin alemmissa luokissa.

Nämä nykyisten rallipelien uramoodit on lähinnä kasa paskaa tuon immersion rinnalla, jonka Formula-pelit melko pian kopioivat F1 04:seen. Se on vain niin hienoa aloittaa opettelemaan peliä vaikeimmalla jostain pikkutallista, jossa jo sijoitus vaikka kymmenenkin parhaan joukkoon voi olla ison luokan onnistuminen ja parhaimmillaan tavoitteet elää kisasta toiseen, mikäli auto ei ole parhaimmillaan asvaltilla tjs. Formulaakin tuli himona hakattua, kunnes valikot alkoi bugaamaan niin, että se valitsin meni ihan villinä aina yhteen suuntaan. Ja kun se teki sitä jokaisessa valikossa, eli myös auton säätämisessä, niin eihän sitä peliä enää voinut pelata kun tuo myös oli avain helpompaan menestymiseen.

Yksi asia nykypeleissä, jota usein tulee itse ehkä vähän ihmeteltyä, on niiden kesto. Miksei tehdä hauskaa ja laadukasta peliä, jonka jaksaa pelata uudelleen läpi, eikä venyttää väen väkisin yli 50 tuntia sisältöä ja mielellään niin lähelle satasta kuin mahdollista. Ratchet & Clankin PS4:lla pelasin varmaan 3-4 kertaa läpi ja se taitaakin olla ainoa tämän sukupolven peli, jonka olen uudelleen viitsinyt pelailla. Ja se toki oli myös sellaiseksi uudelleen ja uudelleen läpipelattavaksi suunniteltu.

Vieläkin muistissa erittäin hyvän ja syvän tarinapohjaisen yksinpelikokemuksen tarjonnut The Order 1886, joka sai valtavasti loskaa niskaansa 13-15 tunnin kestonsa vuoksi. Mikä tosin oli siinä mielessä hyvinkin ymmärrettävää, kun pelistä veloitettiin sen ilmestyessä joku 50e ja sitten ei edes ollut mitään sisällöllistä syytä toiselle läpipeluukerralle.
 
Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Onko ketään joka pelaisi UFC 3:sta? Itsellä PS4 alla ja tulee tehtyä aika hyvää jälkeä onlinepeleissä. Muita kiinnostuneita vaihtamaan ajatuksia pelistä tai sparraamaan OCTAGONISSA? En tiedä kuka on Suomen paras pelaaja Rankedissa, mutta UT-puolella ei ole allekirjoittanutta parempaa pelaajaa tästä maasta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Vieläkin muistissa erittäin hyvän ja syvän tarinapohjaisen yksinpelikokemuksen tarjonnut The Order 1886, joka sai valtavasti loskaa niskaansa 13-15 tunnin kestonsa vuoksi. Mikä tosin oli siinä mielessä hyvinkin ymmärrettävää, kun pelistä veloitettiin sen ilmestyessä joku 50e ja sitten ei edes ollut mitään sisällöllistä syytä toiselle läpipeluukerralle.
Öhh, peli oli kyllä ihan täysihintainen 60e ja kesto luokkaa 5h, ellei tykkää käyttää 10h lisää pyöritellen esineitä käsissä ja kuunnellen irrelevantteja audiologeja. Myös tarinasta täysin eri mieltä, kun ei se mennyt oikein minnekään, kaikki juonenpätkät jäi täysin levälleen ja peli loppuu cliffhangeriin mitä se ei todellakaan ansaitse. Ihmissusien AI on täysin aivokuollutta, juoksevat samasta paikasta kohti pelaajaa ja takaisin. Ai niin, onhan siinä se pomo-susi, se on toki QTE-tappelu. Kerta tuo on niin huimaa viihdettä, niin sama tappelu on vielä kahteen kertaan. Ammuskelu muutenkin on täysin keskinkertaista ja uudelleenpeluuarvo on täysi nolla.

...joo, ostin tuon uutena. Vieläkin katkera aiheesta. Nätin näköinen se kyllä on.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itse olen pelannut The Council peliä läpi, on ollut ihan mielenkiintoinen ja pelaamisen arvoinen juoni. On muuten Steamissa puoleen hintaan jo nyt vaikka vasta ilmestyi pelin viides ja viimeinen osa. Viides ja viimeinen osa on vielä pelaamatta läpi meikällä kun pelaan just nyt Assassin Creed Odysseyta läpi, joka on steamissa näköjään puoleen hintaan myös. Kannattaa ostaa jos tykkää seikkailusta, jessus, puoleen hintaan? Itse olen pelannut peliä sivutehtävineen noin 80 tuntia tällä hetkellä ja olen level 49 eli se on aika massiivinen ja todellakin rahan arvoinen peli ja seikkailtavaa löytyy. Ei voi hyökätä heti seuraavaan juonen osaan, ennenkuin nostaa omaa leveliä ylös. Todella hyvä peli tähän saakka, suosittelen. Steamissakin arvostelut: erittäin myönteinen.
Odyssey oli kyllä hyvä. Nyt se taso 70 ja n 150h tunteja kumunut. Tosin halusin tuon platinumin niin siksi kauan kesti. Ja tuo yksi jo tullut lisäosakin pelattuna.
 

Buster

Jäsen
Öhh, peli oli kyllä ihan täysihintainen 60e ja kesto luokkaa 5h, ellei tykkää käyttää 10h lisää pyöritellen esineitä käsissä ja kuunnellen irrelevantteja audiologeja..
Pointti oli kuitenkin se, että härskisti liikaa veloitettiin. En tykkää laput silmillä painaa kujajuoksua ja ampua äänekkäästi kaikkea liikkuvaa, joten luonnollisesti menin mahdollisimman hiljaa niissä harvoissa kohdissa mistä pystyi (ei tainnut olla juuri yhtään), pyörittelin esineitä käsissä, kuuntelin suurimman osan (ellen kaikki) irrelevantit audiologit joilla rakennetaan maailmaa ja tunnelmaa, sekä nautin muutenkin pelistä mahdollisimman kiireettömästi. Eikös siellä ollut taulujakin seinillä ja muuta vastaavaa yksityiskohtaa.

En muista tarinan ja pelin yksityiskohtia, joten paha hirveästi puhua. Stoori loppui vähän yhtäkkiä ja se oli jotain erilaista, ja jo siksi kiehtovaa. Uudelleenpeluuarvoa ei tosiaan ollut oikeastaan yhtään, kuten sanoin, koska peli oli hyvin vahvasti cutscenien ja tarinan hallinnoimaa rännissä tarpomista. Siinä tosin ilmeisesti pedattiin elokuvastudioiden tapaan härskisti jo jatko-osaa, mikä sitten tavallaan kosahti ihan ansaitusti omaan nilkkaan. Vastaanotto olisi ollut kuitenkin minusta myötämielisempi, mikäli se hinta olisi ollut ainakin puolet vähemmän julkkarissa. Toki myös alaa seuraavat olivat sitä kauan odottaneet ja saaneet kuvan jostain muusta, mikä on aina ongelmallista sekin, koska niihin luotuihin tasollisiin ja erityisesti sisällöllisiin odotuksiin täytyy kyetä vastaamaan.

Itse olen vain tarinan ja immersion perään. Tekninen toteutus ja toimivuus on tietysti osa sitä, mutta kyllä ne tulevat tärkeyslistan alapäässä (jos edes osaan havaita) ja se peli-ilo karisee usein jo harmaisiin hahmoihin, dialogiin, haparoivaan tarinankerrontaan, täytetehtäviin ja toisten kopiointiin. Omat haasteensa on toki täälläkin päässä, koska ei nämä nykypelit ainakaan itselle tahdo toimia jos niitä pelaa joka toinen, kolmas päivä ja alle kahden tunnin session.

Mutta siis ei The Order nyt tosiaan mikään erityisen hyvä peli ollut, mutta ei välttämättä huonokaan. Ainakaan minusta, jolle se antoi virkistävän ja erilaisen, siis hienon kokemuksen. Muistelisin olleeni hyvin läsnä päähahmon saappaissa ja maailmassa. En tosin ostanut julkkarissa, jolloin sävyssä olisi varmasti eroa.
 
Viimeksi muokattu:

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Onko ketään joka pelaisi UFC 3:sta? Itsellä PS4 alla ja tulee tehtyä aika hyvää jälkeä onlinepeleissä. Muita kiinnostuneita vaihtamaan ajatuksia pelistä tai sparraamaan OCTAGONISSA? En tiedä kuka on Suomen paras pelaaja Rankedissa, mutta UT-puolella ei ole allekirjoittanutta parempaa pelaajaa tästä maasta.

Kyllähän mä tuota pelailen, mutta olen aivan sysipaska. Sparrata voin, mutta tiedä sitten, että onko musta minkäänlaista vastusta tai hyödytkö sinä yhtään mitenkään siitä, että juuri minä tulen sun kanssa sparraamaan. Ajatuksia voin tietysti aina vaihtaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Tässä kun kaveri on rintamalla taistelemassa maansa, kotinsa ja vapautensa puolesta samalla kun me suomalaiset vihataan toisiamme, niin tekee itsenikin mieli päästä paukuttelemaan. Tuolla PS Storessa on Battlefield 1:nen ihan hulluun hintaan jotaim 8e tai jotain, niin kysyisin minkälainen yksinpeli siinä on? Joku parin tunnin räpellys vai onko ihan oikea ja kunnon yksinpeli mukana? Ei kiinnosta nettipelit pätkääkään.

Eipä tuo mikään ihmeellinen taida olla. Olisko sen viis kuus tuntia kestoa tms. Hyvää räiskintääkö etsit siis? BF1n moninpeli ihan hauskaa kyllä siis.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
BF1 ei itselleni maistunut. Tuntui liikaa samasamalta mitä kaikki räiskinnät tähän asti. Sen sijaan BF V tuntuu erilaisemmalta, vaikka toki pohja sinänsä siinäkin sama. Hienon näköinen ja ykkösen aavikko yms kenttien sijasta tuo kaupunkisota ja talvikentät on kertakaikkisen mukavaa. Tähän toki vaikuttanee myös se, että olen ihan kävelemään oppineesta saakka ollut WW II suuri seuraaja.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nelisen tuntia resident evil 2:sta takana ja eipä ole oikein mitään sanottavaa. Miksi sitten lähdin mitään kirjoittamaan? En tiedä.

Kai olen vähän pettynyt. Jotain tästä puuttuu.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tästä The Councilista en ollut kuullutkaan, vaikka mielestäni suht hyvin seuraan pelimaailmaa. Ehdottomasti tulee tutustuttua! Kiehtoo tällaset "historialliset" ja juonikeskeiset pelit.
Suosittelen, mielenkiintoinen sekoitus 1700-1800-luvun historiaa ja fiktiota.

Pelasin läpi Shadow of the Tomb Riderin ja oli vähän pettymys verrattuna trilogian aikaisempiin kahteen peliin. Vähän tuli sellainen tunne, että peli oli hätäisesti kyhätty. Ihan ok, mutta silti pettymys. Ja todella lyhyt.

En ole pelannut Rocket Leagueta noin neljään kuukauteen, kyllästyin peliin parin kolmen vuoden pelaamisen jälkeen. No kyllä se taas jossain välissä taas iskee, toivottavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Buster

Jäsen
Kiipeily tarvisi ehdottomasti staminan. Nyt liian helppoa kiivetä vaikka vuoren päälle.
Ensimmäistä Assassins Creedia kun muistelee, niin siinä oli ihan tiettyjä reittejä, joita pitkin ainoastaan pääsi rakennusten huipulle kiipeämään. Eli siinä joutui vähän katselemaan ja etsimään, että mistäs kohtaa pääseekään eteen- ja ylöspäin, ja melko helppoa oli vielä sen jähmeän kiipeilyn, sekä komentojen kanssa tippua kuolemaansa. Kyllähän siinä tavallaan tuli paljon enemmän fiilisteltyä niitä rakennuksia ja yksityiskohtia, kun joutui aina jonkin verran ja välillä paljonkin aikaa käyttämään niihin erityisiin eagle eye -paikkoihin kiipeämisiin. Nykyisissä versioissa aika lailla kaikkialta pääsee kiipeämään kaikkialle, nappia vaan pitää pohjassa, niin ukko itse hakee kaikki kädensijat ja ei lähde sinne, missä niitä ei ole. Että siitä tulee helposti sellaista paikasta toiseen juoksemista ja suorittamista, eivätkä nuo eagle eyetkaan enää sijaitse vain pelkästään niiden historiallisten nähtävyyksien luona.

Toisaalta niin kauan kun tuota "täytetekemistä" on paljon ja kyse on vain jostain kerättävistä, tai monta kertaa pelin aikana toistuvista asioista, niin on kyllä ihan mukavaa, että niistä pystyy suoriutumaan melko ripeästi. Pelaan juuri parhaillaan tätä uutta Spidermania ja siinä on aika loistavasti nämä sivutoimet toteutettu. Ei mene kauheasti aikaa liikkumiseen, voi halutessaan pikamatkustaa ja näiden sivutoimien suorittamiseen ei mene juurikaan aikaa. Kuvat nähtävyyksistä saa otettua suoraan liikkeestä ja rikoksen estotkin tapahtuu ihan minuutissa. Eikä näitä ole määrällisestikään liikaa, vaan sopivasti. Niissä on myös riittävästi vaihtelua ja peli ei lyö kaikkia näitä kerättäviä ja suoritettavia asioita kerralla naaman eteen, vaan tasaisin väliajoin avautuu lisää. Ja kun pelissä on pieni kartta, niin se ei ole ongelma singahdella kartalla useaan kertaan edestakaisin. Peli tuntuu niin järkevästi mitoitetulta, että voisin jopa pelata sen toisenkin kerran läpi vaikeimmilla tasoilla Arkham Asylumin tapaan.

Pidin valtavasti itsekin tuosta Originsista. Tai ensialkuun en pitänyt, kun pelasin sitä niin satunnaisesti että kontrollitkin ehti aina vähän unohtua, mutta sitten kun alkoi löytää säännöllistä peliaikaa, niin peli imaisi vahvasti sisäänsä. Siitä oli jonkin aikaa, kun viimeksi pelasin niin usein ja pitkiä aikoja putkeen jotain peliä. Melkein täytyy tämä Odyssey, tai uusin Tomb Raider seuraavaksi ostella.

Omia lempimuistojani AC:n parista on nämä glyphien ratkaisut, sekä Eedenin omenan etsiminen maalauksista ja historiallisista valokuvista. Mulla saattoi noihin upota melko kauankin aikaa ja se tarjosi mukavaa vaihtelua. Sitten taas AC 3:ssa niin ikään pidin monista sivutehtävistä ja liikuin yleensä talvisessa luonnossa ihan ilokseni ilman pikamatkustusta, sekä erilaiset pelit ja niiden oppiminen oli valtavan hauskaa. Oikeastaan tykkään kaikesta melko "paineettomasta" touhusta, mihin saa rauhassa keskittyä ja uppoutua, ja jossa ei ole sellaista selvää epäonnistumista läsnä. Eli tykkään kyllä yrittää aina ensisijaisesti hiiviskellä, mutta jos se nyt epäonnistuu, niin en minä jaksaisi alkaa sitä game overin kautta enää uudestaan alusta yrittää.

Päätarina Assassins Creedeissa viimeksi kiinnostanut kolmosessa ja ei se Originsissakaan ollut muuta kuin perinteinen kostodraama hemmetin persoonattomalla päähahmolla, mutta sivutouhut, maailma ja aika uudenlainen Assassins Creed piti todellakin mielenkiinnon yllä. Hyvä pelastus sarjalle, sillä alunperin olin päättänyt, etten enää tuohon itseään toistavaan sarjaan koske. Sitten alkoi tulla kehumisia, niin pakko oli päätös pyörtää.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Laitetaanpas tämä tänne, koska vaikuttanee ainakin Belgiassa myös muihin peleihin: PES MONSTER on Twitter

Eli onko kyseessä lumipallon vyörymisen efekti, vai jääkö vain yksittäistapaukseksi? Itse epäilen ekaa vaihtoehtoa, ainakin jossain määrin.

Linkki vie käyttäjän PesMonster Twiittiin Fifa Pointsien ostokiellosta Belgiassa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Onko muut pelanneet Banishedia? Ostin Steamin Alesta joskus puoli vuotta sitten ja lauantaina tuli asennettua. Nyt olenkin jo ehtinyt koukuttumaan. Tykkään tuollaisesta maailmanrakennusmeiningistä, missä ei tarvitse taistella muita vastaan.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Banished tuli ennakkotilattua aikanaan ja jonkun 75h olen sitä tahkonnut. Toki taukoa nyt yli puolitoista vuotta, kun pari kertaa vetää kylän rakentamisen tappiinsa nini alkaa tuntumaan toisteliaalta. Toki saattaisi näin tauon jälkeen taas maistua, pitää jossain vaiheessa kattella. Lopulta se ruoan tarve mitä popula syö alkaa käymään sietämättömän suureksi. Tuntui, että vaikka kuin paljon pykäsi farmeja, tarhoja ja tiloja, ruoka oli aina kortilla. Ja luulisin toteuttaneeni varastojen sijoittamisen riittävän hyvin, ettei osa pöperöstä jäänyt peltoon. Mukavaa vaihtelua kuitenkin näihin mainstream peleihin, tosin kehityshän loppui aikalailla seinään, kun peli aikanaan tuli ulos, sillä käsittääkseni peli on kokonaan tai ainakin lähes kokonaan yhden hemmon aikaansaannos.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Tässä olis hirveä polte pelata MGS V:sta, mutta olen jo kaksi kertaa pelannut kaiken mahdollisen, enkä halua enää sitä pelata, vaan haluan jättää pelin hymyilyttäväksi muistoksi. Olisko PS4:lle jotain edes vähän saman tyyppistä pelattavaa?

Emmää tiedä, mutta jos hiippailua kaipaa, niin Dishonoredit kannattaa tsekata.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tässä olis hirveä polte pelata MGS V:sta, mutta olen jo kaksi kertaa pelannut kaiken mahdollisen, enkä halua enää sitä pelata, vaan haluan jättää pelin hymyilyttäväksi muistoksi. Olisko PS4:lle jotain edes vähän saman tyyppistä pelattavaa?
Mulla olis MGS5 ilmaisena Plus-pelinä. Joskus aloitin mutta tuo alku sai lopettamaan koko pelin jotain syystä. Ehkä täytyisi tuohon pelisarjaan tutustua
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Abianos kirjoitti:
Tässä olis hirveä polte pelata MGS V:sta, mutta olen jo kaksi kertaa pelannut kaiken mahdollisen, enkä halua enää sitä pelata, vaan haluan jättää pelin hymyilyttäväksi muistoksi. Olisko PS4:lle jotain edes vähän saman tyyppistä pelattavaa?

Mulla olis MGS5 ilmaisena Plus-pelinä. Joskus aloitin mutta tuo alku sai lopettamaan koko pelin jotain syystä. Ehkä täytyisi tuohon pelisarjaan tutustua

Oon tän täällä jo aiemminkin sanonut, mutta se missä MGS V on ollut tähän asti uniikki, on se kuinka monin eri tavoin tehtävä voi mennä, kun sattuu menemään. Yleensä siinä syntyy joku alkuajatus, että näin tän vois suorittaa, mutta se menee useimmiten jossain kohtaa perseelleen ja silloin hienous alkaa, kun täytyy kaikki päätökset tehdä nopeasti, jos haluaa, että se siitä vielä oikeaa.

Sinänsä idiootteja jengi Konamilla, että sen Metal Gear Surviven sijasta olisivat voineet vaan tehdä laajamittaisen lisäosan vitoseen joka olisi jatkanut tarinaa ja se olisi ollut pakko-ostos sen sijaan, kun että ei ole tullut tuota Survivea vilkaistuakaan, eikä tule.

Ton vitosen uudestaanpeluuarvoa laskee se, että kun menee koko hommelin eka kerran läpi joutuu jo pelaamaan kenttiä moneen kertaan, jolloin alkaa jo tietää missä ne äijät siellä ovat ja hienous vähän latistuu. Toisekseen peliä ei voi ihan joka mielentilassa pelata, koska jos ei ole tarpeeksi terävää fiilistä, niin siitä ei vaan oikein tule mitään.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Draco tuossa jo listasi Metal Gear Solid V:n vahvuuksia. Lisätään vielä sen verran että tehtävien yksityiskohdat muuttuvat eri pelikerroilla.
Pelaaja voi lähettää tuhoamisryhmiä eri puolille maailmaa ja jotkut tehtävät vaikuttavat peliin. Esim ryhmä voi tuhota varaston jossa on pimeänäkökiikareita niin silloin seuraava tehtävä kannattaa suorittaa yöllä jolloin vihuilla ei ole noita kiikareita käytössä. Jos et lähetä ryhmääsi tuhoamaan tuota varastoa ja pelaat seuraavan tehtävän yöllä, vihuilla on kyseiset kiikarit.
Sama juttu mm kypärien ja kilpien kohdalla... ja kameroiden yms.

Peli on aivan ainutlaatuinen ja käsittämättömän yksityiskohtainen. Metal Gear -saagan peliksi vain juonen esitystapa oli umpisurkea kun jouduit kuuntelemaan kymmeniä tunteja nauhoitteita jos halusit saada kaiken irti juonesta ja kuuluisat tuntien välivideot loistivat poissaolollaan.

Mutta pelattavuudeltaan/pelimekanismeiltaan aivan omassa kategoriassaan.

Kädet hikoillen odottelen Kojiman Death Strandingiä.

@Tifosi Jos jossain vaiheessa jaksat, ni kerro ihmeessä vähän tarkemmin fiiliksiäsi pelistä. Itse siis en trailereista syttyny yhtään, mutta demo toimi. Nyt onkin sit useamman suulla tullu kuultua, että demon jälkeen odotukset koheni, mutta itse peli pettymys. Netissä taas hehkutetaan vuolaasti. Voit laittaa spoilereitakin ihan vapaasti.

Pelasin tuon alkurysäyksen jälkeen seuraavana päivänä toiset 3-4 tuntia ja fiilikset muuttuivat vähän paremmiksi.

En osaa oikein pukea fiiliksiäni sanoiksi. Pelissä on pieniä juonellisia muutoksia alkuperäiseen ja osa niistä on oikein tervetulleita, osa taas ei.

Tämä tuskin on mikään spoileri mutta tällä kertaa tämä umbrellan kuolematon "siivousmies" joksi hänet nimesin ilmestyy jo ekalla pelikerralla ja hän tosiaan tuo peliin ahdistavan tunnelman kun häntä (ainakaan toistaiseksi) ei pysty tappamaan vaan vain tainnuttamaan hetkellisesti niin häneltä pitää jatkuvasti juosta karkuun. Hänen askeleensa kuuluvat ympäri poliisiasemaa joten se on oma ahdistava elementtinsä.

Zombeja ei kannata lahdata huvikseen koska patruunoita on todella vähän. Yhdessä vaiheessa omani loppuivat ja sitten seuraavan vartin aikana zombeja ja koiria tuli laumoittain vastaan mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin juosta ohi, välillä onnistuen, välillä ei.

Pari päivää kerkesin pelaamaan ja nyt olen siitä asti ollut maailmalla joten en ole vielä lähelläkään loppua. Kai se vielä iloksi muuttuu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Far Cry 5 nyt työn alla. Aiempia sarjan pelejä pelanneena niin täytyy sanoa että toi käyttöliittymä on aivan vitun sekava. Siis eikö tässä saa sitä minikarttaa näkymään mihinkään alareunaan? Ja healthi ja patitilanne näkyy vaan kun lataa tykkiä tai on kuolemaisillaan? Vasta alotin jauhaan, mutta en kyllä löydä mistään miten näitä voisi muuttaa. Ja sitten kun sielä horisontissa on joku tuhat eri "hotspottia" niin huhhuh... En tyrmää vielä mutta tähän asti ainakin häviää kahdelle edelliselle 100-0...
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
^Kannattaa antaa pelille mahdollisuus, mielestäni oli hyvä peli ihan Far Cry sarjassakin. Itselläni ei kyllä ole ollut kyseistä ongelmaa ollenkaan. Itse vielä tykkään hyvin tehdystä kultti-aiheisesta juonesta hemmetisti niin peleissä kuin leffoissa/tv-sarjoissa, se paska on niin helvetin ahdistavaa. Esim. True Detectiven ensimmäinen kausi on aivan helvetin hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
^Kannattaa antaa pelille mahdollisuus, mielestäni oli hyvä peli ihan Far Cry sarjassakin. Itselläni ei kyllä ole ollut kyseistä ongelmaa ollenkaan. Itse vielä tykkään hyvin tehdystä kultti-aiheisesta juonesta hemmetisti niin peleissä kuin leffoissa/tv-sarjoissa, se paska on niin helvetin ahdistavaa. Esim. True Detectiven ensimmäinen kausi on aivan helvetin hyvä.
Haluisin niin tykätä tästä pelistä, mutta kun niin moni asia tökkii. Isoimpana tuo että et saa hetken rauhaa missään. Aina on nippu vihuja perseessä kiinni. Autolla matkaaminen on täysin mahdotonta kun 5s välein joku punaniska pickup hyökkää päälle. Ja sen jälkeen toinen. Ja kolmas...loputtomalla loopilla joka ilmansuunnasta. Ei ole niin mitään mahkua vain samoilla ja ettiä hotspotteja rauhassa kun kokoajan saa tykki laulaa piippu punasena. Ja kun lähtiessä missionille täytät healthpackit ja armorin, niin kun pääset tehtäväalueen rajalle niin niistä on muisto vaan. Plussat upeista grafiikoista, Montanan maisemista ja hihhuleiden niittämisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös