Taas lainat sanoja suuhun: "pelkän maalivahdin suolaaminen koko joukkueen tekemiseen..." Tätä en ole tehnyt. Toisin kuin sinä, minä en toistuvasti perustele Setäsen huonoutta hyökkäyksen huonoudella (ja sillä ettei olla saatu voittoja). Voin täysin rehellisesti sinulle sanoa, että vaikka me oltaisiin voitettu pelejä, en olisi tyytyväinen Setäseen näillä otteilla. Minä en halua, että me voitetaan tai hävitään pelejä 6-5 niinkuin TPS teki viime kauden playoffeissa. Fakta on se, että tuolla tyylillä tulee seinä vastaan hyvin nopeasti.
"Hioa särmiä pois" - tuota on tehty yli 4 vuotta. Ja nyt ihan rehellisesti uskot, että muutos on syntynyt kesän aikana? Minä en usko siihen enkä ole nähnyt sellaisesta viitteitä.
Edelleen mietin että kuuluuko tätä keskustelua enää käydä julkisesti vaan privaviestein. No vastataan nyt julkisesti, modet rankaiskoon jos näkevät aiheettomaksi. Ja edelleen lainataan ne koko kokonaisuudet, niin ei tule vääriä tulkintoja. Jookos?
Keskustelu lähti liikenteeseen koko joukkueen peliesityksistä ja siellä mielestäni kritisoit melko jyrkin sanakääntein Oskaria. Eikö tuosta voi vetää johtopäätös että Oskari on syypää joukkueen esityksiin? Vai ymmärsinkö nyt väärin? Jos ymmärsin niin nostan räpylän ylös virheen merkiksi. Erityisesti tästä syystä toin keskustelun tälle alueelle että keskityttäisiin Oskarin tekemisiin.
Perustelin jo moneen otteeseen, että en näe järkevänä lopettaa panostamiset molempien maalivahtien kouluttamiseen varsinkin kun mikään osa-alue koko joukkueen suorittamisesta ei ole ollut oikein missään kuosissa. Itse antaisin enemmän aikaa. Mielestäni yhdenkin euron lisäsatsaus joukkueeseen on turhaa jos peruspalettia ei saada kuntoon. Kun peruspaletti on kunnossa niin aletaan panostamaan sitten niihin yksityiskohtiin joita ei A) ehditä tällä kaudella saada tai B) ei vaan saada kuntoon ikinä. Onko se esim. uusi maalivahti vai muuta, niin mielestäni vielä liian aikaista sanoa. MV osastolla kun ollaan, niin painotan edelleen ettei kannata tännekkään laittaa lisärahoja ennen kuin koko joukkueen paletti on kasassa
ja molemmat maalivahdit kunnolla koestettu.
En missään perustele että Oskarin huonous tai suoritus olisi yksinomaan joukkueen syytä. Yritin moneen otteeseen sanoa, että on mielestäni väärä pää lähteä ongelmia purkamaan maalivahdin ostolla/kenkimisellä/täydellisellä penkittämisellä. Tottahan toki parempi mokkeista pelaa, mutta pelkkä maalivahdin suolaaminen ei mielestäni ole ratkaisu nykyisen umpisolmun aukaisemiseen. Jos et mielestäsi suolaa pelkkää maalivahtia niin ok. Ymmärsin väärin. Minun virhe.
En mielestäni missään vaiheessa sano että tuo tapahtuu kesän aikana. Mielestäni sinä juurikin oletat ja kun ei onnistunut kesällä, niin ei kannata enää yrittää. MInä olen moneen otteeseen painottanut että työtä pitää tehdä vielä. Eihän näin käynyt Zapon tai Kähkösen kohdalla ja ainakin kumpainenkin on nyt astetta paremmassa liigassa pelaamassa. Tai no Kaapo vielä kolkuttelee pääsyään. Mielestäni Oskarilla ei ollut nykyisiä ongelmia kun lähti maailmalle, mutta toki otanta mielestäni oli kovin suppea ja minun muistini kovin lyhyt.
Monet hyvät maalivahdit kehittyvät vielä vanhemmallakin iällä. Tähän kun lisätään että ikä tuo vielä hitusen viisautta asioihin niin edellytyksiä tulee siltä puolelta. Onko Oskarista itsessään kykyjä tähän, niiin se jää Oskarin itse todistettavaksi. Tuskin Oskari sai kuitenkaan arpalipulla paikkaa TPSiin pelaavaan porukkaan, eli jotain lahjoja on. Oliko palkkapyyntö liian iso, on todettu riittämättömäksi vai onko vaan henkilökemiat menny ristiin. Kaikki on mahdollista, eikä meistä kumpikaan tiedä todellista tilannetta. En sitä "kohuvideota" ole nähnyt mutta lainattuja lauseita nyt voi tulkita ihan just niin kuin haluaa. "Vittu en kai mää nyt mihinkään liigan 14. tulis jos ..." Hyvin vapaa ja huono lainaus kun ei ole kokonainen, mutta tuonkin nyt voi tulkita ihan miten vain. Ihan yhtä relevantti tulkinta voi olla, että jos kaikki olisi torjuntapaketissa kunnossa niin en kai minä olisi tullut kotiin lisää oppimaan. Painotus vielä, että ihan omaa tulkintaa ja varmasti yhtä oikeaa tai väärää kuin kaikki muutkin tulkinnat.
Siitä olen samaa mieltä monen kanssa kanssa, että yllättävä oli hänen hankinta Lukkoon. Mutta näyttöpaikka pitää antaa ennen kuin heitetään menemään.
Huomaat varmaan itsekkin niin tämä on paljon hedelmällisempää, kuin keskusteluun osallistuvien haukkuminen idiootiksi.