TV-sarjaketju

  • 2 205 927
  • 9 776

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Deadwoodissa vitutti se, että se lopetettiin kesken.

Sarja on jollain listalla, mutta koska tästä kuulee kaikkialta (ja tuli ensimmäisenä mieleen, kun näin alkuperäisen viestin), niin kannattaako siihen edes ryhtyä. Enpä taida, koska olen niitä miehiä, että joko katson jonkun kokonaan tai en sitten ollenkaan.

Aivan uskomatonta kuinka jotkut katsoo sarjoja eikä ole niin väliä, jos muutama jakso sieltä täältä jää väliin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
kannattaako siihen edes ryhtyä. .

Kannattaa silti katsoa. Al Swearengwrin hahmo jota näyttelee Ian McShane riittää yksistään sarjan katsomiseen. Muutenkin hahmogalleria o loistavasti toteutettu/kirjotettu. Eikä se edes sillain lopu kesken vaikka pitikin jatkua. Ehdoton suositus kyllä.
 

Outsider

Jäsen
Hyviä uutisia sinulle, jo pitkään huhuttu Deadwood leffa toteutuu.

Katsottava varmaan aikanaan, mutta sinänsä elokuva ei herätä oikein minkäänlaista kiinnostusta sarjaan verrattuna.

Onneksi El Chapon kolmas kausi ilmestyi eilen, kun näillä keleillä on alkanut olla jo pulaa kiinnostavista sarjoista, kun tuntuu, että Netflix ja Viaplay on tullut katsottua jo läpi kaiken kiinnostavan osalta.
 

Tuamas

Jäsen
Toinen jakso oli mielestäni paljon kovempi kuin ensimmäinen. Kovaa settiä =D

Suomi-nasseilla meni tämä toinen jakso tunteisiin.

Oli kokonaisuutena parempi jakso, ”adopt a child soldier”.
 

Liitteet

  • 4E9D7E38-06FA-45C5-BCFF-ED76DE75481B.jpeg
    4E9D7E38-06FA-45C5-BCFF-ED76DE75481B.jpeg
    265,6 KB · kertaa luettu: 475

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oli kokonaisuutena parempi jakso, ”adopt a child soldier”.

Oli kyllä jäätävää tykitystä. Katsoin vielä pilotin toistamiseen, ennen kakkos episodia. Siinä kun opeteltiin terrorismin torjuntaa tekeytymällä homoksi, loppui usko amerikaanoihin. Aattelin heti, että tuosta ei hyvä heilu. Ties mitä paljastuksia on tulossa vielä. Loistava sarja.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei saatana tota Who is america? -sarjan kolmosjaksoa:D

Loppupuolen "meksikolaisansa" -kohtaus oli tasoa hassu alussa mutta siinä vaiheessa kun poliisit tulivat niin se oli hauskinta mitä olen nähnyt pitkään aikaan!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei saatana tota Who is america? -sarjan kolmosjaksoa:D

Loppupuolen "meksikolaisansa" -kohtaus oli tasoa hassu alussa mutta siinä vaiheessa kun poliisit tulivat niin se oli hauskinta mitä olen nähnyt pitkään aikaan!
Juu. Siinä vaiheessa, kun nostivat hameen, röhötin ääneen ja lujaa =D
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vielä pitää tuosta The Terrorista mainita, kun sain päätökseen viikonloppuna. Eli siis Amazonin primestä löytyy ja suomitekstityksetkin on tarjolla niitä kaipaaville. Tuon palvelun taitaa saada 7 vuorokaudeksi ihan ilmaiseksi kokeiluun ja senkin jälkeen hinta on ekat kuukaudet jotain 2-3 euroa, niin halvalla saa sarjan katseluun. Jäi aika tehokkaasti sarja pyörimään päähän ja aiheutti pienehköä ahdistuneisuutta kun iltaisin mietti tapahtumia ja sitä että tarina on oikeasti osittain tapahtunut.

Nykyään kun suoratoistopalveluihin puskee joka päivä uutta sarjaa, niin laadukkaat teokset hukkuvat helposti sinne massan sekaan. Tämä oli laatua!
 
Voisko joku kertoa onko Deadwood katsomisen arvoinen tekele ja mikä tekee siitä erikoisen, dialogi, ohjaus, juoni jne.

Olen kuullut sitä paljon kehuttavan mutten viitsi ihan kylmiltään hyökätä sen kimppuun.
Deadwoodissa toimii lähes kaikki. Omalla listalla ehdottomasti top 10 parhaan sarjan joukossa, tai ainakin kovasti taistelemassa pääsyä sinne. Toki jos ei länkkärimaailma sen erityisemmin kiinnosta tai/ja jos pitää nopeampi tahtisista sarjoista, niin sitten on ehkä syytä jättää väliin. Aika hyvin saa jo ensimmäisen kahden jakson aikana menosta sen verran kiinni, että näkee millainen sarja kyseessä.

Castle Rock on nyt katsonnan alla. Kohtalaista/tyydyttävää menoa tähän mennessä.
 

Robu

Jäsen
Sopranosissa olen nelosakauden puolella ja onhan toi tosi laadukas sarja. Ehkä vähän vielä mietityttää, että mikä tästä tekee monen mielestä sen kaikkein parhaan tv-sarjan? Tässä on vielä kymmeniä jaksoja aikaa, jotka aion ehdottomasti katsoa, mutta vähän silti vielä mietityttää.

Itse rankkaisin toistaiseksi Sopranosin edelle tässä vaiheessa ainakin The Wiren, True Detectiven ekan kauden, Better Call Saulin ja Breaking Badin. Noh, katotaan tosiaan loppuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sopranosissa olen nelosakauden puolella ja onhan toi tosi laadukas sarja. Ehkä vähän vielä mietityttää, että mikä tästä tekee monen mielestä sen kaikkein parhaan tv-sarjan? Tässä on vielä kymmeniä jaksoja aikaa, jotka aion ehdottomasti katsoa, mutta vähän silti vielä mietityttää.

Tätä voisi vielä joskus yrittää uudelleen. Lopetin aikoinaan kakkoskauden korvilla, kun en vain keksinyt miksi tätä nyt pitäisi katsoa ja mistä hype johtuu.

Onhan se osittain siitäkin, kun ihmiset ovat kuulleet kyseessä olevan maailman parhaan tv-sarjan, niin sitä katsotaan vaikka ei aina itsekään oikein tiedetä miksi näin toimitaan.
--

Aloittiko joku OITNB:n uuden kauden? Muutama jakso takana ja vähän kummallista, mutta ihan hyvää. Vaikea vielä sanoa mitä mieltä tuosta voisi olla. Kestänee jonkun aikaa katsoa, ei tuota voi montaa jaksoa putkeen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sopranosissa olen nelosakauden puolella ja onhan toi tosi laadukas sarja. Ehkä vähän vielä mietityttää, että mikä tästä tekee monen mielestä sen kaikkein parhaan tv-sarjan? Tässä on vielä kymmeniä jaksoja aikaa, jotka aion ehdottomasti katsoa, mutta vähän silti vielä mietityttää.

Itse rankkaisin toistaiseksi Sopranosin edelle tässä vaiheessa ainakin The Wiren, True Detectiven ekan kauden, Better Call Saulin ja Breaking Badin. Noh, katotaan tosiaan loppuun.

Jenkkien käsikirjoittajienliitto pitää sarjaa televisiohistorian parhaiten käsikirjoitettuna. Näyttelijäsuoritukset ovat myös järjestään kaikki sitä kovinta kärkeä.

Osa hypestä tulee tottakai tiennäyttämisestä, esim Breaking Badin luoja kirjoitti 90-luvulla x-filesia koska Sopranos ei ollut vielä näyttänyt mitä tv voi parhaimmillaan olla. Bryan Cranston taas twiittasi Gandolfinin kuoltua että ilman Anthony Sopranoa ei olisi Walter Whitea. Anna Gunnille Vince Gilligan kuvaili Skyler Whitea: "Carmela Sopranos joka ottaa osaa rikokseen".

Omasta mielestäni sarja on selkeästi paras mitä on koskaan tehty ja nuo kaikki edellä mainitsemasi on tullut nähtyä ja pidettyä.

Mielipiteitähän nämä kaikki on kun näitä arvostellaan. Miksi esim mainitsemasi Wire on mielestäsi parempi?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
--

Aloittiko joku OITNB:n uuden kauden? Muutama jakso takana ja vähän kummallista, mutta ihan hyvää. Vaikea vielä sanoa mitä mieltä tuosta voisi olla. Kestänee jonkun aikaa katsoa, ei tuota voi montaa jaksoa putkeen.

Mielipiteitä jakava sarja, itselleni toiminut alusta asti ja kaikki kaudet tykitellyt lujaa läpi kuten tän uuden, taitaa olla viimeistä vaille valmis ja harmittaa pirusti kun pitää taas odottaa ikuisuus.

Ehkä vähän turhaa jankkausta tässä sen saman aiheen ympärillä kun jaksot on kuitenkin tunnin mittaisia, mutta tykkäsin silti. Hieman "välikauden" makua. Aika mehukkaaseen paikkaan taitaa tää kausi kuitenkin päättyä ja seuraavalle piirretty todella hyvä pohja... Saas nähdä.
 
Sopranosissa olen nelosakauden puolella ja onhan toi tosi laadukas sarja. Ehkä vähän vielä mietityttää, että mikä tästä tekee monen mielestä sen kaikkein parhaan tv-sarjan? Tässä on vielä kymmeniä jaksoja aikaa, jotka aion ehdottomasti katsoa, mutta vähän silti vielä mietityttää.
Ainakin omalla kohdallani sarjasta tekee parhaimman sarjan (Frendien jälkeen) upeasti kirjoitetut hahmot ja tietenkin itse tarina. Hahmot ovat mielenkiintoisia ja heidän kaarensa sarjan aikana kehittyy suuntaan jos toiseenkin. Esimerkiksi Tony Sopranos on tekopyhä ihminen, joka välillä toivoo olevansa mattimeikäläinen, ja välillä taas nauttii pelosta ja kunnioituksesta, joita saa osakseen ihmisiltä. Paljon on kieltämättä hänessä ja Walter Whitessa samaa. Muutenkin mainitsemasi Breaking Bad ja True Detective (kausi 1) ovat yhtä toimivia kuin Sopranos hahmojen ja tarinan osalta.

Kaikissa noissa edellä mainituissa sarjoissa on vielä sekin aspekti, että mitä useammin niitä on katsonut, niin sitä paremmin ne avautuvat ja sitä enemmän olen ainakin itse nauttinut niistä nauttinut.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Sopranos on erinomainen sarja ja varmasti tietynlainen suunnannäyttäjä. Mutta mitä tulee käsikirjoitukseen, niin mielestäni Breaking Bad on ihan omalla tasollaan. True Detective, Fargo ja BCS menee myös edelle.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Hahmot ovat mielenkiintoisia ja heidän kaarensa sarjan aikana kehittyy suuntaan jos toiseenkin.

Juuri näin. James Gandolfinin näyttelytyö on ihan toiselta planeetalta tietenkin käsikirjoituksen ohella kun sarja pyörii Tonyn ympärillä ja hän käyttäytyy eritavoin kaikkien kanssa.
Esim alussa Tonyllä ja äidillä on konfliktinsa, samoin setä Juniorin kanssa, sitten on perhe kotona joiden kanssa käyttäydytään aivan eri tavalla ja tähän päälle mafiaperhe jota hän johtaa ja joiden seurassa käyttäydytään taas eri tavalla. Niin ja ei unohdeta yhtä sarjan parhaista duoista eli Tony-Christopher parista. Meinasi unohtua sarjan idea eli psykiatrikäynnit jotka ovat 100% nerokas idea sarjan kerronnalle jonka avulla päästään kuulemaan mitä päähenkilön päässä oikeasti liikkuu...silloin kun hän ei manipuloi Melfiä tai jätä jotain oleellista kertomatta jolloin meidän pitää vain lukea Tonyn kasvoja ja käyttäytymistä.

Kaikissa noissa edellä mainituissa sarjoissa on vielä sekin aspekti, että mitä useammin niitä on katsonut, niin sitä paremmin ne avautuvat ja sitä enemmän olen ainakin itse nauttinut niistä nauttinut.

Tästäkin samaa mieltä. Sopranos on tullut katsottua läpi kerran vuodessa reilun kymmenen vuoden ajan ja aika harvoin enää mitään uutta löytää. Eniten siinä nykyään nauttii siitä tunnelmasta mikä sarjassa vallitsee.

Breaking Bad oli eka katsontakerralla sellainen että ajatteli ettei tätä tarvitse uudelleen katsoa vaikka sarja nousi heti kakkossuosikikseni mutta niin vain olen senkin jo pariin otteeseen uudelleen katsonut.

The Wire taas oli niin raskas että sen olen katsonut vasta kahteen kertaan. Raskaalla tarkoitan vain aiheita ja tunnelmaa, en mitenkään huonolaatuisuutta tai mielenkiinnotonta.

Edit. True Detective taas painii eri sarjassa, minisarja-sarjassa Band of Brothers, People vs OJ, The Night of, Fargo -sarjojen kanssa jotka ovat piiiiiitkiä elokuvia eikä mitenkään verrattavissa vuosikausia jatkuviin sarjoihin.
(Listasin tuossa omat suosikkini kyseisestä genrestä johon True Detectiven molemmat kaudetkin kuuluu, eihän kakksokausi ollut siellä päinkään kuin eka mutta rima oli epäreilun ylhäällä. Tykkäsin siis myös kakkoskaudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Robu

Jäsen
Mielipiteitähän nämä kaikki on kun näitä arvostellaan. Miksi esim mainitsemasi Wire on mielestäsi parempi?
Mun mielestä sen hahmot on kiinnostavampia ja kolmiulotteisempia. Wiren formaatti on kanssa kiinnostavampi ja se pysyy freesimpänä, kun joka kausi seurataan vähän eri näkökulmasta ja vähän eri teemoja.

Wiressa tuntui olevan enemmän mieleenpainuvia kohtauksia. Aika on myös kohdellut sarjaa paremmin ja se on erittäin relevantti vieläkin. Pidän myös miten se ottaa taitavasti kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin nyanssilla ja eri näkökulmista.

Hyvää pohdintaa @Tifosi. Vähän jopa yllättää keskutelun laatu täällä. Loistavaa! James Gandolfinin näyttely on kyllä Sopranosissa täydellistä. Mun mielestä taas noi psykiatrikäynnit toimii, mutta en kutsuisi niitä nerokkaiksi. Paikka paikoin ne tuntuvat jopa vähän halvalta tavalta päästä hahmon sisään. En oikeastaan katso ei-komediasrajoja uudestaan, mutta kuuleman mukaan Wire toimii toisella katselukerralla vain paremmin.

Mä taas en näe syytä miksi True Detective olisi eri sarjassa kuin Sorpanos vain koska tarina kerrotaan kymmenessä jaksossa. TV-sarjoja kumpikin ja appelsiinejä ja omenoita saa verrata.

Mielipide tosiaan vaan kyseessä enkä vielä hakkaa tätä kiveen, koska en ole Sopranosia nähnyt loppuun. Älkääkä käsittäkö väärin. Tykkään siitäkin sarjasta todella paljon ja odotan innolla sen katsomista loppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
The Wire on nyt katsottu kahdesti. Vappuna aloitettiin ja nyt ollaan tässä. Miten voi olla hyvä sarja! Seuraavaksi on otettava katseluun Sopraanot. Mutta The Wiresta: on jotenkin hankala sanoa, mikä siinä niin koukuttaa, se vain on semmoinen, että katsoo suu auki ja toivoo ettei lopu milloinkaan. Tämä on ilmeisesti ihan yleinen fiilis, kun The Wirea katsotaan. Kaveri oli juossut aamulla elokuvakauppaan hakemaan lisää.

Twin Peaksia en edes laskisi TV-sarjaksi. Siis tätä nykyistä mutten varhempaakaan. Ei sitä tiedä mikä se on. Nykyistä Lynch sanoo elokuvaksi, mutta onko se sitäkään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hauska juttu tämä huippusarjojen rankkaaminen, aikalailla fiilisjuttuja kuitenkin. Itse en ole koskaan yksinkertaisesti ollut kiinnostunut Sopranosista, mutta Wireä näin joitain satunnaisia jaksoja telkusta joskus ja heti piti nähdä alusta koko paketti, vaikka tuolloin elettiin vielä kokonaisten settien ostamisen kannalta hankalaa aikaa. Mad Menin aloitin ja pakotin katsomaan itseni muutaman jakson, vaan ei, vaikka suuri historiallisen draaman ystävä olenkin. Breaking Bad ei kiinnostanut tippakaan ekan jakson jälkeen. Voi olla, että löydän jonkin näistä joskus, tai sitten vain katson Wiren uudelleen ja BoBin sen 15 kerran. Deadwood on katsomatta muutaman jakson jälkeen, vaikka muita aikakauteen liittyviä keposempia sarjoja olen katsonut. Handmaid's tale ei kiinnosta, eikä Westworld, vaikka jälkimmäistä koko ekan setin katsoinkin. Sitten taas joidenkin vieroksuma Billions iski kovaa. Nää on näitä, sano koira kun kissalla...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sanotaan näin, että Breaking Badin ensimmäinen jakso ei ihan vielä anna koko kuvaa.

Sacha Baron Cohen oli siis viimeisimmässä Who Is America-jaksossa esittänyt suomalaista Youtubettajaa ja saanut jenkkien rasistis.. kovimman sheriffin sanomaan, että ottaisi Trumpilta poskeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös