To 17.5.2018 Otteluseuranta (13. kisapäivä)

  • 149 815
  • 1 839
Tila
Viestiketju on suljettu.

Tuamas

Jäsen
Ei nyt välttämättä runkosarjavalmentaja, mutta enemmänkin seurajoukkuevalmentaja.

Nojuu, ehkä näin.

Yksittäisissä peleissä ja turnauksissa aivan täysi mätisäkki.

Ei mitään venymistä, järkyttäviä vetoja peluutuksessa ja jopa Vova ”tjilanteet tulevat niin njopeasti” Jursinovia heikompi ja hitaampi reagointikyky.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Siellä J.Jalonen hykerrellen hieroo jossain käsiä..
En usko. Jukka kyllä ymmärtää, miten syvästä montusta maajoukkue pitää hilata ylös. Toisaalta, en tiedä, kuka olisi häntä parempi siihen hommaan. Maajoukkueen tilanne näyttää jo nyt paremmalta kuin tunti sitten.
 

ipaz

Jäsen
Minä taas syytän. Valmentajan ensisijainen tehtävä on valmistaa joukkue peliin ja viime kädessä määrätä kuka pelaa. Vai luuletko että toi Pokka oli ottelun lopussa jäällä kun itse niin halusi? Kyllä se oli Late joka hänet sinne jäälle määräsi vaikka sokea Reettakin näki ottelun aikana ja varsinkin muutamaa minuuttia ennen pelin loppua että Pokan paikka viimeisillä minuuteilla olisi ollut istua penkin päässä.

Peluuttiko Marjamäki pakkejakin? Siellä on kuitenkin kolme apuvalmentajaa. Luulisi että joku niistä hoitaisi pakkien peluutuksen. Mä en tiedä.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas syytän. Valmentajan ensisijainen tehtävä on valmistaa joukkue peliin ja viime kädessä määrätä kuka pelaa. Vai luuletko että toi Pokka oli ottelun lopussa jäällä kun itse niin halusi? Kyllä se oli Late joka hänet sinne jäälle määräsi vaikka sokea Reettakin näki ottelun aikana ja varsinkin muutamaa minuuttia ennen pelin loppua että Pokan paikka viimeisillä minuuteilla olisi ollut istua penkin päässä.

Sanoin jo ajat sitten, että Marjamäki peluutti välillä tyhmästi, esimerkiksi Pokka YV:llä ja tänään pelin lopussa.

Mutta voitaisko me esimerkiksi syyttää pelaajia huonosta toisesta erästä ja ihan helvetin lepsusta pelaamisesta.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Valmentaja on yksin vastuussa joukkueen pelaamisesta ja suorituksesta.

Jossain tällaisissa tilanteissa saatais tulla ikävä Rautakorven tai Heikkilän totaalikiekkoa, jossa yhden maalin johtoa puolustetaan. Se nyt ei vaan ollut se pelitapa tässä turnauksessa, ja tuollaisen avoimen aktiivisen pelitavan heikkous on kyllä se, että jos ajatus katoaa hetkeksi, niin se tarkoittaa salamamaaleja vastustajalle. Suomi voitti kuitenkin sekä ykkös- että kolmoserän. Mutta kakkoserä oli kyllä ihan kaikkineen luokatonta pelaamista koko joukkueelta. Ja jos tuota vasenta kulmaa katsoo, niin ymmärtää varmaan sen, että se on kyllä nähty: jos Tappara ei ois antanut kahta voittoa eteen ja vielä hävinnyt sen ensimmäisen 50-50 -matsin, niin Kärpät ei tuolla viime kauden pelitavallaan olisi ollut mestari.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Kyllä tää oli jo parempi turnaus. Pelityyli ihan erilainen kuin kolmessa muussa turnauksessa (WC, MM, olympialaiset). Et löydä multa Jatkoajasta mitään Marjamäkeä puolustavaa viestiä ennen tuota edellistä viestiäni. Mutta kyllä tää koko aika 2014-15 vuodesta lähtien ollut aikamoista murrosta maajoukkueessa. Tää turnaus jo osoitti, että nää 95 ja sen jälkeen syntyneet alkaa kasvamaan voittajiksi taas.

Joku toinen koutsi olis saanut ehkä tän joukkueen jo voittamaan koko turnauksen. Mutta ei kyllä varmaan olympialaisia.

Onhan tuossa myös paljon asiaa, mutta että tästä löytyisi syy Marjamäen huonolle kaudelle... En ihan heti osta ja väitän ettei osta kovin moni muukaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En usko. Jukka kyllä ymmärtää, miten syvästä montusta maajoukkue pitää hilata ylös. Toisaalta, en tiedä, kuka olisi häntä parempi siihen hommaan. Maajoukkueen tilanne näyttää jo nyt paremmalta kuin tunti sitten.
Niin koska maajoukkueessa ei olekaan yhtään kunnon pelimiestä Jalosella käytettävissä. On perkele mahdoton tehtävä Jukalla.
 

Eleekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Kiva varmaan pelaajille kun haastattelija naureskelee mikin toisella puolen. Vittu nyt sitä tilannetajua
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Jotenkin ihmiset tuntuu myös unohtavat sen, että Sveitsi, Saksa ja Tanska ei todellakaan ole mitään Latvian tai Itävallan tasoisia maita.

Niissä pelaa ihan helvetin kovia NHL-miehiä, jotka ovat joukkueissaan myös johtavissa rooleissa.
Ihan vaan vinkkinä että niin pelaa Suomen joukueessakin johtavissa rooleissa olevia NHL pelaajia. Olisiko sitten valmennus josta tuli se pieni ero että suomi hävisi nuo matsit?
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ristolainen ei tule koskaan, Vatanen todella harvoin. Koivu, Rinne ja Rask tuskin enään. Saros joo ehkä, Lepistö miksei ollut? Hietanen, oikeesti? Miksei Ilkka Mikkola?
Sata kertaa sadasta ottaisin Hietasen ennen Pokkaa tai Honkaa. Lepistölle tuli perheenlisäystä x2. Muillakin ehkä mielenkiinto vähissä WC:n ja Olympialaisten jälkeen. Mutta paskaako tässä vääntämään, hävitty mikä hävitty. Katellaan ensi keväänä uudestaan.

Sitäpaitsi Ilkka Mikkola on jo lopettanut.

Спокойной ночи.
 

salama#8

Jäsen
Ristolainen ei tule koskaan, Vatanen todella harvoin. Koivu, Rinne ja Rask tuskin enään. Saros joo ehkä, Lepistö miksei ollut? Hietanen, oikeesti? Miksei Ilkka Mikkola?

Määttä, Lindel.

Tuosta kisoissa olleesta pakistosta ainoastaan Nutivaaralla olisi mahdollisuudet päästä mukaan, jos Suomi saisi parhaan mahdollisen pakiston kasaan.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Jossain tällaisissa tilanteissa saatais tulla ikävä Rautakorven tai Heikkilän totaalikiekkoa, jossa yhden maalin johtoa puolustetaan. Se nyt ei vaan ollut se pelitapa tässä turnauksessa, ja tuollaisen avoimen aktiivisen pelitavan heikkous on kyllä se, että jos ajatus katoaa hetkeksi, niin se tarkoittaa salamamaaleja vastustajalle. Suomi voitti kuitenkin sekä ykkös- että kolmoserän. Mutta kakkoserä oli kyllä ihan kaikkineen luokatonta pelaamista koko joukkueelta. Ja jos tuota vasenta kulmaa katsoo, niin ymmärtää varmaan sen, että se on kyllä nähty: jos Tappara ei ois antanut kahta voittoa eteen ja vielä hävinnyt sen ensimmäisen 50-50 -matsin, niin Kärpät ei tuolla viime kauden pelitavallaan olisi ollut mestari.

Kyllä, olen samaa mieltä. Ja väitän samaan pihisevään henkenvetooni, että Marjamäki ei osannut valmistaa joukkuetta.
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Voi vittu, että syö. Voitte tulla nauramaan minulle, kun uskoin Suomeen ja annoin piikkiä köyden rasvaukseen.

Kyllähän se syö hitosti, mutta valitettavasti oli nähtävissä. Ei sillä, että ketään suolata haluaa vaan sillä, että peli olisi parantunut.

Itse olisin kokeillut muutoksia jo lohkossa ja toivonut niistä ratkaisua ongelmiin, mutta ei Marjis paljoa muutoksia tee.

Itse luotan kyllä enemmän Jaloseen ja toivottavasti ensi vuonna palataan maailmanmestaruuteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sata kertaa sadasta ottaisin Hietasen ennen Pokkaa tai Honkaa. Lepistölle tuli perheenlisäystä x2. Muillakin ehkä mielenkiinto vähissä WC:n ja Olympialaisten jälkeen. Mutta paskaako tässä vääntämään, hävitty mikä hävitty. Katellaan ensi keväänä uudestaan.

Sitäpaitsi Ilkka Mikkola on jo lopettanut.
Ei Honka ollut niin huono kuin Pokka, pystyi kuitenkin liikkeellän tuomaan kiekkoa ylös paljon paremmin mitä Pokka. Pokka oli ihan kuin Janne Niinimaa, ilman kiekollista taitoa.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Sen verran vanha mies antaa Sebullekin neuvoja, että huippu-urheilijan ei tulisi pelata palautumisenaan pleikkaria 8-10h. Fakta josta en ole valmis antamaan periksi. :-)

Sen tiesin, että Laine hakkaa aamusta iltaan pleikkaa, mutta Sebu tuli mulle ihan yllätyksenä.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Peluuttiko Marjamäki pakkejakin? Siellä on kuitenkin kolme apuvalmentajaa. Luulisi että joku niistä hoitaisi pakkien peluutuksen. Mä en tiedä.
Pakkien (tai hyökkääjien) peruspeluutus on ihan eri asia, kuin viimeisen minuutin kuusikon määräämien jäälle. Täysin selvä asia, että Pokan järjetön vastuu läpi turnauksen oli tasan tarkkaan Marjamäen tahto, aivan turha selittää sitä millään Mannerin pakkien peluutuksella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Breaking news:

Aftonbladet ja Expressen ei revittele Suomen tappiolla, eli niitäkään ei kiinnosta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Breaking news:

Aftonbladet ja Expressen ei revittele Suomen tappiolla, eli niitäkään ei kiinnosta.

Ruotsi on sivistysvaltio, jossa lähinnä kannustetaan Suomea. Ei sieltä lähdetä naapuriin autokolonnalla Tornio-Haaparanta-akselilla vittuilemaan.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Sen tiesin, että Laine hakkaa aamusta iltaan pleikkaa, mutta Sebu tuli mulle ihan yllätyksenä.

Näin olin lukevinani, että Teuvon kanssa naksuttelevat menemään. Valmennus tuskin tulee töpseleitä nykimään irti, ja varmasti he asian itsekin ymmärtävät vielä. Mestaruus ei siihen mennyt, mutta ovat pieniä asioita jotka muiden tekijöiden kanssa ratkaisevat huipputasolla.
 

ipaz

Jäsen
Pakkien (tai hyökkääjien) peruspeluutus on ihan eri asia, kuin viimeisen minuutin kuusikon määräämien jäälle. Täysin selvä asia, että Pokan järjetön vastuu läpi turnauksen oli tasan tarkkaan Marjamäen tahto, aivan turha selittää sitä millään Mannerin pakkien peluutuksella.

Joo oli se minunkin mielestä outoa että Pokka siellä oli, varsinkin kun sohlasi oikein kunnolla kolme minuuttia ennen loppua. Itse mietin ääneen että nyt lähti Pokka vilttiin, mutta ei sittenkään. Olisiko Honka toisena rightin pakkina ollut sopivampi sitten.
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sen sijaan että kaivetaan epäonnistujia ja päitä vadille niin pitää muistaa että siellä kentällä oli toinenkin joukkue. Varsinkin kaksi ensimmäistä erää Sveitsi pelasi todella ennakkoluulottomasti ja uskalsi paineistaa kunnolla. Tänään voitti se joka ottelun halusi oikeasti voittaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ruotsi on sivistysvaltio, jossa lähinnä kannustetaan Suomea. Ei sieltä lähdetä naapuriin autokolonnalla Tornio-Haaparanta-akselilla vittuilemaan.
Ei pidä paikkaansa, muistan kyllä historiasta kun siellä on useinkin käännetty veistä haavassa. Aika varmaksi sanon että esim. viime kevään tappio Ranskalle sai siellä porukan liekkeihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös