Mistä tilaat pizzasi?

  • 27 700
  • 159

Mistä tilaat pizzasi?

  • Koti-pizza

    Ääniä: 76 13,8%
  • Pizzataxi

    Ääniä: 26 4,7%
  • Pizza-hut

    Ääniä: 6 1,1%
  • Paikallisesta pizzeriasta

    Ääniä: 286 51,9%
  • Mistä milloinkin...

    Ääniä: 116 21,1%
  • En syö pizzaa

    Ääniä: 17 3,1%
  • Jostain muualta, mistä?

    Ääniä: 24 4,4%

  • Äänestäjiä
    551

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä et ole käynyt sisilialaisen mafian pizzerioissa. Kyseessä ei ole urbaani legenda vaan lähinnä näkemys siitä, että pizzan kotimaassa pizzassa arvostetaan muutakin kuin täytteitä. Jolloin reuna on oleellinen osa makuelämystä.
Taitaa olla etelän tapoja. Pohjoisessa en ole koskaan törmännyt tuohon ilmiöön. Tosin Sisilia taitaa muutenkin olla paikka, missä ravintolasta on suuri riski tulla kannetuksi ulos.
 
Jolloin reuna on oleellinen osa makuelämystä.

Itse ainakin jätän suosiolla syömättä pizzasta reunat, koska ne valitettavan usein on onnistuttu polttamaan, jolloin en koe sitä makunautintona.
Toki ei näin aina ole, mutta kebabpizzerioissa, vaikka niissä muuten hyvää pizzaa onkin, on hyvin usein saatu reunat poltettua karrelle.
Tietysti tälläisissä ihan oikeissa ja aidoissa italialaisissa pizzerioissa harvemmin tälläiseen varmaan törmää.
 
Itse olen tainnut viimeeksi syödä Raxissa joku 3 vuotta sitten. Sitä edellisestä kerrasta taisi kuluakkin 7-8vuotta, kun Rax täältä hävisi.

Omasta mielestäni ainakin pizzat oli tasoa ok. Kanankoivet, sipulirenkaat, lihapullat ja kermaperunat siihen kylkeen+ jäätelö jälkiruuaksi. Okei, ei nyt mikään kulinaristin unelma, mutta onko sitten tuollaisten paikkojen tarkoitus? Niin, ei minunkaan mielestä ja kyllä noilla nyt mahansa täyteen sai ja hintakin oli varsin kohtuullinen, joku 8-10e per naama ja sai todella syödä niin paljon kuin jaksoi.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Vinkki: pizza online piste fi.

Varsinkin tähän meikäläisen alueelle, erilaisia pizzerioita ja kebab-kojuja on tarjolla aivan perkeleesti. Siis hitosti pizzerioita yhden ja saman osoitteen alla. Voit maksaa pizzan ennakkoon jopa kännykällä, jos olet rahasi dokannut. Vuosisadan keksintö.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suosin paikallista. Naapurissa tosin sijaitsee Kotipizza, mutta käytyäni yhden kerran Iso-Roban Kotipizzassa tulin siihen lopputulokseen, että enää en sellaiseen jalallani astu.
Pizzojen hinnat ovat siinä kahdeksan-kymmenen euron paikkeilla.

Kuinka moni on muuten syönyt yksinään ravintola Siilinpesän jättipizzan? Kyseistä lättyähän mainostetaan kaupungin suurimpana. Jostain luin, että kyseisen pizzan halkaisija on yli metri.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kuinka moni on muuten syönyt yksinään ravintola Siilinpesän jättipizzan? Kyseistä lättyähän mainostetaan kaupungin suurimpana. Jostain luin, että kyseisen pizzan halkaisija on yli metri.

Sukupizza on tuo jättipizza, eikä mahdu ovesta ulos. Muistaakseni 125cm halkaisijaltaan. Pizzat ovat/olivat ihan ok, mutta kyllähän se kotiruoka oli tuolla se, jonka takia lähdettiin vähän pitemmältäkin matkalta Siilinpesään lounaalle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa'a, enpäs muista edes milloin olisin pizzan tilannut mistään pizzeriasta, kun yleensä käännyt pitaleipien/muiden kebulisörsselien puoleen. Mutta paikallisesta jos jotain on vastattava.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Paikallisilta karvakämmeniltä. Ja uskomattoman hyvä talon erikoinen on Alatino= Kebab-Kinkku-SavuPoronlihaa-Majoneesi. Unelmien lätty, Suomen parhaimmistoa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Maailmalla olen huomannut, että mitä "aidompi" pizza on sitä pahempi se on. Tosin en ole vielä Napolissa pizzaa syönyt, joten jätetään pieni varaus. Kumminkin joku perus "aito" pizza, jossa on vain tomaattikastiketta ja mozarellaa niin kuin traditonaalisesti pitäisi muka olla, on usein aika kuraa. Sanoisin kuitenkin, että keskimäärin Suomessa pizzat tehdään suomalaiseen makuun ja ne ovatkin pääsääntöisesti parempia kuin juuri missään. Aivan sama leipooko lätyn turkkilainen tai savolainen, kunhan se on tarkoitettu suomalaisille. Ja Kotipizassakin on joitakin todella hyviä lättyjä, esim Berlusconissa pohjassa on ruista, ja se on hemmetin hyvä. Toki saman pohjan saa lisämaksusta muihinkin, mutta tietenkään tavallinen pizzan syöjä ei ala xtraa maksamaan. Varmaan italian pastan syöjät eivät taas vastaavasti meidän pizoistamme piittaa, mutta mitäpä tuosta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Trocadero Rovaniemellä muuten mainostaa tekevänsä Suomen suurimpia pizzoja. Tiedä tuosta, mutta ainakaan uuniin ei suurempaa mahdu. Ihan kelvollisia ne ovat maultaankin, mutta kahta slicea enempää ei jaksa, joten syöjiä pitää olla mieluummin aika monta.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Itse tulee otettua kebabia huomattavasti useammin kuin pizzaa, mutta jos pizzan joskus haen, niin Tampereella Kaukajärven Solaf on ehdoton suosikki paikkani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tilaa pizzaa mistään, koskaan. Siis jos tilaamisella tarkoitetaan kotiinkuljetusta. Sen sijaan käyn paikan päällä syömässä pizzan. Ei sitä pizzaa joka päivä tule syötyä, ja sitä varten voi ihan hyvin lähteä varta vasten kaupungille/keskustaan tai käydä syömässä esim. leffareissun yhteydessä. Asuinlähiössäni on kyllä karvakäsi-kebab/pizzeria, mutta paikan tarjoomukset eivät ole kovinkaan hyviä eivätkä toisaalta riittävän edullisia, jotta tavaraa söisi laatu- ja makukriteereistä tinkien.

Ensisijaisesti käyn pizzeria/kebab-ravintola Milanissa Turun keskustassa. Mielestäni parhaat kebabit ja varsin maukkaat ja rapeapohjaiset pizzat sekä aina hyvä palvelu. Ja sertifikaatit suomalaisesta lihasta, mikä on olennaista taannoisen kebabliha-skandaalin ja puolimätien halal-lihojen jälkeen.

Vanha turkulainen klassikko eli pizzeria Napoli on myöskin aina hyvä valinta, ravintola on viime vuosina laajentanut menuaan ja tarjolla on 40+ erilaista pizzaa. Ravintolahan on ollut pystyssä 1970-luvun lopusta lähtien, joten kokemusta on.

On niissä Kotipizzoissakin toki käyty, enkä ollenkaan paheksu tai väheksy niiden antia. Raxin syö niin paljon kuin jaksat -linja sopii tiettyihin hetkiin. Ei se maailman ihmeellisintä tavaraa ole, mutta ajoittain tekee mieli vetää nopeasti pizzaa niin paljon kuin sattuu maistumaan.

Siinäpä ne pizzeriat sitten ovatkin, muut eivät ole niin ihmeellisiä olleet. Ennemmin sitä voi kotona tuunata pakastepizzaa kuin ostaa huonon makuisen pizzalätyn..
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pizzat tulee tilattua tai pikemminkin ostettua paikallisista pizzerioista, mutta kotiin harvemmin niitä tilaan, käyn mielummin paikanpäällä syömässä. Jos kotiin tilaan, niin kova krapula on ainoa selittävä tekijä siihen ja sekin tulee harvemmin.

Pizzojen laaduissa on paljonkin eroja eri paikoissa, joten monessa pizzeriassa asiointi ja karkea vertailu erottavat heti kyllä omat suosikit. Toki palvelu, yleisjärjestys ja viihtyvyyskin ovat asioita, joita arvostan pizzerioissa. Sen takia kotipizza on valitettavasti jäänyt vähemmälle kannattamiselle, vaikka ei heidän pizzansa minun mielestäni niin huonoja kuitenkaan ole mitä väitetään. Mutta tosiaan, paikallisilta pizzerioilta pizzani ostan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Läheisen nukkumalähiön pizzeriasta ja poikkeuksetta pizza-onlinen kautta. Itse asiassa juuri äsken taas tilasin. Tuo on uskomattoman kätevää, kun ei tarvitse puhelimessa jankuttaa, että ei, ei sibalia, mutta valkosibalia kiitos kyllä. Sen kun laittaa tilauksen sisään, maksaa saman tien nettipankista ja odottaa korkeintaan tunnin, niin Turkin poika on ovella pizzan kanssa. Lisäksi pizza-onlinen kautta saa bonusta, joka on vaihdellut viiden ja 20 %:n välillä tilauksen hinnasta. Nuo massit jäävät bonuksiin, joilla voi sitten halutessaan maksaa tilauksen.

Tuo paikallinen pizzeria on osoittautunut hyväksi mestaksi, enkä näe syytä vaihtaa toiseen paikkaan. Ja kun sieltä paljon tilaa (kerran-kaksi viikossa) niin saa kyllä jonkinlaisena kanta-asiakkaana hyvää palvelua. Pizza tulee nopeasti ja kuumana. Välillä sieltä tulee jotain bonaria pyytämättä, esim. pari kertaa olen saanut pienen limun veloituksetta. Hyvästä, oikeastaan loistavasta palvelusta kiitollisena minä sitten tilaan pizzat ja kepapit poikkeuksetta tuolta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kotipizza, lähimpänä ja hyvää. Kebuloista en pizzaa hae, se ei jostain syystä maistu hyvältä. Toki silloin tällöin tulee kebabiakin jauhettua, mutta harvoin syön "roskaruokaa".
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Läheisen nukkumalähiön pizzeriasta ja poikkeuksetta pizza-onlinen kautta. Itse asiassa juuri äsken taas tilasin. Tuo on uskomattoman kätevää, kun ei tarvitse puhelimessa jankuttaa, että ei, ei sibalia, mutta valkosibalia kiitos kyllä. Sen kun laittaa tilauksen sisään, maksaa saman tien nettipankista ja odottaa korkeintaan tunnin, niin Turkin poika on ovella pizzan kanssa. Lisäksi pizza-onlinen kautta saa bonusta, joka on vaihdellut viiden ja 20 %:n välillä tilauksen hinnasta. Nuo massit jäävät bonuksiin, joilla voi sitten halutessaan maksaa tilauksen.
Jep. Niin kauan tuo on kätevää kun Pizza-Online toimii kunnolla. Pari viikkoa sitten oli sivustolla jotain ongelmia, eikä tilaukset menneet pizzeriaan perille, vaikka rahat lähti tililtä ja vahvistus tuli sähköpostiin.

Senhän nyt sitten tietää mitä siitä tulee, kun näitä asioita tarvitsee alkaa puhelimitse karvakäsien kanssa selvittelemään.

En nyt jaksa tarkempaa selostusta tehdä parin viikon takaisista tapahtumista. Lyhyesti sanottuna: Vaati 4 kpl puheluita pizzeriaan josta pizzat tilasin. Ruuat tuli klo 21 kotiin, kun tilauksen tein n. klo 18 aikaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pressan Pizza, Pori. Muita ei ole pitkään aikaan edes tullut koitettua.
Onkos kukaan enää pariin vuoteen käynyt tuolla. Kävin silloin viimeisen kerran nuoruuteni "kantapizzeriassa". Aivan karmeiksi oli menneet lätyt. Itse söin pitkin hampain omani ja nykyinen ex jätti omansa puoliksi syömättä. Oli kyllä laatu vähän eri luokkaa kuin 90-luvulla.

Nykyään käyn joko Hellossa (jos haen pizzaa kotiin) tai Rita's placessa (jos mennään syömään). Joskus myös Ulvilan Metrossa, jos sinnepäin on asiaa, tosin appiukon kuoltua ei sielläpäin ole enää niin paljoa liikuttu. Töihin tilataan välillä (muutaman kerran vuodessa) Harjavallan Galasta ja siellä on kyllä myös hyvät ruoat ja nopea toimitus työpaikan portille.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Korson pizza-taxi on tuonut tähän mennessä aina hyvää safkaa. Tikkurilan ei, ja sitä en myöskään voi tämän tärkeän asian takia suositella. Yleensä pyöräytän pizzan itse jos löytyy jotain mistä sitä tehdä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensisijaisesti käyn pizzeria/kebab-ravintola Milanissa Turun keskustassa.

Ählypaikoista ainoa, missä Turussa voi käydä.

Vanha turkulainen klassikko eli pizzeria Napoli on myöskin aina hyvä valinta, ravintola on viime vuosina laajentanut menuaan ja tarjolla on 40+ erilaista pizzaa. Ravintolahan on ollut pystyssä 1970-luvun lopusta lähtien, joten kokemusta on.

Siinäpä ne pizzeriat sitten ovatkin, muut eivät ole niin ihmeellisiä olleet.

Turkulaisista klassikkopizzerioista keskusteltaessa ei voi olla mainitsematta Dennistä, oli sitten mitä mieltä hyvänsä tästä paikasta. Melkoisen kauan sielläkin on ihan hyviä pizzoja pyöritelty ja mulle ainakin on ihan hyvin maistunut. Turun vanhin ravintola, mistä pizzoja on saanu, taitaa kuitenkin olla Pippurimylly. Hyvät pizzat sielläkin, mutta ehkä vähän pienet.

Mun pizzapaikka on Denniksen lisäks Linnankadun sisäpihalla sijaitseva Panini, mistä toki saa myös muutakin oikein hyvää safkaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En ihan täysin itse allekirjoita tuota Kotipizzan negatiivista palautetta, koska ainakin itse pidän kyllä kyseisen ketjun pizzoista. Mieluummin Kotipizzaan menee kuin johonkin epämääräiseen paikkaan, koska Kotipizzassa aina kuitenkin tietää varmasti, mitä saa.

Mutta tänään kuitenkin sorruin johonkin muuhun - Espoon Mankkaan ostarin vieressä oleva The Chili's. (The Chilis Pizzeria and Grill)

Pizza oli hieman tyyris, mutta oli kyllä täysin hintansa väärti. Täytettä oli paljon, pohja oli loistava ja koko oli tarpeeksi iso. Ja kun tässä kävelymatkan päässä itse asuu, ei kyllä tarvitse enää miettiä, mistä ne pizzat tulevaisuudessa tilaa. Kyseisessä paikassa olin aiemmin kebabeja syönyt, nekin ovat kyllä aivan huipputasoa (tai no jo tänään paikalle mennessä ajatuksena oli ottaa kebab, mutta mieli muuttui juuri ennen tilaamista).

Harvoin viitsin mitään paikkaa julkisesti suositella, mutta tätä on vain pakko.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Harvoin viitsin mitään paikkaa julkisesti suositella, mutta tätä on vain pakko.
Kyllähän Chili's on sekä annoskokojensa että maittavuuden osalta ihan kärkipäätä, mutta palvelun nopeus on niin auttamattoman huonoa, että se vetää kokonaisarvosanaa reippaasti alaspäin. Puhumattakaan niistä kamalista jääkiekkojoukkueen kuvista ja viireistä, joita on ravintolan seinillä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ns. karvakäsien kebabpizzerioilla on usein tapana lopettaa äkisti ja palata samaan kiinteistöön eri nimellä. Ilmeisesti saavat sitten taas uudestaan jonkun starttirahan ja paikalla on taas nimellisesti uusi omistaja.

Tästä tuli konkreettisesti esimerkki kun tilasin lähiseudun kebabpizzeriasta pizzan Pizza-onlinen kautta. Yleensä haen pizzat itse ja olinkin käyttänyt pizzaonlinea vain kerran kolmisen vuotta sitten tämän nykyisen kebabpizzerian edeltäjään. Samassa osoitteessa on siis nykyisin uudenniminen ravintola vanhan lopetettua taannoin. Ilmeni, että pizzatilaus meni täsmälleen samaan sähköpostiosoitteeseen kuin aiemminkin, osoitteessa oli vieläpä vanhan pizzerian nimikin vaikka paikka on nykyisin eriniminen.

Eipä ole paljoa siis jaksettu muuttaa, firman nimikyltti sentään.

Myös toinen lähiseudun pizzeria kierrättää nimeään säännöllisesti ja se on vaihtanut ainakin pari kolme kertaa nimeä niinä vuosina kun olen tällä asuinalueella asunut. Samat äijät siellä tuntuvat silti aina olevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös