SaiPa kaudella 2017–2018

  • 523 424
  • 2 027

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Noo kyllä Kurttu kelpaa, mutta toivottavasti ei jäänyt vahvistaminen tähän. Yhtä hyökkääjää kaivataan vielä. Puolivälierissä pelaaminen kuitenkin kattaisi kulut helposti.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Kahdensuunnan hyökkääjä, joka viime kaudella oli 20 maalin tahdissa, kyllä kelpaa. Tervetuloa takaisin Curtis Hamilton.

Melkoinen oli tahti joo. 13 peliin 10 maalia ja sen jälkeen totaalinen jäätyminen. Suonenvedoltahan se vahvasti vaikuttikin, tuntui että jokainen suupaisi ihme kulmista ja asennoista upposi maaliin kauden alussa. Eli odotettavissa oli hiipuminen, mutta 17 pelin maaliton putki oli vähän liikaa

Saa nähdä mitä sieltä tulee, ja millä liikkeellä toipilas kaukalossa etene.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Sanotaan näin, että ihan ok hankinta. Pieni kysymysmerkki kuitenkin, löytyykö tehot? 3-4 ketjun miehiä SaiPa ei tartte. Voi onnistuakin SaiPassa.

Sitten ois kyllä vielä tilaa sille rightin laiturille. Ja mitenhän toi Löfman..? Onko kaverista pelaamaan enää ehjiä kausia, vai tuleeko toinen "Nokelainen"...eli ei vaan paikat kestä.
 

Paakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt en sano pahalla, mutta vaikuttaa et helvetin moni ei lue tätä palstaa, ei ole seuranneet keskustelua. Tulee vaan satunnaisesti paikalle ja siihen viimeseen random viestiin paahtaa jotakin mitä sillä hetkellä mieleen tulee, ajattelematta sen enempää mitä se toinen on edes sanonut. Tälläinen olo ainakin tulee tästä väärinymmärtämisen määrästä. Joko se on tahallista, jota en ainakaan haluaisi uskoa. Tai se on tahatonta, jonka voisin uskoa hyvin ja nimenomaan siltä pohjalta, ettei ole luettu eikä seurattu keskustelua.

Mietippäs nyt vähän omaa kirjoitteluasi ja tätäkin kommenttiasi. Tähän pätee vähän sama kuin sinun jatkuvaan nillitykseen (toivottavasti et loukkaannu, mutta siltä tuo jatkuva pahanolon oksennus vaikuttaa). Et seuraa peliesityksiä, mutta sinulla on mielipide kuitenkin on mitä pitäisi tehdä - ehkä täälläkin porukka jo kyseenalaistaa mihin se mielipide perustuu silloin? Toisekseen, yleisesti ottaen ihmiset lukevat mielummin positiivista kuin negatiivista, joten ehkä jatkuvasti negatiiviset kommenttisi vaan jo kyllästyttävät muita palstalaisia? En tiedä, miten koet nyt sitten olevasi vielä väärinymmärretty? Mielipiteesi ja ajattelutapasi varmasti eroaa muista, se on siis minulle ihan ok, mutta jos porukka ei jaksa negailua niin vaihdetaanko koko muu porukka vai olisiko muuta ratkaisua?
 
Melkoinen oli tahti joo. 13 peliin 10 maalia ja sen jälkeen totaalinen jäätyminen. Suonenvedoltahan se vahvasti vaikuttikin, tuntui että jokainen suupaisi ihme kulmista ja asennoista upposi maaliin kauden alussa. Eli odotettavissa oli hiipuminen, mutta 17 pelin maaliton putki oli vähän liikaa

Saa nähdä mitä sieltä tulee, ja millä liikkeellä toipilas kaukalossa etene.
Pitää myös muistaa, että KalPan Riikola taklasi kauden 17 ottelussa Hamiltonia päähän ja siitä seurasi 7 ottelun huili loukkaantumisen/aivotärähdyksen takia. Sen jälkeen ei enää verkot heiluneet alkukauden tahtiin. Olikohan loukkaantumisella mitää osuutta asiaan?
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitää myös muistaa, että KalPan Riikola taklasi kauden 17 ottelussa Hamiltonia päähän ja siitä seurasi 7 ottelun huili loukkaantumisen/aivotärähdyksen takia. Sen jälkeen ei enää verkot heiluneet alkukauden tahtiin. Olikohan loukkaantumisella mitää osuutta asiaan?
Osittain saattaa olevan. Ei ole helppoa palata päätärskyn jälkeen kehiin, varsinkin jos kokenut aikaisemmin jo urallaan aivotärähdyksen/tärähdyksiä.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melkoinen oli tahti joo. 13 peliin 10 maalia ja sen jälkeen totaalinen jäätyminen.
Santanen tai kylmä pohjatuuli jäädytti koko joukkueen marraskuuhun mennessä ja lähes koko joukkue päätti kautensa loukkaantuneena. Onneksi sieltä on tällä kaudella 'sulanut' aika moni yksilö takaisin.

Hamilton teki muuten vielä tammi-helmikuussa 'totaalijäässä' 17 peliin tehot 5+8=13. Ja 16 ekaan peliin tehot oli 10+3=13 Mutta eihän se riitä, ku...
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mietippäs nyt vähän omaa kirjoitteluasi ja tätäkin kommenttiasi. Tähän pätee vähän sama kuin sinun jatkuvaan nillitykseen (toivottavasti et loukkaannu, mutta siltä tuo jatkuva pahanolon oksennus vaikuttaa). Et seuraa peliesityksiä, mutta sinulla on mielipide kuitenkin on mitä pitäisi tehdä - ehkä täälläkin porukka jo kyseenalaistaa mihin se mielipide perustuu silloin? Toisekseen, yleisesti ottaen ihmiset lukevat mielummin positiivista kuin negatiivista, joten ehkä jatkuvasti negatiiviset kommenttisi vaan jo kyllästyttävät muita palstalaisia? En tiedä, miten koet nyt sitten olevasi vielä väärinymmärretty? Mielipiteesi ja ajattelutapasi varmasti eroaa muista, se on siis minulle ihan ok, mutta jos porukka ei jaksa negailua niin vaihdetaanko koko muu porukka vai olisiko muuta ratkaisua?

Olen toki miettinyt kirjoitteluani joka kerta kun naputtelen, muotoilen näitä monta kertaa uudelleen ennen kuin lähetän jne. Mitä sitten? Meinaat että minä väärinymmärrän muut, kun jatkuvasti saan joka tekstiin 3-6 vastausta joka suunnasta, ja melkein jokaista saa oikoa kun ei ollenkaan tai ainakin vain vähän ollaan hajulla itse pointista tai tosiaan ymmärretty ihan väärin. Se toki voi olla hyvin, ettei vaan kukaan ymmärrä näitä mitä kirjoitan kuten joku mainitsi. Sille en vain valitettavasti oikein voi mitään.. kun minulle nuo näyttää ihan selkeiltä, kun lukee ajatuksen kanssa niin pitäisi olla ihan selvää mitä/mistä puhutaan. Siinähän se lukee. Yritän kyllä tuoda ajatuksen esiin niin hyvin kuin voin, ehkä en vain osaa, täysin mahdollista.

En minä jaksa loukkaantua anonyymin nettipalstan asioista, ei huolta. Pahanolon oksennus, jatkuva? Laitatko vaikka edes osan näytille, vai onko tosiaan niin, että jos mielestäni ihan asiasta kritiikkiä esittää se on pahanolon oksennusta? Ei minulla paha olo ole, Näen vain epäkohtia, ja kritisoin niitä tuomalla ne julki. Toki kyseenalaistaa voi ja toisinaan pitääkin, mutta kai se on päivänselväksi tullut mihin se perustuu olen sen monesti tännekin kirjoittanut; 35v+ vierestä tuon touhun seuraamiseen. Jos nyt osa viime kauden, ja tämän kauden pelit on katsomatta, sekö se nyt on ainoastaan jolla perusteella saa mitään sanoa? Kun en edes kritisoi sinänsä viime tahi tämän kauden juttuja kuin pienenä sivujuonteena, osana kokonaisuutta. Eli jälleen, ei ole vissiin tullut luettua kun ei ole tietoa edes mihin se perustuu, ja mitä kritisoidaan ja miksi? Sen kaikki olen tänne tosiaan kirjoitellut aiemmin jo. Jos niitä ei ole lukenut, tai kiinnosta selvittää, niin minusta on turhaa minulle valittaa, jos ei tiedä.

Kuten sanoin, ymmärrän hyvin jos negat nostaa hikeä ei siinä mitään, en silti jättäisi niitä kokonaan pois. Ei se minusta silti mikään peruste ole väärinymmärtää tai vaientaa niitä. Minusta ei ole mitään järkeä siinä, että pitäisi olla vain osa totuutta täällä esillä, sensuroitua pumpulihöttöä posiposi kaikki hyvin hokemista pelkästään kun eihän se ole kuin ittensä huiputtamista, kun paljon olisi myös parannettavaa. Ja jos yksi kirjoittaa kritisoiden, muut huutaa kuorossa posiposia, niin eikö siinä ole balanssi ihan kohdillaan? Ja tuli muuten lisäyksenä mieleen, täälläkin taitaa olla ignore tms. nappi. Painakaa se päälle jos niin kovin ottaa hermoon tekstini, veikkaan että se helpottaa paljon. Mitä siinä menettäisi?

Koen siis olevani väärinymmärretty siten, että ihan koko ajan jatkuvasti kirjoituksiani väännetään ja käännetään ties miten, ja no, ymmärretään väärin. Jatkuvasti saa selittää uudellen ja uudelleen mitä ja miten. Vielä monelle erikseen. Siinähän ne lukee, siitä se selviää. Todellakin kirjoitan mitä tarkoitan (kieliposkessa sitten överiksi ne, jotka tarkoitettukin sarkasmilla tai juurikin niin, kieliposkella, kuten se tuplamestaruus hei!-läppä. Miten senkin voi edes kuvitella olevan jotain muuta..? vaikka siellä vittuilun takana se pieni "totuus" onkin) ja modaan tekstiä jatkuvasti, mielestäni sellaiseksi ettei väärinymmärtämiselle _pitäisi_ olla juuri sijaa, juurikin sen takia että menisi kerralla jakeluun. No, osa sitten tosiaan tulee selvästi paikalle satunnaisesti (minun oletus) lukee hutaisten vain sen viimesen, ottaa pultit ja paahtaa jotakin mitä sylki suuhun tuo takaisin, tai kyselee mitä miten miksi milloin, kun kaikki kyllä edelliset löytyisi täältä..
Tässä varmaan tulee sekin ero (?) että minä ainakin luen näitä ketjuja ihan alusta loppuun joka viestin ja seuraan palstaa siltä osin yhtenä pötkönä, ja oletan varmaan että niin tekee muutkin, mutta nyt alkaa vaikuttaa, että monikaan ei sitä tee, niin ollen paljon menee ohi ja silloin se näkyy juuri tälläisenä "väliin huuteluna" Ei siinä, sekin sallittua, mutta aiheuttaa tälläistä "turhaa jankkausta".. Tämä ei ole tietääkseni tsätti, vaan keskustelupalsta. Niin ollen tämäkin viesti nyt, voi pohjautua ja pohjautuu paljoon muuhunkin aiemmin, edellisillä sivuillakin sanottuun.

Ei missään nimessä tarvitse mitään porukkaa vaihtaa, anonyymi avoin keskustelupalsta jossa mielestäni saa kaikki kukat kukkia. Modet kyllä hoitaa enemmän ja vähemmän sääntöjen vastaisuudet pois - muutoin minusta sana vapaa. Jos porukka ei jaksa negailua, niin ehkä tähän kohtaan sitten vaan se, voi voi. En minä ala omia mielipiteitäni sen takia muuttamaan, tai kirjoittamaan muuta kuin mitä haluan sanoa. Ja tietääkseni tää ei oo lakisääteistä, jos v******* lukea näitä niin ihan vapaasti voi jättää lukematta. Sama toisinpäin, itteäni vit***** lukea jatkuvaa posiposia vaikka sille ei mielestäni läheskään aina ole katetta, mutta minkäs teet en minä ole vaatimassa sen lopettamista tai päätä mitä täällä saa ja ei saa kirjoittaa.

Heitäs vielä mistä lähti tuo, että vastaat yleensäkin, ja noin. Millä perusteella? Seurasitko vain mitä tässä muiden kanssa on "väännetty" ja jatkoit siitä, vai otatko kantaa alkuperäiseen juttuun. (ja niille jotka _taas_ on ulkona) Joka oli se, että kritisoin vain Hamiltonin hankintaa täällä, jyrkin sanoin myönnetään. Siitä sitten lähti tämä paskamyrsky. Onko oikeasti niin kovin vaikea sulattaa, että joku ei nyt vaan tykkää tuosta sainauksesta tähän rakoon, pitää sitä tyhmänä, ja tuo sen esiin? Vähästä menee muki nurin, ei muuta voi sanoa. Ignoreen joko napilla, tai scrollaa yli jos ottaa pattiin jokin yksittäinen teksti. Newsflash -niin se on minullakin sen 7 kertaa kun tätä palstaa selaa, ei niistä silti jaksa koko ajan naputtaa. Täällä on montakin kirjoittajaa, joiden tekstit menee suoraan ohi hyppäämällä, niin monesti olen niistä täysin eri mieltä, ei vaan jaksa välittää ja puuttua niihin ollenkaan. KOSKA, miksi ihmeessä? Anonyymi nettipalsta, mitä väliä? Mitä väliä vaikka joku kirjoittaa jotain ihan käsittämättömiä tai on täysin eri mieltä kuin itse on?

On toki muitakin ratkaisuja, ja mitä tuossa haet on varmaan se, että minä voisin olla kirjoittamatta. Totta. Kyllä sekin päivä vielä koittaa trust me.
Ja kyllä, nyt alkaa jo vähän hiottaa ja tympiä, joten senkin takia tältä osin tämä minun osalta tässä.

Edit. Nyt kun tuonkin edellä olevan boldatun ehti jo yksi ymmärtää heti täysin väärin! Niin väännän sitä vielä rautalangasta!! Se EI tarkoita eikä tarkoittanut palstalle kirjoittelua, se tarkoitti ja tarkoittaa TÄTÄ aihetta, TÄLLÄ kertaa! Voi luoja..
 
Viimeksi muokattu:

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On toki muitakin ratkaisuja, ja mitä tuossa haet on varmaan se, että minä voisin olla kirjoittamatta. Totta. Kyllä sekin päivä vielä koittaa trust me.
Ja kyllä, nyt alkaa jo vähän hiottaa ja tympiä, joten senkin takia tältä osin tämä minun osalta tässä.

Taidan siirtää tuon ylläolevan lauseen allekirjoitukseeni. Ikävä kyllä pelkään pahoin, että et pidä lupaustasi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
@AaTee on sitä mieltä, että pudotuspeleihin menevää joukkuetta on turha vahvistaa ja että varsinkin Hamilton on turha hankinta.

Harmi, että AaTee ei seuraa pelejä telkkarista tai paikan päältä, koska muuten hän tietäisi, että Hamilton on ekassa erässä syöttänyt jo molemmat maalit ja kolmaskin tehopiste oli pienestä kiinni. Tosin AaTee lienee kantansa lukinnut, mutta SaiPa-faneille Hamiltonin onnistuminen on iloinen asia.
 

Barney

Jäsen
Seurajoukkueessa tulleita runkosarjatilastoja vertaillaan
Nyt on seurajoukkuenäyttöjäkin tältä kaudelta annettu. Hamiltonilla meni melkein seitsemän peliminuuttia ennen kuin oli saalistanut yhtä monta syöttöpistettä kuin Kim Strömberg tällä kaudella 36:ssa ottelussa.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hamilton OLI ihan jees silloin joskus. Tietenkin VOI olla sitä myös joskus tulevassa. MUTTA, tähän saumaan, tilanteeseen aivan päätön hankinta..
No @AaTee, mites tän kauden debyytti? Tekijämies, yhdet treenit vasta alla tältä kaudelta + aamujää.
Luistelee terävästi alaspäinkin, kuin viime kaudella. Yksi righti olis kyllä jees tohon jengiin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
No @AaTee, mites tän kauden debyytti? Tekijämies, yhdet treenit vasta alla tältä kaudelta + aamujää.
Luistelee terävästi alaspäinkin, kuin viime kaudella. Yksi righti olis kyllä jees tohon jengiin.

Ei pysty sanomaan kun en pelissä ollut, ole nähnyt sekuntiakaan siitä. Niin ollen joudun luottamaan sinun sanaan asiasta, mutta hyvinhän se taisi lähteä? Ja sehän on hyvä vain.

(Ja oletuksena siis, että CH:sta tässä puhuit)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä ollut kaukana Hamiltonin kauden eka maalikaan. Tolpassa taisi kolista, mutta kun ei niin ei. Hyvä debyytti silti. Tuo varmasti juonikkuutta ja variaatioita kärkiketjuihin.

Harmi, että pisteiden enemmistö luisui Vaasaan, mutta ei se mikään oikeusmurha ollut. Sen verran parempi Sportti oli omiin silmiin kokonaisuudessaan (näin noin puolitoista erää + jatkot).

Ehkä voidaan kiittää, että saatiin edes se yksi piste...
 

Paakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen toki miettinyt kirjoitteluani joka kerta kun naputtelen, muotoilen näitä monta kertaa uudelleen ennen kuin lähetän jne. Mitä sitten? Meinaat että minä väärinymmärrän muut, kun jatkuvasti saan joka tekstiin 3-6 vastausta joka suunnasta, ja melkein jokaista saa oikoa kun ei ollenkaan tai ainakin vain vähän ollaan hajulla itse pointista tai tosiaan ymmärretty ihan väärin. Se toki voi olla hyvin, ettei vaan kukaan ymmärrä näitä mitä kirjoitan kuten joku mainitsi. Sille en vain valitettavasti oikein voi mitään.. kun minulle nuo näyttää ihan selkeiltä, kun lukee ajatuksen kanssa niin pitäisi olla ihan selvää mitä/mistä puhutaan. Siinähän se lukee. Yritän kyllä tuoda ajatuksen esiin niin hyvin kuin voin, ehkä en vain osaa, täysin mahdollista.

En minä jaksa loukkaantua anonyymin nettipalstan asioista, ei huolta. Pahanolon oksennus, jatkuva? Laitatko vaikka edes osan näytille, vai onko tosiaan niin, että jos mielestäni ihan asiasta kritiikkiä esittää se on pahanolon oksennusta? Ei minulla paha olo ole, Näen vain epäkohtia, ja kritisoin niitä tuomalla ne julki. Toki kyseenalaistaa voi ja toisinaan pitääkin, mutta kai se on päivänselväksi tullut mihin se perustuu olen sen monesti tännekin kirjoittanut; 35v+ vierestä tuon touhun seuraamiseen. Jos nyt osa viime kauden, ja tämän kauden pelit on katsomatta, sekö se nyt on ainoastaan jolla perusteella saa mitään sanoa? Kun en edes kritisoi sinänsä viime tahi tämän kauden juttuja kuin pienenä sivujuonteena, osana kokonaisuutta. Eli jälleen, ei ole vissiin tullut luettua kun ei ole tietoa edes mihin se perustuu, ja mitä kritisoidaan ja miksi? Sen kaikki olen tänne tosiaan kirjoitellut aiemmin jo. Jos niitä ei ole lukenut, tai kiinnosta selvittää, niin minusta on turhaa minulle valittaa, jos ei tiedä.

Kuten sanoin, ymmärrän hyvin jos negat nostaa hikeä ei siinä mitään, en silti jättäisi niitä kokonaan pois. Ei se minusta silti mikään peruste ole väärinymmärtää tai vaientaa niitä. Minusta ei ole mitään järkeä siinä, että pitäisi olla vain osa totuutta täällä esillä, sensuroitua pumpulihöttöä posiposi kaikki hyvin hokemista pelkästään kun eihän se ole kuin ittensä huiputtamista, kun paljon olisi myös parannettavaa. Ja jos yksi kirjoittaa kritisoiden, muut huutaa kuorossa posiposia, niin eikö siinä ole balanssi ihan kohdillaan? Ja tuli muuten lisäyksenä mieleen, täälläkin taitaa olla ignore tms. nappi. Painakaa se päälle jos niin kovin ottaa hermoon tekstini, veikkaan että se helpottaa paljon. Mitä siinä menettäisi?

Koen siis olevani väärinymmärretty siten, että ihan koko ajan jatkuvasti kirjoituksiani väännetään ja käännetään ties miten, ja no, ymmärretään väärin. Jatkuvasti saa selittää uudellen ja uudelleen mitä ja miten. Vielä monelle erikseen. Siinähän ne lukee, siitä se selviää. Todellakin kirjoitan mitä tarkoitan (kieliposkessa sitten överiksi ne, jotka tarkoitettukin sarkasmilla tai juurikin niin, kieliposkella, kuten se tuplamestaruus hei!-läppä. Miten senkin voi edes kuvitella olevan jotain muuta..? vaikka siellä vittuilun takana se pieni "totuus" onkin) ja modaan tekstiä jatkuvasti, mielestäni sellaiseksi ettei väärinymmärtämiselle _pitäisi_ olla juuri sijaa, juurikin sen takia että menisi kerralla jakeluun. No, osa sitten tosiaan tulee selvästi paikalle satunnaisesti (minun oletus) lukee hutaisten vain sen viimesen, ottaa pultit ja paahtaa jotakin mitä sylki suuhun tuo takaisin, tai kyselee mitä miten miksi milloin, kun kaikki kyllä edelliset löytyisi täältä..
Tässä varmaan tulee sekin ero (?) että minä ainakin luen näitä ketjuja ihan alusta loppuun joka viestin ja seuraan palstaa siltä osin yhtenä pötkönä, ja oletan varmaan että niin tekee muutkin, mutta nyt alkaa vaikuttaa, että monikaan ei sitä tee, niin ollen paljon menee ohi ja silloin se näkyy juuri tälläisenä "väliin huuteluna" Ei siinä, sekin sallittua, mutta aiheuttaa tälläistä "turhaa jankkausta".. Tämä ei ole tietääkseni tsätti, vaan keskustelupalsta. Niin ollen tämäkin viesti nyt, voi pohjautua ja pohjautuu paljoon muuhunkin aiemmin, edellisillä sivuillakin sanottuun.

Ei missään nimessä tarvitse mitään porukkaa vaihtaa, anonyymi avoin keskustelupalsta jossa mielestäni saa kaikki kukat kukkia. Modet kyllä hoitaa enemmän ja vähemmän sääntöjen vastaisuudet pois - muutoin minusta sana vapaa. Jos porukka ei jaksa negailua, niin ehkä tähän kohtaan sitten vaan se, voi voi. En minä ala omia mielipiteitäni sen takia muuttamaan, tai kirjoittamaan muuta kuin mitä haluan sanoa. Ja tietääkseni tää ei oo lakisääteistä, jos v******* lukea näitä niin ihan vapaasti voi jättää lukematta. Sama toisinpäin, itteäni vit***** lukea jatkuvaa posiposia vaikka sille ei mielestäni läheskään aina ole katetta, mutta minkäs teet en minä ole vaatimassa sen lopettamista tai päätä mitä täällä saa ja ei saa kirjoittaa.

Heitäs vielä mistä lähti tuo, että vastaat yleensäkin, ja noin. Millä perusteella? Seurasitko vain mitä tässä muiden kanssa on "väännetty" ja jatkoit siitä, vai otatko kantaa alkuperäiseen juttuun. (ja niille jotka _taas_ on ulkona) Joka oli se, että kritisoin vain Hamiltonin hankintaa täällä, jyrkin sanoin myönnetään. Siitä sitten lähti tämä paskamyrsky. Onko oikeasti niin kovin vaikea sulattaa, että joku ei nyt vaan tykkää tuosta sainauksesta tähän rakoon, pitää sitä tyhmänä, ja tuo sen esiin? Vähästä menee muki nurin, ei muuta voi sanoa. Ignoreen joko napilla, tai scrollaa yli jos ottaa pattiin jokin yksittäinen teksti. Newsflash -niin se on minullakin sen 7 kertaa kun tätä palstaa selaa, ei niistä silti jaksa koko ajan naputtaa. Täällä on montakin kirjoittajaa, joiden tekstit menee suoraan ohi hyppäämällä, niin monesti olen niistä täysin eri mieltä, ei vaan jaksa välittää ja puuttua niihin ollenkaan. KOSKA, miksi ihmeessä? Anonyymi nettipalsta, mitä väliä? Mitä väliä vaikka joku kirjoittaa jotain ihan käsittämättömiä tai on täysin eri mieltä kuin itse on?

On toki muitakin ratkaisuja, ja mitä tuossa haet on varmaan se, että minä voisin olla kirjoittamatta. Totta. Kyllä sekin päivä vielä koittaa trust me.
Ja kyllä, nyt alkaa jo vähän hiottaa ja tympiä, joten senkin takia tältä osin tämä minun osalta tässä.

Edit. Nyt kun tuonkin edellä olevan boldatun ehti jo yksi ymmärtää heti täysin väärin! Niin väännän sitä vielä rautalangasta!! Se EI tarkoita eikä tarkoittanut palstalle kirjoittelua, se tarkoitti ja tarkoittaa TÄTÄ aihetta, TÄLLÄ kertaa! Voi luoja..

En jaksa ihan noin pitkää vastausta runoilla, mutta sen verran että tuo "yleisesti" aiemmassa vastauksessani ei siis liittynyt sinun yksittäiseen viestiin vaan ihan elämään yleisesti. Omaan kokemukseen ja tietoon siitä (saattaapa aiheesta joku tutkimuskin olla) että ihmiset hakeutuvat mielummin positiivisten kuin negatiivisten seuraan ts. ei kukaan jaksa kuunnella valitusta määräänsä enempää, vaikka valittaja olisikin "oikeassa" tai vaan ilmaisisi mielipiteensä. Mielipiteitä saa ja pitää esittää, mutta esitystavalla/-tyylillä on merkitystä, mutta toki antaa kaikkien kukkien kukkia.

Itse en todellakaan jaksa kaivella mitään sinun vanhoja viestejä enää uudelleen ja käyttää aikaani argumentoimaan kuka ymmärtää ketäkin väärin, mutta en näytä oleva ainut kuka ymmärtää viestisi "väärin" ja saa mielestäsi ilmeisesti väärän kuvan tarkoituksestasi. Lienee siis parempi vaan skipata valitut postaukset, näillä eteenpäin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
En jaksa ihan noin pitkää vastausta runoilla, mutta sen verran että tuo "yleisesti" aiemmassa vastauksessani ei siis liittynyt sinun yksittäiseen viestiin vaan ihan elämään yleisesti. Omaan kokemukseen ja tietoon siitä (saattaapa aiheesta joku tutkimuskin olla) että ihmiset hakeutuvat mielummin positiivisten kuin negatiivisten seuraan ts. ei kukaan jaksa kuunnella valitusta määräänsä enempää, vaikka valittaja olisikin "oikeassa" tai vaan ilmaisisi mielipiteensä. Mielipiteitä saa ja pitää esittää, mutta esitystavalla/-tyylillä on merkitystä, mutta toki antaa kaikkien kukkien kukkia.

Itse en todellakaan jaksa kaivella mitään sinun vanhoja viestejä enää uudelleen ja käyttää aikaani argumentoimaan kuka ymmärtää ketäkin väärin, mutta en näytä oleva ainut kuka ymmärtää viestisi "väärin" ja saa mielestäsi ilmeisesti väärän kuvan tarkoituksestasi. Lienee siis parempi vaan skipata valitut postaukset, näillä eteenpäin.

Boldailin sieltä korostukseksi hiukan. Mutta noin muutoinkin, tämä on aivan totta.
Mitä tulee "määräänsä enempään valituksen kuunteluun" niin esim. se on tosiaan alkanut vaikuttaa siltä, ettei sitä ilmeisesti siedetä vain pelkästään yhdestä osoitteesta, ja vaikkei sitä sieltä edes tulisi, niin se nimim. on punainen vaate ja oletetaan yleisesti kaikesta niin. Mittasuhteet karanneet asiassa.
En ole tänne montaakaan viestiä _alunperin_ laittanut mitenkään erityisen negatiivisesti, niistä muumasta on vaan lähtenyt valtavat paskamyrskyt liikkeelle, ja niin ollen on paljon minun kirjoittamia viestejä joissa vastaan niille monille, jotka asiaan tarttuu vuoron perään. Niistä sitten monen monta on tosiaan kärkkäästi takaisin - vastaan vittuiluun vittuilulla. Asiat eskaloituneet.

Jossain tuolla mainitsin tästä olikohan eilen. Eli hävityn Spora pelin jälkeen palsta tulvii kiroilua ja negaa ja valitusta jne. ties kuinka monen nimim. toimesta, mutta ei minun. Niihin ei kuitenkaan _kukaan_ ole puuttunut. Minä en ole kirjoittanut sellaista sen pelin jälkeen, paitsi että sitten kun menin mainitsemaan oman mielipiteen vastauksessa eräälle "ulkopuoliselle" ettei SaiPaa _ehkä_ vielä voi kovin vakioksi puhua 10 joukkoon -tilastonkin viittaavan siihen- niin se aiheutti heti välittömästi jyrkän vastareaktion.

Ei tarvitsekaan vanhoja penkoa, se oli vain yleisenä kommenttina siihen kun kysytään mitä ja miksi sanoit ja kritisoit näin, että ne kyllä lukee täällä, ei kehtaa toistella joka välissä. Juu et ole ainut ja senkin jo myönsin ja kirjoitin aiemmin, että ehkä en sitten vain osaa, vaikka yritän kaikin keinoin kirjoittaa selvästi.
Se "toisesta korvasta sisään, toisesta ulos" on kyllä hyvä konsti myös, tulee itsekin käytettyä tuhansia kertoja kun tätä(kin) palstaa selaa. Rähinän saisi aikaan kyllä lähes kaikesta, jos vaan alkaisi vääntää.

Samaa mieltä, eteenpäin. Koitan liennytyksenä vähentää kirjoittelua, jospa sekin auttaisi.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
@AaTee on sitä mieltä, että pudotuspeleihin menevää joukkuetta on turha vahvistaa ja että varsinkin Hamilton on turha hankinta.

Harmi, että AaTee ei seuraa pelejä telkkarista tai paikan päältä, koska muuten hän tietäisi, että Hamilton on ekassa erässä syöttänyt jo molemmat maalit ja kolmaskin tehopiste oli pienestä kiinni. Tosin AaTee lienee kantansa lukinnut, mutta SaiPa-faneille Hamiltonin onnistuminen on iloinen asia.

Juurikin tälläiset... miksi pitää provosoimalla provosoida ja vääntää asioita? Huoh...

Kyllä, mielestäni on ja oli turha hankinta - perustelin sillä ettei se suurellakaan tod.näk. vie tällä kaudella yhtään pidemmälle - niin ollen nekin rahat olisi olleet ensikauden soppareihin käytössä. Jos tämä on jonkun mielestä täysin järjetön ajatus, tarvitseeko siitä silti ristiinnaulita? Se on vain yhden mielipide. Ja vaikka tekisi 1+1 joka ikiseen peliin minkä tällä keväällä pelaa, se ei tuota eo. mielipidettäni kumoa, koska uskon, ettei se vielä saa SaiPaa menemään sen pidemmälle kuin ilmankaan Hamiltonia. Toki edesauttaa, mutta kaikki muistaa esim. Tirkkosen viimeisen, oli kova usko ja luotto minullakin, mutta mitä kävi mitä JYP teki, mäkkäri ja Rau pimennettiin komeasti, ei palaa jatkoon.
Ihan siis minun mielipide, ja pohjaan sen tälläisiin perusteisiin. En negaile tarkoituksella, en yritä ärsyttää, en tarkoituksella provosoi. Kunhan otin kantaa asiaan todeten oman mielipiteen. Kyllä, se ensimmäinen aiheesta oli tarpeettoman jyrkästi ja rajusti kirjoitettu. kuten Paakki edellä "se tyyli/tapa" sen myönnän suorilta. Mutta, siinä silti kritisoitiin vain seuran toimintaa, ei kannattajia tms. ketään täällä.

Hamiltonin onnistuminen ei ole minullekaan pahaksi, päinvastoin. Mistä käsitys johonkin muuhun? Lukeeko jossain, etten halua tai tykkää jos CH onnistuu?


Edit. Tarkennan vielä sen taustaksi; minulle pudotuspeleihin, välieriin pääsy ei vielä ole menestystä. Mitalit, mestaruus on.

Vaikka päästäisiin 15 vuotta putkeen välieriin, mutta aina jäätäisiin ilman mitalia, se ei minulle ole menestystä. Se on hyvää suorittamista pitkälle ajalle, muttei menestystä. Sitten kun on mitaleita useampia, toisinaan kerran pari kolme kymmenessä vuodessa joku mitali kaulaan, sitten voi puhua että on menestytty. Minun silmissä siis.
Tässä siis pointti se (minun oletus), että jos Hamiltonilla päästään pudotuspeleihin muttei pidemmälle, en näe että siitä oli "mitään hyötyä", koska luulen, että sinne olis päästy ilmankin.
Mielummin parempi joukkue ensikaudelle, jolloin sinne mitaleille olisi vielä paremmat saumat. On kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että tuolla joukkueella pitkässä sarjassa noita kärkipään joukkueita kaadettaisiin. Mahdollista, mutta mielestäni tosiaan hyvin epätodennäköistä.
Tietenkin on epätodennäköistä sekin, että SaiPa mitaleita noin kahmisi, mutta minusta sen pitää olla se tavoite. Ei pidä suosiolla jäädä pieneksi ja symppikseksi. Minusta pitää haluta enemmän, ja kilpaurheilussa kun ollaan, niin eikös se muutenkin ole vähän se pointti?
 
Viimeksi muokattu:

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Posin kautta: Mistä me AaTee saatais rahat pelaajabudjetin nostoon? Nykyisen jengin budjetin limitit on tosi tarkkaan mietitty ja kaavittu. Jokainen hankinta mietitään hinta-laatu -suhteen kautta. Minun henk.koht. mielipiteen mukaan tämän kauden jengi on kasattu siihen rahaan nähden fiksusti. Uskoakseni jos budjetti pysyy samana ens kaudella niin tiettyjä ukkoja ulos ja tiettyjä sisään, niin meillä on tosi kilpailukykyinen jengi. Näin näen Lehterän ja toimiston rakentaneen tätä jengiä tällä kaudella. Silti en jättäisi panostamatta tähän kauteen, koska mielestäni ammattiurheilua tehdään menestyksen eteen ja sitä pitää tavoitella joka päivä, eikä lopettaa yrittämistä, vaikka omat voittotodennäköisyydet isompia jengejä vastaan eivät olisikaan meidän puolella.

Tekstiesi eräänä kantavana ajatuksena on se, että pitäisi rakentaa laadukkaampi joukkue. Tarvittaisiin legoja, mutta on vain duploja. Eli mielellään nyt rakentavan pohdinnan kautta: mitä nykyjengissä pitäisi tehdä toisin? Ketä pelaajia lähtisi helvettiin jos saisi taikasauvaa heilauttaa? Millaisia kavereita tilalle, jotta se menestys sieltä tulisi? Sitten viimeisenä: mitä SaiPa-organisaation pitäisi tehdä toisin, että saataisiin sitä pelaajabudjettia nostettua? Useamman vuoden voittotuloksen jälkeen arvelen, että siellä ois varaa nostaa sitä tekemättä käytännössä mitään muutoksia, mutta enpä näe toimiston jamppojen pään sisälle. Täällä palstalla pelaajabudjetin nousua on aika kovaankin ääneen huudettu aikanaan, mutta lopulta tyydytty siihen, että näillä masseilla mennään.

Ja saa tähän viestiin muutkin spekuloida.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Vastailen tässä aamukahvin lomassa omia ajatuksiani:

Nykyjengistä koen aika monen suorittaneen omalla tasollaan tai osin jopa sen yli. Silti odottaisin enemmän loppukauden osalta seuraavilta kavereilta: Koski, Salminen, Nagander, Sneck, Vaakanainen, Taipalus, Kojo. Kuten pelaajistosta näkyy, näen että parannettavaa on eniten puolustuspäässä. Tästä syystä odotankin, että kesällä luuta käy pakkiosastolla vauhdikkaimmin. Hyökkäyksen osalta toivoisin tietyille kärkijätkille jatkosoppareita ja tällä kaudella miesten tasolla breikkaaville jatkoja ensi kaudeksi. Sitten muutama Espoon prospekti kehiin, ketä näitä Emil Oksasia yms., joita meille on huhuiltu aikanaan. Fransin aisapariksi joku koodinimi Bernard/Perhonen, jolla olisi aito kyky haastaa Fränä kaudella 19-20. Westerholmille vielä kolmosmaalivahdin rooli ens kaudeksi ja Mestis-lainojen kautta tuntumaa miesten peleihin.

Pelaajabudjetin noston osalta pohdinta meneekin kimurantimmaksi. En tiedä, miten noita sponsorisoppareita rakennetaan, mutta v. 2008-2016 taloudellisen taantuman myötä on satavarmaa, että E-Karjalassakin sponsorisopimuksissa on ollut yrityksillä motivaatiota sponsoroida SaiPaa pienemmällä rahalla. Eli nyt talouden "nousukauden" (?) aikana uusituilla sponsorisoppareilla hieman enemmän paalua organisaatiolle ja toisaalta "pieni" riski juhlavuoden osalta taloudellisella puolella saattaisivat riittää siihen, että myös kansaa virtaisi hallille nykyistä tiuhempaan tahtiin. Lisäksi noita kampanjoita hyvällä sykkeellä, kuten aiemmin syksyllä nähtiin. Joku taisi myös mainita jostakin TV-tuloista tai vastaavista, mitkä tuovat rahaa liigajoukkueille tulevaisuudessa hieman enemmän?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Niin, se tulee tälläisellä "pienellä" pienistä puroista. Eikä varmasti ole yhtä oikeaa tai mahtavaa tapaa. Itsellä tuossa eo. skenaariossakin oli se idea, että nyt vähäisetkin säästyneet rahat ensi kauteen, TV tulot nousee hiukan, positiivista tulosta on tehty. jne. Näistä kaikista siis koostuisi joku sata kiloa -jos halutaan- lisää pelaajabudjettiin. Ja sillä nimenomaan tällä hetkellä hyville / riittäville pelaajille jatkoa / uusia parempia niiden tilalle joilla ei enää riitä. Niitä tuolta jokunen löytyy, siitä varmaan moni on samaa mieltä? Sellaisia joilla käyrä ylöspäin ja oletettavasti kulkee. Ei sellaisia jotka dumpataan muualta kun ei vaan enää riitä / on paskana vähän päästä.

No, sitten siinä on se ajatus taustalla, että kun saisi laadukkaamman joukkueen, se melkeinpä väistämättä saisi taas ihmisiä hallille - sitä myöden rahaa kassaan. Ja kun on löytynyt selvästi pätevä valmentaja - se melkeinpä varmasti saisi entisestään parempia tuloksia ja otteita aikaan - ja se kuten on aina nähty, tuo se sitä kansaa halliin entisestään lisää.
Ja taas tulisi lisää rahaa. Ja taas seuraavalle kaudelle vähän lisää budjettiin. Positiivisten tulosten voisi myös aika helpolla olettaa jatkuvan tuossa skenaariossa, niin ollen siitä aina siivu varmasti lisättäväksi budjettiin. Eteenpäin, lisää, enemmän, ylös.

Tästä se aikoinaan kritiikki lähti, ja se mihin minä kyllästyin. Näyttänyt, ettei ne rahalliset tulokset "mee kentälle" .. Täysin mahdollista ettei niin oikeasti ole, mutta tulokset ei puhu sen puolesta, esim. viime kausi. Tirkkosen Kallioniemen aikana tuo "positiivinen kierre" oli mielestäni kunnolla nähtävissä, ja mielestäni näkyy aika selvästi tuolla tilastoissa myös. Sitä siis lisää, enemmän, ylös - mutta ei, näytti että mentiin takaisin sinne kotoisaan "me ollaan vaan tällänen pieni ja symppis" Uusi kokematon pääkoutsi, joukkue suht arpa -että näytti panostuksena hyvin vasemmalla kädellä- Ja mitäs mitäs mikä oli tulos.

Ehkä "vaadin" liikaa, voi olla. Sitä kuitenkin haluaisin, tikapuut, pikku hiljaa ylös, enemmän, eteenpäin. Sitä menestystä. Ei oo muuta keinoa kuin tuollainen rakentelu pikku hiljaa.
Ja nimenomaan, minä en katso tätä läheskään pelkästään tämän kauden, viime kauden ajalta. Vaan paljon paljon pidemmältä ajalta. No, jos nyt vaikka skipataan parikymmentä vuotta korpitaivalta tuolta alusta nyt heti, mutta sitten jossain vaiheessa ois olettanut että tällänen tikapuu meininki ois saatu käytäntöön. Nyt viimestään Tirkkosen Kallioniemen aika toi selvän askeleen nousun, nousuja. Sitä ois pitänyt vaan jatkaa, painaa niistä voitoista vähän lisää kentälle ja vähän edes parempia pelureita, eikä muiden jämiä ja aina paskana olevia jne. Ehkä jopa koittaa saada "valmis" valmentaja, Sannille toisaalta soi mahdollisuuden kokeilla, mutta mielestäni väärä paikka silti, seuran etu ei saa jäädä taka-alalle jollain toivotaan toivotaan kokeilulla. Sannin ois kannattanut käydä vaikka mestiksessä kokeilemassa ykkösenä ensin kausi pari. Minusta anteeksi antamaton virhe kusta seuran, SaiPan helvetin hyvä vire ja pöhinä Tirkkosen ajalta sillä. Silloin kun on tehty tulosta ja olisi varaa, voi ja pitäisi ostaa "valmiimpaa" silloin kun ollaan pohjalla ja tehty tappiota, silloin on aika säästää ja kokeilla toivotaan toivotaan arpoja ja mennä halvalla. Nyt mentiin mielestäni aivan väärinpäin.

Noh, se kävi mitä kävi ja eihän siinä. Virheitä tulee ja menee, mutta siitä tää osittain kumpuaa tämä, "että tuntuu märältä rätiltä kasvoille kun ei panostettu vaikka tulosta tehtiin"
Ja kyllä, tälle kaudelle on rakenneltu jo lupaavaa "runkoa" ja nimenomaan siksi olisinkin ollut enemmän lataamassa seuraavalle kaudelle kaiken liikenevän.
Ymmärrän ajatuksen aina panostaa, mutta kun realiteetit on ettei tälläinen pikku seura voi menestyä aina, olisi mielestäni nyt jos koskaan ollut perusteltua ottaa se "tää on projektin alku" kortti esiin, sääleihin mennossa kuitenkin sisään, eli se tulossa mitä joka tapauksessa on todennäköisenä lopputulemana tältä kaudelta.

Elän ja hengitän sitä keltamustaa ihan samoin kuin moni muu täällä niin siksi se korpesi ja korpeaa niin perkeleesti / toin ja tuon sen pettymyksen varmaan vaan kärkkäämmin ja jyrkemmin esiin mikä kumpusi siitä kun se "rauta oli kuumaa - olisi pitänyt vain takoa" -sauma Tirkkosen ajan jälkeen sössittiin niin karmealla tavalla. Joo nyt on uusi projekti ja nousua taas havaittavissa ja hyvät merkit ilmassa, mutta miksei jatkettu siitä kun oltiin jo siellä "ylempänä", miksi pitää nyt nousta se sama matka turhaan uudelleen, miksi piti käydä sieltä ihan pohjalta asti hakemassa taas uudellen vauhtia.
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Vastailen tässä aamukahvin lomassa omia ajatuksiani:

Nykyjengistä koen aika monen suorittaneen omalla tasollaan tai osin jopa sen yli. Silti odottaisin enemmän loppukauden osalta seuraavilta kavereilta: Koski, Salminen, Nagander, Sneck, Vaakanainen, Taipalus, Kojo. Kuten pelaajistosta näkyy, näen että parannettavaa on eniten puolustuspäässä. Tästä syystä odotankin, että kesällä luuta käy pakkiosastolla vauhdikkaimmin. Hyökkäyksen osalta toivoisin tietyille kärkijätkille jatkosoppareita ja tällä kaudella miesten tasolla breikkaaville jatkoja ensi kaudeksi. Sitten muutama Espoon prospekti kehiin, ketä näitä Emil Oksasia yms., joita meille on huhuiltu aikanaan. Fransin aisapariksi joku koodinimi Bernard/Perhonen, jolla olisi aito kyky haastaa Fränä kaudella 19-20. Westerholmille vielä kolmosmaalivahdin rooli ens kaudeksi ja Mestis-lainojen kautta tuntumaa miesten peleihin.

Pelaajabudjetin noston osalta pohdinta meneekin kimurantimmaksi. En tiedä, miten noita sponsorisoppareita rakennetaan, mutta v. 2008-2016 taloudellisen taantuman myötä on satavarmaa, että E-Karjalassakin sponsorisopimuksissa on ollut yrityksillä motivaatiota sponsoroida SaiPaa pienemmällä rahalla. Eli nyt talouden "nousukauden" (?) aikana uusituilla sponsorisoppareilla hieman enemmän paalua organisaatiolle ja toisaalta "pieni" riski juhlavuoden osalta taloudellisella puolella saattaisivat riittää siihen, että myös kansaa virtaisi hallille nykyistä tiuhempaan tahtiin. Lisäksi noita kampanjoita hyvällä sykkeellä, kuten aiemmin syksyllä nähtiin. Joku taisi myös mainita jostakin TV-tuloista tai vastaavista, mitkä tuovat rahaa liigajoukkueille tulevaisuudessa hieman enemmän?

Tässä on oikeastaan pelkästään hyvää, juuri näin. Pikkuhiljaa paremmaksi. Ja jos nyt vaikka heitetään, 50k lisää budjettiin niin se ois 25k lisää kahen jätkän palkkaan. No tietämättä sen tarkemmin, mutta voisin kuvitella et on montakin kertaa iso ero mitä saat 60k tai 85k palkoilla siihen pakkipariin. Eli, ei tarvitse mitään all inejä ja poskettomia riskejä vedellä, kuten monet on meinanneet minun ajattelevan. Ei missään nimessä, vaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, mutta tasaisesti lisää. Mutta jos tehään 150-400k voitollisia tuloksia, äkkinäinen kuvittelee et tuollanen 50k ois helppo laittaa lisää joka vuosi vähintään.

Mielestäni tosiasiat olis pitänyt tunnustaa jo silloin Olkinuoran aikoihin, Olki olis pitänyt pitää Fränän kaveriksi, oli selvästi jo silloin nähtävissä, et Markkasella alkaa valitettavasti olla pelit vähissä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
TV-sopimuksen tuoma tulojen kasvu koskee kaikkia joukkueita, joten se varsinainen lisäraha on tultava muualta, yhteistyökumppanit/lipputulot, vanhojen voittojen jonkinasteinen käyttö, siinä se.
Antaako hallitus sitten luvan käyttää vanhoja voittoja juhlakaudelle vaikkapa 200 tuhatta euroa on sitten oma asiansa, vai jatkuuko rahan "pihtaus" uuden hallin tuloon saakka jää nähtäväksi?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Se on totta, et TV soppari rahat kun tulee kaikille, se ei ns. näy missään, mutta noin muutoin tosiaan pointtina se, että varaa pitäs olla budjettia nostaa.

Ja kyllä, eri asia on halutaanko käyttää. Ja tietenkin ymmärrettävää jos ja kun uuden hallin tuloon varaudutaan. Toivoisi vain, ettei sillä alttarilla uhrattaisi edes pientä edespäin menoa tuolla toisella puolella.

Edit. Toisaalta, kun funtsin lisää, ja lueskelin tuota voimasuhdeketjuavaimissäseoli, että TV rahat saattaa jopa hiukan lisää tehdä eroa kärjen ja perän väliin. Perusteena, että monella isolla ja varoissa olevalla, kärjessä on ns. kaikki muuten jo suht kunnossa, niillä saattaa siis olla varaa paremmin dumpata kokonaan tuo summa suoraan pelaajabudjettiin. Kun taas perällä, pienillä, sitä saatetaan ja varmaan joudutaan käyttämään siihen tähän ja tuohon, ja hilut vain riittää pelaajiin. Mielestäni tuo voi olla ihan hyvin mahdollista.

Ja tässä näin jotenkin SaiPan raon myös, kun on plussaa tehty, on homma ns. hanskassa, niin voisi ehkä vastaavalla logiikalla tehdä paremmin eroa muihin pienempiin ns. saman tason joukkueisiin jos pystyisikin viemään sen summan melkein kokonaan pelaajiin. Spekulaatiota.
 
Viimeksi muokattu:

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusi TV sopimus tuo lisää tuloja kaikille eli sikäli ei vaikuta voimasuhteisiin. Mutta hyvin skouttaavien joukkueiden asema ehkä paranee. Ajattelen nyt niin, että Tuomenoksa löytää ehkä lisärahoilla paremman kalan kuin joku toinen joukkue. Nythän SaiPa on hakenut noita noin 100k vuosipalkan pelaajia ulkomailta. Lisärahoilla pääsisi hakemaan 120-200k korista.
Edit: Nuo lisärahat parantavat siten koko liigan kilpailukykyä suhteessa muihin sarjoihin. Eli keskimääräistä parempia pelaajia pitäisi saada liigaan. Muutos ei toki ole merkittävä, mutta muutos kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös