Lasse Kukkonen – kärppäkapteeni

  • 246 947
  • 770

Zinetula

Jäsen
Kukkonen on liigan parhaan johtajan lisäksi paras maalinedusta- ja etenkin alivoimapuolustaja. Okei, muutamat pakit pelaavat vielä kovempaa maalin edessä ja tätä voi myös arvostaa. Lasse kuitenkin tekee sen taitavimmin, tuomarilinjan mukaisesti ja harvoin ottaa jäähyjä näistä. Näillä ominaisuuksillaan Kukkoslasse on yhä vahvasti tyrkyllä olympialaisiin (peräti neljänsiin sellaisiin) yhtenä harvoista liigapakeista. Tiukat pelit ratkaistaan pitkälti erikoistilanteissa ja Lassella on kyseisiä erikoisominaisuuksia ihan kansainväliselläkin mittarilla katsottuna (Euroopassa).

Vaikka Lasse valittiin pariin kertaan liigan parhaaksi pakiksi, on yleispuolustajia jo nykyisin noussut edelle kuten Miika Koivisto ja Mikko Lehtonen. Paras puolustava puolustaja onkin sitten vaikeampi kysymys ja pitkälti makuasia, mitä erityisominaisuuksia valinnassa painottaa. Lasse on yhä Liigan huipputasoa puolustava puolustajana ja on siksi arvokisavalinnoissa mukana toisin kuin esim. muutamat muut arvostetut liigapakit. Lassella oli vammojen takia vaikea kesä ja pääsi treenaamaan kunnolla vasta syksyllä. Nyt kun kevät koittaa, Lasse on hinannut itsensä hyvään vireeseen.
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paras puolustava puolustaja jota ei kannata peluuttaa yli 17 minuuttia per peli. En lähde kiistämään.

Liittyy Lasseen ja Lassen mahdolliseen parhauteen ei mitenkään, mutta sanonpa silti: eikös teilläkin ollut tuossa takavuosina Kärpissä liian suuressa roolissa flopannut about kahdeksantoista mestaruuden kapteeni, joka pelasi teillä paremmassa, huomattavasti pienemmässä roolissa onnistuen siinä? Minun mielestä tässä on vähän samaa analogiaa: Kukkonen (ja moni muukin) pelaa hyvällä tasolla, kun rooli (tässä tapauksessa peliaika) on sopiva.

Ja Mikkolasta siis tosiaan kyse tuossa esimerkissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Liittyy Lasseen ja Lassen mahdolliseen parhauteen ei mitenkään, mutta sanonpa silti: eikös teilläkin ollut tuossa takavuosina Kärpissä liian suuressa roolissa flopannut about kahdeksantoista mestaruuden kapteeni, joka pelasi teillä paremmassa, huomattavasti pienemmässä roolissa onnistuen siinä? Minun mielestä tässä on vähän samaa analogiaa: Kukkonen (ja moni muukin) pelaa hyvällä tasolla, kun rooli (tässä tapauksessa peliaika) on sopiva.
Joo, vaikka olen syyntakeeton niin olisin tajunnut kenestä on kyse. Aika isossa roolissa Mikkola Lukossa pelasi sen yhden hyvän kautensa, kaksi seuraavaa meni kapteenina sitten jo aika keskinkertaisesti, mutta en muista muuttuiko rooli miten paljon, ainakin Niskala tuli mukaan, toisaalta Nummelin lähti pois.
Minusta tuo oli vaan aika erikoinen ajatuskulku, että kun Lasse on alkanut selviytymään nyt kun peliaikaa (roolia?) on koko ajan pienennetty, niin hän olisi sitten siinä roolissa liigan paras. Vähän sama kuin sanoisi että Atte Mäkinen on Lukon paras roolissaan, eli 13 minuuttia pelaavana puolustavana puolustajana ja alivoimapakkina.
Ymmärrän että Lassen rooliin halutaan ympätä vastustajan pään vääntelyt, johtajuus, lonkkalämärit, ylipitkät vaihdot, naaman punoitus ja rännipurut, mutta sitten on kyse siitä että Lasse Kukkonen on liigan paras Lasse Kukkonen, mutta muuten olen samaa mieltä kuin se viaton raumalainen joka sanoi että Lasse ei ole missään roolissa liigan paras. Voin toki olla väärässä ja suon Kärppäfaneille luvan olla eri mieltä ja tunnustan että he ovat Kukkosta enemmän tällä kaudella nähneet kuin minä.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän että Lassen rooliin halutaan ympätä vastustajan pään vääntelyt, johtajuus, lonkkalämärit, ylipitkät vaihdot, naaman punoitus ja rännipurut, mutta sitten on kyse siitä että Lasse Kukkonen on liigan paras Lasse Kukkonen, mutta muuten olen samaa mieltä kuin se viaton raumalainen joka sanoi että Lasse ei ole missään roolissa liigan paras. Voin toki olla väärässä ja suon Kärppäfaneille luvan olla eri mieltä ja tunnustan että he ovat Kukkosta enemmän tällä kaudella nähneet kuin minä.

Kukkonen on Liigan paras manaaja. Esimerkkejä on paljon.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän että Lassen rooliin halutaan ympätä vastustajan pään vääntelyt, johtajuus, lonkkalämärit, ylipitkät vaihdot, naaman punoitus ja rännipurut, mutta sitten on kyse siitä että Lasse Kukkonen on liigan paras Lasse Kukkonen, mutta muuten olen samaa mieltä kuin se viaton raumalainen joka sanoi että Lasse ei ole missään roolissa liigan paras.
Tuollaisia ominaisuuksiako listasin, kun kerroin Lassen olevan roolissaan Liigan paras? Ymmärtämättömyytesi muuten tuntuu ulottuvan monelle elämän osa-alueelle. Tiedätkö, mitä tarkoittaa moukka?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ymmärtämättömyytesi muuten tuntuu ulottuvan monelle elämän osa-alueelle. Tiedätkö, mitä tarkoittaa moukka?
Eikös se ole sellainen joka menee jääkiekkokeskustelussa henkilökohtaisuuksiin?
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Touche! My compliments.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulle kelpaa, jos Lasse on roolissaan edes liigan toiseksi paras, tai kolmanneksi paras, tai edes yksi parhaista, tai yksi parhaimman parhaista. Minulle riittää, että Lasse on edes joskus ollut roolissaan liigan paras. Minulla Lassesta pahaa puhuminen on tabu - Lassesta ei ole koskaan minulla mitään pahaa sanottavaa. Riittää, kun katsoo Raksilan jäähallin kattoon ja näkee ne mestaruusviirit. Lassella ikä alkaa tulla vastaan, mutta pelivuosia vielä varmaan riittää. Uskomattoman punainen vaate Lasse tuntuu olevan joillekin vieraskannattajille. Käsittämätöntä, ettei miehestä nähdä muuta kuin punanen naama, ja Lasse-naamari. Minulle taas Lasse on yksi suurimmista Kärppien legendoista ikinä. Äijän paita tullaan ripustamaan joku päivä Kärppä-areenan kattoon, siihen Reksan, Pikun ja Kimun sekä varmaankin Speden paidan viereen. Kärpät #5 KUKKONEN for ever!

:)
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Minulle kelpaa, jos Lasse on roolissaan edes liigan toiseksi paras, tai kolmanneksi paras, tai edes yksi parhaista, tai yksi parhaimman parhaista. Minulle riittää, että Lasse on edes joskus ollut roolissaan liigan paras. Minulla Lassesta pahaa puhuminen on tabu - Lassesta ei ole koskaan minulla mitään pahaa sanottavaa. Riittää, kun katsoo Raksilan jäähallin kattoon ja näkee ne mestaruusviirit. Lassella ikä alkaa tulla vastaan, mutta pelivuosia vielä varmaan riittää. Uskomattoman punainen vaate Lasse tuntuu olevan joillekin vieraskannattajille. Käsittämätöntä, ettei miehestä nähdä muuta kuin punanen naama, ja Lasse-naamari. Minulle taas Lasse on yksi suurimmista Kärppien legendoista ikinä. Äijän paita tullaan ripustamaan joku päivä Kärppä-areenan kattoon, siihen Reksan, Pikun ja Kimun sekä varmaankin Speden paidan viereen. Kärpät #5 KUKKONEN for ever!

:)
Täyttä asiaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös se ole sellainen joka menee jääkiekkokeskustelussa henkilökohtaisuuksiin?
Ei, ei ole. Erittäin kapea määritelmä olisi tuollainen. Se, ettet kykene ymmärtämään, ettei ole hyvän tavan mukaista tulla Kärppien osioon panettelemaan joukkueen arvostettua kapteenia ja seuralegendaa, kertoo paljon, enkä ihmettele, ettei moukan määritelmä irtoa sinulta. Se, että näet Lassen parhaina avuina seikat tyyliin naaman punoitus, ylipitkät vaihdot ja rännikiekot, kertoo myös paljon. Minulla ei ole ollut tarkoitus solvata sinua henkilönä. Nimimerkkisi tökeröä kirjoittelua sen sijaan paheksun kovin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulle taas Lasse on yksi suurimmista Kärppien legendoista ikinä. Äijän paita tullaan ripustamaan joku päivä Kärppä-areenan kattoon, siihen Reksan, Pikun ja Kimun sekä varmaankin Speden paidan viereen.
Mukava kirjoitus Lemposelta kokonaisuudessaan. Tuosta lainatusta kohdasta ilmenee hyvin, minkä statuksen miehestä on kyse, kun puhutaan Lasse Kukkosesta. Lasse on arvostuksensa ansainnut, eikä tästä ketjusta ole syytä tehdä mitään ”pilaillaan Lassen kustannuksella” -ketjua, siis minun mielestäni.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ei, ei ole. Erittäin kapea määritelmä olisi tuollainen. Se, ettet kykene ymmärtämään, ettei ole hyvän tavan mukaista tulla Kärppien osioon panettelemaan joukkueen arvostettua kapteenia ja seuralegendaa, kertoo paljon, enkä ihmettele, ettei moukan määritelmä irtoa sinulta. Se, että näet Lassen parhaina avuina seikat tyyliin naaman punoitus, ylipitkät vaihdot ja rännikiekot, kertoo myös paljon. Minulla ei ole ollut tarkoitus solvata sinua henkilönä. Nimimerkkisi tökeröä kirjoittelua sen sijaan paheksun kovin.
Totta kai Lassella on hyviä ominaisuuksia, toit ne esiin jo aiemmin. Halusin vain karrikoidusti kertoa että minusta se määritelmäsi roolista, jossa Lasse Kukkonen on liigan paras, on todella kapea, ja ongelmallinen mm siksi koska vähänkään isommassa roolissa pelatessaan Lasse sai aika paljon kritiikkiä myös tässä ketjussa. Turha meidän on siitä väitellä jos et asiaa niin näe.
Ne kieli poskella mainitsemani Kukkosen piirteet ovat osa yleistä suomalaista kiekkokuvastoa, eivätkä varmaankaan tulleet sinulle mitenkään yllätyksenä tai järkytyksenä, ja jos koit ne tökeröksi panetteluksi niin olen siitä pahoillani. Tarkoitukseni ei ollut solvata Kukkosta, vaan kritisoida sinun argumenttejasi.
 
Viimeksi muokattu:

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lasse on kapteenina, kiekon blokkaajana ja vittumaisena maalinedustapelaajana ehdotonta eliittiä liigassa. Oululaisten mielestä eittämättä paras.
 

Zinetula

Jäsen
Lasse on kapteenina, kiekon blokkaajana ja vittumaisena maalinedustapelaajana ehdotonta eliittiä liigassa. Oululaisten mielestä eittämättä paras.
Eikä vain oululaisten vaan jokainen maajoukkueen päävalmentaja toisensa jälkeen on halunnut Kukkoslassen tekemään samaa hommaa maajoukkueeseen välittämättä siitä, että kotikatsomon pikkufanit purnaa. Joukkueeseen ei tässä kontekstissa valita seitsemää parasta yleispuolustajaa vaan roolitetusti paras rosteri. Siksi Lasse on valittu myös kaikkiin kolmiin edellisiin olympiakisoihin.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun nyt tulit tänne kunnioitetun ja arvostetun kapteenimme ketjuun kertomaan mielipiteesi, niin pistäpä perusteluja pöytään. Siten voimme saada aikaan mukavan ja antoisan keskustelun aiheesta. Toisaalta, jos tarkoituksesi oli vain lällätellä typerästi, niin onnistuit jo.

Sinäpä erikoinen kaveri olet. Eli perustelut pöytään kaikista niistä asioista, joissa Kukkonen ei ole paras? Se lista olisi pitkä. Voisi olla yksinkertaisempaa, että sen sijaan että esittäisin tämän pitkän listan, sinä kertoisit missä hän on paras? Voin sitten tämän jälkeen perustella kantani.

Ja huom, oletuksena tässä tietysti se, että nuo ominaisuudet ovat joukkueelle hyödyllisiä. Esim. sitä että on päässyt liigan vähäisimmillä meriiteillä olympialaisiin ei lasketa meriitiksi. Eli kerro nyt meille kaikille missä ja miksi Kukkonen on paras.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Lasse on kapteenina, kiekon blokkaajana ja vittumaisena maalinedustapelaajana ehdotonta eliittiä liigassa. Oululaisten mielestä eittämättä paras.
Taitoa ei ole pelkästään kärkikynät, vaan myös puolustaminen vaatii taitoa. Kukkosen puolustus pelilliset taidot on huippuluokka. Laukausten blokkaaminen ja syöttölinjojen oikea aikainen katkominen peittämällä jäätä ovat taitoja nekin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Esim. sitä että on päässyt liigan vähäisimmillä meriiteillä olympialaisiin ei lasketa meriitiksi. Eli kerro nyt meille kaikille missä ja miksi Kukkonen on paras.

Tässä korostuu taas se asia, mikä ei aina välity katsomoon eli Lasse on huippujohtaja. Ei pelaaja valita maajoukkueen kapteeniksi useampaa kertaa vahingossa tai säälistä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinäpä erikoinen kaveri olet. Eli perustelut pöytään kaikista niistä asioista, joissa Kukkonen ei ole paras? Se lista olisi pitkä. Voisi olla yksinkertaisempaa, että sen sijaan että esittäisin tämän pitkän listan, sinä kertoisit missä hän on paras? Voin sitten tämän jälkeen perustella kantani.

Ja huom, oletuksena tässä tietysti se, että nuo ominaisuudet ovat joukkueelle hyödyllisiä. Esim. sitä että on päässyt liigan vähäisimmillä meriiteillä olympialaisiin ei lasketa meriitiksi. Eli kerro nyt meille kaikille missä ja miksi Kukkonen on paras.
Minähän olen jo perustellut kantaani. Koetapa sinä vuorostasi, niin minä vastavuoroisesti jatkan sitten omaa argumentointiani. Tässä on minun lisäkseni pari Kärppien kannattajaa jo kertonut muutaman asian, missä Kukkonen on Liigan paras. Oletko lukenut nuo viestit? Mistä ihmeestä muuten sait päähäsi, että pyysin sinua listaamaan kaikki ne asiat, missä Kukkonen ei ole paras?

Mikä näitä raumalaisia oikein vaivaa?
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minähän olen jo perustellut kantaani. Koetapa sinä vuorostasi, niin minä vastavuoroisesti jatkan sitten omaa argumentointiani. Tässä on minun lisäkseni pari Kärppien kannattajaa jo kertonut muutaman asian, missä Kukkonen on Liigan paras. Oletko lukenut nuo viestit? Mistä ihmeestä muuten sait päähäsi, että pyysin sinua listaamaan kaikki ne asiat, missä Kukkonen ei ole paras?

Sinä pyysit minua perustelemaan kantaani siitä, että Kukkonen ei ole liigan paras roolissaan. Kun minä en teidän maalaisten pelejä seuraa, niin minulle ei ole selvää mikä tämä rooli on - tilastojen valossahan Kukkonen ei ole kuin korkeintaan keskinkertainen pelaaja. On vähän työlästä perustella ne kaikki asiat joissa Kukkonen ei ole paras - niitä nimittäin riittää. Ymmärsitkö jo?

Minua ei myöskään kiinnosta tipan vertaa mitä muut ovat tänne kirjoitelleet Kukkosen roolista - minä tartuin SINUN täysin perusteettomaan väitteeseesi Kukkosen parhaudesta. Jos siis osaat, kirjoita mitä nämä poikkeukselliset kyvyt ovat?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinä pyysit minua perustelemaan kantaani siitä, että Kukkonen ei ole liigan paras roolissaan. Kun minä en teidän maalaisten pelejä seuraa, niin minulle ei ole selvää mikä tämä rooli on - tilastojen valossahan Kukkonen ei ole kuin korkeintaan keskinkertainen pelaaja. On vähän työlästä perustella ne kaikki asiat joissa Kukkonen ei ole paras - niitä nimittäin riittää. Ymmärsitkö jo?
En ymmärtänyt, en sitten ollenkaan. Kirjoittelet nimittäen aivan höpöjä. En edelleekään ymmärrä, miksi sinun pitäisi listata kaikki ne asiat, missä Kukkonen ei ole Liigan paras. Miten sinä sitä edes voisitkaan tehdä, jos et kerran pelejä seuraa.
Minua ei myöskään kiinnosta tipan vertaa mitä muut ovat tänne kirjoitelleet Kukkosen roolista - minä tartuin SINUN täysin perusteettomaan väitteeseesi Kukkosen parhaudesta. Jos siis osaat, kirjoita mitä nämä poikkeukselliset kyvyt ovat?
On kyllä ihmeellistä, että sinua ei kiinnosta keskustelu, jota tässä parhaillaan käydään ja silti siihen osallistut. En minä nyt viitsi sinulle referaattia ruveta tekemään. Lue viestit, minun ja muiden, niin saat asiasta käsityksen. Kommentoi sitten niitä, niin pääsemme jatkamaan keskustelua.
 

sinikettu

Jäsen
Olen samaa mieltä, ettei Kukkonen ole tällä hetkellä lähelläkään Liigan kärkipelaaja, eikä paras missään roolissa.

Kuitenkin Kukkonen on ollut roolissaan ennen tätä kautta aivan Liigan parhaita pelaajia useamman kauden ajan.
 

Zinetula

Jäsen
Kun minä en teidän maalaisten pelejä seuraa..

Kait olet katsonut teidän suurkaupunkilaisten pelejä. Niissä keskinäisissä Oulun maalaiset ovat vieneet 11 - 1 pisteet Rauman suurkaupunkilaisilta. Olisikohan kokonaista kolme maalia neljässä pelissä uponnut maalaisten taakse. En jaksa katsoa onko maalaisten kapteenille tullut monta miinusta. Tiedä vaikka Kukkos-Lasse olisi päässyt jostakin kumman syystä suurkaupunkilaisten orvaskeden alle.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Jäätävää keskustelua Rauman (40000 asukasta) suurkaupungin mieheltä, suosittelisin edes ala-asteen käymistä loppuun. Meillä täällä maalaispitäjässäkin on kuitenkin yli 200000 päätä.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärtänyt, en sitten ollenkaan. Kirjoittelet nimittäen aivan höpöjä. En edelleekään ymmärrä, miksi sinun pitäisi listata kaikki ne asiat, missä Kukkonen ei ole Liigan paras. Miten sinä sitä edes voisitkaan tehdä, jos et kerran pelejä seuraa.

Jos et ymmärrä tekstiä, on keskustelu kanssasi täysin turhaa. Toivotan sinulle onnea jatkoon - sitä saatat todella tarvita.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen samaa mieltä, ettei Kukkonen ole tällä hetkellä lähelläkään Liigan kärkipelaaja, eikä paras missään roolissa.

Kuitenkin Kukkonen on ollut roolissaan ennen tätä kautta aivan Liigan parhaita pelaajia useamman kauden ajan.

Tästä olen samaa mieltä. Kyseenalaistin nimenomaan väitteen siitä, että Kukkonen olisi tällä hetkellä liigan paras jollain osa-alueella. Hänen aikaisempia meriittejään en kiistä lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös