Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 442 875
  • 2 920

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kausi on avattu, joten avataanpas ketju myös tällä otsikolla.

Valitettava juttu, että tälle ketjulle tuli käyttöä heti eka kierroksella SaiPan Kunykin ajaessa KooKoon Kerästä kupoliin. Uusitulla kurinpidolla on nyt heti näytön paikka, halutaanko näitä nähdä edellisvuosien tahtiin vai ei. Itse toivon, että ei haluta nähdä.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Osuuko muka itse taklaus kupoliin? Minun nähdäkseni ei ja ainakin kädet alhaalla tulee. Pää kopsahtaa jäähän kaatuessaan on minun näkemys. Taklauksen tarpeellisuus on sitten toinen asia.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Osuu kupoliin ja huomatkaa että näyttää asettavan kyynerpään jo matalana olevaa Kerästä kohden. Kakkua on tultava, olisi ehtinyt väistää pään, ei toki kontaktia. Nyt käytti sen nanosekunnin osuakseen päähän. Siltä se näytti.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pää retkahtaa taklauksesta ja aivan törkeä taklaus noin muutenkin. Paljon puhuttu jo tästäkin asiasta. Kunnioitus puuttuu toisia pelaajia kohtaan joiltakin. Kurinpito toivottavasti lätkäisee pelikieltoa ja reilusti, jotta nämä saadaan kuriin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
Kuinka ollakkaan kohteena oli Keränen, joka juuri hetkeä aiemmin keskialueella "taklasi" Kunykia.

Eli kyseessä kosto joka nostaa pelikiellon pituutta. Törkeä taklaus pelaajan päähän, joka juuri laukonut eikä ole mitenkään valmiina ottamaan taklausta vastaan. Uudistuneella rangaistusasteikolla, sanoisin että 5-7 peliä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun on katsonut upeita Susijengin pelejä, joissa myös on isojen miesten kovia (mutta ei törkeitä) kontakteja, niin tämä taklaus veti vähän mieltä matalaksi heti Liigan eka kierroksella.

Jos joskus lopetan jääkiekon seuraamisen (jota olen yli 30 vuotta seurannut), niin uskoakseni se voisi johtua siitä, että fanit ja yhteisö hyväksyvät tällaiset teot. Jos pelaaja hakee selvästi tappotaklausta, en oikein jaksa ymmärtää sitä keskustelua, että kontakti oli teknisesti puhdas.

Jos mummo tulee kolmion takaa eteen, pitääkö ajaa väistämättä täysillä kylkeen vain siksi, että se on sen toisen vika? Lähimmäisen arvostusta olisi kiva nähdä enemmän.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Komea pommi kädet alhaalla, ei mahda minkään jos toinen päättää kyykkiä keskellä kenttää.

Matalalle asennolle yksi peruste on, että Keränen laukaisi kiekkoa kohti maalia. Kovien poikien sarjoissa sellainen saattaa olla epäoleellista, mutta itse näen sen jonkunlaisena oikeutuksena "kyykkimiselle".

Jääkiekon tavoite on tehdä maali/maaleja, ei taklata, jos tarkemmin ajatellaan. Taklaukset toki kuuluvat jääkiekkoon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun on katsonut upeita Susijengin pelejä, joissa myös on isojen miesten kovia (mutta ei törkeitä) kontakteja, niin tämä taklaus veti vähän mieltä matalaksi heti Liigan eka kierroksella.

Jos joskus lopetan jääkiekon seuraamisen (jota olen yli 30 vuotta seurannut), niin uskoakseni se voisi johtua siitä, että fanit ja yhteisö hyväksyvät tällaiset teot. Jos pelaaja hakee selvästi tappotaklausta, en oikein jaksa ymmärtää sitä keskustelua, että kontakti oli teknisesti puhdas.

Jos mummo tulee kolmion takaa eteen, pitääkö ajaa väistämättä täysillä kylkeen vain siksi, että se on sen toisen vika? Lähimmäisen arvostusta olisi kiva nähdä enemmän.
Täytyy muistaa, että kyllä tällaiset kostoteurastukset tuomitaan erittäin yksimielisesti. Ei tällaisia tilanteita pitäisi oikeasti enää nähdä aikuisten peleissä ja jos olisin Lehterä, niin antaisin vähän vitusti huutia Kunykille.

Jos nämä tosissaan halutaan kitkeä pois, niin nämä täytyy tuomita joukkueen sisällä. Kuten Tyrväinen case Ilveksessä.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Päähän osuu niin että pahaa tekee. Siihen vielä jäähän iskeytyminen, karmea tilanne. Kakkua tulee takuulla useita pelejä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kyllähän toi Ruutu klipin perusteella vaikuttaa selvältä kostolta. Tuskin nyt sentään päähän kontaktia haki, mutta heti kaatumisen jälkeen lähtee kohti Kerästä ja lanaa kaverin matalaksi. Ikävää, jos pelaajien kunnioitus toisiaan kohtaan on tätä luokkaa. Uusittu kurinpito saa tosiaan linjata, miten hanakasti nämä nyt halutaan kitkeä pois.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
5-7 peliä ja sen jälkeen linjan pitäisi olla selvä kaikille
 

Paakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täysin turha taklaus,vaikkei ylöspäin suunnannut niin päähän joka tapauksessa ja olisi ehtinyt väistää.
Ainakin 5 peliä ettei heti lipsu linja.
 
Osuuko muka itse taklaus kupoliin? Minun nähdäkseni ei ja ainakin kädet alhaalla tulee. Pää kopsahtaa jäähän kaatuessaan on minun näkemys. Taklauksen tarpeellisuus on sitten toinen asia.

Osuu kupoliin ja huomatkaa että näyttää asettavan kyynerpään jo matalana olevaa Kerästä kohden. Kakkua on tultava, olisi ehtinyt väistää pään, ei toki kontaktia. Nyt käytti sen nanosekunnin osuakseen päähän. Siltä se näytti.

Näyttää vähän näkemykset eroavan... Jotain tuosta tulee ja sen jälkeen ollaan jännän äärellä. Jos tästä tulee esim. täällä ehdotettu 5-7 peliä niin jatkossa pitää myös antaa törkeämmistä 10-15 ja vielä mahdolliset uusijalisät päälle...
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selvästi hakee taklausta edellisen tilanteen seurauksena. Sen sijaan pääosuman hakua en videon perusteella voi allekirjoittaa. Ja väistämismahdollisuuksia arvioitaessa voi olla fiksumpaa kattoa oikeaa kuvaa eikä hidastusta. Todella vähän siinä kuitenkin sitä aikaa on. Ja viime hetken väistöyritysten riskinä on itsensä, erityisesti polvien, hajottaminen. Siksi monessa tässäkin ketjussa kauden aikana nähtävässä taklauksessa tullaan ihmettelemään miksei yrittänyt väistää vaan veti täysillä loppuun.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kurinpito katsoo nauhat ja toteaa, että päähän tuli ja ilmeisesti kostotarkoituksessa, niin kyllä mä lähtisin, että 10 pelistä ylöspäin saisi antaa saman tien. Kunnon viesti seuroille ja pelaajille nyt, mitä näistä ollaan mieltä!
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Komea pommi kädet alhaalla, ei mahda minkään jos toinen päättää kyykkiä keskellä kenttää.

No eipä tätä kai muut pystykään puolustelemaan, kuin SaiPan kannattaja? Onneksi sentään ainakin toistaiseksi vain yhden mielipide.

Täysin turha ja mielestäni selkeä kosto aiemmasta törmäyksestä, josta ei Keräselle tullut jäähyä. Jätti kyllä ikävän maun ensimmäisestä kierroksesta, kun heti ukkoa talutetaan koppiin.

Uudella kurinpidolla kuitenkin erinomainen paikka näyttää nyt niitä palleja, joita Liusjärvellä sekä kumppaneilla ei koskaan ollut.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ei siinä kyllä kyynärpäätä mihinkään Kerästä kohden aseteltu. Toki aika turha taklaus, mutta riskinsä olisi ollut siinäkin jos lopussa olisi yrittänyt väistää. Oma veikkaus: 2-4 peliä. 5+ peliä tästä tekisi vaikeaksi jatkossa linjan pitämisen.
 

Vatso

Jäsen
Eli parhaalla maalintekosektorilla voi vetää polviasentoon ja tulee immuuniksi taklauksille? Nyt täällä ehdotetaan 10 peliä taklauksesta, jossa ei periaatteessa ollut mitään väärää.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
5+ peliä tästä tekisi vaikeaksi jatkossa linjan pitämisen.

En usko, sillä tässä on selvä kostomeininki päällä edellisen tilanteen jäljiltä. Tuolla voidaan helposti koventaa tuomiota ilman, että se vaikeuttaisi linjaa jatkossa. Oma toive olisi siellä kymmenen pelin paikkeilla, koska taklaus suoritettiin vailla kunnioitusta vastustajaa kohtaan.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Eli parhaalla maalintekosektorilla voi vetää polviasentoon ja tulee immuuniksi taklauksille? Nyt täällä ehdotetaan 10 peliä taklauksesta, jossa ei periaatteessa ollut mitään väärää.

Mee nukkumaan, on niin väsynyttä läppää. Huomenna pirteämpi päivä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Klipin perusteella ei taklauksessa ole mitään epäpuhdasta, mutta Keränen on tuossa asennossa täysin puolustuskyvytön ottamaan vastaan kontaktia. Tämä menee vastustajan kunnioittamis -kategoriaan ja sellaista ei tässä ollut mukana lainkaan.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hyi helvetti mikä kostotaklaus. Sellainen 4-5 peliä olisi tuosta törkeydestä hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös