Ihmettelyketju

  • 6 347 384
  • 38 754

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joillekin on nyt pahin ongelma "rasistinen öyhötys". Siinä on jäänyt logiikan kurssi puhumattakaan tieteenfilosofiasta väliin muutamaltakin vilosoohvilta. Näin meillä humanistien keskuudessa. No, mitäpä siitä, vähän vaan ihmetyttää. Kai se on defenssiä, ettei joudu vahingossakaan tarkistamaan näkemyksiään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää keittiökaappeja valmistavat puusepänliikkeet, jotka valittavat koko ajan siitä miten ihmiset menevät Ikeaan ja ostavat sieltä huonolaatuisia kaappeja halvalla ja heillä ei ole mitään mahdollisuutta kilpailla Ikeaa vastaan. Mutta sen sijaan että keskittyvät valittamiseen niin pitäisikö keskittyä siihen miten parantaisivat omaa palveluaan sillä tavalla että ihmiset voisivat ostaa heiltä palveluja. Minä olen suunnittelemassa keittiön oviremonttia missä pistettäisiin kaikki ovet, mekanismit, vetimet ja tasot uusiksi, ja päätin että haluaisin mielelläni ottaa ne paikalliselta liikkeeltä ihan jo siksi että ei tarvitsisi järkkäillä kuljetuksia tai maksaa extraa rahdista. No, nyt olen odottanut toisesta liikkeestä tarjousta 1,5 kuukautta ja kun sitä ei kahdesta pyynnöstä huolimatta ole tullut niin vaihdoin toiseen liikkeeseen. Ja kahden viikon odottelun jälkeen en ole vielä tältä toiseltakaan saanut tarjousta ovista, että kai se pitää kohta alkaa katselemaan että purkaisiko nuo vanhat rungotkin hitoille ja lähtisi pakun kanssa hakemaan Ikeasta kokonaan uudet kaapit kun ei jumalauta edes tarjousta saa. En uskalla edes kuvitella miten kauan itse tuotteen saaminen kestää jos pelkkää tarjousta joutuu odottelemaan näin kauan.

Ymmärrän kyllä sen että nyt on lomakausi ja tuollaisissa pienissä liikkeissä ei välttämättä ole kuin se yksi ihminen laskemassa tarjouksia, joten jos tämä sattuu olemaan lomalla niin tarjoukset ei välttämättä etene. Mutta voisi kai sitä ihan sellaisen pienen jutun tehdä että laittaisi jonkun vaikka vastaamaan asiakkaille että "ollaan nyt lomalla ja kestää hieman että saadaan tarjoukset laitettua, kiitokset kärsivällisyydestänne". Mutta tällainen että jätetään asiakas vaan odottelemaan epätietoisuuteen on ihan vitun paskaa palvelua.

Ja välttämättä tähän lomaankaan ei voi vedota kun tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta keittiökaappien myyjien/valmistajien kanssa. Edellisen asunnon remonttia tehdessä pyysin tarjouksia koko keittiön uusimisesta kaikilta lähialueiden valmistajilta, eli lähetin yhteensä 7 tarjouspyyntöä joihin sain 3 vastausta! Jaa että miksikähän ihmiset ostaa Ikeasta?

Päivitystä tähän tarinaan: Nyt on kuukausi mennyt, tarjous on kysytty kolmannestakin paikasta mutta edelleenkään en ole saanut yhtään tarjousta noista ovista! Onko tällaiset pikkuhommat näille liikkeille niin huonokatteista hommaa että niitä ei kiinnosta tehdä ollenkaan, vai mikä tässä on takana? Jos näin on niin miksi nämä liikkeet ylipäänsä mainostavat näitä tuotteita? Jos minä toimisin tällä tavalla omassa työssäni niin meillä ei olisi kohta yhtään asiakasta. Kyllä minä ymmärrän edelleenkin että välillä on kiirettä ja kaikkea ei ehdi hoitamaan, mutta esimerkiksi itse pyrin pitämään kaikki tarjouspyynnön lähettäneet asiakkaat aina ajan tasalla missä mennään. Eli jos en ehdi heti tarjousta laskemaan ja naputtelemaan niin laitan viestiä että "nyt kestää hetkisen aikaa, kiitos kärsivällisyydestäsi". Se on pieni vaiva mutta minun mielestäni asiakasta ei vaan vittu jätetä roikkumaan ja odottelemaan epätietoisuudessa!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Päivitystä tähän tarinaan: Nyt on kuukausi mennyt, tarjous on kysytty kolmannestakin paikasta mutta edelleenkään en ole saanut yhtään tarjousta noista ovista! Onko tällaiset pikkuhommat näille liikkeille niin huonokatteista hommaa että niitä ei kiinnosta tehdä ollenkaan, vai mikä tässä on takana?

Eiköhän nuo ole sen verran pieniä puljuja, että asiakkaita riittää ja kaikille ei jaksa vastata. Pyysin juuri tarjousta siivousfirmasta pieneen keikkaan. Eipä ole kuulunut mitään eikä puhelimeen vastata. Siihen tietenkin kannattaisi vastata, kun ei voi tietää, jos olisi isokin asiakas.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelen, miksei brittipoliisia kiinnosta tutkia useita ilmoituksia useiden vuosien ajan pedofiliasta kunnes sitten vihdoin tartutaan toimeen ja huomataan, että kappas, kyseessähän on täysin sairas paska kuten random-bändin laulaja joka on mm. yrittänyt raiskata vauvaa.

Siitä kuitenkin kiitosta brittiläiselle oikeusistuimelle, että siellä annetaan teoista riittävän tuntuiset tuomiot, kuten Iltalehti kirjoitti:
"Watkins sai Isossa-Britanniassa niin sanotun pidennetyn tuomion, jota käytetään erityisen vaarallisina pidettyihin ihmisiin. Tuomion pituus on yhteensä 35 vuotta, josta vankilassa kuluu 29 vuotta. Jäljellä olevat kuusi vuotta voidaan suorittaa yhdyskuntapalveluksena. Watkinsin tulee suorittaa 29 vuodesta vähintään kaksi kolmasosaa, minkä jälkeen ehdonalaista voidaan harkita."

Saisipa Suomessakin vastaavia tuomiota edes henkirikoksista, pedofiliasta ja muista seksirikoksista puhumattakaan. Täällä tosin ei saa mitä julmimmista henkirikoksistakaan kuin muutaman vuoden. Hesarin juttu Ruusulankadun matkalaukkusurmaajasta olkoon hyvä esimerkki:
"Matiskainen iski miesuhria toukokuun lopulla töölöläisessä tukiasuntolassa kaksiteräisellä juustoveitsellä reiteen, kamppasi uhrin maahan ja potki tätä päähän.
Uhri menetti kaatuessaan tajuntansa, minkä jälkeen Matiskainen poltti uhrin vatsakarvoja sytyttimellä ja pisti vielä kolmesti juustoveitsellä reiteen. Lisäksi Matiskainen löi maassa makaavaa, tajutonta uhria korkokengällä päähän sekä kaatoi tämän suuhun viinaa testatakseen, onko uhri oikeasti tajuton.
Uhri kuoli pahoinpitelyn ja vahvan päihtymyksen yhteisvaikutuksen johdosta, minkä jälkeen mies asetti ruumiin naisen asunnon sängylle. Uhrilla oli aivoverenvuoto, niskarangan murtumia ja haavoja."


Että näin. Tuomioksi rapsahti sitten valtaisat 3v 8kk linnaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän nuo ole sen verran pieniä puljuja, että asiakkaita riittää ja kaikille ei jaksa vastata. Pyysin juuri tarjousta siivousfirmasta pieneen keikkaan. Eipä ole kuulunut mitään eikä puhelimeen vastata. Siihen tietenkin kannattaisi vastata, kun ei voi tietää, jos olisi isokin asiakas.

Sekin on vaan jännä että kaikki näistä firmoista mainostaa ja markkinoi säännöllisesti, ja nimenomaan ihan yksityisasiakkaille suunnattua markkinointia. Ilmoituksissa lukee oikein isolla ja näyttävästi "Pyydä rohkeasti tarjous" mutta ilmeisesti tämä kai sitten tarkoittaakin juuri että "Pyydä rohkeasti tarjous, melko varmasti et sitä tule koskaan saamaan". Ja kaksi näistä kolmesta firmasta ei nyt kuitenkaan ole ihan mitään yhden miehen nyrkkipajoja vaan pikkukaupunkien firmoiksi ihan sellaisia keskikokoisia. Mutta ilmeisesti töitä riittää sen verran että voi tehdä mitä lystää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sekin on vaan jännä että kaikki näistä firmoista mainostaa ja markkinoi säännöllisesti, ja nimenomaan ihan yksityisasiakkaille suunnattua markkinointia. Ilmoituksissa lukee oikein isolla ja näyttävästi "Pyydä rohkeasti tarjous" mutta ilmeisesti tämä kai sitten tarkoittaakin juuri että "Pyydä rohkeasti tarjous, melko varmasti et sitä tule koskaan saamaan". Ja kaksi näistä kolmesta firmasta ei nyt kuitenkaan ole ihan mitään yhden miehen nyrkkipajoja vaan pikkukaupunkien firmoiksi ihan sellaisia keskikokoisia. Mutta ilmeisesti töitä riittää sen verran että voi tehdä mitä lystää.

Sehän on ihan vahvistettua tietoa, että jotkut firmat laittavat sunnuntain Hesariin brändimainonnan nimissä työpaikkailmoituksia mitä ei ole varsinaisesti olemassa.

Tarjouksien pyytämisessä on varmasti samaa, kun ei se kuitenkaan lopulta niin iso kulu ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän on ihan vahvistettua tietoa, että jotkut firmat laittavat sunnuntain Hesariin brändimainonnan nimissä työpaikkailmoituksia mitä ei ole varsinaisesti olemassa.

Tarjouksien pyytämisessä on varmasti samaa, kun ei se kuitenkaan lopulta niin iso kulu ole.

Näinkin on joissakin tapauksissa. Mutta itsekin kun mainosalalla olen, ja täkäläisten yritysten kanssa paljon touhunnut mainos- ja markkinointiasioissa niin vähän epäilen että näiden yritysten kohdalla olisi kyse puhtaasta imagomainonnasta. Täällä päin yleensä yritykset menevät markkinointiasioissa mieluummin perinteisellä linjalla että mainosbudjetit on niukkoja ja niitä ei ikinä käytetä "turhaan mainontaan". Siksi ihmettelenkin tätä että säännöllisesti mainostetaan ja kärtetään tarjouspyyntöjä mutta silti ei reagoida niihin millään tavalla. En oikein jaksa uskoa että olisi kyse mistään muusta kuin huonosti organisoidusta toiminnasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En oikein jaksa uskoa että olisi kyse mistään muusta kuin huonosti organisoidusta toiminnasta.

En edes viitsi kertoa kuinka monessa firmassa olen ollut hommissa, kun ei sitä kukaan edes uskoisi. Tämä on erittäin vahva kandidaatti totuuteen. Kaikenlaista sähläystä sitä vain on.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Jonkun mielestä oli taas hyvä idea raahata JewTuben ulkoasu vuosikymmen taaksepäin. Tekevätkö ne tuota vittuillakseen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Öö, siis mikäs helvetin epäeläin toi holkeri eli jäähai eli gröönlanninhai oikein on!? Holkeri ei tyydy hylkeisiin ja lintuihin, vaan syö myös jääkarhuja ja porojakin. Holkeri ei tarvi steroideja, vaan kasvaa jopa 7-metriseksi. Holkeri (saatanan ärsyttävä nimikin) ei kuole, vaan elää jopa 400-vuotiaaksi! Holkeri ei kuse, vaan säilöö virtsansa kehoonsa. Mikä hiton Chuck Norris tää eläin oikee o!?!

Sen lisäksi Holkerista tehdään yhtä maailman kuvottamimmista ruoista, eli Hákarlia
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Sen lisäksi Holkerista tehdään yhtä maailman kuvottamimmista ruoista, eli Hákarlia
Ja pakko tehdäkin kuvottavilla keinoin kun taisi olla ureapitoisuuksien takia vähemmän mädätettynä nautittuna kuolettavan myrkyllistä.

On kyllä melkoinen otus ja ilmastonmuutosruletissa selkeästi voittajien puolella (vähintään siihen asti kunnes saaliseläimet alkavat loppumaan).
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuluuko korisfanien (erityisesti hc-osaston ja/tai Wolfgangin kannattajien) pukeutumiseen koko peliasu sukkia, kenkiä ja shortseja myöten?

Hiukan hassun näköistä, kun porukkaa mennä viipottaa koleahkossa sadesäässä kuin itse pelaamaan lähdössä. Vaan eipä siinä: propsit omistautumisesta, ja fiilis edellä.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mikä helvetti venäläisiä kiehtoo Oltermanni-juustossa?

Joo, ihan ok perusjuusto, mutta jotenkin viime viikonloppuna taas tuli pyöriteltyä silmiään Lepran Prismassa, kun ex-neukku, uusrikas ja tavisruski tunkee yhtäläisellä vimmalla keltaista kiekkoa ensin ostoskärryyn ja sitten katumaasturin takakonttiin. Ko. juustoa helvetti jopa salakuljetetaan (MTV3) rajan ylitse kuin parempaakin narkoottista ainetta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mikä helvetti venäläisiä kiehtoo Oltermanni-juustossa?

Joo, ihan ok perusjuusto, mutta jotenkin viime viikonloppuna taas tuli pyöriteltyä silmiään Lepran Prismassa, kun ex-neukku, uusrikas ja tavisruski tunkee yhtäläisellä vimmalla keltaista kiekkoa ensin ostoskärryyn ja sitten katumaasturin takakonttiin. Ko. juustoa helvetti jopa salakuljetetaan (MTV3) rajan ylitse kuin parempaakin narkoottista ainetta.
Olen antanut itseni ymmärtää, että venäläinen juusto on verrattavissa puukittiin. Sitten seuraavassa sodassa voidaankin huudella naapurin juoksuhautaan: "Ruskipoika, tulkaa hakemaan Oltermannia!"
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olen antanut itseni ymmärtää, että venäläinen juusto on verrattavissa puukittiin."

Sama.

Mutta silti ihmetyttää, että omien (toki varmasti vajaavaisten) havaintojen perusteella ostoskärryyn päätyy ruskeilla lähinnä vain mainittua Oltermannia. Onhan Suomessa nyt muitakin juustoja.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Sama.

Mutta silti ihmetyttää, että omien (toki varmasti vajaavaisten) havaintojen perusteella ostoskärryyn päätyy ruskeilla lähinnä vain mainittua Oltermannia. Onhan Suomessa nyt muitakin juustoja.
Ehkä ratkaisu on se venäläisyys, sitä ei ole mahdollista ymmärtää.
 

Pekkis

Jäsen
Maapallomme kaikki autot saastuttavat ilmakehää yhtä paljon kuin 20 maailman merillä kulkevaa rahtialusta. Ja näitä rahtialuksia löytyy 60 000 kappaletta. Käyttävät polttoaineenaan lähes mitä tahansa paskaa vaan voi kuvitella. Jos ymmärsin/kuulin juuri teeveestä väärin, niin hyvä niin, mutta pelkäänpä että en.

Miksi minulle kerrottiin tämä vasta nyt? Sitä minä tässä ihmettelen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kattelen lentopalloa ja ihmettelin miksi ei yhtään ärsytä. Sitten tajusin, että Mikko Hannula ei ole selostuskopissa. Ihmettelen missä se on ja miksi se jaksaa ärsyttää mua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miten hemmetissä sitä on joskus vetäny 10-15 röökiä päivittäin. Nykyään röökinsavu on tosi vastenmielistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koitin perjantaina ostaa Prismasta IS-Urheilulehden Liigaliitettä, mutta yritykseksi jäi. Varmaan jo ammoisista ajoista alkaen liitteitten kannessa on lukenut että hinta on Iltasanomien hinta + 3,90€ tjsp. Joskus aiemmin on ollut tiukempiakin sanamuotoja tyyliin, "myydään vain Iltasanomien kanssa" tms, sellaista ei minusta nyt ollut.
Oli miten oli, ikinä ei ole ollut ongelmaa ostaa tuota pelkkää Liigaliitettä. Paitsi nyt. Iltasanomat oli loppu siitä kassan pään telineestä mutta kassaihminen ilmoitti silti, että hän ei voi myydä minulle pelkkää Liigaliitettä. Koitin sopertaa että ei niitä lehtiä ollut tuossa, mutta kassa pysyi järkähtämättömänä. Sitten koitin sanoa että voin maksaa sen Iltasanomien hinnan vaikken lehteä otakaan, mutta sekään ei käynyt, koska ohjeistus on että Liigaliite myydään vain Iltasanomien kanssa, eikä kassalla sitäpaitsi ole sitä Iltasanomien viivakoodia. Käsillä oli niin erikoinen pakkomyyntitilanne, että en oikein tiennyt mitä sanoa, joten sanoin että pidäpä lehtes sitten. Olin menossa joka tapauksessa käymään sittarissa ja ostin pelkän Liigaliitteen sieltä.
Onko minulla käynyt aiempina vuosina vain tuuri vai onko tuo ihan normisettiä, että liitteitä ei myydä - mistään hinnasta - ilman Iltasanomia?
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Koitin perjantaina ostaa Prismasta IS-Urheilulehden Liigaliitettä, mutta yritykseksi jäi. Varmaan jo ammoisista ajoista alkaen liitteitten kannessa on lukenut että hinta on Iltasanomien hinta + 3,90€ tjsp. Joskus aiemmin on ollut tiukempiakin sanamuotoja tyyliin, "myydään vain Iltasanomien kanssa" tms, sellaista ei minusta nyt ollut.
Oli miten oli, ikinä ei ole ollut ongelmaa ostaa tuota pelkkää Liigaliitettä. Paitsi nyt. Iltasanomat oli loppu siitä kassan pään telineestä mutta kassaihminen ilmoitti silti, että hän ei voi myydä minulle pelkkää Liigaliitettä. Koitin sopertaa että ei niitä lehtiä ollut tuossa, mutta kassa pysyi järkähtämättömänä. Sitten koitin sanoa että voin maksaa sen Iltasanomien hinnan vaikken lehteä otakaan, mutta sekään ei käynyt, koska ohjeistus on että Liigaliite myydään vain Iltasanomien kanssa, eikä kassalla sitäpaitsi ole sitä Iltasanomien viivakoodia. Käsillä oli niin erikoinen pakkomyyntitilanne, että en oikein tiennyt mitä sanoa, joten sanoin että pidäpä lehtes sitten. Olin menossa joka tapauksessa käymään sittarissa ja ostin pelkän Liigaliitteen sieltä.
Onko minulla käynyt aiempina vuosina vain tuuri vai onko tuo ihan normisettiä, että liitteitä ei myydä - mistään hinnasta - ilman Iltasanomia?
Joka kerta kun olen samantapaisen urheiluliitteen ostanut vuosien varrella, on se onnistunut ilman Iltasanomien ostoa. Kai sinulle sattui vain sääntöjä rakastava, tilannetajuton myyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös