Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 922 889
  • 6 170

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osaat varmaan itsekin lukea. Sairautta löytyy varmaankin jokaisesta viiteryhmästä, mutta ainakin tällä palstalla tämä iskuilla ilakointi on nimenomaan teidän persujen harrastamaa. Mun mielestä toi on oksettavaa.
Eli ei mitään nähtävää, vain yksittäinen tulkinta sinun omissa aivoissa mahdollisen palstapersun tekstistä. Näin arvelinkin. Muutenhan olisit lainannut jonkun julkisesti persun ilakoinnin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eli ei mitään nähtävää, vain yksittäinen tulkinta sinun omissa aivoissa mahdollisen palstapersun tekstistä. Näin arvelinkin. Muutenhan olisit lainannut jonkun julkisesti persun ilakoinnin.

Eiköhän tämä palsta ole täynnä yksittäisten aivojen tulkintoja. Ei tämä ole mikään raamattu. Mutta ei siinä, enjoy! Tämä on taas teidän päivä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän tämä palsta ole täynnä yksittäisten aivojen tulkintoja. Ei tämä ole mikään raamattu. Mutta ei siinä, enjoy! Tämä on taas teidän päivä.
Missä olen nauttinut tästä? Luulisi, että pystyt laittamaan niitä iloitsemisia näkyville, jos niitä on paljon kirjoitettuna. Luonnollisesti vastaat tähänkin jotain näppärää ja väistät, mutta voisit silti jotenkin osoittaa tuon persujen ilakoinnin, siis oikeasti persujen. Tämä ei todellakaan ole sinun päiväsi, ainakaan tulkintojen osalta, mutta ole vahva tuskassasi, voit vielä joskus osua oikeaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Sairautta löytyy varmaankin jokaisesta viiteryhmästä, mutta ainakin tällä palstalla tämä iskuilla ilakointi on nimenomaan teidän persujen harrastamaa. Mun mielestä toi on oksettavaa.

Toimii muuten molemmissa suunnissa. Jos VOKiin tehdään isku tai muslimi pahoinpidellään, otetaan näistä yhtälailla hyöty irti politiikan tekemiseen.

Ja niin joo. En ole persu. Olen ateisti, jota vituttaa, koska yhden uskonnon varjolla voidaan mellastaa ja aiheuttaa ihmisille kärsimystä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Hyvä väistö. Melkein pääsi yllättämään, että et vastannut siihen kysymykseeni, jonka jätit pois lainauksestasi.

Persujen mittakaavassa varmasti onkin hyvä väistö. Minun mielestäni ei. Edelleen, oletan että sulla on silmät päässä. Monella näyttää olevan taas hauskaa. Vitsiä ja mukahassuttelua riittää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Toimii muuten molemmissa suunnissa. Jos VOKiin tehdään isku tai muslimi pahoinpidellään, otetaan näistä yhtälailla hyöty irti politiikan tekemiseen.

Donald Trumpkin ehti twitterissä mainostamaan miten "travel ban" on The Ratkaisu vaikkei edes tiedetä ovatko nämäkin hyökkääjät lädejä.

Ei näitä iskuja voi ennakkoon estää kun tekovälineet ovat luokkaa veitsi ja auto ja tekotapa ei vaadi korkeamman tason osaamista versus esim Manchesteriin.
 

Tuamas

Jäsen
Mä vaan jätän tän tähän.
 

Liitteet

  • 956CDC55-2FC8-4CA6-98C5-E51825686E7D-210-0000000D0B3A2025.jpeg
    956CDC55-2FC8-4CA6-98C5-E51825686E7D-210-0000000D0B3A2025.jpeg
    166,6 KB · kertaa luettu: 716

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Persujen mittakaavassa varmasti onkin hyvä väistö. Minun mielestäni ei. Edelleen, oletan että sulla on silmät päässä. Monella näyttää olevan taas hauskaa. Vitsiä ja mukahassuttelua riittää.
Nyt ei enää yllättänyt, että et vastannut kysymykseen. Ehkä joskus sitten saat vastauksen aikaiseksi.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kuvottavaa, miten keskustelu menee heti tähän politikointiin. Tässäkään ketjussa ei ollut yhtään mitään ilakointia ennen kuin ymmärtäjät saapuu öyhöttämään omalla agendallaan.

Kuvottava on myös ajankuva. Joka viikko rytisee jossain. Vuosituhannet vaihtuu, mutta yksi asia pysyy. Uskonnot ovat edelleen suurinta saastaa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuskin.

Mutta älä keskity siihen. Tänään ei ole minun päiväni, tänään on sinun päiväsi. Nauti siitä!
Miksi minä nauttisin tästä päivästä? Onko sinun todellakin näin vaikeata vastata selkeään kysymykseen? Taisi tulla jo liikaa kysymyksiä peräkkäin sinulle, mutta ihan oikeasti: Missä olen iloinnut tällä iskulla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Länsi-Euroopassa eletään nyt islamistisen terrorismin aikaa. Islamistista terrorismista ei voida vetää ainakaan suoraan yhtäläisyytta aiempaan terrorismiin, kuten ETA:n suorittamaan terroriin. Tässä nykyisessä, islamistisessa terrorismissa, ei ole kyse poliittisesta terrorismista.

Yllä tiivistys Ulkopoliittisen instituutin tutkija Olli Ruohomäen näkemyksestä. Ruohomäki on Lähi-idän tutkija. Hänen asiantuntijuuteensa kuuluvat muun muassa terrorismin, poliittisen väkivallan ja radikalisaation tutkimus.

Haasteeksi Ruohomäki nostaa sen, että läntisten tiedustelupalvelujen arvioiden mukaan Euroopassa on tällä hetkellä noin 400-500 Syyrian sodassa taistellutta ja sieltä palannutta terroristia. Olemme niin suuren haasteen edessä, jollaista ei ole ennen nähty.

Jos näin on haasteen osalta, ja miksi ei olisi, tämä koskee myös Suomea. Terroristit voivat esimerkiksi rahoittaa ulkomailla tehtäviä iskuja Suomen sossun tukemana, levätä täällä tai suunnitella iskuja täällä. Tai tehdä iskuja täällä.

Lisää Ruohomäen ajatuksia tässä.

Oma näkemys on osin sama kuin yllä, mutta nostan esille myös sen, että iskuja tekevät isisin innoittamana lännessä syntyneet, jotka eivät ole olleet Syyriassa tai muualla taistelemassa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin.

Mutta älä keskity siihen. Tänään ei ole minun päiväni, tänään on sinun päiväsi. Nauti siitä!
Sinä olet ainoa joka on taas ilakoinut tällä. Joka ikinen kerta sama juttu. Sinunlaisesi ihmiset ovat paras/pahin esimerkki tästä vastakkainasettelusta ja pahinta on, ettet edes tajua sitä.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Mä vaan jätän tän tähän.
Hellyyttävää, varsinkin kun tietää että olet aina ensimmäisenä runkkaamassa täällä, kun sattuu päinvastaista tai persut/yms hölmöilee.


En sulta silti yhtään enempää odottanutkaan, kun se kuitenkin alkaa olla jo nähty, ettei sulla näihin mitään oikeaa annettavaa olisikaan.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Todennäköisesti jo mainittukin, mutta niin kauan kun tuota raukkamaisuuttta uutisoidaan, niin sitä tapahtuu. Välillä menee kyllä usko ihmisyyteen ihan täysin..
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jos Eurooppa menee polvilleen (tai ainakin aseettomaksi) siitä, että vastapuolella on ajokortti ja Hackmanin keittiöveitsisarja, niin kyllähän tämä sota on hävitty jo lähtötelineissä. Jos terroristi käy ensin jätkien kanssa kaljalla muistelemassa Fergusonin aikoja ja räjäyttää sitten itsensä lasten ja nuorten pop-konsertissa, niin ei taida olla mitään toivoa oikein mihinkään profilointiinkaan. Tiedä sitten mennäänkö joskus siihen, että jos yksi tekee iskun, niin hänen perheensä, sukunsa ja koko lähipiirinsä karkoitetaan Euroopasta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sisältää kärjistämistä: Auschwitz:n krematoriot ja kaasukammiot modernisoituna käyttöön ja radikalisoituneet muslimit leirille. Pelkkä rikkaruohon kitkeminen ei auta, ne pitää hävittää lopullisesti.

Haluatko lukita vastauksen?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ketä kiinnostaa joku muutaman ihmisen hengen vaatinut puukkohippa ja autoilu. Näiden omalle kohdalle osuminen on hyvinhyvin epätodennäköistä ja sairauksiin sekä liikenneonnettomuuksiin kuolee paljon enemmän ihmisiä. Näihin pikku leikkeihin kuolevien osuus kaikista kuolleista on niin marginaalinen, ettei näitä oikeasti kannattaisi uutisoida lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös