Joukkueen rakennus kaudelle 2017–2018

  • 556 805
  • 3 036

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jukka Jalonenkin sen aikoinaan myönsi ollessaan HPK:n valmentaja, että Hämeenlinnan sijainti antaa HPK:lle edun pelaajamarkkinoilla. Lyhyt on sekä Tampereelle että Helsinkiin.

Minä en tosin missään vaiheessa ole väittänyt, että kaikki nuoret pelaajat sinne pk-seudulta automaattisesti menisivät, mutta vähän haastavampaa on saada niitä Poriin, jos ei sitten löydy tuollaista linkkiä, kuten Lehterän ja Vaakanaisen välillä.

Toki nyt, kun täällä ollaan saatu olosuhteet kuntoon, niin toivottavasti sillä olisi vaikutusta tulevaisuudessa tämänkin asian suhteen.

E: Porin sijainnista taisi olla hyötyä Allu Saarelan kohdalla. Toki myös agentista.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaat että käy äidin luona syömässä? Muutto Jyväskylästä Lappeenrantaan lyhensi matkaa huimat 20min.
Vertauksella tarkoitin sitä, että todennäköisesti Vaakanaisen perhepiiri ei ole ns. skutsissa Lappeenrannasta katsottuna vaikka Lappeenranta muuten on "kaikesta kaukana" (disclaimer: perustuu oletukselle, että Vaakanaisen lähipiiri asuu Joensuun seudulla). Espoo oli jo aika kaukana 14-vuotiaalle pojalle.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä muuten mahtaa olla Julius Harttusen tilanne? Hän ei käsitykseni mukaan ole enää ensi kaudella pelikelpoinen A-nuoriin (samoin kuten Teemu Vuorisalo, Kasperi Nuto ja Matias Varttinen).
 

Ralph

Jäsen
Kyllä se oli valmentaja Lehterä, jonka imu veti Vaakanaisen SaiPaan.
JYP:n urheilutoimenjohtaja sanoi JYP:n olleen kiinnostuneen Vaakanaisesta, mutta Vaakanainen halusi ison kiekollisen roolin ja ylivoima-aikaa, jota JYP:llä ei ollut tarjota. Tiedossa oli myös, että HPK oli Vaakanaisen halunnut, mutta ei sielläkään ole ylivoima-aikaa tarjota. En tiedä oliko Ässät kiinnostunut, mutta jos mietitään tätäkin joukkuetta, niin olisiko sielläkään tarjolla suurta kiekollista roolia? Epäilen.

Eli SaiPassa on sitä tarjolla, toki varmasti myös Lehterä oli osasyynä. Onhan Vaakanainen pelannut myös Ahon valmennuksessa sekä maajoukkueleirityksiä Pennasen kanssa, eli siinä mielessä Ässät ja HPK olisi ollut tuttuja myös.

Ja toki siis Vaakanainen voi olla missä tahansa joukkueessa ykkösylivoiman mies, jos sille tasolle kehittyy. Tarkoitan siis lähtökohtaisia odotuksia.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
JYP:n urheilutoimenjohtaja sanoi JYP:n olleen kiinnostuneen Vaakanaisesta, mutta Vaakanainen halusi ison kiekollisen roolin ja ylivoima-aikaa, jota JYP:llä ei ollut tarjota. Tiedossa oli myös, että HPK oli Vaakanaisen halunnut, mutta ei sielläkään ole ylivoima-aikaa tarjota. En tiedä oliko Ässät kiinnostunut, mutta jos mietitään tätäkin joukkuetta, niin olisiko sielläkään tarjolla suurta kiekollista roolia? Epäilen.

Samoin halus Ojamäki Tapparalta - ja kun ei luvattu, niin hylkäs allekirjoitusta vailla olleen sopimustarjouksen. Sikäli kuin olen kuullut, niin Ojis lähtee etsimään sitä isoa roolia jostain Suomen rajojen ulkopuolelta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Samoin halus Ojamäki Tapparalta - ja kun ei luvattu, niin hylkäs allekirjoitusta vailla olleen sopimustarjouksen. Sikäli kuin olen kuullut, niin Ojis lähtee etsimään sitä isoa roolia jostain Suomen rajojen ulkopuolelta.

Onko näin? Todella mielenkiintoista nähdä kaveri mitä tekee, koska hänen kohdallaan kuitenkin KHL/SHL osasto on poissuljettu nimenomaan niiden isojen roolien näkökulmasta. Mihin liigaan hän sitten lähtisi hakemaan isoa roolia.. Saksaan? Itävaltaan? Allsvenskaniin? Mielenkiintoista on seurata..

Kyllähän hän liigastakin ison roolin saisi vielä tässä vaiheessa "helpostikin". KooKoo-Sport akselille menisi kevyesti, mutta haistan vähän ettei taida kelvata. Ylemmän keskikastin joukkueista taas ainakin Pelicans on käsittääkseni markkinoilla myös TOP-4 laituriosaston suhteen, mutta olisiko se sitten Ojamäen uran kannalta miten iso muutos, että vaihtaisi Ässistä sinne käytännössä samaan rooliin..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
On Ässissäkin vielä isoa roolia jollekin hyökkääjälle tarjolla, mutta Ojamäen kohdalla lienee ovet suljettu molemmin puolin vähäksi aikaa. Katsotaan sitten muutaman kauden päästä uudestaan jos sopivaa tonttia löytyy ja Niko haluaa taas Ässissä pelata.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jukka Jalonenkin sen aikoinaan myönsi ollessaan HPK:n valmentaja, että Hämeenlinnan sijainti antaa HPK:lle edun pelaajamarkkinoilla. Lyhyt on sekä Tampereelle että Helsinkiin.

Minä en tosin missään vaiheessa ole väittänyt, että kaikki nuoret pelaajat sinne pk-seudulta automaattisesti menisivät, mutta vähän haastavampaa on saada niitä Poriin, jos ei sitten löydy tuollaista linkkiä, kuten Lehterän ja Vaakanaisen välillä.

Toki nyt, kun täällä ollaan saatu olosuhteet kuntoon, niin toivottavasti sillä olisi vaikutusta tulevaisuudessa tämänkin asian suhteen.

E: Porin sijainnista taisi olla hyötyä Allu Saarelan kohdalla. Toki myös agentista.
Olen ollut pois Porista n. 15-vuotta ja voi herran jestas, mielikuvia on monia. Useimmat vaan on vieläkin - valitettavasti - negatiivisia. Mielikuvat perustuvat fiktioon tai siihen, mitä ystävät tai perheenjäsenet ovat kertoneet. Ja myös heidän tarinat saattavat olla ihan täyttä "puutaheinää".

Olen vienyt useamman ystäväni Poriin ja usein ensimmäinen kommentti nähdessään Yyterin tai Reposaaren on: WAU..!
Tämä on niin tuttua...

Olen kieränyt Suomea pikkupojasta asti, koska äitini oli kauppias. Suomi on kesällä kaunis oikeastaan joka paikassa. Talvella ruma kuin petolinnun perse samalla tavalla.

Länsirannikon ihmiset ovat jäykkiä ja vittumaisia positiivisella tavalla. Hämäläiset ovat varautuneita ja hieman ujoja hönöjä. Itäsuomalaiset ovat vaan hönöjä ja pohjaanmaalta olevat ovat vittumaisen varautuneita hönöjä. Ja kaikki napapiirin yläpuolella asuvat ovat tonttuja ja poroja.

Mutta mitä tulee tuohon Porin dissaamiseen, Ville Uusitalo kiteytti hyvin, että Pori on nimenomaan urheilukaupunki ja vastaavaa tuskin saa kokea missään muualla, jos kaikki menee hyvin. Olen asunut viitisen vuotta ihan tässä Tampereen kyljessä ja voin sanoa käsi sydämellä, Ässät on kovempi juttu kuin Tappara. Ja uskon, että suurin osa teistä tietää mitä minä sillä tarkoitan.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Olen ollut pois Porista n. 15-vuotta ja voi herran jestas, mielikuvia on monia. Useimmat vaan on vieläkin - valitettavasti - negatiivisia. Mielikuvat perustuvat fiktioon tai siihen, mitä ystävät tai perheenjäsenet ovat kertoneet. Ja myös heidän tarinat saattavat olla ihan täyttä "puutaheinää".

Olen vienyt useamman ystäväni Poriin ja usein ensimmäinen kommentti nähdessään Yyterin tai Reposaaren on: WAU..!
Tämä on niin tuttua...

Olen kieränyt Suomea pikkupojasta asti, koska äitini oli kauppias. Suomi on kesällä kaunis oikeastaan joka paikassa. Talvella ruma kuin petolinnun perse samalla tavalla.

Länsirannikon ihmiset ovat jäykkiä ja vittumaisia positiivisella tavalla. Hämäläiset ovat varautuneita ja hieman ujoja hönöjä. Itäsuomalaiset ovat vaan hönöjä ja pohjaanmaalta olevat ovat vittumaisen varautuneita hönöjä. Ja kaikki napapiirin yläpuolella asuvat ovat tonttuja ja poroja.

Mutta mitä tulee tuohon Porin dissaamiseen, Ville Uusitalo kiteytti hyvin, että Pori on nimenomaan urheilukaupunki ja vastaavaa tuskin saa kokea missään muualla, jos kaikki menee hyvin. Olen asunut viitisen vuotta ihan tässä Tampereen kyljessä ja voin sanoa käsi sydämellä, Ässät on kovempi juttu kuin Tappara. Ja uskon, että suurin osa teistä tietää mitä minä sillä tarkoitan.

Amen tälle. Samanlaiset mielikuvat myös itsellä, ei Pori sen huonompi/parempi paikka ole kuin mikään muukaan kaupunki.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mä oon aina ihmetellyt, kun tietämättömät väittää Poria ihan paskaksi Suomen kaupungiksi. Sitten jotain tarinoita että snägärillä saa varmasti turpaan. No ite en ole koskaan edes meinannut saada ja on tullut Porin yöelämää nähtyä vuosia. Kannattaisi varmaan katsoa peiliin, että miksi sitä aina turpaansa saa, ei taida olla kaupungin ja sen asukkaiden vika.

Ehkäpä urheilupiireissä mielikuva alkaa muuttua nyt, kun fasiliteetit on lätkän osalta kunnossa. Alkaa varmasti nuo ennakkoasenteet muuttua, kun Ässistä pelaajia lähtee ja sana kiertää maailmalla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Korpilla riittää kyllä työsarkaa ja painetta niiden kärkisentterin ja -laiturin hakemisessa, koska budjetiltaan samalla tasolla pyörivistä joukkueista ainakin SaiPa, KalPa ja Pelicans ovat ihan samoilla markkinoilla hakemassa noista joko toista tai molempia. Lisäksi epäilen, ettei myöskään HPK lähde ensi kauteen Paajanen ykkössentterinä, vaan markkinoilla ollaan sielläkin (ellei sitten Kapanen jatka vielä yhtä vuotta)

JYP julkistaa oman joukkueensa (tai siis puuttuvan osan siitä) ilmeisesti 24.5, ja samaa osastoa on menossa sinnekin. Joten nyt seuraavien 2-3 viikon aikana on kuuma kysymys, että kuka voittaa ja kuka häviää ennen kuin siirtomarkkinat rauhoittuvat sitten kesäkuun puolella.. vielä pitää siis jaksaa toimistolla puristaa ennen lomia
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Eliteprospects.com - Martin Bakos

Siinä ois meille kärkilaituri.
On isokokoinen ja löytyy myös käsiä.
Martin Bakos - YouTube tuossa näyte.
Pystyy pelaamaan niin molemmissa laidoissa kuin sentterinäkin, mutta enimmäkseen laidassa.
Ja laukoo vieläpä oikealta!
Kokemusta KHL:stä, Tsekeistä ja MM-kisoista.
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
^Tosiaan kelpaisi kyllä tuollainen KHL-taustaa omaava isokokoinen rightin hyökkääjä. Ja tuollainen on siinä mahdollisuuksien rajoissa, sen verran paljon vapautui rahaa viime kauden ukoista.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Slovakit (mm. KK ja Zabo) ovat Ässissä onnistuneet ja päässeet rahakaukaloihin. Tsekeillä (mm. Kreps, Sindel, Piros) on ollut vähän hiljaisempaa
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ajattelin lähinnä lähivuosia enkä mitään menneisyyden miehiä. Mutta joo, jollain aikavälillä löytyy hyviä pelaajia monestakin kansalaisuudesta
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ajattelin lähinnä lähivuosia enkä mitään menneisyyden miehiä. Mutta joo, jollain aikavälillä löytyy hyviä pelaajia monestakin kansalaisuudesta

Katos. silloin ei kaikkia pelejä nähnyt TV:stä.

Ja on niitä Slovakkeja ollut myös , joilla ei Ässissä kulkenut, esim Tamin kaveri Oto Hascak
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Oliks muuten Immonen se ensimmäinen Ässäkasvatti vai oliko joku jo aikaisemmin? Niin vanhoja juttuja alkaa olemaan ettei enää muista...

Taisi olla ensimmäinen.
Mahtoiko Aho edes yrittää käyttää suhteitaan, vai meniköhän Immonen jo taloudellisesti yli.
Taisi Jarkolla olla jossain vaiheessa ainakin porilainen puolisokin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliks muuten Immonen se ensimmäinen Ässäkasvatti vai oliko joku jo aikaisemmin? Niin vanhoja juttuja alkaa olemaan ettei enää muista...
Oli nimenomaan Immonen se ensimmäinen. Kaikkihan lähti siitä, kun Immonen pelasi ensimmäistä kauttaan JYPissä ja YLE:n teksti-tv:n otteluraportissa mainittiin "Ässä-kasvatti Jarkko Immonen".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös