Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 598 858
  • 13 596
Mielestäni tyyppillistä narsistiläppää ja teeskentelyä koko haastattelu, jossa lopulta hän on kaiken keskiössä.

Minunkin mielestäni se oli narsistiläppää ja teeskentelyä koko haastattelu. Ja paskaahan se puhui suut ja silmät täyteen höpistessään jostain unohtuneesta veroilmoituksesta selityksenä nollan euron tuloihin. Mutta puhe olikin siitä, että nauttiko Valavuori tuosta tilanteesta. Minä väitän, että ei nauttinut, sillä en pysty uskomaan että patologinen valehtelijakaan nauttisi siitä, kun töistä tulee kenkää ja muija lähtee. Pahalta se tuntuu. Telkkariin piti silti mennä, jotta olisi saanut edes jonkinlaista damage controlia tehtyä.

Jos nyt oikeasti Aleksi alkaa vajota pohjalle, saattaa tässäkin ketjussa tulla muutamassa vuodessa aika hiljaista. Vertailukohtaa voi hakea vaikka täältä:
Johanna Tukiainen – aikamme sankari | Jatkoajan keskustelupalsta

Muutama vuosi takaperin Jossua lyötiin niin tällä foorumilla kuin muuallakin Suomi-netissä kuin vierasta sikaa. Viime vuosina on ollut vähän hiljaisempaa, sillä kun julkkiksella menee tarpeeksi huonosti, ei hänen moukaroimisensa sanallisesti enää tunnukaan niin hyvältä.

Siltähän tämä someshow vaikuttaa Valavuoren ympärille. Ainoa järkevä ratkaisu on pysyä mahdollisimman kaukana.

No mikset pidä itseäsi mahdollisimman kaukana? Siitähän tässäkin ketjussa monet puhuvat, että pahinta Aleksille olisi se, jos hän ei saisi huomiota. Ja samat ihmiset jakavat hänelle jatkuvasti sitä huomiota vänkäämällä jostain Ikean rihkamataulusta. Onko ehkä hieman ristiriitaista?

Itse en muista, koska minun sympatiani olisivat aiemmin olleet varainkeruumiehen puolella mutta tässä tapauksessa näin kyllä pääsi käymään. Allu osoitti aika hyvin yhdellä kuvalla, miten helvetin pikkusieluista ja kaunaista porukkaa monet hänen arvostelijoistaan ovat. Pikkusieluinen ja kaunainen olen toki itsekin. En minä muuten Salonojan antamista potkuista olisi ollut iloinen.
 
Viimeksi muokattu:
Luotan siihen ettet ainakaan tosissasi someen lataile lomakuviasi kuvateksteillä jotka kertovat sinun esimerkiksi "Livin' the dream!", olevasi "On top of the world, mother!" tai vastaavaa. Kertoisi joko harhaisesta maailmankuvasta tai vaihtoehtoisesti joko tarpeesta kompensoida tai kusettaa.

En lataile. Suomessa on kuitenkin satoja tuhansia ihmisiä, joilla ei ole rahaa matkustaa USA:han, vaikka haluaisivat (muutama tällainen taisi innostua aika kovasti, kun Valavuori "kärähti" feikatun lomakuvan postaamisesta). Sellaisilla ihmisillä on mielestäni ihan perusteltu syy pitää keulimisena ja leveilynä jo pelkästään sitä, jos joku lataa someen kuvia omalta Losin- tai Nykin-reissultaan ilman mitään korneja "top of the world" -tyylisiä saatesanoja.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko myötnää, että Valavuori vei tällä kertaa tämän valokuvakeissin 100-0.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tässä tiistainen sitaatti tältä palstalta: On se vittu doer! Onkohan tuo edes oikeasti ollut siellä Kaliforniassa?
Ja tässä eräältä toiselta foorumilta: Näinköhän se on Calissa ollenkaan. Porttilamaisesti kotisohvalta postailee vanhoja lomakuvia sosiaaliseen mediaan.

Mnä en ymmärrä, missä siinä luodaan sellaista kuvaa, että kuva olisi omaottama. Ilmeisesti mielestäsi näiden "hassunhauskojen" vastausten postailijatkin yrittävät antaa kuvan, että nuo kuvat olisivat heidän itse ottamiaan:
Aleksi Valavuori Twitterissä: "Last night in LA, for now. What an adventure it has been. I gotta feeling that we'll meet sooner… https://t.co/ZdhYiSGOvd"
Vaihtoehtoja on kaksi:

1) Joko Valavuoren tarkoitus oli luoda seuraajilleen kuvaa luksuselämästä. Kiinnijäädessään kävi poistamassa paikallisesta Ikeasta kyseisen taulun.

2) Valavuori vilpittömästi lisäsi kuvan vain ilmoittaakseen viettävänsä viimeistä iltaa Losissa ja olisi voinut yhtä hyvin napata kuvan kirjoittamalla Googlen kuvahakuun "Hollywood sign".

Valavuoren historian totuudenpuhujana kallistun kuitenkin itse vaihtoehtoon 1. Valavuorihan ei koskaan aiemmin ole liioitellut saavutuksillaan tai yrittänyt luoda kuvaa huigeaa elämää viettävästä betsikunkusta. Itselleni nyt oli joka tapauksessa selvää, että Valeksi on CÄLISSÄ. Tiedä sitten kuinka tosissaan edellisten kommenttien kirjoittajat ovat olleet, mutta ihmetellä täytyy jos joku on luullut, että tuo Suomesta käsin on twiittaillut. Ehkä juuri tämän luulon vuoksi nämä Aleksin "servaukset" eivät ole itseäni vakuuttaneet. Toki sitten siinä tapauksessa mikäli joku on luullut tämän virtuaalimatkailevan kotisohvallaan. Enkä kyllä käsitä millä perusteella tämä olisi joku Twitter-ansa.

Mikäli taas epäilemäni skenaario 1) pitää paikkansa, näyttäytyvät nämä Allun pelastusyritykset jälleen kerran todella nololta. Kuten myös tuo Turku-kuva, joka oli aivan saatanan hulvaton, oli totuus sitten mikä tahansa. Allu nyt ei vain malta olla sanomatta viimeistä sanaa vaikka tässä tai monessa muussakaan hämärähommassaan han ei tule sitä ikinä saamaan. Heittää vain bensaa liekkeihin. Ns. turha pieraista enää kun kakka on jo housussa.

Yhtä kaikki. Olemme varmasti kaikki samaa mieltä siitä, että tämä keissi on saanut aivan poskettomat mittasuhteet :D. Kertoo myös omaa kieltään Valavuoren rehellisyydestä, kun nyt mediakin alkaa tekemään kärpäsestä härkästä tämänkaltaisista "valheista".
 

Morgoth

Jäsen
Mutta puhe olikin siitä, että nauttiko Valavuori tuosta tilanteesta. Minä väitän, että ei nauttinut, sillä en pysty uskomaan että patologinen valehtelijakaan nauttisi siitä, kun töistä tulee kenkää ja muija lähtee. Pahalta se tuntuu. Telkkariin piti silti mennä, jotta olisi saanut edes jonkinlaista damage controlia tehtyä.

Jos kyseessä on aito narsisti niin hänestä tilanne ei välttämättä pahalta tunnu tai hän kokee itsensä lähinnä uhriksi ja väärinkohdelluksi, joka on puolustamassa itseään maailman vääryydeltä yms. Nauttia on kenties väärä sana. Narsistit
tarvitsevat huomiota elämän voimana. Tuskin hän silti halusi potkuja tai eroja, mutta voisi kuvitella mielummin kertovan asioita suositussa talkshowssa kuin yksin twitterissä.

Muutama vuosi takaperin Jossua lyötiin niin tällä foorumilla kuin muuallakin Suomi-netissä kuin vierasta sikaa. Viime vuosina on ollut vähän hiljaisempaa, sillä kun julkkiksella menee tarpeeksi huonosti, ei hänen moukaroimisensa sanallisesti enää tunnukaan niin hyvältä.

Mielenterveys- ja päihdeongelmaisista irvaileminen ei kai kiinnosta kuin sairaita. Valavuori onneksi ei vielä noin syvällä ole.

No mikset pidä itseäsi mahdollisimman kaukana? Siitähän tässäkin ketjussa monet puhuvat, että pahinta Aleksille olisi se, jos hän ei saisi huomiota. Ja samat ihmiset jakavat hänelle jatkuvasti sitä huomiota vänkäämällä jostain Ikean rihkamataulusta. Onko ehkä hieman ristiriitaista?

Totta kai se on ristiriitaista ja narsistit ovat taitavia saamaan huomion itseensä aina tavalla tai toisella. Monella varmaan henkilökohtaisia syitäkin kantaa kaunaa häntä kohtaa, joten tuskin hän ilman huomiota tulee jäämään jatkossakaan. Itse olen mielestäni melko kaukana lukien vain tätä ketjua ja lööppejä.

Itse en muista, koska minun sympatiani olisivat aiemmin olleet varainkeruumiehen puolella mutta tässä tapauksessa näin kyllä pääsi käymään.

Olihan tuo ihan näppärä "voitto", mutta silti ihan älytöntä molemmilta osapuolilta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Doer haki jenkkityylistä lakikonsultaatiota USA:sta ja nyt matlockina hakemaan miljoonat paikalliseen käräjäsaliin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Valavuoresta tehty kuusisivuinen juttu Urheilusanomiin siis. Eihän tuohon olisi tarvinnut kuin lisätä muutama sivu ja olisi voitu myydä omana lehtenään, vähän kuten joku Mannerheim-lehti, Iltasanomien mukana 2,50€.
Tuo oikeusjuttu oli yllättävä veto. Jotenkin tuntuu että tuollainen ympäristö, jossa sanoille pitäisi olla jotain katetta ei ole Valeksille paras mahdollinen, mutta viihdyttävää siitä varmasti tulee. Valavuori vs Salonoja, titaanien taisto. Siitäkin voisi tehdä sitten oman erikoislehtensä, Korkeajännitys-konseptilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Doer haki jenkkityylistä lakikonsultaatiota...

Tuossa Action Bronsonin linkissä Salonoja sanoo mm. seuraavaa:

IS kirjoitti:
En tiedä, mitä tästä pitäisi ajatella, koska sovimme työsopimuksen purkamisesta yhteisymmärryksessä, ja siitä on vieläpä faktaa olemassa. Haaste oli iso yllätys.

Boldaus minun. Jos tämä tosiaan pitää paikkansa, niin ei muuta kuin onnea Valeksille oikeustaisteluun.
 
Onkohan Valavuori konsultoinut Aurinkovalas Juhani Tammista, että kannattaa aina haastaa ex-työnantaja oikeuteen?
Voihan sitä sitten jutun hävittyään lakaista koko episodin maton alle.

Hyvä, ettei Urheilusanomisen jutussa haastateltu Valavuoren todellisia lapsuuden tai nuoruuden ystäviä...ai niin, niitä ei ole, koska paskanpuhuminen ja lupausten pettäminen alkoi jo silloin.

Kuvaa toki hyvin Urheilusanomien journalistisia ambitioita tehdä juttu moisesta ihmistyypistä. Klikkikamaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Haistaako muutkin palaneen käryä? Se on silta joka palaa Valavuoren takana.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
A gift that keeps on giving. Allu tuo joulun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Muistanko väärin vai twitteröikö tämä narsisti tuon Casen ollessa kuumimmillaan että kantaa rehdisti vastuunsa tjsp.?

E: Ja näinhän Aleksi tosiaan taisi twiittailla.Vaikka joskus välillä tunnenkin säälintapaista myötätuntoa Valavuorta kohtaan, niin tuollaisesta härskistä kaksinaamaisuudesta johtuen toivon että Salonojalla on käsissään mustaa valkoisella.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin vai twitteröikö tämä narsisti tuon Casen ollessa kuumimmillaan että kantaa rehdisti vastuunsa tjsp.?

Itsekin muistelen, että ihan haastatteluissakin höpisi kuinka ei aio selitellä ja saa syyttää itseään ja vastuu kannetaan ja noustaan ylös. Ihan paskapuheeltahan se vaikutti jo silloin, kun kuitenkin selitteli minkä ehti, ja entistä enemmän paskapuheelta se vaikuttaa nyt. Haiskahtaa kyllä epätoivoiselta vedolta. Onko joku lakimies nähnyt tilaisuuden hyötyä Valeksin typeryydestä?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko joku lakimies nähnyt tilaisuuden hyötyä Valeksin typeryydestä?

Allun ex-puoliso Susanna Ilohan tiemmä on juristi, mutta luulen ettei häntä enää asia kiinnosta, joten veikkaan että Heikki Lampela.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aleksi Valavuori on muokannut hieman 26.11. homokohuista tulleiden potkujen jälkeen julkaistua lausuntoaan. Alla otteita alkuperäisestä julkaisusta, 7.12. tehdyt lisäykset punaisella:

"...Espoo United on hieno organisaatio täynnä upeita ihmisiä. Siksi haluan haastaa teidät kaikki vitun kusipäät oikeuteen. Minulla ei ole kenestäkään kuin pelkkää hyvää sanottavaa. Olette kaikki paskapäitä. Toivon, ettei kukaan tuomitse nyt sen enempää ketään, paitsi että minä tuomitsen nyt teidät kaikki, saatana...
...Haluan painottaa, etten syytä tästä syntyneestä tilanteesta ketään muita kuin itseäni. Ainoa, ketä syytän vielä minuakin enemmän, on kaikki muut. Sanoin alusta lähtien, että kannan seuraamukset selkä suorana. Valehtelin tietysti joka sanan. Painolasti on kova, mutta selkä ei taivu. Mutta te homot taivutte kun haastan teidät oikeuteen, senkin kusinaamat. Minä tein virheen, minä kannan vastuun. Te maksatte. Kal. Liis. Ti. ...
...Kiitos Jussi Salonoja, että tarjosit mahdollisuuden. Olet mulkku ja vihaan sinua, toivottavasti menetät kaikki rahasi ja joudut kadulle myymään persettä. Olen siitä aina hyvin kiitollinen. Haista Jussi vittu. Kiitos, Olli Aro, hyvin asiallisesta tapaamisesta ja erittäin tahdikkaista potkuista. Sinäkin kekkuli tuut saamaan turpaasi niin että tuntuu...
...Tekoni ei korjaannu pelkillä puheilla tai twiiteillä. Se korjaantuu oikeusjutulla. Haluan tehdä jotain konkreettista, jolla voin aidosti osoittaa arvomaailmani. Teidän haastaminen oikeuteen on juuri sellainen teko....
...Kiitos ja anteeksi. Vetäkää käteen."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Bravo @FASlapsi ! Ei ole oikein että toiset saa räkärännin tai ison pään ja toiset tuollaiset kirjalliset taidot.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näin jälkiviisaana on helppo sanoa, että ei tämä nyt järin suuri yllätys ole, että kahden urheilumaailman suuren tekijän Jussi Salonojan ja Aleksi Valavuoren yhteistyö päättyy siihen, että kuormitetaan oikeuslaitosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Boldaus minun. Jos tämä tosiaan pitää paikkansa, niin ei muuta kuin onnea Valeksille oikeustaisteluun.

Täysin mahdotonta kuvitella tilannetta missä Salonojalla ei olisikaan aivan vedenpitävää keissiä. Sen verran hän rahaa pyörittää, että ilman muuta on erittäin osaava lakimiesarmeija taustajoukoissa.

Valavuorella lienee ollut jonkinlainen johtajasopimus mistä kyllä pääsee eroon. Johtajia erotetaan jatkuvasti ja eivät ne jutut mihinkään raastupaan päädy. Tämähän on aivan peruskauraa yhtään asiansa osaavalle juristille.

Mielenkiintoista kuulla kuinka paljon Valavuorelle tulee oikeuskuluja korvattavaksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämäkin kertoo jotain Varainkeruumiehen narsistisistä piirteistä, kun ei sittenkään voi tunnustaa/tunnistaa/myöntää tehneensä väärin.

Käsi ylös virheen merkiksi...

Alle ja Tami... kaksi maailman väärinymmärrettyä tapausta. Voimia ja jaksamisia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Täysin mahdotonta kuvitella tilannetta missä Salonojalla ei olisikaan aivan vedenpitävää keissiä. Sen verran hän rahaa pyörittää, että ilman muuta on erittäin osaava lakimiesarmeija taustajoukoissa.

Jos nyt jotenkin käsitin tuon "potku"-tilanteen, niin kyseessähän oli yhteisymmärryksessä tehty työsopimuksen purku jossa Jussi toteaa "saat X kuukauden palkan jos lähdet nyt mukisematta" johon Valavuori on suostunut. Mikäli tuo on vielä hoidettu niin että asianajajan laatimaan paperiin on lyöty nimet alle, niin en ymmärrä millä perustein Valavuori nyt lähtee oikeustaistoon. Ainoastaan jos Salonoja on jättänyt kirjalliset dokumentit teettämättä, voisi Valavuorella olla jotain mahdollisuuksia riitauttaa asiaa, tosin nekin hyvin pienet.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Itsekin muistelen, että ihan haastatteluissakin höpisi kuinka ei aio selitellä ja saa syyttää itseään ja vastuu kannetaan ja noustaan ylös. Ihan paskapuheeltahan se vaikutti jo silloin, kun kuitenkin selitteli minkä ehti, ja entistä enemmän paskapuheelta se vaikuttaa nyt. Haiskahtaa kyllä epätoivoiselta vedolta. Onko joku lakimies nähnyt tilaisuuden hyötyä Valeksin typeryydestä?

Itse asiassa tässä oikeusjutussa on taustalla yksi aikamme suurista hyväntekijöistä, Jari Sarasvuo, joka on päättänyt olla Allun Olli Rehn.

Jari suuttui Valavuoren saamasta kohtuuttomasta kritiikistä, ja otti Alluun yhteyttä. Kuultuaan Allulta twitter-jupakan taustat Jari päätti auttaa kaltoinkohdeltua Allua.

Sarasvuon mukaan Valavuoresta on tavallaan tehty syntipunkki ja Valavuoren allekirjoittama työsopimuksen päättämissopimus on kohtuuton, ja sisältää useita moitittavia kohtia. Oikeudessa nähdään siis aikanaan kummalla on paremmat juristit, Salonojalla vai Sarasvuolla.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Kävi tässä oikeuskeississä miten vain, niin kuka enää halua palkata tätä mätisäkkiä?

Ja kestääkö oikeusprosessi yhtä pitkään kuin koriskoulu- tai Rio-projektit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös