Kesäloma

  • 54 302
  • 239

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tultu siihen pisteeseen, että vajaan puolen tunnin kuluttua alkaa 4 viikon loma. Lomastressiä ei vielä ole, ja tuskin tuleekaan. Yksi viikon kalareissu kautokeinolle suunnitelmissa ja lätkäviikonloppu Piispalassa kavereiden kanssa.Muuten teen mitä milloinkin mieleen juolahtaa. Tuntuu hyvältä!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisaalta tuntuu että kesä on edennyt nopeasti, mutta toisaalta taas tuntuu menneen hitaasti. Pointti on siinä, että tässä kesälomaa odotellessa viimeiset työviikot kesäkuun ja toukokuun ajalta ovat mielestäni suorastaan madelleet. Noh, tällä hetkellä tilanne on se, että olen tällä hetkellä töissä ja viikonlopun jälkeen on enää neljä 6 tunnin työpäivää ennen lomaa (normaali työpäivä 8h) Tässä on jostain syystä ollut sellainen outo tunne, että sitä harmittelee jo etukäteen sitä hetkeä kun loma loppuu elokuussa vaikka se ei ole vielä edes alkanut. Mitä helvettiä :D Pelkään sitäkin että kesälomalla aika menee todella nopeasti.
 

ruuhka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Opiskellessa oli joskus kesätyöttömänä ja koko kesä kului lähinnä syödessä makaronia ja harmitellessa, kun ei töitä löytynyt. Nyt sitä osaa iloita lyhyestäkin kesälomasta ihan eritavalla, olisipa opiskellessakin tajunnut ottaa kaiken irti vapaakesistä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kahden viikon kesäloma tuli tehtyä aamusta iltaan remppahommia appiukon mökillä. Nyt viikoksi töihin ja odottelemaan ensi viikolla alkavaa 4n viikon kesälomaa. Ei sitä ihan lorvaillen viitsi viettää, mutta jos jossain välissä ehtisi muutaman päivän happeakin (kaljaa!) ottamaan.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tämän viikon jälkeen vielä viikko lomaa ja sitten se on pariksi viikoksi onneksi ohitse. Sitten muutama viikko tiedossa duunia, jonka jälkeen taas pari viikkoa hieman lomaa ja sitten näillä näkymin kolmen kuukauden työjakso, jonka jälkeen voi Joulukuun vetää lonkkaa. Varmaan ensimmäistä kertaa ikinä, kun odotan kesäloman loppuvan. No kai sitä joskus tuohon 14-15 aikaan heräämiseen kyllästyy. Booring.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Huomisen päivän kun vielä punnertaa niin sitten se starttaa! 3 viikkoa autuutta. Ihan pikkusen nakertaa että pitää osa lomasta vietellä palkattomana, mutta ensi kesänä saa sitten jo täydet lomat :)
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Keskiviikkona se sitten vihdoin koittaa. Pari viikkoa ehti kertyä lomaa tälle vuodelle. Muutamaksi päiväksi Amsterdamiin kaupunkilomailemaan jonka jälkeen sitten täydellistä hermolepoa ja koulutöitä viikoksi. Kelpaa.
 

ipaz

Jäsen
Tähän heinäkuun alkuun pari viikkoa lomalla ja jo aivan valmis palaamaan töihin. Ei keksi mitään tekemistä, eikä jaksa enää paikallakaan olla joten parempi kai vaan mennä tekemään jotain hyödyllistä. Loput kaksi viikkoa pidän sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai saatana. Kai se tämä nyt sitten on se tämän kesän kesäloma kun on saanut hommat delegoitua siten, että vasta torstaina tarvii ajatella töitä. Pienet sille.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tähän heinäkuun alkuun pari viikkoa lomalla ja jo aivan valmis palaamaan töihin. Ei keksi mitään tekemistä, eikä jaksa enää paikallakaan olla joten parempi kai vaan mennä tekemään jotain hyödyllistä. Loput kaksi viikkoa pidän sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.

Oletkos koskaan miettinyt semmoista vaihtoehtoa kuin hommata oikea elämä? :) Miksi lomalla pitäisi olla jotain tekemistä. Mulle on ainakin aivan sama onko lomalla jotain tekemistä vai ei. Jos on jotain tekemistä, niin sitten on. Ja jos ei ole, niin sitten vietän perheeni kanssa aikaa tai vaikka vain löhöän ja luen jotain kirjaa. Aina se työn tekemisen voittaa, vaikka tällä hetkellä todella tyytyväinen olenkin uudesta työstäni ja työkavereistani.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusi työviikko startannut, ja kyseessä on joko kolmanneksi tai neljänneksi viimeinen työviikko ennen kesälomaa. 2012 minulla oli juhannuksen jälkeen vielä yksi työviikko ja viime vuoden puolella kaksi työviikkoa. En tiedä, missä vaiheessa tänä vuonna alkaa loma, mutta huhun kuulin että jussin jälkeen ollaan vielä yksi viikko töissä. Virallinen alkamisajankohta on kuitenkin 7.7.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kesäloma alkaa virallisesti 11.8. eli myöhempään kuin kertaakaan aiemmin pitkällä työurallani. Tosin aikaistin sitä yhdellä työpäivällä eli 7.8. on viimeinen työpäivä jotta sitten 8.8. eli Pitsiturnausperjantaista saa kunnon startin lomailuun.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Elämäni ensimmäinen palkallinen kesälomapäivä menossa! Onhan tämä nuorelle miehelle nannaa, vaikka viikon vain kestääkin..

Hyvää kesälomaa kaikille!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ajatella, jo kolmanneksi viimeinen työviikko ennen kesälomia. Ja juhannuksen tienoillakin neljä päivää vapaata. 6.7 siis on virallinen ensimmäinen lomapäivä. Meni nuo kesäkuun kaksi ekaa työviikkoa todella nopeasti vaikka normaalisti kesäkuun työpäivät ennen lomaa menevät kaikista hitaimmin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tämän päivän jälkeen vielä 2 työpäivää ja sen jälkeen seuraavan kerran töihin 22.7, kyllä kelpaa!!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
2 viikkoa Kroatiassa ja sen jälkeen 1 päivä kotona ja sitten viikoksi Saimaan rannalle lepäämään ja kalastelemaan. Siinä tämän kesäloman suunnitelmat.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Tänään jäljellä 15 työpäivää ennen lomaa. Edellistä vapaapäivää en edes muista. Nyt onneksi pari ylityövapaata edessä, siihen juhannus vielä perään. Hyvää tekee.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mulla alkaa loma 13.7 ja heti ekana lomapäivänä menen vihdosta viimein naimisiin rakastamani naisen kanssa. Tässä on emmitty niin kauan että lapsetkin ehti kasvaa aikuisiksi ja nainen rupsahtamaan, joten ihan maistraatti riittää tähän toimitukseen. Ja vielä samalla viikolla lähtö häämatkalle. Häämatkan jälkeen mökkeilyä ja tuliaisviinojen juontia. Tikkaa pitää ehdottomasti heittää 1-10 ja takaisin. Ja kalastaa pari ahventa. Siinä se aikalailla on.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Neljän päivän mittainen kesäloma alkaa torstaina eli Juhannus sentään vapaa kesätyöläisellä. Kavereitten kanssa laitetaan teltta pystyyn keskelle korpea ja eräillään. Olen niin viimeisen päälle luontoihmisiä, että minua ei saa kalliita kesälomapäiviäni kuluttamaan jossain festivaaleilla. Onneksi sain muutaman kaverin houkuteltua mukaan.
Luonnon armoilla kaukana sivistyksestä. Silloin minun mieleni lepää parhaiten.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Omaan lomaan on aikaa vielä lähes pari kuukautta. Vaikka tapana on jaotella lomia kalenteriin tasaisesti ja kesäloma on "aina myöhään ja ei ikinä täysimääräisenä", niin onhan tämä nyt rankkaa aikaa. Ensimmäiset tyyliin jo palailevat lomilta, lomakyselyitä tulee suunnalta jos toiselta ja kateellisena saa kuunnella mitä muut ovat keksineetkään.
Ei siinä, mä olen sitten syksymmällä tyytyväinen kun Suomen säiden huonontuessa olen jossain vähän lämpimämmässä paikassa, viimeinen lomaviikko on pitämättä ja kiireisinä hetkinä itse voin olla jalat pöydällä.

itse en vain ymmärrä sitä, että kesäloma alkaa juhannuksesta. Tähän aikaan vuodesta säät voivat olla vielä yllätyksellisiä, lomavuoroista ainakin omilla työpaikoilla on ollut kilpailua ja ties mitä. Vastahan tässä on sitä paitsi talvilomasta toivuttu, loppuvuosi tuntuisi ainakin omalla kohdalla liian pitkältä jos kohtapuolin olisi lomat jo käytetty.

Makuasioita sanoisi koira. Tosin @Lert on väärässä juhannuksen ja metsän suhteesta. Tuohan on paras aika olla kaupungissa, varmaan aina hetki koko vuotena kun kaupungissa on rauhallista. Landella on rauhallista se 51 muuta viikkoa vuodessa noin muutenkin jos mökki tai vastaava on jossain muualla kuin Helsingin siirtolapuutarhoissa. Jos metsään menee, niin juhannus tai vastaava ei eroa sen kummemmin ns. normiviikonlopusta. Sen sijaan kaupungissa tuo ero on niin selkeä, että minä ainakin nautin cityjussista taas vaihteeksi.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensimmäinen virallinen lomapäivä on 4.7 mutta viimeinen työpäivä saattaa olla hyvinkin jo ensi viikolla ennen juhannusta tai sitten juhannuksen jälkeen on vajaa työviikko, mutta missään nimessä en usko että pe 1.7 olisi enää työvuoroa. Eli palkattomia vapaapäiviä edessä ennen 4.7. Odotukset tämän kesän ja loman osalta ovat korkealla, koska viime kesä oli floppi ja loma tylsin niistä neljästä lomasta joilla olen aiemmin ollut nykyisen työpaikkani aikana.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Viikko vielä lomaan. Säillä ei ole väliä koska kaikki lomat viimeisen 10 vuoden aikana on mennyt jossain muualla kuin täällä, eli paikoissa joissa on riittävän lämmintä varmasti.
Suomen kesästä ehtii kyllä sitten nauttia iltaisin ja viikonloppuisinkin.
 

Fordél

Jäsen
Odotukset tämän kesän ja loman osalta ovat korkealla, koska viime kesä oli floppi ja loma tylsin niistä neljästä lomasta joilla olen aiemmin ollut nykyisen työpaikkani aikana.

Tässähän voi piillä myös suuri vaara eli jos odotukset ovat korkealla, mutta loma ei alakkaan heti täyttää odotuksia, voi koko loma mennä lopulta reisille. Toivotaan, että kuitenkin menee rentouttavissa merkeissä.

Itsellä pitää vielä muutama viikko kärvistellä ennen lomaa. Oma lähtökohta lomalle on, että tekee silloin asioita, joita ei töissä ollessa kerkeä tehdä. Yksi tällainen on arkipäivänä päätön hengailu Helsingissä ja Tampereella. Ja siis nimenomaan arkipäivänä, koska silloin se tuntuu erikoisemmalta. Lapissakin pitää päästä käymään ja toki mökilläkin viettää aikaa. Erilaisten menojen vastapainoksi täytyy kuitenkin varata riittävästi aikaa myös lepoon, jotta loma ei ole yhtä suorittamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös