HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 099 691
  • 30 173

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joka risteilyllä on ilmoitettu uusia pelaajia. Jollei tänään ilmoiteta ketään, se tarkoittaa sitä ettei ole ketään jota ilmoittaa. Tietysti sitä voi uskoa siihen, että "Pietarin MM joukkueessa kuulemma neljällä pelaajalla on sopimus IFK:n kanssa" mutta voi sitä uskoa Joulupukkiinkin mutta ainakin meillä se pukki olen ollut minä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joka risteilyllä on ilmoitettu uusia pelaajia. Jollei tänään ilmoiteta ketään, se tarkoittaa sitä ettei ole ketään jota ilmoittaa. Tietysti sitä voi uskoa siihen, että "Pietarin MM joukkueessa kuulemma neljällä pelaajalla on sopimus IFK:n kanssa" mutta voi sitä uskoa Joulupukkiinkin mutta ainakin meillä se pukki olen ollut minä.
Niin no, Nybari sanoi jo puolessa välissä kautta, että soppareita ensi kaudeksi löytyy 25 kpl, ja niistä on julki nyt 20. Eli joko tuossa sun skenaariossa Tomppa olisi kusettanut tai sitten yksinkertaisesti niitä aletaan julkaisemaan myöhemmin. Minä uskon tuohon jälkimmäiseen, mikäli siis tänään ei enää ketää julkaista.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Kyllähän risteilyllä on yleensä ilmoitettu myös uusia soppareita. Siis me, jotka on tehty ajankohtaan mennessä. Niin varmasti tänäänkin. Loppuja soppareita tuupataan varmasti sitä mukaa, kun niitä syntyy.

Tarkoitatko siis, että siellä julkaistaan teidän kausikorttien uusivien nimet vai? Heko heko.
Toivottavasti joku kova nimi tulisi vielä tänään ilmoille. Ja hei en usko, että Lennu on tulossa 4. kenttään niin kuin kaikki tuntuu fantasioivan. Pari kehnoa kautta takana, mutta eiköhän lähtökohtaisesti kaveri pelaa 2-3 kenttiä. Muuten en usko että tulee, eikä ehkä silloin olisi sen arvoinenkaan.
Lennulta voi kuitenkin odottaa taistelun ja pommien lisäksi semmoiset 10-15 maalia ja hyvää av pelaamista.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Otan tästä kopin, vaikkei asia minulle kuulu. Kaverin kannsa katsottiin ekaa Suomen peliä niin, heti kun kiekko tippu jäähän tajusi että, pelissä on n. 3x kovempi itesiteetti kun liiga finaaleissa, pelattiin kuitenkin turnauksen eka peli Valkosta-toveria vastaan. Kaikki pelissä on iahna eri tasolla kuin liiga peleissä,...

Kaks pilkkuvirhettä ("peliä, niin" ja "tajusi, että"), kaks kirjoitusvirhettä (iahna ja itesiteetti) ja kaks yhdyssanavirhettä (liiga_finaaleissa, liiga_peleissä) noin lyhyessä tekstinpätkässä. Skarppaa vähän.

(eilinen peli ei muute täytä näitä lainalaisuuksia, peli muistutti intesiteetiltään normaalia tiistai illan SaiPa kamppailua.)

Kyllä eilinen peli oli suurilta osin intensiteetiltään todella kovaa luokkaa. Tsiigailitko vain suomea ja päivittelit, miten ovat huonoja kun eivät voita 10-0 ennakkoon huonommaksi arvioitua joukkuetta, vai huomastiko ollenkaan miten järkyttävän hienosti Unkari taisteli? Siellä kenttäpelaajat katkoivat mailallaan ilmasta laukauksia ainakin neljä kertaa, heittäydyttiin jatkuvasti yltääkseen ne ylimääräiset 10cm ja painettiin täysillä joka ikinen vaihto, kunnes sitten loppua kohden kone hyytyi hieman. Todella hienosti pelasivat molemmat joukkueet, mokia kumpikaan joukkue ei juuri tehnyt, eikä löysäillyt.

Kuka vaan noista pakeista olisi meillä Top neljä pakkeja. Toivottavasti Anssi Salmela olisi tulossa, diggaan äijää kaukalossa ihan sikana ja ainahan tällainen viinaan menevä taiteilija meille mahtuu?! Jos en väärin muista niin tais pilveäkin pössytellä jossain mm-kisoissa...

Tais kyllä olla KHL:n runkosarjassa, Omskissa, ja siitä polttelusta veti Raato palkokasvin nasaalikavitaatioonsa. Toivottavasti Anssi Salmelaa ei ikinä nähdä IFK:n paidassa, ihan jo niiden ruotsin kieltä dissaavien kännisten homokommenttien takia 2011. Muutenkin kyllä melkoinen pelle, pössytteli tai ei. Itse asiassa, vaikka pössyttelyssä ei sinänsä mitään vikaa ole, on kyllä pössyttelijöiden keskuudessa aivan järkyttävä määrä pellejä.

En ottaisi noista pakeista yhtäkään IFK:hon 2016-2017. Yksikään heistä ei korvaisi Järvistä, Auvituta, Generousia eikä Aulieta. Ottaisin mielummin Auvitun tilalle Rantakarin tai Söden ja muiden tilalle pelaajatyyppiä "Rasmus Rissanen", ykköspariin menisi myös Bono Heikkinen.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
@-Kantor-
Hyvä Atte! En silti sitä IFK:ssa halua nähdä. Koska nyt etsitään Auvitulle korvaajaa ja tää on keskustelupalsta, niin kerroin mielipiteeni.
Haluaisin vastaavanlaisen "hiomattoman timantin" kuin Yohan tullessaan. Enkä mitään Jalosen Jukan Maajoukkueeseen nostamia Meidän Pelin airueita, kuten hietasia tai ohtamaita...jotka on tasasia joka asiassa, mutta yhtään erityistä ominaisuutta ei löydy, ovat jo persoonina niin booring ettei mitään rajaa. Toki se ei pelillisiiin asioihin mitään vaikuta, mutta näin fanina tietenkin pelureissa saa vähän värittäjän ominaisuuttakin löytyä ;)
Ja en edes muista koska Ohtamaa Kärpissä pelasi, eikä kiinnostakaan. Eilen näin sen dominoimassa kivikovaa Unkaria vastaan, ja ainoa hyvä ratkaisu oli se ripuliranne joka kimpos Unkarin pakin mailasta sisään. Mahtavaa!
Ja Hietasesta ei nyt tähän mitään, alkaa päätä särkeä pelkkä ajatuskin.
MM-turnauksessa eroa Liigaan on peleissä isoja maita vastaan, näitä pienempiä vastaan peli ei ole edes Liigan tasolla.
Vai miksiköhän Unkarin ja Valko-Neuvostoliiton ja Ranskan, ja muiden pienempien maiden pelaajat pääosiin pelaavat jossain muissa kuin ns. isoissa Eurooppalaisissa sarjoissa.
Varmaankin siksi, kun pelaajien taso ei niihin riitä.
MM-kisoissa pelaavista Suomen pakeista ottasin Pokan, Mallun, Lindellin ja Jaakolan Topin sekä Kivistön Tommin IFK:oon koska tahansa, muita en. Jos ois valta päättää asioista. Ovat kaikki jollain tapaa värikkäämpiä ja luovempia kuin Lasse, Atte ja Juuso... jotka kaikki ovat muuten tulleet Jaosen Jukan aikana Maajoukkueeseen, eivätkä sieltä pois joudu, ennen kun Late tulee ja heittää selänpesijät pois jengistä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Anssi Salmela on kyllä niin mulkun oloinen tyyppi että pakko olla samaa mieltä Lemieauxin kanssa. Toivottavasti ei tule koskaan.

Kotisivuilla muuten lukee "IFK:n julkaistut pelaajasopimukset 12.5." Eli eiköhän niitä vielä muutama ole fikassa ja tänään räjähtää! No, oikeastihan tänään tulee se kauden ensimmäinen pettymys, niinkuin aina.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yksi iso jännityksen aihe tulee olemaan tänään pakkien jatkosopimus-tilanne:
→ Grilli jatkanee, mutta jatkaako Järvinen, Aulie, Generous...

Raumalla on huhuttu että Generous palaisi Lukkoon
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tähän mennessä tätä päivää Generousin puuttuminen listalta harmittaa ehkä eniten, enemmän ku Puustisen puuttuminen (ja kun Järvisen olettikin lähtevän). Generous pelasi paljon paremmin kuin varmaan kukaan meistä uskalsi toivoa, ja oli ehkä paras pakkimme hinta/laatusuhteeltaan. Edullinen, varma pakki, fanien suosikki. Miksi päästit pois, Tomppa? Miksi?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jatkoille 8+ kokonaisarvosana. Tepon olisi voinut päästää menemään ja eniten vituttaa Ihmisen Kokoisten Pakkien osaston nolla jatkoa: Gene, Aulie, Järvinen. Muut jatkajat mainioita, varsinkin Raskista iso plussa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Raumalla on huhuttu että Generous palaisi Lukkoon

Ok tänx! Mutta olisi kyllä hieman erikoinen ratkaisu häneltä, koska Generous nousi ihan uudelle tasolle nimenomaan Törmäsen valmennuksessa, ja muutenkin näytti homma pelittävän hyvin stadissa. Noh, ehkä IFK ei tarjonnut niin hyvää lappua tms. En tiedä.

Vituttaa ettei pakkien jatkosoppareita ollut enempää...
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
@Lemieaux toivottavasti ymmärsit tekstin vaikka siinä virheitä olikin. En ole hyvä kirjoittamaan, johtuen useammastakin eri ogelmasta. En vain enää jaksa välittää, virheitä tulee ja jos se häiritsee niin olen pahoillani. Olis hauska tietää, kun näet jonkun puhe vikaisen niin huomautatko hänelle myös hänen virheistään? kannatan sitä että jatkoaika muutetaan puhe chatiksi!

Salmelaa joko vihataan tai rakastetaan, yleensä vihataan. Itsellä liekki syttyi niissä kisoissa missä tappeli Backesin kanssa, tämän ajeltua pelin jälkeen Suomalaisen laitaan. Tulee mieleen kaukalossa ollessaan eräs hashtag 3

Eilisen pelin suhteen ollaan kyllä niin eri mieltä kun voidaan olla, jos vertaa eilistä vaikkapa jekkipeliin niin siinä suomi yritti, taisteli ja ennen kaikkea pelasi sydämellä, eilen tätä ei nähty. Tulihan se selväksi jo Sallisen haastattelusta. En olettanut Suomen ylikävelevän, päivastoin oletin heidän olevan juuri noin paskoja kuin olivat koska, asennevamma! Huonoja syöttöjä, huonoja vastaanottoja, huonoja ratkaisuja ylös tuonissa, rytmissä ja laukauksissa, pidätkö näitä juttuja myös Unkarin kovan intesiteetin tuloksena. Minä en pidä koska niitä huonoja ratkaisuja tuli vaikka ei ollut painetta tehdä huonoa ratkasua. Silti hienosti taistelivat Unkarilaiset mutta ilman asenne vammaa tuo peli olis päättynyt jotai 8-0.

Minä taasen olen tehnyt sellaisen huomion että näitä pellejä esiintyy enemmän siinä porukassa ketkä ei ole poltellut :)

Ps. Jos suomi pelasi eilen antaen jäälle kaikkensa, voittaen Unkarin 3-0 niin ei kannata paljon loppukisoja katsoa, Suomen voi laittaa karsimaan paikasta A-tasolla. Niin valtava on tasoero näiden kahden maan välillä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Ja en edes muista koska Ohtamaa Kärpissä pelasi, eikä kiinnostakaan. Eilen näin sen dominoimassa kivikovaa Unkaria vastaan, ja ainoa hyvä ratkaisu oli se ripuliranne joka kimpos Unkarin pakin mailasta sisään. Mahtavaa!

Kaudella 13-14 oli Kärppien varakapteeni omaten jaetulla sijalla joukkueensa 2. parhaimman tehotilaston sekä runkosarjassa että pudotuspeleissä. Samalla kaudella kuittasi suomenmestaruuden lisäksi myös MM-hopeaa.

MM-turnauksessa eroa Liigaan on peleissä isoja maita vastaan, näitä pienempiä vastaan peli ei ole edes Liigan tasolla.
Vai miksiköhän Unkarin ja Valko-Neuvostoliiton ja Ranskan, ja muiden pienempien maiden pelaajat pääosiin pelaavat jossain muissa kuin ns. isoissa Eurooppalaisissa sarjoissa.

Et nyt oikein tunnu ymmärtävän, että Suomen maajoukkue ei ole Unkarin tai Ranskan maajoukkue, vaan Suomen A-maajoukkue, johon lähtökohtaisesti valitaan parhaat saatavilla olevat suomalaiset pelaajat. Saatavilla olevista puolustajista Atte Ohtamaa on yltänyt kolmena viime kautena peräkkäin kahdeksan valitun puolustajan joukkoon ja se on fakta, joka ei muuksi muutu vaikka miten asiaa kääntelisit. Enkä tiedä tuleeko yllätyksenä, mutta noissa kisajoukkueissa ei ole myöskään pelannut yksikään IFK-puolustaja.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eilisen pelin suhteen ollaan kyllä niin eri mieltä kun voidaan olla, jos vertaa eilistä vaikkapa jekkipeliin niin siinä suomi yritti, taisteli ja ennen kaikkea pelasi sydämellä, eilen tätä ei nähty.

Ps. Jos suomi pelasi eilen antaen jäälle kaikkensa, voittaen Unkarin 3-0 niin ei kannata paljon loppukisoja katsoa, Suomen voi laittaa karsimaan paikasta A-tasolla. Niin valtava on tasoero näiden kahden maan välillä.

Eihän toki, Suomen ollessa paljon kiekollisempi ja taitavampi, voi olettaa näkevänsä taistelua. Peli on tietenkin aivan erilaista Unkaria kuin jenkkejä vastaan, mutta Suomi pelasi taktisesti erittäin vahvan ja virheettömän pelin, eikä löysäillyt. Liike oli hyvää, ratkaisut olivat mielestäni parempia kuin annat ymmärtää, ja toinen osapuoli taisteli apinanraivolla. Minusta se oli ihan viihdyttävä peli, mutta tietenkin aivan erilainen kuin kahden huippumaan välinen kamppailu.

Minä taasen olen tehnyt sellaisen huomion että näitä pellejä esiintyy enemmän siinä porukassa ketkä ei ole poltellut :)

Niin, onhan niitä pellejä itse asiassa ihan kaikkialla. Mutta monille ei kyllä lainkaan sovi myssy, kuten ei myöskään holi. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että viina poistaa estot ja tuo esille aggressioita, jos niitä piilossa on? Mikä siinäkään on sen vaikeampaa ihmisillä ymmärtää, että pilvi vahvistaa kaikki tuntemukset, niin hyvät kuin huonotkin. Sitten tyypit ei osaa itse ohjata ajatuksiaan hyviin, vaan panikoi paranoidisissa pelkotiloissa ja luulee että pahat fiilikset tuli pössyttelystä :p Ei, se oli vain katalyytti ja pahat fiilikset tulivat ihan sieltä itsesi sisältä, etkä itse osannut ohjata sitä lentävää lautasta johon päätit astua. Heikkojen mielien pitäisi pysyä täysraittiina.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Duunissa sen verran hiljaista että, päätin ruveta Kautoseksi Kautosen paikalle!

Kisoissa sanottiin pelaavan neljä pelaajaa joilla soppari ensi kaudesta meille.

Kisoissa pelaava sentteri joka saapuu meille on Geoff Platt. Viime kaudella 55 otteluun 21+14. Ikää 30 v joten ei ihan kehä raakki, todellisuudessa tämä on oma toive, taso riittää kyllä kovemmissakin liigoissa. Ei muuten ole hirveän montaa sentteriä kisoissa ketkä sopisi tuloksen teko rooliin meille. Ramun korvaaja. Eli jos se ei ole tuo eikä kukaan kotimainen niin maistuu suussa joku AHL:arpa. Eikä noita kotimaisia kärki senttereitä ole vapaana kait kuin Kim#44, jolle ei sanon ei kiitos.

Anssi salmela= Auvitun korvaaja
Antti Pihlström = Puustisen korvaaja
Ja sitten se Nikke mååliin sieltä

Nää o näitä!
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Tyhmä kysymys, mutta missä on sanottu MM-kisoissa olevan pelaajia jotka pelaavat ensi kaudella HIFK:ssa?
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Jatkoille 8+ kokonaisarvosana. Tepon olisi voinut päästää menemään ja eniten vituttaa Ihmisen Kokoisten Pakkien osaston nolla jatkoa: Gene, Aulie, Järvinen. Muut jatkajat mainioita, varsinkin Raskista iso plussa.

Niin no Teppohan on 189cm ja 86 kg. Mun mielestä Tepolla oli ihan hyvä kausi ja lupa odottaa nousevan isompaan rooliin ensi kaudella.
Aulien jatkon puuttuminen harmittaa myös, mutta rooli oli kaverilla aika pieni ja en usko, että tyytyy 7-8 pakin rooliin, kun potentiaalia on suurempaankin rooliin.
GeneMatti oli taas mun mielestä aivan surkea yli vuoden, mutta nyt keväällä oli kuin uudelleen syntynyt. Silti varmasti löytyy parempiakin tilalle, ei tule ikävä.

Zabo oli hieno mies ja taistelija, mutta ei kyllä tämän kahden vuoden aikana ollut vaan tarpeeksi kova viimeistelijä ykköskenttään. Siis rooliinsa nähden.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Hyvä Atte! En silti sitä IFK:ssa halua nähdä.
Tää on mun mielipide....
joka ei muuksi muutu vaikka miten asiaa kääntelisit.
...ja sen ei ole tarkoitus muuttuakaan
Kaudella 13-14 oli Kärppien varakapteeni omaten jaetulla sijalla joukkueensa 2. parhaimman tehotilaston sekä runkosarjassa että pudotuspeleissä.
Tämä on fakta, jota en ole kieltänyt. On hyvä puolustaja kaikilla mittareilla, paitsi tehopisteillä mitattuna. Ja itse haluan Auvitulle korvaajan. Sitä Ohtamaa ei ole. Vaikka kuinka sitä kehuisit.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mä veikkaan, että jatkot julkistettiin ennen risteilyä, mutta risteilylle lähtee mukaan, ja siellä julkistetaan, paluumuuttajat. Eli omat pojat (poislukien Bäcks, joka on kisoissa). Lennu ainakin, ehkä Söde? Toivottavasti myös Bono Heikkinen. Ehkä joku Ruutu/Hagman/Bergenheim myös?

Olisihan risteily paras hetki julkaista omat pojat, eikö?

Ja ennen kuin joku nyt sanoo, ettei Bono, Hagman tai Bergenheim ole oma poika, niin kyllähän Bono omittiin, Hakki on kuitenkin Hakin poika ja Sjoon sanoi viimeisimmällä lockout-kaudella jotakuinkin näin: "För min del kan man nog tala om 'en gång IFK, alltid IFK'. När jag var liten var jag en IFK-fan, sen blev det lite jokerit där emellan." ;)
 
Todella huolestuttavaa, jos HIFK oikeasti julkaisee sopimuksia jollain vitun faniristeilyllä vuonna 2016. :D No, tuskin siellä niin aaseja ollaan. Erikoisia odotuksia jengillä.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Todella huolestuttavaa, jos HIFK oikeasti julkaisee sopimuksia jollain vitun faniristeilyllä vuonna 2016. :D No, tuskin siellä niin aaseja ollaan. Erikoisia odotuksia jengillä.

Olisko Reissu vantaa hotelliin parempi? tai miten meinasit että olisi HIFK:n arvolle sopivaa kertoa ketä sielä pelaa ensi kaudella?

En ole itse mikään risteily ihminen, mutta mikäs tossa perineiseksi muodostuneessa risteilyssä sitten niin mättää?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Todella huolestuttavaa, jos HIFK oikeasti julkaisee sopimuksia jollain vitun faniristeilyllä vuonna 2016. :D No, tuskin siellä niin aaseja ollaan. Erikoisia odotuksia jengillä.

Täh, miksi ei julkaisisi? Mikäs sen parempi paikka julkistaa joku hyvä soppari, kun on faneja paatti täynnä ja some näkyvyys ihan tapissa.

Omituisin viesti kyllä vähään aikaan täällä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perinteet kunniaan ja Pentti paikalle!
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt eletään 2010-lukua ja nää hoidetaan lentokoneesta. IFK:n fanilento 2016, kapteenina Matias Floppi.

Mietin kanssa että, fanikuulento ois oiva tapa kertoa ketä meillä pelaa, tosin HIFK:ssa voisi tehdä niinkin päin että lähetetään kuuhun ne ketkä meillä ei pelaa ensi kaudella. Tosin tähänkin on tullut parannusta parin viime kauden aikana.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Perinteet kunniaan ja Pentti paikalle!

Heti tämän jälkeen lavalle nostetaan paluumuuttaja muutamien vuosien takaa. Puoluksemme vahvistuu kertaheitolla, kun eläkkeeltä palaava Lasse Korhonen operoi askissa tulevalla kaudella?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös