Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 068 451
  • 4 549

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän se ole sitä kiinni kuinka paljon maksaa per peli vaan siitä, että pelejä on aivan naurettavan paljon liikaa. Jos pelejä olisi järkevä määrä, niin fanikausari olisi järkevänhintainen.

Rummut sallin vierasjoukkueelle, mutta miksi ihmeessä me haluaisimme tuota maalaispaskaa kotiin.

Eli jos pelejä olisi vähemmän, niin sillon voisi maksaa 250€ kausarista?

Muiden varallisuudesta en tiedä, mutta jos lätkäkausarin saa 250€ hintaan, niin mielestäni se on helvetin halpa! Kausarinhan voi maksaa myös esim kahdessa osassa. 125€ kerralla ei pitäisi olla ylitsepääsemätön summa.

Jääkiekko HIFK on myös sen verran arvokas, (pelaajat yms.) että eikai sinne peleihin voi päästä ilmaiseksi. Reilu kahdeksan euroa/peli on mielestäni jo vähintään puoli-ilmaista! Jos joka peliin ei pääse/halua, niin seisomalippu 17,50€. Kymmenen peliä 175€. Jos tuohon ei rahkeet riitä, niin eipä se todennäköisesti riitä sitten mihinkään ylimääräiseen huvitukseen.

Olkoon tämä osaltani tässä. Kenenkään varallisuutta en halua arvostella, mutta silti mielestäni peleihin pääsee erittäin edulliseen hintaan, niin halutessaan!
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen samaa mieltä, että 250e kausikortista tai 17,50 kertalipusta on oikein mainio hinta liigamatsista, jopa oikeasti halpa. Toistan vain itseäni mielipiteessäni (missä olen ehkä yksin), että henkilökohtaisesti en viitsi maksaa edes tuota hintaa hallin paskimmista paikoista kaukana ylhäällä takanurkassa. Jos Gardenissa fanikatsomo saadaan päätyyn, tulen aivan varmasti messiin huutamaan ja laulamaan - siihen asti maksan törkeän kalliista priimapaikoista juuri niin usein kuin budjetti sallii, eli sen 5-10 matsia kaudessa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös halvin kausikortti ole tällä kaudella 199€? Niin ainakin muistelisin joskus kesällä lukeneeni. Niin tai näin, niin ei luulisi olevan kenellekään mahdoton rasti maksaa vaikka sitten tosiaan parissa osassa. Ja mitä pelien määrään tulee, niin jättää sitten vaikka puolet peleistä käymättä, tai ostaa kortin kaverin kanssa puoliksi, niin yht'äkkiä niitä kotipelejä onkin sitten se 15/kausi, kuten jalkapallonkin puolella. Rytmirummulle kuitenkin ehdoton plussa, toimii jalkapallonkin puolella sen verran mainiosti.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei ei ja vielä kerran ei rummuille Nordiksella. Vieläkin yököttää se monotoninen rummutus mitä sai aikanaan kuunnella aina JYPin vieraillessa Stadissa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älkää nyt hyvät ihmiset koskaan verratko vaikkapa Stadin Kingien rytmiä ylläpitävää rumpua JYPin sambaryhmään suoraan helvetistä. Mutta itse ainakin olen valmis sen kerran tai kaksi kaudessa kuuntelemaan tuota JYP-sambaa, jos se tarkoittaa, että Nordikselle saadaan edes osa tuosta Sonera Stadionin hyvästä menosta osittain sen rummun ansiosta. Ei se pelkkä rumpu tietenkään sitä hyvää tunnelmaa tee, mutta on kuitenkin hyvä palanen sen tunnelman luomisessa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ei ja vielä kerran ei rummuille Nordiksella. Vieläkin yököttää se monotoninen rummutus mitä sai aikanaan kuunnella aina JYPin vieraillessa Stadissa.

Tämä. Rummut ei kuulu Nordikselle. Potkupallonsitten erikseen, sinne sopii yötaas loistavasti.
Yleensäkin kaikenmaailman soittimet katsomossa eivät toimi sisälläpelattavissa lajeissa.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Mä olen kanssa rytmirummun kannalla. "Ei rumpua halliin" tuntuu typerältä reliikiltä ajoista, jolloin laulujen hoilotuksen sijaan chantit olivat rytmikkäitä, taputuksella säestettyjä huutoja. Nykyään kun kerran laulella pitää, olisi ainoastaan hyväksi että se tehtäisi rummun rytmittämänä. Se saattaisi kuulostaa paremmalta ja houkutella jopa enemmän yleisöä lauluihin mukaan.

Toisaalta ihan sama, tehköön väki kuten parhaaksi näkee. Jos fanikulman kannatusmeininki tuntuu tällaisenään ehjältä, mitäpä sitä korjaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Bromse

Jäsen
Rumpu on kätevä futiskatsomoissa, kun kyseessä on ulkoilmassa pelattava matsi, missä rytmiä pitää luoda hieman voimakkaammin kuin hallissa. Etenkin IFK:n futisjengin (Stadin Kingien) kanssa tuo toimii koska liikkeellä on sen verran isot massat että tahti on helpompi pitää kun on rummut mukana. Ja luohan ne tietenkin tunnelmaa. En tiedä tarvitseeko Nordikselle noita kuitenkaan (ainakaan vielä) viedä, ja jos joskus sen aika on pitää kyseessä olla laadukas rumpu, eikä mikään jyväskyläläisten pata/kattila-kombinaatio.

Ainakin toistaiseksi Nordikselle pitäisi saada vielä isompi porukka ensin sinne kulmaan huutamaan, ja käsillä saa ihan tarpeeksi rytmiä vielä aikaiseksi.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Kannattajakatsomoon ei kyllä tule yhtään enempää ääneenkannattajia jos mitään ei muuteta. Tässä asiassa on jymähdetty 2000-luvun alkuvuosiin ja syyttävä sormi osoittaa sekä organisaatiota että itse kannattajia. Itse katsomo on huonolla paikalla ja sinne on vaikea tulla uutena mukaan koska osa porukasta seisoo ja osa istuu. Kannattajakausari on kallis verrattuna muihin jengeihin ja esim. IFK:n futiskausariin. Tähän päälle vielä nämä Kingien ja funny clubin riidat sekä suoranaiset vittuilut, niin ongelmia riittää.

Uusi halli ja sen tuoma uusi kannattajakatsomo kohtuuhinnoin taitaa olla ainoa ratkaisu tähän tilanteeseen.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä on aivan perseestä tuo jatkuva saatanan rummutus. Kuka tuollaista jaksaa kuunnella!
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei todellakaan jatkoon tämä rummutus. Mikäköhän idea tässä muutoksessa oli, kun kerran omat fanit ei rumpua kuitenkaan käytä? Pelataan vain vierailijoiden pussiin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kukas v*ttu nää uudet musat on Nordikselle valinnu? Tuntuu ku hengais jossain homoklubilla. Missä meno ja meininki?!
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Ne kakskymmentä vuotta putkeen soitetut renkutukset vasta perseestä olivatkin, hyvä että saadaan vähän uusia juttuja tällekin puolelle.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne kakskymmentä vuotta putkeen soitetut renkutukset vasta perseestä olivatkin, hyvä että saadaan vähän uusia juttuja tällekin puolelle.

+1 Mun mielestä erittäin hyviä uusia musiikkivalintoja tullut. Tällaiset pienet uudistukset hyviä, kunhan ei vedetä kaikkia perinnebiisejä pöntöstä alas jne.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
"Ei rumpua halliin" tuntuu typerältä reliikiltä ajoista, jolloin laulujen hoilotuksen sijaan chantit olivat rytmikkäitä, taputuksella säestettyjä huutoja.

Minä ainakin tunnen itseni helvetin vanhaksi, kun katselen HIFK:n tämän päiväistä himamatsia töllöstä. Muuttuneet musiikit, hienot videotaulut (olkootkin, että toimimattomuudessa on jotain peri HIFK-laista) ja nyt vielä rummut saavat minut kaiholla muistelemaan aikoja, milloin hallissa tuoksuivat corndogit ja musiikkina soi perinteikäs rock. Ymmärrän kirjoitukseni ajankohdan olevan kovasti hätiköity. Minä kuitenkin tiedän vuosien kokemuksella mitä HIFK:lta ja HIFK:n järjestämältä ottelutapahtumalta toivon ja odotan. Minä myönnän ylpeänä olevani jääkiekkokannattajana reliikki menneeltä ajalta, enkä usko olevani HIFK-fanien keskuudessa kovinkaan harvinainen ilmestys. Tämän vuoksi itse vastustan niitä perkeleen rumpuja Nordiksella henkeen ja vereen, on nykypäivän chantit millasia performansseja tahansa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mulla ei oo mitään uusia biisejä vastaan, mutta kyllä niissä nyt joku ideakin pitää olla! Tokassa erässä joku neljä biisiä peräkkäin oli pelkkää hidastempoista ja tunnelmaa latistavaa kakkaa. Hallimusanhan pitäisi nimenomaan olla menevää ja tunnelmaa kohottavaa.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Sen verran täytyy rumpukeskusteluun vielä osaltani palata, että tänään Lukkofanien rumpu kuului selvästi IFK-fanien kannustuksen yli. Ja istuin sentään C1-katsomossa.

Kingeillä on futiskatsomossa hyvä meno rummun kanssa. Tahdit on kohdillaan, rytmi on hyvä ja huuto peittää alleen rummun mekkalan. Mä en vaan näe, että tuossa kuviossa olisi jotain vialla tai väärin. Mutta edelleen, rummulla tai ilman, aivan sama. Ei muuta millään tavalla meikäläisen tapoja tai tottumuksia kiekko-otteluissa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ainakin tunnen itseni helvetin vanhaksi, kun katselen HIFK:n tämän päiväistä himamatsia töllöstä. Muuttuneet musiikit, hienot videotaulut (olkootkin, että toimimattomuudessa on jotain peri HIFK-laista) ja nyt vielä rummut saavat minut kaiholla muistelemaan aikoja, milloin hallissa tuoksuivat corndogit ja musiikkina soi perinteikäs rock. Ymmärrän kirjoitukseni ajankohdan olevan kovasti hätiköity. Minä kuitenkin tiedän vuosien kokemuksella mitä HIFK:lta ja HIFK:n järjestämältä ottelutapahtumalta toivon ja odotan. Minä myönnän ylpeänä olevani jääkiekkokannattajana reliikki menneeltä ajalta, enkä usko olevani HIFK-fanien keskuudessa kovinkaan harvinainen ilmestys. Tämän vuoksi itse vastustan niitä perkeleen rumpuja Nordiksella henkeen ja vereen, on nykypäivän chantit millasia performansseja tahansa.

Sama fiilis täällä. Toisaalta ymmärrän nämä nuoremmat sukupolvet, ei ne jaksa/ymmärrä mitään bad to the bonea enää. Sääli. Ajanjaksot muuttuu jne.

Mutta on se nyt saatana jos siellä aletaan renkuttaa jotain teknoa tai räppiskeidaa. Rajansa kaikella. Jättäkää ne pois, kaunis kiitos. Rumpujen pärinää ei myöskään huvita kuunnella.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mediakuutio oli hieno, äänentoisto oli hyvä. Alapää tuntui rintakehässä. Iso peukku uudesta soittolistasta. Oli klassista kamaa (mm. Clashin London Calling) ja uudemmasta tuotannosta esim. Daft Punk feat. Pharrellin Get Lucky toimii hyvin tilanteessa kuin tilanteessa. Vielä kun maailman väsyneimmästä bändistä Volbeatista pääsisi kokonaan eroon. Valittajille ei voi kuin todeta, että IFK ei ole enää pelkästään jenkkiautoja ja Hurriganesia, Sakkea ja Matoa. Jos fabut haluaa näitä matseja keskenään omassa runkkuringissä katsoa, niin kaikin mokomin antaa tulla se 30v. vanha soittolista. Mutta jos halutaan saada kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä hallille innostumaan IFK:sta, niin pitää näitäkin asioita kelata, että kaikki ei ehkä jaksa ikuisesti niitä samoja biisejä. Pitää olla läpileikkaus monesta genrestä.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Kyllä Nordiksella asiat hallimusiikin puolesta on aika hyvin. Jos nyt vertaa vaikkapa Baronaan, jossa eilen Blues matsissa soi erätauolla ensin joku aivan ihme teknojumputus, sen jälkeen lähti Children Of Bodom ja pelikatkoilla soi esim Phoenixin indie rock. Ei järkevää, jos multa kysytään.

Jos Bad to the bone, Who are you, Whatever you want ja Flamethrower vaihtuu niin silloin nousee mekkala, muuten taukomusalla ei niin väliä, jos jotenkin pysytään linjassa ja ei aina soiteta sitä ihan samaa biisiä.
Rummut ei natsaa, varsinkin kun tässä käy kuitenkin niin, että kaikki rummut tulee vierasjoukkueen puolelta.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Whatever you want
Kuinkahan monta vuosikymmentä vielä menee, ennen kuin ihmiset osaavat taputtaa sen alun mukana oikeassa tahdissa? :D Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa, itseäni harrastelijarumpalina on nyt noin 25 vuotta vituttanut tuo väärään tahtiin läpyttäminen.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös