Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2015–2016

  • 982 530
  • 3 965

Ilv4s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tapio Laakso&Sami Sandell!
Fagerudd vs Newton 1-0
Niemi-Laakso 1-0
Kessel-Peltola 1-1

Tässä parhaimmat pakit kummaltakin.

Tulos ipalle 3-1
 

Ralph

Jäsen
Jos Jyri Niemi on turisti, niin millä sanalla kuvailisit hänen viime kauden seuratoveriaan Aleksi Laaksoa?
Laakso on pelaaja, joka teki ennen vakavaa aivotärähdystä Viitaluoman ja Fehrin kanssa ylivoimalla kivat tehot, joten hän tulee varmasti tekemään saman myös nyt Sportissa. Ainakin sen perusteella, mitä olen hänestä lukenut Sport-fanien kirjoittamana.

Rehellisesti, Aleksi Laaksoa ja Jyri Niemeä on helppo verrata viimeisimpien näyttöjen perusteella, koska pelasivat samassa jengissä. Ja valitettavasti tämä vertailun tulos on sellainen, että sen jälkeen minua syytetään taas Sportin vihaamisesta.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Voitot meni 4-2 Ipalle, eli ei hirveällä erolla.
Ensi kaudesta ei ole pelattu vielä peliäkään, joten turha keulia vielä yhtään millään paremmalla rosterilla.

Eroa ei ole juurikaan suuntaansa. Väittäisin, että juuri nämä kaksi ovat todella lähellä tosiaan.

Olet oikeassa, on erittäin upeaa, että ollaan samassa lohkossa. Siis todella upeaa!
Sulla se on ihan oma rinnakkaistodellisuus.. 4-2 ?
Muistanet sentään että pisteet jaettiin 14-4 ja runkosarjassa se merkitsee eniten. Noilla 14 pisteellä oli itseasiassa valtava merkitys Ilveksen kauteen. Se on lähes 16% kaikista Ilveksen pisteistä runkosarjassa...
 
Viimeksi muokattu:

Ilv4s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tapio Laakso&Sami Sandell!
"1. ketju: Bertrand 45p - Immonen 30p - (Davis / Wallace / Ulkomaan scouttaus esim. Radovan Pulis, Petr Kafka) 35p
2. ketju: Komulainen 25p - Koivisto 30p - Leskinen 20p
3. ketju: Kiviranta 25p - Kokkala 25p - Tallberg 20p
4. ketju: Riska 20p - Vänttinen 25p - Kivimäki 25p
1. pakkipari: Peltola 20p - Manninen 15p
2. pakkipari: (Brennan) 15p - Laakso 15p
3. pakkipari: Pukka 10p - Newton 20p"

Näin kirjoitti Tress11 Sportin omalla puolella. 12 pelaajaa ylittää 20p rajan, aikas hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Fagerudd vs Newton 1-0
Niemi-Laakso 1-0
Kessel-Peltola 1-1

Tässä parhaimmat pakit kummaltakin.

Tulos ipalle 3-1
Montakos Faggen peliä oot nähnyt? Entä Newtonin?

Peltola vie Kesseliä 6-0

Missäs Pukka? Entäs Manninen?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Jos hetkeksi unohdetaan tämä " meillä on Jorma ja teillä vaan Keijo " - keskustelu, niin suurin parannushan Ilveksen kohdalla viimekauteen on pakkien kätisyys. On uskomatonta, että tällä tasolla kaikki pakit joukkueessa ( ja melkein kaikki pelaajat muutenkin ) on saman kätisiä.
Sport on täynnä pelaajia, jotka pelaavat ammatikseen..näin on myös Ilveksen kohdalla. He siis osaavat pelata, koska sitä työkseen tekevät ja vieläpä kohtalaista palkkaakin saavat. Eli siis..kaikki on mahdollista, jos joukkueen pelaaminen toimii, sillä pelata jääkiekkohan kaikki nämä tyypit osaavat.
Siksi on erittäin lapsellista ja typerää edes vertailla muutamaa yksittäistä pelaaja ja heistä arvioida jotain voimasuhteita, tai peräti sijoituksia veikkailla.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Hyvää vääntöä, vaikka ensimmäisiin harkkapeleihinkin on vielä aikaa. Täällä voitaisiin vaikka jauhaa loputtomiin siitä, että onko Sport vai Ilves parempi, mutta se nähdään sitten ensikaudella, kun ovat vielä samassa lohkossakin.
Pelaajistoista sen verran, että kyllähän oman jengin pelaajat nähdään parempina, kuin vaikka vastustajan saman tasoiset pelaajat. Esimerkkinä vaikka se, että pidän itse Brennania todella hyvänä pakkina, vaikka todellisuudessa on varmaan liigan keskitasoa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Hyvää vääntöä, vaikka ensimmäisiin harkkapeleihinkin on vielä aikaa. Täällä voitaisiin vaikka jauhaa loputtomiin siitä, että onko Sport vai Ilves parempi, mutta se nähdään sitten ensikaudella, kun ovat vielä samassa lohkossakin.
Pelaajistoista sen verran, että kyllähän oman jengin pelaajat nähdään parempina, kuin vaikka vastustajan saman tasoiset pelaajat. Esimerkkinä vaikka se, että pidän itse Brennania todella hyvänä pakkina, vaikka todellisuudessa on varmaan liigan keskitasoa.
Ainakin Ilvekselle Brennan oli oikein hyvä pakki viimekaudella. Toivottavasti jatkaa teillä ja säilyttää tasonsa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä sitten vedänkö kotiinpäin, kun tamperelainen olen, mutta mun mielestä Ilves on nyt tässä viimeisen kolmen kauden aikana jokaisella vahvistunut pienin nykäyksin eteenpäin. Mun mielestä Sport kilpailee nykyisellään viimeisistä sijoista ehkä KooKoon tai HPK:n kanssa, jos HPK ei vahvistu merkittävästi. Ilveksellä on suurin etu pakistosta suhteessa Sporttiin ja mun mielestä Ilveksen pakisto pieksee kyllä Sportin vastaavan. Ilveksellä oli viime kaudella vähän maalintekijöitä, mutta en usko, että niiden määrä on Ilveksessä tulossa alaspäin ja nyt pakistossa pitäisi olla enemmän tulitukea kuin viime kaudella. Uskon jopa, että Ilveksellä on ihan hyvät saumat jopa kiusata Tapparaaki tuossa lohkossa paljon, kun taas Sportilta odotan vähemmän.

Ei Ilves varmasti viime kaudesta heikkene ja Tuokkola on joka kaudella saanut joukkueestaan enemmän irti. On vaikea nähdä, miksei Ilves realistisesti kilpailisi top 8 paikasta ensi kaudella.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Se on juuri näin, että pelit ratkaisee ja sen jo edellä kirjoitinkin, että nimet selässä eivät paljon paina ja ammattipelaajia kaikki ovat.
Itse en ole pelaajistoja missään vaiheessa edes vertaamaan lähtenyt. Totesin Ilveksen kätisyyskorjauksen parantaneen meidän puolustusta, se on pelillinen asia. Muutoin luotan Tuokkolan pelitapaan ja tapaan jolla joukkue on koottu. Paria täsmähankintaa toki kaipaan...
Viimekauteen katselua taas ei Ilvesfanit esiin nostaneet. Sen voinee ylempää tarkistaa. Nollasta pisteestä lähdetään ja viimekaudesta ei yksikään joukkue mitään mukaansa ota..on siis mahdollisuus myös viimekautta heikompaan tulokseen.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
"1. ketju: Bertrand 45p - Immonen 30p - (Davis / Wallace / Ulkomaan scouttaus esim. Radovan Pulis, Petr Kafka) 35p
2. ketju: Komulainen 25p - Koivisto 30p - Leskinen 20p
3. ketju: Kiviranta 25p - Kokkala 25p - Tallberg 20p
4. ketju: Riska 20p - Vänttinen 25p - Kivimäki 25p
1. pakkipari: Peltola 20p - Manninen 15p
2. pakkipari: (Brennan) 15p - Laakso 15p
3. pakkipari: Pukka 10p - Newton 20p"

Näin kirjoitti Tress11 Sportin omalla puolella. 12 pelaajaa ylittää 20p rajan, aikas hyvin.


On kyllä kova jengi kasassa Sportilla, kun nelosketjukin tekee 70 pistettä, ei taida liigassa olla toista joukkuetta, joka pystyy tälläiseen pistetehtailuun! Oon hirveen hämmästynyt miten multa jäi viime kaudella huomaamatta tälläinen potentiaali. Tarjoan Tress 11 kaljat runkosarjan jälkeen, jos Sport tähän yltää! :)

Vertailun vuoksi IFK:n ykkösen ja nelosen pisteet, joka siis oli viime kauden eniten maaleja tehnyt joukkue:

1.ketju zabo 47p - Kuparinen 16p - Rask 29p
4. ketju Ikonen/Åsten 21p - Nykopp 17p -Partanen/Lamberg 16p

Nelosessa HIFK:sa oli pelannut muitakin, mutta pisteitä ei tullut mainittavasti tai pelipaikka oli pääsääntöisesti joku muu. Mä luulin, että IFK:lla on kova joukkue ens kaudella, mutta näyttää vahvasti siltä, että Sport nostelee kannua tulevan kauden jälkeen! ;D
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Siellä samassa paikassa kun kaikki Ilveksenkin pakit, joita ei mainittu. Oskari Manninen ei ainakaan häviä Jarkko Näppilälle, Mikko Pukka sen sijaan pätkii kyllä Veli-Matti Vittasmäen.
VMV veti Tepsissä täysin vihkoon, oli toki jengi muutenkin sekaisin. Olisin mielelläni pitänyt miehen KalPassa, mutta lie ei ollut ruutua tarjolla niin lähti Ipaan. Ainakin itse olin positiivisesti yllättynyt miehen tasonnostosta viime kauden aikana. Täytti enemmän kuin hyvin Timosen roolin. Oli suhkot vyysinen, ei mikään äijjä kuitenkaan ja eka syöttö lähti aika usein lapaan asti. Eihän hän mikään pistelinko ole mutta oman roolinsa hoiti mallikkaasti. Ok, Pukkakin on EHT pakki ja Sportin paras +/- mut en sanois että pesee ihan täysin. Pukalta tulee hazardeja enemmän ja liike huonompaa. Mut tämä taas toki mielipidejuttuja.
Vittamäki TPS 15peliä 1+0 -3, KalPa 28peliä 1+3 +4 ja poffit 6. 0+1 +/- 0
Pukka Sport 60. 4+4 +4
Ok Pukalta hieno kausi heittopussin perässä näköjään. Pesee ehkäpä VMVn mutta isoja kehitysaskelia mies otti KalPassa Tepsin kausiin verrattuna
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koskien Vittasmäkeä:

Ei kyllä itseäni KalPassakaan juuri vakuuttanut. Kotikaupunkini omaa poikaa tuli seurattua niillä pelikierroksilla joilla oma rakas kriisi-Tepsini ei pelannut, ja kyllähän se noita hävyttömiä merkkausvirheitä teki melkein joka ottelussa. Ei myöskään soveltunut kovin hyvin KalPan kiekolliseen tapaan pelata. Liekö tässä syy miksi roolia ei löydetty tulevalle kaudelle? Harmillista Veikan kohdalla on se, ettei hän sovellu kiekottomampaankaan pelitapaan, tuolloin ne virheet vain korostuvat kun ne helpotkin toiminnot rännipurkujen ja sijoittumisen muodossa tuottavat hankaluuksia.

Se, ettei KalPalle tehty maaleja samaan tahtiin kuin TPS:lle ei omasta mielestäni ole mikään argumentti glorifioimaan VMV:n pelaamista. Vittasmäki on liigaurallaan tähän saakka pelannut tasan yhden edes vähän hyvän kauden ja tuo kausi oli TPS:n mestaruuskausi. Kaudella ennen sitä sai kasteensa Liigassa ja silloin nojasi kyllä todella paljon pakkikavereihinsa, ilman että esitti juuri mitään hyvää itse. TPS pärjäsi silloin VMV:n ollessa kentällä hänestä huolimatta enemmän kuin hänen ansiostaan. Sellaista fyysistä soturia Vittasmäen pitäisi esittää jotta vajaat pelitaidot kompensoituisivat jollain tavalla, mutta tuo fyysisyyskin on Veikalle ollut jostain syystä hyvin hankalaa vaikka mittoja olisi.

Rotaatiopakiksi korkeintaan sijoittaisin itse joukkueessa joka mielii kymmenen sakkiin. Bottom-jengissä saattaisi riittää kolmospariin rajalliseen rooliin. Realistinen arvioni on että edellytyksiä pelata vakiintuneesti hyvällä tasolla olisi vain Mestiksessä.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Näin kirjoitti Tress11 Sportin omalla puolella. 12 pelaajaa ylittää 20p rajan, aikas hyvin.

Monta kertaa totesin että tuo meikäläisen tekemä lista oli, että minkälainen voisi pelaajan henkilökotainen maksimipistemäärä (potentiaali) olla ja sen että ketjut eivät ole mitenkään kiveenhakattuja. Näistähän saa ja pitää olla eri mieltä. Olen jopa itseni kanssa eri mieltä näin jäkikäteen ainakin parin pelaajan kohdalla. Tuo olisi pitänyt jättää tekemättä kun ei siitä mitään hyötyä ole ja porukka näköjään lainailee sitä väärässä merkityksessä. Joku tekee nuo pisteet ja joku toinen ei, joku loukkaantuu. Ei tuo ole siis mikään kyseisen ketjun kyseisillä pelaajilla toteutuva yhteispistemäärä. Olet kyllä jo aiemminkin näyttänyt sen että osaat lainata näitä viestejä niin että jätät oleellisia osia lainauksista pois ja koita edes kirjoittaa tuo meikäläisen nimimerkki oikein. Sen lisäksi että et osaa lukea niin et osaa ilmeisesti myöskään kirjoittaa?
 

JonesJack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Blackhawks, Suomi lajista riippumatta
Ei jumalauta näitä vaasalaisia taas :D! Kauhee pohjalaanen uho jälleen kerran päällä. Fakta on se,että tällä hetkellä kelpuuttasin Sportista Ipaan tasan 4 kaveria: peltola,laakso,gavrus ja bertrand. Emmä nyt mitenkään mollaamaan lähde, enkä jaksa tätä joka vuotista väittelyä "meiän atte on parempi kuin teidän mikko".

Edit: vänttisen voisin kyllä riekkiseen vaihtaa koska tahansa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ei jumalauta näitä vaasalaisia taas :D! Kauhee pohjalaanen uho jälleen kerran päällä. Fakta on se,että tällä hetkellä kelpuuttasin Sportista Ipaan tasan 4 kaveria: peltola,laakso,gavrus ja bertrand.
Niin että esim. Komulainen tai Vänttinen ei mahtuisi tämän hetken Ilvekseen.. Ok :)

Muutamalla Ipalaisella nimimerkillä kyllä jäätävän kova polte trollailla juuri Vaasan suuntaan, hauskaa seurattavaa. Asiallisiakin nimimerkkejä toki joukossa on useampia.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Voimasuhteista puheen ollen:
- Kärpät ei voita mestaruutta.
- Sport sijoittuu pilipalin yläpuolelle.
- Sportin ykkösketju > Ilveksen ykkösketju

Eipä siellä Ilveksessäkään montaa pelaajaa ole joita Sporttiin kelpuuttaisi.

Ilmoitan myös etten perustele viestiäni millään tavalla. En myöskään väittele asiasta koska tämä on minun näkemykseni voimasuhteista.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jännä muuten tämä, että Sport-fanit luulevat, että kaikki vihaavat Sportia.
Niitä on tasan kaksi jotka leijuvat. Edelleen. Ja ne kaksi ovat todella aktiivisia palstalla. Valitettavasti me kaikki vaasalaiset joudutaan saman leiman alle.
 

JonesJack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Blackhawks, Suomi lajista riippumatta
Niin että esim. Komulainen tai Vänttinen ei mahtuisi tämän hetken Ilvekseen.. Ok :)

Muutamalla Ipalaisella nimimerkillä kyllä jäätävän kova polte trollailla juuri Vaasan suuntaan, hauskaa seurattavaa. Asiallisiakin nimimerkkejä toki joukossa on useampia.

Kerkesit ilmeisesti aloittamaan kirjottamisen ennen mun lisäystä: eli vänttisen vaihtasin koska tahansa riekkiseen (: .

Ja joo kai tämä juontaa juurensa noista karsinnoista. Silloin oli jo kauhea uho päällä vaasalaisilla. Okei, uhoa voi kyllä olla, mutta meni silloin kyllä aivan yli. Lisäksi todellisuuden taju hävinnyt muutamalla kaverilla täälä.

Joo saa kyllä taas naureskella kun näitä lueskelee täälä :D
 

Ilv4s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tapio Laakso&Sami Sandell!
Kyllä mielestäni ipan ykköketju on parempi kuin Sportin. Sandell vs Bertnard, Laakso vs Immonen, "Polak vs Garvus
3-0
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös