Ihmettelyketju

  • 6 375 532
  • 38 790
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei osu maaliin, etkä kaikesta päätellen ajattele näin, joten mitä kaipaat vastaukseks?

Kysyink mä jotai? (Silmät ja suu auki kuin turkulaisella)

Kyllä mä jotenkin tuolla tapaa ajattelen. Siis kyllä mä voin olla ihan ahkera, mutten vaan ymmärrä, mihin tämä elämänrytmi perustuu. Miksi pitää herätä aamulla aikaisin, ja sitten on iltapäivällä niin väsynyt, ettei huvita mikään, muttei kuitenkaan viitsi mennä nukkumaan tyyliin seitsemältä? Siis miksei tää maailma pyöri välillä 10-18, ennemmin kuin 7-15? Tai miksei vaikka joka toinen päivä 10-16 ja joka toinen 10-20?
 
Tai no ehkä se selittyy sillä kun täällä on keskimääräistä enemmän "nörttejä". Ennen sen näki selvemmin kun joka toinen ketju oli joku pleikkariketju. Nörteillä se vissiin on joku traumajuttu kun tarvitsee tai haluaa löytää jonkun jutun millä sitten elvistellä muille. Mutta välillä tuntuu että eikö ne tajua, että kaikki eivät ole kiinnostuneet mistään hikarijutuista. Muilla on eri mittarit elämälle.

Näinhän se on nähtävä. Tässä kuvassa yksi hikari-nörtti älypuhelimensa ääressä. Lieköhän jätkä juuri spämmäilemässä Jatkoaikaan:
http://www.craziestsportsfights.com/wp-content/uploads/2015/05/floyd-mayweather-money-stacks.jpg
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Pahainvaihtomittari laittaa ihmiseejärjestyksrrn. Pahin on ensin ja hyvin vikana. Vahtikaa sitä. Kohta tuun ja muutan kaikki.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kysyink mä jotai? (Silmät ja suu auki kuin turkulaisella)

Kyllä mä jotenkin tuolla tapaa ajattelen. Siis kyllä mä voin olla ihan ahkera, mutten vaan ymmärrä, mihin tämä elämänrytmi perustuu. Miksi pitää herätä aamulla aikaisin, ja sitten on iltapäivällä niin väsynyt, ettei huvita mikään, muttei kuitenkaan viitsi mennä nukkumaan tyyliin seitsemältä? Siis miksei tää maailma pyöri välillä 10-18, ennemmin kuin 7-15? Tai miksei vaikka joka toinen päivä 10-16 ja joka toinen 10-20?

WTFIGO.

Okei, olit tosissasi kirjaimellisesti. En ole vain tottunut tässä ironian ja sarkasmin täyteisessä internetissä vastaavanlaisiin viesteihin, joita joku kirjoittaisi tosissaan. Kaikki rispekti kuitenkin miten ajattelet - en poikkea hirveästi joiltain osin, vaikka vanhempi olenkin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kysyink mä jotai? (Silmät ja suu auki kuin turkulaisella)

Pitävätkö tamperelaiset tai mouhijärveläiset silmänsä kiinni kysyessään jotain? Kysyinks mä jotai?

Miksi pitää herätä aamulla aikaisin, ja sitten on iltapäivällä niin väsynyt, ettei huvita mikään, muttei kuitenkaan viitsi mennä nukkumaan tyyliin seitsemältä?

Aamuisin on aina ihan mahdoton herätä. Yhteiskunnan rytmi ei sovi minulle ollenkaan. Joka aamu armeijassa siihen aamupalamuotoon juostessa ajattelin, että ei tässä ole mitään järkeä. Siis intissä herättiin kuudelta joka aamu, voi luoja. Aivot pelittävät paljon paremmin ilta- ja yöaikaan. Harmillista, koska parhaat inspiraatiot saa myöhäisellä.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mä en vittiu tajuu tota nörttien haukkumista. Onko siinä takana oma huonoisuuden tunne? Vai mikä on ? Ainakin ne tienaa enemmän kuin keskiverto Matti puhumattakaan keskiverto denasta. Esim. Pettterer ei tuu ikinä tienaa lähellekään nörttiä eikä näin ollen tuu saamaan lähellekään sellaista naista kuin nörtti saa. Katellisuutta ilmassa.....
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitävätkö tamperelaiset tai mouhijärveläiset silmänsä kiinni kysyessään jotain? Kysyinks mä jotai?

Kuin turkulaisella. Siis sillain ihan ymmyrkäisinä, kun ihmettelevällä pikkulapsella.

Ehkä intissä herätään siksi aikaisin, ettei halutakaan tykinruuan aivojen pelaavan.
 

Snagari

Jäsen
Mä en vittiu tajuu tota nörttien haukkumista. Onko siinä takana oma huonoisuuden tunne? Vai mikä on ? Ainakin ne tienaa enemmän kuin keskiverto Matti puhumattakaan keskiverto denasta. Esim. Pettterer ei tuu ikinä tienaa lähellekään nörttiä eikä näin ollen tuu saamaan lähellekään sellaista naista kuin nörtti saa. Katellisuutta ilmassa.....
Ei mun mielestä täällä ainakaan esiinny mitään nörteille kateellisuutta. Miten nörteille voisi edes olla kateellinen? Ei kunnon nörtti leveile millään... Sillä on paljon rahaa jotka se kuluttaa nörttiasioihin ja ehkä, EHKÄ johonkin muijaan jos sillä on nörtteilyltä aikaa sellaiselle. Ja nörteillä on nörttimuijat, elokuvat sitten erikseen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jossain vaiheessa ne roolit meni sekaisin ja nörtitkin alkoi saamaan. Toisaalta, Suomessa jotkut nuuskahuuliset lätkäjonnet ovat saaneet jo pitkän aikaa ja taiteilijoiden ja muiden siipi on jäänyt varjoon. Sentään Cicciolina on oikeesti viileiden tyyppien saatavissa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mene nyt freddy niihin painajaisiis ja pelottele teinejä sen kautta. Tunge se sormesi paskaiseen anukseen kaikkien suomalaisten cicciolinojen anuksiin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kivisen anus häiritsee.

No se varmasti häiritsisi minuakin, jos joutuisin sen kanssa hengaamaan, mutta tällä hetkellä en joudu. Enkä ole aiemminkaan joutunut. Voimia sinne!

Niin, ihmettelyn aihe, se olkoon tällä erää salaliitot. Ei niitä ainakaan Jesse Ventura ratkaise.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vittiu tajuu tota nörttien haukkumista. Onko siinä takana oma huonoisuuden tunne? Vai mikä on ? Ainakin ne tienaa enemmän kuin keskiverto Matti puhumattakaan keskiverto denasta. Esim. Pettterer ei tuu ikinä tienaa lähellekään nörttiä eikä näin ollen tuu saamaan lähellekään sellaista naista kuin nörtti saa. Katellisuutta ilmassa.....
Niin just toi tienaaminen on yksi nörttien juttu. Säkin näytät vertaavan sillä. Kyllähän lähes kuka tahansa tienaa keskivertoa enemmän jos vaan hikaroi, mutta kehtaako sitä, tai viitsiikö.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niin just toi tienaaminen on yksi nörttien juttu. Säkin näytät vertaavan sillä. Kyllähän lähes kuka tahansa tienaa keskivertoa enemmän jos vaan hikaroi, mutta kehtaako sitä, tai viitsiikö.
Toisaalta mikäs siinä tienatessa jos saa käytännössä harrastuksesta (tai siis sellaisesta touhusta jota tekee joka tapauksessa vapaa-ajallakin) vielä jumalattoman liksan joltain firmalta jolla on tarve hepulle joka nörtteilytouhut hallitsee. Mulla yksi kaveri otettiin suoraan koulunpenkiltä it hommiin ja vaikka firma vaihtunut omistajanvaihdosten myötä kuulemma jatkuvasti huonompaan etujen suhteen, niin silti kertyi muutamassa (olikohan 8) vuodessa omakotitalon hinta pelkästään käyttötilille. Eikä ole edes mikään himonörtti, nostaa punttia ja leijasurffailee lähinnä vapaa-ajallaan mutta toisaalta on onnistunut keksimään alan josta maksetaan ihan helvetisti (ainakin keskivertotallaajan näkövinkkelistä katsottuna).

Nörttinä olisi kyllä helppoa elää, voisi vaan datailla kaikki vapaa-aika samanmielisten (virtuaali)seurassa eikä tarvitsisi miettiä mitään sen isompia juttuja esim yhteiskunnan/sosiaalisten vaatimusten yms puoleen. Jos eukon kanssa menee sukset ristiin ja pääsen muuttamaan takaisin kaupunkiin, niin voisi pistää tuollaisen datailuvaihteen silmään ainakin pariksi vuodeksi. Oikeilla valinnoilla asunnon yms suhteen siinä pystyy paskempipalkkaisempikin jannu vielä saamaan säästöjä kartutettua ihan mukavasti kun ei tarvitse rahojaan käyttää kuin ns. oleelliseen. (Yksin asuessani tulen todella vähillä kustannuksilla toimeen enkä kyllä tosiaankaan koe eläväni mitenkään kituuttamalla tai edes nuukaillen.) Oikeita valintoja esim. kämpän suhteen että on kävelymatkan päässä duunipaikasta ja kaupungin keskustasta ja ehdottomasti kaukolämmön piirissä. (Jossain vaiheessa tajusin että kaupunkiasuminen on myös ekologisin vaihtoehto, kaukolämpö on kuitenkin joka tapauksessa jo hiilijalanjälkensä jättänyt niin sen käyttäminen ei kuormitusta lisää. Samoin jos kävelemällä pääsee paikkoihin niin se säästää luonnollisesti polttoaineen kulutuksessa.)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta mikäs siinä tienatessa jos saa käytännössä harrastuksesta (tai siis sellaisesta touhusta jota tekee joka tapauksessa vapaa-ajallakin) vielä jumalattoman liksan joltain firmalta jolla on tarve hepulle joka nörtteilytouhut hallitsee. Mulla yksi kaveri otettiin suoraan koulunpenkiltä it hommiin ja vaikka firma vaihtunut omistajanvaihdosten myötä kuulemma jatkuvasti huonompaan etujen suhteen, niin silti kertyi muutamassa (olikohan 8) vuodessa omakotitalon hinta pelkästään käyttötilille. Eikä ole edes mikään himonörtti, nostaa punttia ja leijasurffailee lähinnä vapaa-ajallaan mutta toisaalta on onnistunut keksimään alan josta maksetaan ihan helvetisti (ainakin keskivertotallaajan näkövinkkelistä katsottuna).

Nörttinä olisi kyllä helppoa elää, voisi vaan datailla kaikki vapaa-aika samanmielisten (virtuaali)seurassa eikä tarvitsisi miettiä mitään sen isompia juttuja esim yhteiskunnan/sosiaalisten vaatimusten yms puoleen.

Joo totta. Mäkin yritin pitkään opiskella tota alaa, mutta ei siitä oikein mitään tullut kun ei ollut kiinnostusta. Silloin on vaikea oppia. Ja jotenkin aina mietin etten sillä alalla kuitenkaan halua työskennellä. Kaveri valmistui ja on sen jälkeen tienannut joku kymppitonnin kuussa. Joka toinen kuukausi on vielä lomaa, vai miten se rytmi siellä merillä menikään. Lomat se vaan odottaa että pääsee takaisin töihin. Ei sillä oikein muuta elämää taida ollakaan.

Me muut maksetaan hirveitä summia että päästäisiin tuollaisiin seikkailuihin, huh. Joo pitää tehdä mistä tykkää.

Ei rikastuminen mikään elämän tarkoitus ole, tai mikään tavoite tai määränpää. Eikä rahalla tee mitään jos se möllöttää tilillä. Ei siitä mitään kiksejä saa. Kiksejä saa kun sitä käyttää. Ja mä en sitä pistäisi liian isoon taloon tai turhan kalliiseen autoon...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Samoilla linjoilla ollaan @pettter , itsellenikin esim kalliit autot ja asunnot ovat vähän ihmeellinen maaperä kun en koskaan ole sellaisia osannut haluta. Käyttöautoksi kelpaa hyvin sellainen jonka käyttö on halpaa ja ostohintakin tolkullinen suhteutettuna omiin tuloihin. Toisaalta tavallaan ylimääräisiä menoeriä tuovat moottoripyörä ja harrasteauto, joskin molemmat melko edullisia. Vois perustaa jonkun kommuunin kaveriporukalla niin olisi eläminen todella halpaa ja kavereille ei tarvitsisi erikseen mennä. Minulla on jo tuolle termikin valmiina, kutsuisin tuota brommuuniksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei jumalauta! Ja vielä panevatkin! Tosin sanotaanhan panemisen kannattavan aina, joten ei tässä ihmetellä pitäisi mutta kuitenkin.

Big Bang Theoryssa... onkohan siinä naisnörttejä, Penny ei ole vaikka mielellään paneekin, mites ne muut, varmaan siellä sarjakuvakaupassa käy panevia nörttinaisia.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei jumalauta! Ja vielä panevatkin! Tosin sanotaanhan panemisen kannattavan aina, joten ei tässä ihmetellä pitäisi mutta kuitenkin.

Big Bang Theoryssa... onkohan siinä naisnörttejä, Penny ei ole vaikka mielellään paneekin, mites ne muut, varmaan siellä sarjakuvakaupassa käy panevia nörttinaisia.

Onhan siinä naisnörttejä. Etenkin se vaalea rillipää millä isot tissit. Sen kaa ois varmaan kiva nörtteillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös