To 26.2.2015 Sport - Tappara

  • 14 285
  • 109

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vaasalaiset fanithan on malliesimerkki oikeista faneista? Heitetään tavaraa jäälle. Mieluummin faniporukka istuu hiljaa kun viskoo kamaa kentälle.

Oletko oikeesti tätä mieltä? Kyllä ainakin itse kävisin mieluusti otteluissa missä on tunnetta niin katsomossa kuin kentälläkin. Itse taidat olla joku helluntai hihhuli joka mielummin käy kirkossa hakemassa fiilistä.
 

Linden #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä lähinnä tuo uho niin täällä foorumeilla, kun itse paikalla Kuparisaaressa ilmentää enemmän fanikulttuurin puutetta kun sen valtavaa määrää.
Tampereen fanikulttuuri on hillitympää, tunnustetaan väriä ja tuuletetaan maaleja, play-off sarjojen voittoja, mestaruuksia jne.
Kuitenkin samalla kunnioittaen vastustajaa ja sen kannattajia.
En tiedä mitä Peltonen, Bonsaksen tai kukaan muukaan teki Vaasalaisten fanikatsomoon päin, mutta veikkaisin kyllä, että niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Se on tosiasia kentältä, että Sport oli kaikessa muussa tänään terävämpi, paitsi maalinteossa. Ehkä siinä on se ratkaiseva ero liigan viimeisen ja toisena olevan joukkueen välillä.
Lisäksi Tapparalla on huomenna tähän asti tärkein ottelu, niin se on sanomattakin selvää, että tänään pelattiin säästeliäästi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eikö sen päätykatsomon pitänyt olla joku kovakin poppoo hiillostaan vastustajaa ja sen maalivahtia?
Harvan pää on kuitenkaan hajonnut tämän poppoon huuteluihin.

Vaasalaiset fanithan on malliesimerkki oikeista faneista? Heitetään tavaraa jäälle. Mieluummin faniporukka istuu hiljaa kun viskoo kamaa kentälle.
Et selvästikään ymmärrä kannattakulttuurista mitään, jos yksi rumpukapula jäällä tekee kannattajista huonoja.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tampereen fanikulttuuri on hillitympää, tunnustetaan väriä ja tuuletetaan maaleja, play-off sarjojen voittoja, mestaruuksia jne.
Kuitenkin samalla kunnioittaen vastustajaa ja sen kannattajia.

siis kaikki fanittaa tyylillään ja jos toi on teidän milestä se paras tyyli ni se on iha ok :) mutta ton vastustajan kannattajien "Arvostamisen" voit suosista pyyhkiä pois tosta sun listasta. Ainakaan tänään sitä ei teidän faneilta tullut yhtään. Kyllä se raksakypäräinen heppu senverran huusi että kuinka paskaan kaupunkiin on tullut että alkasin ihmetteleen jo yhdessä välissä että koville on kyllä lähteminen vaasaan ottanut.
 

traktor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS ja Suomen maajoukkueet
Mahtava peli Sportilta. Sport pelasi tänään taitokiekkoa;) paikkoja luotiin liukuhihnalta ja vastustaja aivan pihalla. Tallberg, Kiviranta, Henritius liekeissä. Henritius pelasi ehkä parhaan pelinsä siihen asti kun maali piti tehdä.... Salolta peruspeli, Tää kasvattaa hyvästi tulevia kausia varten kiimaa, kun otetaan tukkaan vaikka viedään peliä. Parempi voitti, kun osu maaliin. Tästä on hyvä jatkaa, kun tohon kärkipelaajat homaataan niin avot. Kun nytkin jo pystyään dominoimaan noin mahtavasti. Toivonen ei pelaa enää tasollaan. Tasasasia ovat joukkueet liigassa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
En tiedä mitä Peltonen, Bonsaksen tai kukaan muukaan teki Vaasalaisten fanikatsomoon päin, mutta veikkaisin kyllä, että niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Mulle olisi ihan ok, jos joku kokenut ammattimies, jolla olisi vähän varaakin näyttää / näyttöjä, tekisi noin. Esim. Jussi Markkanen. Okei, tosin Markkanen on fiksu kiekkoammattilainen, niin tuskin koskaan sortuisi vastaavaan. Mutta että ensimmäistä Liiga-starttiaan pelaava Peltonen alkaa elvistelemään, muutoinkin kun oli jo ottelun aikana ainakin kertaalleen filmannut. Ehkä se tiesi, että nyt ensimmäinen ja samalla mahdollisesti viimeinen mahdollisuus näpäyttää Kuparisaaren yleisöä.

Ps. Nämä Mestis-joukkueiden kirjoittajat (osa) on hellusia. Niitä aina silloin tällöin sikiää meidän otteluketjuihin mukahassuttelmaan, kun Sport on hävinnyt pelin. Katkeranoloista touhua :)

No, onneksi ei kuitenkaan tehnyt metsoloita.
Lähellä oli tulla Sportille maali muutama minuutti ennen ottelun loppua, kun Peltonen söhläsi oman maalin takana kiekon Sport-pelaajan lapaan. Jonkinasteiset "Metsolat" siis tekikin, mutta meidän jätkät suhersi kiekon tyhjistä ohi. Taisi jännittää aika kovasti poikaa, ja sitten kun tuli kuin tulikin voitto, niin tämä purkautui tuulettelujen muodossa..
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuusi pistettä Ässiä ja Sportia vastaan nihkeillä esityksillä. Sellaista se usein on pakkopullapeleissä, mutta onneksi rutiinitaso on korkealla. Huomenna sitten pellit auki viikon pääpelissä. Lukko on pääsemässä iskuun, tulee varmasti mahtava playoffmainen vääntö.

Peltosella ei pää kestänyt rumpukapulaa vaan meni nauramaan pelin jälkeen vaasalaisille, jotka pahoittivat mielensä? On se hurja.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lähellä oli tulla Sportille maali muutama minuutti ennen ottelun loppua, kun Peltonen söhläsi oman maalin takana kiekon Sport-pelaajan lapaan. Taisi jännittää aika kovasti poikaa, ja sitten kun tuli kuin tulikin voitto, niin tämä purkautui tuulettelujen muodossa..
Kuinkas se sanonta menikään? Lähellä ei lasketa.
Tarjosi kyllä, mutta ei sulanut.

Mielestäni pelaajalla on oikeus "kiittää" katsomoa kannustuksesta voiton hetkellä, mielestäni myös faneilta pitää löytyä itseironiaa ja kestää se vittuilu sopivassa määrin myös takaisin. Muutenhan tämä menee siihen, että vierasjoukkue ei saa tuulettaa maalejaan, ei ainakaan katsoen katsomoonpäin. Kanssani voi olla eri mieltä, mutta kyllä nyt osa faneista koki asian aika raskaasti. Ihmisiä nuo pelaajatkin ovat siinä missä katsojatkin.
 

Linden #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
siis kaikki fanittaa tyylillään ja jos toi on teidän milestä se paras tyyli ni se on iha ok :) mutta ton vastustajan kannattajien "Arvostamisen" voit suosista pyyhkiä pois tosta sun listasta. Ainakaan tänään sitä ei teidän faneilta tullut yhtään. Kyllä se raksakypäräinen heppu senverran huusi että kuinka paskaan kaupunkiin on tullut että alkasin ihmetteleen jo yhdessä välissä että koville on kyllä lähteminen vaasaan ottanut.
No joo "raksakypärän" ois sitten varmaan kannatanut jäädä matkasta, jos niin kovasti ahdisti. Ja täytyy kyllä myöntää totuuden nimessä, että en itse liiku meidän sinioranssien ym mukana. Oikeestaan vaan joskus harvoin play-off vierasotteluissa. Että enhän mä tiedä miten ne käyttäytyy tosiasiassa ja kotipeleissäkin on kausari seuran paikoilla vastakkasessa päädyssä fanikatsomosta katsoen. Joten kai minulla on sitten jotenkin liian "ruusuinen" kuva meidän omista kannattajista. Vaikka kyllä sen tiedän kuitenkin, että on kokonaisuudessaan varmasti yksi asiallisimmista porukoista. Näin minulle ainakin on vastustajien kannattajien toimesta monesti sanottu vieraissa.
Onhan se toisaalta iham kiva, että on meteliä ja tunnelmaa hallissa. Kuitenkin itse, kuten varmaan aika moni muukin Tamperelainen pitää hakametsän rauhallisuudesta. Eli saa rauhassa keskittyä seuraamaan matsia. Huudetaan sillon kun on aihetta. Mutta kuten itsekin totesit, niin kukin tyylillään.
Siitä olen yllä kirjoittaneiden kanssa tällä pienellä otannalla samaa mieltä,että Aaro Peltonen ei vaikuttanut mitenkään älyttömän hyvältä veskalta. Tosiaan vähän teatraalista välillä, hidas liikkumaan, tiputti aika ajoissa polvilleen sekä oli yleisesti vähän pihalla olevan oloinen. Toki saattoi jännittääkin ekassa liigapelissä.
Voitto kuitenkin ja noin tilastollisesti selvisi kuivin jaloin. Toki Vaasalaisten viimeistelyssäkin oli aikalailla toivomisen varaa.
 

tuukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttää vähä siltä, että Vaasasta löytyy huonoimmat häviäjät, mitä tällä kaudella oon Jatkoajasta bongannu... No pääasia, että tästä "pakkopullapelistä" Tappara raapi kolme pistettä, Palola pysy maalipörssitaistelussa mukana, kukaan ei loukkaantunu ja Metsola on valmiina huomista "kunnon" peliä varten. Hyvältä näyttää sen puolesta, että voitetaan ns. huonolla pelillä ja tehdään vaan vaadittava. Hienoa on oikeestaan seki, että Tapparan uus veskari aiheutti heti parranpärinää ja voitti ottelun.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
11 -vuotiaspoikani, jonka kanssa olen käynyt katsomassa kaikki Tovereiden kotipelit viimeisten vuosien aikana aina kun olemme olleet Suomessa, kysyi luettuaan äsken olkapääni ylitse viestisi: "Miksi noita sporttifaneja vituttaa noin paljon?

Opetallaan ne lainaukset, ei ollut minun tuo sinun lainaamasi.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kuinkas se sanonta menikään? Lähellä ei lasketa.
Tarjosi kyllä, mutta ei sulanut.
Niin, sehän ei ollut enää sinänsä Peltosen käsissä, tekeekö Sportin pelaaja hänen lahjoittamasta "tyhjästä maalista" maalin vai ei. Mutta joo..

Mielestäni pelaajalla on oikeus "kiittää" katsomoa kannustuksesta voiton hetkellä, mielestäni myös faneilta pitää löytyä itseironiaa ja kestää se vittuilu sopivassa määrin myös takaisin. Muutenhan tämä menee siihen, että vierasjoukkue ei saa tuulettaa maalejaan, ei ainakaan katsoen katsomoonpäin. Kanssani voi olla eri mieltä, mutta kyllä nyt osa faneista koki asian aika raskaasti. Ihmisiä nuo pelaajatkin ovat siinä missä katsojatkin.
Kaippa tähän fanien reagointiin vaikutti ainakin se seikka, että Peltonen on pelannut monet vuodet myös juurikin Sportissa A-junioreista lähtien. Lisäksi tuttu mies muutoinkin vastustajanakin Mestis-ajoilta. Harva molari, jos kukaan, on Kuparisaaressa voitetun pelin jälkeen tullut hakkaamaan mailalla fanipäädyn pleksiä jne. mitä siellä nyt tapahtuikaan, en ollut paikalla. Eipä tästä kuitenkaan enää tämän enempää, on sitä maailmassa pahempiakin asioita nähty.

Näyttää vähä siltä, että Vaasasta löytyy huonoimmat häviäjät, mitä tällä kaudella oon Jatkoajasta bongannu... No pääasia, että tästä "pakkopullapelistä" Tappara raapi kolme pistettä, Palola pysy maalipörssitaistelussa mukana, kukaan ei loukkaantunu ja Metsola on valmiina huomista "kunnon" peliä varten. Hyvältä näyttää sen puolesta, että voitetaan ns. huonolla pelillä ja tehdään vaan vaadittava. Hienoa on oikeestaan seki, että Tapparan uus veskari aiheutti heti parranpärinää ja voitti ottelun.
Näyttää vähä siltä, että Tampereelta löytyy huonoimmat voittajat, mitä tällä kaudella oon Jatkoajasta bongannu...

11 -vuotias poikani, jonka kanssa olen käynyt katsomassa kaikki Tovereiden kotipelit viimeisten vuosien aikana aina kun olemme olleet Suomessa, kysyi äsken luettuaan olkapääni ylitse viestisi: "Miksi noita sporttifaneja vituttaa noin paljon?.
Hyvää trollia sinä ainakin painat. Eipä siinä mitään, jatkahan valitsemallasi linjalla :)
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
TaHeKi-ketjun peliä oli kyllä ilo seurata. Onkohan Henritiuskin havahtunut siihen, että nyt pelataan sopimuksista vai johtuiko herääminen vain Talen ja Jollen hyvyydestä? Saloa myös pakko hehkuttaa. Todella vakuuttava esitys 16-vuotiaalta.

Kaveri tuossa tokaisi Sportin pitkän paineistuksen jälkeen, että nyt kai Tappara saa jostain tyhjästä maalin. Meniköhän 2-3 sekuntia ja kiekko oli verkoissa. VIT#U! Tulihan sekin sanottua.

Peltosesta sen verran, että menipähän vähän överiks. Tiesi kuitenkin tarkkaan mihin oli tulossa. Pää ei kestänyt ja sit rupes vittuileen päädylle oikein urakalla. Pieni kuitti oli tosin paikallaan, mutta ei tartte vetää useamman minuutin showta. Varmisti ainakin sen, ettei Vaasasta tartte enään hakea työpaikkaa, koskaan. Silti, pitäkää ne roskat taskuissa. Mulle on aivan sama mitä sylki tuo suuhun taistelun tuoksinnassa, mutta jäälle ei heitetä mitään. Piste!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyvistä häviäjistä ei tule koskaan voittajia. Itse tykkään siitä, että ollaan tunteella mukana, mutta ainakin itse pystyn tällöinkin pysymään analyyttisena. Eihän se minulta pois ole, jos Tapparalaiset tykkäävät rauhallisemmasta meiningistä, mutta minuun se tyyli ei iske.

Peltosen tuulettelut eivät itseäni suututtaneet, vaikka pidänkin sitä epäammattimaisena. Itsekin sorrun online peleissä tuohon häviäjille vittuiluun, mutta en silti tekisi itsestäni julkisesti pelleä.
 
Suosikkijoukkue
Porkkanapöksyt
Hienoa Aaro! Otit haltuun kentän ja katsomon. Ja täällä "huono voittaja" hymyilee näille valituksille. Tämä on hokia Vaasa! Sympatiapisteitä ei jaella. Terveisiä sinne kabinettiliigakaupunkiinne.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hyvää trollia sinä ainakin painat. Eipä siinä mitään, jatkahan valitsemallasi linjalla :)
Mitä trollia tuossa oli, kun kundi sanoi noin.

Lähetä viestiä privenä niin voidaan sopia, että soitat hänelle huomenna Toverit- Jypin akat pelin ensimmäisellä erätauolla niin sitten ehkä sinullekin selviää kuka täällä trollaa.
 

Michigan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, keskipohja
Että sellainen peli...
Kyllähän tuo Aaro rupeaa hieman vituttamaan. Ei yleensä ole tapana maalivahdeilla hakata vastustajan pelaajia, filmata tai tuuletella sekä vittuilla vastustajan faneille.Se on sitten tätä, kun pää ei kestä .Kerjäsi lopussa oikein verta nenästää... onneks kapulat lensi...
Toisaalta pitäähän se ymmärtää, kun pääsi ensimmäistä ja viimeistä kertaa Kuparisaareen pelamaan.
Mitä sitten Tampereen faneihin ja kotipeleihin tulee, niin itse haluaisin ainakin pitää kirkon ja jääkiekko-ottelut kaukana toisistaan. Olihan tänäänkin kaikilla pelipaidat päällä, mutta huutoja ei kyllä pahemmin kuulunut. Pari kertaa taisivat taputtaa, kun maali tuli. Kaikki tietenkin omalla tyylillä...
 

Kukko

Jäsen
Sport veti heille merkityksetöntä ottelua täydellä hengellä. Tappara taas itselleen merkityksellistä ottelua puolivaloilla. Ihmellisintä on, että kyseinen asia ei tullut millään tasolla yllätyksenä.

Peltosen torjunta työskentely ei itseäni kyllä vakuuttanut. Useammassa tilanteessa konttaili maassa vaikka hyökkääjä ei ollut tehnyt vielä minkään sortin ratkaisuaan. Osittain tämä näkyi myös Sportin toisessa maalissa, jossa antoi kyllä kaiken ajan nostaa kiekon ylitseen. Muutama hyvä torjunta, mutta kokonaisuutena epävarmakuva.

Tappara voitti pelin kaukalossa ja Sport sitten kannatuksessa. Kommenteista päätelleen molemmat siis voittivat faneilleen tärkeimmät asiat, joten kaikki tyytyväisiä??
 
Viimeksi muokattu:

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
PÄÄtykatsomon PÄÄkö ei kestänyt? Tälläsiä vesseleitä tää kliininen hoki kaipaa niiinku A Peltonen. Kannattaa tehdä jotain että muistetaan. Voitto ja punasten niskoihin väriä, hieno ilta.
Tapparan heikoin peli tämän vuoden puolella mutta 3 pistettä. Dixon oli myös asenteella mukana.
Salo oli todella hyvä -98 syntyneeksi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tää otteluketjuhan on lähtenyt pahemmin lapasesta, kuin Lukko-pelien ketjut (naurava hymiö). Melkein tekisi mieli vähän provota, kun vaasalaiset käy noin lämpöisenä. No, suodaan se heille, kun niin saatanan hyvin kannattivat ja kentälläkin olivat täysin ylivoimaisia, ja silti tuli tappio.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tässä perustelut, miksi Aaro tänään kyrpiinnyin totaalisesti sinuun. Ensinnäkin olet ollut Sporan mv:na monta vuotta, joten ennen peliä en huuda sulle muuta kuin yleisesti kaikille perinteisen "Tervetuloa helvettiin"-toivotuksen. a) Ekassa erässä vedit poikittaisella ylireagoiden punanuttua täysin turhaan, eikä pelaaja vastannut siihen, niin kuin ei nyt yleensäkään pelaaja veskaria kolhi. b) Toisessa erässä vedit upeimman "kuoleman joutsenen" maalillasi, mitä olen koskaan Kuparisaaressa maalivahdilta nähnyt. Tuloksena oli teidän 47:lle kaksiminuuttinen. c) Kaiken sun sähläilyn ja hermoilun jälkeen ilman sun ansiota teette 2-4 tyhjiin, jonka jälkeen tuuletat kuin maailmanmestari RA:n päätyyn ja sivukatsomoille. Ei kukaan, ei edes Pasi "kääpiö" Järvinen tai Mikko "läski" Rämö ym. ym. ole heilutelleet tolla lailla fanipäätyyn 10:een vuoteen. Anrei Hakulinen oli aika lähellä kerran, mutta ei näin kuin sinä. Me (vain kuolevaiset) fanit elämme tunteella Vaasassa ja hyvä niin, mutta odotan teiltä pelaajilta ammattimaisempaa, en provosoivaa käytöstä. Vertaa Aaro itseäsi Järviseen tai Rämöön, oot itse ollut useamman kerran kotkanuttu paikan päällä, joten tiedät mitä tarkoitan.

Pelistä: Sport pelasi upeasti. Liigan jumbo siipirikkona pani viime kauden hopeamitalistit todella tiukille. Siellä oli mm. vanhat herrat Saravo ja Kankaanperäkin välillä ihmeissään Sporan paineessa. 2-2 -tilanteessa se klassinen lause (vihaan tätä): jos et itse tee, kaveri tekee. Hienoa taistelua loppuun saakka. Hyvä näin!

Robin Salo ja Joel Kiviranta: siinä kaksi tulevaisuuden huippunimeä liigaan ja ehkä pidemmällekin. Vielä mukaan Jesse Väkelä, niin avot, meillä on kolme todella kovaa nimeä, joista saadaan olla ylpeitä parin kolmen vuoden kuluttua. Hieno peli Robin! Pidä jalat maassa ja kuuntele isä-Roopen fiksuja ohjeita! :)

Tappara-faneja tosi paljon paidat ym. rekvisiitat päällä ja jopa fanipäädyn juottolassakin, propsit siitä, mutta: "Onks teillä yhtään omaa… korjaus: onks teillä yhtään lauluu? Edes yhtä? Ei, ainakaan tänään… Kaikki tyylillään...
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Mitä sitten Tampereen faneihin ja kotipeleihin tulee, niin itse haluaisin ainakin pitää kirkon ja jääkiekko-ottelut kaukana toisistaan. Olihan tänäänkin kaikilla pelipaidat päällä, mutta huutoja ei kyllä pahemmin kuulunut. Pari kertaa taisivat taputtaa, kun maali tuli. Kaikki tietenkin omalla tyylillä...

15 Suomen mestaruutta ehkä vähän turruttaa intoa juhlia liigajumbon niistämistä...

- - -

Peltonen oli kyllä hermostuneen oloinen, yllätti. Kaveri ei ole mikään junnu, mutta Hrachovina pelasi mielestäni kypsemmin. Täytyy toivoa että eka liigapeli vanhassa kotihallissa oli se merkittävä tekijä tässä. Meillä voisi olla myös kakkosmaalivahti sellainen, joka voi play offeissa pelata...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös