Marko Kauppinen JYPiin

  • 18 128
  • 110

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Nikuhan on pelannut alkukauden liigapelit aivan erinomaisesti: hyvä jalalla, ei hätiköi omissa kiekon kanssa edes kovassa paineessa, uskaltaa pelata kiekon kanssa jne. Mestis-pelejä en ole herralta nähnyt, mutta kyllähän 8 matsin tehot 2+5 kertoo että 18-vuotias puolustajalupaus on jo nyt liian hyvä Mestikseen.

Mutta toisaalta, jos peliaika on kortilla vielä tällä kaudella Liigassa niin mielummin pelejä ja peliaikaa kunnolla alle Mestiksen puolella ja aina väliajoin kokeilemaan Liigan puolelle. Voimapuolella Niku häviää vielä selvästi Liigan puolella. Kaltevan viimeaikaiset loukkaantumishuolet huomioon ottaen Kauppinen tuo ensinnäkin leveyttä ja kokemusta muuten kovin nuoreen puolustukseen. JYPin puolustuksella on kuitenkin jo nyt ollut ongelmia loukkaantumisen kanssa, ei tuosta porukasta tarvitse kuin 1 tai 2 pudota pois ja ollaan todella pahasti ongelmissa. Kun sopimus vielä sisältää tryoutin niin eiköhän tässä katsota aika tarkkaan niin junnujen kehitystä / tason säilymistä illasta toiseen kuin loukkaantumistilannetta, Mäenpään mahdollista siirtoa sekä itse Kauppisen otteita Virtasen peluuttamassa kiekossa.

Näitä seikkoja peilaten ja olosuhteet huomioon ottaen varsin kelvollinen värväys ja uskon kyllä, että nuorteen esiinmarssi puolustuksessa jatkuu tästä(kin) värväyksestä huolimatta. Nyt näitä nuorempia kavereita voidaan kierrättää paremmin peliesitysten, vastustajan ja päivän kunnon mukaan.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt taas ymmärrä yhtään näitä joille tää ei kelpaa. Siellä joku huuteli, että miksei anneta junnuille näyttömahdollisuutta? :D No eihän tällä kaudella ole mitään muuta tehtykään, kuin annettu näyttömahdollisuuksia. Jotkut on vastannut hyvin huutoon, jotkut ei, mutta pitkässä juoksussa ei voida loputtomiin mennä kokoonpanolla missä on 2-3 junnua illasta toiseen. Täytyy muistaa, että noista kokeneemmista pakeista ainakin Kalteva on erittäin loukkaantumisherkkä.
Jo alkukaudesta sen ties, ett jypin pakkikalusto on kapea jA nyt parin loukkaantumisen jälkeen se on nähty ihan konkreettisesti. Junnut pelaa hyviä pelejä, mutta se tasaisuus puuttuu. Auviselle on nyt annettu tarpeeksi näyttöpaikkoja ja tekee ehkä ihab hyvää lähtee hakee akatemiasta peliaikaa.
Hyvä vahvistus juurikin siinä mielessä, että tuo vaihtoehtoja ja leveyttä pakkikalustoon.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tapparan kiekollinen pakisto Bailenia lukuun ottamatta floppasi mielestäni viime vuonna pleijareissa ihan täysin ja Kauppinen ei olisi ikimaailmassa mahtunut pelaavaan kokoonpanoon, jollei Bailen olisi ottanut pelikieltoa ja muut kiekolliset pakit pelanneet noin huonosti.
Turha nuita on jossitella. Pelasi mitä pelasi ja sillä siisti. Vaikka muut olivat miten paskoja tahansa. Tälläkin kaudella voi olla vaikka miten huonoja pakkeja play-offseissa.

Meillä oli viime vuonna keikkamiehenä Jussi Halme, minun mielestä Kauppinen on sitä parempi. Vaikka en Halmeesta tiedä pelasiko huonosti vai hyvin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka usein kesken kauden joukkueesta toiseen siirtynyt pelaaja on onnistunut seurassa johon siirtyi? Aika harvoin, etenkin kun puhutaan pelaajista jotka ovat siirtyneet taloudellisista syistä, kuten Kauppinen viime kaudella. Ja vielä harvemmin, kun puhutaan pelaajasta joka siirtyy kauden puolivälin jälkeen.

Tämän vuoksi keskittyisin ennemmin Kauppisen onnistumisiin KalPassa viime kaudella. Pisteitä siellä tuli, mutta kertovatko ne kaikkea? KalPa-fanit voisivat hieman valaista meitä tähän liittyen?
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on taas osalla kirjoittajista muki puolityhjä. Itselläni se on puolitäysi. Sama juttu oli kun vinguttiin Hubacekin ja Tuppuraisen pitkistä soppareista. Ei ole kyseisiä vinkumisia viime aikoina näkynyt.

On aivan sama, mitä kävi KalPassa tai Tapparassa tai Kälviällä. Näemme Kauppisen tason lähiaikoina ihan livenä Hippoksen jäällä ja sitten voimme todeta, oliko vahvistus vai ei. Seurajohdolta paras mahdollinen sopimusmuoto, kun on tehty loppuvuoden pahvi try outilla. Jos keväällä näyttää siltä, että Kauppinen on hyvä vahvistus, niin ei muuta kuin parin vuoden jatkot perään. Jos taas ei tuota lisäarvoa pakistoon, niin ei muuta kuin heippa.

Itse olen sitä ikäluokkaa, että näin nuoren Kauppisen ensimmäiset luistimenpiirrot JYPin liigajoukkueessa aikanaan. Muistelmat ovat suunnilleen samaa tasoa kuin muuan Kimmo Salmisen uran alkuajoilta. Ne, jotka ovat seuranneet JYPiä yhtä pitkään, ymmärtänevät, mistä puhun. Siksi ainakin minulla Makon paluu aiheuttaa lämpimiä nostalgisia muistoja ja on erittäin mielenkiintoista nähdä, mikä on miehen nykykunto "ympyrän sulkeutuessa".

OT:a vielä sen verran, että Luoma on ollut mielestäni hyvä tällä kaudella ja parantanut reippaasti viime kaudesta, jolloin pelasi "yksikätisenä".
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Itse olen sitä ikäluokkaa, että näin nuoren Kauppisen ensimmäiset luistimenpiirrot JYPin liigajoukkueessa aikanaan. Muistelmat ovat suunnilleen samaa tasoa kuin muuan Kimmo Salmisen uran alkuajoilta. Ne, jotka ovat seuranneet JYPiä yhtä pitkään, ymmärtänevät, mistä puhun. Siksi ainakin minulla Makon paluu aiheuttaa lämpimiä nostalgisia muistoja ja on erittäin mielenkiintoista nähdä, mikä on miehen nykykunto "ympyrän sulkeutuessa".
".

Yhdyn tähän täysin, lisäksi kun joukkueen ympärillä on ollut vuoden päivät enemmän negatiivista puhetta kuin positiivista niin itse ainakin haluan antaa varauksettoman tuen JYPille ja Kauppiselle kun pelikin on mennyt eteenpäin ja toimistolla selvästi reagoidaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tää nyt ole ihan win-win hankinta JYP:lle. Ei tehty kertaheitolla sopimusta, joten jos otteet ei joulukuun loppuun mennessä vakuuta niin kiitos ja hei. Tuolta ajalta ei varmasti isoa lommoa JYP:n kassaan tule, kävi miten kävi.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Itse olen sitä ikäluokkaa, että näin nuoren Kauppisen ensimmäiset luistimenpiirrot JYPin liigajoukkueessa aikanaan. Muistelmat ovat suunnilleen samaa tasoa kuin muuan Kimmo Salmisen uran alkuajoilta. Ne, jotka ovat seuranneet JYPiä yhtä pitkään, ymmärtänevät, mistä puhun.

Kimmo "Siksaksinger" Salminen :) Oli kyllä kova, ja etenkin nopee.

Peukku Kauppiselle, ei mitään menetettävää tässä haussa JYPillä. Tervetuloa vaan mukaan!

Onhan tuo JYPin puolustus ihan sairaan kova, onneksi sitä ei tajuta etelän mediassa, on sitten hyvä olla "altavastaajana" pleijareissa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuolta ajalta ei varmasti isoa lommoa JYP:n kassaan tule, kävi miten kävi.

Päivän paperikeskisuomalaisessa Tynin mukaan asia on näin että JYP ei tästä taloudellisesti kauheasti kärsi. Seppänen lisää vielä siirtoon sen verran että Kauppinen ITSE otti yhteyttä JYPiin ja ilmoitti haluavansa tulla. Motivaatiokin lienee siis tällä ehtoopuolen liigajyrällä joka potkii omia junnuja päähän kunnossa.

Keväällä varmasti heittämällä hyödyllisempi kuin Salonen, Niku tai Kemiläinen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauppisella lienee haluja muuttaa uran jälkeen Jyväskylään, joten uran lopettaminen JYPin paidassa on luonnollinen vaihtoehto. En usko että motivaatiostakaan on puutetta. Tämän tason kokeneita pelureita ei ole koskaan liikaa joukkueessa.

En minä tästä Kauppisen sopparista löydä kyllä mitään negatiivista.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauppisella lienee haluja muuttaa uran jälkeen Jyväskylään, joten uran lopettaminen JYPin paidassa on luonnollinen vaihtoehto.
Mistähän tuon vedät? Aamun lehdessä Kauppisen suuhun laitettiin tokaisu, että vaimo ja lapset asuvat Mikkelissä, joten JYP on sijainniltaan houkuttelevin. Tunti ja vartti ei ole mahdoton työmatkana.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minäkään en ymmärrä tätä suurta valitusta siirrosta. Jo eilen valiteltiin että ehtoopuolella ja ei tee muuta kuin syö junnujen peliajat. Sitten menin ja itse luin tarkemmin siirtouutisen ja siellähän luki että kyse on vain tästä kaudesta ja siinäkin on try out jouluun asti. Eli jos luistin ja peli ei kulje niin Marko ei ehdi joukkueen pikkujouluja nähdä.

Päivän Keskisuomalaista en ole vielä lukenut, mutta mikäli Tyni sanoo että ei rasita joukkuetta rahallisesti ja Marko on itse yhteyttä ottanut, niin uskon tämän. Kyllä minä uskon että tässä saadaan rahalle vastinetta, hintalaatu-suhteen ollessa kunnossa.

Tässä katselin meidän pakistoa, niin kyllähän tuolla on vielä junnuilla mahdollisuuksia näyttää osaamisensa:
Kalteva-Mäenpää
Kauppinen-Viitanen
Luoma-XXX

Eli vaikka kaikki olisivat pelikunnossa ja "vanhoille patuille" luvataan vakiopaikat kokoonpanossa, niin silti jää yksi paikka junnuille näyttää taitoja. Sitten kun otetaan huomioon Mäenpään mahdollisuus lähteä ulkomaille tai muistetaan viime vuoden loukkaantumiset, niin onhan se hyvä että reserviä löytyy. En muista vieläkö ensi viikolla Mäenpää ja Kalteva ovat poissa kokoonpanosta. Jos ovat, niin eihän meillä ole "kuin" 3 paikkaa junnuille jäljellä. Eikä mielestäni vielä kukaan nuorisosta, Niku, Kemiläinen, Hietanen, Salonen, Auvinen ole pelannut niin hyvin, etteikö välillä katsomo/Akatemia olisi mikään oikeusmurha.

edit: niin ja eikös sitä saa nykyään laittaa 7 pakkia kokoonpanoon? Eli sinnehän mahtuu kaksi junnua heittämällä sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistähän tuon vedät? Aamun lehdessä Kauppisen suuhun laitettiin tokaisu, että vaimo ja lapset asuvat Mikkelissä, joten JYP on sijainniltaan houkuttelevin. Tunti ja vartti ei ole mahdoton työmatkana.
En sanonut että taustalla olisi jotain faktatietoa, ihan vaan omat ilmeisesti väärät päätelmät tein tilanteesta.

Joka tapauksessa Kauppisella on varmasti siteitä myös Jyväskylään, joten läheisyys Mikkelin kanssa tuskin oli ainoa syy.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kauppisella lienee haluja muuttaa uran jälkeen Jyväskylään, joten uran lopettaminen JYPin paidassa on luonnollinen vaihtoehto.

Makolla on upouusi talo Mikkelissä ja juuret syvällä Etelä-Savossa. Tuossa lauseessasi ei mennyt mikään oikein. Ei edes tuo uran lopettamispaikka.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Makolla on upouusi talo Mikkelissä ja juuret syvällä Etelä-Savossa. Tuossa lauseessasi ei mennyt mikään oikein. Ei edes tuo uran lopettamispaikka.
Olisi sitten vetänyt mutkan suoriksi ja mennyt saman tien Jukureihin. En edelleenkään näe hänellä mitään käyttöä JYPissä vaikka tänne halusikin eikä Jukureihin. Minulla on vielä tuoreessa muistissa se miten JYPin pelaajat meni ohi vasemmalta ja oikealta kun Kauppinen vielä KalPassa pelasi. Oletan että samaa on joutuu nyt näkemään vastaanottavana osapuolena. Siksi en lämpeä tälle hankinnalle tässä vaiheessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makolla on upouusi talo Mikkelissä ja juuret syvällä Etelä-Savossa. Tuossa lauseessasi ei mennyt mikään oikein. Ei edes tuo uran lopettamispaikka.
Kannattais varmaan lukea ketju läpi ennen kommentointia.

Jukureissa saattaa kyllä uransa lopettaa, mikäli Jukurit pian nousee Liigaan. Muutoin JYP lienee todennäköisin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää kuitenkin muistaa että joukkue pelaa myös CHL otteluja, Jos tiistaina tulee voitto niin joukkueella tulee taas pari peliä lisää. Jo nyt ilman jatkopaikkaakin joukkueelle se 4 peliä tullut ylimääräistä. Laajuutta tarvitaan ettei käy kuten viimekaudella, taisi olla CHL finaalien jälkeen Näkyvä ainut liigapakki ehjä. Äkkiä se kierre alkaa jos pelaajia on pakko peluttaa puolikuntoisena.

Eihän tuossa ole oikein mitään hävittävää, Try-outilla joten voi heittää pihalle jos ei nappaa. Itsekin ihmettelin hankintaa taloustilannetta miettien ja kun Akatemian pelaajat on hyvin pelannut, mutta onhan tuossa sekin riski että Mäenpää lähtee KHL niin äkkiä se pakkipulakin iskee.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sanoisin että Mäenpään KHL-pesteistä nyt ei hirveästi kannata murehtia kun kaveri on vielä lasaretissa, pelikuntoonkin kestää varmasti pitkälle joulukuulle(siis oikeaan pelikuntoon). Siitä huolimatta tämä oli riskitön ja hyvä veto JYPiltä.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huvittavaa kyllä, että ennen kautta oltiin ihmeissä (minä myös), kuinka voi kauteen lähteä tuommosella pakkimäärällä ja kaksi kuukautta myöhemmin päivitellään kun joukkueeseen tulee kokenut liigajyrä puolustukseen leveyttä tuomaan.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Voi olla että ennen joulua jo kiitellään että hyvä kun tajuttu hankkia pakistoon riittävästi leveyttä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
JYP käyttää seuraoptionsa puolustaja Marko Kauppiseen, jonka JYP-sopimus jatkuu kevääseen 2015 asti.

http://www.jypliiga.fi/uutiset/marko-kauppinen

Minä annan tälle peukun. Yritin katsella näköradion kautta vähän tarkemmin Kauppisen pelaamista viime pelissä, ja myönnän kyllä sen, että tosiaan Kauppisella oli hienoisia vaikeuksia välillä puolustuspäässä nimenomaan kiekottomana, mutta taas noin muuten avasi peliä hyvin ja uskalsi tehdä vähän uskaliaampia kiekollisia ratkaisuja varsinkin puolustuspäässä. Minusta Kauppinen on hyvä lisä JYPin pakistoon, ja kyllä siellä edelleen ukkoa varmasti tulee olemaan klesana kevääseen tultaessa, joten toisin sanoen pidän tätä hyvänä sopparina.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse jollakin kierolla tavalla tykkäsin asetelmasta, että oli neljä junnupakkia kokoonpanossa ja vähän harmittelin kun Kauppinen tuli tätä kuviota sotkemaan. Tavallaan harmittelen vieläkin, mutta jos ja kun tavoitteena on kannun nosteleminen keväällä, niin kyllähän Kauppisen jatkolle on pakko peukkua antaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse jollakin kierolla tavalla tykkäsin asetelmasta, että oli neljä junnupakkia kokoonpanossa ja vähän harmittelin kun Kauppinen tuli tätä kuviota sotkemaan. Tavallaan harmittelen vieläkin, mutta jos ja kun tavoitteena on kannun nosteleminen keväällä, niin kyllähän Kauppisen jatkolle on pakko peukkua antaa.

Kauppinen luultavasti hankittiin juurikin kevättä silmäillen ja tuota taustaa vasten tämä ratkaisu oli luonnollinen. Niiden oikeiden pelien alkaessa tekee todella hyvää että joukkueesta löytyy pakki joka on tuoreeltaan hakannut liigan finaaleja.

Runkosarjan osalta toivon että säännöt ovat kuitenkin kaikille samat jos/kun tarjonta pakiston suhteen ylikuumenee. Parhaat pelaavat, oli sitten kyseessä Kauppinen, Kemiläinen tai pirteästi esiintynyt Pulli.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Kauppinen on antanut itsestään paljon paremman kuvan kumpaankin suuntaan, kuin tuo viime kaudella dessanttina häärinyt Las Vegasin mies, eli vahva peukku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös