Näkemättä paskaa ja muita perehtymättömiä, mutta vahvoja mielipiteitä

  • 455 367
  • 2 338

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Maikkarilla perjantaina alkava Vapun Valtakunta on kyllä todella varma valinta "näkemättä paskaa"-kategoriaan.
Vappu Pimiä, kokkaus ja supermegawau-julkkisiveraat. 'Nuff said.

Janne Kataja näkyi jossain mainoksessa, toivottavasti Jannesta tehdään ruokaa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
VP:n mielestä KHL -Tehtävä Idässä -sarja on näkemättä paskaa. Niinpä. Eka jakso vasta 6.9.
 

Löysäranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Oranje
Ehdin katsomaan ko traileria (vai oliko se teaseri?) 25 sekuntia, joten en voine enää todeta sen olevan näkemättä paskaa. Nokitan sen sijaan Pöllölaakson syksyn suurimmalla viihdeuutuudella POSSE:lla. Duudsonit ja Hirviniemi talk show'ssa, mitä helvataa ? Väliin sirotellut piilokamerasketsit ovat näkemättä paskoja niin ikään.
Tämä katsojista kilpaileminen on käynyt kuluttajan kannalta kuluttavaksi. Ennen kuin sarja (Nymfit, Mustat Lesket, Posse..) edes alkaa, altistetaan katsoja puolen vuoden ajan joka mainoskatkolla näiden b-luokan pökäleiden ennakkohehkutuksille. No joo, sitä sanotaan mainonnaksi, mutta ainakin omalla kohdallani reaktio on päinvastainen kuin mitä ehkä oli toivottu. Esimerkiksi pelkkä salaperäinen nymfit-nimi sarjalla olisi ehkä mielenkiinnosta saanut katsomaan avausjaksoa, ainakin hetken.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ehdottomasti täällä jo mainittu Vino Show sekä Posse.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nelosella alkanut tai alkava Vino Show on näkemättä paskaa. Tuosta Nelosen mainoslehden jutusta pääsee näkemäänkin pätkän paskaa jos haluaa nähdä näkemättä paskaa: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288742833998.html.

Kyllä - kyseisen ohjelman uusintaa lähetetään parhaillaan sekä Liv- että Jim-kanavalla. Ohjelmassa lähennellään jo absoluuttisen paskuuden äärimmäistä rajaa. Jo alku kertoi mitä tuleman pitää - kilpailijat elehtivät ja hilluivat esittelyosion aikana ja tekohauskuuden leima on hyvin voimakas. Kilpailjoista kaikkien olisi pitänyt todeta, että ohjelma on niin paska että kieltäytyvät jatkamasta sitä ensimmäisen vartin jälkeen. Mutta ei - tehtävät alkavat ja yleisö (jonka pääsyvaatimusrajoista ei ole tietoa) alkaa kiljua ja hakata käsiään yhteen. Ohjelmalla ei ole mitään tekemistä viihteen tai näyttelemisen kanssa - se on pelkkää ammatin varjolla tapahtuvaa suorittamista, katsojia aliarvioiden. Ihan oikeasti, kuka vastaa tällaisen paskan päästämisestä valtakunnalliselle televisiokanavalle?

EDIT: Ja tämäkin - se tulee myös nelonen-kanavalta samaan aikaan ja eihän nämä mitään uusintoja ole vaan ihan autenttista live-matskua.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aku Hirviniemi ja MTV:n (ei liene yllätys) heikko kopio Ääliö ulkomailla -sarjan ensimmäisestä kaudesta, jossa Karl Pilkington vieraili kohteissa, jotka tunnetaan maailman seitsemänä ihmeenä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vino Show. Jo nimi on paska. Miksi nimi ei ole Vino-Show tai Kalteva Show? Sitä paitsi mukana menossa on Minttu Mustakallio ja Eero Ritala. Katsomatta paskaa. Todellakin.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Aku Hirviniemen matkailuohjelma, mainoksesta päätellen voisi mennä myös JMT ketjuun.

Myös Elastisen hehkutetut vedot vain elämää sarjassa sopii hyvin tähän ketjuun.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
TV5:llä alkava Koomikot -sarja. Onko luvassa Pirkka-Pekka Petelius tirskumassa Mauno Ahosena, Pirjo Heikkilä James Potkukelkkana jne.?
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014112618869213_vi.shtml
Kieltämättä vaikuttaa juurikin ketjuun sopivalta kamalta. Petelius ja Silvennoinen ovat vähän osastoa has been ja loput ovatkin osastoa never been.
Kuka esittää Hedbergiä ja miten?
Silvennoinen menee lavalle, muljauttelee silmiä, önisee mikkiin ja tanssii?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Luokkakokous-elokuva. Tuon trailerin ja näyttelijäkaartin perusteella voisin rohkeasti heittää ilmoille ajatuksen, että olisiko tuossa paskin elokuva ikinään, missään, koskaan? Ne Salatut elämät- painajaiset kyllä ainakin haastavat luultavimmin aika väkevästi. Tämän ketjun kamaa myös ne.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuorein Hobbitti-leffa. Paskaa, kuten kaikki muutkin hobittielokuvat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki hobbitit, potterit ja lotrit. Kasa näteissä maisemissa kuvattua kurapaskaa.
Joo, mutta ei sitä maisemaakaan oikein samalla tavalla osaa nättinä pitää kun tietää että osa siitä on tehty tietokoneella. Joskus ihan pienenä lapsena sitä varmaan pystyi kuvittelemaan kaiken todeksi, tai no en edes muista. Näistä nykyajan teineistä osa vissiin pystyy aikuisenakin kuvittelemaan jotain epätodellista todeksi. Mörököllit tulee, autot muuttavat muotoaan, ihmiset lentää jne. Jos mulle leffateatterissa väitettäis kahden tunnin ajan että 1 + 1 = vaikka viisi, niin en mä pystyisi uskomaan sitä. Tai että lehmät muka lentäis. Sehän on järjetöntä. En mä mikään hölmö ole.

Ilmankos mä oon aina ollut hyvä fysiikassa. Jo penskana mä nauroin niille lelukauppojen Transformers-leluille.
 

motamoro

Jäsen
Näistä nykyajan teineistä osa vissiin pystyy aikuisenakin kuvittelemaan jotain epätodellista todeksi. Mörököllit tulee, autot muuttavat muotoaan, ihmiset lentää jne. Jos mulle leffateatterissa väitettäis kahden tunnin ajan että 1 + 1 = vaikka viisi, niin en mä pystyisi uskomaan sitä. Tai että lehmät muka lentäis. Sehän on järjetöntä. En mä mikään hölmö ole.

Ilmankos mä oon aina ollut hyvä fysiikassa. Jo penskana mä nauroin niille lelukauppojen Transformers-leluille.

Kuka luulee, että fantasiaelokuvat tai elokuvat ylipäätään ovat totta?
 

Puster

Jäsen
Joo, mutta ei sitä maisemaakaan oikein samalla tavalla osaa nättinä pitää kun tietää että osa siitä on tehty tietokoneella.
Muuten en sanoisi kuvauspaikoista mitään mutta kun tuli Matamatan Hobbiton kylässä pyörittyä yksi päivä, niin totesin maisemat näteiksi. Ne siellä olleet talot olivat taas sitä naurettavaa pelleilyä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuka luulee, että fantasiaelokuvat tai elokuvat ylipäätään ovat totta?

Kyllä kadun mummut ja muut hörhöt vähintään sekoittaa näyttelijän ja roolihahmon keskenään. Luultavasti myös joku voi luulla elokuvia todeksi.

Linkki Esko Koveron haastatteluun http://www.iskelma.fi/musiikki/is-salkkari-nyttelij-vltellyt-julkisia-tilanteita-jo-vuosia/1/3167

Sitaatti haastattelusta,
"Kovero kertoo tottuneensa siihen, että katsojat sekoittavat hänet ja hänen roolihahmonsa Ismo Laitelan keskenään. Kovero kertoo ihmisten tulevan kertomaan usein mielipiteensä hahmon tekemisistä."
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitaatti haastattelusta,
"Kovero kertoo tottuneensa siihen, että katsojat sekoittavat hänet ja hänen roolihahmonsa Ismo Laitelan keskenään. Kovero kertoo ihmisten tulevan kertomaan usein mielipiteensä hahmon tekemisistä."
Tuo on tuttu ilmiö näyttelijäpiireissä. Åke Lindman oli aikoinaan jonkinlainen virallinen valtakunnanroisto, koska hän oli monet vuodet vakiovalinta kotimaisisten elokuvien roistonrooleihin. Archie Bunkeria sarjassa Perhe on pahin (alk. All in the family) näytellyt Carroll O'Connor oli hänkin pitkään roolinsa vanki. Sarjan Archie oli brooklyniläinen perusmies, avoimesti konservatiivinen, rasistinen ja ennakkoluuloinen äijä. Riemukas hahmo toki. Oikeassa elämässä Carroll O'Connor oli leppoisa mies, ajatuksiltaan hyvinkin liberaali ajan oloon nähden. Kuulemma monen O'Connorin ensi kertaa 70-luvulla tavanneen ennakkokäsitys miehestä perustui vahvasti Archieen, joten en tiedä oliko kohtaaminen ihmisille jopa pettymys.

Vielä tarina edesmenneestä Veikko Sinisalosta. Veikko oli hieno näyttelijä, ja parhaiten hänet muistetaan ainakin Kaukametsästä, Tuntemattomasta sekä hirmuisesta kiroamisesta. Milloin vain tarvittiinkaan tanakkaa miehenpätkää ilmentämään suomalaista sisua, niin homma oli sillä taputeltu kun Veikko saatiin paikalle kiroamaan. Tämä rooli syöpyi joskus turhankin syvälle yleisön mieleen.

Kerran Veikko oli asioimassa Karhulan Alkossa. Tuohon aikaan asiointi tapahtui tiskin kautta, eli pulloja ei poimittu ostoskoreihin. Myyjät tunnistivat oitis Veikon, ja kun Veikon vuoro tuli, niin myyjät eivät halunneet antaa pyydettyä Koskenkorva-pulloa ilman pientä kiroilunäytettä. Mikäs siinä Veikon auttoi. "No on se nyt jumalauta saatana, jos ei sitä viinaa perkele ala kohta tulemaan, kyllä jämpti on niin, saatana", karjahti Veikko osapuilleen. Mies sai pullonsa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä kadun mummut ja muut hörhöt vähintään sekoittaa näyttelijän ja roolihahmon keskenään. Luultavasti myös joku voi luulla elokuvia todeksi."

Ja yllättävän monet uskovat jumaliin ja että reality-ohjelmat ovat aitoa alusta loppuun. Aivan yhtä naurettavaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka luulee, että fantasiaelokuvat tai elokuvat ylipäätään ovat totta?
En mä tiedä. Itse asiassa en ole koskaan edes miettinyt miten ne sen ajattelevat.

Jos miettii että 1+1=5, 2+2=7, 3+3=11 tai vaikka että lehmät lentää tai ihmiset muuttaa muotoaan ja lentelee luudalla, miten joissakin scifi-/fantasialeffoissa on, niin jotenkin luulisi että siinä repeää nauruun ja kävelee leffateatterista ulos, tai kotona vaihtaa kanavaa jos meno menee niin järjettömäksi. Vai eikö se muka ole järjetöntä? Joo tietenkin jos vaikkapa niillä lehmillä olisi tosi isot siivet ja hirveästi nopeutta niin saattaisivathan ne lentoon nousta, mutta ei kait nyt pelkillä pikku pieruilla sentään 500 kg liitele.

Mun yks facebook-kaveri on niitä tyyppejä. Pitää vissiin kysyä miten ne sen uskottelee itselleen. Siis ainakin mun mielestä fysiikan laitkin tulee tossa vastaan. Ehkä mä vaan pyrin ajattelemaan kaiken niin järkevästi. Tai no mä ajattelen niin vaikka en haluisikaan. Pitäis vissiin joskus oppia ajattelemaan myös tyhmästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös