KalPa kaudella 2014–2015

  • 505 326
  • 1 196

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Kiviaho siirtyy ensi kaudeksi Dallas Starsin organisaatioon. KalPa saa kyseisen siirron myötä 175K kasvattajakorvauksen.
 

Uncle Ben

Jäsen
Niinkuin aikasemmin totesin niin jostain NHL-sopimuksista Kimmo puhui. Ei se näköjään Kimmo höpissy ihan omiaan tiedotustilaisuudessa kun puhui näistä. Siis muista kuin Ikonen.
Voin huojentua ja todeta, että oma kuullun ymmärrys on edelleen kohtalaisella tasolla.

Jo vain, täytyy kyllä myöntää, että itse en ainakaan tullut ajatelleeksi, että Kiviahokin NHL –diilin tekisi. Mutta onnea vaan hänelle, onhan tuollainen sopimus kuitenkin osoitus siitä, että on tehnyt jotain asioita oikein ja kannustaa uralla eteenpäin.

Kiviaho siirtyy ensi kaudeksi Dallas Starsin organisaatioon. KalPa saa kyseisen siirron myötä 175K kasvattajakorvauksen.

Nämä olisivat juuri olleet päällimmäiset kysymykset, eli vaikuttaako tuo nyt jotain siihen missä Kiviaho pelaa ensi kaudella ja saako KalPa viimein jotain korvauksia... Mutta jos kuvio menee noin, niin sitten kai KalPan pitää etsiä kakkosveskari jostakin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mutta jos kuvio menee noin, niin sitten kai KalPan pitää etsiä kakkosveskari jostakin.
Smura kehiin? Jos oletetaan, että Kilpeläinen pelaa käytännössä koko kauden niin ei pitäisi olla suurta hätää, mutta mutta... loukkaantumisvaara on aina olemassa, joten se huomioon ottaen astetta varmempi kakkosveskari olisi hyvä hankkia. Nyt kun ollaan tällä "kaikki vanhat takaisin" -linjalla pelaajahankintojen suhteen, niin missäs se Aleksis Alhqvist pelaa nykyään? :)
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Olikohan Facebookissa vai missä, niin tarvittaessa reagoidaan Kiviahon tilanteeseen.
Smura kakkosveskarina en koko kautta vetäs. Kauteen toki voidaan lähteä niin, mutta aina voi tulla Kilpeläiselle loukkaantumista niin parempi olis joku pikkasen kokeneempi Liigamolari siinä. Joku joka voi vetää pelin siellä täällä.

Onkohan siitä Ikosen korvauksesta ollut. Tuliko isompi summa vai pienempi?

Kohtahan tässä on viime kauden tappiot kuitattu näillä saaduilla korvauksila vai meneekö pelaajabudjettiin sitten. Who knows.
Mutta hyvä kun saadaan nuoria kasvatettua NHL-sopimuksiin, koska korvaukset tulee. Tärkeää jatkossakin.
 

Uncle Ben

Jäsen
Olikohan Facebookissa vai missä, niin tarvittaessa reagoidaan Kiviahon tilanteeseen.
Smura kakkosveskarina en koko kautta vetäs. Kauteen toki voidaan lähteä niin, mutta aina voi tulla Kilpeläiselle loukkaantumista niin parempi olis joku pikkasen kokeneempi Liigamolari siinä. Joku joka voi vetää pelin siellä täällä.

Joo, facebook -kommentin mukaan Kiviahon pelaajaoikeudet on nyt tietty Dallasilla ja ensi kauden seura varmistuu myöhemmin ja KalPa sitten tarvittaessa reagoi tilanteeseen. Noin äkkipäätä luulisi, että Dallasin intresseissä olisi saada Kiviaholle peliaikaa, missä ikinä se sitten tapahtuukaan. Varsinaiset pelatut pelit jäisivät varmaan KalPassakin melko vähiin.

Jos Kiviaho poistuisi kokoonpanosta, niin itse ehkä lähtisin hakemaan tilalle jotain nuorta kaveria. Jonathan Iilahti olisi tietysti jo ”kokenut” vaihtoehto, häntä ehdotin kakkoseksi jo ketjun avauksessa. Samu Perhonen, Timo Niemi tai Mikael Edelmann voisivat olla edullisia ja jollain tapaa potentiaalisia, mutta eivät tietty mitenkään varmoja vaihtoehtoja.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nuutinen ja Konttinen 2v sopimukset, joissa seuran optio elokuussa ja ekan kauden jälkeen.
Lisäksi omalle junnulle Topi Piipposelle 3v sopimus.

Ja merkittävin kohta:
KalPan sopimuspelaajien määrä tulevalle Liiga-kaudelle on nyt 28 ja uusia pelaajia joukkueeseen ei etsitä. Try out -pelaajien ja mahdollisten Pohjois-Amerikkaan siirtyvien pelaajien tilanteita seurataan ja KalPa reagoi tarvittaessa
.
 

HankChief

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä kun olin ymmärtäväni jossain vaiheessa, että etsitään vielä ykköskorin hyökkääjää ja mahdollisesti pakkia. Ilmeisesti jotain mennyt multa ohi.. Näillä mennään.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Minä kun olin ymmärtäväni jossain vaiheessa, että etsitään vielä ykköskorin hyökkääjää ja mahdollisesti pakkia. Ilmeisesti jotain mennyt multa ohi.. Näillä mennään.

Kapasen Kimmohan se näin on pariinkiin otteeseen eri medioissa sanonut. Taitaa suurella yleisöllä ja Kimmolla vaan olla hieman eri käsitykset ykköskentän laiturista, jos joukkue nyt on tässä....
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Minä kun olin ymmärtäväni jossain vaiheessa, että etsitään vielä ykköskorin hyökkääjää ja mahdollisesti pakkia. Ilmeisesti jotain mennyt multa ohi.. Näillä mennään.
Niinhän se Kimmo taas puhui.

Nyt saatiin hyökkäykseen ihan ok täytemies mutta puolustukseen taasen saatiin ihan täysi turhake, joka ei osaa puolustaa yhtään ja pärjää ainoastaan hyökkäyspäässä.
Omassa päässä Konttinen on täysin turha kaveri ja puolustajana hänet paikkaa lähes kuka vaan Mestiksestäkin.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Pekka Virran vastaus tuleviin hyökkääjään ja puolustajaan SS:n facebookin kyselyhetkeltä:
Tämän hetkisen taloudellisen tilanteen arvioiden, niin hyökkäyspäähän painotetaan pelaajaa, joka pystyy tekemään tehopisteitä kärkiketjuissa. Tämän seurauksena haemme varmaankin puolustuspäähän tulevaisuuden pelaajaa/leveyttä. - Pekka

Minä kun olin ymmärtäväni jossain vaiheessa, että etsitään vielä ykköskorin hyökkääjää ja mahdollisesti pakkia. Ilmeisesti jotain mennyt multa ohi.. Näillä mennään.

Lainaan itseäni myös.
Tuo Konttinen nyt menee tuohon puolustaja hakuun kyllä.
Tuota kärkiketjuhyökkääjää ei sitten näemmä ole tulossa sittenkään. Nopeasti muuttuu kun tuosta Virran kommentista ei ole kuin pari viikkoa.
Jonkin verran pettynyt asiaan kun kerta puhutaan, että haetaan vielä. Nuutinen nyt ei täytä kriteerejä tuohon rooliin.
Kimmo vois vähän selventää, että miksi näin. Mikä muuttui parissa viikossa. Kimmo selityksiä!
 

Uncle Ben

Jäsen
Jaahas. No Piipposen sopimus ainakin lienee positiivinen asia. Muuten tuosta jää tietysti lähinnä ”taloudellisia” kysymysmerkkejä. Minkä verran tohon rosteriin on nyt rahaa käytetty, onko budjetin puitteissa mahdollisuuksia reagoida kauden aikana, onko budjetin tulopuolella nähtävissä jotain uhkakuvia, jolloin menojen kanssa on oltava tarkempana kuin ajateltiin… ja tietysti tuosta tulee myös mieleen, että Ikosen Tampa-diilistä ei KalPa sitten varmaan pahemmin kostunut.

Tämä rosteri tullaan luultavasti lyttäämään niin omien kuin vieraiden toimesta, eikähän se toki mitenkään häikäisevä olekaan. Paljon on nyt kiinni siitä, miten valmennus saa tuon poppoon jäällä esiintymään. Sehän tuossa on positiivista, että joukkue on kasassa jo tässä vaiheessa kautta ja tuskinpa siitäkään haittaa on, että joukkue on kokonaan kotimainen.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Edit.: Näköjään nyt sitä uutista on muutettu muotoon:
"KalPa seuraa pelaajamarkkinoita sekä try out -pelaajien ja mahdollisten Pohjois-Amerikkaan siirtyvien pelaajien tilanteita ja reagoi tarvittaessa."

Tiedotusosaston päät on helle pehmittänyt kun aikasemmassa muodossa oli ettei uusia pelaajia etsitä.

Paljon on toki positiivista ja nyt näistä uusista tuo Piipponen hyvä tulevaisuuden sainaus. Nuutinen täydennysmies 3-4 kenttiin, joita kyllä jo olis tarpeeksi ja Konttinen menee laajennuspuolustajana.

Kaikki on kiinni miten joukkue onnistuu toteuttamaan pelitapaansa ja Ruohomaan ja kumppaneiden on onnistuttava. Luotan kyllä Virtaan, että saa joukkueen pelaamaan.
Potentiaalia on kyllä selvästi playoffeihin, mutta toisaalta myös valitettavasti sinne sijalle 13-14. No, katellaan mitä tulee.
 
Viimeksi muokattu:

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Lyttäystä joukkue varmasti osakseen saa kuten yllä todettu ja minä voin vaikka aloittaa. Ei tuo nyt tod. kovin kaksiselta näytä. Pisteiden tekoon kärkiketjuissa kykenevää hyökkääjää etsitään ja Mikko Nuutinen saadaan. Voi olla että männä vuosien ns. nimekkäät rosterit sokaisevat mutta meinaa kylmätä nykyistä katsoessa. Ei auta kuin toivoa että Virta saa jengistä paljon irti ja olla tukena tuli mitä vaan. Suora pleijaripaikka olisi mestaruuden vertainen suoritus.
 
Uskon, että Nuutisen Mikko vakiinnuttaa paikan pelaavassa miehistössä. On nopea ja ketterä ja lisäksi ei lauo summamutikassa vaan tarkasti rannarilla. Teki viime kaudellakin useita maaleja siniviivan tuntumasta tarkalla oikea-aikaisella laukauksella. Tällä videopätkällä pari näytettä Nuutisen pelaamisesta.
Alkaa noin 3'40" kohdalla. Tekee kaksi lähes identtistä maalia peräkkäin. Laukoo juuri silloin kun maalivahdilla ei varmasti ole minkäänlaista näköyhteyttä kiekkoon.

Kiekko | It-savo

Ja tuon nopeutensa ja terävien suunnanmuutosten ansiosta kerää varmasti vastustajille koukkaus/kiinnipitämisjäähyjä.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
3-4 kentät kestää vertailun. On rouhijaa ja roolipelaajaa ja laajuutta sinne. Hyökkäyskyvykkyyttäkin. Hyvät alivoimat saadaan ja hyvä maalivahti. 1-2 kentät ja se kärki on kapeampi ja enemmän kysymysmerkkejä. Tehoja pitäisi repiä ja saada aikaan. Jos Vode pelaa sillä tasolla mitä Tapparassa loppukauden niin siivittää omaa kenttäänsä lentoon. On selvä, että Keräsen on nakutettava tehoja. Ilomäki/Ruohomaa kaksikon onnistuttava. Jokela puolustuksessa mikäli pelaa kuten HIFK:ssa viime kauden niin johtaa meidän pakistoa varmasti. Loukkaantumisten tullessa 1-2 kenttä osastolle niin silloin pakko reagoida.
Hyvä asia on varauksin kotimaisuus (1-2 ulkomaalaista voisivat tuoda väriä) ja joukkue yhdessä jo tässä vaiheessa. Potentiaalia on kuitenkin ja onnistuessaan ja pelitavan lähtiessä toimimaan sijoille 7-10 mahdollisuudet. 6 ja ylöspäin en jaksa uskoa. Olisi sensaatiosuoritus. Sijat 13-14 myös mahdollisia valitettavasti.
Hallilla käydään jokatapauksessa jälleen myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Potentiaalia on kuitenkin ja onnistuessaan ja pelitavan lähtiessä toimimaan sijoille 7-10 mahdollisuudet. 6 ja ylöspäin en jaksa uskoa. Olisi sensaatiosuoritus. .

Toisaalta mitä teki SaiPa viime kaudella, kauden alussa vieläkin nimettömämmällä rosterilla? Minun mielestä kaiken natsatessa on hyvät mahdollisuudet kuuden sakkiin. Varmaa on se, ettei tämä ainakaan huonommin mene, kuin viime kausi.

Luulen, että pari Mestis-jamppaa jos ei nyt aivan puhkea takomaan pisteitä, niin ainakin vakiinnuttaa paikkansa kokoonpanossa hyvillä otteillaan.

Hyvää on myös se, että kauden aikaiselle reagoinnille on varattu euroja. Uskon vahvasti, että ensi kaudesta tulee ihan hyvä.
 

Bondarev

Jäsen
Toisaalta mitä teki SaiPa viime kaudella, kauden alussa vieläkin nimettömämmällä rosterilla? Minun mielestä kaiken natsatessa on hyvät mahdollisuudet kuuden sakkiin. Varmaa on se, ettei tämä ainakaan huonommin mene, kuin viime kausi.

SaiPalla oli aika jämäkkä tuo ulkkariosasto jo kauden alussa ( Glenn,Savilahti-Nagander,Giliati ja Davis).

Kyllähän tuota KalPan rosteria kun katselee, niin väkisin tulee mieleen kysymys: Kuka ottaa johtavan roolin maalinteossa ja vetää perässään muuta joukkuetta kenties ylisuorittamaan sillä sektorilla? Tuo osasto ei ole vahvistunut mun silmissä ainakaan pätkääkään edelliskaudesta! Ja vanha totuushan on, että maalit ne ratkaisee tässäkin pelissä.
KalPa 2014-2015 = tehotonta pörräämistä?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt on selvästi jälleenrakennus menossa. Ikävää, että ollaan takas sässä vaiheessa ihan vaan siksi, että pari vuotta vedettiin ihan päin metikköä. Pakariset sun muut laitettiin pois ja joukkue täynnä Kermaneja. No, toivotaan että virheistä opittiin.

Ensi kaudelle silti paremmin mielin kun viime kauteen - saatan jopa ostaa kanavakortin että voi pelejä katsella. Nyt ei pitäisi olla liian isot odotuksetkaan joukkueella.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Anteeksi huuteluni vieraaseen pöytään, mutta näin kun ulkopuolisena katsoo tuota Kalpan roosteria niin ilman mitään vittuilua sanon vaan että joukkue näyttää nimien perusteella mestisjoukkueelta jota on vahvennettu muutamalla liigajätkällä.

Siksi kysynkin, että mitä mieltä Kalpan kannattajat ovat siitä kun Kalpa käsittääkseni osallistuu tuohon CHL kuvioon mukaan niin onko siinä teidän mielestä mitään järkeä? Koska käsittääkseni kyseessä on turnaus jossa on taloudellisesti vain hävittävää kaikilla muilla paitsi sillä joka kyseisen turnamentin voittaa. Eikö olisi paljon viisaampaa jättää tuollaiset turneet väliin ja satsata se raha pelaajiin ja sitä kautta menestykseen oman maan liigassa?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Eikö olisi paljon viisaampaa jättää tuollaiset turneet väliin ja satsata se raha pelaajiin ja sitä kautta menestykseen oman maan liigassa?

Niin no. Varmaan olisi. Toisaalta kivahan sitä on nähdä Eurooppalaisia huippujoukkueita, mutta aika hengettömiä höntsäilyitähän nuo ovat, joten varmaan ilmankin pärjäisi. En tiedä sitten, miten nuo käyvät harjoituksesta liigaa ajatellen?

Henk.koht. aivan sama, vaikkei CHL -matseja pelattaisikaan Kuopiossa.

Mutta, kuten tuossa joku aiemmin sanoikin, niin ollaan taas jälleenrakennus vaiheessa ja siksi joukkueen ehkä kuuluukin näyttää tuolta, vaikka se eittämättä tarvitsisi pari kovaakin nimeä.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Anteeksi huuteluni vieraaseen pöytään, mutta näin kun ulkopuolisena katsoo tuota Kalpan roosteria niin ilman mitään vittuilua sanon vaan että joukkue näyttää nimien perusteella mestisjoukkueelta jota on vahvennettu muutamalla liigajätkällä.

En tätä allekirjoita. Tulijoista ainoastaan Ruohomaa on Mestis pelaaja. Ja osittain Hyvärinen.
Keränen, Mutanen, Jokela, Ilomäki, Rissanen, Kilpeläinen ovat kaikki Liiga pelaajia ja kaiken lisäksi hyviä sellaisia. Osa jopa erittäin hyviä. Ilomäkikin näytti tasonsa viime kaudella KalPassa.
Uusimmat try-outit ovat Mestiksestä, mutta enemmänkin täytepelaajia rosterin laajuudeksi. Jota sitäkin tarvitaan ja on hyvä olla.
Ja jatkajat ovat myös mainioita Liiga pelaajia parilta viime kaudelta KalPasta ja tasonsa todistaneita aiemminkin. Voutilainen, Kolehmainen, Junnila ja kumppanit etunenässä.
Joten väitteesi ei pidä paikkaansa. Tarkemmin ensi kerralla.
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän tuota KalPan rosteria kun katselee, niin väkisin tulee mieleen kysymys: Kuka ottaa johtavan roolin maalinteossa ja vetää perässään muuta joukkuetta kenties ylisuorittamaan sillä sektorilla? Tuo osasto ei ole vahvistunut mun silmissä ainakaan pätkääkään edelliskaudesta! Ja vanha totuushan on, että maalit ne ratkaisee tässäkin pelissä.
KalPa 2014-2015 = tehotonta pörräämistä?

Juurikin näin. Tuon viimeisen lauseen voisi muuttaa tyyliin "KalPa- tehotonta pörräämistä vuodesta 2013 lähtien". Eli lähtökohtaisesti, odotusarvoltaan, mikään ei muuttunut viimekauteen verrattuna, pahoin pelkään.

Mitä noihin aikaisempiin lausuntoihin "kärkikentän hausta" tulee niin saattaahan se olla ettei ennakkomyynti ole vaan onnistunut tavoitteiden mukaan joten sen "kovinikinäkoskaan" hakeminen oli pakko skipata. Jos tilanne on jotakuinkin näin niin ymmärrän täysin ettei tällä kaudella enää haluta tehdä "yli varojen hankintoja", vaikka tässä tilanteessa riskinsä siinäkin.

Nyt kun joukkue alkaa olla kasassa, niin pakko myöntää ettei se kovin vahvalta näytä. Jumbosijan välttäminen voi olla realistinen tavoite, kympin sakkiin voi olla jo "aikalailla kova tehtävä" jossa se potentiaali pitää onnistua kaivamaan esille yhdeltä jos toiselta eli alkaa jo olemaan hiukan toivotaan, toivotaan osastoa. Mutta onhan se tuokin sitten omin silmin nähtävä.

Olen parin pelaajan suusta kuullut, jotka ovat pelanneet aikaisemmin Virran alaisuudessa, että siellä ollaan varsin tyytymättömiä valmentajaan, kun sopimuksia tehdessä on annettu olettaa että Matikainen valmentaa.

Samansuuntaista myös itse olen kuullut. Sitä en tiedä oliko jo Matikaista lupailtu mutta voisin kuvitella että muutama pelaaja saattaa olla valmentajan valintaan, sanotaan sitten vaikka että tyytymätön. Saa nähdä mitä tuollaisesta coctailista syntyy?
 
Viimeksi muokattu:

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Jälleenrakennus on ilman muuta alkanut. Harmi, että se joudutaan aloittamaan koska edellinen buumi tapettiin ihan itse tehdyillä, helvetin typerillä virheillä, mutta minkäs teet. Aivan käsittämätöntä, että tähän on kahdessa vuodessa tultu, vaan täällä ollaan.

KalPa on kirjoittanut Facebookissa tänään seuraavaa:

Realiteetti myös on, että Kuopioon ei ole mahdollista kiinnittää kahta ketjullista odotusarvoltaan varmoja 15 maalin / 30 pisteen pelaajia.

Olen tosiaan sen verran pelkuri, että en omalla nimelläni ala tuolla tätä kommentoimaan, vaan täällä tunnusten takaa, mutta silti: en minä odota, että niitä varmoja 30 pisteen pelaajia olisi kaksi kärkiketjua, mutta jos niitä olisi edes kolme niin OK, neljä olisi jo todella hyvä. Nyt on kaksi (Vode ja Keränen, paitsi että Keränen ei ole ikinä rikkonut 30 pinnan rajaa vaan päässyt vain hyvin lähelle). Jos katson täysin objektiivisesti ja ilman värilaseja ensi kauden joukkuetta, niin helvetin köyhä se on. Paras pelaaja vartioi maalia ja koska maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja, niin tämä puoli on hoidettu hyvin, mutta hyökkäyskalusto on todella ohut, etenkin kun Voutilaisella on niitä vammoja. Mutta tavoitteeksi on ilmoitettu kympin sakissa oleminen ja sen luulisi olevan jokseenkin realistista. Siihen tämän joukkueen luulisi riittävän. Jos tavoitellaan sijoja 7-10 niin turha kai rahaa on enempää lähteä törsäämään. Jotain voi käyttää sitten, jos kauden aikana näyttää siltä, että säälipleijarit ovat ulottuvilla ja se suunnitelma tässä varmaan onkin.

Jehovan Syyttäjä kirjoitti:
Olen parin pelaajan suusta kuullut, jotka ovat pelanneet aikaisemmin Virran alaisuudessa, että siellä ollaan varsin tyytymättömiä valmentajaan, kun sopimuksia tehdessä on annettu olettaa että Matikainen valmentaa.

Haalariosasto kirjoitti:
Samansuuntaista myös itse olen kuullut. Sitä en tiedä oliko jo Matikaista lupailtu mutta voisin kuvitella että muutama pelaaja saattaa olla valmentajan valintaan, sanotaan sitten vaikka että tyytymätön. Saa nähdä mitä tuollaisesta coctailista syntyy?

Niinpä niin... ettekös tiedä, että KalPassa kaikilla on vain kivaa. Henri Kiviaho: "KalPa on hemmetin hieno organisaatio". Varmastikin totta, kun seuran omilla sivuilla niin lukee...
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Hieman on skeptiset odotukset tulevalle. Olen parin pelaajan suusta kuullut, jotka ovat pelanneet aikaisemmin Virran alaisuudessa, että siellä ollaan varsin tyytymättömiä valmentajaan, kun sopimuksia tehdessä on annettu olettaa että Matikainen valmentaa.

Juurikin näin. Tuon viimeisen lauseen voisi muuttaa tyyliin "KalPa- tehotonta pörräämistä vuodesta 2013 lähtien". Eli lähtökohtaisesti, odotusarvoltaan, mikään ei muuttunut viimekauteen verrattuna, pahoin pelkään.

Samansuuntaista myös itse olen kuullut. Sitä en tiedä oliko jo Matikaista lupailtu mutta voisin kuvitella että muutama pelaaja saattaa olla valmentajan valintaan, sanotaan sitten vaikka että tyytymätön. Saa nähdä mitä tuollaisesta coctailista syntyy?

Tämä on ihan turhaa epävarmuuden ja negatiivisuuden lietsomista. En usko, että sopimuksia tehdessä kenellekään on luvattu, että Matikainen valmentaa. Se olisi lähes idioottimaista toimintaa. Ja luulen, että Virta on ollut vielä 1.vaihtoehto jo sieltä kun lähti Ässistä ja Papu sitten pistettiin kortistoon.

Jos joku pelaaja ei ole tässä vaiheessa tyytyväinen, että Virta valmentaa niin voisi olla sen verran miestä ja sitten lähteä ja vaihtaa maisemaa eikä jäädä koppiin märisemään.

Ja tuohon pelaamiseen niin Virta sanoi, että jotain vanhaa ja jotain uutta tulee. Kuitenkin jokatapauksessa aktiivista, liikkuvaa, taistelevaa KalPaa.

Joukkue on ihan ok. Kärki hieman kapea, mutta kokonaisuutena ihan asiallinen. Playoffit voi pistää huoletta tavoitteeksi. Positiivisuuden kautta lähtisin tätä viemään eikä heti kaiveltas jotain paskaa tuulettimeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös