MM-kisat 2014 Valko-Venäjällä: Selostajat ja mediatoiminta

  • 97 936
  • 331
Tila
Viestiketju on suljettu.

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Välillä kehujakin Maikkarin suuntaan. Lauantaina molemmat semifinaalit näkyy suorina lähetyksinä ilmaiskanavalla. Sama homma sunnuntain mitalipelien osalta. En muista oliko näin myös viime vuonna ja 2012, mutta silti kehut tästä. Olin ihan varma, että vain Suomen pelit näkyisi.


Eikö tuo ole joku lakisääteinen juttu, että välierät ja finaalit pitää näkyä ilmaiskanavilla suomen pelien lisäksi?

Jos maikkari saisi itse päättää, niin tottakai kaikki pelit tulisi maksukanavilta. Silloin ehkä saisivatkin rahallisesti kannattavan määrän tilaajia paketilleen. Nythän he tekevät helvetisti persnettoa sillä kun joutuvat jokatapauksessa näyttämään suomalaisia kiinnostavimmat pelit ilmaiskanavilta. Pieni marginaaliryhmä ostaa tuon maksupaketin johon on sisällöllisesti panostettu maltaita.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi kiinnostaa vähän muutkin lajit kuin jääkiekko niin voi huoletta maksaa noista (kaikista) urheilukanavista ympäri vuoden.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Ei Maikkari, eikä mikään muukaan kanava, mitään ilmaiseksi lähetä. Maksumiehiä ovat kanavapakettitilaajat, mainostajat ja YLE'n tapuksessa YLE-veron maksajat.

Luulenpa, että Maikkarille Suomen matsien pakollinen 'ilmainen' näyttäminen on bisnes. Mainostajilta saa hyvät rahat ohjelmaan, jota katsoo yli miljoona ihmistä. Voittaa jopa Salkkarit.
 

Tuamas

Jäsen
Mertarannasta on vanhemmiten tullut vielä pahempi puusilmä, vielä rasittavampi inisijä, entistä raivostuttavampi epäonnenmanaaja sekä paljon aikaisempaa kuivempi vanha ukko.
 

JKyykka

Jäsen
Mertarannasta on vanhemmiten tullut vielä pahempi puusilmä, vielä rasittavampi inisijä, entistä raivostuttavampi epäonnenmanaaja sekä paljon aikaisempaa kuivempi vanha ukko.
Itse olen yleensä kuulunut Mertarannan puolustelijoihin, mutta eilinen oli kyllä totaalinen rimanalitus. En muista, että Mertsi olisi koskaan ollut noin rasittava ja puusilmäinen. Suomen ei olisi Anteron mukaan pitänyt tehdä mitään muuta kuin laukoa vaikka paikka olisi ollut kuinka surkea. Kaikki muu oli vaarallista.
 

lihaani

Jäsen
Mertarannasta on vanhemmiten tullut vielä pahempi puusilmä, vielä rasittavampi inisijä, entistä raivostuttavampi epäonnenmanaaja sekä paljon aikaisempaa kuivempi vanha ukko.

Muistaakseni olen lukenut vastaavia tekstejä Jatkoajassa jo vuonna 2001.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Mertarannasta on vanhemmiten tullut vielä pahempi puusilmä, vielä rasittavampi inisijä, entistä raivostuttavampi epäonnenmanaaja sekä paljon aikaisempaa kuivempi vanha ukko.

Vahva sama. Toisessa erässä tuli niin vahvasti Eero Tauru mieleen, että oli pakko pistää telkkari mutelle, kunnes muistin, että ruotsinkielinenkin selostus on tarjolla.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eikö tuo ole joku lakisääteinen juttu, että välierät ja finaalit pitää näkyä ilmaiskanavilla suomen pelien lisäksi?

Minä olen ymmärtänyt lakipykälät niin, että se välierä ja finaali tai pronssipeli missä Suomi pelaa, pitää näyttää ilmaiskanavalla. Tämän takia yllätyin, kun ohjelmatiedoissa oli kaikki viikonlopun neljä ottelua ilmaiskanavalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä olen ymmärtänyt lakipykälät niin, että se välierä ja finaali tai pronssipeli missä Suomi pelaa, pitää näyttää ilmaiskanavalla. Tämän takia yllätyin, kun ohjelmatiedoissa oli kaikki viikonlopun neljä ottelua ilmaiskanavalla.

Olet ymmärtänyt väärin, eli puolivälieristä pitää näyttää Suomen ottelu, välieristä eteenpäin kaikki ottelut. Mielellään varmaan siirtäisivät nämäkin "ylimääräiset" ottelut maksukanavahelvettiin, mutta ei onneksi onnistu.

Toki kanavien ohjelmakartatkin pitää sen verran aikaisemmin laatia, että olisi hankalaa vaihdella ohjelmistoa jos/kun ei tiedä mihin kellonaikaan Suomi pelaa minkäkin pelinsä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Onko siitä Saukkosen sekoamisesta jotain pätkää nähtävissä, jolle seurantaketjussa naureskeltiin kolmannen erän lopulla?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hyvin Saukkonen veti Tshekki-pelin, turhaan häntäkin aina parjataan. Jos on liian jäykkää, niin parjataan - jos mennään tunteella ja lauletaan "Taivas lyö tulta" spontaanisti, niin sittenkin parjataan.

Selkäänpuukottajaprikaati nyt ei otteluseurantaketjussa muuta enää keksinytkään parjattavaa kuin Saukkosen, kun Suomi otti hallitun voiton kypsällä peliesityksellä eikä nollapeliä voinut enempää mollata (paitsi mainitsemalla, että Suomi hävisi Latvialle alkulohkossa).
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Kyllähän näissä kisoissa on osoittautunut, että selostajalla ei ole ollut varsinaisesti mitään väliä. Mertsi on kyllä snadisti parempi selostaja, mutta ei ole sen ihmeemmin haitannut kuunnella Saukkosen selostusta. Mertaranta on tosiaan parhaat päivänsä jo selostanut, joten mikään suuri menetys ei ole ollut, että Mertaranta ei joka peliä selosta. Vaihtelu Saukkosen ja Mertarannan välillä on ollut ihan mukavaa.
 

Tertsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko siitä Saukkosen sekoamisesta jotain pätkää nähtävissä, jolle seurantaketjussa naureskeltiin kolmannen erän lopulla?
Tällainen huumoriversio löytyy. Mutta mitä selostukseen tulee, niin ei se nyt niin huono ollut tällä kertaa. Itse asiassa kun vertasin striimin kautta Mertsiin, niin paikoittain jopa parempi.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mertsikin syttyy ilmiselvästi aina kun nippukin ja mitalit häämöttää... ihan laadullisestikin (huumori & "miten ne tilanteet oikeasti meni" -osastolla). Tätä se on aina ollut, eikä muutenkaan vielä muteen tai kuulosuojaimiin nöyrrytty.

Joita olis perkele tarvittu niin monessa yhteydessä jo silloin kun ei Anzoista tietoakaan.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvin Saukkonen veti Tshekki-pelin, turhaan häntäkin aina parjataan. Jos on liian jäykkää, niin parjataan - jos mennään tunteella ja lauletaan "Taivas lyö tulta" spontaanisti, niin sittenkin parjataan.

Eri mieltä pitää valitettavasti olla. Saukkosellahan on näissä peleissä aivan uskomaton putkinäkö, ei huomata siirrettyjä rangaistuksia eikä oikein mitään muutakaan.

Tuosta spontaanista olen eri mieltä, ei nuo Saukkosen ulinat ja innostumiset ole koskaan spontaaneilta kuullostaneet. Aina tulee mieleen, että korottaa ääntää sen takia, kun tässä kohtaa selostusta "pitäisi" niin tehdä.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eri mieltä pitää valitettavasti olla. Saukkosellahan on näissä peleissä aivan uskomaton putkinäkö, ei huomata siirrettyjä rangaistuksia eikä oikein mitään muutakaan.

Tuosta spontaanista olen eri mieltä, ei nuo Saukkosen ulinat ja innostumiset ole koskaan spontaaneilta kuullostaneet. Aina tulee mieleen, että korottaa ääntää sen takia, kun tässä kohtaa selostusta "pitäisi" niin tehdä.

Tosiaan, sentään nää Tiilikaiset, Kukkoset, Salmet ja Mertsit selostaa rehellisesti tunteella. Varmaan se monia vituttaakin, nimenomaan näitä vähemmän isänmaallisia tahoja.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tero Lehterä on itse asiassa helvetin rasittava asiantuntija. En tiedä vetääkö hän jotain roolia vai onko normaalistikin noin ärsyttävä janari.
 
Tero Lehterä on itse asiassa helvetin rasittava asiantuntija. En tiedä vetääkö hän jotain roolia vai onko normaalistikin noin ärsyttävä janari.

Samaa mieltä. ToDElla RAsittava inTOnaatio ja ihme ilveilyä. Hiukkasen näsäviisas kuva tulee.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tero Lehterä on itse asiassa helvetin rasittava asiantuntija. En tiedä vetääkö hän jotain roolia vai onko normaalistikin noin ärsyttävä janari.

Tuntuu kopioineen retoriikan, intonaation ja yleisen esiintymisen Petri !atikaiselta. Se kuulosti ihan samalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös