Hajusteesi

  • 25 648
  • 174

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Käytössä tällä hetkellä Polon Double Black ja Escadan Moon Sparkle for men. Lisäksi pari Nivean dödöä ja tuoksuton partavoide.
 

Fordél

Jäsen
Hyvä ketjuhan se on tämäkin ja oli lohdullista lukea muutamat homokommentitkin aiheesta, joten maailma on siis edelleen paikallaan.

Sitten itse aiheeseen niin tottakai sitä käyttää hajusteita, mutta ei tietty ihan joka päivä. Itse asiassa nyt on käyttö rajoittunut lähinnä siihen kun on naisen kanssa tekemisissä:) Muuten mennään vaan dödöt kainalossa, jotka ovat tällä hetkellä merkkiä Kenzo ja YSL:n Opium, joista jälkimmäinen on muuten ihan liian voimakkaan tuoksuinen mun makuun, mutta kun tuli ostettua niin pakko käyttää. Perus Lumenen dödöt on muuten helkkarin hyviä nekin.

Oman tuoksun löytäminen ei oo muuten ihan helppoa, mutta kaksi tuoksua on noussu ylitse muiden: Escadan Sentiment ja Emporion Armanin White. Ensimmäistä ei tunnu oikein saavan enää mistään (lue tax freet), joten siirryin takaisin Whiteen ja sillä mennään. Jotenkin se vaan sopii meikäläiselle ja on mun tyylinen kaikin puolin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Tällä hetkellä:

-Hugo Boss Boss Bottle

-Hugo Boss XY

-Hugo Boss Boss Deodorantti

sit löytyy jotain halvempia/matkatuliaisia jotka ei ihan kympillä toimi =)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Omat käytössä olevat suosikit:

Christian Dior Higher Energy EDT
Puma Jamaica 2 EDT
L'au Par Kenzo stick deodorant
Carl Lagerfeldt Classic stick deodorant

Kaivetaanpa tällainenkin ketju Jatkojan syövereistä. Varmasti pukki toi hajuja, muutenkin kun vanhan viinan voimalla.

Parissa vuodessa on kaappi täydentynyt seuraavilla :

-Kenzo Tokyo EDT
-Diesel Fuel For Life EDT
-Thierry Mugler Angel Men EDT
-DKNY Be Delicious EDT
-Calvin Klein Crave EDT

Dödöistä käytössä edelleen L'au Par Kenzo, Puma Jamaica, jotka ovat mukavan raikkaita ja Lagerfeldt sitten kovan päivän iltoihin. Yhdellä kaverilta löytyy tuo Lagerfeldtin EDT ja se on kyllä niin stydiä kamaa, ettei sille oikein löydy käyttöä kuin vanhan viinan hajun peittämiseen.

Ylivoimaisesti eniten positiivista palautetta on tullut tuosta Angel Menista. Tosin sitä kannattaa suihkutella jo hyvissä ajoissa ennen radalle lähtöä, sillä sekin on melko voimakasta tavaraa. Välttämättä ei sovi päiväkäyttöön.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onpas mulla ollut pahoja hajuja joskus. Nyt sentään haistaan miehekkäästi Burberry Beatille. Ja joskus CK Freelle.
 

julle-jr

Jäsen
EDT:nä on jo vuosia ollut Calvin Klein Escape. Dödönä Gantin Adventure on hyvä. Muitakin sekalaisia kylpyhuoneen kaapista löytyy, mutta noista jompaa kumpaa tulee käytettyä oikeastaan aina. EDT:n kanssa käytän jotain mietotuoksuista dödä, mitä nyt sattuu olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
As Salaam Aleikum!

Olen viime aikoina ryhtynyt käyttämään erityisesti muslimien suosimia itämaisia hajusteita. Noissa ei käytetä lainkaan alkoholia. Itse tykkään noista kovasti, ja olen alkanut vähitellen siirtyä pois tavanomaisista taxfree-tuotteista. Myös vaimo tykkää ja se onkin poikkeuksellista. Hän ei jostakin syystä ole vuosiin sietänyt minkäänlaisia miesten eikä oikein naistenkaan hajusteita samassa huonetilassa.

Viime talven Arabian reissulta tarttui mukaan seuraavia tuotteita:

* Amouage Memoir
* Amouage Epic Man
* Arabian Oud Woody
* Arabian Oud Durrat Al-Arabia Men

Noista on vaikeaa nimetä ehdotonta suosikkia. Osa Arabian Oudin tuotteista on brandin omassa eurooppalaisessa nettikaupassa ihan järjellisissä hinnoissa, mutta Amouage on sikakallis merkki missä tahansa. Ostin 100 ml Amouage Memoirin Dubain lentokentän duty freesta ja vastaavan Epic Manin Omanin puolelta, hinta molemmissa noin 170 euroa. Arabian Oudin tuotteet olivat selkeästi edullisempia, mutta valmistajalla on myös joitakin todella arvokkaita tuotteita. Arabian Oud on myös tunnettu burnerissa poltettavista aromaattisista puulaaduista, joista myös käsite Oud on peräisin.

Jos haluaa käyttää erittäin korkealaatuisia hajusteita joita ei näillä seuduin juuri muilla kohtaa, niin nuo arabialaiset ovat mainio vaihtoehto. Luulen että täydennän, insha Allah, jatkossa valikoimaani uusilla arabituoksuilla jatkossa, sen verran vahvasti olen oppinut noihin.

Lisätietoja tuotteista valmistajien sivuilta:

* Amouage (UK-sivusto, sisältää nettikaupan, brandi on omanilainen)
* Arabian Oud (UK-nettikauppa, hyvin tuotetietoa, brandi on saudi-arabialainen)

Mäss-Sälääm!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kainaloihin Axen jotakin Anti-perspirantti stickiä ja sitten hajuvetenä toimii Hugo Boss tai sitten Puma!
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Kainaloihin perus Nivea on ihan ykkönen meikäläisellä. Sitten löytyy kaapista Hugo by Hugo Boss, Channelin Allure Homme Sport ja Dolce & Gabbana by Dolce & Gabbana
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
...vieläkö jostain löytäisi Bossin Elements of Aqua -dödöä ja muita saman merkkisiä hajusteita? Varmaan viisi vuotta olen käyttänyt noita ns. paremmissa tilaisuuksissa, koska haju on mukava, mieto, mutta kuitenkin riittävän peittävä (hielle, ei valkosipulille). Pariin vuoteen en enää ole Jyväskylästä dödöä löytänyt, mutta laivalta sain vielä vuosi sitten ostettua.

Nyt alkaa viimeisetkin olla kopisteltu, kohta haisee hiki!
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Tällä hetkellä suosikkina on Ralph Laurenin uusi Polo sarja. Tuoksut on numeroitu 1:stä 4:n ja suosikkini ovat tuoksut numero 1 ja 4. Molemmista löytyy myös dödöt kaapistani.

Toimii.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Bvlgari Aqua Marine on nykyinen suosikkituoksu, ollut sitä jo parin vuoden ajan. Kevyt ja raikas tuoksu joka sopii niin arkeen kuin juhlaan, kesään kuin talveen. Edellinen suosikki oli Escadan Magnetism, joka on pykälän verran raskaampi ja mausteisempi tuoksu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiinnostaa muiden tuoksut ihan hirveästi, mutta silti koen tarvetta kertoa, että omani on Carolina Herrera 212 Sexy men ja se valkoinen bossin pallo.

Dödönä tuo 212 on myös ykkönen, koska se jostain syystä toimii antiperspiranttina paremmin kuin muut vastaavat tai oikeatkaan dödöt.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kainaloon Nivea Dry tai Dermosilin joku miesdödö. Mietoja, eivät ärsytä.

Hajuvesistä parhaita ovat olleet ehkä Bossin Elements: Aqua ja juuri loppumassa oleva Davidoffin Cool Water. Kaapista löytyy ck one, Boss Bottled ja Pure, L'Eau Par Kenzo. One ei oikein iske, Kenzosta ei vaimo tykkää, Pure on ihan jees. Cool Wateria voisin jopa harkita ostavani uudelleen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eau de hiki + wunderbaum on mun valinta. Vain "alojen liikkeestä".

No okei. Tällä hetkellä hajusteena vaan joku perus Axen/Playboyn deodorantti. Jälkimmäistä tuotemerkkiä käyttäessä yleensä Las Vegas.
 

YellowBear

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itselläni noita löytyy hieman enemmän. Dödönä Acqua Di Gio, Puman Sync ja Axe Twist. Hajuvesiä on Guessin Man, Calvin Kleinin Free, One, Eternity, Obsession, Summer ja Euphoria. Lisäksi Sync myös hajuvetenä
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Dermosil-deodoranttia tulee käytettyä. Se ei tuoksu liikaa niin pystyy olemaan itsensä kanssa. Jotakin partavettäkin oli, mutta hukkasin senkin kännispäissäni aikoja sitten ja sen jälkeen ei ole tullut mitään hankittua.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä ostan miehelleni hajusteet, koska minä sitä joudun haistelemaan. Ennenmuinoin oli AXE Africa ylivoimainen suosikki, sen seuraajaksi olen löytänyt AXE Anarchyn. Huonoimmat AXEt on Apollo, Clik ja se suklaahaju. Pihistin ne ja vein isälleni saunakamarin kaappiin.

Tuoksu on Opportune for men, maailman paras ja turvallisin. Siihen vielä nahkatakin, viileän kesäyön ja vieno oluen tuoksu. S-s-s-sukat pyörii jaloissa.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Osaisikohan joku kertoa minkä aftershavin hallitseva tuoksu on santeli? Muutaman kerran bongannut esim. duunissa, eikä ollenkaan paha. Tuota voisin jopa itselleni hankkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös