HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 761
  • 3 548

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse sanoisin adios Tepolle, Nyqvistille, Foballe ja Salmelle. Ei noilla vaan ole potentiaalia (samaan nippuun pistäisin hyökkäyksestä Nyholmin ja Paratsenkin). Mäkelä ehdottomasti jatkoon, kaveri on puutteistaan huolimatta tuulahdus Good Old HIFKta. Fernholm on aiemmin osoittanut kykynsä, nyt on kieltämättä menossa huonompi jakso, mutta antaisin ehdottomasti jatkoa. DeSantiksen suhteen on vähän hiinähiinä. Kaveri edustaa kuolevaa lajia, eli kiekollista pakkia, ja on sen takia vahvoilla. Tosin hän on omassa päässä tasoa Lasse Korhosen pikkubroidi.

Mun mielestä Teppo on parantanut peliään paljon kahdessa viimeisessä ottelussa. Johtuuko sitten ramin lähdöstä vai ei. Jokereita ja Kalpaa vastaan oli todella hyvällä jalalla liikkeellä. Varsinkin Kalpaa vastaan oli pelin loppupuoliskon ehkä HIFK:n paras pakki. Ehdottomasti jatkoon huomioiden nuorukaisen palkan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuukka on piristävä tuulahdus faxiajoilta! Kai siellä nyt saatana voi olla yksi yli 75-kiloinenkin seassa? Ilman muuta jatko. Kääpiöistä antaisin kunnon tilaisuuden Harille. Siinä sällissä on jotain, mistä ei voi olla diggaamatta! Hyvät kädet ja pelisilmä. Kokoa Unkarin ihmeellä on noin 5kg yli syntymäpainonsa ja hänhän syntyi Budapestin pienimpänä keskosena kautta aikojen. Vähän väliä ilkeät vastustajat lanaavat hänellä jäätä. Mutta Hari ei mussuta, eikä valita, vaan nousee jojon tavoin pystyyn jatkamaan taistelua. Eero Pörrövuorelle kiitos näkemiin, eräs HIFK:n kalleimmista pelaajista. Ja tosiaan, jos maali siirrettäisiin kulmaan, Eero pörräisi keskellä.

Tämä kausi on mennyt enemmän tai vähemmän Ruutu-palvelun parissa. Ei Jarkon kyykkäyspalvelun, vaan Nelosen Ruudun kautta olen matsit pääasiassa katsonut. Näin vanha sotaratsu ei jaksa hallille, jos ei ole tiedossa edes jonkunlaista viihde-elementtiä. Haluan nähdä vähintään viisi (5 kpl) pommeja per matsi ja ei mua hirveästi haittaa, että niitä tulee myös vastustajalta. Tiistain matsissa HIFK t-a-k-l-a-s-i upeasti muutaman kerran! Olisiko liikaa pyydetty, että ensi kauden joukkueessa olisi a) riittävästi fyysisen pelin taitavia pelaajia ja b) pelisysteemi, joka ei kaihda kontakteja? Silloin sitä taas jaksaa käydä livenäkin katsomassa tätä meidän alkoholistifaijaa.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
sisäpiirihuhuja vol. 77.

Kohtuullisesti aiemmin osunut tietolähde höpisi seuraavaa: Wärn ei tule. Palailee asiaan sitten kun Nybari on lähtenyt vittuun IFK:sta. Suuntana MadMaxilla ulkomaat. Kovan tarjouksen oli kuulemma IFK tehnyt, mutta ei maistu.

Eronen narreista taas tulossa ja se sopisi mulle helvetin hyvin. Söde ja Eronen on molemmat huipputaitavia tähän liigaan.

Katellaan sitten keväämmällä miten nämä osui. Mahikset lienee 50/50...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse sanoisin adios Tepolle, Nyqvistille, Foballe ja Salmelle. Ei noilla vaan ole potentiaalia (samaan nippuun pistäisin hyökkäyksestä Nyholmin ja Paratsenkin).

Onko Bobby palannut jotenkin huomaamattomasti Stadiin, vai kuka tää hyökkääjä nimeltä Nyholm oikein on? Vai tarkoitatko kenties Nykoppia? Mä antaisin jätkän jatkaa ensinnäkin siitä syystä, että on sentteri. Vai onko kaiffari näyttänyt Stigulle sentteriä?

Teppo teki muhun vaikutuksen lauantain TV-pelissä ja tiistain KalPa-konttauksessakin osoitti huomattavaa pelirohkeutta. Tänään sai Metro FM:llä matsia kommentoineelta Hakilta erityiskehut, kun pisti viimeisellä minuutilla sellaisen määrämittaisen vippauksen vastustajan päätyyn eli "nänniin osuneen heiton". Kundi tainnut tsiigata curlingia olympiatauolla?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Teppo on parantanut peliään paljon kahdessa viimeisessä ottelussa. Johtuuko sitten ramin lähdöstä vai ei. Jokereita ja Kalpaa vastaan oli todella hyvällä jalalla liikkeellä. Varsinkin Kalpaa vastaan oli pelin loppupuoliskon ehkä HIFK:n paras pakki. Ehdottomasti jatkoon huomioiden nuorukaisen palkan.

Sama. Luulen että veli Stig on ollut seitinohuessa kirjoittaessaan Tepon ulostusta. Eli kakkaa koko juttu. Salmi voi kyllä vaihtaa vaikka landelle. Ei ole kehitystä tullut tarvittavasti. Nyqvist pitäisi vielä kattoa yhden kauden verran. Tepossa on silti eniten potentiaalia.

En voi käsittää miksei Tuukka kelpaa joillekin. Mieshän on todellinen häivähdys good old HIFK:ta. Ja ennenkuin joku näsäviisas keksii kuitata tähän jotain nasevaa niin muistutan katsomaan millainen pakisto esim. Tapparalla on ja oli viimekaudella. Muistelkaa Jypin menestysaikaa.

Lihaa pitää olla pakistossa. Itken katkerasti edelleen koska Kanki päästettiin pois. Mäkelää ei saa sössiä muualle. Kuvitelkaa nyt(huhut mukana): Söde, Eronen, Gysbers(se ipan mikälie) ja Mäkelä. Kyllä tollaselle rungolle on hyvä perustaa peliä. Vielä Jokela ja Fernholm mukaan niin homma olisi valmis.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Pakarisen kanssa diili ensi kaudesta, onhan? Tekee maaleja ja jakelee niitä ainoita taklauksia jotka peleistä jää mieleen.
 
Good ol' IFK ehdottomasti takaisin pakiston ja alempien hyökkäyskenttien osalta. Jos ja kun top-6 hyökkääjien joukossa ensi kaudella on Puustinen, Elkins ja Pakarinen, on Good ol' kiekkoa tiedossa ylempien hyökkäysketjujen osalta. Pelkällä ryskeellä ei tietenkään menestytä. Onneksi porukasta löytyy Hárin ja Ramstedtin kaltaisia taitureita, joten puhdasta yksilötaitoa ja pelisilmääkin löytyy ykkös-ja kakkosketjuista. Mikäli mies vaan itse jaksaa ja haluaa, Villen jatko on itsestäänselvyys. Alempiin ketjuihin sitten luisteluvoimaa, kokoa, kusipäisyyttä ja asennetta. Mika Partanen edustaa itselleni tuota pelaajatyyppiä parhaimmillaan. Muita bottom-6 hyökkääjiä nyky porukasta ovat mielestäni Nykopp, Ikonen ja Kuparinen. Talajan asennetta ihailen, mutta IFK:ssa ei tällä kertaa natsannut. Herran lienee fiksuinta lähteä etsimään uutta nostetta uralleen vaikkapa Espoosta. Lupaan kuitenkin taputtaa jatkossakin Roopen heittäytymisille, repimisille ja raastamisille Nordiksella, oli paita herran päällä mikä tahansa. Somervuori, Luttinen, Thang ja varauksin Leinonen pihalle. Hyökkäys olisi jotakuinkin:

"Keränen"/Peltonen - Elkins - Puustinen
Hári - Ramstedt - Pakarinen
Partanen - Kuparinen - Ikonen
"A. Tyrväinen" - Nykopp - "Vauhkonen"/Leinonen.
+ Piiparinen, xxx, xxx & xxx

Jos Peltonen ei jatka niin ykköseen taitoa ja pelisilmää. Unelma olisi Ilveksen Keränen, mutta lienee liian kallis mies IFK:lle. Nelosen laidalle sitten ilkeä ja kusipäinen pommikone x2. Esimerkkeinä vaikkapa Antti Tyrväinen ja Olavi Vauhkonen. Nimiä tärkeämpää tässä kohtaa on kuitenkin tuo pelaajatyyppi. IFK:n nelosketjun pitää ensi kaudella olla liigan paras ja v-mäisin.

Puolustukseen ensi kaudella ehdottomasti kokoa, ilkeyttä ja vielä kerran ilkeyttä. Söden jatkon myötä kiekollista taitoa pakistosta löytyy jo 1,5 kiekollisen pakin edestä. Siihen rinnalle vielä toinen kiekollisen roolin pakki ja sen jälkeen voidaan keskittyä helppoon ykkössyöttöön ja maalinedustan putsaamiseen. Aiemmin oli vahvoja huhuja Erosen liikkumisesta tännepäin, kelpaisi toki minulle. Ehkä mielummin kuitenkin ottaisin HPK:n Schiran tai Ilveksen Gysbersin, nimenomaan em. järjestyksessä. Mäkelälle ehdottomasti jatko. Kundi antaa helpon ykkössyötön ja putsaa oman maalinedustan varmasti. Vastustajan lentelyihin suhteutettuna Tuukka istuu lisäksti todella vähän jäähyllä. Jokelalle, Tepolle, Tarkkaselle ja Nyqvistille jatkot. Kaksi viimeksimainittua lähtökohtaisesti rotaatioroolissa. DeSantis on toki parantanut peliään, mutta ei vieläkään ole esittänyt riittäviä otteita, että saisi jatkaa Stadissa ensi kaudella. Myös Fernholm on ollut pettymys, omissa ihmeellisiä virheitä ja kaikki yli kolme metriä pitkät syötöt menevät helvetisti ohi. Eklund on ollut yksi huonoimpia hankintoja sen reilu 20 vuoden aikana mitä itse olen IFK:ta kannattanut ja seurannut. Salmelle en löydä järkevää roolia joukkueesta, joten herra saa lähteä hakemaan uutta nostetta uralleen maaseudulta. Pakisto voisi näyttää siten jotakuinkin seuraavalta:

Söderholm - Jokela
Järvinen/Melart/Marttinen - Eronen/Schira/Gysbers
Kankaanperä/Palmroth/Generous - Mäkelä
+ Teppo, Tarkkanen & Nyqvist

Mäkelän pakkipariksi "Kanki" tai parhaassa tapauksessa Kanki. Koska Kankaanperän paluu ensi kaudeksi on epätodennäköistä suuntaisin itse katseeni Markus Palmrothin tai Matt Generousin suuntaan. Kakkospariin sitten Erosen/Schiran/Gysbersin pakkipariksi joku kolmikosta Joonas Järvinen, Ilari Melart tai Jyri Marttinen. Marttisella toki sopimus ensi kaudeksi Ässiin, mutta ainahan sitä voi yrittää ostaa pois. Kukaan viimeksimainitusta kolmikosta tuskin on kovin realistinen ensi kaudelle, mutta saahan sitä haaveilla.

Maalissa sitten Husso ja joku kokenut ja varma maalivahti joka suostuu pelaamaan "vain" 1/3-osan peleistä.

Nimilistaa tärkeämpää on lopulta se, että ensi kaudella joukkue saa ja uskaltaa räiskyä kaukalossa. Itse odotan ensi kaudelta kolmen T:n pelitapaa, eli taistelua, taklauksia ja tappeluita. Palataan siihen aikaan kun oltiin iso paha punainen.
 

Stigu

Jäsen
Itse odotan ensi kaudesta seuraavaa:

1. Dynamic 5-hallituksemme herää todellisuuteen ja tajuaa, että itse tuote (HIFK) voi edelleen huonosti, jopa huonommin kuin edellisen hallituksen aikana. Tämän seurauksena organisaatiossa tapahtuu muutoksia, jotka osoittavat että urheilupuoleen panostetaan ihan tosissaan. Toivon myös, että hallituksen fokus asioissa käännetään päälaelleen, ja jatkossa se on seuraava: 1) Urheilullinen menestys, 2)taloudellinen menestys 3) hallihanke.

2. Joukkue kootaan silmälläpitäen sitä, että mestaruus tulee Törmäsen kakkoskaudella 2015-2016. Ensi kaudella realistinen tavoite voi olla mitalipeleihin pääseminen.

3. Tämä (tuo yo kohta) merkitsee sitä, että kaikki turhakkeet, jotka ovat a) liian vanhoja ja luistelemassa kohti uransa auringonlaskua tai b) nuoria mutta eivät omaa tarpeeksi kehityspotentiaalia, potkitaan jengistä ulos. Sanalla sanoen, yli puolet jengistä. Ensi kauden jengi kootaan pääosin kahden vuoden soppareilla, jotta runko pysyyy kasassa seuraavalle kaudelle.

4. Good old IFK tulee takaisin muodossa tai toisessa. Itselleni riittää, jos esim. yksi viisikkomme on Riska-Liivik-Janne Lahti Tuukka-Kanki. Tuolla viisikolla ja kohtien 1-3 toteutumisella olen valmis harkitsemaan kausikortin ostamista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt on oikeasti oldtime -HIFK:n paluun paikka. Tässä on katsottu pari kautta putkeen joukkuetta, joka neppailee ja varoo jäähyjä - ja siinä sivussa pelaa paskaa lätkää. Jos neppailun maksimaalinen lopputulos on sääläripaikka, niin ottaisin mieluummin oldtime-jengin ja sijan 10. Olen vakavissani näitä kahta vaihtoehtoa vertaillessani. Neppailu ja häviävä jääkiekko on sietämätön yhdistelmä. Parasta olisi tietenkin vetää viihdyttävää & fyysistä lätkää ja siinä sivussa myös pärjätä helvetin hyvin. Tämähän onnistuu siten, että joukkue kootaan hyvin.

Oon käynyt katsomassa alle 10 himamatsia tällä kaudella. Tulen mielelläni takaisin Nordikselle, kun siellä viihtyy taas. Kun katsoo himasta tietsikalta, voi samalla vilkuilla telkkarista Aamusydämellä-ohjelmaa. Aamusydämellä-ohjelman erottaa HIFK:n matsista siitä, että kyseisessä ohjelmassa on enemmän sähinää, fyysisyyttä ja intohimoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kohtuullisesti aiemmin osunut tietolähde höpisi seuraavaa: Wärn ei tule. Palailee asiaan sitten kun Nybari on lähtenyt vittuun IFK:sta. Suuntana MadMaxilla ulkomaat. Kovan tarjouksen oli kuulemma IFK tehnyt, mutta ei maistu...

Mä oon kyllä siinä luulossa, että Wärn on tulossa IFK:hon. Tällaista viestiä sain ja hallilla siitä on puhuttu jo ihan faktana, ei huhuna enää. Noh, en istu Nordiksen officella enkä tunne Mallua henk.koht. joten en tietenkään 100-varmaksi uskalla siirtoa julistaa. Onko täällä joku joka voi?
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon kyllä siinä luulossa, että Wärn on tulossa IFK:hon. Tällaista viestiä sain ja hallilla siitä on puhuttu jo ihan faktana, ei huhuna enää. Noh, en istu Nordiksen officella enkä tunne Mallua henk.koht. joten en tietenkään 100-varmaksi uskalla siirtoa julistaa. Onko täällä joku joka voi?

Tämänsuuntaista minäkin olen kuullut ja jopa officen suunnalta. Tästä on kyllä jo useampi viikko, joten voi olla että siellä oli vasta kädenväännöt käynnissä. Mallu olisi vaan niin loistava palanen ensi kauden HIFK:hon. En kyllä keksi yhtään syytä miksi Wärn ei tulisi nybarin takia. Jos kerran palkkatarjouskin on ollut mallia mottipäinen. Ei kai nybarin kanssa muuten tarvitse saunoa, ryypätä tms.?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
jos ja kun tuossa Eronen-huhussa on perää, niin kertokaa tällaiselle vähemmän asian taustoista tietävälle:

miksi vitussa Jokerit ei onnistunut Erosta pitämään vai onko peräti sellainen perseily, ettei hänelle ole Jokerien toimesta tarjottu kunnon diiliä??

Siis samanaikaisesti, kun Jokeri-ikoni Karalahtea maanitellaan jatkamaan uraansa ratapihalla?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jos ja kun tuossa Eronen-huhussa on perää, niin kertokaa tällaiselle vähemmän asian taustoista tietävälle:

miksi vitussa Jokerit ei onnistunut Erosta pitämään vai onko peräti sellainen perseily, ettei hänelle ole Jokerien toimesta tarjottu kunnon diiliä??

Siis samanaikaisesti, kun Jokeri-ikoni Karalahtea maanitellaan jatkamaan uraansa ratapihalla?

En omaa asiasta faktatietoa, mutta voisi kuvitella, ettei kaikkia pelaajia kiinnosta lähteä KHL:n reissaamaan kyseenalaisiin paikkoihin, varsinkaan nuorten pelaajien. Liksaa sieltä toki saa enemmän kuin Suomesta, mutta ei Jokereiden pelaajabudjetti nyt niin radikaalisti tule kasvamaan, että pelaajille voitaisiin maksella miljoonia. Se on taas eri juttu, että miksi valinta kohdistui HIFK:n, kun tie olisi voinut viedä vaikkapa Pohjois-Amerikkaan tai Sveitsiin, olettaen, että Eronen nyt siis tosiaan on sopimuksen HIFK:n kanssa solminut.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä millään usko, etteikö Teemu Eronen olisi ensi vuonna Ilmalan jengin mukana KHL:ssä. 23-vuotias, voimakkaita askeleita eteenpäin urallaan viime vuosina ottanut kiekollinen puolustaja. Käyttökelpoinen ylivoimalla ja vaikka ei nyt isokokoisin olekaan, hoitaa puolustusvelvollisuutensa mielestäni ihan hienosti. Jos olisin UTJ missä tahansa Euroopan maan pääliigassa, en epäröisi hetkeäkään tehdä sopimusta hänen kanssaan. Ja tuohon joukkoonhan kuuluu myös HIFK.

Ja edelleen sitä mieltä, että mitään Miikka Lahteja tai Filip Riskoja HIFK:hon ei kannata roudata. Sen sijaan viime aikoina vahvasti pelanneille Tepolle ja Nyqvistille tekisin pidemmät jatkosopimukset. Kehityskelpoisia ja kun miesten annetaan rauhassa ja hyvässä opastuksessa kasvaa vakaiksi liigapelaajiksi, ei tarvitse turhan usein etsiä puolustukseen täytettä ECHL-ja AHL-miehistä.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teemu Erosen huhuiluun sen verran, että Erosen tähtäin on NHL:ssä. KHL kuvio on sikäli hankala, ettei ole optimaalinen tasapainoiseen ja pitkäjänteiseen treenaamiseen varsinkaan Erosen ikäisellä kaverilla. Eronen tarvitsee vielä muutaman kauden alleen suurella vastuulla Euroopassa kehittyäkseen pelaajana. Jos on mieltynyt Helsinkiin, niin miksei HIFK. Tosin itse en usko ennen kuin näen.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse jatkaisin sekä Tepon että Nyqvistin sopimuksia, jollei ole jo jatkettu/voimassa ensi kaudelle. Kehityskelpoisia jannuja, omista junnuista on syytä pitää kiinni. Salmi on siinä ja siinä, ehkä Ramin ulostus vaikuttaa häneenkin positiivisesti, ehkä ottaisin tuomaan leveyttä leveyteen.
Sentteritilanne on aika haastava, meillä on nyt oikeastaan yksi perinteinen peliätekevä sena, eli Ramu. Corey ei mun mielestä ole ykkössena-osastoa, vaikka miehestä diggaankin, Ramun pitäisi nostaa tasoa napsu ylöspäin ollakseen selkeä ygönen. Kuprusta ei ota pirukaan selvää, pelaako se meillä ensi kautta edes? Yksi selkeä johtava sena tarvitaan+ 1-2 alemman kentän kaveria!
Laitureista Pörrövuori helvettiin, näin ilmeisesti onkin käymässä, Luttisen voisin pitää kohtuullisella summalla. Meille huhuttu Kantola kelpaisi kyllä, iso ja ei aivan kädetön kaveri ja ennenkaikkea fyysinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Gysbers olisi loistohankinta ja niin HIFK:n näköinen kaveri kuin olla ja saattaa. Ilkeä, fyysinen ja vittumainen right. Tämä mielipide perustuu (valitettavasti) vain muutamaan Ilveksen nähtyyn matsiin.

Kaveri tekee pääsääntöisesti aina oikeita ja tilaisuuden tullessa huikean nerokkaita kiekollisia ratkaisuita. Ja väliin tulee aivan kaameita koomailuita. Uran ppg on jotain 0,4 luokkaa ja junnuaikojen miinussaldo on kokemuksen karttuessa parantunut.

Väittäisin Simonin olevan totaalisen dominoiva pakki SM-liiga-tasolla ensi kaudella. Tästä kaverista (samoin kuin maikkel Keräsestä) olisin HIFK:n UTJ:nä maksamaan ns. mottipäisen summan kyllä.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerhon puolella pyörii epämääräinen huhu Somervuoren tulosta kerhoon ensi kaudeksi. Mitään kuulunut teidän leiristä?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerhon puolella pyörii epämääräinen huhu Somervuoren tulosta kerhoon ensi kaudeksi. Mitään kuulunut teidän leiristä?

Ei ole kuulunut mitään huhuja tuommoisesta ainakaan minun korvaani, mutta eihän tuo siirto yllättäisi. Eero ei ole kolmena edellisenä kautena sopinut HIFK:n joukkueeseen roolituksen osalta, sillä hänen kaltaisen pelaajan pelipaikan pitäisi löytyä 1.-2. ketjuista, mutta peliotteet eivät ole todellakaan vastanneet tuota olettamaa, jonka seurauksena hän on ollut enemmän tai vähemmän väliinputoaja HIFK:ssa. Ja on kuitenkin mainittava, että HIFK:n sekoiluilla on auttamatta ollut merkitystä Eeronkin peliotteisiin, joten ei ihan kaikkea skeidaa heitetä hänen niskaan. ''Vakaa liigapelaaja.''

Onnea matkaan Eerolla, mukava heppu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös