Pe 29.11.2013 Jokerit - HIFK

  • 38 781
  • 132

Gemondo

Jäsen
Jahas, viimeinen Turkin Jokerit vs. Savon IFK / Helsingin KOFF.

Mielenkiintoa laimentaa melkoisesti Ruudun pelikielto sekä Gilliesin katoaminen, historiaan peilaten pitäisi olla Jokereiden heiniä mutta IFK:n erikoistilanne-osaaminen aiheuttaa hieman harmaita hiuksia. Jos vain Jokerit pysyvät poissa jäähyltä on tuloksena selvä kotivoitto.

Linkki Jokerit.comiin jossa kaikkien Areenalla pelattujen paikallisten tilastot.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tänään se loppuu nimittäin runkosarjan paikallisderbyt Areenalla ja tämän päivän derby on kenties viimeinen kohtaaminen Areenalla koskaan. Siinä lähtökohdat illan otteluun. Tämän illan jälkeen emme siis rakkaat viholliset enää tapaa Areenalla. Tämä asia jos mikä herättänee tunteita myös katsomossa. Joku jää kaipaamaan näitä, joku kenties sanoo: "luojan kiitos nämä loppuu ja hyvästi Narrit tai Jullit jne, kuitenkin jokainen lätkää seuraava jää saletisti jollakin tavalla kaipaamaan näitä kohtaamisia.

-täysi tupa ja perjantai-ilta takaa sen, että kiimaa löytyy sekä katsomossa että kentällä edessä siis aivan huikea spektaakkeli
-Ruutu, Gillies poissa tarkoittaa sitä, että tänään itse peli on keskiössä, niin kuin pitääkin
-IFK pitkästä aikaa ennakkosuosikkina, mutta samalla kuitenkin nälkäisenä haastajana lähimenneisyyden tappioputken myötä mikä lupailee hyvää kiekkoiltaa
-Jokereilla on ollut ongelmia hyökkäyskaluston kanssa, mutta koska tämä peli sytyttää, niin mitään rosteri ongelmia oikeasti ole
-Koska en ole ennustaja niin en arvo lopputulosta, mutta tänään minulle riittää se, että nähdään reilu, intensiivinen ja huikea kamppailu stadin herruudesta, mutta tottakai jos tappio tulee niin rehellisesti sanottuna koko ensiviikko menee siitä toipumiseen
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos HIFK on mielestäsi oikeasti suosikki ottelussa, niin kannattaa lyödä koko omaisuus ja vähän päälle HIFK:n voitolle, sillä esim. veikkaus antaa HIFK:lle kertoimen 3.45, joka olisi siinä tapauksessa yksi vuoden kovimmista ylikertoimista.

En nyt vuoden kovimmista tiedä, mutta mielestäni ylikerrointa ja pienen summan tuohon pelasinkin. Koko omaisuuden lyömisessä nyt ei olisi vähäisintäkään älyä, vaikka kyseessä olisi vuosisadan ylikerroin.

Kokoonpanoja odotellaan jo malttamattomana, vaikka tuskin niissä kauheasti on muutoksia. Lähinnä kiinnostaa sijoittuuko Ikonen Peltosen ja Puustisen väliin, vai kuittaako Elkins tämän paikan itselleen. Villinä veikkauksena uskon Öfverströmin olevan tänään kokoonpanossa taklausvoimaa tuomassa.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Savolaisväännöt jatkuvat, tällä kertaa IFK:ta vastaan. Kuopiosta ei jäänyt mitään positiivista käteen, joten toivottavasti se ottelu kuitattiin nopeasti pois alta. Jokereilta voi odottaa tässä ottelussa oikeastaan mitä vaan, mutta jäähyilyn lopettaminen olisi hyvä alku. IFK:ta vastaan ei ole varaa kurittomuuteen.

IFK on näkemissäni otteluissa pelannut aika sekavan näköistä ja rikkonaista peliä, mutta voittoja on kuitenkin kertynyt hyvällä tahdilla ja omissa on kolissut harvakseltaan. Nyky-IFK muistuttaa hieman Jokereiden vuoden 2002 mestaruusjoukkuetta: peli ei ole kovin näyttävää tai viihdyttävää, mutta koko joukkueen puolustus toimii ja viimeisenä lukkona seisoo nuori junnulupaus. Raimon näköistä kiekkoa kaikin puolin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon vähän hämmentynyt. Minkä värisissä paidoissa Jokerit tänään pelaa?

Tää asia on mua hämmentänyt ennenkin, mutta nyt on ollut lööpeissä kuvaa jostain vihreästä paidasta. Normaalisti kuitenkin Jokerit taitaa pelata sinisissä? Muistan että vähän aikaa sitten oli kuvia kelta-punaisistakin Jokereista jossain pelissä, siis näistä samoista Espanjan väreistä joita Jokeri-faneilla jostain syystä on. Onks se sininen nyt sit ihan jo unohdettu? Aattelin että ehkä toi vihreä lisätään siihen kelta-punaiseen, tulis sit semmonen kiva liikennevalo-meininki.

Mutta nyt sitten uusin lusikka tähän jo valmiiksi sekavaan maalitynnyriin oli tää joku turkkilainen joka kommentoi että Jokerien värit, oranssi ja punainen, on samat kun hänen kannattamansa Galatasarayn värit. Onks ne kauankin sit ollu oranssipunaisia? Vai alkaako se tänään? Miks? Mikä se vihreä paita oikein oli, hylättiinkö se ajatus jo kehtoonsa?

Tästä vois vetää johtopäätöksen, että ainakin punasta niissä paidoissa todennäköisesti on, se kun on monessa aikasemmassakin yhdistelmässä pyöriny mukana. Mut toivottavasti niissä on sit jotain muutakin ettei mee ihan sekasin HIFK:n kaa, voisko niillä olla vaikka semmonen kunnon keskiaikaisten narrien ruutukuvio missä ois punasta, keltasta, sinistä, vihreetä ja oranssia kaikkia siellä? Ja Jokeri-logon vieressä yhtä iso Turkin lippu. Nimet selässä venäjäksi. Ois kansainvälistä ja historiallista, minä, me, noi ulkomaalaiset tuolla, historia, Jokerit. Mä voisin sit tänään kanssa liittyä joukkoon ja Loirin kanssa vedetään kaksiäänisesti "vittu".

Se on kai varmaa että ei ne nyt ainakaan niissä vihreä-violetti + hopeiset kypärät -tamineissa enää pyöri?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Se on kai varmaa että ei ne nyt ainakaan niissä vihreä-violetti + hopeiset kypärät -tamineissa enää pyöri?

Laittoi kyllä hymyilemään koko juttu, mutta tähän viimeiseen, että mahdollisesti joulukuussa Variksen paidan noston yhteydessä tämäkin nähdään.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
IFK tänään:

Arttu Luttinen - Corey Elkins - Eero Somervuori
Toni Söderholm - Mikko Jokela

Ville Peltonen - Thomas Nykopp - Juuso Puustinen
Daniel Fernholm - Oscar Eklund

Toni Leinonen - Iiro Pakarinen - Austin Block
Henrik Forsberg - Jason DeSantis

Roope Talaja - Jasse Ikonen - Janos Hari

Ville Husso
Antti Ore
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tuo HIFK:n kokoonpano päätä huimaa, mutta selkeästi tänään lähdetään nopeuden kautta voittamaan ottelua. Öfverström ja Partanen huilaa, kun Block ja Hari viilettävät kokoonpanossa. Paljon lepää Elkinsin, Puustisen ja Husson harteilla. Pakkiparitkin tutussa muodossaan, joista kaksi ensimmäistä hyviä, mutta kolmas aiheuttaa harmaita hiuksia. Pahoin pelkään Forsbergin ja DeSantiksen koomailevan Jokereille 1-2 maalia.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on kai varmaa että ei ne nyt ainakaan niissä vihreä-violetti + hopeiset kypärät -tamineissa enää pyöri?

On siellä ainakin yksi kultainen kypärä. On ilahduttavaa, että olet omaksunut näin syvällisesti Jokereiden värihistorian ja muunkin tekemisen.
 

Jindebyne

Jäsen
IFK tänään:

Arttu Luttinen - Corey Elkins - Eero Somervuori
Toni Söderholm - Mikko Jokela

Ville Peltonen - Thomas Nykopp - Juuso Puustinen
Daniel Fernholm - Oscar Eklund

Vähän pettynyt olen kokoonpanoon. Itse olisin laittanut ihan kylmästi ns. kaikki munat yhteen koriin, jossa Elkins tarjoilisi Puustiselle tontteja. Eihän tosta Nykoppista ole kuin rikkovan sentterin rooliin.

No Raimo näkee asian näin ja sillä mennään, toivottavasti ylivoima tuottaa sitten tulosta.

Viisumi on anottu ja eurot vaihdettu rupliksi, töiden jälkeen Steissiltä Pasilaan Allegron kyydissä. Kaikki on valmista viimeiseen näytökseen Areenalla.
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vähän pettynyt olen kokoonpanoon. Itse olisin laittanut ihan kylmästi ns. kaikki munat yhteen koriin, jossa Elkins tarjoilisi Puustiselle tontteja. Eihän tosta Nykoppista ole kuin rikkovan sentterin rooliin.

No Raimo näkee asian näin ja sillä mennään, toivottavasti ylivoima tuottaa sitten tulosta.

Viisumi on anottu ja eurot vaihdettu rupliksi, töiden jälkeen Steissiltä Pasilaan Allegron kyydissä. Kaikki on valmista viimeiseen näytökseen Areenalla.

Olen sinun kanssa eri mieltä. Nykopp sopii paremmin ylempiin ketjuihin, toivottavasti tänään itse kanssa tajuaa sen. Samat sanat Blockille, tämä on se ottelu jossa täytyy näyttää osaamisensa.
Toimivaa ei kannata rikkoa, ehkä siksi Elkins pelaa vielä Luttisen ja Somervuoren kanssa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vähän pettynyt olen kokoonpanoon.
- - -

Sama vika rahikaisella. Olisin laittanut sentterit järjestykseen Elkins-Pakarinen-Ikonen-Nykopp. Ikoselle vaan enemmän näytön paikkaa, mutta saattaa olla että eka peli on vähän sama kuin eka päivä uudessa työpaikassa itse kullakin. Ihmettelyksi menee.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FASlapsi taitaa joutua pettymään odotuksissaan, mitää aiheellista kuittia ei Gillesin hölmöilystä ole tulossa Peltosen suuntaan.

Jos ei pleijareissa kohdata, niin enää 3 paikallismatsia jäljellä. Oikeasti, kuka jää kaipaamaan aina niin analyyttisiä ja fiksuja Joneri-faneja ja tämäntyyppisiä kommentteja?

Todettakoon kuitenkin, että tunnen oikeassa elemässä monta ihan asiallista Jokeri-fania, joilla nyt vain jostain syystä sattuu olemaan tuo yksi iso handicappi. Mutta kun tämän palstan Jokeri-faneja seuraa, tai istuu Ilmalan hevoshallissa, niin suuri enemmistö tuntuu olevan sitä jengiä, joiden kanssa ei kyllä halua olla missään tekemisissä.
 

Jindebyne

Jäsen
Olen sinun kanssa eri mieltä. Nykopp sopii paremmin ylempiin ketjuihin, toivottavasti tänään itse kanssa tajuaa sen. Samat sanat Blockille, tämä on se ottelu jossa täytyy näyttää osaamisensa.
Toimivaa ei kannata rikkoa, ehkä siksi Elkins pelaa vielä Luttisen ja Somervuoren kanssa.

Mielelläni olen väärässä, mutta tähän asti en ole nähnyt Nykoppilta mitään sellaista, jolla sopisi odottaa tulosta ylemmissä kentissä. Kenties tänään sitten.

Blockista olen samaa mieltä; nyt on se näytön paikka ja jotenkin uskon, että tänään kaveri syttyy. Taistelee ja nahistelee, kentien iskee ekan byyrinsakin.


Sama vika rahikaisella. Olisin laittanut sentterit järjestykseen Elkins-Pakarinen-Ikonen-Nykopp. Ikoselle vaan enemmän näytön paikkaa, mutta saattaa olla että eka peli on vähän sama kuin eka päivä uudessa työpaikassa itse kullakin. Ihmettelyksi menee.

Täysin sama järjestys minulla edellyttäen, että Ikonen on hyvässä tikissä, muuten hänet voi jättää tuonne nelosen keskelle ja nostaa Nykoppin kolmoseen. No kuten sanottua nyt on Nykoppilla mahdollisuus sitten näyttää jotain mitä ei ole aiemmin nähty. Toivottavasti skulaa hyvin.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Jos ei pleijareissa kohdata, niin enää 3 paikallismatsia jäljellä. Oikeasti, kuka jää kaipaamaan aina niin analyyttisiä ja fiksuja Joneri-faneja ja tämäntyyppisiä kommentteja?

Todettakoon kuitenkin, että tunnen oikeassa elemässä monta ihan asiallista Jokeri-fania, joilla nyt vain jostain syystä sattuu olemaan tuo yksi iso handicappi. Mutta kun tämän palstan Jokeri-faneja seuraa, tai istuu Ilmalan hevoshallissa, niin suuri enemmistö tuntuu olevan sitä jengiä, joiden kanssa ei kyllä halua olla missään tekemisissä.

Ai sun mielestä Peltoselle pitäisi kostaa Gilliesin temppu vai? HIFK-fanit tekee sen taas aivan itse. Todennäkösesti luit tuon vaan väärin, etkä olekaan ihan niin idiootti, minkä kuvan itsestäsi annoit.

Tänään nysvätään maaliton tasapeli ja Jani Rita ratkaisee rankkareilla, saa ottaa talteen.
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Mielestäni noi IFK:n kentät on ihan ok, kun ottaa huomioon sentteri tilanteen. Elkins ehdottomasti Luttisen ja Somervuoren kanssa samassa kentässä, koska nämä kaksi pelaajaa on enemmän riipuvaisia Elkinsistä, kun Peltonen ja Puustinen. Luttinen&Somervuori oli ihan yössä ennen kuin Elkins tuli sentteriksi.

Puustinen on nyt niin kovassa lennossa, että tekee maaleja vaikka Nykopp häärii sentterinä.

Luotan että IFK klaaraa homman himaan yv:n turvin. Lopputulos 2-3.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Se on muuten Aimon päivä, joten tappiota ei tässäkään mielessä tänään saa/voi tulla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jokereiden kokoonpanokin on nyt julkaistu, poimittuna facebookista:

43 Nichlas Hardt – 86 Teuvo Teräväinen – 27 Ladislav Nagy
47 Janne Lahti – 22 Juhani Tyrväinen – 82 Henrik Koivisto
14 Tomi Mäki – 32 Riku Hahl – 28 Jani Rita
2 Jeremy Dehner – 55 Aleksi Rekonen – 18 Semir Ben-Amor

4 Ossi Väänänen – 33 Mikko Kousa
21 Teemu Eronen – 10 Jere Karalahti
7 Antti-Jussi Niemi – 63 Esa Lindell

35 Leland Irving AM
62 Miika Wiikman

Nagy siis menee Teräväisen ja Hardtin ketjuun. Janne Lahti taas joutuu "nauttimaan" Juhani Tyrväisen tarjoilusta sentterinä. Hahl palaa jälleen kokoonpanoon, saa nähdä kestääkö nivunen tällä kertaa koko pelin viimeksi se nivunen kesti reilun erän. Toivottavasti Riksa tällä kertaa oikeasti on kunnossa eikä hölmöillä peluutuksen kanssa toista kertaa peräkkäin saman miehen kohdalla. Mikseihän Hahl voi pelata tuossa Lahden ketjussa, Riksalla kun on noin miljoona kertaa enemmän pelisilmää ja käsiä kuin Juhani Tyrväisellä joka pitäisi olla koheltamassa korkeintaan 3.ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Jokerit tänään

Hardt-TT-Nagy
Lahti-J.Tyrväinen-Koivosto
Mäki-Hahl-Rita
Dehner-Rekonen-SBA

Väänänen-Kousa
Eronen-Karalahti
Lindell-Niemi

Irving
Wiikman

Edit: olinpas hidas.
 

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa, huhujen mukaisesti Hahl siis takaisin kokoonpanossa. Saas nähdä kauan äijä pysyy tänään kasassa ja mikä pelikunto oikeasti on. Toivottavasti tämä peluutus ei johdu siitä, että tämä peli on pakko voittaa ja isketään puolikuntoista porukkaa kehiin.

Vieläkin kyllä näyttää vähän surulliselta tuo kokoonpano ja erityisesti Niemi-Lindell pakkipari ei herätä mitään syvältä kumpuavaa luottamuksen tunnetta.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onpas taas kokoonpano... Riku Hahl pelaa todennäköisesti puolikuntoisena ja itse olisin laittanut toiseksi ketjuksi Lahti-Hahl-Koivisto ja kolmoseen Mäki-Julle-Rita.

Noh, veikkauksen kerroin on IFK:lle sen verta kova, että jos taas onnistuisi saamaan pari sataa joulurahaa.

Jokerit - HIFK 5-2; Nagy 3+1 tai sitten Jokerit - HIFK 2-4 Puustinen 3+0.

Tässä pelissä voi tapahtua ihan mitä vaan, ennakkosuosikkia ei ole jos tuomareita ei lasketa mukaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei HIFK voi ottaa näistä koko ajan nenään. Eikö se ole tavallaan Stadin derbyjen "luonnon laki" että puntit tuppaavat aina kuitenkin tasoittumaan. Veikkaan että tänään on IFK:n päivä. Niukasti.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Se olisi sitten kauden ensimmäinen paikanpäällä. Todella vaikea sanoa miten käy mutta vekataan nyt 4-3 VL. Saa nähdä miten Nagy suoriutuun avauksestaan narripaidassa. Toivottavasti Hahl ei pelaa risana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös