Ramzi Abid JYPiin

  • 170 384
  • 529

Nypsi

Jäsen
Mikä helvetin järki tässä nyt on? Roikottaa tuon kaliiberin kaveria katsomossa vain koska "liian hyvä 3-4 ketjuihin". Kannattaa muistaa, että Abidilla palkka juoksee aivan yhtä lujaa oli mies kokoonpanossa tai ei.

Ja kun joku ottaa sen myymisen kuitenkin puheeksi, niin miksei myydä Tuppuraista? Kaverilla on isompi palkka ja pelaa paskemmin kuin Abid. Ei sillä että olisin Allua ulostamassa, mutta ennemmin Allu kuin Abid näin kärjistäen.
Niin sille palkan juoksemiselle ei mahda mitään, mutta jos hän ei vahvista joukkuetta, niin miksi hänen pitäisi olla kokoonpanossa?
Tuppuraisen ja Abidin vertailu nyt on aivan naurettavaa, sokea kanakin näkee, että on vain ajan kysymys koska Tuppuraisella alkaa pistesaldo kasvamaan. Kärjistetysti voidaan sanoa, että Tuppurainen pystyy hankkimaan joka pelissä rangaistuslaukauksen, sen sijaan Abid ei pääse edes vastaaviin tilanteisiin, jossa häntä voitaisiin rikkoa.
 

Sleipner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mihin meinasit Ramzin myydä? Vai maksetaanko palkkaa loppukausi ja laitetaan mies vaikka Kanarialle lomailemaan?

Jos vähänkään jossain seurassa jossain päin maailmaa joku katselee Abidia samoilla laseilla, kun jotkut tähän ketjuun kirjoittajat, niin kyllä Abidille ottaja löytyy. Itse en kyllä tuollaisia laseja omista.

Hieman huvittaa nuo vertaukset Tuppuraiseen. Joku tietty vois laskea maalipaikat per pelattu minuutti, niin näkisi kumpi pääsee edes tonteille. Tuppuraisen kohdalla ajan kysymys, kun maaleja alkaa ropisemaan, Abidin kohdalla ei.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hieman huvittaa nuo vertaukset Tuppuraiseen. Joku tietty vois laskea maalipaikat per pelattu minuutti, niin näkisi kumpi pääsee edes tonteille. Tuppuraisen kohdalla ajan kysymys, kun maaleja alkaa ropisemaan, Abidin kohdalla ei.

Minä en taas ymmärrä mitä huvittavaa on vertailla kahta pelaajaa, jotka kummatkin on hommattu joukkueeseen venyttämään maaliverkkoja.
Tällä hetkellä kummallakin on 2 maalia ja Tuppurainen on vielä pelannut 8 peliä Abidia enemmän.
Ja en minä ymmärrä myöskään sitä mikä estää sen että Abidin kohdalla ei voisi alkaa maaliverkko venyä jos se 8 peliä enemmän pelanneen Tuppuraisen kohdalla on vaan ajan kysymys.
Etenkin kun Ramzi on minusta pitkän pelikieltonsa jälkeen pelannut yritteliäästi, luonut tekopaikkoja muille ja ollut myös puolustamassa monasti ensimmäisenä hyökkääjänä.

Ei Abidin tehot ole edelleenkään tilipussin luokkaa, mutta en minä ymmärrä myöskään sitä että jos joukkueessa on 13 liigatason hyökkääjää, miten meillä olisi varaa ulostaa Abid? Etenkin kun apuja sairastuvalta ei ole hetkeen tulossa.
Topi Nättinen tai Miika Roine sitten ykköseen jos Max Wärn loukkaa itsensä? Minä otan ennemmin Abidin siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Nypsi

Jäsen
Minä en taas ymmärrä mitä huvittavaa on vertailla kahta pelaajaa, jotka kummatkin on hommattu joukkueeseen venyttämään maaliverkkoja.
Tällä hetkellä kummallakin on 2 maalia ja Tuppurainen on vielä pelannut 8 peliä Abidia enemmän.
Ja en minä ymmärrä myöskään sitä mikä estää sen että Abidin kohdalla ei voisi alkaa maaliverkko venyä jos se 8 peliä enemmän pelanneen Tuppuraisen kohdalla on vaan ajan kysymys.
Etenkin kun Ramzi on minusta pitkän pelikieltonsa jälkeen pelannut yritteliäästi, luonut tekopaikkoja muille ja ollut myös puolustamassa monasti ensimmäisenä hyökkääjänä.
Tämä johtuu luultavasti siitä, että Tuppuraisella on jatkuvasti maalipaikkoja ja Abidilla ei. Joten onhan se paljon todennäköisempää että Tuppuraisen tehopisteet alkavat kasvamaan.
Ei Abidin tehot ole edelleenkään tilipussin luokkaa, mutta en minä ymmärrä myöskään sitä että jos joukkueessa on 13 liigatason hyökkääjää, miten meillä olisi varaa ulostaa Abid? Etenkin kun apuja sairastuvalta ei ole hetkeen tulossa.
Topi Nättinen tai Miika Roine sitten ykköseen jos Max Wärn loukkaa itsensä? Minä otan ennemmin Abidin siihen.
Jos Wärn loukkaantuisi, korvaaja löytyisi Luultavasti Nenosesta, Hubacekista tai Poukkulasta(olettaen että Abid ei olisi käytettävissä.) Korvaava pelaaja pitäisi löytyä silloin kolmos tai nelosketjuun. Mielestäni Poukkula, Nenonen ja Hubacek pystyvät pelaamaan tällä hetkellä kärkiketjuissakin, tai ainakin antamaan saman panoksen kuin Abid. Ei minulla mitään sitäkään vastaan ole, että Abidille annetaan vielä mahdollisuuksia kärkiketjuissa, mutta mielestäni häntä ei ainakaan pitäisi peluuttaa nelosketjussa vähällä peliajalla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tämä johtuu luultavasti siitä, että Tuppuraisella on jatkuvasti maalipaikkoja ja Abidilla ei. Joten onhan se paljon todennäköisempää että Tuppuraisen tehopisteet alkavat kasvamaan.

Tätä nyt on hoettu Tuppuraisen kohdalla varmaan kohta kuukauden verran, että kyllä se tästä lähtee. Paikkojahan mies kyllä kehittelee, mutta ratkaisut ovat kyllä tähän mennessä olleet kohtuullisen kevyitä.
Abidin palattua pelikiellosta kummallakin on 2 tehopistettä, mutta Tuppuraisen kohdalla on ajan kysymys koska pisteitä ropisee, Abid on turhake.
Suoraan sanottuna outoa logiikkaa.

TJos Wärn loukkaantuisi, korvaaja löytyisi Luultavasti Nenosesta, Hubacekista tai Poukkulasta(olettaen että Abid ei olisi käytettävissä.) Korvaava pelaaja pitäisi löytyä silloin kolmos tai nelosketjuun.

No kerro sitten, kenet laittaisit sinne kolmos tai nelosketjuun kun kerta olet sitä mieltä että Abid voidaan ulostaa? Ja JYP pystyy operoimaan kohti menestystä ilman liigatasoisia hyökkääjiä reservissä.
 

Nypsi

Jäsen
Tätä nyt on hoettu Tuppuraisen kohdalla varmaan kohta kuukauden verran, että kyllä se tästä lähtee. Paikkojahan mies kyllä kehittelee, mutta ratkaisut ovat kyllä tähän mennessä olleet kohtuullisen kevyitä.
Abidin palattua pelikiellosta kummallakin on 2 tehopistettä, mutta Tuppuraisen kohdalla on ajan kysymys koska pisteitä ropisee, Abid on turhake.
Suoraan sanottuna outoa logiikkaa.
Ei siinä minun mielestäni ole mitään outoa, että pelaaja joka pystyy luomaan paikkoja joka pelissä, todennäköisemmin saa enemmän tulosta aikaan kuin pelaaja, joka ei luo lähellekkään niin paljon paikkoja.
No kerro sitten, kenet laittaisit sinne kolmos tai nelosketjuun kun kerta olet sitä mieltä että Abid voidaan ulostaa? Ja JYP pystyy operoimaan kohti menestystä ilman liigatasoisia hyökkääjiä reservissä.
Niin, jos tilanne olisi nyt se, että Abid ulostettaisiin, kärkiketjujen laiturit olisivat Wärn, Louhivaara, Ikonen ja Tuppurainen. Alempiin ketjuihin jäisi Poukkula,Nenonen, Salmio ja Hubacek. Jos noiden korvaajaa ei löydy Akatemiasta, voisin kuvitella että JYP:n resursseilla sellainen löytyy sitten muualta.
Kuka sinun mielestäsi pitäisi pudottaa Ikosen tulon myötä pelaavasta kokoonpanosta ja miksi?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei siinä minun mielestäni ole mitään outoa, että pelaaja joka pystyy luomaan paikkoja joka pelissä, todennäköisemmin saa enemmän tulosta aikaan kuin pelaaja, joka ei luo lähellekkään niin paljon paikkoja.

On se minusta sinällään outoa, koska Abid pystyy tekemään toisille paikkoja siinä missä Tuppurainen itselleen, niin silti Abidin kohdalla tehopisteiden karttuminen on näitä puheita lukiessa mahdottomuus mutta Tuppuraisen kohdalla vain ajan kysymys.
Eikä kukaan edelleenkään puhu Tuppuraisen ulostamisesta, vaikka varmasti nostaa kovempaa palkkaa kuin Abid.

Jos noiden korvaajaa ei löydy Akatemiasta, voisin kuvitella että JYP:n resursseilla sellainen löytyy sitten muualta.
Kuka sinun mielestäsi pitäisi pudottaa Ikosen tulon myötä pelaavasta kokoonpanosta ja miksi?

Akatemiassakaan ei juuri apuja ole, Sammalmaa nyt ehkä mutta sitten mennään näihin Nättisiin ja Roineisiin joiden liigaesitykset eivät ainakaan omaan silmään kovinkaan vakuuttavia ole olleet.

Poukkula mun papereissa on se ensimmäinen joka Abidin tieltä kokoonpanosta tippuu, minusta ei pelaa juurikaan erikoistilanteita (av?) ja eikä tasakentällisinkään nyt ole mitään mieleenpainuvaa esittänyt.

Kuten moneen kertaan sanottu, Jääskeläistä ei taideta enää kaukalossa nähdä ollenkaan ja Löfmanin paluuseenkin taitaa mennä vielä useampi kuukausi.

Ainakin siihen saakka kun Jaatinen saadaan kehiin (olisiko sitten ensi kuussa, viitaten Virtasen "viikkoja" kommenttiin), Abidin ulostamispuheet ovat minusta kovin lyhytnäköistä katsontakantaa ja jotain muuta, mitä en ymmärrä. Etenkään kun Ramzin työmoraalissa ja puolustusasenteessa en ole juuri moittimisen varaa nähnyt viime aikoina. Toisinkun muuan Tuppuraisen...
 

Handyy

Jäsen
Ei siinä minun mielestäni ole mitään outoa, että pelaaja joka pystyy luomaan paikkoja joka pelissä, todennäköisemmin saa enemmän tulosta aikaan kuin pelaaja, joka ei luo lähellekkään niin paljon paikkoja.
No entäs kun Abid on luonut hyviä tai loistavia paikkoja ketjukavereilleen käytännössä joka pelissä kun tuli takaisin kokoonpanoon, niitä ei varmaan lasketa? Hämeenlinnassa tarjoili tyhjän voittomaalin Virtaselle. Ja nämä reilusti vähemmällä peliajalla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Joku nelikosta Poukkula,Salmio,Nenonen, Hubacek tippuu kokoonpanosta Ikosen tulon myötä, jos Abid aiotaan pitää kokoonpanossa. Itse näen että tuolla nelikolla on enemmän annettavaa kuin Abidilla.

Pamahti aika lailla silmille tuo Hubacekin nimi tuossa listassa. Taistelee ihan oikeasti paikasta jopa Tsekin olympiajoukkueessa ja meidän JYPillä olisi varaa laittaa kaveri välillä rotaation kautta katsomoon! Kas kun ei akatemian puolelle, siinähän olisikin Huballa muisteltavaa kuinka pelaili saman kauden aikana olympialaisissa mm.Jagrin kanssa ja mestistä Miika Roineen kanssa...

Kuten joku jo mainitsikin että Poukkula,Salmio ja Nenonen kyllä voi käydä välillä mestiksenkin puolella.
Abidin myyntiin mielestäni ei ole varaa, syy se että ei tuo rosteri nyt NIIN laaja ole että se sen jälkeen kestäisi yhtään kärkipelaajan loukkaantumista. Ikosen hankinta kuitenkin tuli ajankohtaiseksi siitä syystä että Jaatinen, Löfman ja Jääskeläinen onkin pahemmin telakalla.
 

Nypsi

Jäsen
No entäs kun Abid on luonut hyviä tai loistavia paikkoja ketjukavereilleen käytännössä joka pelissä kun tuli takaisin kokoonpanoon, niitä ei varmaan lasketa? Hämeenlinnassa tarjoili tyhjän voittomaalin Virtaselle. Ja nämä reilusti vähemmällä peliajalla.
Toki lasketaan, syötti myös Pelicans pelissä Virtaselle yhden hyvän paikan. Mitäs luulet, miksi Abid on saanut reilusti vähemmän peliaikaa?
 

Nypsi

Jäsen
Pamahti aika lailla silmille tuo Hubacekin nimi tuossa listassa. Taistelee ihan oikeasti paikasta jopa Tsekin olympiajoukkueessa ja meidän JYPillä olisi varaa laittaa kaveri välillä rotaation kautta katsomoon! Kas kun ei akatemian puolelle, siinähän olisikin Huballa muisteltavaa kuinka pelaili saman kauden aikana olympialaisissa mm.Jagrin kanssa ja mestistä Miika Roineen kanssa...
Ei Hubacek tietenkään kokoonpanosta mihinkään putoa, se nyt on selvä asia. Abid kuitenkin tällä hetkellä taistelee pelipaikasta tuon nelikon kanssa, enkä minä näe, että hän hoitaisi noita rooleja paremmin kuin edellämainitut pelaajat.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki lasketaan, syötti myös Pelicans pelissä Virtaselle yhden hyvän paikan. Mitäs luulet, miksi Abid on saanut reilusti vähemmän peliaikaa?
Ihan siksi, että valmennusjohdolla on yhtälailla sokeaa uskoa Allua kohtaan, mutta eihän sitä uskoa Ramzille riitä.

Millä perusteella esimerkiksi Poukkula ja Salmio menisivät heittämällä Ramzin edelle pelipaikkoja jaettaessa? Kyllä tässä haisee nyt syvälle pinttynyt Abid-viha, jonka syytä on vaikea sanoa.

Jos joku pitäisi heittää peliesitysten vuoksi Ramzin edeltä pois, niin se on Tuppurainen. Tätä ei tietenkään tapahdu, mutta siinä hieman miettimistä. En voi käsittää miksi jotkut pelaajat saavat kaiken anteeksi ja loputtomasti aikaa, mutta joidenkin kohdalla ollaan heti potkimassa ulos, ihan sama miten peli kulkee.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Millä perusteella esimerkiksi Poukkula ja Salmio menisivät heittämällä Ramzin edelle pelipaikkoja jaettaessa? Kyllä tässä haisee nyt syvälle pinttynyt Abid-viha, jonka syytä on vaikea sanoa.

Tässä lienee ajatuksena se miten merkittävästi halvempi pelaaja mahdollisesti toimittaa saman asian kuin Abid. Itse en Abidia olisi vielä potkimassa pois, mutta tavoitan myös tuon ajatuksen ellei tehoja ala syntymään.

Jos joku pitäisi heittää peliesitysten vuoksi Ramzin edeltä pois, niin se on Tuppurainen. Tätä ei tietenkään tapahdu, mutta siinä hieman miettimistä. En voi käsittää miksi jotkut pelaajat saavat kaiken anteeksi ja loputtomasti aikaa, mutta joidenkin kohdalla ollaan heti potkimassa ulos, ihan sama miten peli kulkee.

No minä näen Tuppuraisen tällä hetkellä paljon monipuolisempana pelaajana kuin Abidin. Alluun ei silti voi missään nimessä olla tyytyväinen, mutta tässä kohtaa moni varmasti katselee lähihistoriaakin. Abidilla on yksi runkosarja +20 maaleilla ja sulaminen poffeissa. Tuppuraiselta löytyy vuotta aiemmin aika paljon kovempaa tavaraa tarjota viivalle. Siihen en ota kantaa miten fiksua tällainen ajattelu on, mutta näin veikkailen.
 

Nypsi

Jäsen
Ihan siksi, että valmennusjohdolla on yhtälailla sokeaa uskoa Allua kohtaan, mutta eihän sitä uskoa Ramzille riitä.

Millä perusteella esimerkiksi Poukkula ja Salmio menisivät heittämällä Ramzin edelle pelipaikkoja jaettaessa? Kyllä tässä haisee nyt syvälle pinttynyt Abid-viha, jonka syytä on vaikea sanoa.

Jos joku pitäisi heittää peliesitysten vuoksi Ramzin edeltä pois, niin se on Tuppurainen. Tätä ei tietenkään tapahdu, mutta siinä hieman miettimistä. En voi käsittää miksi jotkut pelaajat saavat kaiken anteeksi ja loputtomasti aikaa, mutta joidenkin kohdalla ollaan heti potkimassa ulos, ihan sama miten peli kulkee.
ZayWest tuossa jo oikeastaan vastasikin kysymyksiisi.
Olisit peliesitysten perusteella heittämässä pelaajan pois, joka pääsee useiten tekopaikoille ja pitämässä sellaisen pelaajan kokoonpanossa, joka ei pääse tekopaikoille juuri koskaan. Mikäpäs siinä. Muistaako kukaan milloin Abid on ylipäätään päässyt laukomaan kunnolla?
 

Handyy

Jäsen
Toki lasketaan, syötti myös Pelicans pelissä Virtaselle yhden hyvän paikan. Mitäs luulet, miksi Abid on saanut reilusti vähemmän peliaikaa?
Jaa-a, enpä osaa Virtasen aivoituksia avata ihan kokonaan tämän osalta, peluutus on ollut niin sekavaa tällä kaudella. Tuppuraistakin on peluutettu enemmän kuin edellisellä JYPin kaudellaan, vaikka käsiä ja taitoa joukkueessa pitäisi nyt olla 11-12 kautta enemmän. Nyt kun noita tilastoja katsoo, niin Tuppurainen saa itseasiassa ihan ylivoimaisesti eniten peliaikaa hyökkääjistä.

Onko se sitten järkevää peluuttaa näitä miehiä reilusti enemmän, jotka "ovat ihan kohta täydessä tikissä" ja samalla +/- miinuksella, kuin että peluuttaisi vähän tasaisemmin niiden kanssa, joilla omissa kolisee vähemmän. JYPistä neljällä pelaajalla on miinusmerkki plusmiinuksen luvun edessä ja kaksi näistä ovat Perrin ja Tuppurainen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ZayWest tuossa jo oikeastaan vastasikin kysymyksiisi.
Olisit peliesitysten perusteella heittämässä pelaajan pois, joka pääsee useiten tekopaikoille ja pitämässä sellaisen pelaajan kokoonpanossa, joka ei pääse tekopaikoille juuri koskaan. Mikäpäs siinä. Muistaako kukaan milloin Abid on ylipäätään päässyt laukomaan kunnolla?

Mun mielestä on ihan sama vaikka pelaaja pääsisi 1000 kertaa tekopaikalle jos kiekko ei mene reppuun. Abidin tyyli taas enemmän ollut, että tarvitsee sen yhden syötön maalin eteen ja sitä yhdellä siirolla kiekko maaliin, ei siinä välttämättä tarvitse 20 tekopaikkaa että kiekko on sielä häkissä. Sen takia vähän varsinkin tuossa pelicans matsissa ihmetyttikin kun Allua peluutettiin kokoajan vaikka näki ettei osuisi edes ladon seinään. Abid suurimmaksi osaksi kolmoserässä viltissä.

Myös ylivoimavastuuta vähemmän tullut vaikka juuri tuo on se jossa abidia kannattaisi peluttaa ja pitää vaikka se tuppurainen penkillä jos ei osu niin ei osu.
 

Nypsi

Jäsen
Tietenkin Tuppuraista peluutetaan paljon, koska hänet voi laittaa jäälle tilanteessa kuin tilanteessa, niin ylivoimilla, alivoimilla kuin 4vs4 tilanteissakin yms. Jos nyt halutaan vertailla Tuppuraista ja Abidia, niin sanokaa minulle yksikin osa-alue, jossa Abid on Tuppuraista parempi. Minä väitän, että Tuppurainen tekee loppukauden aikana 15+ maalia ja Abid ei tee. Toki toivon, että Abidkin tekisi, mutta pidän sitä epätodennäköisenä, varsinkin jos peliaika pysyy jatkossakin nähdyn kaltaisena.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisit peliesitysten perusteella heittämässä pelaajan pois, joka pääsee useiten tekopaikoille ja pitämässä sellaisen pelaajan kokoonpanossa, joka ei pääse tekopaikoille juuri koskaan. Mikäpäs siinä. Muistaako kukaan milloin Abid on ylipäätään päässyt laukomaan kunnolla?
Minä en ole heittämässä ketään pois, viestissäni ei siitä ollut kyse. Lähinnä hain sitä ajatusta tässä takaa, että jos joku pitäisi peliesitysten vuoksi siirtää edeltä pois, niin se olisi Allu.

Mitä ihmeen merkitystä tekopaikoille pääsemisellä on, jos niistä ei saa ikinä sisään? Tämä on suunnilleen ainoa asia missä Allu on onnistunut - tekopaikkojen luomisessa. Kun taas Abid on onnistunut monissa muissa asioissa, kuten puolustuspelaamisessa, paikkojen luomisessa muille ja ylipäätään hyvissä ratkaisuissa hyökkäyspäässä. Kyseessä ei ole kaksi täysin samantyyppistä pelaajaa. Heitä voi tottakai verrata toisiinsa, mutta ei noin mustavalkoisesti, että maalipaikoille pääsy tai laukominen olisivat ainoat vertauspohjat.

Allu perustaa paikoille pääsynsä paljolti nopeuteensa, kun taas Abidilla hyökkäyspelaamisessa korostuvat vääntövoima, rauhallisuus ja ylipäätään hyvät perusratkaisut. On selvää, että nopeuden turvin on helpompi päästä maalipaikoille, mutta kun kaikki muut asiat jäävät uupumaan, niin parannettavaa on vielä todella paljon. Enemmän kuin Ramzilla.

Ja kun Ramzin kohdalla otetaan jatkuvasti palkkapussin suuruus esille, niin miksi vielä paremmin palkatun Tuppuraisen kohdalla tällä ei ole merkitystä?
 

Nypsi

Jäsen
Minä en ole heittämässä ketään pois, viestissäni ei siitä ollut kyse. Lähinnä hain sitä ajatusta tässä takaa, että jos joku pitäisi peliesitysten vuoksi siirtää edeltä pois, niin se olisi Allu.

Mitä ihmeen merkitystä tekopaikoille pääsemisellä on, jos niistä ei saa ikinä sisään? Tämä on suunnilleen ainoa asia missä Allu on onnistunut - tekopaikkojen luomisessa. Kun taas Abid on onnistunut monissa muissa asioissa, kuten puolustuspelaamisessa, paikkojen luomisessa muille ja ylipäätään hyvissä ratkaisuissa hyökkäyspäässä. Kyseessä ei ole kaksi täysin samantyyppistä pelaajaa. Heitä voi tottakai verrata toisiinsa, mutta ei noin mustavalkoisesti, että maalipaikoille pääsy tai laukominen olisivat ainoat vertauspohjat.
Niin Abidilta kuin Tuppuraiseltakin odotetaan maaleja. Miten Abid alkaa tekemään niitä maaleja, jos hänellä ei ole edes maalipaikkoja? Ja itse en ainakaan usko, että Tuppurainen pystyy hukkaamaan maalipaikkoja koko kautta tuohon tahtiin.
Kyseessä on todellakin kaksi aivan erilaista pelaajaa, mutta molemmilta odotetaan tehoja hyökkäyspäässä ja kyllä maalipaikoille pääseminen ja laukominen on aika iso osa sitä prosessia, että niitä pisteitä alkaa tulemaan.
Ja kun Ramzin kohdalla otetaan jatkuvasti palkkapussin suuruus esille, niin miksi vielä paremmin palkatun Tuppuraisen kohdalla tällä ei ole merkitystä?
Minä en ole puhunut kummankaan palkkapussista yhtään mitään. Otan vain kantaa siihen, onko Abid tällä hetkellä oikeassa roolissa nelosketjun laidassa vähällä peliajalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin Abidilta kuin Tuppuraiseltakin odotetaan maaleja. Miten Abid alkaa tekemään niitä maaleja, jos hänellä ei ole edes maalipaikkoja? Ja itse en ainakaan usko, että Tuppurainen pystyy hukkaamaan maalipaikkoja koko kautta tuohon tahtiin.
Kyseessä on todellakin kaksi aivan erilaista pelaajaa, mutta molemmilta odotetaan tehoja hyökkäyspäässä ja kyllä maalipaikoille pääseminen ja laukominen on aika iso osa sitä prosessia, että niitä pisteitä alkaa tulemaan.

Minä en ole puhunut kummankaan palkkapussista yhtään mitään. Otan vain kantaa siihen, onko Abid tällä hetkellä oikeassa roolissa nelosketjun laidassa vähällä peliajalla.
Edelleen jatkat tuosta, että maalipaikat ovat ainoa asia millä on mitään merkitystä. Miksi? Varmaan siksi, että yrität korostaa sitä ainoaa asiaa missä Allu on onnistunut. Ainoa vaan, ettei maalipaikoista vieläkään ole hyötyä, jos niistä ei maaleja tee.

Abidin ja Tuppuraisen maalintekotyylit ovat hyvin erilaisia. Tuppurainen hakee läpiajoja ja laukoo kohtalaisen paljon - kauempaakin. Abid taas ei perusta peliään nopeuteen, vaan pyrkii lyömään irtokiekkoja ja syöttöjä maalin edestä sisään. Siksi heidän peliään ei ole millään tavoin järkevää verrata maalipaikkojen määrällä, vaikka maaleja molemmilta odotetaankin.

Täällä on jostain kumman syystä tullut monille se käsitys, että Abidista ei ole mihinkään muuhun kuin maalintekoon. Tältä se varsinkin viime kaudella osittain näyttikin, koska Abid ei paljoa pelissä näkynyt muuten kuin maaleja tehdessään. Nyt Abid on mielestäni muuttanut pelityyliään viime kaudesta ja tämä on osaltaan vaikuttanut varmasti myös maalimääriin. Abid pelaa puolustusvoittoisemmin ja taistelevammalla asenteella, sekä syöttelee paremmin ja enemmän.

Nyt kannattaisi vaikka ihan hetkeksi unohtaa kokonaan ne maalit ja maalipaikat, jotta voisi katsoa mitä muuta siellä pelissä tapahtuu.

Ja jottei totuus unohtuisi, niin minä en ole ulostamassa niin Allua kuin Ramziakaan kokoonpanosta - tai joukkueesta. Molemmat kuuluvat kokoonpanoon ja molemmilta odotan paljon enemmän pisteiden valossa. Mielestäni vain odotusarvoihin ja palkkapussiin nähden Allu on ollut selvästi suurempi epäonnistuja. Merkittävä ero tulee siinä, että Allu on onnistunut luomaan maalipaikkoja, joista ei ole joukkueelle mitään hyötyä jos niistä ei maaleja tee, mutta Ramzi on onnistunut muutoin parantamaan peliään tavoilla, jotka auttavat joukkuetta (karvauspeli, puolustuspeli, syöttöpeli). Totuuden nimissä molemmat ovat näissä muissa osa-alueissa melko tasoissa, mutta odotusarvot ja palkkapussin suuruus vievät Ramzin edelle.
 

Nypsi

Jäsen
Täällä on jostain kumman syystä tullut monille se käsitys, että Abidista ei ole mihinkään muuhun kuin maalintekoon. Tältä se varsinkin viime kaudella osittain näyttikin, koska Abid ei paljoa pelissä näkynyt muuten kuin maaleja tehdessään. Nyt Abid on mielestäni muuttanut pelityyliään viime kaudesta ja tämä on osaltaan vaikuttanut varmasti myös maalimääriin. Abid pelaa puolustusvoittoisemmin ja taistelevammalla asenteella, sekä syöttelee paremmin ja enemmän.
On se kumma, että jos Abidin peli on jopa kehittynyt viime kaudesta, niin silti mies viilettää nelosketjussa vähäisimmällä peliajalla.
Nyt kannattaisi vaikka ihan hetkeksi unohtaa kokonaan ne maalit ja maalipaikat, jotta voisi katsoa mitä muuta siellä pelissä tapahtuu.
Joo, unohdetaan vaan ja katsotaan mitä siellä pelissä tapahtuu. Näin näyttää valmennuskin tekevän ja juuri siksi Abid ei pelaa kärkiketjuissa.
 

Handyy

Jäsen
Joo, unohdetaan vaan ja katsotaan mitä siellä pelissä tapahtuu. Näin näyttää valmennuskin tekevän ja juuri siksi Abid ei pelaa kärkiketjuissa.
Ei nyt millään pahalla, mutta jos toisessa ketjussa kritisoit pelitapaa ja sitä kautta valmennusta, niin kun se nyt sattuu sopimaan agendaasi täällä, niin oletkin samaa mieltä miten tulisi pelata ja peluuttaa.

Minä en ole ainakaan 100% tyytyväinen JYPin valmennukseen alkukauden osalta ja en pidä siitä, että pelaajaa joka ei onnistu, peluutetaan väkisin. Esimerkki jonka aiemminkin laitoin Tuppuraisesta, JYP-TPS -pelissä ei vaan kiinnostanut pelaaminen ylivoimalla ja lahjoitti kavennusmaalin kun jäi seisoskelemaan, valmennus laittoi saman kaverin tekemään ei-mitään samalle ylivoimalle n. 20 sekunnin päästä. Tietyillä pelaajilla ei ole ollut vastuuta tekemisistään, vaan peliaika on ollut sinetöitynä suorituksista huolimatta. Vaikka samalla toiset pelaajat ansaitsisivat mahdollisuuksia enempään peliaikaan, enkä nyt puhu ainoastaan Abidista.
 

Nypsi

Jäsen
Ei nyt millään pahalla, mutta jos toisessa ketjussa kritisoit pelitapaa ja sitä kautta valmennusta, niin kun se nyt sattuu sopimaan agendaasi täällä, niin oletkin samaa mieltä miten tulisi pelata ja peluuttaa.
Mielestäni on hieman eri asia keskustella yksittäisten pelaajien edesottamuksista kuin koko joukkueen pelitavasta.
Minä en ole ainakaan 100% tyytyväinen JYPin valmennukseen alkukauden osalta ja en pidä siitä, että pelaajaa joka ei onnistu, peluutetaan väkisin. Esimerkki jonka aiemminkin laitoin Tuppuraisesta, JYP-TPS -pelissä ei vaan kiinnostanut pelaaminen ylivoimalla ja lahjoitti kavennusmaalin kun jäi seisoskelemaan, valmennus laittoi saman kaverin tekemään ei-mitään samalle ylivoimalle n. 20 sekunnin päästä. Tietyillä pelaajilla ei ole ollut vastuuta tekemisistään, vaan peliaika on ollut sinetöitynä suorituksista huolimatta. Vaikka samalla toiset pelaajat ansaitsisivat mahdollisuuksia enempään peliaikaan, enkä nyt puhu ainoastaan Abidista.
Tuppurainen nyt sattuu olemaan paljon tärkeämpi pelaaja JYP:lle kuin Abid, jos tätä asiaa ei tajua, niin sille ei sitten mitään mahda.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tuppurainen nyt sattuu olemaan paljon tärkeämpi pelaaja JYP:lle kuin Abid, jos tätä asiaa ei tajua, niin sille ei sitten mitään mahda.
Tällähetkellä Allu ei ole mitään muuta kuin riippakivi JYPille, mutta Abid sentään hoitaa todella hyvin puolustusvelvoitteita ja riistää kiekkoja sekä rakentelee ketjukavereilleen paikkoja. Molempien pitää silti petrata ja en itsekään olisi kumpaapaan poistamassa joukkueesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös