Jari Viuhkola – kärppäkapteeni

  • 463 185
  • 1 196

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitähän Jarille oikein tapahtui? oli tarkoitus tehdä paluu Tappara sarjaan johon ei tosin päästy ja nyt on Ahon mukaan taas leikkauksen tarpeessa. Olisi kiva kuulla mitä siellä nyt on tapahtunut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitähän Jarille oikein tapahtui? oli tarkoitus tehdä paluu Tappara sarjaan johon ei tosin päästy ja nyt on Ahon mukaan taas leikkauksen tarpeessa. Olisi kiva kuulla mitä siellä nyt on tapahtunut.
Eikös sillä polvivamma ollut? Voisikohan olla, että olisi pelannut Tapparaa vastaan esim. polvi vahvasti teipattuna ja paketissa ja mennyt sitten kauden jälkeen leikkaukseen, mutta nyt kun tiputtiin jo säälien jälkeen pihalle niin mies menee leikkaukseen jo nyt.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Voisikohan olla, että olisi pelannut Tapparaa vastaan esim. polvi vahvasti teipattuna ja paketissa ja mennyt sitten kauden jälkeen leikkaukseen, mutta nyt kun tiputtiin jo säälien jälkeen pihalle niin mies menee leikkaukseen jo nyt.

Näin sen itsekin ajattelen. Kausi ohi ja nyt on sama hoitaa polvi kuntoon, jotta pääsisi sitten kesätreeneihin mukaan mahdollisimman nopeasti.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin sen itsekin ajattelen. Kausi ohi ja nyt on sama hoitaa polvi kuntoon, jotta pääsisi sitten kesätreeneihin mukaan mahdollisimman nopeasti.

Taitaa olla noissa polvivaivoissa vähintään 4-6kk lepoa. Eli Pikun kesätreenit taitaa jäädä aika vähäisiksi. Taas.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Taitaa olla noissa polvivaivoissa vähintään 4-6kk lepoa. Eli Pikun kesätreenit taitaa jäädä aika vähäisiksi. Taas.

Onko jossain ollu, että polvi olisi niin huonona? Itse ajattelin, että jos Jaria kerran odotettiin seuraavaan sarjaan, että kyseessä olisi pienempi operaatio, josta selviäisi lyhyemmällä sairaslomalla. Toki Pikun loukkaantumishistorialla ja tuurilla polvi pitää vaihtaa kokonaan uuteen ja saikkua tulee vuodesta pariin..
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko jossain ollu, että polvi olisi niin huonona? Itse ajattelin, että jos Jaria kerran odotettiin seuraavaan sarjaan, että kyseessä olisi pienempi operaatio, josta selviäisi lyhyemmällä sairaslomalla. Toki Pikun loukkaantumishistorialla ja tuurilla polvi pitää vaihtaa kokonaan uuteen ja saikkua tulee vuodesta pariin..

Eiköhän se polvi aika loppu ole, mikäli leikkausta tarvitaan. Polvituella voi kyllä pelata aika huonollakin polvella, mutta ennenpitkää se kuitenkin pitää korjata. Toivotaan parasta, vaikka pahin kuitenkin toteutuu. Onhan kyseessä Jari Viuhkola.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei tästä tällä huonon tuurin määrällä taida tulla enää yhtään mitään. Viuhkola on käsittämättömän suurien vastoinkäymisten jälkeen tullut takaisin, mutta taas näyttää kyllä huonolta. Ei tuolla pelimäärällä ole edes mahdollisuuksia paikata ja kehittää niitä "nykykiekon puutteita" joista Piku on asiantuntijoiden taholta kritiikkiä saanut.

Minä kumarran ja kiitän kaikesta.


Näissä tunnelmissa 27.2.2013. Tänään Piku johtaa ihan tyylikkäästi Kärppien tehokkainta ketjua. Niin paljon on Viuhkola saanut paskaa niskaansa, että haluan omalta osaltani tämän vanhan ketjun ylös nostamalla osoittaa kunnioitukseni suurta pelaajaa kohtaan. Jo näillä näytöillä.

Hattu kouraan ja terveiden päivien ja yhä parempien pelien toivotus !
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Pyörälä - Viuhkola - Kähkönen on muutenkin ollut erittäin tehokas tuossa koostumuksessa. Mutta itse joudun vetämään myös sanoja, todella pahojakin sanoja takaisin. Viuhkolan peli näytti todella orvolta ja vaatimattomalta tuossa muutamia kierroksia sitten. Nyt on tuossa ketjussa jotenkin kaikki balanssit kohdillaan ja varmaan Jarin itseluottamus nousee huimasti, kun ketju tekee myös tulosta.

Tänään oli jo hyvää vieraspelaamista.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipas Piku tänään kyllä yksi meidän parhaista.
Hienoa pelaamista kummassakin päässä, kyllä oli ilo katsella.

Ja tulihan sieltä se kauden eka maalikin :)
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipas Piku tänään kyllä yksi meidän parhaista.
Hienoa pelaamista kummassakin päässä, kyllä oli ilo katsella.

Ja tulihan sieltä se kauden eka maalikin :)

Oli kyllä. Muutenkin pelannut alkukauden erinomaisesti. En olisi uskonut, että yltää tuolle tasolle vielä. Hyvillä mielin olen väärässä tässä asiassa. Viuhkola on Pyörälän kanssa erittäin hyvä ja Kähkönen täydentää ketjua loistavasti. Ehkä Kärppien tasapainoisin ketju molempiin suuntiin. Jokainen osaa hommat molempiin suuntiin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Oli kyllä. Muutenkin pelannut alkukauden erinomaisesti. En olisi uskonut, että yltää tuolle tasolle vielä. Hyvillä mielin olen väärässä tässä asiassa. Viuhkola on Pyörälän kanssa erittäin hyvä ja Kähkönen täydentää ketjua loistavasti. Ehkä Kärppien tasapainoisin ketju molempiin suuntiin. Jokainen osaa hommat molempiin suuntiin.
Kukapa olisi uskonut, että JP Jalonkin rakastama Viuhkola alkaisi nostamaan päätään? Harva meistä ja Viuhkola itse.

Kentällinen on kyllä hauskaa seurattavaa. Pyörälä on ainoa, jolla on luistimet vasempaan ja oikeaan jalkaan, kun Viuhkolalla ja Kähkösellä on saman jalan luikat koko ajan käytössä... silti tuo kentällinen ehtii kokonaisuutena tilanteisiin koko ajan molemmissa päädyissä. Kähkönen on "köyhän miehen Pyörälä" kaikin puolin, mutta kentällinen on enemmän kuin osiensa summa.

Melkein tekisi mieli toivoa, että Piku saisi niitä kapteeniutensa ajan jalkoja vielä kauden mittaan allensa. "Tyydyn" kuitenkin riemulla katsomaan tuon Pantterin touhuja ottelu kerrallaan ja pahinta peläten.

Nimimerkillä esbålainen kummitytär aivopestiin Kärppien kannattajaksi aikanaan Viuhkolalla. </ nostalgia>
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Mahtava uudelleen tuleminen Pikulta!! Toivotaan, että paikat pysyvät kunnossa!
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistavaa että sai osuman. On se 0 maalia kuitenkin melko ruma ilmestys tilastosivulla. Nyt näyttää hyvinkin pikumaiselta. Tai näyttäisi jos tilastot olisi jo päivitetty.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
En kyllä itsekkään ennen kauden alkua jaksanut Viuhkolaan uskoa, mutta kai se on pakko äänen sanoa. Tämä mies kuuluu kärkikenttiin!

Jos terveenä pysyy (joka Jarille olisi enemmän kuin suotavaa) niin tulee kauden aikana olemaan todella tärkeä palanen Kärpissä, varsinkin kun tosipelit alkaa niin tälläiset kaverit nousee isoon rooliin. Voin jo nyt kuvitella Pyörälä-Viuhkola-Kähkönen kentän pleijareissa pelaamassa. Kähkönen kevään pelaajana syttyneenä. No mutta sinne on vielä pitkä matka ja monta peliä jossa se rikkoontuminen voi tulla...
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Pikua on ihan syytä suotta vähätelty jopa Kärppäkannattajienkin joukossa. Esimerkiksi silloin kun Viuhkola pelasi selkä paskana ennen välivuotta hänen ylivoimatilastonsa (piste/peli) olivat liigassa täysin suvereenit muihin verrattuna. Esimerkiksi pistepörssin voittanut Jori Lehterä ei päässyt lähellekään vastaavaan. Tämä siis silloin kun Piku pelasi puolirampana eikä käytännössä pystynyt minkäännäköiseen liikkeeseen kentällä. Kun kaveri nyt on terve, niin ainakaan allekirjoittanut ei ole yllättynyt peliesityksistä. Veikkaan että pistetaulukossa on kauden lopulla melko komeat lukemat.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Piti kyllä ihan hieraista silmiä eilisen pelin aikana että laittoiko Viuhkola tosiaan kiekon itse maaliin mutta pakkohan se oli uskoa kun omin silmin näki. Varma olin että Piku hakee vielä syötön tuossa vaikka tyhjä maali ammotti ja Norrena oli rähmällään edessä.

Viuhkola on kyllä ollut todella hyvä alkukaudella ja on itse asiassa parantanut koko ajan. Jos peli paranee kauden edetessä vielä tuosta jonkin verran, voidaan Pikun kohdalla ruveta taas puhumaan vakavalla naamalla yhtenä liigan parhaista pelaajista. Peliäly on ollut koko ajan hallussa mutta pikku hiljaa alkaa olemaan pelinopeuskin kohdallaan. Terveyttähän tässä täytyy vain Viuhkolalle toivoa, niin monta kertaa on siltä osin jo vedetty matto jalkojen alta kun on näyttänyt että Piku tulee taas.

Kärpissä oli vielä pari kuukautta sitten pahemman puoleinen sentteriongelma. Tällä hetkellä Kärpillä on mielestäni Liigan laadukkain sentterikalusto. Iso kiitos siitä kuuluu nimenomaan Viuhkolalle joka on noussut kärkiketjujen edellyttämälle tasolle. Maxwell, Viuhkola, Kemppainen, Komulainen nelikko ei kalpene millekkään joukkueelle ja näiden lisäksi naftaliinista löytyy Keränen ja tarvittaessa sentterin tontilla voi pelata myös vaikkapa Huml.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Kärpissä oli vielä pari kuukautta sitten pahemman puoleinen sentteriongelma. Tällä hetkellä Kärpillä on mielestäni Liigan laadukkain sentterikalusto. Iso kiitos siitä kuuluu nimenomaan Viuhkolalle joka on noussut kärkiketjujen edellyttämälle tasolle. Maxwell, Viuhkola, Kemppainen, Komulainen nelikko ei kalpene millekkään joukkueelle ja näiden lisäksi naftaliinista löytyy Keränen ja tarvittaessa sentterin tontilla voi pelata myös vaikkapa Huml.

Unohdit Kertsin - Juho on minusta selvinnyt nelosen keskellä suorastaan hämmästyttävän hyvin, paremmin kuin Komu.

Pikusta sen verran, että olen tosi iloinen etenkin hänen, mutta myös Kärppien puolesta, että hän on saanut ensinnäkin pelata terveenä ja että on myös näyttänyt hauista minullekin, epäilijälle. Minä(-kin) kuulun siihen porukkaan, joka ei oikein enää jaksanut Pikuun uskoa.

Kop, kop, kop... kuitenkin - just in case!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Unohdit Kertsin - Juho on minusta selvinnyt nelosen keskellä suorastaan hämmästyttävän hyvin, paremmin kuin Komu.
Enhän unohtanut. Siellähän lukee että naftaliinista löytyy Keränen. Laitoin näin siksi että Keräsellä taitaa olla joku pikku vamma minkä takia ei ole pelaavassa kokoonpanossa. Normitilanteessa sijoittaisiin itsekin Kertsin ennen Komua nelosen keskelle.
 

Tonikarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt voisi täällä elvistellä että mitäs mä sanoin, Piku on edelleen kova pala tässä liigassa. Olen kyllä todella tyytyväinen että Viuhkola on näyttänyt kaikille että on edelleen pelimies parhaassa iässä, ja pystyy rakentamaan peliä niin kuin ennenkin :) Ja senkin vuoksi on kiva olla oikeassa että tuskin kukaan epäilijäkään on pettynyt kun oli väärässä :)

Nyt vaan toivotaan että ei tule mitään loukkaantumisia, vaikka rosterista ratkaisijoita tuntuu löytyvän tällä hetkellä reilusti.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enhän unohtanut. Siellähän lukee että naftaliinista löytyy Keränen. Laitoin näin siksi että Keräsellä taitaa olla joku pikku vamma minkä takia ei ole pelaavassa kokoonpanossa. Normitilanteessa sijoittaisiin itsekin Kertsin ennen Komua nelosen keskelle.

Niin sijoittaa valmennuskin. Kertsille hakattiin nelossenan paikka kiveen jo ennen kauden alkua.

Melkein toivoisin että Komu pääsisi mestikseen pelaamaan isoja minuutteja isolla vastuulla hyökkäävässä roolissa niin siitä saattaisi vielä joskus tulla top6 hyökkääjä. Tuo nelosketjun puurtaminen ei taida olla paras mahdollinen rooli kaverille.

Nyt voisi täällä elvistellä että mitäs mä sanoin, Piku on edelleen kova pala tässä liigassa.

Itselleni on kyllä tullut vähän jopa yllätyksenä. Vaikea edes käsittää miten kova kaveri myös henkisellä puolella on kyseessä. Jospa äijä nyt on kärsinyt tarpeeksi, luonne todistettu korkeammille voimille ja saisi vääntää terveenä.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä sanon suoraan, että ala-arvoista perseilyä kannattajien taholta oli se suoranainen paska ja pilkan teko Pikua kohtaan mitä hetki takaperin sai vielä lukea. Tämä siis huomioiden kaikki se hyvä mitä Piku on seuralle ja myös meille kannattajille tarjonnut. Tarkennan sen verran , että asiallisen kritiikin kyllä ymmärrän.

Epäily ja uskon puute oli aivan luonnollista. Se oli täysin perusteltuakin kaikkien niiden vaiheiden jälkeen mitä tässä on tapahtunut.

No mutta sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. Nautitaan nykyhetkestä kun ei koskaan tiedä mitä tuleman pitää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Enhän unohtanut. Siellähän lukee että naftaliinista löytyy Keränen. Laitoin näin siksi että Keräsellä taitaa olla joku pikku vamma minkä takia ei ole pelaavassa kokoonpanossa. Normitilanteessa sijoittaisiin itsekin Kertsin ennen Komua nelosen keskelle.

Juu - sorry, puusilmäisyyteni.

Itse asiassa Keränenhän ei varsinaisesti ole naftaliinissa vaan telakalla. Näin vanhemman polven ihmiselle nuo ovat aivan eri asioita.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Minä sanon suoraan, että ala-arvoista perseilyä kannattajien taholta oli se suoranainen paska ja pilkan teko Pikua kohtaan mitä hetki takaperin sai vielä lukea.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Loukkaantumisien ja heikompien peliesityksien aiheuttamia vaikeuksia Kärppien joukkueelle kommentointiin siihen tyyliin ikään kuin Viuhkola itse olisi ollut syyllinen niihin. Tosiasiassa syyllisiä, jos niitä yleensä halutaan etsiä, olivat seurajohto ja valmennus, jotka sekä kaavailivat keskenkuntoiselle kaverille liian suurta roolia alun alkaenkin, että - mikä vielä pahempaa - ylipeluuttivat miestä vielä suunniteltuakin suuremmassa roolissa. Kun peli ei sitten siinä roolissa kulkenut huippuvuosien malliin ja viime kausi lopulta päättyi polvivammaan, kohdistuivat monen syyttävät sormet Jariin itseensä, huipentumana suoranainen vähättelevä naureskelu loukkaantumisen sattuessa. Minäkin ymmärrän täysin, että Viuhkolan asemaa kärppäjoukkueessa ja peliesityksiä on tarkasteltu kriittisesti, mutta liikaa oli myös alta riman mennyttä mustamaalaamista.

Tämäkin kausi alkoi sillä tavalla petollisissa merkeissä, että Maxwell ei ollut käytettävissä ja taas laitettiin Pikua keskenkuntoisena suureen vastuuseen. Onneksi ainakin siitä ajasta selvittiin ilman loukkaantumisia. Nyt sitten täytyy toivoa, että kun Piku pitkästä aikaa todella on suureksi hyödyksi joukkueelle omassa roolissaan, olisi kerrankin sitä onnea mukana. Eikä edes sen kummempaa hyvää tuuria tarvittaisi, riittäisi kun se käsittämättömän huono tuuri loistaisi poissaolollaan. Jari Viuhkola olisi sen ansainnut. Todella hienoa katsoa Pikun onnistumisia kentällä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ihan hyvä vaan vähän ruoskia täällä palstalla, jos aihetta ilmenee. En nyt tarkoita tietenkään mitään törkeyksiä, mutta ei pieni psyykkaaminen pahaa tee. Pelaajat lukevat kuitenkin näitä juttuja, ja jos sieltä pientä näyttämisen halua saadaan kumpuamaan esiin, niin hyvää se vain tekee. Mitä siitäkin tulisi jos aina vaan siliteltäisiin päitä. Ei yhtään mitään.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Pitää tosiaan antaa Pikulle posia, kun sille on todellakin tilausta. Uskomattoman hyvää pelaamista ja tehojakin löytyy. Hyvä Jari!

Suurin pelkohan täällä on Viuhkolan suhteen ollut loukkaantumiset eikä niinkään se, etteikö Piku kykenisi pelaamaan suht tehokkaasti, jos kaikki napsahtaa kohdilleen. Etenkin ylivoimalla Viuhkolan tiedettiin pystyvän vahvaan pelaamiseen, mutta on kyllä ollut yllätys, että tasaviisikoinkin Jari pysyy mukana noinkin hyvin. Toki pitää antaa kiitosta ketjukavereillekin, jotka paikkaavat viisikkopelissä Viuhkolan hitautta ja esimerkiksi Pyörälä on todella usein se alimmainen hyökkääjä puolustushommissa hoitamassa sentterin hommia. Hyvä koostumus on kuitenkin kasassa ja toivotaan nyt, että sama lento jatkuu tehoilun ohella ja Jari pysyy terveenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös