Jokerien mediaketju

  • 2 151 908
  • 8 730

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaikka pidänkin tuosta ideasta, niin nyt täytyy suoraan sanoa, että kun kaupungilla tänään kävelin ja noita mainoksia siellä oli - niin en edes huomannut tuota Jokerilogoa, joten en tajunnut sen olevan meidän mainoskampanja. Näin vaan jotain naamoja, enkä noteerannut sen enempää, että olisin edes katsonut kenen naama siinä on.

Ja Kamrat #joku satunnainen numero punaisella pohjalla sitten kertoo enemmän? Molemmilla on ihan tyylikkäät kamppanjat ja hyvä että molempia näkyy katukuvassa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Kamrat #joku satunnainen numero punaisella pohjalla sitten kertoo enemmän? Molemmilla on ihan tyylikkäät kamppanjat ja hyvä että molempia näkyy katukuvassa.

Mielestäni katumainoksen ei välttämättä tarvitse kertoa juuri mitään, kunhan se herättää ihmisten huomion ja mielenkiinnon. Pidän IFK:n uudesta katumainoskampanjasta, koska isot, vaihtelevat numerot punaisella taustalla ympäri kaupunkia keräävät huomiota ja varmasti moni, joka ei jääkiekkoa seuraa, jää ainakin hetkeksi pähkäilemään numeroiden tarkoitusta. Se, että ihmiset eivät tiedä, mitä numerot merkitsevät, on jopa positiivinen asia ja herättää heidän mielenkiinnon.

Tarkoitushan on vain muistuttaa ihmisiä, että lätkäkausi on taas ovella. Jääkiekko, IFK ja Jokerit ovat tässä kaupungissa sellaisia juttuja, että mainoksissa ei tarvitse kädestä pitäen selvittää, mistä on kyse ja mitä yritetään myydä. IFK:lle iso etu on punainen väri, johon IFK:n katumainonta on käytännössä perustunut viime vuosina - väri jo itsessään pistää kaupunkikuvassa silmään. Jokereilla taas on jo useamman vuoden selvästi ollut teemana Jokerit-yhteisö; pelaajat, fanit ja Jokerihenkiset julkkikset.
 
Viimeksi muokattu:

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan onnistunut kampanja Jokereilta. Hyvä idea pistää äijät iskemään silmää ja mukavaa että faneja/juuriakin kunnioitetaan. Toteutuskin on hyvää ok tasoa, joskin ylikontrastiset kuvat ovatkin omaan silmään hiukan amatöörimäisiä. Sama tyyppi on todennäköisesti photoshopannut ne aiemmat (NHL14 lätkäpelin Jokerit -version kanteenkin päätyneet) pelaajakuvat, jotka ovat vähän eilispäivää ja omaan silmään hiukan halvan (amatöörimäisen) näköiset.

Vertailun vuoksi HIFKin tämän vuoden kamppis on myös hyvä idea, mutta ei yhtä väkevä kuin aiemmat slangimainokset. Nyt mainoksen aukeamiseksi täytyisi tietää noita legendaarisia HIFKiläisten numeroita. Siinä missä edelliset kamppikset ovat toimineet suuremmalle porukalle (slanginpuhujat) niin nyt homma lämpiää pienemmälle coreporukalle (HIFK aktiivifanit). Plussaa taas kerran superyksinkertaisesta ja huomiotaherättävästä toteutuksesta. Tämä mainoskamppis ei kuitenkaan harmita minua samaan tapaan kuin ne hiton hyvät slangimainokset.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Hyvä idea pistää äijät iskemään silmää ja mukavaa että faneja/juuriakin kunnioitetaan.

Kyllä ainakin Leppävaaran asemalla Minea Blomqvist iski meikälle silmää, joten toiveeni eiliseltä kävi toteen. Markus Selin oli toisella laiturilla, mutta onneksi olin menossa Stadiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minun mielestäni Jokerien uudet mainokset eivät ole lainkaan hassumpia, vaan sopivat hyvin tähän Minä, Me, Jokerit- teemaan.

Kyllähän Hifk silti vie "taistelun" tyylikkäämmällä mainoksella, mitään hassutteluja ei yksinkertaisesti tarvita. Hifkin mainoksissa jopa joukkueen pieni logo on ehkä turhaan esillä.

Pelkällä punaisella pohjalla näkyvä pelinumero ja kamrat-teksti (+ ehkä "en gång alltid pienellä alareunassa) riittäisivät.

Kohderyhmä kyllä ymmärtää, että kausi lähestyy ja on aika laittaa kaikki likoon perinteikkään punaisen puolesta.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Ja Kamrat #joku satunnainen numero punaisella pohjalla sitten kertoo enemmän? Molemmilla on ihan tyylikkäät kamppanjat ja hyvä että molempia näkyy katukuvassa.

Enhän minä niin sanonut, totesin vaan että tuota en huomannut aluksi meidän mainoksiksi. Minusta se on hyvä idea kuitenkin, mulla vaan on huomiokyvyssä vikaa :)
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Kyllä ainakin Leppävaaran asemalla Minea Blomqvist iski meikälle silmää, joten toiveeni eiliseltä kävi toteen. Markus Selin oli toisella laiturilla, mutta onneksi olin menossa Stadiin.

Markus selin ei hirveästi nappaa. Vatsallaan vielä vähemmän.

HIFK rakentaa kampanjansa sisältäpäin ja kumartaa kulttipelaajien suuntaan. Asiaa harrastavat voivat bongata numeroista pelaajia ja muut tunnistavat punaisen värin. Toimii.

Ilmala esittelee listan "tv:stä tuttuja" naamoja joiden yhteys jokereihin on sangen vaihteleva.

Kyllä tämä on mun mielestä selkeä erävoitto HIFK:lle.
 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Markus selin ei hirveästi nappaa.

HIFK rakentaa kampanjansa sisältäpäin ja kumartaa kulttipelaajien suuntaan. Asiaa harrastavat voivat bongata numeroista pelaajia ja muut tunnistavat punaisen värin. Toimii.

Ilmala esittelee listan "tv:stä tuttuja" naamoja joiden yhteys jokereihin on sangen vaihteleva.

Kyllä tämä on mun mielestä selkeä erävoitto HIFK:lle.

Niin eli HIFK suuntaa mainoksensa lähinnä jo olemassa oleville faneille siinä missä Jokerit koittaa saada uusia faneja. Tämä Minä, Me, Jokerit-kamppis on nostanut Jokereiden katsojakeskiarvoa huomattavan paljon tämän kahden kauden aikana kun sitä on käytetty, joten vaikka olisit mitä mieltä tahansa se on ollut äärimmäisen onnistunut.

2010-11 8487 (Sisältää Talviklassikon)
2011-12 9173
2012-13 9828

Vaikka pelkät mainokset eivät tämän takana ole, niin nämä tienvarsimainokset ovat osa tätä kokonaisuutta, jolla Jokerit on noussut aivan omiin korkeuksiinsa katsojamäärissä. Jos ja kun nämä puheet jopa 5500 myydystä kausarista pitävät paikkansa, niin ensi kaudella saatetaan nähdä vuosikausiin ensimmäinen viisinumeroinen katsojakeskiarvo.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllä tämä on mun mielestä selkeä erävoitto HIFK:lle.

Ei Jokerit ole pitkiin aikoihin lähteneet kilpailemaan naapurin kanssa näissä mainoskampanjoissa vaan vedetään omaa, hyväksi havaittua Minä, Me, Jokerit-linjaa. Teemana ei ole näyttävyys vaan yhteisöllisyys. Tulokset näkyvät viime vuosina kohonneina yleisökeskiarvoina.

Jokainen voi toki vastakkainasetella näitä kampanjoita ihan kaikessa rauhassa, jos se omaa mieltä hivelee.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kyllä tämä on mun mielestä selkeä erävoitto HIFK:lle.

Kauneus on katsojan silmässä. HIFK:n mainoksessa itseäni häiritsee selkeä tarve korostaa seuran suomenruotsalaisia sukujuuria. Eikö osan "Kamrat" -teksteistä olisi voinut korvata suomenkielisellä versiolla, jolloin koko kannattajakuntaa olisi kosiskeltu ja seura olisi viestittänyt, että kaikki kelpaavat HIFK:n faneiksi äidinkielestään riippumatta?

Mitä Jokereiden mainontaan tulee, niin mielestäni ihan luova idea on käyttää Jokereiden logon silmäniskua ja mainostaa sitä tutuilla kasvoilla. Mainos korostaa yhteisöllisyyttä mielestäni tavalla, johon jokainen Jokerifani pystyy samaistumaan.

edit. näköjään Jack Daniel´s oli minuuttia nopeampi.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Ei Jokerit ole pitkiin aikoihin lähteneet kilpailemaan naapurin kanssa näissä mainoskampanjoissa vaan vedetään omaa, hyväksi havaittua Minä, Me, Jokerit-linjaa. Teemana ei ole näyttävyys vaan yhteisöllisyys. Tulokset näkyvät viime vuosina kohonneina yleisökeskiarvoina.

Jokainen voi toki vastakkainasetella näitä kampanjoita ihan kaikessa rauhassa, jos se omaa mieltä hivelee.

Tähän täysin sama. Mikäli tietty teema (Minä, Me, Jokerit) toimii hyvin niin miksi se pitäisi vaihtaa? Tulevalla kaudella yli 10 000 keskiarvo voi hyvinkin olla tosiasia. Sitä en ymmärrä miksi jullit käyvät täällä kertomassa mielipiteitään. Nämä mainokset on kuitenkin kohdistettu Jokerihenkisille ihmisille ja mahdollisille uusille katsojille ei Stadin kakkosjoukkueen kannattajille. Jullien mainokset selvästi toimivat heidän kannattajilleen mutta rumia ne ovat silti punakeltaisten lasien läpi katsottuna.

Omaan silmään uudet dösärimainokset ovat onnistuneita ja riittävän omaperäisiä ja mikä tärkeintä eli se, että katukuva näyttää nyt asteen paremmalta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Joel Harkimo kuulostaa TODELLA paljon samalta, kuin Hjallis, mutta luonnollisesti hieman nuorempana. Samanlaisia maneereita ja puheen rytmitys, sekä molemmilta löytyy semmoinen tietynlainen pieni käheys sieltä taustalta. Isänsä poika.

Saman panin merkille.

Oli kivaa kuunneltavaa ja toteutuskin oli varsin onnistunut. Tulen varmasti kuuntelemaan vastaisuudessakin. Sopiva sykli, hyvät tyypit studiossa ja Jokerit luonnollisesti keskipisteenä. Kyllä tämä fanille kelpaa. Kiitos siis ohjelman toteuttajille ja studiovieraille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mun korvaan oli vielä parempaa tavaraa kuin ensimmäisessä osassa. Jatkakaa hyvää työtä niin kuuntelen jatkossakin varmasti. Nyt jo tuntuu vähän tyhmältä, ettei kukaan ole aikaisemmin tehnyt jokeriaiheisia podcasteja.

Masan kuulumisia oli hauska kuulla pitkästä aikaa. Hilpeyttä herätti teksti-tv kommentti, jonka yhteydessä selvisi sekin, että hän on siirtynyt nettiaikakaudelle ja lukee jopa Jatkoaikaa! Terkkuja sinne ja onnea nykyiseen työhön.

Meneekö tätä kautta palaute Juusolle perille? Jos menee, niin Tomekkia voisi ehdottaa vieraaksi, mikäli häneltä löytyy aikaa ja mielenkiintoa. Suurena Jokerina, kiekkomiehenä ja tottakai joukkueen apuvalmentajana Valtosella voisi olla paljonkin annettavaa podcastille.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meneekö tätä kautta palaute Juusolle perille? Jos menee, niin Tomekkia voisi ehdottaa vieraaksi, mikäli häneltä löytyy aikaa ja mielenkiintoa. Suurena Jokerina, kiekkomiehenä ja tottakai joukkueen apuvalmentajana Valtosella voisi olla paljonkin annettavaa podcastille.

Kyllä menee ja vierastoiveet ovat tervetulleita. Kehut lämmittävät (joten kiitos niistä), mutta kritiikkikiäkin otetaan toki vastaan, jotta saadaan formaattia viilattua. Ensi viikolla on ainakin näillä näkymin tarkoitus ottaa vähän analyyttisemmin kiekkoon suhtautuvia panelisteja.

Juusolle vielä näin julkisesti multa suuri kiitos. Ideoita on monella, mutta tekijöihin törmää harvemmin. En muista, tuliko lähetyksessä esille, mutta mies on nyt Suomessa piipahtamassa ja torstaina bongattavissa matsissa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hyvää settiä talkoohengessä. Virmaselle sellaiset terveiset, että kyllä meitä 2003 Luganon finaalissa oli noin 30 jamppaa. Olimme vaan niin loppu Milanon alkumatsien tiimoilta ettei kurkusta enää ääntä kauheasti lähtenyt. Eurooppa oli hallussa. Hieno reissu siis!
 
Äänenlaatu on kyllä parantunut huomattavasti verrattuna tuohon ensimmäiseen podcastiin. Siitä iso kiitos! Ohjelmat rakenne on myöskin loistava ja paneeli, sekä vieraat on ollut kyllä hyviä. Ei mulla perhana mitään mussutettavaa ole. Loistavaa duunia!
 

AaJee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim Ducks, Miami Heat
Todella hyvää settiä tämä podcast! Tunti meni niin, että hujahti kuunnellessa.

Huomaa, että Juusolla on menneisyyttä radiojuontajana, vieläkin ikävä Peltsin ja Juuson aamuja. Vieraille myös isot propsit, hyvää tulkintaa!
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tykkään Jokerien uusista bussipysäkkimainoksista. Ei tarvitse kuin pari Kannata paikallista seuraasi -tarraa, niin saa sensuroitua täällä Espoossa moisista narrimerkit ja minämejokerit, eikä tarvitse turvautua pesisstagaan.
Vitsi vitsi. En ole nähnyt kuin Selin-mainoksen, oli kyllä mun mielestä perhanan ruma, sori vaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Hyvää settiä Narriradiossa. Masan kuulumisia oli myös mielenkiintoista kuulla ja hieman yllätti, että Masa edelleen on seuran kanssa tekemisissä tuossa mittakaavassa.

Mitä tulee HIFK:n kadunvarsimainoksiin, on mielestäni hieman kornia se, että mainoskampanja nojautuu seuran legendoihin ja entisajan suuruuksiin ja samaan aikaan suurelle yleisölle tutut ja HIFK:hon profiloituneet aktiivipelaajat karttavat yksi toisensa jälkeen seuraa (Ruutu, Karalahti, Hagman). Toisaalta HIFK ei kohdista mainontaansa minulle, joten subjektiivinen mielipiteeni suotakoon.

Olen pitänyt HIFK:n mainontaa edellisinä vuosina erinomaisena, nokkelana ja asteen pari parempana kuin Jokereiden, mutta mielestäni tänä vuonna Jokerit tuli ohi ja suhteellisen kirkkaasti.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hieman yllätti, että Masa edelleen on seuran kanssa tekemisissä tuossa mittakaavassa.

Tää oli jopa suhteellisen pelottavaa :)


Narriradio oli taas paikallaan, loistavaa juttua, kiitos tekijöille. Vieraina ois mielenkiintosta kuulla Kurria ja tietysti Selännettä. Teemun jutut voi tosin olla vähän turhan vaikeaa toteuttaa...
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Vertailun vuoksi HIFKin tämän vuoden kamppis on myös hyvä idea, mutta ei yhtä väkevä kuin aiemmat slangimainokset. Nyt mainoksen aukeamiseksi täytyisi tietää noita legendaarisia HIFKiläisten numeroita. Siinä missä edelliset kamppikset ovat toimineet suuremmalle porukalle (slanginpuhujat) niin nyt homma lämpiää pienemmälle coreporukalle (HIFK aktiivifanit). Plussaa taas kerran superyksinkertaisesta ja huomiotaherättävästä toteutuksesta. Tämä mainoskamppis ei kuitenkaan harmita minua samaan tapaan kuin ne hiton hyvät slangimainokset.

Toisaalta monen kohdalla se, ettei tiedä kenen tuo numero on, on ainakin antanut halun ottaa selvää kenen numero on kyseessä.

Itse tuohon jokereiden kampanjaan niin pointsit siitä että on otettu kannattajiakin mukaan tähän kampanjaan. Tosin noita mainoksia ei aivan heti yhdistä jokereihin siinä mihin nuo HIFK:n mainokset HIFKiin. Toistaiseksi en itse ole nähnyt kuin pari rumaa keski-ikäistä tai vanhempaa äijää virnuilemassa, toivotaan että sieltä löytyy vähän paremmankin näköistä porukkaa. Ei kuitenkaan mikään huono kampanja.
 

Masentaja

Jäsen
Jokerit ois voinut hyvin lisätä tuohon kamppikseen vielä QR-koodit, missä tulis vähän lisätietoja ko. henkilöstä, jos kannattaja niin taustoista jne. Ei ois ollu iso homma, mutta voisin veikata että aika moni ois sen saattanut jopa tsekatakkin sporaa/dösää venaillessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös