Ihmettelyketju

  • 6 375 394
  • 38 790

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eli toimitusjohtaja pahoittelee työnantajansa kirjoituksia ja sanoo etteivät ne ole linjassa sen kanssa mitä on sovittu.

Juuri näin. Vähän sai sellaisen kuvan, että toimitusjohtaja yritti pelastaa oman maineensa irtisanoutumalla pomonsa tekemästä virheestä. Tosin virallisesti varmaan tarkoituksena oli irtisanoa J. Kärkkäinen Oy Magneettimedian idioottimaisista jutuista, joista tämä ei suinkaan ollut ainoa. Kyseisen "lehden" ainoa tavoite on J. Kärkkäinen Oy:n mainostamisen lisäksi etsiä kaikista sensaatiohakuisimmat jutut netistä ja paneutua niihin. Yleensä ne ovat rokotusten epäterveellisyyteen ja lääkärien ammattitaidottomuuteen perustuvia, mutta näköjään myös juutalaisten vastustaminenkin käy.

Mainosjakeluiden Seiska.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ainakin uskonto ohjaa bisneksiä, vaikka ei olisikaan itse lesta. Putiikista ei saa mitään alkoholia.

Mutta muita uskonnon kieltämiä asioita (viihde-elektroniikkaa, meikkejä, jne.) saa. Saako alkoholia Keskisen Vesaltakaan? Vesku ei varsinaisesti ainakaan muistuta harrasta uskovaista.

Ei kai noissa tämän tyypin kyläkaupoissa yleensä myydä alkoholia?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ainakin uskonto ohjaa bisneksiä, vaikka ei olisikaan itse lesta. Putiikista ei saa mitään alkoholia.

Vahva juutalaisvastaisuus harvoin istuu yksiin kristinuskon kanssa. Yleensähän nuo äärihihhulit on suuria Israelin ystäviä, lestoista en kyllä ihan varma ole.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta muita uskonnon kieltämiä asioita (viihde-elektroniikkaa, meikkejä, jne.) saa. Saako alkoholia Keskisen Vesaltakaan? Vesku ei varsinaisesti ainakaan muistuta harrasta uskovaista.

Ei kai noissa tämän tyypin kyläkaupoissa yleensä myydä alkoholia?

Que? Ennemmin voisi kysyä, että mitä Keskisen Vesalta ei saa? Niin, kyllä alkoholia saa. Oikein jopa oma Alkokin on kaupalla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vahva juutalaisvastaisuus harvoin istuu yksiin kristinuskon kanssa. Yleensähän nuo äärihihhulit on suuria Israelin ystäviä, lestoista en kyllä ihan varma ole.

Lestat eivät kyllä suhtaudu suopeasti keihinkään muihin kuin itseensä. Muutoin kyllä totta tuo että äärihihhulit yleensä ovat suuria Israelin ystäviä.
 

Masentaja

Jäsen
On muuten tuo j. Kärkkäinen jonkinsortin velkasaneerauksessa. Vai oliko niin että on haettu jopa konkurssia. En tarkkaan muista mutta luottokiellossa on meidän firmassa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Que? Ennemmin voisi kysyä, että mitä Keskisen Vesalta ei saa? Niin, kyllä alkoholia saa. Oikein jopa oma Alkokin on kaupalla.

Ok, en muistanut moista. Tai ei ole tullut nuohottua kyseistä paikkaa niin tarkkaan, lähinnä koittanut saada hameväen pois sieltä äkkiä.

On muuten tuo j. Kärkkäinen jonkinsortin velkasaneerauksessa. Vai oliko niin että on haettu jopa konkurssia.

Meinasi heittää nurin jokunen vuosi sitten, mutta sen jälkeen sai kusetettua liikekiinteistönsä muille tahoille ja jäi itse vuokralle niihin. Nyt menee ilmeisesti huomattavasti paremmin, ainakin taloustietojen mukaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Käsittääkseni Kärkkäinen on helluntailaisia ja kuulemani mukaan tämä antisemitismi on ainakin Lahden paikallisissa uskovaispiireissä herättänyt halua boikotoida ko. kauppaa. Uskovaiset kun tuntuvat usein olevan kritiikittömästi valitun kansan puolella ainakin palestiinalaisia koskevissa kiistoissa.

Ja talousongelmat kai juontavat juurensa juuri tuohon Lahden kiinteistöön, jonka rakennuskustannukset taisivat olla liikaa suhteessa kassavirtaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmetyttää kovasti, miksi pitää uutisoida, kun joku pölvästi "suomalainen" on lähtenyt vapaaehtoisesti Syyriaan sotimaan ja saanut siellä yllättäen kuulan kalloonsa. Mitä sitten? Sinne lähtiessään varmaan tiedostaa riskit. Tällaisten jihadistien sankariteot pitäisi jättää täysin noteeraamatta.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa oikea tapa on vapauttaa kauppaa ja nostaa hintoja ns limuviinojen, keppanan ja halpojen viinojen ja viinen osalta.
Paskan lati. Ainoa oikea tapa on lopettaa denojen hyysääminen. Jos joku haluaa dokata niin sitten se dokaa, siinä ei paljon aukioloajat rasita kun kaljaa haetaan aamukymmeneltä. Ja jos nostat hintoja niin ne on vain aikaisemmin pummaamassa lisää fyrkkaa kun kaikki on taas mennyt.

Pitääkö kaikkien kärsiä tuon porukan takia?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina välillä sitä herää ihmettelemään, että tulevaisuus todellakin on täällä. Lueskelin tuossa erästä englanninkielistä uutista eräältä sivustolta. Ehdin lukea melkein loppuun asti ennen kuin huomasin sivun ylälaidassa lukevan Tämä sivu on käännetty kielestä saksa kielelle englanti. Aika pitkälle on noiden käännöstenkin laadussa tultu lyhyen ajan sisällä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamun hesarissa oli juttua Helsinki-Vantaan lentokentän mahdollisesta laajentamisesta matkustajamäärien kasvaessa. Ihmettelen, että miten se voi maksaa niin paljon kuin esitettiin. Jos oikein ymmärsin, kustannusarvio nykyisten suunnitelmien puitteissa lähtee 900 miljoonasta eurosta ja voi nousta jopa kahteen miljardiin euroon. En ymmärrä rakentamisesta mitään, mutta kun vertaa joidenkin muiden julkisuudessa olleiden hankkeiden kustannusarvioihin, on summa mielestäni todella suuri.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Samoin kuin hemmo tuossa ylempänä ihmetteli, niin ihmettelen myös rakentamisen hintaa. Esimerkiksi asfalttipinta, joka korjataan esikaunkialueella maksaa varmaa sadalta metriltä n. 500 000 - 1milj. koska tuota meidän kodin ohi menevää tietä ei ole vieläkään saatu kahden vuoden aikana korjattua.

Ensin veti sähköyhtiö maan auki puolelta matkaa ja sitten vesilaitos. Nyt se on möyritty auki noin 3 kertaa viime vuoden aikana ja välissä joku pinnoiteauto on vetänyt asfalttipaskat päälle, ilman tasoitusta luonnollisesti. Nyt ovat tosin saaneet jo kalustoa tielle, eiku sori se kalustohan on tuossa toisella tiellä, joka menee ristikkäin tämän tien kanssa. Sen verran kommenttia, että se tie oli rullaluistelukunnossa, mutta päälystäkää nyt vaikka sitten varmuuden vuoksi.

Mitä siis maksaa esimerkiksi 100m tien asfaltoiminen kaupungille? Olisi mielenkiintoista tietää, koska hinnan täytyy olla pöyirstyttävä. Melkein sama jos asuis utsjoella. Tiet varmaan samaa luokkaa, kuin täällä Porin esikaupunkialueella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tällä viikolla tuli ensimmäinen Iherbin tilaus perille, ja mä vähän mietin että jossakin vaiheessa pistäisin uutta tilausta tulemaan. Jotain vitamiinijuttua ajattelin, mutta mä en mitään pillereitä haluaisi syödä. Joku sellainen luonnollinen jauhe voisi olla kiva, mitä oon tuolta vähän katsellutkin, mutta toisaalta kaupasta saisi halvemmalla vaikkapa tyrnimehua, mistä saisi suht samat vitamiinit. Ja nuo marjat olisivat lähempääkin kuin mistä lie indokiinasta.

Jostain syystä mulla on joku pienoinen pillerikammo. 80-luvullahan sanottiin että ihminen ei tarvitse muuta kuin korkeintaan aspiriinia, tai no ainakin meillä kotona sanottiin. Vieläkin mulle tulee vähän hinttifiilis ihan vaikka vaan pistäisin käsiin perusvoidetta tai iholle aurinkorasvaa.

Noiden vitamiinipillereiden kanssa on vähän sama juttu kuin kuntosalinkin kanssa. Mä oon ihmetellyt miksi ihmiset maksavat kovan hinnan jostakin kuntosaleista, vaikka tuonne metsäpoluille voisi mennä juoksentelemaan ihan ilmaiseksi. Samalla saisi raitista ilmaa jne, eikä tulisi ollenkaan sitä hinttifiilistä. Punnertaminenkaan ei maksa mitään, eikä leukojen vetely tms.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mä oon ihmetellyt miksi ihmiset maksavat kovan hinnan jostakin kuntosaleista, vaikka tuonne metsäpoluille voisi mennä juoksentelemaan ihan ilmaiseksi. Samalla saisi raitista ilmaa jne, eikä tulisi ollenkaan sitä hinttifiilistä. Punnertaminenkaan ei maksa mitään, eikä leukojen vetely tms.

Runkkaaminenkin on ilmaista, eikä ole pakko käydä huorissa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkkaaminenkin on ilmaista, eikä ole pakko käydä huorissa.
No joo, mutta runkkaamalla ei saa sitä fiilistä minkä saa kun panee halpaa lutkaa kakkoseen. Eikä pidä myöskään unohtaa sitä fiilistä kun jännität millainen tyttö sieltä oven takaa paljastuu.

Kyllä mä luulen että teistäkin varmaan aika monet tietävät mistä mä puhun. Ja turha on kenenkään tulla mistään lutusesta parisuhdeseksistä piipittämään tässä samassa yhteydessä kun nyt puhutaan vähän eri luokan fiiliksistä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
No joo, mutta runkkaamalla ei saa sitä fiilistä minkä saa kun panee halpaa lutkaa kakkoseen.

Toinen tykkää juosta matolla ja toinen maastossa. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Eikä pidä myöskään unohtaa sitä fiilistä kun jännität millainen tyttö sieltä oven takaa paljastuu.

Niin, jännäkakka on myös siinäkohtaa, kun laitat ennätyspainot tankoot ja menet sinne alle yrittämään.

Mutta joo, halvemmaksihan tuo tulee, jos vertaa vaimon pitämiseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, jännäkakka on myös siinäkohtaa, kun laitat ennätyspainot tankoot ja menet sinne alle yrittämään.
En kehtaa kertoa, mutta sanon silti. Hitto kerran panin sellaista aivan sairaalloisen ylipainoista naista. Siis se oli kuin suoraan niistä 4D-dokumenteista. Netistä tapasin ja muna pystyssä sen luokse matkasin. Jonkun kasvokuvan se oli vaan mulle lähettänyt, josta ei aivan koko totuus selvinnyt. Noh, ensin siinä jotain halpaa viiniä litkittiin ja ette usko miten paljon siihen upposi sitä lientä. Sitten se vähän lutkutteli mun munaa, mutta hitto meinasi juurineen päivineen sen imasta, joten pyysin kääntymään selälleen. Minuutin tai pari olin siinä sitä lykkinyt kun rupesin miettimään että hetkinen, nyt en välttämättä töki ihan oikeaan rakoon vaan johonkin läskimakkaroiden väliin, mutta kun kerta hyvältä tuntui niin miksi lopettaa? Sen naisen ilmekin oli sellainen että nyt on jotain pielessä, mutta jatkoin nylkyttämistä ja hoblaa! Joo ei sen jälkeen nähty.

Ja tämä tarina on tosi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Käsittääkseni Kärkkäinen on helluntailaisia

Käsittääkseni ei ole. Toisen samoilta seuduilta olevan kauppaketjun, Halpa-Hallin, omistajat ovat helluntailaisia. Kärkkäinen on tosiaan ex-lestadiolainen, nykyään pitäsi olla erossa ko. lahkosta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei mene huonosti Yleisradiolla. Urheiluruudussa minuutin pätkä tästä olympiamitalisti purjelautailijasta ja kuvattu vaatimattomasti Rio De Janeirossa. Jutun anti: 0.

On siinä toimittaja Riikka Smolanderilla ollut varmaan hymy korvissa asti, kun on voittanut maanantaipalaverissa tämän keikan. "Pekka menee Sotkamoon tekemään pesisjutun, Jussi käy Kuortaneella haastattelemassa keihäsmiehiä ja Riikka lähtee Riion biitseille".
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mene huonosti Yleisradiolla. Urheiluruudussa minuutin pätkä tästä olympiamitalisti purjelautailijasta ja kuvattu vaatimattomasti Rio De Janeirossa. Jutun anti: 0.

On siinä toimittaja Riikka Smolanderilla ollut varmaan hymy korvissa asti, kun on voittanut maanantaipalaverissa tämän keikan. "Pekka menee Sotkamoon tekemään pesisjutun, Jussi käy Kuortaneella haastattelemassa keihäsmiehiä ja Riikka lähtee Riion biitseille".

Paitsi jos matkustaa työkseen, niin vituttaa lähteä jonnekin toiselle puolelle maapalloa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamun hesarissa oli juttua Helsinki-Vantaan lentokentän mahdollisesta laajentamisesta matkustajamäärien kasvaessa. Ihmettelen, että miten se voi maksaa niin paljon kuin esitettiin. Jos oikein ymmärsin, kustannusarvio nykyisten suunnitelmien puitteissa lähtee 900 miljoonasta eurosta ja voi nousta jopa kahteen miljardiin euroon. En ymmärrä rakentamisesta mitään, mutta kun vertaa joidenkin muiden julkisuudessa olleiden hankkeiden kustannusarvioihin, on summa mielestäni todella suuri.

Eikö Helsinki-Vantaalla ollut jotain ongelmia maapohjan saatumisen kanssa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä siis maksaa esimerkiksi 100m tien asfaltoiminen kaupungille? Olisi mielenkiintoista tietää, koska hinnan täytyy olla pöyirstyttävä. Melkein sama jos asuis utsjoella. Tiet varmaan samaa luokkaa, kuin täällä Porin esikaupunkialueella.

Siitä vaan selailemaan kaupungin asiakirjoja. Useimmat ovat netissä kaikki kynnysarvon ylittävät hankinnat ovat julkisesti kilpailutettuja.

Tässä vaikka yksi hakutulos Porin kaupungin nettisivuilta.
"Naakan- ja Latokartanontien päällysteen uusiminen, Pohjanmaan- ja Heinimaantien
liikennejärjestelyt,
Latokartanontie-Naakantie katujakson perusparantaminen ja uudelleen päällystys maksaa
noin 150 000 euroa
Pohjanmaantien ja Heinimaantien liittymä on tilanahtauden takia vaikeasti parannettavissa
kiertoliittymänä. Lähellä liittymää sijaitseva teollisuusraiteen tasoristeys vaikeuttaa
liittymän parantamista valo-ohjattuna. Liittymän liikenteen joustavuutta parantaisi Pohjanmaantielle
rakennettava pohjoisesta vasemmalle, Heinimaantielle kääntyvien väistötila.
Väistötilan rakentamiskustannukset ovat noin 30 000 euroa."
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Yhtäkkiä aloin ihmettelemään, että miksi Suomessa kerrostaloasuntojen osoite merkitään niin tyhmästi? Pizzakuskit, lähetit, vieraat, pelastustoimi jne. pääsisivät satakertaa helpommalla jos osoite kertoisi suoraan missä kerroksessa asunto on.

Esim. jos osoite olisi Peltomyyräntie 2 C 89.

Miksi sitä ei voisi merkitä mieluummin Peltomyyräntie 2 C 3 D. Kyseessä siis Peltomyyräntie, talo 2, rappu C, 3. kerros ja asunto D.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös