La 6.4.2013 Ässät-JYP (4. välieräottelu)

  • 49 926
  • 323

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Jonkun Miika Lahden mielestä saa varmasti työntää munan Armian tai Savinaisen suuhun, mutta jos siihen puraisee niin aijaijai, se on kiellettyä leikkiä se.
Oikeasti, miten helvetissä Auvisen sormi päätyy vastustajan suuhun? Epäilen että samaan tyyliin mitä pelin jälkeen JYPin pukkarin suihkussa, asiat vaan johtaa toiseen jne.

Pelistä jäi noin muuten mieleen Ässien uninen alku ja tänään hävittiin maalinedusta molemmissa päissä, noin siinä käy kun ote herpaantuu edes hiukan. Ässien liike oli myös tänään heikkoa, sarjan huonointa selkeästi. Karvaus oli aika toivotonta viisikkopelin hajotessa ja JYPin pakit saivat pelata sarjan helpoimman ottelunsa. Vaikka kaikki oli monen Ässäfanin mielestä päin persettä niin peli hävittiin 1-2, eli tilanne ei ole ihan toivoton vaikka useampi JYP-fani onkin näköjään ottanut hirveää huumaa tästä huimasta noususta 1-3 tilanteeseen.

Tänään tuomarit vihelsi melko ok, ekassa erässä joka toisesta JYPin selvästä rikkeestä, ihan kaikista selvistä kampituksista ei pystynyt laittamaan ukkoa jäähylle. Myöhemmin pilli alkoi menemään taskuun tuttuun tyyliin. Taustalla sai huoletta kaadella ja repiä kiekotonta jäihin, ei laskettu enää rikkeisiin. Se oli hyvä huomata että tuo erikoinen Ässäpelaajien päässä roikkuminen otettiin aika paljon pois, mikä helvetin tarve tuo on? Jos pelataan kovaa playoff-hokia niin mitä vittua joka tilanteessa roikutaan vastustajan päässä?

Kovin vääntö taisi olla pelin jälkeen hallin ulkopuolella, kun 50-kiloiset pojat ottivat myllyä. Viksua toimintaa etten sanoisi. Porilaisyleisöstä noin muuten, vituttaahan se hiukan koittaa huutaa rikkinäisellä kurkulla kun n. 6200 ihmistä istuu hiljaa. Käsiä sentään osataan lyödä yhteen ilman ohjeistusta joten siitä saanee monessa liigahallissa jo isot pisteet "tunnelmasta". Se vajaa 100 tosifania jotka jaksaa kiertää vieraspelejä pesee nuo reilut 6000 vetelystä mennen tullen, aika surullista. Tämän iltainen yleisö ei juhliaan ansainnut.

Mutta eipä tässä kannata heitellä kirvestä kaivoon, JYPin mahdollisuudet jatkoon kasvoivat johonkin 10% tienoille sieltä muutamasta prosentistä, eipä jaksa nyt tarkistaa miten nuo 0-3 ovat historiassa tarkalleen menneet. Yksi sopiva pomppu kolmessa mahdollisessa matsissa on ihan riittävä turva tässä kohtaa, jos ei riitä niin ei mahda mitään. Kättelyt ja onnittelut sarjan ratkettua, tämän sanoin perjantaina Jyväskylässä ja sanon sen vielä kerran.

EDIT:

Tuomareista unohtui mainita tuo ajassa 54:00 tai jotain tullut kahina, mistä Ässät sai alivoiman. Se oli ihan kohtuu mielenkiintoinen tuomio, kun Wärn aloittaa lyömään Armiaa naamaan maalinedustalla, kaksi ekaa huitaisua sieltä suunnalta. Ja seeprat hyvittää tästä JYP ylivoiman. Muuten tuli salomonia, erikoista tulkintaa.
 

Nypsi

Jäsen
Ja hän on tehnyt pisteensä pelitavan mukaisten hyökkäysten päätteeksi?
Väitit, että JYPltä ei löydy ratkaisijoita Perrinin ketjun takaa. Max Wärn ei pelaa Perrinin ketjussa ja on tehnyt eniten pisteitä. Tuo sinun kysymyksesikin on jo niin vitun tyhmä etten edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Väitit, että JYPltä ei löydy ratkaisijoita Perrinin ketjun takaa. Max Wärn ei pelaa Perrinin ketjussa ja on tehnyt eniten pisteitä. Tuo sinun kysymyksesikin on jo niin vitun tyhmä etten edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan.

Ok, Wärn on Jyp:n kärkihyökkääjä, hän nostaa teidät suosta.
 
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuomareista unohtui mainita tuo ajassa 54:00 tai jotain tullut kahina, mistä Ässät sai alivoiman. Se oli ihan kohtuu mielenkiintoinen tuomio, kun Wärn aloittaa lyömään Armiaa naamaan maalinedustalla, kaksi ekaa huitaisua sieltä suunnalta. Ja seeprat hyvittää tästä JYP ylivoiman. Muuten tuli salomonia, erikoista tulkintaa.

kylläpähän se on niin että Armia lyö Wärniä leukaan ensiksi tossa tilanteessa, sen jälkeen wärn kuittaa takaisin.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole. Pelaaminen perustuu toistuvaan systeemiin ja sitä kautta luotuihin maalipaikkohin. Jyp:n ketjuista Perrinin ketju pystyy tähän, muiden hyökkääminen perustuu satunnaisiin onnistumisiin.

Lue tuo tämän sivun ylimmäinen viesti. Se on suoraan sinulle, ja uskon aika monen JYP fanin vahvistavan viestini.

Tai no älä lue sitä. Kerro, mikä on ollut JYPin ykkösketju runkosarjassa tai pleijareissa. Heitä nimet ihan omasta silinteristäsi. 3 vain tarvitsen.
 

Carlos83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LeKi, Jarkko Ruutu, AS Roma, Azzurri
Mjoo. Sainpa pimitettyä itseltäni pelin lopputuloksen jälkilähetykseen saakka, ja olipahan peli! Kunnon poffikiekkoa, I like. :)

Jyppi tuli tänään todella nohevasti matsiin ja yllätti Ässät housut kintuissa, mutta kyllä mua silti naurattaa se, että jotkut näkee sarjan momentumin nyt kääntyneen Jypille niin selkeästi, että "tää sarja ratkeaa seuraavassa Porin matsissa". Ässät on jo käynyt kaapimassa kaksi vierasvoittoa, joten kyllä näkisin joukkueen edelleen olevan suosikki seuraavassakin pelissä. (No joo, ei ehkä suosikki, mutta ihan samalla viivalla kuin kotijoukkue. Tässä sarjassa ei voida paljon kotiedusta puhua. Ainakaan toistaiseksi.)

Onko joku muuten nähnyt muita kuvakulmia siitä Elon napakasta rannarista, jota videolta tarkasteltiin. Yläkameran kuva ois ollut ihan kiva nähdä, vaikka ei kai kiekko maalissa käynytkään. Jälkilähetyksen hidastuksista on kyllä mahdotonta sanoa yhtään mitään.

Todella outo ratkaisu antaa Niemelle se 2+2, joka pitkälti tylsytti Ässien kirin. Kymppi tulikin sitten ihan aiheesta. Jos kypärä on rikki, niin ei sitä nyt tarvitse yrittää heittää sinne huoltajalle asti. Mutta tuskinpa Niemi olisi sitä lähtenyt viskelemäänkään, jos tuomarit olisi olleet ajan tasalla alkuperäisten jäähyjen kanssa. (Itse olisin muuten antanut myös Virtaselle 2+10 Raannan kolaamisesta. Ilkeän näköinen tilanne.)

Ja on muuten melko hauskaa tämä keskustelu tästä "puremisepisodista". Pureminen on törkeää, mutta olen aikaisemmissakin tapauksissa ihmetellyt, että mitä vittua kenenkään sormet tekee jonkun toisen suussa. Toivottavasti tätä ei nyt ainakaan JYP lähde viemään eteenpäin. Ässät on ottanut aikaisemmissa matseissa tapahtuneet touhut miehekkäästi ja toivon jyväskyläläisten noudattavan samaa linjaa. Ratkaistaan finaalipaikka kentällä eikä sen ulkopuolella.

JYP oli tänään parempi, siitä ei kahta sanaa, mutta aika paljon olisin valmis laittamaan rahaa sen puolesta, että Ässät vie sarjan. Ja mitä pikemmin, sen parempi, koska jos tämä matsi venyy seitsemään peliin, niin Tappara pääsee turhan katettuun pöytään.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Aikalailla epätoivonen olet...

Jyp voitti tämän pelin alun rynnistyksen, hyvän puolustamisen ja Tarkin tason noston avulla.

Olisit jättänyt kolme(3) ensimmäistä ja yhdeksän(9) viimeistä sanaa kirjoittamatta, niin olisi ollut paras analyysi so far, mutta hyvä se on noinkin. TosiHyvä. Harmittavasti joukkue tuli väärin, mut maanantaina sitten. Sori snadi OT, toivottavasti kukaan ei taaskaan huomaa mitään.
 
Oikeasti, miten helvetissä Auvisen sormi päätyy vastustajan suuhun? Epäilen että samaan tyyliin mitä pelin jälkeen JYPin pukkarin suihkussa, asiat vaan johtaa toiseen jne.
Itse taasen epäilen, että samaan tyylin kuin sä saat naista, eli vahingossa ja tuurilla. Tässä sinun tapauksessa naisella on käynyt huono tuuri ja samaa huonoa tuuria oli Auvisella. Olennaista tuskin on se, että sormi on eksynyt suuhun vaan se, että sormea purtiin tai ei purtu.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ja on muuten melko hauskaa tämä keskustelu tästä "puremisepisodista". Pureminen on törkeää, mutta olen aikaisemmissakin tapauksissa ihmetellyt, että mitä vittua kenenkään sormet tekee jonkun toisen suussa. Toivottavasti tätä ei nyt ainakaan JYP lähde viemään eteenpäin. Ässät on ottanut aikaisemmissa matseissa tapahtuneet touhut miehekkäästi ja toivon jyväskyläläisten noudattavan samaa linjaa. Ratkaistaan finaalipaikka kentällä eikä sen ulkopuolella.

Itse olen tästä vähän eri mieltä. Jos mitään pientäkään mahdollisuutta on viedä tätä tapausta eteenpäin videoiden/todistajalausuntojen ym keinoilla eteenpäin niin ehdottomasti tämä tulee tehdä. Kaikki keinot on otettava käyttöön.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP oli tänään parempi, siitä ei kahta sanaa, mutta aika paljon olisin valmis laittamaan rahaa sen puolesta, että Ässät vie sarjan.

No joo. Jos joku vetoja kaipaa, niin ei kun yv:tä tulemaan. Olen valmis laittamaan Ässien finaaliinmenoon 5000€ kiinni, jos joku haluaa vastaan vetää. Itse olen JYPin mies henkeen ja vereen. En vain näe JYPin tilastollisia mahdollisuuksia kovin vahvana, ja jos joku tuollaisen vedon vetäisi suhteella 1:1, niin tottakai vastaan puhelimeen.

Kun kukaan ei kuitenkaan soittele, laitoin äänettömälle. Jos joku sattuu erehtymään, vastaaja ottaa kuitenkin viestit vastaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika kovaa saa hieroa toisen hammasta, että vekin saa aikaan. Vai miten se meni?

Ryanin puremista on täällä todisteltu muun muassa sillä että Mike Tyson puri vastustajaltaan korvalehden irti ja sillä että Auvinen sanoi heti tapahtuman jälkeen tuomarille "se puri" ja ettei kukaan kuulemma voi keksiä tuollaista. Näihin älyttömyyksiin olen lähinnä ottanut kantaa ja edelleen pidän vahinko-osumaa todennäköisimpänä selityksenä. Kuinka paha vekki siellä nyt todella on ollut? Juttuja lukemalla joku voisi melkein luulla että Ryan on purrut kuin koira.

Sinänsä tietysti lapsellista vääntää tämmöisiä jälkikäteen, eivät tilanteet siitä miksikään muutu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Suosikkijoukkue
Ässät
Erikoista sontaa taas tulee tänne. Nyt lähinnä Jypin faneilta. Ensin itketään eilen kuinka sarja on ohi ja sitten kun tulee yksi voitto niin sarja on kääntynyt. Onko se oikeasti noin helppoa? Itse ainakin jo eilisen Ässä voiton jälkeen totesin sarjan olevan pahasti kesken koska Jyp pelasi hyvin perjantaina tappiosta huolimatta.

Ässillä edelleen 3 peliä aikaa hoitaa homma.

Miksi Auvisen sormi oli Ryanin suussa? Toi on kaikkein oleellisin kysymys. Ryan ei ainakaan itse hamua sitä sinne, eikö niin? Jos se menee sinne vahingossa niin sitten siinä voi tapahtua toinenkin vahinko...

Mitä on ihonalle pääseminen? Onko Perrin päässyt mun ihon alle jos totean miehen olevan nykyään surullisen näköinen ruikuttaja? Eric tekee itsestään ihan pelleä tällä hetkellä...

Ässät pilas lauantaisaunan hölmöilemällä alun ja se riitti tänään. Elon ylärima-tolppa kun olis millin ollut tarkempi niin ehkä Jyp fanit itkis maailman epäoikeudenmukaisuutta?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tv-kuvan perusteella yksi laastari riitti hyvin tähän. Ei roikkunut sormi irti eikä luu paistanut ulkona.

Niin, en minäkään paikalla olleena huomannut että siellä verta olisi roiskunut.

Tuo Tampuriinin juttu on kyllä huvittava: on ilmeisesti ok että sormet menevät vahingossa suuhun kun sinne menee kerran vahingossa mailanlapojakin. Mites olisi sellainen linjaus että vastustajalla ei ole kenenkään suuhun mitään asiaa, oli tahallista tai vahinko?
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tv-kuvan perusteella yksi laastari riitti hyvin tähän. Ei roikkunut sormi irti eikä luu paistanut ulkona.

Itse odotin kyllä etukäteisinformaation perusteella, että nälkäinen jenkki olisi napannut T-luupihvin iltapalaksi Bad to the bonen soiden taustalla.

Omaan kiikarin tuo tapaus kuitenkin oli aika selvä. Pieni episodi sattui, mutta eipä siitä jälkiseuraamuksia tarvitse tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös