Leijonat pilvessä

  • 262 369
  • 703

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
kannabis on luokiteltu urheilussa kielletyksi aineeksi ja sen käyttö on siten kiistatta dopinginrikkomus, mikäli testi on tehty kilpailutilanteessa.[/I]"

Niin juuri. Valmentaja venäjältä haluaa kertoa maajoukkueen päävalmentajalle kaiken. Pojat poltti kukkaa, jäi kiinni, mutta vapaa-ajallaan. Ei tää iso juttu oo, pidin pojille luennon, mutta valmentaja valmentajalle: tiedoksi.

Kertoo enempi Jukan hyvistä verkostoista.

Harmi että nousi haloo.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Luulen ja tiedän - niin kauan kuin "doping-aineen" nimi on kannabis!

"Suomen antidopingtoimikunnan puheenjohtaja Pekka Ilmivalta kuuli Leijona-pelaajien kannabiskäryepäilystä ensimmäisen kerran tiistaina Urheilulehdeltä. Ilmivallan mukaan kannabis on luokiteltu urheilussa kielletyksi aineeksi ja sen käyttö on siten kiistatta dopinginrikkomus, mikäli testi on tehty kilpailutilanteessa."

Tästä voidaan päätellä, kuten täällä on aiemminkin mainittu, että kyse on esimerkiksi harjoituksissa järjestetystä kusitestistä, eikä asialla ole merkitystä dopingrikkeenä, koska tilanne ei ole ollut kilpailutilanne. Asia olisi eri, jos testi olisi tehty ottelun jälkeen. Onko tästä sitten saanut tietoa joukkueen lääkärin lisäksi päävalmentaja, jolla on nyt ollut jokin syy laulaa tieto ulos.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Summa summarum:

Suomen maajoukkueessa ollut pelaaja on joskus elämässään, jopa viimeisen vuoden aikana urheillessaan, polttanut kukkaa tai nauttinut siitä tehtyjä leivonnaisia jotka saavat naaman näkkärille.

Jukka Jalonen, näin kuulin käyneen, mutta lakien ja asetusten mukaan mentiin ja mitään ei rikottu, kaikki pelaajani olivat edustuskeloisia.

Kale: Vittu suomen maa joukkueen yksikään pelaaja ei ole koskaan nauttinut mitään mikä vähänkään on laitonta tai kiellettyä. TÄN OON PONSOREILLE LUVANNU, päihteetön suomen maa joukkue

Jääkiekkokansa: iso kollektiivinen facepalm.

EDIT:
Miksi nyt? Koskan nyt asia oli varma ja ilmeisesti Summanen oli the man aikanaan ja tästä saa kivasti kipinää ja meidän pitää myydä lehteä. Okei, hajaantukaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkiko tosissaan olettaa, että kyseessä oli yksi ja ainoa käyttökerta ja sattumalta juuri se kerta, kun siitä jäi kiinni? Olettaen siis, että joku on jäänyt kiinni :) Ihan perusteltua oli kertoa, ettei käy käry kisojen aikana. Mutta juuri niinkuin Uleåborgir ihmettelikin, miksi asia nousi nyt, melkein vuoden kuluttua, uudelleen esiin? Onko tehty uusi testi?
 

PJx

Jäsen
Luuletkos, että huippu-urheilijaa koskee doping vain kilpailutilanteessa?

Siis jos esimerkiksi: juoksija kusee kilpailun jälkeen purkkiin positiivisen doping-näytteen ---> rankkua tulee.

Juoksija jää kuukausi ennen olympiastarttia kiinni dopingtestissä ---> no problem!
Pari eroa: mitään dopingtestiä ei lehtitietojen mukaan ole ollut (pelkkä "terveysterkastus")
Juttua tulee vain kilpailutilanteessa tulleesta löydöksestä.

Eiköhän tämä mene vain JNS:lle, josta tulee "nuhteet". Oikaisu jossain lehden kulmassa ja asia on sillä unohdettu...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tästä voidaan päätellä, kuten täällä on aiemminkin mainittu, että kyse on esimerkiksi harjoituksissa järjestetystä kusitestistä, eikä asialla ole merkitystä dopingrikkeenä, koska tilanne ei ole ollut kilpailutilanne. Asia olisi eri, jos testi olisi tehty ottelun jälkeen. Onko tästä sitten saanut tietoa joukkueen lääkärin lisäksi päävalmentaja, jolla on nyt ollut jokin syy laulaa tieto ulos.
Juuri näin!

Oma käsitykseni on siis, että joulukuun maajoukkuetauon aikana pojilla on ollut päivä-kaksi-kolme vapaata harjoituksistakin. Juuri ennen joulua tai välittömästi joulun jälkeen treenit ovat jälleen alkaneet - tällä kertaa normaalista poiketen ensimmäinen harjoitus on ollut "Purkkiin, kuse!".

Koko hommalla ei pitäisi olla Suomen Jääkiekkoliiton kanssa mitään tekemistä!
Koko hommalla ei pitäisi olla Suomen maajoukkuevalintojen kanssa mitään tekemistä!
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Koko hommalla ei pitäisi olla Suomen Jääkiekkoliiton kanssa mitään tekemistä!
Koko hommalla ei pitäisi olla Suomen maajoukkuevalintojen kanssa mitään tekemistä!

Mutta Mr.Fox...

Jos olisit valmentaja venäjällä ja ystäväsi tai arvostamasi kollega valmentaisi kotimaasi maajoukkuetta, kertoisitko päävalmentajalle tästä tiedosta? (et kukkaa pojat pössytteli)

Minä kertoisin.

EDIT:
Minusta tämä on normaalia valmentajien välistä tiedovälitystä, jossa kumpikin osapuoli haluaa että Suomi menestyy parhaalla mahdollisella tavalla. Tieto, tieto ja tieto. Miusta tää on vaan tribuutti Jukka Jaloselle, että hän saa myös "epävirallisia" tietoja joilla ei ole ns. juridista merkitystä.

Jukka Jalonen on hieno mies.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Luulen ja tiedän - niin kauan kuin "doping-aineen" nimi on kannabis!

"Suomen antidopingtoimikunnan puheenjohtaja Pekka Ilmivalta kuuli Leijona-pelaajien kannabiskäryepäilystä ensimmäisen kerran tiistaina Urheilulehdeltä. Ilmivallan mukaan kannabis on luokiteltu urheilussa kielletyksi aineeksi ja sen käyttö on siten kiistatta dopinginrikkomus, mikäli testi on tehty kilpailutilanteessa."

Otan nyt tässä vaikeassa tilanteessa mallia Kalesta, ja kiistän väittäneeni missään vaiheessa kannabiksen olevan kiellettyä kilpailutilanteessa.
Pekka Ilmivallan kertoma tieto on täysi ankka!


Tosipuheessa nyt on kyllä syötävä oma hattu, ja todeta olleeni väärässä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kaikkiko tosissaan olettaa, että kyseessä oli yksi ja ainoa käyttökerta ja sattumalta juuri se kerta, kun siitä jäi kiinni? Olettaen siis, että joku on jäänyt kiinni :) Ihan perusteltua oli kertoa, ettei käy käry kisojen aikana. Mutta juuri niinkuin Uleåborgir ihmettelikin, miksi asia nousi nyt, melkein vuoden kuluttua, uudelleen esiin? Onko tehty uusi testi?

Aika harva varmaan on niin sinisilmäinen, että ajattelee maajoukkueessa pelaavien ajattelevan satunnaisessa pössytystilanteessa nimenomaan maajoukkueen mainetta. Jos maajoukkueen kesken on tiedetty, että parin pelaajan kusessa on ollut kannabisjäämiä, on hyvin todennäköisesti otettu selvää johtaako tämä pelikieltoihin tai pistemenetyksiin ja tietenkin pelaajien potkimiseen joukkueesta. Olisi vaikea kuvitella, että asia voitaisiin nykyajassa penailla niin, että tällainen riski otettaisiin. Tai sitten siellä on oltava jokaisen pilvessä.

Olen sillä kannalla, että päävalmentaja on saanut ns. koulutuksen suomana etuna kusinäytteiden tulokset, pitänyt tätä tietoa sitten povilakkarissaan parempaa käyttöä varten, koska tämä henkilö on halunnut jostakin syystä mustamaalata tahoa, joka on kerran ollut hänelle ilkeä hänen mielestään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kaikkiko tosissaan olettaa, että kyseessä oli yksi ja ainoa käyttökerta ja sattumalta juuri se kerta, kun siitä jäi kiinni? Olettaen siis, että joku on jäänyt kiinni :)
Kyseessä oli se yksi ja ainoa käyttökerta, josta pojat jäivät kiinni! Miksi niistä muista kerroista pitäisi puhua?

Tunnen tytön, joka on paneskellut - EI seurustellut - toisen pelaajan (sen isompivarusteisen) kanssa yhden kesän ajan. Mielenkiintoisia juttuja kuulee, kun vain pitää korvansa auki. Ei ne jääkiekkoilijat/huippu-urheilijat mitään enkeleitä ole vapaa-ajallaan. Raskas työ - raskaat huvit! Mikä siinä voi olla toisille niin vaikeata ymmärtää?
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Olen sillä kannalla, että päävalmentaja on saanut ns. koulutuksen suomana etuna kusinäytteiden tulokset, pitänyt tätä tietoa sitten povilakkarissaan parempaa käyttöä varten, koska tämä henkilö on halunnut jostakin syystä mustamaalata tahoa, joka on kerran ollut hänelle ilkeä hänen mielestään.

Mistä olet foliohattusi ostanut :D

Jos annetaan näille tahoille nimet:

Alefantti, jääkiekkoliitonpomo joka antoi kerran kenkää
Pummanen, raivona tunnettu intohimoinen jääkiekkopsykovalmentaja

Meinaatko nyt oikeesti että Pummanen vasta nyt ihan just vuosi tämän asian julkisuuteen jotta voisi ampua Alefanttia, joka nukkui posliinikaupassaan, ihan vaan siksi että "kosto on suloinen?"

Höpöhöpö.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mistä olet foliohattusi ostanut :D

Jos annetaan näille tahoille nimet:

Alefantti, jääkiekkoliitonpomo joka antoi kerran kenkää
Pummanen, raivona tunnettu intohimoinen jääkiekkopsykovalmentaja

Meinaatko nyt oikeesti että Pummanen vasta nyt ihan just vuosi tämän asian julkisuuteen jotta voisi ampua Alefanttia, joka nukkui posliinikaupassaan, ihan vaan siksi että "kosto on suloinen?"

Höpöhöpö.

Kai sitä nyt saa teoria olla, kyse ei mielestäni ole vainoharhaisuudesta, vaan parhaasta henkilökohtaisesta arvauksestani. Jos tämä teoria osoittautuu vääräksi, niin sitten osoittautuu. Tuskin asiaan saadaan kuitenkaan parempaa tietoa koskaan, koska eihän näitä asioissa juuri pöytiä puhdisteta, vaikka se olisikin parasta kaikille osapuolille.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mutta Mr.Fox...

Jos olisit valmentaja venäjällä ja ystäväsi tai arvostamasi kollega valmentaisi kotimaasi maajoukkuetta, kertoisitko päävalmentajalle tästä tiedosta? (et kukkaa pojat pössytteli)

Minä kertoisin.
Totta kai, totta kai...
Minusta tämä on normaalia valmentajien välistä tiedovälitystä, jossa kumpikin osapuoli haluaa että Suomi menestyy parhaalla mahdollisella tavalla. Tieto, tieto ja tieto. Miusta tää on vaan tribuutti Jukka Jaloselle, että hän saa myös "epävirallisia" tietoja joilla ei ole ns. juridista merkitystä.

Jukka Jalonen on hieno mies.
Tästähän mä jo sanoin, että Jukka Jalonen teki helvetin hienosti.

Hän ei antanut tuollaisen epävirallisen tiedon vaikuttaa hänen omiin pelaajavalintoihinsa. Jalonen on sen verran avarakatseinen ymmärtääkseen, että tuollainen jouluna pössytelty jointti ei vaikuta paskankaan vertaa toukokuiseen suoritustasoon maajoukkueessa. Jukka Jalonen seisoo selkä suorana ja leuka pystyssä omien valintojensa takana. Hän on tehnyt omat valintansa myös epävirallisten tietojen/huhupuheiden jälkeenkin ja edelleen 9kk valintojensa jälkeen hän edelleen seisoo sataprosenttisesti omien sanojensa ja tekojensa takana. Ei tuota miestä voi muuta kuin kunnioittaa!
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Kai sitä nyt saa teoria olla, kyse ei mielestäni ole vainoharhaisuudesta, vaan parhaasta henkilökohtaisesta arvauksestani. Jos tämä teoria osoittautuu vääräksi, niin sitten osoittautuu.

Juu, ei mitään henkilökohtaista, en minä sillä.

En vaan voi uskoa että Summanen nyt oikeesti voisi pyörittää koko suomalaista jääkiekokkoskeneä vain sen takia, että on Summanen. Kuuntelin tänään radiosta Liuskan ja Sihvosen joten voin sanoa että olen pohtinut asiaa kylliksi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseessä oli se yksi ja ainoa käyttökerta, josta pojat jäivät kiinni! Miksi niistä muista kerroista pitäisi puhua?

Ei mulla ole minkäänasteista moraalista kantaa tähän asiaan. Korkeintaan ihmetyttää kaksinaismoralismi Karjalan sponssaamassa liitossa, vaikka en niitä päihdemyönteisimpiä ihmisiä olekaan :) Ihan vaan askarruttaa se, miksi asia ohitettiin niin kevyesti. Tehtiinkö ennen MM-skaboja joku varmistustesti, ettei käy kylmät kisoissa? Vai ajateltiinko, että sen yhden kerran käyttivät? Vai uskottiinko siihen, että se oli katkeran miehen höpinää, eikä ollut syytä edes tutkia?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Korkeintaan ihmetyttää kaksinaismoralismi Karjalan sponssaamassa liitossa, vaikka en niitä päihdemyönteisimpiä ihmisiä olekaan :)
Tästä kaksinaismoralismista ja kukkahatuistahan mä mainitsin jo aiemmin.
Ihan vaan askarruttaa se, miksi asia ohitettiin niin kevyesti. Tehtiinkö ennen MM-skaboja joku varmistustesti, ettei käy kylmät kisoissa?
Henkilökohtaisesti uskoisin tähän!

Mä en millään jaksa uskoa siihen, että Jukka Jalonen olisi niin tyhmä, että tuollaisen huhun jälkeen jättäisi asian täysin tutkimatta. Hän on vain sen verran fiksu, että osaa tehdä jotain "off-the-record". Miksi kaikesta pitäisi kysyä lupa Kalelta? Tai vastaavasti joiltain muilta ahdasmielisiltä kiekkovaikuttajilta?

"Pojat! Mä olen kuullut mitä jouluna Venäjällä on tapahtunut. Voinko luottaa siihen, että kisojen aikana ei mitään vastaavia tapahdu? - Hyvä! Mä en vie tätä asiaa yhtään sen pidemmälle enkä halua kuulla mitään selityksiä. Pöydän kulmalla on purkit. Teidän kisapassit leimataan, kun mä saan testitulokset. Nyt häipykää!"
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Pitää korjata oma moka. Rönkä ja Rantanen ovat tänään keskustelemassa lätkän kannabiskohusta A-studio: Streamissa 21.00-21.30, ei siis Stradassa. Mielenkiintoista ohjelmaa odotan, koska tässä saattaa olla jännitettäkin päivän tapahtumien vuoksi.
 

snowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on todella hauskaa seurattavaa.

Voi olla, että jääkiekkoliitto voittaa ensimmäisen oikeudenkäynnin samalla tavalla kuin hiihtoliitto Esko Ahon johdolla voitti Räsänen oikeudenkäynnin ja syytön STT ja sen toimittajat saivat tuomion. Nyt pitkän ajan jälkeen väärästä valasta tulee ne kaikkein isoimmat tuomiot. Todistajat, kannattaa puhua totta!!

Tosekseen, mitä jääkiekkoliitto, mahdollisesti pikkuriikkisen rikkeen tehneet pelaajat hyötyvät, että asiaa puidaan yhä enenmmän ja pidemmän aikaa. Jääkiekkoliitossa olisi syytä vaihtaa johtoa pikimmiten.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
"Pojat! Mä olen kuullut mitä jouluna Venäjällä on tapahtunut. Voinko luottaa siihen, että kisojen aikana ei mitään vastaavia tapahdu? - Hyvä! Mä en vie tätä asiaa yhtään sen pidemmälle enkä halua kuulla mitään selityksiä. Pöydän kulmalla on purkit. Teidän kisapassit leimataan, kun mä saan testitulokset. Nyt häipykää!"

Amen.

Minun ajatukseni täydellisesti. Vaikka yritin olla eri mieltä aikaisemmin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
No, mistä tässä nyt ketäkin syytetään? Miksi Jääkiekkoliitto on menossa käräjille?

Mun käsitykseni koko asiasta:

Kaksi Venäjällä ammatikseen pelaavaa jääkiekkoilijaa ovat joskus joulukuun maajoukkuetauon aikana pössytelleet yhden jointin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin Venäjällä tuo kannabiksen käyttö on käsittääkseni dekriminalisoitu. Toisin sanoen henkilökohtainen käyttö ei ole edes laitonta. Pojat eivät myöskään käyttäneet kannabista kilpailutilanteessa, joten myöskään mitään doping-rikettä ei ole tapahtunut. Kaksi suomalaista ammattiurheilijaa vaan ovat päättäneet rentoutua tavalla, joka Suomessa ei ole yleisesti hyväksyttyä. Kuitenkin...

...ei huumausainerikosta, ei doping-rikettä - ei yksinkertaisesti mitään!

Niin, mitä UL:n siis pitäisi todistella kun he eivät syytä Jääkiekkoliittoa muusta kuin välinpitämättömästä suhtautumisesta kannabiskäryäjiin, tai siitä epäiltyihin? Kun jutussa mainitut asiatkin Jalonen on myöntänyt, ja Kalekin möläytti. Kalen tietämisestä ja ajankohdasta on ainoastaan ristiriitaa.

Kanteen voisi hatarin perustein nostaa korkeintaan kunnianloukkauksesta. Vaikka mitä tässä nyt on edes kunniaa loukattu, kun osapuolten kertomaa on. Jalonen ei myöskään kertonut, että pelaajat olisivat asian kiistäneet. Ei selvittänyt asiaa.

Ja oikeusjuttuahan ei tiedotteen mukaan varmuudella edes tule.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voi vittu tuota Streamin ämmää, joka ei pysty haarukoimaan keskustelusta relevantteja asioita, vaan huutaa päälle.
 

Pekkis

Jäsen
Koko hommalla ei pitäisi olla Suomen maajoukkuevalintojen kanssa mitään tekemistä!

Ihan oikeesti? Kotikisoihin valitaan, huhujen mukaan, kaksi pössyttelystä kärynnyttä pelaajaa, ja sinun mielestäsi asia on ihan ok?

Joku saattaa ajatella jopa niinkin, että suurin häviäjä tässä kohussa on jääkiekon arvokisoissa tehtävien dopingtestien uskottavuus.

Minä en olisi missään tapauksessa uskaltanut valita kyseisiä pelaajia joukkueeseeni.
 

lennu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kummitus vai kuka?

Eiköhän nyt olisi jo aika antaa kenkää sille Tampereen Paroonille. Pantaisi vaikka kokopäivätoimisesti hoitelelemaan Tamperetaloa. Jättäköön kaikki kiekkoasiat nuoremmille. Nurmisen Pasi Ja Juti olisivat habitukseltaan sopivia.
Jos luottokortissa piisaa saldoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös