Sean Bergenheim, HIFK

  • 127 585
  • 305

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Bergenheim on torstaina mukana kokoonpanossa niin kenenköhän tilalle mies laitetaan? Pelillisistä syistä miehen pitäisi tulla tällä hetkellä heikoimman laiturin eli Peltosen tilalle, mutta kapteenia tuskin tullaan kokoonpanon ulkopuolelle jättämään niin tippuu Leinonen todennäköisesti pois kokoonpanosta. Harmi sillä Leinonen on pelannut todella hyvin, paljon paremmin kuin Ville.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Jos Bergenheim on torstaina mukana kokoonpanossa niin kenenköhän tilalle mies laitetaan? Pelillisistä syistä miehen pitäisi tulla tällä hetkellä heikoimman laiturin eli Peltosen tilalle, mutta kapteenia tuskin tullaan kokoonpanon ulkopuolelle jättämään niin tippuu Leinonen todennäköisesti pois kokoonpanosta. Harmi sillä Leinonen on pelannut todella hyvin, paljon paremmin kuin Ville.
Parin viime ottelun perusteella Luttinen helvettiin, Ville muutoin mutta Peltonen on tasoltaan paljon parempi ja tärkeämpi joukkueelleen.

Elikkä Makke kolmosen keskelle, kakkosen laitaan Bergie ja se olis siinä. Liivikkiä jos halutaan Lukko-peliin niin näin, kiitos:

Ville-Redari-Lennu
Bergie-Eriksson-Somervuori
Simo-Makke-Pakarinen
Talaja-Töykkis-Leinonen

= Pipari ja Luttinen pois ja näin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätään nyt sen verran vielä illan matsin päälle, että vaikka tämä Bergenheimin työsulun mittainen komennus jäisikin varsin lyhyeksi ja hyötytekijät jengille tämän kauden osalta vähäisiksi, en voi silti olla muuta kuin tyytyväinen jos tämä tarkoittaa sitä että jatkossa IFK onkin se Seanin ykkösseura Suomessa.

On toki sen tasoinen kaveri että uraa on mahdollisuus ja rahan puolesta kannattavaa jatkaa vielä vuosikausia NHL:ssä, KHL:ssä tai vaikka Elitserienissä ennen paluuta SM-liigaan, mutta kuten sanoin olen diggaillut Bergenheimin pelityyliä ja olemusta jo sen kymmenisen vuotta ja olen oikein tyytyväinen jos mies kokee IFK:n jatkossa seuraksi johon palata kotimaan kaukaloiden taas kenties joskus kutsuessa. Toki vauhdikkaan pelityylinsä vuoksi tuon näkisi mielellään siinä vaiheessa, kun reidet puskee vielä jytyä pyttyyn ja vauhtia on muutenkin vielä jaloissa jäljellä.

Olen tänne aikanaan vuosia sitten kirjoittanut miehen palatessa Eurooppaan aikanaan Jaroslavlin ja Frölundan paitaan, että kelpaisi minun puolestani enemmän kuin ilomielin IFK:hon. Silloin uskoin että tuo ei koskaan toteutuisi vahvalta tuntuneen Jokeri-leimansa vuoksi, mutta mitä vielä kun tämä Jokeripelaaja paljastuikin IFK-faniksi niin olisi kai se silloinkin voinut olla varsin realistinen vaihtoehto.

Vielä kerran, tervetuloa Sean.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Sean sai lapsen joku aika sitten jonka takia halu pelata Suomessa on ymmärrettävää. Kuulemma oli KHL-soppariakin tulossa, mutta halusi olla lapsensa kanssa Suomessa ja eritoten PK-seudulla nämä alkuajat. Kuulemma rahaa on tarpeeksi ja lapsen näkeminen on tärkeää eikä miestä vie KHL. Jos lockout jatkuu niin taitaa punaisissa vetää koko kauden vaikka sopimus onkin vain ottelukohtainen. Jos miehen perusteet pysyä Helsingissä on lapsi. Niin miksi lähtisi sitten tämän sopimuksen jälkeen länteen tahkomaan rahaa?
Seanin paras kaverihan toimii IFKn rahoittajana joka on yksi iso syy, että nykyään hän on enemmän kiinnostunut naapurista, kun meistä. Itseä ei nyt niin karvaasti haittaa tämä "menetys", mutta olishan se voinut mennä vaikka Bluesiin mielummin kuin teille ja jättää nää "en gång IFK, alltid IFK!"-lausunnot antamatta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seanin paras kaverihan toimii IFKn rahoittajana joka on yksi iso syy, että nykyään hän on enemmän kiinnostunut naapurista, kun meistä.

Miten määrittelet rahoittajana toimimisen? Omistaa palasen IFK:ta? Mä rahoitan IFK:ta myös ja voin kyllä vahventaa, että monet ystävistänikin ovat alkaneet kiinnostua sitä kautta IFK:sta. Että varmaan se on sama Seanillakin.

Ristiriitaiset fiilikset. En lähtökohtaisesti pidä narritaustaisista pelaajista IFK-paidassa, mutta pelimies on pelimies ja kun perhetaustakin on meille kallellaan, en nyt totaalisesti dumaa. Sitäpaitsi, pelaahan meillä Eero Somervuorikin ja sillä jos kenellä, on vahva narrileima. Ja jos tämä takaa sen, että Sailiolla ei ole mitään asiaa IFK:n paitaan, voidaan Bergenheimin kanssa vaikka halatakin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Saas nähdä mitä tästäkin tulee, mutta uskoisin äijästä olevan iloa IFK:lle. Omasta puolestani tervetuloa enkä itse ota mitään kantaa Seanin tämän päiväisiin kommentteihin. Piikittely Jokereita kohtaan on aina kohdallaan.
Säiliö voidaan todellakin pitää sivussa, ei helvetissä laatikkoon IFK-paidassa. Kaikkea sitä joutuukin näkemään.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Miten määrittelet rahoittajana toimimisen? Omistaa palasen IFK:ta? Mä rahoitan IFK:ta myös ja voin kyllä vahventaa, että monet ystävistänikin ovat alkaneet kiinnostua sitä kautta IFK:sta. Että varmaan se on sama Seanillakin.

Itsellä ei ole mitään hajua miten hän rahoittaa tai oliko rahoittaja se ammattillinen termi mitä olisi pitänyt tässä käyttää. En tiedä omistaako hän osan IFK:ta tai kuinka paljon tekee voittoa etc. Raha vaihtaa omistajaa ja ajetaan mersulla.
Kuitenkin pointtina ei nyt ollut mikään rahoitus vaan se, että Sean on tainnut saada paremman kuvan teidän organisaatiosta, kuin meidän. Itse ainakin puhun enemmän ystävieni kanssa, kun oman kummisetäni.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Toimittajat olivat vain yllättäen väärin kääntäneet.

Tuo alkuperäinen haastattelu taisi olla Ylen ruotsinkielisen sivuston tekemä ja käsittääkseni siinä ei ollut kyse mistään käännösvirheestä. Olisiko niin, että Bergenheim on mennyt puhumaan sivu suunsa ja nyt haluaa paikkailla lausuntoaan. Sellaista sattuu välillä itse kullekin.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo alkuperäinen haastattelu taisi olla Ylen ruotsinkielisen sivuston tekemä ja käsittääkseni siinä ei ollut kyse mistään käännösvirheestä. Olisiko niin, että Bergenheim on mennyt puhumaan sivu suunsa ja nyt haluaa paikkailla lausuntoaan. Sellaista sattuu välillä itse kullekin.
Jep, eihän tuossa edes ole käännetty mitään. Jos jätkä sanoo en gång IFK, alltid IFK ja se kirjoitetaan mediaan muotoon en gång IFK, alltid IFK, niin missä on käännösvirhe tai suomennos ylipäätään? Tietysti alltid ja allt i voivat kuulostaa varsin samalta, mutta mistä se en gång siihen on repäisty jos ei Bergenheimin suusta?

Sinänsä ihan yksi lysti mitä on sanonut.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nyt varmasti harmittaa. Eilen hän oli omapoika ja nyt taas pelkkä narri. Kyllähän tuossa jo eilen arvelin, että jokin kommunikaatio virhe Seanin ja toimittajan välillä on tapahtunut. Onneksi hän näki tarpeelliseksi asian selvittämisen. Bergenheim on ammattipelaaja, mutta tällä kertaan häntä ei kotiin otettu. Ammattilaisena hän halusi ylläpitää pelitaitojaan ja valitsi toisen joukkueen kun oma suosikki ei suostunut edes neuvotteluihin. Syytä en oikein ymmärrä sillä kuukauden paikkaajallekin tämän hetkisessä rosterissa kyllä löytyy peliaikaa.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Jotenkin koko tilanne vaikuttaa seuraavalta:
Bergenheim ilmoittaa Hjallikselle, että "hejssan gudfader, täältä tullaa." Harkimo sitten ilmoittaa Kekäläiselle, että "Nyt ois min kummipoika tulossa att spela ishockey. Jättekiva?" Kekäläinen sitten muistuttaa Hjallista siitä, että kiekkopuolen peliliikkeet ovat hänen vastuullaan. "Thanks, but no thanks."

Hjallis kertoo Bergielle suru-uutiset ja Jokerihistoria pyyhkiytyy Seanin päästä nanosekunnissa. Bergie sitten lähtee vimmastuneena kohti Nordista, lyöden oven perässään kiinni niin lujaa, että Hjalmarin leu..nenä tärisee vieläkin. Pk-seudulla kun haluaa pelata, niin seuraavana osoitteena on IFK. Siellä kaksikielinen jokerijunnu otetaan osaksi perhettä avosylin ja kaikki on kunnossa. Bergie haluaa kuitenkin vielä näpäyttää kasvattiseuraansa sen takia, ettei häntä toivotettu fanfaarit soiden takaisin joukkueeseen, jolla ei viikon kahden päästä olisi kaverille edes käyttöä sairastuvan tyhjentymisen takia. "En gång IFK, alltid IFK", hän kertoo medialle silmät pyhää vihaa hehkuen.

Yön yli nukuttuaan Sean kuitenkin tajuaa, että tulipa oltua idiootti ja pikkulapsi noiden kommenttien kanssa ja yrittää sitten paikkailla sanomisiaan. Huonolla menestyksellä.

Huoh, oli miten oli, tämä case on nyt käsitelty ja toivotan onnea Seanille valitsemalleen tielle. Minun Jokereihini hänellä ei kyllä ole enää asiaa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin koko tilanne vaikuttaa seuraavalta:
Bergenheim ilmoittaa Hjallikselle, että "hejssan gudfader, täältä tullaa." Harkimo sitten ilmoittaa Kekäläiselle, että "Nyt ois min kummipoika tulossa att spela ishockey. Jättekiva?" Kekäläinen sitten muistuttaa Hjallista siitä, että kiekkopuolen peliliikkeet ovat hänen vastuullaan. "Thanks, but no thanks."

Hjallis kertoo Bergielle suru-uutiset ja Jokerihistoria pyyhkiytyy Seanin päästä nanosekunnissa. Bergie sitten lähtee vimmastuneena kohti Nordista, lyöden oven perässään kiinni niin lujaa, että Hjalmarin leu..nenä tärisee vieläkin. Pk-seudulla kun haluaa pelata, niin seuraavana osoitteena on IFK. Siellä kaksikielinen jokerijunnu otetaan osaksi perhettä avosylin ja kaikki on kunnossa. Bergie haluaa kuitenkin vielä näpäyttää kasvattiseuraansa sen takia, ettei häntä toivotettu fanfaarit soiden takaisin joukkueeseen, jolla ei viikon kahden päästä olisi kaverille edes käyttöä sairastuvan tyhjentymisen takia. "En gång IFK, alltid IFK", hän kertoo medialle silmät pyhää vihaa hehkuen.

Yön yli nukuttuaan Sean kuitenkin tajuaa, että tulipa oltua idiootti ja pikkulapsi noiden kommenttien kanssa ja yrittää sitten paikkailla sanomisiaan. Huonolla menestyksellä.

Huoh, oli miten oli, tämä case on nyt käsitelty ja toivotan onnea Seanille valitsemalleen tielle. Minun Jokereihini hänellä ei kyllä ole enää asiaa.

Happamia ovat, näemmä.

Sean tullee tekemään n. 0.7maalia /peli HIFKille, veikkaan minä.
 

ilu

Jäsen
Jotenkin koko tilanne vaikuttaa seuraavalta:
Bergenheim ilmoittaa Hjallikselle, että "hejssan gudfader, täältä tullaa." Harkimo sitten ilmoittaa Kekäläiselle, että "Nyt ois min kummipoika tulossa att spela ishockey. Jättekiva?" Kekäläinen sitten muistuttaa Hjallista siitä, että kiekkopuolen peliliikkeet ovat hänen vastuullaan. "Thanks, but no thanks."

- -

Kirjoitin jo aiheesta aiemmin Jokereiden puolelle. Muuten kyllä näin, mutta Harkimo ei tietääkseni ihan purematta niellyt Bergenheimin päästämistä Helsingin halliin. Siellä on nyt Ilmalassa ainekset kasassa pienimuotoiseen sisäiseen arvovaltakamppailuun, eivätkä Seanin medialle antamat kommentit tilannetta helpottane. Jäämme seuraamaan mielenkiinnolla. Kekäläiseltä odotetaan nyt ylempien taholta ns. Big Stealia, muuten ei hyvä seuraa. Karlsson saattaisi toteutuessaan sellainen nippanappa olla.
 
Nyt varmasti harmittaa. Eilen hän oli omapoika ja nyt taas pelkkä narri. Kyllähän tuossa jo eilen arvelin, että jokin kommunikaatio virhe Seanin ja toimittajan välillä on tapahtunut. Onneksi hän näki tarpeelliseksi asian selvittämisen. Bergenheim on ammattipelaaja, mutta tällä kertaan häntä ei kotiin otettu. Ammattilaisena hän halusi ylläpitää pelitaitojaan ja valitsi toisen joukkueen kun oma suosikki ei suostunut edes neuvotteluihin. Syytä en oikein ymmärrä sillä kuukauden paikkaajallekin tämän hetkisessä rosterissa kyllä löytyy peliaikaa.

Kyllä Sean Bergenheim on edelleen oma poika. Ja mites arvon Action Bronson selität oheisen haastattelun (linkki iltalehden videoon) sanoman. Edelleenkö ilmalassa on Seanin koti?

Yleisesti ottaen erittäin fiksun oloinen kaveri tämä Sean. Odotan miehen tekevän liigassa n. 0,5 maalia pelissä. Lisäksi odotan paljon kovia taklauksia ja kovaa asennetta vaihdosta toiseen. Itse diggaan tästä hankinnasta erittäin erittäin paljon.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt varmasti harmittaa. Eilen hän oli omapoika ja nyt taas pelkkä narri.
Oli eilen IFK-pelaaja ja on tänään ja huomenna IFK-pelaaja. Mikäs siinä niin harmittaisi?

Mutta hyvä että tänne taas ampaisi muutamat asioista perilläolevat kertomaan miten faktat todella ovat. Sean Bergenheim, allt i IFK.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nyt on virallisesti tapahtunut leirin vaihto Bergenheimin kohdalla. "Nyt olen IFK:lainen. Tästä lähtien olen IFK:lainen ja tulen aina olemaan IFK:lainen."
 

Sir TYG

Jäsen
Suosikkijoukkue
H I F K
Eilen lähinnä vitutti ja itketti, vaikka on aivan helvetin kova pelaaja kyseessä.

Voi olla, että mua ja monta muutakin tässä nyt sanoilla vedätetään aivan helvetisti, mutta alan rakastua tähän jamppaan. Puhe IFK-laisuudesta ja siitä kuinka on mahtava olla hienoimpien fanien kanssa samalla puolella myy kyllä nyt ihan täysillä. Esimerkiksi tuo HIFK-tv:n haastattelu vaikuttaa oikeasti vilpittömän miehen puheelta joka on kerran elämässään väärälle polulle hairahtanut.

Tervetuloa!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaikka en uskonut Bergenheimin meille tulevan niin kyllähän nuo puheet voivat hyvin pitää kutinsa, että HIFK on se ykkösseura ja mies kannustaa HIFK:ta ja haluaa täällä pelata. Itse kun kannatan HIFK:ta ja harrastan jääkiekkoa niin voin verrata sitä tilanteeseen, että Jokerit tarjoisivat minulle sopimusta. HIFK ja kukaan muukaan ei ottaisi mitään yhteyttä minuun niin tottakai minä tekisin Jokereiden kanssa sopimuksen ja pelaisin Jokereille satalasissa joka ilta. Mutta tämä ei kumminkaan poistaisi minulta sitä HIFK sydäntä mikä kytee aina sydämessäni ja ehkä minä saattaisin pelata HIFK:ssa sitten joskus kunhan olisin ensiksi lyönyt itseni läpi Jokereissa.

Kerran IFK, aina IFK!
 

Jindebyne

Jäsen
Nuoruudessa IFK:ta kannustanut jamppa viettää välissä muutaman pelin muualla ja pääsee nyt työsulun takia pelaamaan diggaamaansa joukkueeseen. Ei tuossa casessa ole mielestäni sen kummallisempaa draamaa. Bergenheim halusi tulla Suomen legendaarisimpaan seurajoukkueeseen.

Haastatteluissa Sean on ilmaissut, että hän on nyt ja tulee jatkossa olemaan HIFK:n mies. Hienoa, että aikuinen mies kuuntelee sydäntään, eikä mene kummisedän hoivaan, vaikka taitaa kummallakin olla edelleen IFK-sydän.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Nuoruudessa IFK:ta kannustanut jamppa viettää välissä muutaman pelin muualla ja pääsee nyt työsulun takia pelaamaan diggaamaansa joukkueeseen. Ei tuossa casessa ole mielestäni sen kummallisempaa draamaa. Berhenheim halusi tulla Suomen legendaarisimpaan seurajoukkueeseen.

No onhan noi Bergenheimin lausunnot nyt ihan helvetin korneja aikuiselta mieheltä.

Kaveri on edustanut Jokereita lapsesta asti, käynyt läpi kaikki tärkeimmät junnuikäluokat Jokereissa, pelannut kaikki liigaottelunsa Jokereissa, ja kinunnut nimenomaan Jokereihin työsulun ajaksi.

Kun Kekäläinen ei löytänyt miehelle käyttöä, Bergenheim tajusikin yhtäkkiä olevansa IFK-henkinen.

Ymmärrän, että Sean pelaa nyt IFK:ssa, mutta kyllä noi hehkutukset olisi kannattanut jättää väliin, sillä näkyy kilometrin päähän, että ne ovat vain fanien nuoleskelua. Ei Jarkko Ruutukaan muistanut Jokeri-diilin tehtyään, että itseasiassa Jokerit oli lähellä sydäntä lapsena.

Käsittämätöntä, että osa IFK-faneista vielä ostaa kaiken tuon puheen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös