Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 467 256
  • 5 037

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä en ole Nybarin toiminnassa nähnyt kuin yhden ainoan virheen, ja se on asiantuntevan veskarivalmentajan hankkimatta jättäminen. Siinäpä se. Muuten priimaa. Petu oli erittäin "freesi" haku, ja ainakin itse olisi palkannut hänen myös. Nyt kritisoin voimakkaasti kuitenkin, ja näin tekee todennäköisesti Nybakin. Kallis paatti on ajautunut karille, ja katsotaan nyt uppoaako kokonaan vielä Petun käsissä. Toivotaan että kunnon myötätuuli piiskaa IFK:n isolle vedelle ja pian.
 

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Jos hallitus päättää kenet päävalmentajan palkkaa, päättääkö päävalmentaja itse kenet haluaa koutseikseen mukaan? Vai onko siitä hommasta vastuussa UTJ?
Siinä tapauksessa että UTJ vastaa, vain silloin lähtisin osoittelemaan Nybaria sormella, sillä selvästi tämä uusi pelikirjavelho hämptonista (Pennanen?) on osoittanut tyhjäksi arvaksi.
Kesken kauden en tiedä mistä lähteä hakemaan uutta miestä tilalle, mutta ei se paljon huonommin voi mennä kuin nyt.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos hallitus päättää kenet päävalmentajan palkkaa, päättääkö päävalmentaja itse kenet haluaa koutseikseen mukaan? Vai onko siitä hommasta vastuussa UTJ?
Siinä tapauksessa että UTJ vastaa, vain silloin lähtisin osoittelemaan Nybaria sormella, sillä selvästi tämä uusi pelikirjavelho hämptonista (Pennanen?) on osoittanut tyhjäksi arvaksi.
Kesken kauden en tiedä mistä lähteä hakemaan uutta miestä tilalle, mutta ei se paljon huonommin voi mennä kuin nyt.

Yleensä päävalmentaja saa itse valita tiiminsä, toki tietyin varauksin (lähinnä veskarikoutsit, jojot, hierojat yms.). Tässä Matikaisen tapauksessa olen kyllä taipuvainen uskomaan, että hänen apuvalmentajansa on hankittu enemmän "näyttää hyvältä paperilla, nyt olisi tällaiset tulevaisuuden nimet saatavilla"-pohjalta. Tämän uskomukseni perustan siihen, että Matikainen itse on useasti maininnut, että opin tiellä ollaan myös uuden tiimin kanssa. Eli yhteistä historiaa ei valmennuksella suoranaisesti ole, eikä tässä tapauksessa ole kysymys siitä, että päävalmentaja tuo mukanaan oman tiiminsä, kuten esim. Jalonen teki Venäjä-diilinsä kanssa. Mielestäni Kojolla ja Rautiollakaan ei kyllä ollut yhteistä koutsitaustaa, mutta oletan, että ovat olleet toisilleen tuttuja muuten.

Luulen, että tässä Matikaisen keississä on käynyt niin, että Nybondas on ehdottanut hänelle apuvalmentajia tietyistä syistä ja Matikainen on näihin suostunut. Varmaksi en toki osaa sanoa, mutta siltä se vahvasti vaikuttaa. Pidän Pennasta hyvänä hakuna, jos tosiaan pitää paikkansa se, että hän on näissä pelikirja-asioissa tulevaisuuden nimi.

Paha sanoa, mikä tökkii: itse pelisysteemi vai sen sisäänajaminen. Jos olisi heittää faktaa siitä, minkälainen tämän pelisysteemin tulisi olla, olisi helpompi huudella se joko suohon tai toimivaksi. Nyt sen sisältö on suuri mysteeri kansalle ja peli on ollut hirveää sähläystä.

Vaikka pelisysteemin kehitys olisi pääasiassa Pennasen vastuulla, Petri Matikainen kantaa suurimman vastuun. Hän myös nauttii suurinta liksaa ja hänen pitäisi sanoa viimeinen sana. Jos pelisysteemi on alun alkaen perseestä, kyllä päävalmentajan se tulisi huomata ja pistää parempaa kehiin.

Sitä hieman ihmettelen, miten meille on ylipäänsä otettu sellainen päävalmentaja, joka ei itse vastaa pelisysteemistä, vaan sen tekee joku muu. Ymmärrän, että valmentaminenkin on nykyään mitä suurimmassa määrin tiimityötä ja roolitustakin tarvitaan myös valmennuksen kesken. En kuitenkaan ihan täysin ymmärrä sitä, miten pelisysteemit eivät ole PÄÄvalmentajan käsialaa. Kuulostaa vain erikoiselta.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka pelisysteemin kehitys olisi pääasiassa Pennasen vastuulla, Petri Matikainen kantaa suurimman vastuun. Hän myös nauttii suurinta liksaa ja hänen pitäisi sanoa viimeinen sana. Jos pelisysteemi on alun alkaen perseestä, kyllä päävalmentajan se tulisi huomata ja pistää parempaa kehiin.

Sitä hieman ihmettelen, miten meille on ylipäänsä otettu sellainen päävalmentaja, joka ei itse vastaa pelisysteemistä, vaan sen tekee joku muu. Ymmärrän, että valmentaminenkin on nykyään mitä suurimmassa määrin tiimityötä ja roolitustakin tarvitaan myös valmennuksen kesken. En kuitenkaan ihan täysin ymmärrä sitä, miten pelisysteemit eivät ole PÄÄvalmentajan käsialaa. Kuulostaa vain erikoiselta.

Kyllä päävalmentajan pitäisi vastata pelisysteemeistä. Ei voi olla uskottava päävalmentaja jollei hallitse riittävällä laajuudella pelillisiä kuvioita, tai sitten pitää olla helvetin hyvät apuvalmentajat.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllä Nybondaksen piikkiin laitan osan HIFK:n huonosta alkukaudesta ja peiliin katsomisen paikka on hänelläkin. Edelleen, viime kevään mestarijoukkueesta lähti kaksi ison roolin raatajaa ja maalinteossakin onnistuvaa työmiestä, Petrell ja Haataja, eikä heitä Nybondas ole korvannut heitä kunnolla vieläkään. Lisäksi Nybondas ei ole paikannut viime kaudella puolustajien pistepörssin top-kolmessa olleen Järventien lähtöä eikä myöskään Lindforsin. Myös Jarkko Ruudun (tällä hetkellä 11, 2+6, +3) päästäminen ohi vaikuttaa ainakin tällä hetkellä arviointivirheeltä.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kyllä Nybondaksen piikkiin laitan osan HIFK:n huonosta alkukaudesta ja peiliin katsomisen paikka on hänelläkin. Edelleen, viime kevään mestarijoukkueesta lähti kaksi ison roolin raatajaa ja maalinteossakin onnistuvaa työmiestä, Petrell ja Haataja, eikä heitä Nybondas ole korvannut heitä kunnolla vieläkään. Lisäksi Nybondas ei ole paikannut viime kaudella puolustajien pistepörssin top-kolmessa olleen Järventien lähtöä eikä myöskään Lindforsin. Myös Jarkko Ruudun (tällä hetkellä 11, 2+6, +3) päästäminen ohi vaikuttaa ainakin tällä hetkellä arviointivirheeltä.

Kyllä tässä nyt mun mielestä on pielessä aivan muut asiat, kuin se, että Jarkko Ruutu meni ohi. Tillanne olisi täysin sama, vaikka Jakke täällä pörräisi, tosin tehot olisivat erit.
Tällä hetkellä IFK:n peli on sekavaa läpsyttelyä, eikä oikein kenellekkään ole selvää, mitä pitäisi tehdä. Matikainen ei ole saanut joukkuetta toimimaan, mutta uskon(toivon), että se tapahtuu vielä ennen joulua.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Paha sanoa, mikä tökkii: itse pelisysteemi vai sen sisäänajaminen. Jos olisi heittää faktaa siitä, minkälainen tämän pelisysteemin tulisi olla, olisi helpompi huudella se joko suohon tai toimivaksi. Nyt sen sisältö on suuri mysteeri kansalle ja peli on ollut hirveää sähläystä.

Tässä on se tärkein pointti. Mulle ainakaan ei ole tullut yhtään selvästi minkälasita kiekkoa Matikainen haluaa Hifkin pelaavan. Asia on täysin mysteeri kunte BOL tuossa kirjoitta. Siksi kaikki esimerkiksi kaikki pelaajahankkinat ovat täysin turhia niin kauan kunnes Matikainen edes itse tietää mitä pitää tehdä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallberg

En ole yhtään vakuuttunut siitä etteikö IFK:lla olisi ollut käyttöä Teemu Tallbergillekin vielä tällä kaudella. Yritteliäs kaveri tuntuu olevan, ja oikeilla ketjukavereilla olisi hyvinkin voinut lähteä lentoon myös IFK:ssa. Tuleeko tästä seuraava Enlund IFK:n historiaan?
Sopiva sekoitus omia junnuja pitäisi kuitenkin pysyä mukan ringissä. Menee kohta aivan liian virmasen narreihin tämä sekoilu. Itse ainakin ihmettelen ettei kaveri ole saanut yhtään enempää vastuuta ja mahdollisuuksia. No kai ne tietää mitä tekee IFK:ssa. Pelisysteemit ovat ainakin sitä luokkaa, että usko on kova. ;-)
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee kohta aivan liian virmasen narreihin tämä sekoilu. Itse ainakin ihmettelen ettei kaveri ole saanut yhtään enempää vastuuta ja mahdollisuuksia. No kai ne tietää mitä tekee IFK:ssa. Pelisysteemit ovat ainakin sitä luokkaa, että usko on kova. ;-)

Juurikin näin. Onko niin että Jalosen mukana lähti organisaatiosta ammattimaisuutta enemmänkin kuin voisi kuvitella? Tää touhu on ihan Matikaisen/Virmasen aikaista sirkusta ilman tulosta.
Tähän vielä joku Niinimaa niin avot.
 

hard hits

Jäsen
Kyllä mä luulen, että sun kannattais lähteä menemään täältä vielä, kun voit. Kannattaa edes jotenkin tutustua IFK:n hallituksen kokoonpanoon. Sieltä voi selvitä vähän muutakin kuin pelkät nimet selästä kun pikkasen raaputtaa. Enemmän ne luultavasti lätkästä tajuaa kuin sinä.

Ja voin myös hyvällä omatunnolla sanoa olevani 100%:n varmuudella oikeassa. Kiittimoi!

Kovaa kommenttia. Ja 110 % väärässä. Uskaltaisitko lyödä koko omaisuutesi likoon ja lyödä asiasta vetoa. Mä uskallan. Voin vielä antaa kertoimeksi sulle 1000 ja itselleni 1,01.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä Nybondaksen piikkiin laitan osan HIFK:n huonosta alkukaudesta ja peiliin katsomisen paikka on hänelläkin. Edelleen, viime kevään mestarijoukkueesta lähti kaksi ison roolin raatajaa ja maalinteossakin onnistuvaa työmiestä, Petrell ja Haataja, eikä heitä Nybondas ole korvannut heitä kunnolla vieläkään. Lisäksi Nybondas ei ole paikannut viime kaudella puolustajien pistepörssin top-kolmessa olleen Järventien lähtöä eikä myöskään Lindforsin. Myös Jarkko Ruudun (tällä hetkellä 11, 2+6, +3) päästäminen ohi vaikuttaa ainakin tällä hetkellä arviointivirheeltä.

Vahva eri. Minusta Somervuori+Pesonen+Rajamäki+Ma Granlund porukasta kyllä löytyy tuo korvaavuus, vaikka kukaan heistä ei tietenkään mikään lähteneiden klooni ole. Petrellille olisi muuten lähes mahdoton tehtävä löytää stuntti josta voisi sanoa, että hän on uusi Lennu. Järventielle on stuntti tulossa, tämän pitäisi olla jo kaikille selvää. Ruutu on ihan yhdentekevä hemmo niin Jokerien kuin HIFK:n(jos siis olisi tullut) menestykselle. Ongelmat HIFK:ssa ovat ihan muualla kuin rosterissa, samoin ne tärkeimmät syyt Jokerien hyville otteille. Totta kai hyvä rosteri tarvitaan sitten kärkeen noustakseen, vaikka pelikirja toimisikin, ja sellainenhan Jokereilla on ja Ruudullakin siellä oma roolinsa. Mutta HIFK:ssa Ruudunkin esitykset olisivat kärsineet siitä, että pelitapa ei toimi/ole vielä sisäistetty. Valmentajan valintaa voi toistaiseksi nähdyn perusteella kritisoida. Toistaiseksi näyttää realisoituneen kaikki ne mahdolliset riskit, joita Petun palkkaamisen yhteydessä täälläkin esiin tuotiin. Jos homma ei muutu, niin Petu on floppi ja Tomppa on vastuussa valinnasta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vahva eri. Minusta Somervuori+Pesonen+Rajamäki+Ma Granlund porukasta kyllä löytyy tuo korvaavuus, vaikka kukaan heistä ei tietenkään mikään lähteneiden klooni ole.

Tavallaan kyllä, mutta ei silti ihan noinkaan mielestäni. Viime vuonna tähän samaan aikaan HIFK:n kolmen ensimmäisen kentän laiturit olivat Peltonen, Petrell, Kuhta, Hamilton, Ahtola ja Haataja. Toisin sanoen oli kolme taitavaa sniper-tyylistä pelaajaa (Hamilton, Kuhta, Peltonen) ja kolme työmiestä, jotka silti osuivat tolppien väliinkin (Petrell, Haataja, Ahtola), joten laituriosaston voi sanoa olleen erinomaisessa balanssissa. Näin oli vielä playoffeissakin, kun kärkiketjuissa laidalla olivat Peltonen, Haataja, Petrell ja Kuhta. Tällä hetkellä tuo taito-osasto on ennallaan (Somervuori korvannut Hamiltonin), jopa selvästi paremmassa kunnossa Pesosen myötä, mutta kaikki työmiehet ovat kadonneet. Rajamäkeä on turha mainita tässä, hän ei tule tekemään viittä maalia enempää tällä kaudella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nyt alkaa menemään erikoiseksi Tompan puuhastelut kriisin keskellä, mitä tyhjennysmyyntiä herra harrastaa?
Ahtolan ymmärrän täysin ja kesti aika kauan kunnes joukkueen johto huomasi puutteet Ahtolan pelissä. Miksi sitten Tallberg päästettiin Tapparaan, eikö olisi ollut käyttöä kauden aikana. Tietysti voi olla, että Tallberg on itse pyytänyt siirtoa jos lähestymis yrityksiä ollut aikaisemmin.

Nyt jengissä on käymistila päällä, joko tästä noustaan tai sitten koko homma lähtee täysin lapasesta ja siinä syödään koko kolmen vuoden hyvältä työltä pohja. Ihan fiksuja siirtoja siinä mielessä jos pelaajat ei enää viihdy, ryhmädynamiikka oletetusti tiivistyisi. Ylimielisyys kuuluu IFK:n perinteisiin, pari vuotta osattiin olla nöyriä mutta mestaruus kaiken muuttaa voi..

Päävalmentajan IFK.ssa valitsee hallitus, mutta jos Nybondas ei voi osallistua päävalmentajan valintaan vaikka kumminkin rakentaa joukkueen niin siinä vaiheessa ammuttaan itseään pahasti jalkaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tavallaan kyllä, mutta ei silti ihan noinkaan mielestäni. Viime vuonna tähän samaan aikaan HIFK:n kolmen ensimmäisen kentän laiturit olivat Peltonen, Petrell, Kuhta, Hamilton, Ahtola ja Haataja. Toisin sanoen oli kolme taitavaa sniper-tyylistä pelaajaa (Hamilton, Kuhta, Peltonen) ja kolme työmiestä, jotka silti osuivat tolppien väliinkin (Petrell, Haataja, Ahtola), joten laituriosaston voi sanoa olleen erinomaisessa balanssissa. Näin oli vielä playoffeissakin, kun kärkiketjuissa laidalla olivat Peltonen, Haataja, Petrell ja Kuhta. Tällä hetkellä tuo taito-osasto on ennallaan (Somervuori korvannut Hamiltonin), jopa selvästi paremmassa kunnossa Pesosen myötä, mutta kaikki työmiehet ovat kadonneet. Rajamäkeä on turha mainita tässä, hän ei tule tekemään viittä maalia enempää tällä kaudella.

No kyllähän Ahtolallekin sitä samaa roolia tarjottiin nyt syksylläkin, mutta 10 ottelua 0+0 tehoin kertoo kaiken oleellisen. Siinä mielessä Rajamäen voi kyllä sanoa Ahtolan korvaavan, jos nyt mies ehjän kauden edes pystyy pelaamaan. Vähän vaikea nyt arvioida tätä, jos rehellisesti sanon. Viime keväänä HIFK:n pelitapa toimi kuin junan vessa, ja aika sumussa tässä joutuu nyt arvioimaan yksittäisten pelaajien onnistumista(varsinkin verrattuna viime kevääseen), kun joukkueen peli on tahmeaa sekamelskaa. Se on kuitenkin varmasti totta, että ihan Haatajan tapaista TEHOKASTA yleispelaajaa ei joukkueeseen tilalle tullut.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaa usko tähän tyyppiin horjumaan, kumpikohan siellä säätää,Tomppa vai Petu. Jos olisin diktaattori niin määräisin kaikki IFK-fanit espooseen matsia katsomaan jos olis siis samaan aikaan kotipeli menossa DDR.ssä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä rohkenin arvostella, tai itseasiassa pikemminkin korostaa, Kojon roolia joukkueen rakennuksessa aiempina vuosina pl. Penan Perintökausi. Täällä ei tykätty ja Nybari oli kaikkien kuningas. Kovin on katoavaista hänenkin maineensa. Nythän kaikki on kunnossa ja joukkue on hyvin rakennettu.
 

scholl

Jäsen
Hesarin sivuilla otsikko: köyhin seura nousi Espanjan liigan kärkeen. Tuota kannattaisi pohtia ja miettiä, onko joskus niin, että less is more. Nybarilla on nyt vähän liikaa rahaa käytettävissään ja hommasta tulee sirkusta verrattuna edellisiin kausiin. Vähän tarkemman markan linjalla voisi tulla parempaa jälkeä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä siinä mitään, että käyttää rahaa. Mutta pitäähän siinä nyt joku idea olla. Tää idea lähti käsistä jo silloin, kun tämän paskansyöjä-Matikaisen diilistä vuodettiin julkisuuteen. Ihan ei taidettu miettiä loppuun saakka.

Kaikkein pettynein olen Nybondaksen maalivahtikikkailuun ja siihen, että Mara päästettiin pois ennen kuin varma paikkaaja oli selvillä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Nybondas on rakentanut täksikin kaudeksi, kuten jaloselle joka kausi, hyvän jengin. Kokonaisuutena. Vaarasuo ja Mielonen olivat ok vetoja pakkoraossa, mutta tätä viimeistä en ymmärrä. Pakki on varmaan tulossa, sen sijaan maalivahtivalmentajan puutetta en ymmärrä. Mielestäni tän kauden jengi (miinus Tuomainen) on hyvä osoitus, että kyllä Nybondas ilman jalostakin joukkueen osaa rakentaa.

Mutta: onko nyt nähty sekoilu vaan alkua? Lähteekö Nybondas mukaan liiankin herkästi valmetanjan näköinen joukkue -ajatteluun. Eli Jalosellehan jo ostettiin näitä Kovasia ja muita pikkuruisia kavereita. Ostetaanko nyt todellakin jotain Matikaisen haluamia pelaajia. Vastustan ajatusta. Joukkueen manageri on se joka päättää mitä jengissä tehdään ja pitää huolta pitkän ajan kuvan toteutumisesta kausi kaudelta. Valmentajan tehtävä on sisäistää tämä ja toteuttaa sillä voittavaa peliä. Ei joukkue voi lähteä aina valmentajan vaihtuessa nollista ja alkaa rimpuilla jonkin uuden vision perässä.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tottakai joukkue oletettavasti rakennetaan kuten valmentaja haluaa. Jos UTJ rakentaisi joukkueen omien näkemyksiensä perusteella niin eihän päävalmentajia edes tarvittaisiin(?).

Tosin tällä hetkellä tuntuu, että Nybari saisi tuosta jengistä enemmän irti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paitsi, että hankki se Nybari Kojollekin sellaisia pelaajia, joita valmentaja ei erityisesti ollut "hyväksynyt". Muutama ylläri sattui Jalosen aikaankin. Eikä siinä mitään, mutta nyt tuntuu todella, että annetaan koutsin pyörittää tällaista naurettavaa rulettia, vaikka se, mitä joukkue tarvitsisi juuri nyt, on sieltä toisesta ääripäästä. Mahtaako Nybondas käydä IFK:n peleissä ollenkaan, vaan onko hän jossain tsekkaamassa potentiaalisia vahvistuksia?

Mä en ylipäänsä ymmärrä, miksi ketään pitäisi ulostaa tosta jengistä jo loka-marraskuussa. Suuri osa kuitenkin omia jätkiä, jotka ovat aiemminkin sopineet samaan koppiin ja seuraan. Nyt on yksi muuttuva osa, joka itse ei taida oikein snaijata, miten tää homma toimii Stadissa. Ja en siis tarkoita Nybondasia, vaan Petri Matikaista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä rohkenin arvostella, tai itseasiassa pikemminkin korostaa, Kojon roolia joukkueen rakennuksessa aiempina vuosina pl. Penan Perintökausi. Täällä ei tykätty ja Nybari oli kaikkien kuningas. Kovin on katoavaista hänenkin maineensa. Nythän kaikki on kunnossa ja joukkue on hyvin rakennettu.

Korostan, että olen vain pertti perusfani, enkä tiedä mistään mitään, mutta rohkenen epäillä, että parin edellisen kauden jengit olivat herrojen yhdessä kokoamia. Muistelen myös lukeneeni - tosin vain tältä palstalta -, että esim. Wirtanen oli Nybarin projekti, samoin kuin Miken saaminen Nordikselle. Ja että Nybarin ehdotus kauden 08-09 veskaksi olisi ollut Riksman, mutta Kojo halusi "Housun". En mä oikein jaksa uskoa, että Tomppa juoksisi pitkin maita ja mantuja haalimassa vapaita pelaajia, jollei Petu olisi niitä tilannut. Pesosen hankinnan jälkeiset lausunnot "Janne oli kiinnostunut meillä pelaamisesta, joten napattiin se markkinoilta pois."voivat ehkä kieliä pienestä ylimielisyydestä, mutta kuka utj jättää sen kaliberin äijän ottamatta, jos tilaisuus tarjoutuu? On Nybarikin voinut sortua vauhtisokeuteen ja tehdä virheitä, mutta niin pitkälle en menisi, että sanon joukkueen olevan päin persettä kootun ja sen olevan Nybondaksen syytä.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Tottakai joukkue oletettavasti rakennetaan kuten valmentaja haluaa. Jos UTJ rakentaisi joukkueen omien näkemyksiensä perusteella niin eihän päävalmentajia edes tarvittaisiin(?).

Tosin tällä hetkellä tuntuu, että Nybari saisi tuosta jengistä enemmän irti.

Mun mielestä Peltonen, Granlund, Pesonen, Hirshovits, Somervuori, (Kuhta) tasoisilla pelaajilla pitäis voittaa ilman valmentajaakin tollaiset SaiPat (kaikki kunnia SaiPalle).
 

Jameson

Jäsen
Nybari osaa kieltämättä hankkia kovan luokan pelaajia IFK:hon, mutta nyt rupee epäilyttämään jatkuvuus. Kun katsotaan pelaajien soppareita, näyttää se aika karulta ensi kautta ajatellen. Seuraavilla pelaajilla sopparit vain tämän kauden:

Juuso Riksman
Jan Lundell

Mikko Kousa
Markus Kankaanperä
Mikko Kurvinen
Toni Söderholm
Daniel Fehrholm

Kimmo Kuhta
Petteri Wirtanen
Ville Peltonen
Turo Järvinen
Janne Pesonen
Erkki Rajamäki
Micke-Max Åsten
Mikael Granlund
Eetu Pöysti

Tästä porukasta luultavasti jatkaa Riksman, Kankaanperä, Kurvinen, Söderholm, Kuhta, Wirtanen (iso kysmysmerkki), Peltonen (samoin), Järvinen, Rajamäki (myös tämä on iso kysymysmerkki), Åsten ja Pöysti.

Eli siis ensi kaudeksi tarvitaan vähintään yksi maalivahti Norjan vakuuttaessa, kolme puolustajaa joista kaksi kiekollista, sekä useampi laatu-luokan hyökkääjä. Ei todellaan näytä hyvältä, jos IFK meinaa menestyä jatkuvasti. Nämä tämän kauden hätähankinnat tuskin tulevat meillä ensi kaudella pelaamaan, ellei ihmeitä tapahdu. Pesosen luulen lähtevän KHL:ään takaisin hankkimaan fyrkkaa ja Fernholmin onnistuessa tuskin nähdään SM-liigassa ensi kaudella. Miken lähtö on saletti ja Villen lopettaminen on kausi kaudelta lähempänä, vaikka mies hyvin vanhoilla päivillä pelaakin. Ikä on vain numeroita -fraasi ei ikuisesti kestä. Kuhdan kohdalla voi olla sama homma, varsinkin jos tällä kaudella mestaruus pamahtaisi, saattaa takki tyhjentyä.

Tämän kauden pidempi aikaisemmista hankinnoista vain Somervuori on vakuuttanut. Jokela luultavasti tulee vielä ja siinä on myös yksi hyvä mies ensi kauttakin ajatellen. Tuomainen on ollut mielestäni todella HMV-tasoa, eikä minun mielestäni todellakaan ansaitse pelata punanutussa sopimuskauttansa loppuun saakka. Kimistä toivottavasti saadaan vielä tehoja irti, mutta siihen en henkilökohtaisesti hirveästi luota, vaikka pelaajasta pidänkin paljon.

Ensi kauden ketjut juuri nyt näyttävät tältä:

Kuhta - Hirso (?) - Peltonen (?)
? - ? - ?
Pöysti - Ma. Granlund - Rajamäki
? - Liivik - Nyholm

Jokela - Söderholm
Kankaanperä - ?
Melart - Kurvinen

Riksman (erittäin epävarma)
Norja (ei näyttöjä vielä liigasta)

Puolustus näyttää siis ihan hyvältä ensi kaudeksi, mutta hyökkäyksessä on suuria puutteita. Näin paljon "ykköskorin" jätkiä on vaikea saada, mutta Nybarin onnistuessa se on joten kuten mahdollista. Myös maalivahdeissa tilanne on kriittinen, koska Riksman on suuri kysymysmerkki, kakkosmaalivahtia ei tällä hetkellä ole ja maalivahtivalmentajan puuttuminen tuskin houkuttaa montaa hyvän tason maalivahtia. Toivottavasti toimistolla ollaan hereillä tämän asian suhteen, enkä sitä epäilekkään, mutta paljon täytyy hyviä asioita tapahtua, että saadaan ensi kaudeksi edes lähelle tämän kauden joukkuetta.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kovaa näyttöä taas Tompalta, nyt on pakko tulla voittoja. Nybondas on täller kaudelle hankkinut:

Somervuori-Hirschovits-Pesonen
Jokela-Fernholm

2 pelaajaa viime keväällä MM-kisoissa, 3 muutakin EHT-tason jätkiä jos peli kulkee. Kaikki 5 pelaajaa suhteellisen "varmoja tapauksia", ja osoittaa että IFK on tosissaan kun saadaan nämä kaikki viime kaudella ulkomailla pelanneet pelaajat nimenomaan IFK:hon esim Sveitsin tai KHL:n sijaan.

Toisaalta edelleen kovin hankinta tälle kaudelle oli/on Kalle Torniainen. Se nähdään lähivuosina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös