URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 803
  • 11 960

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sanoppa muuta, NHL:n saa kuitenkin 15€/kk ja näkee kaikki matsit suorana (voi vaihdella matseja miten lystää kesken kaiken) ja jälkikäteen silloin kuin haluaa, niin suomessapa maksaa yhden pelin katsominen 9€.. :D Kuvaamisen taso ja selostukset yms on valovuotta edellä.. Heheh.. Onneks itseä nimen omaan kiinnostaa nhl enemmän, eikä päinvastoin.. :)
Niin, yleisömäärät, sponsorisopimukset yms ovat myös täysin vertailukelpoisia NHL:n ja Sm-liigan välillä.. Eikö vain?

Joskus tuntuu, että tämä lätkäkansa ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen. Vaikka kaikki matsit näytettäisiin ilmaiseksi HD -laadulla, jostain löytyisi aina jotain vikaa. "Mutkun NHL sitä ja NHL tätä"

Fakta on se, että suomalaista lätkää näkyy kuluttajan niin halutessaan rutosti enemmän kuin viisi vuotta sitten. Vikoja on niin jakelukanavissa kuin varmasti hinnoittelussakin mutta tämän valituksen määrää katsellessa tuntuisi siltä, että kaikki tv-urheilu on mafiajärjestöjen hallussa.

Ymmärrän monet valitukset mutta en ymmärrä NHL:n ja Sm-liigan mediatuotannon vertailua millään tasolla.
 

abc

Jäsen
Miten toi Sonera viihdepaketti on teillä toiminut? Onko se sama asia kuin Sonera koti-tv, johon siis saisi Urhotv-totalin puoleksi vuodeksi tuolla 6,5e/kk. Mitä kautta tuo valokuituyhteys oikein tulee? Täytyykö kämpän olla valmiiksi kaapelissa? Kyseessä siis tuon 39,90e/kk maksava paketti, siinä tulis 100Mbit/s netti ja jotain muuta humpuukia mukana. Pyörittääkö sekä tvtä että nettiä pätkimättä?
 
Sanoppa muuta, NHL:n saa kuitenkin 15€/kk ja näkee kaikki matsit suorana (voi vaihdella matseja miten lystää kesken kaiken) ja jälkikäteen silloin kuin haluaa, niin suomessapa maksaa yhden pelin katsominen 9€.. :D Kuvaamisen taso ja selostukset yms on valovuotta edellä.. Heheh.. Onneks itseä nimen omaan kiinnostaa nhl enemmän, eikä päinvastoin.. :)
En paljon menisi leijumaan jollain NHL-paketeilla. Ensinnäkin, elätkö yöllä? Koska, jos haluat saada kunnolla tuosta paketista jotain irti, sinun pitäisi käytännössä elää ihan epätavallisessa rytmissä muihin verrattuna. Itse olen katsellut NHL-pelejä viime aikoina hyvinkin paljon, mutta se johtuu lähinnä siitä, etten saanut töitä, ollut missään opiskelemassa ja armeijakin oli jo loppu (tosin sama tilanne oli kesällä ennen armeijan alkua).

Ja kaiken tämän lisäksi: NHL-streameja löytää kymmenittäin joka peli-ilta netistä suht vaivattomasti - ja nykyään myös ihan hyvällä laadulla - ILMAISEKSI. En maksaisi ikinä 15e/kk vain siitä syystä, että saan saman tarjonnan pelkästään paremmalla kuvalla.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ja kaiken tämän lisäksi: NHL-streameja löytää kymmenittäin joka peli-ilta netistä suht vaivattomasti - ja nykyään myös ihan hyvällä laadulla - ILMAISEKSI. En maksaisi ikinä 15e/kk vain siitä syystä, että saan saman tarjonnan pelkästään paremmalla kuvalla.

En ole itse vielä tuonne NHL:n suuntaan kallistunu, mutta joka vuosi tähän aikaa sitä tulee ajateltua, että pitäiskö sitä siihen junaan lähteä. En siis tiedä, mutta olen käsittäny, että sen lisäksi, että näet kaikki ottelut suorina, voit katsoa ne myös arkistosta sinulle sopivaan aikaan. Ja tosiaan kun sen hankkii, niin ei tarvitse arpoa niiden ilmaisten streamien kanssa, vaan kaikki löytyy yhdestä paikasta. Jos 15e kuukausi hintaan katsoo vaikka edes yhden ottelun, joka viikonloppu, niin ottelukohtaiseksi hinnaksi tulee neljän viikonlopun kuukautena alle neljä euroa. Ei oo kyl paha.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väänteli tuota miten tahansa, niin yhdeksän euroa yksittäisestä nettilähetyksestä SM-liigaotteluun on hyvin, hyvin suolainen hinta. Siihen päälle vielä lähetyksiä piinanneet luotettavuusongelmat ja kuvanlaadun keskinkertaisuus, niin avot.

Tietysti, ei se ole tyhmä, joka pyytää...
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Niin, yleisömäärät, sponsorisopimukset yms ovat myös täysin vertailukelpoisia NHL:n ja Sm-liigan välillä.. Eikö vain?

Joskus tuntuu, että tämä lätkäkansa ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen. Vaikka kaikki matsit näytettäisiin ilmaiseksi HD -laadulla, jostain löytyisi aina jotain vikaa. "Mutkun NHL sitä ja NHL tätä"
Ei ole tulot vertailukelpoisia, mutta eipä ole myöskään menot. Ei niitä NHL-pelejäkään kanavat hyvää hyvyyttään näytä, vaan rahaa sillä tehdään. Eihän kukaan vaadi mitään NHL-tasoista materiaalia ja kattavuutta, vaan sitä mitä luvataan/on luvattu. HD:stakin mainitaan aina siksi, koska UrhoTV sitä fiilisteli alkuun. Pitäisikö paskaan olla tyytyväinen, vain koska muuta ei ole saatavilla? Vaikka minäkin olen pääosin tyytyväinen Urhon tv-puoleen, niin onhan tuo nettipuoli aika... noh, puuhastelua. En aio 9€:n hintaan ostaa yhtään peliä nykysysteemeillä.

En paljon menisi leijumaan jollain NHL-paketeilla. Ensinnäkin, elätkö yöllä? Koska, jos haluat saada kunnolla tuosta paketista jotain irti, sinun pitäisi käytännössä elää ihan epätavallisessa rytmissä muihin verrattuna.
Kuten jo sanottua, kaikki pelit voi katsoa myöhemminkin. Ei se ole mitään leijumista, että tuo ESPN vaan on kaikin tavoin toimivampi. Käytin sitä silloin alkuvaiheessa, jolloin oli pieniä ongelmia, mutta oli silti aivan huippu. Pitäisi varmaan ostaa taas. Ja suoranakin näkee aika hyvin päiväpelejä viikonloppuisin, toki riippuen mitkä joukueet kiinnostaa. Ja kyllä minä ainakin katson ehkä ~70% Penguinsin peleistä, vaikka useimmiten menen aamulla töihin. Priorisointia, hei.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pitäisikö paskaan olla tyytyväinen, vain koska muuta ei ole saatavilla?
Riippuu vähän kommentoijasta, koska moni olisi vaikka tuo viisi vuotta sitten ollut tyytyväinen vain hallien omilla kameroilla (lue: yhdellä kameralla) tuotettuun kuvaan ilman selostusta ja olleet valmiita maksamaan tuostakin jotain.

Ei Urhon viimeisen kahden vuoden aikana tuottama taso ole missään nimessä sellaista, kuin voisi toivoa parhaassa mahdollisessa skenaariossa. Jokainen katselukokemus on kuitenkin yksilöllinen ja sen vuoksi yksittäisen henkilön on mahdotonta sanoa kokonaisuuden olevan "paskaa" tai "parasta".

Toki tämäkin palsta antaa jonkinlaista kuvaa tuotteen toimivuudesta ainakin hc -osaston kodeissa.
 

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Oon ollut Urhoon enemmän kuin tyytyväinen. Hinta kohdillaan, jos viittii vänkätä aspan kanssa. Sanoo vaan että Irtisanon liitymän, niin kyllä sieltä aina joku tarjous löytyy. Esim ensikausi mulla 16.95 Urho Total + MTV3 Paketti. Tuollaista tarjousta ei ollut missään julkisesti tarjolla.
 

Dosed

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Leijonat, Ducks
Osoitteesta URHOtv.fi - Joulukortit sain itse ainakin tilattua vielä noita useamman matsin sarjakortteja. 25 pelin "joulukortti" kilahti sähköpostiin näin elokuun alun kunniaksi. Toivottavasti vielä toimisi sitten kun akti alkaa.
 

RFistioKing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Riippuu vähän kommentoijasta, koska moni olisi vaikka tuo viisi vuotta sitten ollut tyytyväinen vain hallien omilla kameroilla (lue: yhdellä kameralla) tuotettuun kuvaan ilman selostusta ja olleet valmiita maksamaan tuostakin jotain.

Ei Urhon viimeisen kahden vuoden aikana tuottama taso ole missään nimessä sellaista, kuin voisi toivoa parhaassa mahdollisessa skenaariossa. Jokainen katselukokemus on kuitenkin yksilöllinen ja sen vuoksi yksittäisen henkilön on mahdotonta sanoa kokonaisuuden olevan "paskaa" tai "parasta".

Toki tämäkin palsta antaa jonkinlaista kuvaa tuotteen toimivuudesta ainakin hc -osaston kodeissa.


Itse 5vuotta sitten tosiaan kirosin kovaan ääneen, että miksi minkäänlaista toteutusta ei ole olemassa, vaikka yksi kamera katonrajasta josta kummiskin pelin näkee. Tästä palvelustakin olisin ollut valmis maksamaan.

Urhototal viimein lanseerasi tämän palvelun niin ei ollut epäilystäkään ettenkö ottaisi samantien, oli hinta sitten 5e tai 20e kuussa. Vaikka ehkä fanboy kommentilta kuuloskaakin ja olen ennenkin ilmaissut tyytyväisyyteni, mutta miten muuten ulkopaikkakuntalainen kuten meikäläinenkin (600km matkaa) hallille voisi nähdä suosikkijoukkueen pelejä.

Sen kyllä allekirjoitan täysin, että tuo urhoplay toiminta on kyllä ollu suorastaan perseestä bufferointineen ja ongelmineen. Muutenkin tämä soneran ja urhon naittaminen on hieman epäilyttävää yleisesti katsottuna, mutta itse soneran+koti-tv alueella asuvana en voisi parempaa palvelua toivoa. Vielä vuosi sitten maksoin täällä pohjoisessa 51e 24/1 netistä, nykyään kiitos koti-tv tarjouksien ja urhototal tarjouksien maksan 39e 24/1 netistä,koti-tvstä ja siihen päälle 6,5e 6kk urhototalia.
Tuo 9e kyllä on ihan naurettavaa riistoa yhestä matsista, kun tosiaan samallahinnalla näkee kuukaudessa sen 20matsia "jos vaan sattuu asumaan alueella" Toivottavasti tähänkin tulee parannusta tulevaisuudessa ja levikki kasvaa.

Ainut ongelmahan tässä on, että kaikille ei ole/ei halua soneraa/kaapelia tarjolla, joten joutuu tyytymään tuohon urhoplay palveluun, joka on on tosiaan ollut heikkoa verrattuna kaapeli/koti-tv lähetyksiin ainakin teknisellä puolella. Selostajista ja kuvakulmista en ota kantaa.
 

Game On!

Jäsen
Miten on, osaisiko joku Hämeenlinnassa tai lähiseudulla asuva auttaa toveria tässä maksukanavaviidakossa?

Pari kautta on tullut nyt murjotettua, mutta alkavalle kaudelle on yksinkertaisesti pakko saada matsit näkymään. Eli, osaisitteko suositella mikä olisi järkevin/yksinkertaisin/laadukkain tapa hankkia sm-liiga näkymään kaapelitaloudessa?
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Osoitteesta URHOtv.fi - Joulukortit sain itse ainakin tilattua vielä noita useamman matsin sarjakortteja. 25 pelin "joulukortti" kilahti sähköpostiin näin elokuun alun kunniaksi. Toivottavasti vielä toimisi sitten kun akti alkaa.

Hyvin on ollut sarjakortit piilossa Urhon sivuilla. Taidan itsekin hankkia kyseisen "joulutarjouksen", koska epäilemättä hinnat nousevat ennenkuin kiekko jäähän tipahtaa
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osoitteesta URHOtv.fi - Joulukortit sain itse ainakin tilattua vielä noita useamman matsin sarjakortteja. 25 pelin "joulukortti" kilahti sähköpostiin näin elokuun alun kunniaksi. Toivottavasti vielä toimisi sitten kun akti alkaa.

Tuliko "joulukortti" sähköpostiin heti kun olit maksanut vai pitikö odotella itsensä kipeäksi? Mietityttää vaan, tuli ostettua kasapäin matseja. Rahat kelpasivat, se ei toki ole ollut ikinä ongelma tuossa lafkassa, mutta sähköpostissa ei näy vielä mitään sellaista, mikä antaisi rahalle vastinetta.
 

Dosed

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Leijonat, Ducks
Tuliko "joulukortti" sähköpostiin heti kun olit maksanut vai pitikö odotella itsensä kipeäksi? Mietityttää vaan, tuli ostettua kasapäin matseja. Rahat kelpasivat, se ei toki ole ollut ikinä ongelma tuossa lafkassa, mutta sähköpostissa ei näy vielä mitään sellaista, mikä antaisi rahalle vastinetta.

Kesti hetken, abouttiarallaa parikymmentä minuuttia. Kyllä se sieltä sitten tuli.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kesti hetken, abouttiarallaa parikymmentä minuuttia. Kyllä se sieltä sitten tuli.

Asia selvä. Tässä on mennyt jo yli 20min, mutta eiköhän ne sieltä tule kauden alkuun mennessä. Ja jos ei tule niin saan varmaan yhden katselukoodin korvaukseksi!
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Asia selvä. Tässä on mennyt jo yli 20min, mutta eiköhän ne sieltä tule kauden alkuun mennessä. Ja jos ei tule niin saan varmaan yhden katselukoodin korvaukseksi!
Tottakai saat, kunhan Urho vain on ensin kerennyt nyhtää vähintään saman summan sinulta maksullisen puhelinpalvelun käyttämisestä :)

Tällaisena "ei-Soneran alueellisena" en nähnyt yhtään matsia TV:stä (pl. finaalien jälkilähetykset) ja vain muutaman matsin netin kautta. Jotkut nettimatsit tökki, jotkut taas näkyi hiukan paremmin. Tekninen toteutus oli välillä aika surkuhupaisaa mikkiongelmineen etc. Urho TV ei juuri kiinnosta, kun seuraan vain oman joukkueen pelejä ja niitä sitten osuu kohdalle vain kerran (ehkä 2 kertaa) kuukaudessa. Sitten on tuurista kiinni onko juuri se ilta sitten vapaa lätkämatsiin.

Viime vuonna tulikin katsottua enemmän NHL-pelejä kuin SM-liigaa, juurikin loistavan ESPN Player palvelun kautta. Jos/kun Urho nostaa tälle vuodelle hintoja, niin taitaa tämänkin kausi mennä enemmän NHL:n parissa. Mielestäni nämä monet ongelmat (Urhon lähetysten laatu, nettijakelun tökkimiset, kovat hinnat, Soneran yksinoikeus) saavat ihmiset keskimäärin vähentämään SM-liigan seuraamista, mikä ei voi olla hyvä juttu pitkän päälle. Tuttavapiirissäni ei juuri kukaan seuraa SM-liigaa TV:n tai netin kautta vaikka ovat kuitenkin jossain määrin jääkiekosta kiinnostuneita.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eipä anna enää ilmeisesti noita "joulutarjouksia" tilata. Pankin valinnan jälkeisellä klikkauksella heittää etusivulle. Sama oli jo yhden maissa päivällä. 25 matsin kortti olisi kelvannut, vaan ei sitten.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä anna enää ilmeisesti noita "joulutarjouksia" tilata. Pankin valinnan jälkeisellä klikkauksella heittää etusivulle. Sama oli jo yhden maissa päivällä. 25 matsin kortti olisi kelvannut, vaan ei sitten.

Oletko kirjautunut sisään? Silloin pitäisi onnistua. Itse tyhmänä tein saman virheen alkuun ja yritin ostaa matseja ilman kirjautumista.

Edit: Tämä "onnistuminen" tarkoitti minun kohdallani sitä että rahat meni, mutta otteluita ei toistaiseksi ole tullut. Vitun jees.
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oletko kirjautunut sisään? Silloin pitäisi onnistua. Itse tyhmänä tein saman virheen alkuun ja yritin ostaa matseja ilman kirjautumista.

Edit: Tämä "onnistuminen" tarkoitti minun kohdallani sitä että rahat meni, mutta otteluita ei toistaiseksi ole tullut. Vitun jees.

Voihan toope. Kirjautumisestahan se oli kiinni. Eipä tullut kyllä mieleen. Sähköpostin saapumisessa sen sijaan kesti tasan 10 minuuttia.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Niin, yleisömäärät, sponsorisopimukset yms ovat myös täysin vertailukelpoisia NHL:n ja Sm-liigan välillä.. Eikö vain?

Joskus tuntuu, että tämä lätkäkansa ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen. Vaikka kaikki matsit näytettäisiin ilmaiseksi HD -laadulla, jostain löytyisi aina jotain vikaa. "Mutkun NHL sitä ja NHL tätä"

Ymmärrän monet valitukset mutta en ymmärrä NHL:n ja Sm-liigan mediatuotannon vertailua millään tasolla.

Suotta raivoat tuommosta, ei kait se sulta ole pois jos joku tykkää NHL:stä ja siitä, että siellä on palvelu joka toimii. Itse olen kattonut toistakymmentä sm-liigan urpo nettilähetystä kotona/kaverin luona, ja aina on ollut ongelmia Urpon kanssa. Tv lähetys toimii, ja soneran settikin tuntuu toimivan, mutta sais nuo nettihinnat olla halvempia ja toimivampia. Siihen ei sponsori jutut ja yleisömäärät liity millään tavalla. Joko on paska hinta/laatusuhde tai sitten ei.. Kuten monet muutkin sanonut, niin tyhmähän se ei ole joka pyytää..

En paljon menisi leijumaan jollain NHL-paketeilla. Ensinnäkin, elätkö yöllä? Ja kaiken tämän lisäksi: NHL-streameja löytää kymmenittäin joka peli-ilta netistä suht vaivattomasti - ja nykyään myös ihan hyvällä laadulla - ILMAISEKSI. En maksaisi ikinä 15e/kk vain siitä syystä, että saan saman tarjonnan pelkästään paremmalla kuvalla.

Kyllä minä ainakin kehun hyvää tuotetta, eli kai mä sit "leijun". Tosin turhaan niistä on näköjään kehua, kun "Murmelit" tulee sit iniseen joka tapauksessa.. Sit ku kehutaan jotain, niin sit valitetaan taas.. :D

Ja kyllä katsoin viime kaudella semmosen 30-ottelua suorana, muutaman jälkilähetyksenä, kuten sanottu ne voi katsoa uusintana silloin kuin haluaa.. Ja nhl:ssä on aika paljon alku ilta pelejäkin kauden mittaan. Ja kyllä maksan mieluusti 15€/kk, siitä että saatavilla nhl:n kaikki ottelut. Kirjanmerkit, log in, have fun.. Nopeaa ja kätevää, ilman streamien etsimistä. Kun vaan toimisi suomessakin, samanlailla. Miksei noita matseja voi katsoa edes jälkikäteen, jos maksat 9€ bufferoinnista?

Niin enkä mä vertaile liigoja keskenään tässä asiassa, vaan siinä että suomessa saat maksaa vitusti yksittäisestä pelistä ja laadulle ei ole mitään takeita.. ESPN:stä sentään näkee jälkikäteen matsin, JOS on ongelmia eikä rahat mee kankkulan kaivoon.. Urholta saat ehkä uuden katselukerran, jota saa sit jännittää toimiiko lähetys vai ei..
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, tuli itsekin tehtyä tuo virhe ja mentyä ostamaan 25 matsin sarja"joulukortti". Eli 25 matsia voimassa vuoden ostopäivästä lukien. Ostopäivä siis tänään 2.8.2011. Mutta oma urho- sivulla aktivoinnin jälkeen sarjakortin ostopäivä näkyy olevan siis jouluinen 28.12.2010!!!! Eihän IFK:lla edes taida olla noin montaa matsia jouluun mennessä (en ole vielä ehtinyt tosin laskeakaan) ja kaikkia en kuitenkaa ehdi katsoa, ja lisäksi tietty paikanpäälle se 15-20 kertaa kaudessa. Joten tais mennä 140e aika pitkälti hukkaan urholle (taas). vittu.
Tokihan tosta voisi urholle valittaa, mutta ostaessaan "joulukortin" meneekö ihan läpi etä vilpittömästi uskoi kortin voimassaolon alkavan elokuisesta ostopäivästä?
Miten muilla lähiaikoina ostaneilla on tuo voimassaolo mennyt?
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Tuossa joulukortti-sivullahan ei ole mitään mainintaa, että tarjous olisi päättynyt ja vielä kaiken lisäksi boltattu että vuosi OSTOPÄIVÄSTÄ, niin kaiken maalaisjärjen mukaan sulla on täysi oikeus valittaa Urholle väärästä päivänmäärästä. Sehän on aivan heidän oma mogansa kun ovat tarjouksen sinne jättänyt.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottahan tuo on ja reklamaatiota ehdinkin jo asiasta laittamaan siihen vedoten. Täytyy vielä tallentaa toi sivu itselle muistiin, missä toi teksti lukee.
Urhotv:ltä vaan en itse ole koskaan onnistunut vastausta viesteihin saamaan, ja ei sinne jaksais jatkuvasti soitellakaan, tosin ei luulis näin kesäaikaan hirveitä jonoja olevan, kun eivät veikkausliigaa enää näytä ees niin paljoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös