URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 636 705
  • 11 960

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
URHOn fb-sivuille on tänään ilmaantunut viesti:

Seuraavia lähetyksiä varten järjestelmää on muutettu siten, että vastaavaa ei enää pääse tapahtumaan. Palvelun järjestelmän suorituskyky itsessään on mitoitettu suuriin yhtäaikaisiin kävijämääriin ja sen optimoinnilla palvelu saadaan toimimaan luotettavasti.

Camtenna Oy Maintenance


Ihan mahtavaa. Tätä ei pääse tapahtumaan enää! Kannattaisiko siellä jonkun päivystää kuitenkin, jos jotain muuta vaikka pääsee taas tapahtumaan....

Ja ihan bullshittiä tuokin. Samat tarinat, kuin Talviklassikon jälkeenkin. "Tätä ei enää ikinä tapahdu. Ei ikuna, ikuna. Tässä on JÄLKILÄHETYKSENÄ kyseinen ottelu. Haistakaa Vittu T:UrhoTV"

Katsotaan tarjoavatko jälleen tuota jälkilähetystä tuosta pelistä. Tyttärelleni tuon Talviklassikon ostin Playl:tä, kun tyttö oli pelipäivänä Raumalla. Eipä toiminut ja ihan pokkana vastasivat reklaamaatiooni tuon saman litannian, mitä nyt ilmeisesti FB sivuilla on. Lisäksi lähettivät oikein ilmaiseksi mahdollisuuden katsoa tuo Talviklassikko jälkilähetyksenä 3 pv. ottelun jälkeen. Ei oikeasti tiennyt, että sanoivatko he juuri "Haista vittu" vai eivät?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuo ei kyllä valitettavasti pidä paikkaansa

Makuasia onko 2/3 kotitalouksista kattava määrä ja loput haja-asutusaluetta. Itse olen muuttanut viime aikoina todella usein. Joka kerta olen pitänyt huolen siitä, että kanavat on saatavilla. Sen verran pitää käsiä löytyä että ei joudu kertaakaan paitsioon :)

Ihan arvaus on se, että Urholla on erittäin vähän tilaajia Rauman ja Kuopion alueilla. Ehkä muutama tuhat noin 130 000 tilaajasta.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kaikki Suomen kanavat ovat helsinkikeskeisiä, on kyse sitten urhosta, maikkarista, ylestä tai mistä vaan. Myös jääkiekko- ja jalkapallomaajoukkue on helsinkikeskeinen ja varmaan koripallo- ja salibandymaajoukkuekin. Siellähän ne kaikki kotiottelunsa pelaa. Suuremmista lajeista ainoastaan lentopallo taitaa olla ottanut jonkin muun kaupungin kodikseen (Tampere).

Niin se vaan tässä maassa menee, että nähdään asukasluku, joka on pk-seudulla tietysti ylivoimaisesti suurin ja palvellaan siellä asuvia ihmisiä. Pöndellä asuvien on turha mutista.

Eli tässäkään tapauksessa ei mitään uutta auringon alla. Itseäni olisi kyllä Rauman peli myös kiinnostanut, mutta kyllähän tota helsinkiläistenkin keskenään miekkailua varmaan sitten katsoo.

Toivottavasti SM-liiga on seuraavaa tv-sopimusta tehdessä hieman paremmin hereillä näissä asioissa. Ei voi olla niin, että Urho Total on jonkin paskan Soneran takana ja muut voivat haistaa paskan.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Toki vituttaa ja ymmärrettävistä syistä. Sitä en itse kuitenkaan ymmärrä, miten noin kovat lätkfanit eivät saa itse edes sen vertaa aikaiseksi, että hankkisivat Totalin. Sen kun saa nykyään minne tahansa, paitsi aivan haja-asutusalueelle. Myös Welhon alueelle ja helposti.

50 000 asukkaan Kokkolaan ei Soneran Totalia saa. Siitä kiitos lähtee Anvian monopoliasemalle täällä.
 
Käsittääkseni myös Kuopiossa on maksavia asiakkaita. Todennäköisesti he haluaisivat mielummin nähdä juurikin sen toisen ottelun. Jos sarjan alku mennään vuoroin vieraissa periaatteella, niin mentäisiin sitten loppuun saakka saman kaavan mukaan...

Onko jossain sitten sanottu, että puolivälierät mennään alusta loppuun vuorotteluperiaatteella? Mielestäni ei.

Ja mielestäni on ihan hyvä systeemi, että jokaisesta otteluparista näytetään yksi ottelu ja sen jälkeen sarjojen 5. otteluista lähtien se kierroksen kiinnostavin. Näin puolueettomin silmin tuo Helsingin paikallinen on näistä kahdesta mielenkiintoisempi, vaikka mielelläni tietysti katsoisin molemmat jos se olisi mahdollista (siis jos pelattaisiin eri aikaan). Helsingin peli myytiin ainakin Iltalehden mukaan 3 minuutissa loppuun, joten kaipa sekin jotain kertoo ottelun kiinnostavuudesta. Ja tuo äänestys asiasta saattaa sekin antaa osviittaa siitä mitä mieltä kansan syvät rivit ovat tästä. Tottakai ymmärrän Lukko- ja KalPa-fanien vitutuksen, mutta näillä mennään sano Virmasen Masa kun teksti-tv:tä selaili.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos tilaajamäärä on lähtökohta televisiointivalinnoille, silloin voidaan suosiolla näyttää kaikilla kierroksilla helsinkiläisten pelejä. Joka kierroksellahan pk-seudulla on eniten tilaajia.

Näissä valituksissa unohtuu aina se, että yksityinen, vailla valtion tai veronmaksajien tukea oleva Urho tekee bisnestä hankkimalla uusia asiakkaita. Joku Game 7 HIFK-Jokerit tuo varmasti 10 kertaa enemmän uusia tilauksia kuin vastaava Game 7 Lukko-KalPa. Eihän Raumalla ole vieläkään saatu edes hallia myytyä. Helsingissä se meni kolmessa minuutissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Koska oma osoitteeni ei kuulu noihin kotitalouksiin (vaikka asunkin ison kaupungin taajama-alueella), tuostakaan ei ole mitään iloa.

Taitaa tämäkin olla samaa totuusluokkaa kuin tuo aiempi, koko Kokkolaa koskeva väittämä :)

Pahoitteluni jos ongelma on todellinen. Vaikea kuitenkaan uskoa, että ison kaupungin taajamassa ei ole puheliverkkoyhteyttä joko kuparina tai valokuituna. Kuparikin nimittäin riitti, ainakin itselläni.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Näissä valituksissa unohtuu aina se, että ykstyinen, vailla valtion tai veronmaksajien tukea oleva Urho tekee bisnestä hankkimalla uusia asiakkaita. Joku Game 7 HIFK-Jokerit tuo varmasti 10 kertaa enemmän uusia tilauksia kuin vastaava Game 7 Lukko-KalPa. Eihän Raumalla ole vieläkään saatu edes hallia myytyä. Helsingissä se meni kolmessa minuutissa.


Juuri näin se menee ja esim. nimimerkki Diesel voisi asettua hetkeksi vaikka yrittäjän saappaisiin.

Näyttäisitkö hyvää hyvyyttäsi kaikkia tasapuolisesti vai sellaista peliä, joka tuo eniten kauppaa sisään. Kauppa johon sinä olet sitoutunut ja josta on kiiinni omat bonarisi ja töiden jatkuvuus.

Eri asia sitten tulisiko olla jotain yleispalveluvelvoitteen piirissä. Se taas ei tietenkään kuulu tähän ketjuun.

Tuosta Urho Totalista cobolille sen verran, että aika moni potentiaalinen Total tilaaja on kiinni esim. työnantajan laajakaistassa ja varmaan vielä suuremmalla osalla määräaikainen lappu toiselle operaattorille. Kyllä minä mieluusti maksaisin Soneralle pelkästä Urho Totalista, mutta kun pitää tilata Laajakaista + Koti-tv. Tuntuu dorkalta, kun olet kaapeli-tv-verkossa josta maksat vuosimaksut ja tilaat maksu-tv kanavia (ja soneraan verrattuna halpaa laajakaistaa) , joita soneran koti-tv:n kautta ei saisi muutenkaan. Koti-tv ei muutenkaan voisi olla kodin ainoa tv vaihtoehto, kun se purkki pitäisi tilata joka helvetin töllöön.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuosta Urho Totalista cobolille sen verran, että aika moni potentiaalinen Total tilaaja on kiinni esim. työnantajan laajakaistassa ja varmaan vielä suuremmalla osalla määräaikainen lappu toiselle operaattorille. Kyllä minä mieluusti maksaisin Soneralle pelkästä Urho Totalista, mutta kun pitää tilata Laajakaista + Koti-tv. Tuntuu dorkalta, kun olet kaapeli-tv-verkossa josta maksat vuosimaksut ja tilaat maksu-tv kanavia (ja soneraan verrattuna halpaa laajakaistaa) , joita soneran koti-tv:n kautta ei saisi muutenkaan. Koti-tv ei muutenkaan voisi olla kodin ainoa tv vaihtoehto, kun se purkki pitäisi tilata joka helvetin töllöön.

Tuttu tilanne itsellänikin. Soitin Soneraan ja kerroin ongelman eli ekalla kerralla oli työnantajan ja tokalla kerralla omissa nimissä Welhon kaistat. Tehtiin sopiva paketti eikä se kovin montaa kymppiä maksanut kuukaudessa. Plussana tuli vielä se, että näin mulla oli kaksi toistaan erillistä laajakaistaa jos vaikka toinen putoaisi yöaikaan. Silloinhan yleensä on sekä huoltokatko että NHL:n suorat nettilähetykset.

Itse koen maksutvn myös netin kautta pelkästään plussana mutta kun Jatkoajassa tuntuu olevan aika ongelma, että jostain pitää maksaa ja tehdä vähän sen eteen järjestelyjä - kuten Totalin hankkiminen. Mä olen käyttänyt alusta asti NHL:n maksulähetyksiä netin yli ja esim ESPN on loistava paketti todella hyvällä kuvalla. Tämä puoli on surkea Urholla, mutta ehkä paranee vähitellen.
 

viikinkikissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit IFK
Pahoitteluni jos ongelma on todellinen. Vaikea kuitenkaan uskoa, että ison kaupungin taajamassa ei ole puheliverkkoyhteyttä joko kuparina tai valokuituna. Kuparikin nimittäin riitti, ainakin itselläni.

Aika jännä, että osoitteeseen korkeavuorenkatu 32 ei saa totalia Soneran sivujen mukaan, niin siellä sijaitsee Urhon toimisto. Kyllä tässä maassa on vielä todella paljon vanhoja asuntoja (kerrostaloja) kaupunkien taajamissa missä ei ole Soneran verkkoa saatavilla tai riittävän nopeaa yhteyttä. Oli sitten kyse Helsingistä tai Rovaniemestä. Uskon, että suurin osa ketkä tänne kirjoittaa, niin totalin ottaisi, jos se olisi mahdollista.

Mut hei onhan tää nyt hienoa kuitenkin, että on edes mahdollista katsoa sitä oman jengin matsia netistä, jos vähän pistää euroja tiskiin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
URHOtv Total ja Play -palvelut ovat sitten niille, jotka haluavat jokaiselta kierrokselta nähdä oman suosikkijoukkueen ottelun.

Keu keu keu. Jos sattuu näkymään, hei :) Tulikivenkatkuisiin meileihini eilisen Total Failure -ottelusta ei ainakaan vielä ole vastattu, mutta onneksi pääsen katsomaan livenä huomenna. Puhun siis Urhon Play -palvelusta.
 

ilu

Jäsen
Bisnesmiehille: Urhon ei siis kannattane lähettää jatkossa yhtään maakunnissa pelaavien joukkueiden otteluita, joillei toisena osapuolena ole helsinkiläinen joukkue.

Urhon kannattaa maksimoida tilaajien määrä, parhaitsen se onnistunee näyttämällä enemmän pääkaupunkiseudun joukkueiden otteluita, mutta toki myös maakuntien matseja on järkevä aina silloin tällöin laittaa ilmoille. Moni täälläkin näkyy menneen tähän Urhon virittämään ansaan.

Oikeastaanhan UrhoTV voi tehdä ihan tasan mitä lystää, sen puitteissa mitä sen ja liigan välisessä sopimuksessa lukee. Siellä tuskin lukee, että Lukko-KalPa pitäisi näyttää huomenna.

Tuhtituvassa on vielä puolet vapaata, menkää paikan päälle niin ei tarvitse hajoilla Kalle Sahlstedtin sönkötyksiin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Osaako nykynuoriso edes solmia kengännauhoja :)

Sonera Laajakaistaliittymkauppa

24 Mb liittymä tulee kuviteltuun osoitteeseen Isokadulle Kokkolassa tuosta vaan. Ja nopeus riittää, oon itse testannut pakon edessä.

Näköjään aivan ydinkeskustaan sen saa tuon perusteella. Minkähän takia ei mahdollisesti saa hiukan(2km) kauemmaksi vaikka kuparipiuhat ylettää tännekkin.

e. Jaa, oma 10/2 yhteys onkin maksimi. Saattaa tuosta johtua.
 

SjV

Jäsen
Joku Game 7 HIFK-Jokerit tuo varmasti 10 kertaa enemmän uusia tilauksia kuin vastaava Game 7 Lukko-KalPa.
Tässä vaiheessa kautta iso eri tähän kohtaan, kumpikaan ottelu tuskin tuo yhtään uutta Urhon kk-tilaajaa, kyllä ne tilaukset on talven aikaan tehty (pl. jos joku on tekemässä diiliä kohta alkavan futiksen takia).
Rahan keruu mielessä parempi vaihtoehto olisi ollut laittaa IFK-JOK nettipalveluun ja nyyhtää hesalaisilta 9e nettistriimistä (silläkin varjolla, että serverit kyykkää tuttuun tapaan).
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kokeilin äsken samaa sillä viereisellä osoitteella jossa asuin ja siitäkään ei Totalia tullut. En osaa sanoa mitä paskaa tuo on, mutta itselläni homma toimi tuolla Kotitv:n kautta 24 Mb nopeudella. Riittää siis että saa laajakaistan vanhaan taloon kuparikaapeleita pitkin. Tähän puhelinverkkoon Soneran modeemi (joita oli itse asiassa kaksi, toinen telkkarille ja toinen laajakaistalle) ja näillä mennään.

Mutta onhan tuo perseestä että toisaalla Sonera ilmoittaa 24 mb ja Kotitv:n kanavineen tulevan ja toisaalla samaan osoitteeseen että Totalia ei tule. Totalin saa aivan varmasti jos nuokin.

Ihme urpoilua tuommoinen.
 

viikinkikissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit IFK
Ihme urpoilua tuommoinen.

Urpoilua tosiaan, itse ainakin olen tottunut hoitamaan asiat niin etten ole ensimmäisenä soittelemassa aspaan. Mut miten hoidat, jos järjestelmä ei anna tehdä sopimusta ja väittää ettei ole edes mahdollista. Kyllä tuo näkyy jotenkin toimivan, kun kokeilin veljen total osoitteeseen, niin päästi eteenpäin...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sonera ilmoittaa näin:
Vaihtoehdot
Alustavan arvion mukaan Sonera Laajakaista on saatavilla osoitteeseen xxx,xxx.
Lopullinen saatavuus varmistetaan tilauksen vastaanottamisen jälkeen.

URHO puolestaan kertoo, että samaan osoitteeseen
'EI SAATAVUUTTA. Valitettavasti antamaasi osoitteeseen ei ole vielä URHOtv Total -palvelua'.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä en itse kuitenkaan ymmärrä, miten noin kovat lätkfanit eivät saa itse edes sen vertaa aikaiseksi, että hankkisivat Totalin. Sen kun saa nykyään minne tahansa, paitsi aivan haja-asutusalueelle. Myös Welhon alueelle ja helposti.
Kannattaisi oikeasti perehtyä asiaan, ennen kuin tällaisia juttuja tulee laukomaan. 110 megan nettiyhteys löytyy itseltä, mutta se ei paljoa lämmitä kun täällä on DNA:n yksinoikeus nettiin ja kaapelitv:seen. Ehkä joku on valmis muuttamaan jonkun lätkälähetyksen perässä, mutta itse en ihan sellaiseen jaksa ryhtyä.

Toisaalta itse en tällä kaudella ole tuota tuota Soneran Totalia edes kaivannut, nettilähetykset ovat kyllä 95-prosenttisesti täyttäneet tehtävänsä. Eilen tuli toki harmittava kupru toimivuuteen, mutta onneksi tämän kauden osalta on nettikatselut nyt ohi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kannattaisi oikeasti perehtyä asiaan, ennen kuin tällaisia juttuja tulee laukomaan. 110 megan nettiyhteys löytyy itseltä, mutta se ei paljoa lämmitä.

Aika kädetöntä. Itse sain 24 Mb yhteydelläkin kannettavan kautta kaapelilla kuvan telkkariin. Sanon suoraan että käsittämätöntä valitusta kun on nopea yhteys ja ilmeisesti tietokonekin siitä päätellen, että Jatkoaikaan saat kirjoitettua. Ei tartte kuin riittävän uusi telkkari ja kannettava ja se on halutessa siinä jos telkkarista on katsottava. Hinta on 9 euroa kpl. Itse katson sellaiset 70 prosenttia katsomistani otteluista 110 tai 200 megan yhteydellä netin kautta ESPN:ltä (NHL) jonne mulla on kausari tai sitten Soneralta, jolta katsoisin huomisen pelin ellei se tulisi Urholta. Jostain syystä Soneralla on vähemmän ongelmia SM-liigan kanssa kuin Urholla, joten siksi sieltä. ESPN:n kuvaa tosin ei kannata verrata Sonera-Urhoon.
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Nyt näyttää ICE puhuvan Urho Totalista ja cobol Urho Playsta (edit. eikäku Soneran nettilähetyksistä). Älkää modet vaan jakako ketjua.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Jostain syystä Soneralla on vähemmän ongelmia SM-liigan kanssa kuin Urholla, joten siksi sieltä.

Aamen, olen kitissyt tänne jo aiemmin omista pätkimisongelmista. Sen jälkeen kun aloin katsomaan ottelut Soneran palvelusta, niin ongelmia ei juurikaan ole ollut...Yhden kerran on ollut jumiutumista Soneran palvelussa, mutta laitoin asiallisen reklamaation ja sain saman tien hyvityskoodin, enkä Urhomaista diibadaabaa että minulla on omissa "systeemeissä" jotain hämminkiä.

Unohtakaa tuo UrhoTv...heidän vastaukset asiakkaiden asiallisiin reklamaatioihin on lähinnä vittuitua, ja asiakkaan aliarvioimista...

Edit: Puhuin siis Urho Play palvelusta
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt näyttää ICE puhuvan Urho Totalista ja cobol Urho Playsta. Älkää modet vaan jakako ketjua.

Mä puhun molemmista. Pointti on siis se, että aina saa kun vähän viitsii ja osaa on sitten Welhon kaapelissa, DNA:n netissä tai jossain muussa tarjonnassa Suomessa. Joko tietsikalla tai mielellään telkkarista. Olen vetänyt sekä netin kautta että Soneran puhelinverkon kautta sen mukaan mitä tarjolla on ollut ja siirtänyt - jos on ollut useita katsomassa - kuvan tarvittaessa tietsikalta telkkariin ellei se ole ollut sinne modeemilla/kortilla suoraan saatavissa. Siitä voi valittaa että kuvanlaatu on paskaa netin kautta mutta yllättäen sekin on parempaa Soneralta tai ainakin näyttää paremmalta siirretynä vaikka ei teknisesti parempaan sitten olisikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös