Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 292 001
  • 4 082

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No enpä ole törmännyt, mutta toisaalta eipä nuo nuuskafirmat kauhean aktiivisesti ole minuun yhteydessä muutenkaan. Nyt voisi weli vähän auttaa vanhaa ja laittaa jotain linkkejä tai vaikkapa yyveenä lisää asiasta.
Yritän seurailla koska asian käsittely EU tasolla alkaa ja sitten varmaan löytyy linkkejäkin. Minuun nuo nuuskafirmat ovat varmaankin ottaneet yhteyttä lähinnä siksi, että Ranskassa asuessani tuli paristakin eri firmasta tilattua nuuskaa kotiin. Sekin on aika mielenkiintoista, että onhan nuuskan myyntikielto Ranskassakin, mutta eivät nuo mitään tulleja perineet Ruotsista saapuneista paketeista. Oli kätevää ja halpaa touhua, tilaus netissä sisään ja parin päivän päästä kotiin tullessa kyselemään talkkarilta/porttivahdilta onko tullut pakettia ;)

Lisäys: Kuuleminen on näköjään jo alkanut. En ole vielä sivuihin perehtynyt, mutta tässä linkki kuulemisen nettisivuille: tupakkadirektiivin kuuleminen

Linkki siis EU komission sivuille, jossa asiaa tupakkadirektiivin tarkastelusta.

LISÄYS nro 2. Kävin vastaamassa kansalaisena kuulemiseen. Kannatin nuuskakiellon kumoamista ja vapaa sana osiossa vain lyhyesti totesin, että ei ole perusteltua kieltää vain yhtä tupakkatuotetta, jota pieni ryhmä ihmisiä lähinnä Pohjois-Euroopassa käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
Itsekkin kävin asiasta kirjottelemassa ja toivotaan että joulukuun 17 päivä siellä olisi muutamat palautteet etenkin suomesta ja tämä naurettava kielto saataisiin purettua.

tästä on ehkä 6kk kun valitin asiasta suomalaiselle joka hoitaa meidän asioita EU:ssa niin häneltä tuli muutamassa päivässä vastaus että asialle ei voi tehdä mitään mutta toivotaan että nyt saadaan muutosta.

Toivotaan parasta ja että nuuskaa saisi taas vuoden vaihteessa vaikka ihan lähikaupasta ja kioskeilta.

Tai sitten kaikki tupakat saman kiellon alle. ja ranskailaisilta kielletään punaviini ja konjakki.
 

tonyhopia

Jäsen
On ensimmäisen viestini aika.Olen lukenu ekasta viimeiseen asti. Täällä on aika hiljaista nykyään. Mite toi virosta thunderii haku onnistuu,meinaa ite tiiän mistä saa general,ettan.Jos joku tietää pistäkää yv:tä kehii.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Elämä hymyilee taas parin kuukauden general-kuurin jälkeen, kun tuli 3 ja puoli skrufin xtra starkkia irtona, 2tornia samaa tuotetta pussina ja puolitoista tornia frostedia irtona. Nyt jo huomaa eron skrufin ja genen välillä, kun tuossa kesällä täälläkin tuli itkettyä skrufin huonosta potkusta.
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Nyt kun on tuo 3 tornin rajoitus tullut laivalle, onko se miten tarkkaa ? Vai voiko tavaraa tuoda sen verta, mitä kehtaa.. Vai onko "jälleen" myyjissä eroa joku myy niin paljon kun kassalle lastaat ja toinen alkaa nipottaa heti jos on purkkikin ns. Ylimääräistä. Nimimerkillä ensi perjantaina laivalle.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Juuh..täällä kans yksi nuuskaaja joka ihmettelee tätä Thunder- merkkisen snusin olemassa oloa, tai sen saatavuutta. Olin menneellä viikolla Tukholmassa pyörimässä ja yhdessäkään tupakkakaupassa tai 7/eleven- kioskissa tästä tuotteesta ei oltu edes kuultu. Menetin toivoni ja ostin pari purkkia jotain muuta mitä ei laivalta saa. Sen verran kehuja olen Thunderista kuullut, että hieman jäi harmittamaan. Vai saako sitä ylipäätään Ruotsista?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa tuota Thunderia ainakin Haaparannasta. Meikäläisen makuun se on vähän turhankin tykkiä kamaa, vaikka parikymmentä vuotta erilaisia nikotiinituotteita on tullut harrastettua. Koostumuskin on Thunderissa ärsyttävän rakeinen. Vaan ei siinä mitään, makunsa kullakin, toiselle se maistuu, toiselle ei.
 

Jorme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haaparannan nuuskatukussa hiljattain käyneet: oliko Oden'sin extra stark lösiä valikoimissa? Kun pari kuukautta sitten käytiin, ei ko. nuuskaa ollut hyllyssä. Kuulemma jotain toimitusvaikeuksia ja epäilivätkin valmistajan olevan talousvaikeuksissa.

Tässä taas ollaan pian lähdössä uudelle hankintaretkelle niin kiinnostaisi tietää onko tuota herkkua tarjolla vai onko kyseinen merkki täysin kuopattu.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tässä kun nyt on Haaparannasta puhetta, niin kuinka sutjakkaasti tuo naapurissa käyminen käytännössä onnistuu? Itse kun olen nyt pohjoisessa mökkiremppaa tekemässä ja tuli semmonen extempore-idea, että jos paluumatkalla kävis heittämässä pikaisen keikan ruotsissa hakemassa nuuskaa. Ajattelin mennä yli jostakin Pello-Tornio- akselin ylityspaikoista. Ja käyhan näin EU-aikana pelkkä ajokortti henkilöpapereiksi rajaa ylittäessä?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt kun on tuo 3 tornin rajoitus tullut laivalle, onko se miten tarkkaa ? Vai voiko tavaraa tuoda sen verta, mitä kehtaa.. Vai onko "jälleen" myyjissä eroa joku myy niin paljon kun kassalle lastaat ja toinen alkaa nipottaa heti jos on purkkikin ns. Ylimääräistä. Nimimerkillä ensi perjantaina laivalle.
Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Torniosta, kun rajan ylität, niin ihmettelen suuresti, jos virkavalta edes on ajattelemassa pysäyttämistäsi. Itse olen nyt pari kertaa siellä käynyt ja molemmilla kerroilla mennyt ihan sutjakkaasti rajan ylitse.
Itse kysymykseen, että kyllä luulisi ajokortin kelpaavan, jos sitä edes kysytään.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Tässä kun nyt on Haaparannasta puhetta, niin kuinka sutjakkaasti tuo naapurissa käyminen käytännössä onnistuu? Itse kun olen nyt pohjoisessa mökkiremppaa tekemässä ja tuli semmonen extempore-idea, että jos paluumatkalla kävis heittämässä pikaisen keikan ruotsissa hakemassa nuuskaa. Ajattelin mennä yli jostakin Pello-Tornio- akselin ylityspaikoista. Ja käyhan näin EU-aikana pelkkä ajokortti henkilöpapereiksi rajaa ylittäessä?

Kun menet Torniosta sillan yli Haaparantaan, niin koko keikkaan nuuskan ostoineen ei varmasti kulu yli puolta tuntia aikaa. Itseäni ei ainakaan ole ikinä pysäytetty, käytännössä sama kuin ajaisi minkä tahansa sillan yli. Nuuskakairan tukkukin löytyy mukavan läheltä, muistaakseni Ruotsin puolelta kolmas liikenneympyrä, mistä sitten vasemmalle. Kannattaa hakea nuuskat nimenomaan tuolta tukusta, hyvät valikoimat ja hinnatkin hieman halvempia. Tosin nuuskan hinta tuntuu Ruotsissa nousseen suht paljon parin viime vuoden aikana.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Tässä kun nyt on Haaparannasta puhetta, niin kuinka sutjakkaasti tuo naapurissa käyminen käytännössä onnistuu? Itse kun olen nyt pohjoisessa mökkiremppaa tekemässä ja tuli semmonen extempore-idea, että jos paluumatkalla kävis heittämässä pikaisen keikan ruotsissa hakemassa nuuskaa. Ajattelin mennä yli jostakin Pello-Tornio- akselin ylityspaikoista. Ja käyhan näin EU-aikana pelkkä ajokortti henkilöpapereiksi rajaa ylittäessä?

Ei siellä sinua kukaan ole pysäyttämässä. Pellossa ei ole edes tullivirkailijota kummallakaan puolen rajaa.Tornio/Haaparanta rajalla on sentään tullimiehet, mutta eivät nekään pysäytä ilman vahvaa syytä/ennakkoon saatua vihjettä jostain laittomasta.
 

d2uce

Jäsen
Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.

Ennen joillakin laivoilla merkattiin hyttikorttiin, kun osti Tax Freesta. Tosin silloin se taisi mennä tupakkatuotteiden kohdalle, eli ei oikeastaan mitään hajua miten nykyään.

En ole pitkään aikaan laivalta ostanut, mutta viimeksi kun ostin, oli melko erikoinen tapahtuma. Kello taisi olla melko paljon ja Tax Free luonnollisesti jo mennyt kiinni. Laivan henkilökunta myi sitten infopisteillä taskulämmintä nuuskaa. Oli sellainen "tiskin alta" -fiilis, kun infottaret sitten kaivoivat torneja kirjaimellisesti tiskin alta.
 

wess

Jäsen
Ainakin Silja Linella on edelleen voimassa tarjous 5 tornia 4 hinnalla, joka maksaa muistaakseni 135.50e. Hyttikorttiin he eivät merkkaa tupakkatuotteita.
Eli nuuskaa voit ostaa käytännössä niin paljon kuin haluat.
 

Droppen12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, persoonat
Kerrankin kun kaveri kävi laivalla oli Ettan tuossa ota 5 maksa 4-tarjouksessa. Olin varma että sieltä tulee taas Generalia tai Göteborgia jota on tullut imettyä kyllästymiseen asti. Kyseessä siis Silja linen laivat.
 

tonyhopia

Jäsen
Thunderin pussia on tällähetkellä kiekko, ja tietysti ettan lössiä. Tornin onyxii ostin mut ei sytyttänyt yhtään.Ihan liian yliarvostettua minun mielestä. Ois kamu lähös tos 10.11 laivalle nii ruotsist oisin kiinnostunu skruffin löysäst,ja odens "kaneli" mausteisesta nuuskasta.Korjatkaa jos olen väärässä, ja skruffin,odens hinnoista oisin kiinnostunut eli paljo torni tulee maksaa?Suositelkaa jotain muuta nuuskaa mulle.Perus merkit olen käynyt läpi (gene,ettan,rape,catchii en koska vaikka maksettaisi)
 

tonyhopia

Jäsen
Unohdin mainita että voisitte suositella myös hyviä pussi nuuskia, missä on loistava maku (minttu,kaneli,vadelma sun muut) Tulee jo vesi kielelle ku ajattelee :) Jotenki pakko aina heittää mörkö ylähyllylle kun lukee näitä viestejä.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noita makunuuskia on tullut testailtua jonkin verran, mutta ei ne oikein pidemmän päälle maistu. Jos haluaa kokeilla niin ei ainakaan koko sinkoa kannata ostaa yhtä laatua, niihin kyllästyy aika nopeasti.. Oiskohan ollut LD Black joka oli mukavan salmiakkinen, jos nyt jotain pitää suositella :)

Phantom, Offroad ja Thunder tulevat samalta tanskalaiselta valmistajalta. Sitä en tiedä miksi ne on halvempia, mutta jotenkin niistä jää halpa maku myös suuhun. Kannattaa toki testata, makuasioitahan nämä on.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Ruotsissa maksaa kuulema phantomin torni 20e ja thunder sen 25e :O voiko olla noin halpaa?Kertokaas kokemuksenne Phantomista ja odens nuuskasta.

Varmastikin hyvin mahdollista, jos nyt puhutaan portion-torneista, jotka ovat yleensä noin 10€ halvempia kuin lös tornit ja haaparannassa tuo thunderin pätkä maksaa 35€. Kuten edellinen jo mainitsi, niin nämä makunuuskat menettää aika nopeasti sen makunsa ja fiiliksensä, kun putkeen käyttää enemmänkin. Oli sitten kyseessä proben viski, skrufin tranbär, onyx tai frosted. Frostedia pystyt käyttämään sen 2-4purkkia putkeen, kunnes kyllästyy tai ikenet ovat valkoiset.

Tukholmasta pikkukioskeista nyt on varmaan turha luulo edes löytää thunderia, kuten joku jo sanoi ja jos löytää, niin ei ainakaan tuohon hintaan.
 

tonyhopia

Jäsen
Kiitos vastauksista, lähinnä frendi menee varmasti pikku kioskeihin, ja jossain kaupoissa kipasee nii että löytyiskö pikku kioskeist phamtomii,skruf,thunderi,odens nuuskaa? Ja paljonko maksais torni? Lähenn' thunderin löysää,pussii ostan ihan pakkasee ja kiekon,pari käytän kuukaudessa.Ettanin löysää menee joka päivä,eikä ikinä kyllästy :)
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.

Laivalta kotiuduttu kera kovan krapulan. Nuuskaa saa tuotua kyllä vaivattomasti ainakin Vikingiltä. Itse kotiutin 8 tornia ettania, yhden tornin camelin pussia ja yhden tornin generalin extra sterkkiä. Kaikki tornit olivat hinnaltaan 31€. Tätä kolmen tornin rajoitusta ei kyllä noudatettu juuri lainkaan, mitä katoin muidenkin nuuskamuikkusten ostoskoreja. Ainut heikkopuoli tässä oli, että ei ollut enää näitä perinteisiä 5 tornia 4 hinnalla, koska se olisi kumonnut suoraan tuota 3 tornin rajoitusta. Joten ei muutakun laivalle lätkäkassejen kera.

Lisätään vielä sen verran, että nuuskan ostoa ei merkitty millään tavoin hyttikorttiin, joten on mahdoton valvoa montako tornia kukin ostaa. Useat hakivat pariin otteeseen 3 tornia ja näin mukavas noudattivat rajoitusta. Itse mätin kaikki 10 tornia suoraan kassalle ja mitään ongelmaa ei ollut. Kassalla työskentelevä kaveri vain naureskeli, että näillä taitaa taas hetken aikaa pärjätä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Nyt on reissun päältä kotiuduttu ja tulihan se koukkaus Haaparannassa tehtyä. Homma toimi jopa vielä paremmin kun täällä uumoiltiin, tukku oli helppo löytää ja koko reissun kestoon tuli 20 min lisää koukkauksen takia, eli ei paha. Tukusta mukaan tarttui 3 tornia Ettanin pussia ja pari tornia Göteborgs Rape-pussia. Erikseen en hintoja katsellut, mutta koko setistä keskihinnaksi tuli 35,50 eemeliä tornilta.

Tässä sitten vaan seuraavaa reissua odottelemaan. Sen verran hyvä kokemus oli, että tarttee kokeilla uudestaan.
 

will

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Ilves
Nyt on reissun päältä kotiuduttu ja tulihan se koukkaus Haaparannassa tehtyä. Homma toimi jopa vielä paremmin kun täällä uumoiltiin, tukku oli helppo löytää ja koko reissun kestoon tuli 20 min lisää koukkauksen takia, eli ei paha. Tukusta mukaan tarttui 3 tornia Ettanin pussia ja pari tornia Göteborgs Rape-pussia. Erikseen en hintoja katsellut, mutta koko setistä keskihinnaksi tuli 35,50 eemeliä tornilta.

Tässä sitten vaan seuraavaa reissua odottelemaan. Sen verran hyvä kokemus oli, että tarttee kokeilla uudestaan.

Itsellä tiedossa joulukuun alussa pohjoisen reissu ja meinasin poiketa Haaparannassa. Mites, käykö tukussa eurot?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös