Blues kaudella 2010 - 2011 - uuteen nousuun

  • 313 863
  • 1 031
Tila
Viestiketju on suljettu.

jarno1208

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, West Ham United
Olin itse paikan päällä, kun tuo kyseinen tapahtuma sattui. Taisi olla harjoitusmielinen 5 vastaan 5 peli. Ottelussa puolin ja toisin tapahtui pientä vilppiä pasin ja wallinin välillä. Pasi halusi sitten haastaa wallinin tappeluun, mutta wallin ei halunnut tapella ja väliin syöksyi avery, joka sitten latoi pasia päin naamaan niin, että naama aukesi.

Muutenkin olen oman kokemukseni myötä havainnut Pasin aivan turhaksi tapaukseksi.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jaahas, että vuoden sivussa ollut turhake joka on Karalahti potenssiin äijääijärockrocknahkaliivijuntti-kategoriassa pitäisi saada meille? Kyllä täällä on välillä niin järkyttävän typeriä mielipiteitä että vaikea uskoa todeksi.

No mutta asiaan. Päivän aihe on näköjään hanskaajat. Ja eiköhän se ole niin että Lostedt siirtyy muihin maisemiin. Hieno mies, sopinut täydellisesti Matikaisen Bluesiin. Mutta nyt on kyllä hyvä ajankohta erolle. Pate pelasi uransa parasta kiekkoa tuossa reilu vuosi sitten kunnes polvi meni. Sama taso ei tällä kaudella enää löytynyt ja kaiken lisäksi polvi meni toistamiseen (oletan että kyseessä on sama polvi). Joten eihän tuo kovin lupaavalta näytä, valitettavasti.

Itse olen sitä mieltä että joukkueessa pitää olla kavereita jotka tarpeen tullen ovat valmiita tiputtamaan hanskansa. Mutta pitääkö sihen tehtävään olla joku erityinen kaveri? Ei välttämättä. Ja viime vuodet ovat kyllä aika selkeästi osoittaneet että poliisivoimat ei ole mikään edellytys mestaruudelle, pikemminkin päinvastoin. Tätä se SM-liiga nyt vaan on. Ja menestys nyt on kuitenkin se mikä tässä himottaa, ei pippelin mittaaminen tällä palstalla.

Eli yhteenvetona: paras ratkaisu olisi joku Rajamäki/Mäkiaho-tyyppinen jätkä joka on hyödyllinen pelaaja, ja sitten tarpeen tullen hoitaa ne hanskaamiset. Kyllä se riittää.

Tasapaino-ihme Ben-Amor ei mun Bluesiin mahdu.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
wallin ei halunnut tapella ja väliin syöksyi avery, joka sitten latoi pasia päin naamaan niin, että naama aukesi.

Itse on tullut Kiekkistä ja Bluesia seurattua jo Scott Browerin ajoista, mutta yhtään Wallinia ei täällä ole tainnut pyöriä. Sori nihkeily, mutta Jesse Wellingin kyllä muistan(huonoutensa takia).

Muutenhan tarina meni juurikin noin, eli Avery vähän opetti Pasia ja huuteli omalle tyylilleen uskollisena "muutamat" chickenit siihen perään. Hienoja muistoja, melkein vetää vertoja Koivun ja Ribeiron myllylle Habs-treeneissä, mutta se menee jo OTksi.


edit. Blågulan kanssa olen täysin samoilla linjoilla tuosta, että varsinaista luistelukyvytöntä goonia on turha mukana roikottaa, mutta joku pelikykyinen versio tyyliin Rajamäki on mukana kyllä hyvä olla.

Itse jostain syystä tykkäsin Szwezistäkin kovasti, ja uskon myös siihen että kunnon reenaamisen jälkeen miehestä olisi myös pelillistä hyötyä. Aika epätodennäköinen kuviohan tuo on, mutta tulipahan sivuttua.

Parempi euro-Kariya mahtuu tänne ilman muuta, ja on tosiaan ilmeisesti matkalla. Tämä on todella kova hankinta. Jotain muutakin vielä kaivataan Varakkaan (ja Korpikarin?) lisäksi, joten odotellaan..
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Jos muistan oikein niin ko tapaus jatkui pukukoppikäytävällä ja valmentaja sekä Ylönen taisi olla välissä. Ja nupiksi tapaus oli saada jatkoa Helsingin yöelämässä, johon tunnekuohussa oli sovittu "tapaaminen". Tarina ei kuitenkaan jatkunut.
Mielestäni Nielikäinen ei sovi kyllä millään mittarilla Bluesin oletettavasti hyvään joukkuehenkeen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joo siis en itsekään ollut missään nimessä raahaamassa mitään Vandenbusschea tänne hanskaamaan ja viettämään lopun ajan pelikiellossa. Pelillistä osaamista pitää olla myös. Kuten mainitsin jo aiemmin, tämän hetken sopparipelaajista ei montaa edes potentiaalista hanskaajaa löydy, siksi tämä rooli on vielä täyttämättä.

Ben-Amorista sen verran, että hän on jossain määrin maineensa vanki, eli osaa kyllä pelatakin, sen hän näytti yhdellä Blues-kaudellaan, jolloin oli hetken aikaa hieman isommassa roolissa. Vuotta en nyt saa päähäni.
 

jarno1208

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, West Ham United
Kyllä se taisi ihan oikeasti olla Wallin, sillä espoossa oli 2-3 kanukkia käymässä. En voi olla 100% varma, sillä en kirjannut nimiä ylös, mutta sen tiedän, että welling se ei ollut. :)

Ja pahoitteluni tälle nielikäinen - averu tappelu keskustelun jatkamiselle.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ben-Amorista sen verran, että hän on jossain määrin maineensa vanki, eli osaa kyllä pelatakin, sen hän näytti yhdellä Blues-kaudellaan, jolloin oli hetken aikaa hieman isommassa roolissa. Vuotta en nyt saa päähäni.
Haastattelin Semiriä muutama vuosi takaperin. Tällöin reippaassa laitamyötäisessä kundi ilmoitti olevansa "aina IFK:n jätkä ja Bluesilla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta". Mielipiteet voi muuttua, mutta tarvitaanko tällaista ainesta sitten kuitenkaan.

Pelillisesti Semir on sellainen kymmenen pisteen mies per kausi. Lisäksi puolustuspelaaminen onnistuu varsin hyvin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Haastattelin Semiriä muutama vuosi takaperin. Tällöin reippaassa laitamyötäisessä kundi ilmoitti olevansa "aina IFK:n jätkä ja Bluesilla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta". Mielipiteet voi muuttua, mutta tarvitaanko tällaista ainesta sitten kuitenkaan.

Pelillisesti Semir on sellainen kymmenen pisteen mies per kausi. Lisäksi puolustuspelaaminen onnistuu varsin hyvin.

Millähän perusteilla on "aina IFK:n jätkä"? Yhtään miesten peliä IFK-nutussa ei ole takana, tietääkseni, ja eipä tuolta suunnalta ole kai kauheasti ollut kiinnostustakaan kaveriin.. Outo kommentti, mutta ei muuta hänen arvostusta tämän pääkopan sisällä.

Pelillisesti hän pääsisi varmasti oikeassa roolissa jopa 30 pisteeseen, mutta tämä vaatisi myös ylivoima-aikaa. Itse mietin jo pari vuotta taaksepäin Ekille korvaajaa, ja silloin Semi oli vahvoilla omissa papereissa. Suomessa pisteet ovat aina jääneet vähiin, mutta niin on roolikin. Pohjois-Amerikan vuosilta on kuitenkin saaliina ihan hyviä pistemääriä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Millähän perusteilla on "aina IFK:n jätkä"? Yhtään miesten peliä IFK-nutussa ei ole takana, tietääkseni, ja eipä tuolta suunnalta ole kai kauheasti ollut kiinnostustakaan kaveriin.. Outo kommentti, mutta ei muuta hänen arvostusta tämän pääkopan sisällä.
Siirtyi joskus Jäähongasta itään ja ilmeisesti aivopesu toimi.

ZOOMin kirjoituksiin sen verran nyt pelottaa. Ensin luin "puolustus näyttää kivalta" ja seuraavaksi tyyliin "puolustus ei välttämättä ole kovin vahva". Nyt kyllä kuulostaa pahalta.
 

jarno1208

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, West Ham United
Olisiko ollut siis hän? http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=20211

Eikös meillä ollut tuohon aikaan niitä Detroit-kytköksiä? Ja itsekin olen käynyt hallilla Browerin ajoista saakka, ja tuo nimi kyllä kuulosti heti jotenkin tutulta. Eihän hän siis yhtään matsia meillä pelannut, oli vain reeneissä mukana.

Juuri tämä kaveri oli minun muistini mukaan.

Ja he olivat suomessa 2 viikkoa tai 10 päivää. Mutta tilanne tosissaan tapahtui voidaanko käyttää sanaa "leikkimielisessä" ottelussa keskenään. Tosin tuomarina toimi Hannu Kapasen kakkosmies.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Juuri tämä kaveri oli minun muistini mukaan.

Ja he olivat suomessa 2 viikkoa tai 10 päivää. Mutta tilanne tosissaan tapahtui voidaanko käyttää sanaa "leikkimielisessä" ottelussa keskenään. Tosin tuomarina toimi Hannu Kapasen kakkosmies.

Ok, pahoittelen tätä. Muistan kyllä myös tämän episodin ja koko sen ympärillä olleen "harjoitusnäytös"-kuvion. Muistelin vain, että Pasi olisi nimenomaan aluksi vittuillut jollekin ihan suominaamalle, todennäköisesti muistan kuitenkin väärin.

Sermiä ei Bluesiin enää haluta, toivottavasti ei jatkossakaan. Erikoinen kaveri, värikkyydestä toki plussaa, mutta kuitenkin.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Haastattelin Semiriä muutama vuosi takaperin. Tällöin reippaassa laitamyötäisessä kundi ilmoitti olevansa "aina IFK:n jätkä ja Bluesilla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta". Mielipiteet voi muuttua, mutta tarvitaanko tällaista ainesta sitten kuitenkaan.

Pelillisesti Semir on sellainen kymmenen pisteen mies per kausi. Lisäksi puolustuspelaaminen onnistuu varsin hyvin.

Minulla ja veljelläni taas oli erilainen kohtaaminen herra Ben-Amorin kanssa. Kun Semi oli aloittamassa toista kauttaan Lukossa mies erässä pubissa ilmotti, että haluisi ehdottomasti palata Bluesiin vielä jossain vaiheessa uraansa - silloin sanoi, että haluaisi jo seuraavaksi kaudeksi, mutta että katsotaan mitä tapahtuu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kerrotaan nyt sitten vielä omakin kohtaaminen Herra Ben-Amorin kanssa.

Kyseessä oli muistaakseni Blues-Lukko -matsi, missä Semir hanskasi itsensä suihkuun. Bongasin kaverin hallin käytäviltä, missä hän jutteli ilmeisesti tyttöystävänsä kanssa. Kysäisin sitten, että milloin mies palaa Espooseen, Semir tyytyi katselemaan minua hymyillen kun hänen naiskumppaninsa vastasi, "ensi kaudella". Silloin siirto ei kylläkään toteutunut, mutta jos sama gimma on vierellä edelleen, niin aina voi toivoa comebackia :)
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Minulla ja veljelläni taas oli erilainen kohtaaminen herra Ben-Amorin kanssa. Kun Semi oli aloittamassa toista kauttaan Lukossa mies erässä pubissa ilmotti, että haluisi ehdottomasti palata Bluesiin vielä jossain vaiheessa uraansa - silloin sanoi, että haluaisi jo seuraavaksi kaudeksi, mutta että katsotaan mitä tapahtuu.
Oma "palaveri" oli ennen Lukko-kausia, joten voihan se mieli muuttua.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Itse bongasin Semirin nyt päättyneen kauden alla AIK harjoitusmatsissa, jossa herra heitti ylimääräisen ilmaislippunsa mulle.

Eli kai sitä Blegin touhut jossain määrin kiinnostaa. Silloin Semillä ei ollut sopimusta mihinkään ja itse toivoin ukkoa Blegiin jo männä kaudelle.

Ben-Amor, Töykkälän Joni ja Niemisen Niko mahtuisivat aina mun Bluesiin. Vaikka samaan aikaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Semiri mahtuu mun jengiin aina, kovalla asenteella tekee duunia eikä ole enään mikään jäähymagneetti joka ei osaa puolustaa.

Huhujen mukaan Bluesiin tulee myös se hanskaaja osaston kaveri, katsotaan toteutuuko.
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Itse on tullut Kiekkistä ja Bluesia seurattua jo Scott Browerin ajoista, mutta yhtään Wallinia ei täällä ole tainnut pyöriä. Sori nihkeily, mutta Jesse Wellingin kyllä muistan(huonoutensa takia).

OT:ksi menee vähän tämäkin, mutta eikös Håkanin aikana meillä ollut Per Wallin niminen herra pelaamassa? Pelasi alkukauden Lukossa kunnes siirtyi meille yhdessä legendaarisen Peter Högardhin kanssa... Tuolla kaudellahan ulkomaanavut olivat muutenkin loistavia; Sergei Makarov ja Vadim Galihkmanov, osoitus siitä että venäläisiäkin puukäsiä (ja -päitä) on olemassa =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
OT:ksi menee vähän tämäkin, mutta eikös Håkanin aikana meillä ollut Per Wallin niminen herra pelaamassa? Pelasi alkukauden Lukossa kunnes siirtyi meille yhdessä legendaarisen Peter Högardhin kanssa... Tuolla kaudellahan ulkomaanavut olivat muutenkin loistavia; Sergei Makarov ja Vadim Galihkmanov, osoitus siitä että venäläisiäkin puukäsiä (ja -päitä) on olemassa =)

Kattos vaan, kyllähän siellä se Wallin on pyörinyt.. Siitä on muuten kauan, niin se aika rientää.

Högardh oli kyllä taas yks kova luu, tekikö joskus hattutempun vai peräti neljä jossain matsissa ja muuten koko kaudella about 2 maalia? Mieletön huippupelaaja. Makarov-Galikhmanov, mahtuu millon vaan mun Bluesiin, not. Hienoa nostalgiaa. Sit oli myös Kostitsyn. Evakkokaudelta muistissa on myös Ässissä loistaneen Tomas Kapustan huikeat otteet.

Blues oli pitkäksi aikaa päässyt eroon näistä, mutta nyt tuli taas Murphya jne. Joo, olihan siellä se Liettualaismies try-outilla, mutta muuten näihin scouttauksiin on osannut viime vuosina etukäteen luottaa. Niin luotan nytkin.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
OT:ksi menee vähän tämäkin, mutta eikös Håkanin aikana meillä ollut Per Wallin niminen herra pelaamassa? Pelasi alkukauden Lukossa kunnes siirtyi meille yhdessä legendaarisen Peter Högardhin kanssa... Tuolla kaudellahan ulkomaanavut olivat muutenkin loistavia; Sergei Makarov ja Vadim Galihkmanov, osoitus siitä että venäläisiäkin puukäsiä (ja -päitä) on olemassa =)

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan, niin Högardh tuli Lukosta vaihdossa Sergei Makaroviin, mut Per Wallin tuli kyllä KalPasta Espooseen, eikä hänestä tarvinnut tarjota vaihdossa yhtään ketään. Sen verran oli vaisusta kaverista kyse.

Ketäs hanskaajaa Bluesiin sitten olisi tarjolla? Joku iso ja paha, joka osaisi myös kentällä tehdä jotain? Nimiä kehiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ketäs hanskaajaa Bluesiin sitten olisi tarjolla? Joku iso ja paha, joka osaisi myös kentällä tehdä jotain? Nimiä kehiin.

En tiedä, asioista huomattavasti paremmin perillä olevat tietävät kertoa että Matikainen haluaa tämän osaston kaverin joukkueeseen.

We'll see.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joo, olihan siellä se Liettualaismies try-outilla, mutta muuten näihin scouttauksiin on osannut viime vuosina etukäteen luottaa. Niin luotan nytkin.

Ah, Darius Pliskauskas, oi niitä aikoja :D

Muita hanskaajia vapaana:

Sami Helenius
Siim Liiviik (muistaakseni pari myllyä vetänyt)
Ossi-Petteri Grönholm
Patrik Forsbacka

Kukaan noista ei kyllä ole kovinkaan realistinen hankinta. Ja nämä siis vain nopeasti katsottuna SM-liigan sopimuksettomista pelaajista.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
ZOOMin kirjoituksiin sen verran nyt pelottaa. Ensin luin "puolustus näyttää kivalta" ja seuraavaksi tyyliin "puolustus ei välttämättä ole kovin vahva". Nyt kyllä kuulostaa pahalta.
Noh,,, puolustus käsittää nimet: Heiskanen, Laakso, Karalahti, Lajunen, Varakas ja Korpikari (Kurki+Kokko)... on sitten makuasia, onko se viimekautta parempi vai huonompi. (kurki suluissa sen takia, että saattaa siirtyä vielä muualle.
Hyökkäykseen tulossa ainakin Luttinen IFK:sta, mahdollisesti pienempi Kariya ja varauksella Lehtinen...
ps. En todellakaan tarkoittanut, että haluaisin sen Nielikäisen tänne tai että olisi edes tulossa... mainitsimpahan vain, että kaverilla ei ole sopimusta ensikaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös