Ihmettelyketju

  • 6 390 236
  • 38 805

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse asiassa ainakin Mount Everestillä kuuluu myös normaali kännykkä, kiinalaiset ovat pistäneet tukiaseman tarpeeksi lähelle, linkissä juttu ensimmäisestä sieltä soitetusta puhelusta.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6676901.stm

Everestillä on tuota "liikennettä" sen verran enemmän johtuen vuoren suosiosta kiipeilijöiden ja turistien keskuudessa, joten sen takia sinne on varmaan tuollainen verkko pykätty. Mutta Karakorumilla nuo vuoret on käsittääkseni sen verran "keskellä ei mitään", ja kiipeilijöitä ja trekkaajia niin paljon vähemmän, että sinne tuskin kannattaa kännykkäverkkoja rakentaa. Eli kyllä kiipeilijät ainakin käyttää tosiaan noita satelliittipuhelimia viestintään.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oliskohan tämän Uutisen voinut vaikka otsikoida, Mopoilija ajoi suoraan junan alle ! Muutenkin nämä tasoristeyksissä sattuvat onnettomuudet on otsikoitu siten, että tuntuu olevan veturinkuljettajan syy kun joku toope ajaa stop:in ohi pysähtymättä tai muuten taikoo itsensä sinne junan alla.

Tässä on taas hyvä esimerkki jälleen miten mm. mopoilijat käyttäytyvät tasoristeyksissä sekä muutenkin liikenteen seassa. Ainakin omalla paikkakunnalla mopoilla mennään kuin viimeistä päivää ja erittäin monella on se kypärän nauha auki ! No sehän suojaakin sitten todella todella hyvin jos sillä mopolla vedätään nurin...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mikä helvetin pointti jollakulla on hengata huoltoasemalla?

MACK

Erittäin hyvä kysymys, jota olen pohtinut kauan. Kotiseuduilla tämä on viety melkoisiin sfääreihin.
 

ditrim

Jäsen
Mikä helvetin pointti jollakulla on hengata huoltoasemalla?
Tehosekoitin - Hengataan Essolla

Kaupungissa kuolleiden (jee jee jee)
Me elämme varmaankin (jee jee jee)
Kadut täyttyy tyhjästä (jee jee jee)
Taivas harmaan sävyistä (jee jee jee)

Aikasi voit kierrellä
Ympärilles tähyillä
Sitten tajuut miks
Ei muuta tehdä voi kun

Hengata Essolla
Hengata vaan Essolla
Hengata ja hengata
Hengata vaan Essolla

On ovet Mäkin ja baarien (jee jee jee)
Kiinni kymmenestä alkaen (jee jee jee)
Kunnon tytöt on nukkumassa (jee jee jee)
Jotkut dokaa yökerhossa (jee jee jee)

Siellä vois kai roikkua
Jos ei viski maksais satasta
Esso Snack 'n' Shop on
Ainoo jonne rahat riittää


Erittäin hyvä kysymys, jota olen pohtinut kauan. Kotiseuduilla tämä on viety melkoisiin sfääreihin.

Idänpään Neste ja Tiiriön ABC, mihin muualle ihmiset voisivat mennä aikaansa viettämään? Täytyy myöntää, että joskus nuorempana tuli vietettyä ihan kivasti aikaa tuolla Idänpään Nesteellä, kun ei ollut oikein muutakaan tekemistä. Siellä sitten juotiin kahvia, jauhettiin paskaa ja naurettiin teineille. Oli Kotipizzaa ja tupakkakoppia. Oi aikoja...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Idänpään Neste ja Tiiriön ABC, mihin muualle ihmiset voisivat mennä aikaansa viettämään? Täytyy myöntää, että joskus nuorempana tuli vietettyä ihan kivasti aikaa tuolla Idänpään Nesteellä, kun ei ollut oikein muutakaan tekemistä. Siellä sitten juotiin kahvia, jauhettiin paskaa ja naurettiin teineille. Oli Kotipizzaa ja tupakkakoppia. Oi aikoja...

Miten mulla on sellainen kutina, että ne teinit on nauranut teille..

Ei aikuiset ihmiset yksinkertaisesti hengaa yhtään missään, kai?

Ihmetyttää, että miten kesäloma voi olla niin pitkä, että haluaa jo takaisin töihin?
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Kun itse olin nuori niin me harrastettiin kaikenlaista urheilua. Juostiin, hypättiin pituutta, kolmiloikkaa, korkeutta ja seivästä. Työnnettiin kuulaa, moukaria ei sentään heitetty, keihästä ja kiekkoa kuitenkin. Kesällä pelattiin jalkapalloa, talvella jääkiekkoa ja "hikipalloa"! Kun lajit loppuivat, käytiin uimassa tai pyöräiltiin.
Nykyajan huoltoasemilla notkuvat nuoret eivät osaa muuta kuin istua!
 

ditrim

Jäsen
Miten mulla on sellainen kutina, että ne teinit on nauranut teille..

Hyvin todennäköistä. Mä nyt kuulun edelleenkin vielä siihen porukkaan jolle todennäköisesti nauretaan.

Ei aikuiset ihmiset yksinkertaisesti hengaa yhtään missään, kai?

Miten niin? Itse ainakin hengaan, nyt töissä, illemmalla himassa.

Ihmetyttää, että miten kesäloma voi olla niin pitkä, että haluaa jo takaisin töihin?

Mikä työ on niin kivaa että haluaa takaisin töihin? Vai etkö osaa lomailla?

Kun itse olin nuori niin me harrastettiin kaikenlaista urheilua. Juostiin, hypättiin pituutta, kolmiloikkaa, korkeutta ja seivästä. Työnnettiin kuulaa, moukaria ei sentään heitetty, keihästä ja kiekkoa kuitenkin. Kesällä pelattiin jalkapalloa, talvella jääkiekkoa ja "hikipalloa"!

Ette sentään painineet? Tai homostelleet?
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Mikä helvetin pointti jollakulla on hengata huoltoasemalla?

MACK

Tuota tuli parisen vuotta sitten harrastettua, kun muutin opiskelujen perässä opiskelemaan Raumalle. Syynä yksinkertaisesti (ainakin meillä) oli se, ettei tekemistä ollut ja kotona ei viitsinyt olla. Kai siinä kahvin lipittelyn ohella toivottiin bongaavan joitain tuttuja samalla, ja sai siinä päivän lehdetkin luettua.

Itse taas ihmettelen tätä "amistouhua", mikä on verrattavissa tuohon huoltoasemalla hengailuun. Vanhassa kotikunnassani kolmeakymppiä lähestyät jaksavat illasta toiseen, viikonlopusta toiseen mennä parkkeihin torille tai vastaaviin, esitellä uusinta uutta subbariaan, wunderbaumiaan, aluvanteitaan tai muuta turhaa, aina. Ja jos toisella on jotain hienompaa, niin ensi viikkoon mennessä on pakko pistää paremmaksi, rahalla ei niin väliä..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei aikuiset ihmiset yksinkertaisesti hengaa yhtään missään, kai?

Määrittele hengaaminen (olettaen tarkoittaa samaa kuin hengailu)? Jos kahvilassa istuminen lasketaan "hengaamiseksi" niin tuolloin tulen henganneeksi joka viikko käydessäni kahvilassa cappuccinolla ja istuessani siellä jonkin tovin.

vlad.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Ditrimille" sellaista että tuo paini unohtui luettelosta, samoin pienoiskivääriammunta. Homostelu ei tietääkseni ole urheilulaji. Kai sitäkin joku harrasti.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Kun itse olin nuori niin me harrastettiin kaikenlaista urheilua. Juostiin, hypättiin pituutta, kolmiloikkaa, korkeutta ja seivästä. Työnnettiin kuulaa, moukaria ei sentään heitetty, keihästä ja kiekkoa kuitenkin. Kesällä pelattiin jalkapalloa, talvella jääkiekkoa ja "hikipalloa"! Kun lajit loppuivat, käytiin uimassa tai pyöräiltiin.
Nykyajan huoltoasemilla notkuvat nuoret eivät osaa muuta kuin istua!

Hiihdittekö kouluun 30 kilsaa umpihangessa?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Ihmettelen sitä, että miksi sitä ei jaksa tiskata tiskejä ikinä ennen kuin on aivan pakko ja lautasia on vino pino tiskialtaan reunalla. Paljon helpompaahan se olisi tiskata se yksi lautanen ja juomalasi mutta ei niin ei.

Hankkikaa meikäläiselle tiskikone.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Gellnerille sellaista että ei nyt kolmeakymppiä, mutta kymppi aina silloin tällöin, puusuksilla ja hyvillä laduilla. Tehtiin muuten itse hyppyrimäkiä ja hypittiinkin niistä, parhaimmillaan 10-15 m siivuja.
Eipä taida olla sellaista urheilulajia, jota en olisi harrastanut. Tai no . . . hevosta ei meillä kotona ollut, joten hevospoolo jäi kokeilematta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä itsekin on tullut koko nuoruus vietettyä erilaisten pelien ja urheilulajien kanssa. Oli kyllä pelikonsolit ja muut vehkeet, mutta kyllä enemmän tuli kavereitten kanssa aina pelattua futista tai sählyä.

"Mä oon maalissa Edwin Van Der Sar ja kentällä Overmars!" Tällöin Ajax oli pirun kova ja tuntui, että joka keskiviikko tuli kakkoselta Ajax-Grasshoppers.

Oi niitä aikoja, kaiholla tulee muisteltua.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihmettelen sitä, että miksi sitä ei jaksa tiskata tiskejä ikinä ennen kuin on aivan pakko ja lautasia on vino pino tiskialtaan reunalla. Paljon helpompaahan se olisi tiskata se yksi lautanen ja juomalasi mutta ei niin ei.

Hankkikaa meikäläiselle tiskikone.

Käytät vain yhtä lautasta, mikäli siis asustelet yksin. Kaikki muut lautaset helvettiin, tai no yhden voit säästää, jos sattuu vaikka joku yövieras saapumaan ja pitää lämmittää pirkolle lihapiirakka suolasen nälkään, ennen toista sektoria.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
tulen henganneeksi joka viikko käydessäni kahvilassa cappuccinolla
Mielenkiintoista. Mie käyn aina ihan vaan kahvilla, kun äiti neuvoi pienelle Evilille ettei saa pistää suuhun mitään sellaista, jonka nimeä ei osaa lausua.

Oli muutes aika kivaa kun oppi teininä lausumaan "vagina".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielenkiintoista. Mie käyn aina ihan vaan kahvilla, kun äiti neuvoi pienelle Evilille ettei saa pistää suuhun mitään sellaista, jonka nimeä ei osaa lausua.

Jos tarkkoja ollaan niin perinteinen "suomikahvi" ja cappuccino eivät ole sama asia vaikka pohjana onkin tavalla tai toisella kahvi. Cappuccinon pohjana on espressokahvi johon on lisätty kuumaa maitoa ja maitovaahtoa. Perinteisesti cappuccinoon tulee kolmasosa espressoa, kolmasosa maitoa ja kolmasosa maitovaahtoa. Suomalaisesta Juhla-Mokasta tjsp ei saa aitoa cappuccinoa vaikka kuinka yrittäisi.

Joskus tulee sitten nautittua lattèa tai cafe mochaa, niin ja Irish coffeeta - mutta se nyt onkin sitten jo aivan eri asia ja sitä harvemmin on tarjolla kahviloissa.

vlad.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kaikki muut lautaset helvettiin, tai no yhden voit säästää, jos sattuu vaikka joku yövieras saapumaan ja pitää lämmittää pirkolle lihapiirakka suolasen nälkään, ennen toista sektoria.

Näkisin asian niin, että lämmittäköön pirkko piirakkansa itse ja huutakoon, kun on valmista. Itse voi sen ajan vaikka katsoa lätkää telkkarista.

Että silleen...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Et taida olla piirakka-ihmisiä?
 

d2uce

Jäsen
Mielenkiintoista. Mie käyn aina ihan vaan kahvilla, kun äiti neuvoi pienelle Evilille ettei saa pistää suuhun mitään sellaista, jonka nimeä ei osaa lausua.

Oli muutes aika kivaa kun oppi teininä lausumaan "vagina".

Oli sitten aika läheinen tuo äiti-poika -suhde teillä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noista espressoista ja cappuccinoista tulee aina väistämättä mieleen se "herrasmies", joka ollessamme nuorempia yritti houkutella paria (mies)kaveriani DBTL:n jälkeen kotiinsa maistelemaan kyseisiä juomia....
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oli sitten aika läheinen tuo äiti-poika -suhde teillä?
En kyllä olisi voinut kuvitella, että joku on niin pervo että tuollainen voi juolahtaa mieleen. Ilmeisesti kuitenkin on.

Selvennetään sen verran, että opin sanan ihan muualta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös