Ihmettelyketju

  • 6 389 658
  • 38 805

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millä tavoin? Molemmat aivan timanttisia sarjoja edelleen. Toki olisivat vielä kovempia, jos juttuja olisi saanut viedä aikanaan pidemmälle, mutta tuollaisenaankin kaikkien aikojen parhaimmistoa mielestäni.

Frazierin kohdalla ehkä olen hieman jäävi, koska en oikein syttynyt sille täysillä alunperinkään. Seinfeld oli aikalaisena hieman epätasainen, koska paikoin todella hyvää, välillä hieman tylsää(tämä tietenkin väistämätöntä noin pitkällä uralla). Mielestäni noissa korostuu tuo 90-luvun leima. 1990-luku tulee muutenkin jäämään historiaan aika kuivana ja harmaana vuosikymmenenä hieman joka saralla. Ja vuosikymmentä kuvaa hyvin sarja, joka ei kerro mistään. Itselle tuo koko 90-luvun sitcom-ympäristö New Yorkin olohuoneissa maistuu tänä päivänä kovin puulle. Frendit ja Hulluna Sinuun tosin eivät nekään iskeneet omana aikanaan.

MACK
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mitä ihmettä? Vicky Cristina Barcelona -nimisen elokuvan piti olla komedia? Mutta mua ei nauratanut missään vaiheessa, enkä edes ymmärtänyt, minkä kohdan olisi pitänyt naurattaa? Aika outoja nämä komediat nykyään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen tässä vaan, että miten formulat voi kiinnostaa ihmismassoja niin älyttömän paljon. En siis todellakaan heitä tuomitse, vaan ihmettelen asian mukaisessa ketjussa sitä, mistä se motivaatio lajiin kumpuaa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Ihmettelen tässä vaan, että miten formulat voi kiinnostaa ihmismassoja niin älyttömän paljon. En siis todellakaan heitä tuomitse, vaan ihmettelen asian mukaisessa ketjussa sitä, mistä se motivaatio lajiin kumpuaa.


Helvetin hyvä kysymys...

Itse seuraan kyseistä lajia silmät kovana ja aina suorana lähetyksenä. Mä oikeesti aloin miettiin että miksi? Miksi mä katon formuloita. Ja ehkä isoimmat "kiksit" kuitenkin tulee niistä pienistä tai isoista kolareista, niitä mä taidan odottaa aina joka kisassa. Toki mua kiinnostaa sekin kuka voittaa ja kuka häviää. Mutta kyllä eniten odottaa aina sitä ensimmäistä mutkaa ja sen vaikeuksia. Tähän päädyin sillain että jos esim jossain Interlagosissa sataa vettä niin näitä vesikisoja en jätä väliin mistään hinnasta :) Ehkä tää on tyhmä selitys ja jollain tavalla jopa sairastakin mutta mitäs sitten?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen tässä vaan, että miten formulat voi kiinnostaa ihmismassoja niin älyttömän paljon.
Tämä pohdinta on tullut itsensä kanssa käytyä jo vuosia sitten. Kun itse esimerkiksi olen 8-vuotiaana ajanut joella jääradalla (menopelinä Volvo Amazon!) 100 km/h -vauhdilla mutkiin, niin jotenkin se vauhdin huuma aikuisiällä televisionkin välityksellä koukuttaa selittämättömästi. Ja toki myös koko megalomaanisen suuren sirkustouhun absurdius sinänsä on perverssillä tavalla koukuttavaa.

Ei se mielestäni lopultakaan ole sen kummempaa, kiehtovampaa tai tylsempää katsella jalkapalloa, keilailua, jääkiekkoa, lintuja tai oikeastaan mitään muutakaan jos joistakuista noiden seuraamisesta tykkää. Kaikki maailmassa on tylsää ja kiehtovaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Helvetin hyvä kysymys...

Itse seuraan kyseistä lajia silmät kovana ja aina suorana lähetyksenä. Mä oikeesti aloin miettiin että miksi? Miksi mä katon formuloita. Ja ehkä isoimmat "kiksit" kuitenkin tulee niistä pienistä tai isoista kolareista, niitä mä taidan odottaa aina joka kisassa. Toki mua kiinnostaa sekin kuka voittaa ja kuka häviää. Mutta kyllä eniten odottaa aina sitä ensimmäistä mutkaa ja sen vaikeuksia. Tähän päädyin sillain että jos esim jossain Interlagosissa sataa vettä niin näitä vesikisoja en jätä väliin mistään hinnasta :) Ehkä tää on tyhmä selitys ja jollain tavalla jopa sairastakin mutta mitäs sitten?

Itsekin sitä aloin aikanaan miettiä ja lopetin katsomisen kun Häkä lopetti ajamisen. Ei ole ollut ikävä.. joskus satunnaisesti olen saattanut jonkun startin katsoa ja kääntää kanavaa sen jälkeen. Jenkkien Indy- ja muut sarjat hakkaavat F1:set mennen tullen kiinnostavuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ihmettelen tässä vaan, että miten formulat voi kiinnostaa ihmismassoja niin älyttömän paljon.

Periaatteessa tuo kysymys voidaan esittää minkä lajin kohdalla tahansa (esim. miksi niin umpitylsä peli kuin jalkapallo saa väkeä liikkeelle melkein missä tahansa kolkassa maailmaa), mutta kyllä itsellänikin on formulakiintiö tullut täyteen jo vuosia sitten. Lopullisesti kiinnostuksen tuhosi Schumin ylivoima aikanaan, eikä edes Rään maailmanmestaruus kiinnostusta ole lisännyt. Myös Maikkari Mustakareineen ja huonoine selostajineen sekä liiallisine hypetyksineen on saanut meikäläisen hylkäämään tämän ennen kovastikin kiinnostaneen pelleilyn taakseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas ihmettelen, että onko Seinfeld koskaan edes ollut hauska. Ja samat sanat koskee ikuisuussarja Simpsoneita.
Frazierin kohdalla ehkä olen hieman jäävi, koska en oikein syttynyt sille täysillä alunperinkään. Seinfeld oli aikalaisena hieman epätasainen, koska paikoin todella hyvää, välillä hieman tylsää. Itselle tuo koko 90-luvun sitcom-ympäristö New Yorkin olohuoneissa maistuu tänä päivänä kovin puulle. Frendit ja Hulluna Sinuun tosin eivät nekään iskeneet omana aikanaan.
Ihmettelen vuorostani näitä kirjoittajia, tai lähinnä heidän huumorintajuaan. Henkilökohtaisesti olen aina pitänyt niin Frasieria, Seinfeldia, Hulluna sinuun -sarjaa, Frendejä ja Simpsoneita loistavina. Varsinkin kahta viimeksi mainittua, Frendit ja Simpsonit jaksavat naurattaa yhä edelleen. Mitä sarjojen tapahtumapaikkoihin tulee, niin ainakin Frasier sijoittuu kylläkin Seattleen. Ja Simpsonit Springfieldiin... No, onhan täällä moni kirjoittaja ihmetellyt sitäkin, että mitä hauskaa on jossain Fingerpori -sarjakuvassa. Huumorintajuja on niin moneen makuun, onneksi itselläni on se ainoa oikea.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen vuorostani näitä kirjoittajia, tai lähinnä heidän huumorintajuaan. Henkilökohtaisesti olen aina pitänyt niin Frasieria, Seinfeldia, Hulluna sinuun -sarjaa, Frendejä ja Simpsoneita loistavina. Varsinkin kahta viimeksi mainittua, Frendit ja Simpsonit jaksavat naurattaa yhä edelleen. Mitä sarjojen tapahtumapaikkoihin tulee, niin ainakin Frasier sijoittuu kylläkin Seattleen. Ja Simpsonit Springfieldiin... No, onhan täällä moni kirjoittaja ihmetellyt sitäkin, että mitä hauskaa on jossain Fingerpori -sarjakuvassa. Huumorintajuja on niin moneen makuun, onneksi itselläni on se ainoa oikea.

Englantilainen näytelty komedia maistuu vain toisille paremmin. Multa taas on mennyt aina totaalisesti Pultti/Manitboissit ja Kummelit ohi.

Jenkkien piirroskomediat ovat kyllä aivan rautaa. Simpsonit on loistava, Kukkulan kuningas on loistava, South Park on loistava. Kaikki hieman eri tavalla.

MACK
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Englantilainen näytelty komedia maistuu vain toisille paremmin. Multa taas on mennyt aina totaalisesti Pultti/Manitboissit ja Kummelit ohi.
Englantilainen näytelty komedia? Mikäs se sellainen lienee? Ja ei kai joku brittikomediasta pitäminen sulje pois sitä, että voisi pitää myös vaikka amerikkalaisesta tai suomalaisesta komediasta? Koska itselleni uppoaa kaikki, samaten esim. australialainen ja jopa ruotsalainen huumori. Toki mm. PPP ja Kallialla ovat tehneet helkutisti kuraa, mutta on siellä hauskojakin hetkiä ollut joukossa. Sama homma Kummelin kohdalla.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Englantilainen näytelty komedia? Mikäs se sellainen lienee? Ja ei kai joku brittikomediasta pitäminen sulje pois sitä, että voisi pitää myös vaikka amerikkalaisesta tai suomalaisesta komediasta? Koska itselleni uppoaa kaikki, samaten esim. australialainen ja jopa ruotsalainen huumori. Toki mm. PPP ja Kallialla ovat tehneet helkutisti kuraa, mutta on siellä hauskojakin hetkiä ollut joukossa. Sama homma Kummelin kohdalla.

Okei, sellainen sarjamuotoinen näytelty komedia, nyt ei tarkoitettu sitä kaiken kattavaa brittikomediaa missä mm. Benny Hill juoksee tissien perässä ja saa laudan munilleen(vaikka onkin ihan vitun hauskaa). Ei se sulje mitään pois, kun sanotaan että se maistuu paremmalta. Niistä vain pitää enemmän. Australialainen on paikoin ihan jees, ruotsalainen jäänyt tosi vähiin, saksalainen pääosin tosi huonoa.

Jotkut brittisarjat, jotka on ns. käännetty jenkeille omaksi versiokseen ovat aika heikkoja.

MACK
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmetellä täytyy, miten voi olla näin idiootteja ihmisiä olemassa:

Miesporukka pahoinpiteli vammaista julmasti. Ja kuuteen eri kertaan vajaan puolen vuoden aikana, ihan vain huvikseen. Kyllä minä joidenkin rikosten tekemisen - vaikkapa ruuan varastamisen jos ei ole ruokaa - teoriassa ymmärrän mutta tätä en kyllä mitenkään edes teoriassa. Sadisteille tuo on toki varmaankin mukavaa ja viihdyttävää toimintaa. No, saivat 8,5 vuotta vankeutta, mitä myöskin ihmettelen, että kerrankin on tuomiot hyvin kohdallaan, vaikka minun puolesta olisivat tekijät saaneet olla loppuikänsä jossakin suljetussa laitoksessa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ihmetellä täytyy, miten voi olla näin idiootteja ihmisiä olemassa:

Tämä olisi kyllä lähinnä vitutusketju- tai veti surulliseksi -ketjun kamaa. Nämä on näitä tapauksia, mitä ei voi näin suurinpiirtein normaalina ja tasapainoisena ihmisenä ymmärtää mitenkään. Kyllä ihmiskuntaan kuuluu käsittämättömän sairaita ja sadistisia yksilöitä, muuta ei oikein osaa tähän kohtaan sanoa.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Uusin veikkaaja väittää, että Håkan Hjerpen kaudella 88-89 tekemät 99 pistettä ovat edelleen 1.div / Mestiksen ennätys.

Mieleeni tulee heti ainakin yksi enemmän pisteitä divarissa tehnyt taituri. Arto Heiskanenhan teki heti seuraavalla kaudella 110 pistettä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
On tullut viime päivinä pyörittyä jonkin verran tuolla HFBoardsilla ja yksi pieni juttu on alkanut ihmetyttää. HFBoardsin foorumisofta sallii lisätä omaan profiiliin oman maan lipun. Ihmetyksen aiheeni on se, miten niin monien ihmisten mielestä on vekkuli idea laittaa lipuksi jonkin minkälie vinkuintian lippu.

Enhän minä tietenkään voi tietää mistä ihmiset ovat kotoisin, mutta kohtuuttoman hyvin tuntuu olevan edustettuna Karibianmeren ja Tyynen valtameren mikrovaltiot lätkäaiheisella foorumilla. Tiibetistäkin löytyy faneja.

Eikö siihen vain voisi laittaa omaa lippua tai sitten jättää se kokonaan laittamatta.
 

d2uce

Jäsen
Enhän minä tietenkään voi tietää mistä ihmiset ovat kotoisin, mutta kohtuuttoman hyvin tuntuu olevan edustettuna Karibianmeren ja Tyynen valtameren mikrovaltiot lätkäaiheisella foorumilla. Tiibetistäkin löytyy faneja.

No nuo valtiot ovat sentään olemassa. Täällä fanitetaan sellaisia joukkueita, joista ainakaan minä en ole koskaan kuullutkaan. Esim. Johanna Halkoaho, HIFK:n fanit, penailut ja raikulit.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
On tullut viime päivinä pyörittyä jonkin verran tuolla HFBoardsilla ja yksi pieni juttu on alkanut ihmetyttää. HFBoardsin foorumisofta sallii lisätä omaan profiiliin oman maan lipun. Ihmetyksen aiheeni on se, miten niin monien ihmisten mielestä on vekkuli idea laittaa lipuksi jonkin minkälie vinkuintian lippu.

Enhän minä tietenkään voi tietää mistä ihmiset ovat kotoisin, mutta kohtuuttoman hyvin tuntuu olevan edustettuna Karibianmeren ja Tyynen valtameren mikrovaltiot lätkäaiheisella foorumilla. Tiibetistäkin löytyy faneja.

Eikö siihen vain voisi laittaa omaa lippua tai sitten jättää se kokonaan laittamatta.

Olen samaa miettinyt yleisellä tasolla keskustelupalstoilla, täälläkin kun on kaiken näköisiä lempinimiä ja nickejä, niin eikös siihen olisi helpomi laittaa suoraan oma nimi?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetyttää miksi noihin SM-liigan puolelle avattuihin Jyp-KalPa- ja Blues-Kärpät-välieräsarjaotsikoihin on pitänyt lisätä tuo kevät-sana. Onkos SM-liigassa välieriä joskus pelattu kesäisin, syksyisin tai talvisin?

Ihmettelen myös miksi en ole aiemmin huomannut tämän kevät-sanan tarpeettomuutta kyseisissä otsikoissa, ne kun ovat siellä kuitenkin keikkuneet jo viikkoja.

Ps. näyttää se kevät kummitelvan jo noissa puolivälierienkin otsikoissa. Ja se vasta ihmetyttääkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No nuo valtiot ovat sentään olemassa. Täällä fanitetaan sellaisia joukkueita, joista ainakaan minä en ole koskaan kuullutkaan. Esim. Johanna Halkoaho, HIFK:n fanit, penailut ja raikulit.
Sen verran älykkäällä tuulella olen, että olen havaitsevinani vihjauksen sivullekirjoittaneeseen nimimerkkiin.

Tuohon d2ucen kysymykseenhän olen jo vastannut täällä.

Tämä Suomi on niin teknologinen mesta. Filosofit, humanistit, hipit, raikulit ja penailijat ymmärtävät termin "suosikkijoukkue" paljon laajemmassa sisältömerkityksessä kuin noihin viiteryhmiin kuulumattomat.

Ihmettelen siis tätä teknologisen yhteiskuntamme epäfilosofisuutta ja lokerointia.

Lievä OT: Ranskassa insinööritkin opiskelevat ja tietävät filosofiasta keskimäärin enemmän kuin suomalaiset yhteiskuntatieteilijät. Sen kyllä huomaa, kun pitää Suomessa raikulipenailulujenkin semantiikkaa selvittää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miten paljon sulla sitten on filosofian opintoja takana?
Platonin teokset aluksi luin heti ylioppilaaksi jouduttuani ja sen jälkeen on tullut vapaa-aikana rutkasti monien heikäläisten kirjoituksia luettua. Yliopistossakin jonkin verran sivuaineena.

Ihmetellä täytyy, että filosofian opiskeluni ja lukemiseni ovat muka niin kiinnostava ja jännä aihepiiri. Jatkoaikahan näemmä kuhisee pekkaroutalempiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös