Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 989 854
  • 47 171

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko olemassa virallista ennätystä kiekon laukomisen pituusennätyksestä (ilmassa)? Siis ihan IIHF:n säännöt täyttävällä jääkiekkomailalla ja -kiekolla tehtynä. Onko jotain kisoja joskus järjestetty? Onko joku jatkiksen kirjoittaja joskus mitannut oman tuloksensa?

Tuli tossa mieleen, että nyt kun alkaa olla hyvät luistelukelit järvien jäillä, niin kuinkahan pitkälle sitä sais kiekon lentämään sopivalla tuulella..
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko olemassa virallista ennätystä kiekon laukomisen pituusennätyksestä (ilmassa)? Siis ihan IIHF:n säännöt täyttävällä jääkiekkomailalla ja -kiekolla tehtynä. Onko jotain kisoja joskus järjestetty? Onko joku jatkiksen kirjoittaja joskus mitannut oman tuloksensa?

Tuli tossa mieleen, että nyt kun alkaa olla hyvät luistelukelit järvien jäillä, niin kuinkahan pitkälle sitä sais kiekon lentämään sopivalla tuulella..

Kisoista tai virallisista ennätyksistä en tiedä, mutta veikkaisin ennätyksen olevan yli 100 metriä. Joskus vuosia sitten muistan ampuneeni järven jäällä. Lentomatkasta tai kokonaismitasta ei ole edes arviota, mutta helvetin kaukaa sitä sai hakea. Tuollainen kaukalonmitta 60m menee itselläkin varmuudella muutamalla yrityksellä.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut. Laskuun tuli siten noin 30 euron edestä ylimääräistä, joita en tosiaan ala maksamaan. Lähetin selvityspyyntöä operaattorille ja firmalle josta viestit tuli niin ans kattoo mitä ne vastailevat.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut. Laskuun tuli siten noin 30 euron edestä ylimääräistä, joita en tosiaan ala maksamaan. Lähetin selvityspyyntöä operaattorille ja firmalle josta viestit tuli niin ans kattoo mitä ne vastailevat.

No ensivaiheessa tulee huomatuslasku, jossain kohtaa lakkaa puhelin toimimasta, sitten tulee perintäkirje, liittymä lakkautetaan lopullisesti, tulee merkintä maksuhäiriöihin ja jos oikein pitkälle mennään, niin käräjäoikeudesta velkomustuomio.
 

J.Petke

Jäsen
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut. Laskuun tuli siten noin 30 euron edestä ylimääräistä, joita en tosiaan ala maksamaan. Lähetin selvityspyyntöä operaattorille ja firmalle josta viestit tuli niin ans kattoo mitä ne vastailevat.

Mitä siitä nyt voi tulla. Jos et maksa laskua, tulee muikkari, jos et maksa muikkaria, pistävät puhelimesi kiinni. Jos et sittenkään maksa niin pistävät perintään, jos et sittenkään maksa niin menee käräjäoikeuteen ja siitä voi seurata maksuhäiriömerkintä jonka jälkeen homma menee ulosottoon ja he mittaavat sen rahan palkastasi.

Selvitä ihmeessä operaattorillesi että sopiiko tuo, että et maksa sitä kun ei vielä tiedetä mitä tuossa on tapahtunut. Ei ole meinaan itsestäänselvää, että he tekevät niin. Olet ilmeisesti liittynyt tekstiviestillä johonkin "tilaa soittoääni"-klubiin joka onkin sitten lähettänyt niitä tulevaisuudessakin kun et ole sitä sulkenut. Kannattaa lukea noissa ne pienellä kirjoitetut tekstit todella tarkkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut. Laskuun tuli siten noin 30 euron edestä ylimääräistä, joita en tosiaan ala maksamaan. Lähetin selvityspyyntöä operaattorille ja firmalle josta viestit tuli niin ans kattoo mitä ne vastailevat.

Oikea toimintamalli on maksaa lasku ja periä se takaisin laskuttajalta. Tällöin on mahdollista ettei saa rahojaan takaisin, mutta jos jätät laskun maksamatta joudut luultavasti olemaan hetken ilman puhelinta ja joudut mahdollisesti maksamaan jotain kuluja.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut.
Operaattori on vain välikäsi joten heille kiukuttelu ei auta. Ainoa keino saada rahat takaisin on saada ne siltä osapuolelta, joka sinua liittymän välityksellä laskuttaa. Ja sinulle lähetetyistä viesteistä voidaan yhtä hyvin velottaa sinua kuin itse lähettämistäsi, otapa siis selville millä muodoin olet moisen "palvelun" kytkenyt päälle.

Laskujen maksamatta jättäminen on ehkä tyhmin vaihtoehto ja siitä on haittaa vain sinulle.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
koska mun matikkapääni ei riitä niin kysytään täällä. Jos kahteen desilitraan 38% alkoholia sekoitetaan puolilitraa cocista, mikä on alkoholiprosentti valmiissa sekoituksessa?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
koska mun matikkapääni ei riitä niin kysytään täällä. Jos kahteen desilitraan 38% alkoholia sekoitetaan puolilitraa cocista, mikä on alkoholiprosentti valmiissa sekoituksessa?
Riippuu siitä puhutaanko paino- vai tilavuusprosenteista... HAH! Näsäviisautta lauantain ratoksi!

Mutta vastaus on 10,9 tilavuusprosenttia. 0,38 * 0,2 l = 0,076 l alkkohoolia, joka 0,7 litrassa valmista seosta on 0,076 l / 0,7 l = n. 0,10857

EDIT: Tai sitten, ylläolevan vastauksen nähtyäni, saattaa olla että olen väärässä.
 

Rocco

Jäsen
Seppis kirjoitti:
Mitä seuraa kun jättää 50 euron kännykkälaskun maksamatta?
Tuli nimittäin jotain ihan höpöhöpö kilpailuviestejä kännykkään kuukauden ajan ja ne näköjäs maksoivat 1,5e/kpl, vaikken niihin edes vastannut. Laskuun tuli siten noin 30 euron edestä ylimääräistä, joita en tosiaan ala maksamaan. Lähetin selvityspyyntöä operaattorille ja firmalle josta viestit tuli niin ans kattoo mitä ne vastailevat.

Operaattori on vain välikäsi joten heille kiukuttelu ei auta. Ainoa keino saada rahat takaisin on saada ne siltä osapuolelta, joka sinua liittymän välityksellä laskuttaa. Ja sinulle lähetetyistä viesteistä voidaan yhtä hyvin velottaa sinua kuin itse lähettämistäsi, otapa siis selville millä muodoin olet moisen "palvelun" kytkenyt päälle.

Laskujen maksamatta jättäminen on ehkä tyhmin vaihtoehto ja siitä on haittaa vain sinulle.

Varsinkin tällaisesta tilanteessa kun operaattori on vain se laskuttaja. Operaattori tuskin siihen suostuu, että jätät tämän kyseenalaisen osan maksamatta, koska operaattori joutuu kuitenkin tämän laskutettavan osan tilittämään tälle alkuperäiselle firmalle. Jotta et joutuisi ongelmiin niin maksa koko lasku ajallaan, ja tee reklamaatio tälle firmalle joka noita summia laskussasi laskuttaa.

Tätä voisi verrata siihen, jos kieltäydyt maksamasta postissa postiennakolla tullutta pakettia. Posti tuo paketin, mutta sen ennakon summa menee lähettäjälle, eikä postilla ole siihen mitään sanomista. Kunhan toimittavat paketin perille ja tilittävät sisällön summan lähettäjälle. Ei sekään ole postin vika jos paketin sisältö on aivan jotakin mitä ei itse haluaisi siellä olevan.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kuinkakohan monta numeroa mahtoi olla Akun Ankan viime vuoden vuosikerrassa? Itseltäni löytyy viimeisimpänä numerona #52, jonka ilmestymispäiväksi on merkitty 23.12.2008 eli tiistai. Tämä onkin sitten 2008-sarjan viimeinen Lättäjalka, joka huushollistani löytyy.

Olenko siis hukannut mystisen "Numeron 53." vai onko tällaista edes julkaistu?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Miten tuon Jelmun jäsenkortin saa uusittua? Siis miten pitää menetellä kun haluaa jatkaa jäsenyyttä? Ei viitsisi uudestaankaan liittyä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saako YouTubesta mitenkään pois tuota vitun hakukentän automaattista täydennystä? Perkele että ottaa päähän kun se sekoilee ihan mitä sattuu kun yritän laittaa hakusanoja. Jos yrittää laittaa &-merkin niin se ei anna kirjoittaa sitä ollenkaan vaan alkaa tarjoamaan jotain ihan ihme vaihtoehtoja! Vituttaa yleensäkin kaikki tuollaiset automaattitäydennykset, kyllä minä vittu tiedän mitä minä haluan hakea ilman että masiina yrittää koko ajan tarjota siihen jotain vaihtoehtoja!
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pikkujunnujen fudisturnaus?

Nyt mietityttää seuraavankaltainen asia:

2002 syntynyt poikamme aloitti tuossa alkutalvesta pelaamaan fudista, ja nyt tulevana tiistaina niillä on ensimmäinen turnaus. Turnauksessa kukin joukkue pelaa kolme peliä, jotka alkavat klo 10:20, 12:20 ja 14:20, ja joiden kesto on 2X15 minuuttia.

Tässä jää vaan mietityttämään se, että mikä mahtaa olla käytäntö tuon ikäisten lasten ollessa kyseessä, että mitä tuossa tehdään tuo otteluiden välinen aika? Järjestääkö seura siihen jotain puuhaa, vai oletetaanko, että vanhemmat hengailevat jälkeläistensä kanssa tuon luppoajan?

Itse kun en ole ennen teini-ikää pelannut missään seurassa yhtään mitään, niin olisi ystävällistä, jos jollain olisi halukkuutta kertoa yleisestä käytännöstä, jos sellaista ylipäätään on. Kiitos jo etukäteen.
 

tutzba

Jäsen
Tässä jää vaan mietityttämään se, että mikä mahtaa olla käytäntö tuon ikäisten lasten ollessa kyseessä, että mitä tuossa tehdään tuo otteluiden välinen aika? Järjestääkö seura siihen jotain puuhaa, vai oletetaanko, että vanhemmat hengailevat jälkeläistensä kanssa tuon luppoajan?

Itse ainakin juniorina tuon ylimenevän ajan sai hyvin vietettyä kavereiden kanssa. Kyllä ne valmentajat siinä tietysti vahtivat touhuja, mutta en usko, että vanhempien tulisi viihdyttää lapsia. Elleivät he sitten halua.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Riippuu siitä puhutaanko paino- vai tilavuusprosenteista... HAH! Näsäviisautta lauantain ratoksi!

Mutta vastaus on 10,9 tilavuusprosenttia. 0,38 * 0,2 l = 0,076 l alkkohoolia, joka 0,7 litrassa valmista seosta on 0,076 l / 0,7 l = n. 0,10857

EDIT: Tai sitten, ylläolevan vastauksen nähtyäni, saattaa olla että olen väärässä.

Eikun minä olin väärässä, sinä oikeassa. Ihan vaan pyörittelin lukuja tuossa itse, ajattelematta asiaa tarkemmin. Sinnepäin kuitenkin.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
-99 Syntynyt broidi pelailee täällä Etelä-Suomessa Turun ulkopuolisessa joukkueessa ja ainakin heillä noita otteluiden välejä vietetään lähinnä kavereiden kanssa. Sekös siinä ketuttaakin kun ole katsomassa ottelua ja joudut itsekin siellä vaan istumaan ja odottamaan. Hauskempaa olisi kummallekkin, jos jotain ohjelmaa olisi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paljonko suurin piirtein maksaa sellainen perus muovipulkka? Ei kai se nyt kovin montaa euroa voi olla? Pitäisi käydä ostamassa useampi kappale ja koska laadusta voidaan tinkiä, niin mahdollisimman halvalla pitäisi saada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös