Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 139
  • 47 167

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatan olla ihan hakoteillä mutta tarkoittaako tuo samaa kuin antennivahvistin? Biltemassa näin männä viikolla tällaisia:...

Melko todennäköistä on myös se, että tuolla ei ole mitään merkitystä. Signaalilla on pari merkittävää ominaisuutta. Toinen on sen voimakkuus ja toinen on signaalin ja kohinan suhde. Sinun tapauksessa on luultavasti niin, että tämä kohinasuhde on huono, joten jos vahvistat signaalia, vahvistat myös kohinaa ja tilanne ei muutu.

Mikäli signaalinvoimakkuus on liian alhainen, pitäisi sitä vahvistaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa lähetysketjua, jotta lopullinen kohinasuhde olisi mahdollisimman hyvä. Kohinasta sinänsä ei pääse eroon, koska kaikki komponentit ja ympäröivä maailma tuottavat sitä. Lisäksi avaruudesta tulee koko ajan lisää alkuräjähdyksen jäänteenä valkoista kohinaa.

Arvaan, että digiboxin signaalinäytön laatu tarkoittaa juuri tuota S/N arvoa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tilanne on se, että minulla on koneella yhdessä kansiossa n. 6000 tiedostoa, joista osa on todennäköisesti kaksoiskappaleita eri nimellä. Löytyykö jotain ilmaisohjelmaa, joka kävisi tiedostot läpi ja kertoisi, löytyykö sieltä duplikaatteja?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tilanne on se, että minulla on koneella yhdessä kansiossa n. 6000 tiedostoa, joista osa on todennäköisesti kaksoiskappaleita eri nimellä. Löytyykö jotain ilmaisohjelmaa, joka kävisi tiedostot läpi ja kertoisi, löytyykö sieltä duplikaatteja?

Eihän nämä ole niitä kaverin pokekuvia, joita et koskaan katso? Anteeksi OT, mutta oli pakko.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Itse kun olen vasta syntynyt, kun Neuvostoliitto oli hajoamaisillaan, niin sellaista kyselen, että olisiko jostain mahdollista saada käsiin näitä legendaarisia Kanada-Neuvostoliitto -vääntöjä ja se kuuluisa Miracle? (Voisi joskus sen elokuvankin hommata...)
 

passenger

Jäsen
Voiko tollasesta isosta mustelmasta olla jotain muuta haittaa paitsi että se näyttää pahalta, pitääkö sellaista käydä näyttämässä lääkärissä? Tuli kaaduttua aika pahasti rullaluistimilla maanantaina ja nyt on koko takareisi ihan kokonaan tummansininen.. eikös ole jotain voidettakin olemassa mikä häivyttää mustelmaa nopeammin?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse kun olen vasta syntynyt, kun Neuvostoliitto oli hajoamaisillaan, niin sellaista kyselen, että olisiko jostain mahdollista saada käsiin näitä legendaarisia Kanada-Neuvostoliitto -vääntöjä ja se kuuluisa Miracle? (Voisi joskus sen elokuvankin hommata...)
YouTube on hyvä lähtökohta. Esimerkiksi:

http://www.youtube.com/results?search_query=canada+ussr&search_type=

Ja pätkiä siitä 'ihmeestä':

http://www.youtube.com/results?search_query=usa+ussr+miracle&search_type=
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
.. eikös ole jotain voidettakin olemassa mikä häivyttää mustelmaa nopeammin?

Apoteekista, muistaakseni Trombosyl tai jotain siihen viittaavaa. Tarkkaan en tuota nimeä muista, mutta edistää sen mustelman paranemista. Tietävät kyllä, kun kysyt ja siitähän ne palkkansa saavat.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Argh, ja toisaalta em. linkeissä todetaan päinvastaista. Onko kukaan lähiaikoina ollut Kiinassa, eritoten vielä vaikkapa tuolla Hubein provinssissa ja voisi varmistaa asiaa.

Melkein suosittelisin matka-adapterin ostamista.

Esimerkiksi Clas Ohlson kauppaa maadoitettua versiota 22€oohin hintaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Wuhanissa olen ollut ja siellä ainakin sopi. Opiskelemaan menossa?

Työmatkalle. Jooh, tuo kuulostaa jo sopivan varmalta tiedolta.

Mulla on paha tapa ostaa matka-adaptereita ja sitten hukata ne jonnekin ennen seuraavaa matkaa :) Sen takia ei viitsisi turhaan ostella mitään.
Ja siis jos ostan elektronisia härveleitä, ostan ne kyllä esim. Pekingin lentokentältä, voi olla hinnat hieman eri tasoa kuin Suomessa :)

Seuraava ongelma onkin löytää jostain hotellin kiinankielinen nimi, että voi sohia taksikuskille jotain lappusta :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös