Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 081 073
  • 47 269

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Itse kun olen vasta syntynyt, kun Neuvostoliitto oli hajoamaisillaan, niin sellaista kyselen, että olisiko jostain mahdollista saada käsiin näitä legendaarisia Kanada-Neuvostoliitto -vääntöjä ja se kuuluisa Miracle? (Voisi joskus sen elokuvankin hommata...)
 

passenger

Jäsen
Voiko tollasesta isosta mustelmasta olla jotain muuta haittaa paitsi että se näyttää pahalta, pitääkö sellaista käydä näyttämässä lääkärissä? Tuli kaaduttua aika pahasti rullaluistimilla maanantaina ja nyt on koko takareisi ihan kokonaan tummansininen.. eikös ole jotain voidettakin olemassa mikä häivyttää mustelmaa nopeammin?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse kun olen vasta syntynyt, kun Neuvostoliitto oli hajoamaisillaan, niin sellaista kyselen, että olisiko jostain mahdollista saada käsiin näitä legendaarisia Kanada-Neuvostoliitto -vääntöjä ja se kuuluisa Miracle? (Voisi joskus sen elokuvankin hommata...)
YouTube on hyvä lähtökohta. Esimerkiksi:

http://www.youtube.com/results?search_query=canada+ussr&search_type=

Ja pätkiä siitä 'ihmeestä':

http://www.youtube.com/results?search_query=usa+ussr+miracle&search_type=
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
.. eikös ole jotain voidettakin olemassa mikä häivyttää mustelmaa nopeammin?

Apoteekista, muistaakseni Trombosyl tai jotain siihen viittaavaa. Tarkkaan en tuota nimeä muista, mutta edistää sen mustelman paranemista. Tietävät kyllä, kun kysyt ja siitähän ne palkkansa saavat.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Argh, ja toisaalta em. linkeissä todetaan päinvastaista. Onko kukaan lähiaikoina ollut Kiinassa, eritoten vielä vaikkapa tuolla Hubein provinssissa ja voisi varmistaa asiaa.

Melkein suosittelisin matka-adapterin ostamista.

Esimerkiksi Clas Ohlson kauppaa maadoitettua versiota 22€oohin hintaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Wuhanissa olen ollut ja siellä ainakin sopi. Opiskelemaan menossa?

Työmatkalle. Jooh, tuo kuulostaa jo sopivan varmalta tiedolta.

Mulla on paha tapa ostaa matka-adaptereita ja sitten hukata ne jonnekin ennen seuraavaa matkaa :) Sen takia ei viitsisi turhaan ostella mitään.
Ja siis jos ostan elektronisia härveleitä, ostan ne kyllä esim. Pekingin lentokentältä, voi olla hinnat hieman eri tasoa kuin Suomessa :)

Seuraava ongelma onkin löytää jostain hotellin kiinankielinen nimi, että voi sohia taksikuskille jotain lappusta :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miksi Visa Electron ei muka käy postiennakon maksamiseen? ..koska se lasketaan luottokortiksi vai?

Juuri siksi.

Olin aikoinaan ostamassa vähän isompaa hankintaa eräästä kaupasta lyhyellä osamaksulla, olin maksamassa heti puolet Electronilla mutta ei kelvannut kun luottokortilla ei voi maksaa luottoa. No, hain automaatilta samalla kortilla rahat ja homma eteni. Naurettavaa touhua silti.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenköhän saa lasketuksi, että paljonko vuosiloma on rahaksi muutettuna? Ei siis se itse lomaraha vaan kertynyt loma.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Mitenköhän saa lasketuksi, että paljonko vuosiloma on rahaksi muutettuna? Ei siis se itse lomaraha vaan kertynyt loma.

Riippuu TES:ta. KK palkkaisella yleensä kk-palkka / 25 * lomapäivät. Tuntipalkkaisilla lasketaan lomavuoden ajalta ns. loma-kta, jota korotetaan hieman sovitulla inflaatiokertoimella ja lomapalkka lasketaan tuosta. Provikkapalkkaisille yms. epätyypillisiin työsuhteisiin on sitten omat säädöksensä.

t. hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös