Nine Inch Nails

  • 11 363
  • 63

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuulemma ilotuliteperseilyn syynä oli se, että NINin piti lopettaa 22:30 ja samalla piti myös ilotulituksen alkaa, joten oli pakko vetää paukuttelut viimeisen biisin päälle.
Järkkärin mukaan sama oli viime vuonna Children of Bodomin kanssa, itse en muista.

Lahjoittakaa joku sille Merimaalle joku vanha Nokialainen tai jotain! Että vielä nykyajan Suomessa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
En ymmärrä mikä siinä nyt niin ihmeellistä on. Totta kai halutaan se ilotulitus heti 22.30, kun vika keikka on loppunut. Mitäs olivat myöhässä. Ja varsinkin kun keikka on "loppu" klo puoli yksitoista, ja kaverit alkaa sytyttelemään niitä pommejaan niin yhtäkkiä joku kaiffari alkaa soittamaan kosketinsoitinta lavalla. Ei niitä raketteja siinä vaiheessa enää takaisin vedetä. Ja minun mielestäni ne toi aika hyvän säväyksen Hurtiin, Trentin kommenttikin vaikutti lähinnä huvittuneen yllättyneeltä.

Oli kyllä hyvä keikka, pakko myöntää. Itsehän en juurikaan NINiä ole kuunnellut, lähinnä With Teethin tunnen ja jotain yksittäisiä biisejä. Yleensä en osaa oikein viihtyä keikalla, jos en tiedä mitä soitetaan, mutta nyt oli kyllä magee fiilis. Kiva show, mutta vähän olisi saanut olla hämärämpää ihan alkupuolella, se valoseinähässäkkä kärsi siitä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En ymmärrä mikä siinä nyt niin ihmeellistä on. Totta kai halutaan se ilotulitus heti 22.30, kun vika keikka on loppunut. Mitäs olivat myöhässä. Ja varsinkin kun keikka on "loppu" klo puoli yksitoista, ja kaverit alkaa sytyttelemään niitä pommejaan niin yhtäkkiä joku kaiffari alkaa soittamaan kosketinsoitinta lavalla. Ei niitä raketteja siinä vaiheessa enää takaisin vedetä. Ja minun mielestäni ne toi aika hyvän säväyksen Hurtiin, Trentin kommenttikin vaikutti lähinnä huvittuneen yllättyneeltä.

Mistä lähtien keikan piteneminen on ollut huono asia ja yhteislaulun loppuminen hyvä asia? Puhelin ja käsky "no niin nyt" on keksitty.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ei kai siinä muuten mitään, mutta Hurt herkkänä biisinä saa yleensä NIN-fanit lähes uskonnollishartaaseen fiilikseen, jopa niin, että fundamentalistifaneja vituttaa se, jos yleisö laulaa mukana tai taputtaa rytmikkäästi. Sunnuntainakin kuului useita "Lopettakaa!" huutoja, kun jengi taputti tahdissa bridgen aikana. Ei kai yhtä biisiä pitäisi ihan noin vakavasti ottaa.

Mutta se noissa ilotulitteissa harmitti ja tuli vaivautunut olo, kun taiteilija siitä häiriintyy = lopettaa biisin soittamisen kesken.

Joka tapauksessa, mahtava keikka ja jos oikein tarkkaan ajatellaan, niin ei minua olisi harmittanut lainkaan, jos olisivat lopettaneet Head like a Holeen. Encoret tavan vuoksi on perseestä ja etenkin festariencoret.

Aaron "ihmiskuula" Northilta jälleen muuten kiitettävä määrä hyppimistä, kitaran pyörittelyä, säpäleiksi lyöntiä ja vahvistimen rääkkäämistä.

Tuolta muuten mitä mainioimpia NIN-animaatioita. Putoaa ainakin mun 15-vuotiaan huumorintajulleni. http://www.theninhotline.net/meatpers/html/cartoons.htm
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Trent haluaa ihmisten varastavan uuden albuminsa :)

No, on ainakin erittäin tympääntynyt cd-levyjen korkeisiin kustannuksiin, toivoen laittoman levittämisen saavan levy-yhtiöt tajuamaan korkeiden hintojen ja ahneuden haitallisuuden:

Linkki.

"Last time I was here, I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CDs down here. And that story got picked up and got carried all around the world and now my record label all around the world hates me, because I yelled at them, I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? I see a no, a no, a no... Has anyone seen the price come down? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away. Steal and steal and steal some more and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Sama stoori videona ja mussiikkia.

PS: Samalla sivulla alempana video ja juttu siitä Ankkarokin ilotuliteperseilystä.
 
Viimeksi muokattu:

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Jep, Trentti oli jo keväällä hermostunut siitä, kun Year Zero maksoi Australiassa 34 $ ja esimerkiksi Avril Lavingen levy 20 taalaa. Levy-yhtiön edustajan "sun fanit ostaa sen joka tapauksessa" -asenne ei ollut auttanut oikein asiaan. Samaa "Steal it" -mantraahan hän hoki jo Ankkarockissakin.

Tiettävästi NIN joutuu tekemään vielä yhden albumin (Y34RZ3R0R3M1X3D ??) Universalille, jonka jälkeen tarkoituksena on, että NIN-levyt julkaistaan vain digitaalisesti nin.comin kautta 4 dollarin hintaisina.

Paskempi juttu on se, että Reznor hajotti kiertuekokoonpanonsa (North, White, Cortini, Freese) Honolulun keikan jälkeen, johon Year Zero -maailmankiertue päättyi. Etenkin Aaron Northin riehuntaa oli ilo seurata. Saa nähdä, millaisella kokoonpanolla jatkossa keikat vedetään.

Mielenkiintoista sinänsä, että Year Zero -kiertueen ainoat Pohjois-Amerikan keikat olivat tuo Honolulun keikka ja salakeikka Los Angelesissa huhtikuussa. En oikein tiedä, ketä tällaisella politiikalla halutaan rankaista. Tuskin se Bush olisi muutenkaan tullut katsomaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrohan nimimerkki NIN tai joku muu asiantuntija, että mitä tuo nails tässä tapauksessa tarkoittaa? Onko kyse yhdeksän tuuman nauloista vai yhdeksän tuuman kynsistä? Tätä olen pienessä päässäni miettinyt, mutta vielä en ole kokenut suurta valaistusta asian suhteen. Miten on?
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Tiettävästi Jesse Nasaretilainen pistettiin ysituuman nauloilla poikkipuuhun kiinni. Eli sinne suuntaan viittaus.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tiettävästi NIN joutuu tekemään vielä yhden albumin (Y34RZ3R0R3M1X3D ??) Universalille, jonka jälkeen tarkoituksena on, että NIN-levyt julkaistaan vain digitaalisesti nin.comin kautta 4 dollarin hintaisina.

Ihan kiva, kun joku jaksaa marista. Pisteet siitä Reznorille. Pitää tosin muistaa sekin, että miehelle itselleen on jo kertynyt pätäkkää takataskuun sen verran paksu nippu, notta moiseen on varaa.
 
Trent teki levyn

Trent teki levyn Saul Williamsin kanssa. The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust! tulee ladattavaksi 1. marraskuuta. Hinta on joko 5 tai 0 dollaria.

Trentin ajatuksia mm. levyn hinnoittelusta täällä.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
http://remix.nin.com/ -sivustolta löytyy sekä virallisia että fanien tekemiä remixejä kymmenistä NIN-biiseistä eikä pelkästään kuultavaksi, vaan ilmaiseksi imutettavaksi hyvälaatuisina mp3:na. Esim. Right where it belongs -biisistä löytyy v2-versio, joka on kyllä about 100 kertaa parempi kuin levyversio. Hurtin luokkaa herkkyydessään.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Yksi parhaista

Perskele - nyt vasta huomasin tämän ketjun.

Itse olen ollut NIN-fani aina ekasta lätystä asti - oikeastaan ennen kuin kukaan oli Trentistä kuullutkaan. Broken oli mulle syntsamusafanina aavistuksen liian rankka/meloditon lätty, mutta Downward Spiral on kaikkien aikojen parhaita levyjä. With teeth oli loistava comeback, kun taas viimeinen tuotos Year Zero pieni pettymys. Siitä tehty viimeisin remix-levy on jees.

Livenä Trent on ihan ykkönen. Olen nähnyt kaikki Suomen kolme keikkaa, joista Provinssi -05 on paras. Ankkarock viime kesältä pääsi lähes samaan luokkaan. Jäähallin keikka keväältä -06 meni vähän ohi, kun mun paikat oli hanurista.

Muita tämä hetken suosikkeja ovat huomattavasti kevyempää kamaa Editors, the National, Placebo, Interpol, iLikeTrains ja Muse. Bowie on kaikkien aikojen parhaita. 80-luvulta mulle on useita syntsasuosikkeja, kuten A-ha ja Depeche Mode.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ghosts I - IV

http://ghosts.nin.com/

Nine Inch Nailsilta on ilmestynyt uusi instrumentaalilevy nimeltään Ghosts I - IV. Pitääpä imauttaa tuo 5 euron versio ja kommentoida sitten tarkemmin. Ainakaan hinta ei ole liian kallis. Eri versioita saatavissa normi-cd:stä ultra deluxeen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tottakai tällekin on Jatkiksessa ketju... mitä täällä ei olisi?

Täällä yksi myöhäisherännäinen ilmoittautuu. Kyllähän mä olen 'aina tiennyt' Reznorin, mutta se vähä, mitä olen musiikkinsa kanssa tekemisiin joutunut, oli aivan liian kaoottista ja sekavaa omaan makuuni. Mutta sitten... viime syksynä jäi kaupasta käteen 'With Teeth' eikä ole sen jälkeen irronnutkaan :) Näin onnellinen en ole yksittäisestä löydöstä ollut sitten 70-luvun!

'Downward Spiral' on vielä hakusessa, olen kuunnellut sen vasta kertaalleen, mutta Saul Williamsia myöten on kaikki tuotanto on toistaiseksi pudonnut otolliseen maaperään. Mikään vaan ei ole vieläkään ylittänyt 'With Teethiä', kaikki koordinaatit ja joka biisi osuu kohdalleen siinä. Ihana!
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ok, miltä se sitten kuulostaa? 36 instrumentaalia. Ei mitään juhamietoa kuunneltavaa. Jos vielä Reznor kuvailee itse albumia päiväunien soundtrackiksi, parempi varautua haastavaan kuunneltavaan.

Erittäin ambienttia tavaraa pakko myöntää. Joka biisi ei ole hitti. Itse asiassa, erittäin radioepäystävällistä tavaraa. Ihmettelisin, jos yksikään näistä tunnelmapaloista joskus soisi soittolistoja non-stopina suoltavilla radioasemilla.

Soitinarsenaalista löytyy tuttua pianoa, kitaraa, rumpua, syntikkaa ja konehässäkkää, mutta myös banjoa(!), ja omituista elektroniikkapilpatusta. Loppua kohden lähestytään Fragilen, jopa Downward Spiralin tunnelmia, mutta aika ajoin mennään kovin kummallisissa, unenomaisissa ja välillä kovin herkästi ohikiitävissä tunnelmissa. Korva turtuu, ajatus karkaa ja huomaa, että nyt on missannut pari biisiä, kun katsoo räntäsateen kulkevan poikittain ikkunan takana.

2500 kappaleen ultra deluxe -painos (300 $/kpl) myytiin jo parissa päivässä loppuun. Itse imutin 5$ hyvälaatuisen kokoversion ja tilaan vielä 10$:n cd:n, koska... no, haluan että on se cd hyllyssä.

Mikäli TR ei olisi päässyt pois Interscope-levy-yhtiöltään ja alkanut julkaista itse musiikkiaan, tätä levyä olisi tuskin kukaan koskaan julkaissut. Ei siksi, että se olisi huonoa, vaan siksi, että niin ei vaan ole totuttu tekemään. 36 instrumentaalibiisiä ei nyt vaan ole se maailman populäärein juttu. Tämä levy tuskin mullistaa musiikillista maailmaa, mutta hienoa huomata, että muutamat musiikintekijät (mm. Ismo Alanko, CMX, Tool...) jaksavat tehdä erilaisia ja kokeilevia levyjä, vaikka helpointahan olisi toki tehdä Downward Spiral part II ja käydä tekemässä mammuttikiertueita.

Saattaa kuitenkin olla, että Radioheadin ja Nine Inch Nailsin uusien levyjen myyntitempaukset muuttavat kuitenkin musiikkibisnestä. Kuuntelijalla on nyt enemmän mahdollisuuksia valita, mitä hankkii ja mitä on valmis siitä maksamaan.

Käsittämättömällä intensiteetillä TR nykyään vaan jaksaa suoltaa musiikkia. Jos 3 ensimmäistä albumia julkaistiin 89, 94 ja 99, kolme seuraavaa ovat tulleet 05, 07 ja 08 (en laske mukaan Broken-ep:tä (92) tai livelevyä (02) ). Vähän niinkuin vanhoina hyvinä aikoina, kun bändit tekivät levyn vuodessa. Tai kuten Led Zeppelin: 3 ekaa levyä 1½ vuodessa.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Robin Finck is back! Bye GNR, hello Nine Inch Nails! Taas. Tulevalla kiertueella kokoonpano tulee olemaan TR (voc, g, keyb), Alessandro Cortini (keyb), Robin Finck (g), Rich Fownes (g, b) ja Josh Freese (dr). Jenkeistä alkavan kiertueen huhutaan jatkuvan jossain vaiheessa syksyä myös Eurooppaan, joten näinköhän bändi saataisiin jälleen Suomeenkin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Robin Finck is back! Bye GNR, hello Nine Inch Nails! Taas.

Mielenkiintoista. En hirveän pitkälle jaksanut googlettaa, mutta ainakaan missään ei mainittu GNR:stä eroa, vaan ainoastaan NIN:n kiertuporukkaan liittyminen. Eli jatkaako silti GNR:n riveissä? Ihan siltä kannalta mietin, että mitähän tämä tarkoittaa Chinese Democracyn tulevaisuuteen. Helvetti, jos joutuvat taas nauhoittamaan kaiken uudestaan uuden kitaristin kanssa.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Tuskin on mitään vaikutusta GNR:n levy- tai kiertuesuunnitelmiin. Siellä on kaksi ihan pätevää kaveria vetämään livenä ja levyllä nyt on varmaan puolen tusinaa eri kitaristia joka tapauksessa. Eikä tuo tosiaan ole kirkossa kuulutettu, etteikö Finck voisi Gunnari-kiertueellekin (jahka sellainen joskus taas tulee) ehtiä. Tietty riippuu paljolti siitä, onko CD-levy vihdoin tänä vuonna ilmestymässä vai ei.

Tuolta muuten "ihan hauska" sarjakuva Jeordie Whiten ja Aaron Northin poispotkimisesta. Ja Axl Rosesta. :) http://www.theninhotline.net/meatpers/html/cartoon031.htm
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
http://discipline.nin.com/ -osoitteesta imutettavissa ilmaiseksi (320kbs) uusi Nin-single Discipline. Ensikuulemalta jonninjoutava discopoppi Onlyn tyyliin, mutta muutaman kuuntelun jälkeen kuulostaakin... ihan hyvältä discopopilta. Tätä olisi Ducksin pitänyt kuunnella erätauolla Stars-ottelusarjassa.

21.4. oli Nin.comissa teksti "2 weeks". Viimeksi kun samanlainen ennakkotieto oli, saapui Ghosts I-IV. Saa nähdä, mitä tällä kertaa on luvassa. Kenties uusi levy jälleen.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ja uusi levyhän siellä on ilmaiseksi faneille imutettavissa www.nin.com -sivuilta. Nimeltään lätty on The Slip. Kyseessä on perinteinen, laulettu levy, ja kakkosbiisin ollessa menossa, meininki on jälleen mukavan raivokasta ja biisivetoista indu-rockia, jossa kitarat särisee ja Trent raivoaa tuttuun tyyliinsä. Enemmän analyysiä jahka kuunneltu läpi.

Edit: Levyhän on suoraan sanottuna helvetin hyvä! (tosin voi olla, että olen hieman jäävi). Harvinaisuus sinänsä, että kyseessä on kerrankin bändilevy. Levyllä soittaa TR:n lisäksi, Josh Freese, Alessandro Cortini sekä Robin Finck.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja uusi levyhän siellä on ilmaiseksi faneille imutettavissa www.nin.com -sivuilta.
Kiitos vinkistä. Ainakin näin aamutuimaan latautui todella vauhdilla. Ja nyt vain luukuttelemaan, kun työhuonetta jakava kollegakin on sopivasti reissussa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama täällä, kiitokset vinkistä. Kuuntelin eilen läpi ja jatkoin aamulla. Jokunen alkupuolen biiseistä muistutti minua "With Teeth"istä, joka on btw suosikkini NIN-tuotannosta, ja kovasti olen tykästynyt kaikkeen muuhunkin.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Sama täällä, kiitokset vinkistä. Kuuntelin eilen läpi ja jatkoin aamulla. Jokunen alkupuolen biiseistä muistutti minua "With Teeth"istä, joka on btw suosikkini NIN-tuotannosta, ja kovasti olen tykästynyt kaikkeen muuhunkin.

Varmaankin Discipline, jonka biitti on aika lailla samanlainen kuin With Teeth'n 'Only'-biisissä. Levyhän on helvetin hyvä ja hintakin kohillaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pienenä välikevennyksenä löysin mielenkiintoisen pätkän netistä. Nämä biisien yhdistely ovat usein äärettömän amatöörimäisiä mutta tämän pätkän John Lennonkin olisi saattanut hyväksyä:

Nine Inch Beatles

Kertoo myös miten biisien rakenteissa voi olla isojakin yhtäläisyyksiä vaikka biisit kuulostaisivat soundeiltaan täysin erilaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös